Yeterlilik Kodu | TR0030028802 | |
Yeterlilik Adı | Maden Mühendisliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Dokuz Eylül Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Alsancak, No: 144 35210, Cumhuriyet Blv, 35220 Konak | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.deu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Madencilik ve ekstraksiyon | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Maden Mühendisliği mesleğinin her alanında hizmet verebilecek, doğal kaynakları verimli bir şekilde işleyebilecek bilgi, beceri ve yeteneklerle donatılmış; konusunda uzman, araştıran, sorgulayan, etik değerleri özümsemiş, çevre ve insan sağlığını ön planda tutan, dünya gerçeklerinin farkında olan ve hayat boyu öğrenmenin önemini kavramış çağdaş mühendisler yetiştirmek bölümün temel amacıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ya da endüstride staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | • Matematik, fen ve mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimini; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisine sahiptir. • Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, gerçekleştirme, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanmıştır. • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahiptir. • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahiptir. • Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanmıştır. • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahiptir. • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; mesleki yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanmıştır. • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanmıştır. • Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanmıştır. • İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalığa ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye sahibidir. • Temel mühendislik sorunlarını anlayabilen, analiz edip çözüm geliştirebilen mühendislerdir. • Mesleği ile ilgili plan, proje, harita, akım şeması çizme ve yorumlama becerisine sahiptir. • Doğal kaynaklara yönelik proje yönetimi, tesis işletimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi konularda gerekli donanıma sahiptir. • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile mesleki, toplumsal, kültürel gelişimi amaç edinmiştir. • Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgilidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. | |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | .Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2.Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. 3.Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır. Başarı notlarının ifade ettikleri başarı dereceleri ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir. 90-100 4.00 AA 85-89 3.50 BA 80-84 3.00 BB 75-79 2.50 CB 70-74 2.00 CC 65-69 1.50 DC 60-64 1.00 DD 50-59 0.50 FD 49 ve aşağısı 0.00 FF Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Ayrıca; Y (Yetersiz), B (Başarılı), M (Muaf) notları ortalamaya katılmayan notlar ve D (Devamsız), E (Eksik) notları geçici notlar olup, bunlardan; a) D notu derse devam yükümlülüklerini veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için sınava girme hakkını elde edemeyen öğrencilere verilir ve not ortalaması hesabında (FF) notu işlemi görür. b) B notu, not ortalamalarına katılmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir. c) Y notu, not ortalamalarına katılmayan derslerden başarı gösteremeyen öğrencilere verilir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2023 /30.09.2025 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece, öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, 12 (oniki) hafta süreli stajını ve bitirme projesini başarıyla tamamlayan, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00 / 4.00 olan öğrencilere verilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Maden Mühendisliği Bölümleri’nden mezun olanlar; TKİ Genel Müdürlüğü, TTK Genel Müdürlüğü, Eti Maden İşletmeleri Genel Müdürlüğü, MTA Genel Müdürlüğü, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, Türkiye Demir-Çelik İşletmeleri A.Ş, DSİ Genel Müdürlüğü, Karayolları Genel Müdürlüğü, Üniversite ve Yüksek Okullar, Seramik, Cam ve çimento fabrikaları, Mermer ve doğaltaş ocağı işletmeleri, Maden arama, Fizibilite ve değerlendirme çalışmaları, Tünel ve metro çalışmalarında istihdam edilmektedir. Mezunlar, ayrıca madencilik ile ilgili her türlü faaliyette danışman ve teknik nezaretçi olarak görev alabilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programla Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030028802
ISCO:08
ISCO:08
Maden Mühendisliği mesleğinin her alanında hizmet verebilecek, doğal kaynakları verimli bir şekilde işleyebilecek bilgi, beceri ve yeteneklerle donatılmış; konusunda uzman, araştıran, sorgulayan, etik değerleri özümsemiş, çevre ve insan sağlığını ön planda tutan, dünya gerçeklerinin farkında olan ve hayat boyu öğrenmenin önemini kavramış çağdaş mühendisler yetiştirmek bölümün temel amacıdır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ya da endüstride staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
• Matematik, fen ve mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimini; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisine sahiptir.
• Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, gerçekleştirme, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanmıştır.
• Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahiptir.
• Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahiptir.
• Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanmıştır.
• Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
• Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; mesleki yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanmıştır.
• Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanmıştır.
• Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanmıştır.
• İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalığa ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye sahibidir.
• Temel mühendislik sorunlarını anlayabilen, analiz edip çözüm geliştirebilen mühendislerdir.
• Mesleği ile ilgili plan, proje, harita, akım şeması çizme ve yorumlama becerisine sahiptir.
• Doğal kaynaklara yönelik proje yönetimi, tesis işletimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi konularda gerekli donanıma sahiptir.
• Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile mesleki, toplumsal, kültürel gelişimi amaç edinmiştir.
• Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgilidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
.Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2.Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
3.Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
Başarı notlarının ifade ettikleri başarı dereceleri ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir.
90-100 4.00 AA
85-89 3.50 BA
80-84 3.00 BB
75-79 2.50 CB
70-74 2.00 CC
65-69 1.50 DC
60-64 1.00 DD
50-59 0.50 FD
49 ve aşağısı 0.00 FF
Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
Ayrıca; Y (Yetersiz), B (Başarılı), M (Muaf) notları ortalamaya katılmayan notlar ve D (Devamsız), E (Eksik) notları geçici notlar olup, bunlardan;
a) D notu derse devam yükümlülüklerini veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için sınava girme hakkını elde edemeyen öğrencilere verilir ve not ortalaması hesabında (FF) notu işlemi görür.
b) B notu, not ortalamalarına katılmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.
c) Y notu, not ortalamalarına katılmayan derslerden başarı gösteremeyen öğrencilere verilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:
1.05.2023 /30.09.2025
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlam olmak.
- Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak,
- Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
- Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
Maden Mühendisliği Bölümleri’nden mezun olanlar; TKİ Genel Müdürlüğü, TTK Genel Müdürlüğü, Eti Maden İşletmeleri Genel Müdürlüğü, MTA Genel Müdürlüğü, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, Türkiye Demir-Çelik İşletmeleri A.Ş, DSİ Genel Müdürlüğü, Karayolları Genel Müdürlüğü, Üniversite ve Yüksek Okullar, Seramik, Cam ve çimento fabrikaları, Mermer ve doğaltaş ocağı işletmeleri, Maden arama, Fizibilite ve değerlendirme çalışmaları, Tünel ve metro çalışmalarında istihdam edilmektedir. Mezunlar, ayrıca madencilik ile ilgili her türlü faaliyette danışman ve teknik nezaretçi olarak görev alabilmektedir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programla
Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030028802 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Mining Engineering | |
Awarding Body | Dokuz Eylül University | |
Awarding Body Contact | Alsancak, No: 144 35210, Cumhuriyet Blv, 35220 Konak | |
Awarding Body Url | https://www.deu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Mining and extraction | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The primary goal of the department is to train contemporary engineers who can serve in all fields of the mining engineering profession, equipped with the knowledge, skills, and abilities to efficiently process natural resources; who are experts in their field, inquisitive, ethical, and prioritize environmental and human health. These engineers are also expected to be aware of global realities and appreciate the importance of lifelong learning. | |
Learning Environments | Education and training are conducted through formal, open, or distance learning methods. Additionally, practical training is provided in the form of internships or workplace training either in laboratories within higher education institutions or in the industry. | |
Description | • Able to apply knowledge of mathematics, science, and engineering • Able to design and conduct experiments, as well as to analyse and interpret data • Able to design a system, component, or process to meet desired needs • Able to function on multi-disciplinary teams • Able to identify, formulate, and solve engineering problems • Understand professional and ethical responsibility • Gain oral and written ability to communicate effectively the broad education necessary to understand the impact of engineering solutions in a global and societal context • Gain a recognition of the need for, and an ability to engage in life-long learning a knowledge of contemporary issues • Able to use the techniques, software and modern engineering tools necessary for engineering practices • Gain necessary talent to be an expert on their subject, to become investigating and examining engineers to utilize national resources in an effective way • Become engineers who understand basics engineering problems analyse and find solutions • Able to draw plans, maps, flow sheets on the subject of study and ability to interpret them • Equipped with necessary information on project management and plant operation • Become engineers who aim life-long learning and be aware of professional, cultural, social development • Be aware of problems of the era and be able to identify affects of engineering solutions on health, environment and safety with legal consideration in a global and social scale | |
Key Competencies | Has advanced proficiency in the following key competencies: • Literacy skills • Multilingual proficiency • Mathematical competence and proficiency in science, technology, and engineering • Digital competence • Personal, social, and learning-to-learn competence • Citizenship competence • Entrepreneurial competence • Cultural awareness and expression competence | |
Further Info | Measurement and evaluation methods, including the types of exams and their contribution to the course grade, are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by the Higher Education Council (YÖK). Various methods such as assignments, projects, practicals, midterm exams, and final exams are used in assessment and evaluation. A letter grade or numerical grading system is used to evaluate student success. The degrees of success and coefficients expressed by the success grades are shown in the table below.
