Yeterlilik Kodu | TR0030219622 | |
Yeterlilik Adı | Maden Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Hacettepe Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Hacettepe Üniversitesi Rektörlüğü Sıhhiye / ANKARA | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.hacettepe.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Madencilik ve ekstraksiyon | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Hacettepe Üniversitesi Lisans Yönetmeliğinde belirtilen koşullara uygun olarak yürütülür. https://www.hacettepe.edu.tr/duyuru/yonetmelikler/HU_onlisans_lisans_170619.pdf (1) Bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin yarıyıl içinde gösterdiği başarı (ara sınavlar, ödevler, uygulamalı çalışmalar ve benzeri) ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Genel sınavın ders başarı notuna etkisi en az %40, en çok %60 olabilir. Yarıyıl içi başarının ve genel sınavın ders başarı notuna etkileri ve öğrencinin başarılı sayılması için genel sınavda alması gereken en az not ile dersin uygulama planı, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyıl başında öğrencilere duyurulur. Genel sınava girmeyen öğrenci o dersten başarısız sayılır. Sınavlardan alınan ham puanlar, 100 üzerinden puanlara dönüştürülerek 24 üncü maddedeki not sistemine uyarlanarak genel başarı notu verilir. (2) Bütünleme sınav sonuçları öğrencinin yarıyıl içi başarısı ile birlikte değerlendirilir. (3) Sınav notları yazılı olarak ilan edilir. Ders başarı notunun hesaplanmasına ilişkin esaslar Senato tarafından belirlenir. Notlar MADDE 24 – Ders başarı notlarını ifade eden puanlar, notlar, katsayıları ve anlamları aşağıda belirtilmiştir: a) Puanlar Notlar Katsayılar 95-100 A1 4,00 90-94 A2 3,75 85-89 A3 3,50 80-84 B1 3,25 75-79 B2 3,00 70-74 B3 2,75 65-69 C1 2,50 60-64 C2 2,25 55-59 C3 2,00 50-54 D 1,75 0-49 F3 0,00 F2 0,00 F1 0,00 F6 0,00 b) Harf notu karşılıkları aşağıdaki şekildedir: 1) F1: Devamsızlık nedeniyle genel ve bütünleme sınavına girme hakkı yok, başarısız. 2) F2: Genel veya bütünleme sınavına girme hakkı olduğu halde girmedi, başarısız. 3) F3: Genel veya bütünleme sınavına girdi, başarısız. 4) F6: Hazırlık sınıfında yıl içinde (devam dışında) yeterlik sınavına girme koşullarını yerine getiremediği için yeterlik ve bütünleme sınav hakkı yoktur. (2) Bir dersten A1, A2, A3, B1, B2, B3, C1, C2, C3 ve D notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. (3) Ders başarı notu F2 veya F3 olan öğrenciler bütünleme sınavlarına girebilirler. (4) Konservatuvarın kredili sisteme geçen bölümlerinde, okutulan dersler için Senato tarafından bu maddede belirtilenden farklı geçme notu belirlenebilir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi : 01.05.2023-30.09.2026 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Lisans derecesi almak için program yeterliliklerini karşılayan en az 240 AKTS'lik dersi başarı ile tamamlamış ve en az 4 üzerinden 2.00 akademik ortalamaya sahip olmak gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030219622
ISCO 08
ISCO 08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
- Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir.
- Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini maden mühendisliği uygulamalarında kullanır.
- Alanında deney tasarlama, yapma ve uygun bir sonuca ulaşmak için veri analizleme ile yorumlama becerilerine sahiptir.
- Maden mühendisliğinin gereksinimlerini karşılamaya yönelik bir sistemi, parçayı veya süreci tasarlayabilir.
- Bireysel ve disiplinlerarası ekiplerde çalışabilir.
- Profesyonel ve etik sorumluluklarının bilincindedir.
- Yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
- Maden mühendisliğinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerinin farkındadır.
- Hayat boyu öğrenme ve profesyonel gelişmenin gerekliliğinin farkındadır.
- Alanındaki güncel araştırma ve konuların farkındadır.
- Maden mühendisliği uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve en son mühendislik araçlarını kullanır.
- Alternatif çözümler üretebilme ve optimum çözümü seçme becerisine sahiptir.
- İlgi duyduğu alanlarda literatür ve teknolojiyi izleme becerisine sahiptir.
- Profesyonel uğraşlarında toplumsal, çevresel, ekonomik, sağlık ve iş güvenliği konularını dikkate alır.
