Yeterlilik Kodu | TR0030036207 | ||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Lojistik Yönetimi (İngilizce) Lisans Diploması | ||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Altınbaş Üniversitesi | ||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Altınbaş Üniversitesi | ||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | http://www.altinbas.edu.tr/ | ||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | ||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi | |||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | ||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | ||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | ||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | ||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. | ||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
Bir dersin başarı notu, Senato tarafından belirlenen esaslara göre; yukarıdaki tabloda yer alan harfli başarı notu ve başarı katsayısına dönüştürülür. Başarı durumuna ilişkin yukarıda belirtilen harfli başarı notlarına ilişkin esaslar ve diğer harf notları aşağıda gösterilmiştir: a) AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD ve S başarılı harf notlarıdır. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin GANO’sunun en az 2,00 olması gerekir. b) FF, NA ve U başarısız harf notlarıdır. c) NA: Derse devam koşulunun sağlanmaması durumunda verilir. Öğrenci NA aldığı dersten başarısız sayılır ve bu ders FF notu olarak işlem görür. ç) S: Yeterlik ve muafiyet sınavı sonucu başarılı olunan dersler ile not ortalamasına katılmayan başarılmış derslere verilir. S notu toplam AKTS kredisine sayılır, GANO hesabına katılmaz. d) U: Yeterlik ve muafiyet sınavı sonucu başarısız olunan dersler ile not ortalamalarına katılmayan başarısız derslere verilir. e) M: Önceki yükseköğretim öğrenimi sırasında alınıp başarılı olunan ve S, G, M notu verilen derslere muafiyet verilirken, öğrencinin aldığı notların YÖK not dönüşüm tablosu ve Üniversite not sistemine çevrilememesi durumunda toplam AKTS kredisine sayılıp, GANO hesabına katılmayan nottur. f) I: Eksik notu, hastalık veya başka bir zorunlu nedenle, başarılı olduğu halde ders için gerekli çalışmalardan bazılarını yerine getirememiş öğrencilere verilir. Bir öğrenci I notu aldığı dersten, o dersin yarıyıl sonu sınavı tarihinden itibaren on beş gün içinde eksiklerini tamamlamak zorundadır. Aksi halde, I notu kendiliğinden FF notuna dönüşür. Ancak ilgili yönetim kurulu kararıyla yukarıda açıklanan süre uzatılabilir. Öğrenci değişim ve/veya ortak diploma programlarında öğrenim gören öğrencilerin ilgili üniversitelerden aldıkları ders notları, Senato kararları ile muafiyet ve intibak işlemleri esaslarına göre ilgili yönetim kurulu kararıyla, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından not durum belgesine işlenir. Ek sınav, mazeret, muafiyet, itiraz veya mahkeme kararıyla değişen nihai notlar ve benzeri sınav sonuçlarının harf notuna dönüştürülmesinde mutlak sistem kullanılır. | ||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Uluslararası İşletme Yönetimi ve Akreditasyon Vakfı (FIBAA) Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi : 28.09.2022 / 27.09.2027 | ||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | ÖSYM tarafından yapılan YKS veya DGS sınavlarına girip yeterli puan almalı ve tercihte bulunmalıdır. Yerleştirme işlemleri ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılmaktadır. Yurtdışında lise öğretimini tamamlamış adaylar da Üniversite tarafından belirlenen koşulları sağladıkları takdirde programa kabul edilebilirler (bkz. Yurt Dışından Öğrenci Kabul Yönergesi). | ||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not ortalamasına sahip olmaları ve minimum 240 AKTS kredi yükünün tamamlayarak, derslerin tümünü başarıyla tamamlamaları gerekmektedir. Öğrencilerin programda tanımlanan stajı belirtilen sürede ve özelliklerde tamamlamaları zorunludur. | ||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Uluslararsı Lojistik Yönetimi mezunları edinmiş oldukları bilgi ve donanım sayesinde çeşitli kamu ya da özel kurum ve kuruluşlarda üst düzey yönetici konumuna kadar ulaşabilirler. Ulusal ya da uluslararası üretim/hizmet şirketlerinin tedarik ve lojistik birimleri, kara/demiryolu/deniz/hava ya da intermodal taşımacılık şirketleri, üçüncü ve dördüncü parti lojistik şirketleri, Ulaştırma Bakanlığı ve DPT gibi kamu kurumları, bilişim teknolojileri şirketlerinin dış ticaret birimleri, gümrük müşavirlikleri, lojistik köy projeleri ve üniversitelerin meslekle ilişkin akademik birimleri bu bölümün mezunlarına istihdam olanağı sağlayabilir. | ||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | ||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | ||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | ||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030036207
ISCO 08
ISCO 08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir.