90-100 4.00 AA 85-89 3.50 BA 80-84 3.00 BB 75-79 2.50 CB 70-74 2.00 CC 65-69 1.50 DC 60-64 1.00 DD 50-59 0.50 FD 49 and below 0.00 FF
A student who receives one of the AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD grades from a course is deemed to have succeeded that course. Moreover; Y (Unsatisfactory), B (Pass), M (Exempt) grades are grades that are not included in the average, and D (Absentee), E (Incomplete) grades are temporary grades; a) D grade is given to students who do not have the right to take the exam because they do not fulfill their attendance obligations or conditions regarding course practices, and is treated as (FF) grade in the grade point average calculation. b) Grade B is given to students who are successful in courses that are not included in their grade point average. c) Y grade is given to students who fail to succeed in courses that are not included in their grade point average. | |
Quality Assurance | In order to supervise the quality of higher education programmes; • YÖK is responsible of planning, organising, managing and supervising higher education institution's educational and other activities.
• The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes": 1. Establishment and Approval of Curricula 1.1. In higher education institutions, the curriculum of undergraduate programmes and the learning outcomes each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. After the curriculum of National Core Education Programmes is accepted by the relevant Deans Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate programmes in higher education institutions. 2. Assessment and Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate programme will bring to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma. 4. Self Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association (MÜDEK) Accreditation Start/End Date: 1.05.2023 / 30.09.2025 | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | In order for a student to graduate from this 4-year program, they must successfully complete all of their courses. This degree is awarded to students who have successfully completed all the courses in the curriculum, completed a 12-week internship and graduation project, earned a minimum of 240 ECTS credits, and achieved a minimum cumulative GPA of 2.00 / 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Department of Mining Engineering are employed in various organizations, including the General Directorate of TKI, the General Directorate of TTK, the General Directorate of Eti Maden, the General Directorate of MTA, the Ministry of Energy and Natural Resources, Türkiye Iron and Steel Enterprises, the General Directorate of DSİ, the General Directorate of Highways, universities and higher education institutions, ceramic, glass, and cement factories, marble and natural stone quarry operations, mining exploration, feasibility and evaluation studies, as well as tunnel and metro projects. Graduates can also serve as consultants and technical supervisors in all activities related to mining. | |
Legal Basis |
2. Law no. 2547 on Higher Education (bylaw-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Directive | |
Validity Period (If Any) | The qualification is continuously valid. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030028802
ISCO:08
ISCO:08
The primary goal of the department is to train contemporary engineers who can serve in all fields of the mining engineering profession, equipped with the knowledge, skills, and abilities to efficiently process natural resources; who are experts in their field, inquisitive, ethical, and prioritize environmental and human health. These engineers are also expected to be aware of global realities and appreciate the importance of lifelong learning.
Education and training are conducted through formal, open, or distance learning methods. Additionally, practical training is provided in the form of internships or workplace training either in laboratories within higher education institutions or in the industry.