- Profesyonel yaşama uyumlu ve ulusal/uluslararası rekabete açıktır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Hacettepe Üniversitesi Lisans Yönetmeliğinde belirtilen koşullara uygun olarak yürütülür.
https://www.hacettepe.edu.tr/duyuru/yonetmelikler/HU_onlisans_lisans_170619.pdf
(1) Bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin yarıyıl içinde gösterdiği başarı (ara sınavlar, ödevler, uygulamalı çalışmalar ve benzeri) ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Genel sınavın ders başarı notuna etkisi en az %40, en çok %60 olabilir. Yarıyıl içi başarının ve genel sınavın ders başarı notuna etkileri ve öğrencinin başarılı sayılması için genel sınavda alması gereken en az not ile dersin uygulama planı, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyıl başında öğrencilere duyurulur. Genel sınava girmeyen öğrenci o dersten başarısız sayılır. Sınavlardan alınan ham puanlar, 100 üzerinden puanlara dönüştürülerek 24 üncü maddedeki not sistemine uyarlanarak genel başarı notu verilir.
(2) Bütünleme sınav sonuçları öğrencinin yarıyıl içi başarısı ile birlikte değerlendirilir.
(3) Sınav notları yazılı olarak ilan edilir. Ders başarı notunun hesaplanmasına ilişkin esaslar Senato tarafından belirlenir.
Notlar
MADDE 24 – Ders başarı notlarını ifade eden puanlar, notlar, katsayıları ve anlamları aşağıda belirtilmiştir:
a)
Puanlar Notlar Katsayılar
95-100 A1 4,00
90-94 A2 3,75
85-89 A3 3,50
80-84 B1 3,25
75-79 B2 3,00
70-74 B3 2,75
65-69 C1 2,50
60-64 C2 2,25
55-59 C3 2,00
50-54 D 1,75
0-49 F3 0,00
F2 0,00
F1 0,00
F6 0,00
b) Harf notu karşılıkları aşağıdaki şekildedir:
1) F1: Devamsızlık nedeniyle genel ve bütünleme sınavına girme hakkı yok, başarısız.
2) F2: Genel veya bütünleme sınavına girme hakkı olduğu halde girmedi, başarısız.
3) F3: Genel veya bütünleme sınavına girdi, başarısız.
4) F6: Hazırlık sınıfında yıl içinde (devam dışında) yeterlik sınavına girme koşullarını yerine getiremediği için yeterlik ve bütünleme sınav hakkı yoktur.
(2) Bir dersten A1, A2, A3, B1, B2, B3, C1, C2, C3 ve D notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
(3) Ders başarı notu F2 veya F3 olan öğrenciler bütünleme sınavlarına girebilirler.
(4) Konservatuvarın kredili sisteme geçen bölümlerinde, okutulan dersler için Senato tarafından bu maddede belirtilenden farklı geçme notu belirlenebilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)
Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi :
01.05.2023-30.09.2026
- Bu programa kabul edilebilmek için ortaöğretim eğitimini tamamlamış ve ulusal üniversite sınavında (www.osym.gov.tr) yeterli puanı almış olmak gerekmektedir.
- Bölümümüzü kazanan öğrencilere Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından İngilizce Yeterlilik Sınavı yapılmaktadır.
- Mezunlarımız, başta kömür ve metal madenlerinde olmak üzere her türlü maden işletmelerinde, cevher hazırlama ve zenginleştirme tesislerinde, çimento sanayinde, çeşitli ulaşım tünellerinin açılmasında, taş-mermer ocak ve fabrikalarında, kum ve çakıl ocaklarında ve seramik endüstrisinde, proje ve fizibilite hazırlayan mühendislik-müşavirlik bürolarında iş bulabilmektedirler.