- İktisat, işletme ve uluslararası ticaret alanlarının yanı sıra -lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanındaki (lojistik sistem tasarım ve planlaması, satın alma, üretim, stok yönetimi, depo ve nakliye yönetimi, satış ve dağıtım, stratejik ortaklıklar, risk yönetimi, performans ölçümü vb.) temel bilgi, kavram ve mevcut teorileri tanımlar ve uygular.
- Etkin lojistik ve tedarik zinciri stratejileri geliştirir, işletmenin misyon ve hedeflerini destekleyecek lojistik sistemi tasarlar.
- Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tanımlar ve riskleri yönetecek önlemleri tasarlar.
- Lojistik ve tedarik zinciri yönetim ve uygulamalarını eleştirel bir biçimde değerlendirir, tedarik zinciri süreçlerindeki problemleri tanımlar ve analiz eder.
- Tedarik zinciri süreçlerindeki problemlere çözüm bulur işletme performansını geliştirir.
- Küresel dünyadaki ve uluslararası ortamdaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri özetler.
- Alanının sınırlarını şekillendiren ulusal ve uluslararası faaliyetlerle ilgili ulusal ve uluslararası hukuki çerçeveyi alanında yaptığı işle bağlantılandırır.
- Alanını ilişkilendiren konularda veri toplamak ve analiz etmek için gereken kaynakları seçip etkin şekilde kullanabilecek yöntem ve araçlardan faydalanır.
- Bireysel ve takım sorumluluğu alır, bireysel olarak ve takım lideri veya üyesi olarak sorunları çözer.
- Lojistik yönetimi alanında yaygın olarak faydalanılan yazılım ve uygulamaları kullanır.
- Karmaşık ve hızla değişen küresel ortamdaki değişimlere uyum sağlar.
- Yalnız kendi disiplinini değil diğer disiplinlerden de faydalanır, düşünme ve pratiği disiplinler arası bir yaklaşımla geliştirir.
- Dünyayı, ülkesini, toplumunu ve kendisini yorumlar, etik problemler, sosyal haklar, değerler ve kendisine ve başkalarına yönelik sorumluluklar hakkında farkındalık gösterir.
- Eleştirel düşünür, bilimi ve teknolojideki gelişme ve yenilikleri değerlendirir, kişisel ve kurumsal girişimcilik becerisi gösterir, hayat boyu öğrenme yaklaşımı ile kendini geliştirir.
- Sözel, yazılı, grafik ve teknolojik yollarla görüşlerini paylaşır,bakış açısını İngilizce olarak akıcı biçimde açıklar.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
-
Bir dersin başarı değerlendirmesi; ara sınav, yarıyıl içi çalışmaları ve yarıyıl/yıl sonu sınav notlarının başarı notuna etki oranları alınarak, Doğrudan Değerlendirme Sistemi (DDS) ve/veya Bağıl Değerlendirme Sistemlerinden (BDS) biri uygulanarak hesaplanır. Başarı değerlendirme yöntemi ve ders planı kapsamındaki çalışmaların nihai başarı notuna etki oranı ders izlencesinde belirtilir ve dersin öğretim elemanı tarafından akademik yarıyıl başında öğrencilere duyurulur. Ara sınav ve yarıyıl içi çalışmalarının başarı notuna etki oranı %60, yarıyıl sonu sınavının başarı notuna etki oranı ise %40’tır. Özelliği gereği ara sınav ve/veya yarıyıl sonu sınavını gerektirmeyen laboratuvar, atölye, proje, tasarım ve bitirme projesi gibi uygulamaya dayalı derslerin yarıyıl sonu başarı notu öğrencinin yarıyıl içi çalışmaları göz önünde tutularak nihai harfli başarı notu olarak verilir.
-
Mutlak Değerlendirme Tablosu Puan Değerleri
-
Puan Değerleri
Harfli Başarı Notu
Katsayısı
91-100
AA
4,00
82-90
BA
3,50
73-81
BB
3,00
64-72
CB
2,50
55-63
CC
2,00
50-54
DC
1,50
45-49
DD
1,00
0-44
FF
0,00
Bir dersin başarı notu, Senato tarafından belirlenen esaslara göre; yukarıdaki tabloda yer alan harfli başarı notu ve başarı katsayısına dönüştürülür.