• Able to apply knowledge of mathematics, science, and engineering
• Able to design and conduct experiments, as well as to analyse and interpret data
• Able to design a system, component, or process to meet desired needs
• Able to function on multi-disciplinary teams
• Able to identify, formulate, and solve engineering problems
• Understand professional and ethical responsibility
• Gain oral and written ability to communicate effectively the broad education necessary to understand the impact of engineering solutions in a global and societal context
• Gain a recognition of the need for, and an ability to engage in life-long learning a knowledge of contemporary issues
• Able to use the techniques, software and modern engineering tools necessary for engineering practices
• Gain necessary talent to be an expert on their subject, to become investigating and examining engineers to utilize national resources in an effective way
• Become engineers who understand basics engineering problems analyse and find solutions
• Able to draw plans, maps, flow sheets on the subject of study and ability to interpret them
• Equipped with necessary information on project management and plant operation
• Become engineers who aim life-long learning and be aware of professional, cultural, social development
• Be aware of problems of the era and be able to identify affects of engineering solutions on health, environment and safety with legal consideration in a global and social scale
Has advanced proficiency in the following key competencies:
• Literacy skills
• Multilingual proficiency
• Mathematical competence and proficiency in science, technology, and engineering
• Digital competence
• Personal, social, and learning-to-learn competence
• Citizenship competence
• Entrepreneurial competence
• Cultural awareness and expression competence
Measurement and evaluation methods, including the types of exams and their contribution to the course grade, are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by the Higher Education Council (YÖK).
Various methods such as assignments, projects, practicals, midterm exams, and final exams are used in assessment and evaluation. A letter grade or numerical grading system is used to evaluate student success.
The degrees of success and coefficients expressed by the success grades are shown in the table below.
90-100 4.00 AA
85-89 3.50 BA
80-84 3.00 BB
75-79 2.50 CB
70-74 2.00 CC
65-69 1.50 DC
60-64 1.00 DD
50-59 0.50 FD
49 and below 0.00 FF
A student who receives one of the AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD grades from a course is deemed to have succeeded that course.
Moreover; Y (Unsatisfactory), B (Pass), M (Exempt) grades are grades that are not included in the average, and D (Absentee), E (Incomplete) grades are temporary grades;
a) D grade is given to students who do not have the right to take the exam because they do not fulfill their attendance obligations or conditions regarding course practices, and is treated as (FF) grade in the grade point average calculation.
b) Grade B is given to students who are successful in courses that are not included in their grade point average.
c) Y grade is given to students who fail to succeed in courses that are not included in their grade point average.
In order to supervise the quality of higher education programmes;
• YÖK is responsible of planning, organising, managing and supervising higher education institution's educational and other activities.
- YÖK prepares "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public.
• The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":
1. Establishment and Approval of Curricula
1.1. In higher education institutions, the curriculum of undergraduate programmes and the learning outcomes each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. After the curriculum of National Core Education Programmes is accepted by the relevant Deans Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate programmes in higher education institutions.
2. Assessment and Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate programme will bring to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.
4. Self Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association (MÜDEK)
Accreditation Start/End Date:
1.05.2023 / 30.09.2025
- Having graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the conditions of admission to the undergraduate programs of higher education institutions.
- Having been placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination held by the Student Selection and Placement Centre (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
- Having obtained sufficient points as a result of the central examination held by ÖSYM for the programmes of higher education institutions that accept students through special talent exams, the procedures and principles of which are determined by YÖK, and having been successful in the special talent examination.
- Having been placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS), the procedures and principles of which are determined by YÖK and conducted by ÖSYM.
Graduates of the Department of Mining Engineering are employed in various organizations, including the General Directorate of TKI, the General Directorate of TTK, the General Directorate of Eti Maden, the General Directorate of MTA, the Ministry of Energy and Natural Resources, Türkiye Iron and Steel Enterprises, the General Directorate of DSİ, the General Directorate of Highways, universities and higher education institutions, ceramic, glass, and cement factories, marble and natural stone quarry operations, mining exploration, feasibility and evaluation studies, as well as tunnel and metro projects. Graduates can also serve as consultants and technical supervisors in all activities related to mining.
- Law no. 2547 on Higher Education
- Regulation on the Principles of Transition between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions
- Regulation on the Continuation of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programme Graduates to Undergraduate Education
2. Law no. 2547 on Higher Education (bylaw-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Directive
The qualification is continuously valid.