- Mezunlarımızın ayrıca, Kanada, Avustralya ve Güney Afrika gibi madencilik alanında gelişmiş ülkelerde de iş bulmaları söz konusudur.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030219622 | |
Qualification Title | Mining Engineering Undergraduate Diploma (English) | |
Awarding Body | Hacettepe University | |
Awarding Body Contact | Hacettepe University Faculty of Medicine Adnan Saygun Cad. Sıhhiye 06230 Altındağ\Ankara | |
Awarding Body Url | https://www.hacettepe.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Mining and extraction | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | It is a higher education program that covers an eight-semester program based on secondary education qualifications and provides training in a specific field of learning or profession. | |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level. • Reading and writing competence | |
Further Info | The examination, assessment, and evaluation are carried out in according to the regulations which are specified in Hacettepe University Undergraduate Regulations/Guide. https://www.hacettepe.edu.tr/duyuru/yonetmelikler/HU_onlisans_lisans_170619.pdf
| |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Accreditation Organization Name; MÜDEK ACCREDITATION START AND END DATE; 01.05.2023-30.09.2026 | |
Access Requirements | Admission of high school graduates to universities is primarily through a nationwide examination organized by ÖSYM (www.osym.gov.tr). The students accepted to the department are subjected to English Proficiency Test by School of Foreign Languages. The students who qualify in this test can immediately start the B.Sc. program. The unqualified students start a preparatory program in which there is an intensive English education which develops their listening, reading, writing and speaking skills. The students who qualify in this preparatory period start the B.Sc. program.An undergraduate student can transfer among the programs in faculties and schools of Hacettepe University (internal) and from domestic and foreign universities to equivalent programs of Hacettepe University (external) according to the provisions given in The Regulations for Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Undergraduate Minor and Transfer of Credit Among Institutions and the conditions determined by the Senate. Corresponding Executive Board decides on the transfers and course exemption. Internal transfers are performed in fall semester for undergraduate programs, in fall-spring semesters for associate programs and external transfers are performed in fall semester for associate and undergraduate programs (see http://www.oid.hacettepe.edu.tr). | |
Conditions for Success | To receive a bachelor's degree, it is necessary to successfully complete at least 240 ECTS courses that meet the program qualifications and have an academic average of at least 2.00 out of 4. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030219622
ISCO 08
ISCO 08
It is a higher education program that covers an eight-semester program based on secondary education qualifications and provides training in a specific field of learning or profession.
- Education and training are carried out in the form of formal, open or distance education.
- In addition, practical training is provided as internships or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, healthcare institutions and workplaces.
- An ability to apply knowledge of mathematics, science and basic engineering topics in mining engineering applications.
- Having an ability to design and conduct experiments in mining engineering field, as well as to analyze and interpret data to reach an appropriate conclusion.
- An ability to design a system, component, or process to meet desired needs of mining engineering.
- An ability to work independently and to function on multi-disciplinary teams.
- Having an understanding of professional and ethical responsibilities.
- Possession of written and oral communication skills.
- An understanding of the impacts of mining engineering in a global, economic, environmental and societal context.
- Recognition of the need for, and an ability to engage in life-long learning and continuing professional development.
- An awareness of latest research and contemporary issues in mining engineering field.
- An ability to use the techniques and latest engineering tools necessary for mining engineering practice.
- Having an ability to produce alternative solutions and to select the optimum.
- Having an ability to follow the literature and technology related to her/his topics of interest.
- An ability to take societal, environmental, economic, health and safety considerations into account in her/his professional activities.
- An ability to adopt professional life and to face national and international competition.
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
• Reading and writing competence
• Multilingual competence
• Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
• Digital competence
• Personal, social and learning to learn competence
• Citizenship competence
• Entrepreneurial competence
• Cultural awareness and expression competence
The examination, assessment, and evaluation are carried out in according to the regulations which are specified in Hacettepe University Undergraduate Regulations/Guide. https://www.hacettepe.edu.tr/duyuru/yonetmelikler/HU_onlisans_lisans_170619.pdf
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Accreditation Organization Name; MÜDEK
ACCREDITATION START AND END DATE;
01.05.2023-30.09.2026
Admission of high school graduates to universities is primarily through a nationwide examination organized by ÖSYM (www.osym.gov.tr). The students accepted to the department are subjected to English Proficiency Test by School of Foreign Languages. The students who qualify in this test can immediately start the B.Sc. program. The unqualified students start a preparatory program in which there is an intensive English education which develops their listening, reading, writing and speaking skills. The students who qualify in this preparatory period start the B.Sc. program.An undergraduate student can transfer among the programs in faculties and schools of Hacettepe University (internal) and from domestic and foreign universities to equivalent programs of Hacettepe University (external) according to the provisions given in The Regulations for Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Undergraduate Minor and Transfer of Credit Among Institutions and the conditions determined by the Senate. Corresponding Executive Board decides on the transfers and course exemption. Internal transfers are performed in fall semester for undergraduate programs, in fall-spring semesters for associate programs and external transfers are performed in fall semester for associate and undergraduate programs (see http://www.oid.hacettepe.edu.tr).
- Graduated students can work in various coal and metal mines, mineral processing and enrichment plants, cement industry, various transportation tunnels, dimension stone and marble quarries, sand and gravel quarries, ceramic industry and engineering consultancy firms which are specialized in projects and feasibility studies.
- Graduates could be able to find job opportunities in the countries with developped mining sector such as Canada, Australia and South Africa.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous.