Başarı durumuna ilişkin yukarıda belirtilen harfli başarı notlarına ilişkin esaslar ve diğer harf notları aşağıda gösterilmiştir:
a) AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD ve S başarılı harf notlarıdır. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin GANO’sunun en az 2,00 olması gerekir.
b) FF, NA ve U başarısız harf notlarıdır.
c) NA: Derse devam koşulunun sağlanmaması durumunda verilir. Öğrenci NA aldığı dersten başarısız sayılır ve bu ders FF notu olarak işlem görür.
ç) S: Yeterlik ve muafiyet sınavı sonucu başarılı olunan dersler ile not ortalamasına katılmayan başarılmış derslere verilir. S notu toplam AKTS kredisine sayılır, GANO hesabına katılmaz.
d) U: Yeterlik ve muafiyet sınavı sonucu başarısız olunan dersler ile not ortalamalarına katılmayan başarısız derslere verilir.
e) M: Önceki yükseköğretim öğrenimi sırasında alınıp başarılı olunan ve S, G, M notu verilen derslere muafiyet verilirken, öğrencinin aldığı notların YÖK not dönüşüm tablosu ve Üniversite not sistemine çevrilememesi durumunda toplam AKTS kredisine sayılıp, GANO hesabına katılmayan nottur.
f) I: Eksik notu, hastalık veya başka bir zorunlu nedenle, başarılı olduğu halde ders için gerekli çalışmalardan bazılarını yerine getirememiş öğrencilere verilir. Bir öğrenci I notu aldığı dersten, o dersin yarıyıl sonu sınavı tarihinden itibaren on beş gün içinde eksiklerini tamamlamak zorundadır. Aksi halde, I notu kendiliğinden FF notuna dönüşür. Ancak ilgili yönetim kurulu kararıyla yukarıda açıklanan süre uzatılabilir.
Öğrenci değişim ve/veya ortak diploma programlarında öğrenim gören öğrencilerin ilgili üniversitelerden aldıkları ders notları, Senato kararları ile muafiyet ve intibak işlemleri esaslarına göre ilgili yönetim kurulu kararıyla, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından not durum belgesine işlenir.
Ek sınav, mazeret, muafiyet, itiraz veya mahkeme kararıyla değişen nihai notlar ve benzeri sınav sonuçlarının harf notuna dönüştürülmesinde mutlak sistem kullanılır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Uluslararası İşletme Yönetimi ve Akreditasyon Vakfı (FIBAA)
Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi :
28.09.2022 / 27.09.2027
ÖSYM tarafından yapılan YKS veya DGS sınavlarına girip yeterli puan almalı ve tercihte bulunmalıdır. Yerleştirme işlemleri ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılmaktadır. Yurtdışında lise öğretimini tamamlamış adaylar da Üniversite tarafından belirlenen koşulları sağladıkları takdirde programa kabul edilebilirler (bkz. Yurt Dışından Öğrenci Kabul Yönergesi).
Uluslararsı Lojistik Yönetimi mezunları edinmiş oldukları bilgi ve donanım sayesinde çeşitli kamu ya da özel kurum ve kuruluşlarda üst düzey yönetici konumuna kadar ulaşabilirler. Ulusal ya da uluslararası üretim/hizmet şirketlerinin tedarik ve lojistik birimleri, kara/demiryolu/deniz/hava ya da intermodal taşımacılık şirketleri, üçüncü ve dördüncü parti lojistik şirketleri, Ulaştırma Bakanlığı ve DPT gibi kamu kurumları, bilişim teknolojileri şirketlerinin dış ticaret birimleri, gümrük müşavirlikleri, lojistik köy projeleri ve üniversitelerin meslekle ilişkin akademik birimleri bu bölümün mezunlarına istihdam olanağı sağlayabilir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030036207 | |
Qualification Title | Bachelor of Science in Logistics Management | |
Awarding Body | Altinbas University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.altinbas.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | It is a higher education program that is based on secondary education qualifications, covers an eight-semester program and provides training for a specific learning field or profession. | |
Learning Environments | Learning takes place in the form of formal, open or distance learning. | |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info | The success evaluation of a course is calculated by taking the effect rates of midterm exams, mid-term studies and mid-term/end-of-year exam grades on the success grade and applying one of the Direct Evaluation System (DDS) and/or Relative Evaluation Systems (RAS). The success evaluation method and the effect rate of the studies within the scope of the course plan on the final success grade are specified in the course syllabus and announced to the students by the course instructor at the beginning of the academic semester. The effect rate of midterm exams and mid-term studies on the success grade is 60%, and the effect rate of the end-of-term exam on the success grade is 40%. The end-of-term success grade of application-based courses such as laboratories, workshops, projects, designs and graduation projects, which do not require mid-term and/or end-of-term exams due to their nature, is given as a final letter success grade by taking into account the student's mid-term studies. | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education “Higher Education It is provided in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council. 2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation. | |
Access Requirements | Must take the YKS or DGS exams conducted by ÖSYM, get a sufficient score, and make a preference. Placement procedures are carried out centrally by ÖSYM. Candidates who have completed high school education abroad may also be accepted to the program if they meet the conditions determined by the University (see Directive on Acceptance of Students from Abroad). | |
Conditions for Success | In order to graduate from this program, students must have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 and successfully complete all courses by completing a minimum of 240 ECTS credits. Students are required to complete the internship defined in the program within the specified period and characteristics. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of International Logistics Management can reach senior management positions in various public or private institutions and organizations thanks to the knowledge and skills they have acquired. Supply and logistics units of national or international production/service companies, land/rail/sea/air or intermodal transportation companies, third and fourth party logistics companies, public institutions such as the Ministry of Transportation and SPO, foreign trade units of information technology companies, customs consultancies, logistics village projects and academic units of universities related to the profession can provide employment opportunities for graduates of this department. | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Program Graduates 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030036207
ISCO 08
ISCO 08
It is a higher education program that is based on secondary education qualifications, covers an eight-semester program and provides training for a specific learning field or profession.
