Yeterlilik Kodu | TR0030033350 | |
Yeterlilik Adı | Maden Mühendisliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://iuc.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Madencilik ve ekstraksiyon | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Temel bilimleri maden mühendisliği alanında kullanabilen, yerüstü ve yeraltı madenciliği ile cevher ve kömür hazırlama konusunda yeterli bilgiye sahip, karşılaştığı mühendislik sorunlarına doğru ve analitik düşünerek çözüm getirebilen, öğrenmiş olduğu bilgilerden yeni fikirler üretebilen ve kendine güvenen, teknolojik gelişmeleri takip edebilen ve kendi alanına uygulayabilen, ülkenin maden kaynakları hakkında yeterli bilince sahip olan, dünya ve ülke madenciliğindeki gelişmeleri takip edebilen, ekip çalışması bilincine sahip ve kendine özgüveni ile fikirlerini açıkça ortaya koyabilen, kendini iyi bir şekilde ifade eden, etik kuralları dikkate alan ve insanlarla iletişimde başarılı maden mühendisleri yetiştirmektir. Bölümümüz, toplumsal ve çevresel sorunların bilincinde olarak, meslek alanlarında ortaya çıkabilecek yeni problemlere ve durumlara uyum sağlayabilen, üretken ve yenilikçi mühendisler hazırlamayı amaçlamaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Dereceyi alabilmek / programı tamamlamak için akademik yıl sonunda yapılması gereken veya programın tamamlanmasını müteakip özel bir dönem sonu sınavı veya final sınav dönemi yoktur. Bununla birlikte, her yarıyıl sonunda dönemin hemen bitişini müteakip dönem sonu sınavları vardır. Ayrıca, mezuniyet için öğrencinin 4. ve 6. yarıyılın sonunda 20+20=40 gün Bir maden işletmesinde başarılı bir kurum stajı yapmış olması, bir Bitirme Projesi çalışması yaparak hazırlayacağı Bitirme Projesi Raporu ve bu çalışmasına yönelik sözlü sunumunu da yapması istenmektedir. Mezuniyet Genel AGNO sunun en az 2 olması gerekir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı : Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) Başlanıç: 01/05/2017 Bitiş: 30/09/2024 | |
Giriş Şartı | Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğunda mevcuttur. | |
Başarma Şartları | Dereceyi alabilmek / programı tamamlamak için akademik yıl sonunda yapılması gereken veya programın tamamlanmasını müteakip özel bir dönem sonu sınavı veya final sınav dönemi yoktur. Bununla birlikte, her yarıyıl sonunda dönemin hemen bitişini müteakip dönem sonu sınavları vardır. Mezuniyet Genel AGNO sunun en az 2 olması gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar tüm yeraltı ve yerüstü maden işletmelerinde, Cevher Hazırlama ve Zenginleştirme tesislerinde, Mermer ocak ve tesislerinde, Metro, Tünel ve Baraj inşaatlarında ve Üniversitelerde iş bulabilme imkânına sahiptir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030033350
ISCO 08
ISCO 08
Temel bilimleri maden mühendisliği alanında kullanabilen, yerüstü ve yeraltı madenciliği ile cevher ve kömür hazırlama konusunda yeterli bilgiye sahip, karşılaştığı mühendislik sorunlarına doğru ve analitik düşünerek çözüm getirebilen, öğrenmiş olduğu bilgilerden yeni fikirler üretebilen ve kendine güvenen, teknolojik gelişmeleri takip edebilen ve kendi alanına uygulayabilen, ülkenin maden kaynakları hakkında yeterli bilince sahip olan, dünya ve ülke madenciliğindeki gelişmeleri takip edebilen, ekip çalışması bilincine sahip ve kendine özgüveni ile fikirlerini açıkça ortaya koyabilen, kendini iyi bir şekilde ifade eden, etik kuralları dikkate alan ve insanlarla iletişimde başarılı maden mühendisleri yetiştirmektir. Bölümümüz, toplumsal ve çevresel sorunların bilincinde olarak, meslek alanlarında ortaya çıkabilecek yeni problemlere ve durumlara uyum sağlayabilen, üretken ve yenilikçi mühendisler hazırlamayı amaçlamaktadır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir.
- Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir.
- Kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme becerisine sahiptir.
- Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir.
- Uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisine sahiptir.
- Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisine sahiptir.
- Bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahiptir.
- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisine sahiptir.
- Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahiptir.
- Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahiptir.
- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliğine sahiptir.
- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisine ahiptir.
- Sorumluluk alma özgüvenine sahiptir.
- Öğrenme Yetkinliğine sahiptir.
- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme becerisine sahiptir.
- Veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptir.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir.
- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Dereceyi alabilmek / programı tamamlamak için akademik yıl sonunda yapılması gereken veya programın tamamlanmasını müteakip özel bir dönem sonu sınavı veya final sınav dönemi yoktur. Bununla birlikte, her yarıyıl sonunda dönemin hemen bitişini müteakip dönem sonu sınavları vardır. Ayrıca, mezuniyet için öğrencinin 4. ve 6. yarıyılın sonunda 20+20=40 gün Bir maden işletmesinde başarılı bir kurum stajı yapmış olması, bir Bitirme Projesi çalışması yaparak hazırlayacağı Bitirme Projesi Raporu ve bu çalışmasına yönelik sözlü sunumunu da yapması istenmektedir. Mezuniyet Genel AGNO sunun en az 2 olması gerekir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı : Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)
Başlanıç: 01/05/2017 Bitiş: 30/09/2024
Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğunda mevcuttur.
Mezunlar tüm yeraltı ve yerüstü maden işletmelerinde, Cevher Hazırlama ve Zenginleştirme tesislerinde, Mermer ocak ve tesislerinde, Metro, Tünel ve Baraj inşaatlarında ve Üniversitelerde iş bulabilme imkânına sahiptir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030033350 | |
Qualification Title | Mining Engineering Undergraduate Program | |
Awarding Body | Istanbul University - Cerrahpaşa | |
Awarding Body Contact | Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://iuc.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Mining and extraction | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The aim of our department is to educate mining engineers who can utilize the fundamental sciences in the field of mining engineering, possess sufficient knowledge in surface and underground mining as well as ore and coal preparation, solve engineering problems accurately and analytically, generate new ideas from the knowledge they have acquired, follow technological advancements and apply them to their field, possess sufficient awareness of the country's mineral resources, stay updated on global and national mining developments, work effectively in teams, express ideas confidently, communicate well with others, and adhere to ethical principles. Our department is dedicated to preparing productive and innovative engineers who are conscious of societal and environmental issues and able to adapt to new problems and situations that may arise in their professional fields. | |
Learning Environments | Learning takes place through formal, open or distance education. | |
Description | Having a sufficient background in mathematics, science, and engineering topics related to their field. Having the ability to use theoretical and practical knowledge together for engineering solutions. Having the skills to identify, define, formulate, and solve engineering problems. Having the ability to select and apply appropriate analytical methods and modeling techniques. Having the ability to analyze a system, system component, or process, and design it under realistic constraints to meet the desired requirements. In this regard, having the ability to apply modern design methods. Having the skills to select and use modern techniques and tools necessary for engineering applications. Having the ability to effectively use information technologies. Having the skills to design experiments, conduct experiments, collect data, analyze results, and interpret them. Having the competence to work independently and take responsibility. Having the ability to work effectively both individually and in multidisciplinary teams. Having the self-confidence to take responsibility. Having the competence to learn. Having the ability to access information and conduct resource research for this purpose. Having the ability to use databases and other information sources. Having the awareness of the necessity of lifelong learning. Having the ability to follow developments in science and technology and continuously renew oneself. | |
Key Competencies | Has advanced level of the following key competencies:
| |
Further Info | There is no special end-of-term exam or final exam period to be held at the end of the academic year to obtain the degree or complete the program. However, at the end of each semester, there are end-of-semester exams that take place at the end of the term. Additionally, for graduation, the student is required to have successfully completed an internship of 20+20=40 days at a mining operation at the end of the 4th and 6th semesters, prepare a Graduation Project Report through a Graduation Project study, and also make an oral presentation regarding this project. Furthermore, a minimum General Grade Point Average (GPA) of 2 is necessary for graduation. | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |
Access Requirements | The student who wishes to enroll in the department must complete the processes / pass the exams determined by the ÖSYM within the framework of the academic and legal legislation of the university. A student who has started his / her education in a domestic or foreign equivalent program can apply for undergraduate transfer. The admission of students is examined before the semester starts, taking into account the conditions of each student and the degree to which they apply, and are evaluated specifically. More detailed information about admission to the university is available in the Institution Introduction Catalog. | |
Conditions for Success | There is no special end-of-term exam or final exam period to be held at the end of the academic year to obtain the degree or complete the program. However, at the end of each semester, there are end-of-semester exams that take place at the end of the term. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates have the opportunity to find employment in all underground and surface mining operations, ore preparation and processing facilities, marble quarries and facilities, metro, tunnel, and dam construction projects, and universities. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030033350
ISCO 08
ISCO 08
The aim of our department is to educate mining engineers who can utilize the fundamental sciences in the field of mining engineering, possess sufficient knowledge in surface and underground mining as well as ore and coal preparation, solve engineering problems accurately and analytically, generate new ideas from the knowledge they have acquired, follow technological advancements and apply them to their field, possess sufficient awareness of the country's mineral resources, stay updated on global and national mining developments, work effectively in teams, express ideas confidently, communicate well with others, and adhere to ethical principles. Our department is dedicated to preparing productive and innovative engineers who are conscious of societal and environmental issues and able to adapt to new problems and situations that may arise in their professional fields.
Learning takes place through formal, open or distance education.
Having a sufficient background in mathematics, science, and engineering topics related to their field.
Having the ability to use theoretical and practical knowledge together for engineering solutions.
Having the skills to identify, define, formulate, and solve engineering problems.
Having the ability to select and apply appropriate analytical methods and modeling techniques.
Having the ability to analyze a system, system component, or process, and design it under realistic constraints to meet the desired requirements. In this regard, having the ability to apply modern design methods.
Having the skills to select and use modern techniques and tools necessary for engineering applications.
Having the ability to effectively use information technologies.
Having the skills to design experiments, conduct experiments, collect data, analyze results, and interpret them.
Having the competence to work independently and take responsibility.
Having the ability to work effectively both individually and in multidisciplinary teams.
Having the self-confidence to take responsibility.
Having the competence to learn.
Having the ability to access information and conduct resource research for this purpose.
Having the ability to use databases and other information sources.
Having the awareness of the necessity of lifelong learning.
Having the ability to follow developments in science and technology and continuously renew oneself.
Has advanced level of the following key competencies:
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
There is no special end-of-term exam or final exam period to be held at the end of the academic year to obtain the degree or complete the program. However, at the end of each semester, there are end-of-semester exams that take place at the end of the term. Additionally, for graduation, the student is required to have successfully completed an internship of 20+20=40 days at a mining operation at the end of the 4th and 6th semesters, prepare a Graduation Project Report through a Graduation Project study, and also make an oral presentation regarding this project. Furthermore, a minimum General Grade Point Average (GPA) of 2 is necessary for graduation.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
The student who wishes to enroll in the department must complete the processes / pass the exams determined by the ÖSYM within the framework of the academic and legal legislation of the university. A student who has started his / her education in a domestic or foreign equivalent program can apply for undergraduate transfer. The admission of students is examined before the semester starts, taking into account the conditions of each student and the degree to which they apply, and are evaluated specifically. More detailed information about admission to the university is available in the Institution Introduction Catalog.
Graduates have the opportunity to find employment in all underground and surface mining operations, ore preparation and processing facilities, marble quarries and facilities, metro, tunnel, and dam construction projects, and universities.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.