Learning takes place in the form of formal, open or distance learning.
- In addition to the fields of economics, business and international trade - defines and applies basic knowledge, concepts and current theories in the field of logistics and supply chain management (logistics system design and planning, purchasing, production, inventory management, warehouse and transportation management, sales and distribution, strategic partnerships, risk management, performance measurement, etc.).
- Develops effective logistics and supply chain strategies, designs a logistics system that will support the mission and goals of the business.
- Defines uncertainties in logistics and supply chain processes and designs measures to manage risks.
- Critically evaluates logistics and supply chain management and applications, defines and analyzes problems in supply chain processes.
- Finds solutions to problems in supply chain processes and improves business performance.
- Summarizes the main actors, conditions and dynamics in the global world and international environment.
- He/she connects the national and international legal framework related to national and international activities that shape the boundaries of his/her field with the work he/she does in his/her field.
- He/she benefits from the methods and tools that will enable him/her to select and effectively use the necessary resources to collect and analyze data on issues that are related to his/her field.
- He/she takes individual and team responsibility, solves problems individually and as a team leader or member.
- He/she uses software and applications that are widely used in the field of logistics management.
- He/she adapts to the changes in the complex and rapidly changing global environment.
- He/she benefits not only from his/her own discipline but also from other disciplines, develops thinking and practice with an interdisciplinary approach.
- He/she interprets the world, his/her country, society and himself/herself, shows awareness about ethical problems, social rights, values and responsibilities towards himself/herself and others.
- He/she thinks critically, evaluates the developments and innovations in science and technology, shows personal and corporate entrepreneurship skills, improves himself/herself with a lifelong learning approach.
- He/she shares his/her views verbally, in writing, through graphics and technological means, and explains his/her point of view fluently in English.
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expression competence
The success evaluation of a course is calculated by taking the effect rates of midterm exams, mid-term studies and mid-term/end-of-year exam grades on the success grade and applying one of the Direct Evaluation System (DDS) and/or Relative Evaluation Systems (RAS). The success evaluation method and the effect rate of the studies within the scope of the course plan on the final success grade are specified in the course syllabus and announced to the students by the course instructor at the beginning of the academic semester. The effect rate of midterm exams and mid-term studies on the success grade is 60%, and the effect rate of the end-of-term exam on the success grade is 40%. The end-of-term success grade of application-based courses such as laboratories, workshops, projects, designs and graduation projects, which do not require mid-term and/or end-of-term exams due to their nature, is given as a final letter success grade by taking into account the student's mid-term studies.
In order to monitor the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions.
"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education “Higher Education
It is provided in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum:
YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public.
In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.
Must take the YKS or DGS exams conducted by ÖSYM, get a sufficient score, and make a preference. Placement procedures are carried out centrally by ÖSYM. Candidates who have completed high school education abroad may also be accepted to the program if they meet the conditions determined by the University (see Directive on Acceptance of Students from Abroad).
Graduates of International Logistics Management can reach senior management positions in various public or private institutions and organizations thanks to the knowledge and skills they have acquired. Supply and logistics units of national or international production/service companies, land/rail/sea/air or intermodal transportation companies, third and fourth party logistics companies, public institutions such as the Ministry of Transportation and SPO, foreign trade units of information technology companies, customs consultancies, logistics village projects and academic units of universities related to the profession can provide employment opportunities for graduates of this department.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.
