Yeterlilik Kodu | TR0030012027 | |
Yeterlilik Adı | Makine Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Çankaya Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Yukarıyurtçu Mahallesi Eskişehir Yolu 29. Km, Mimar Sinan Caddesi No:4, 06790 Etimesgut/Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.cankaya.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mekanik ve metal ticareti | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler |
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, ilgili öğretim üyesi tarafından her dönem başında tanımlanmaktadır. Ders başarı notları ile ilgili olarak 29.06.2015 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan Çankaya Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği Madde 25 uygulanır. MADDE 25 – (1) Öğrencilere yarıyıl sonunda kayıtlı oldukları her ders için bir harf notu verilir. (2) Bu harf notu, aşağıdaki tabloda gösterilen puan karşılığı olan harf notundan daha düşük olmamak kaydıyla dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur. Aynı ders, aynı zamanda birden fazla öğretim elemanı tarafından veriliyorsa harf notu bu dersi veren öğretim elemanlarınca ortak olarak belirlenir. (3) Harf notunun takdirinde bu Yönetmeliğin 24 üncü maddesinde belirtilen ölçütler göz önünde bulundurulur. (4) Muafiyet sınavı verilecek dersler, muafiyet için gerekli koşullar ve uygulama esasları ilgili akademik kurulun önerisi ile Senato tarafından belirlenir. (5) Not ortalaması hesaplarına katılan harf notlarının katsayı, puan ve statüsü aşağıda belirtilmiştir: a) Harf Notu Katsayı Puan Statü AA 4,00 90-l00 Geçer BA 3,50 85-89 Geçer BB 3,00 80-84 Geçer CB 2,50 70-79 Geçer CC 2,00 60-69 Geçer DC 1,50 50-59 Koşullu Geçer DD 1,00 45-49 Koşullu Geçer FD 0,50 35-44 Başarısız FF 0,00 0-34 Başarısız NA 0,00 0 Başarısız b) (NA) notu, aşağıdaki nedenlerin herhangi birinden dolayı başarısız sayılan öğrencilere dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur. 1) Derse devam yükümlülüklerini yerine getirmediği için yarıyıl sonu sınavına girmeye hak kazanamamak. 2) Ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için yarıyıl sonu sınavına girmeye hak kazanamamak. 3) Yarıyıl ara sınavları ve yarıyıl sonu sınavına katılmamak. (6) Ortalamalara katılmayan notlar aşağıda belirtilmiştir: a) (S) notu, derslerden muaf olan öğrenciye veya derslerde başarılı olan öğrencilere verilir. b) (P) notu, dersleri sürdürmekte olan öğrenciye verilir. c) (U) notu, derslerde başarısız olan öğrencilere verilir. ç) (EX) notu, İngilizce Hazırlık Sınıfınca uygulanan İngilizce yeterlik sınavı sonucu başarılı görülerek muaf tutulan öğrenciye verilir. d) (I) notu, dersi veren öğretim elemanının kabul edeceği geçerli bir nedenle ders için gerekli koşulları yarıyıl veya yaz öğretimi sonunda tamamlayamayan öğrencilere verilir. (I) notunun, yarıyıl veya yaz öğretimi notlarının son veriliş tarihinden itibaren beş gün içinde harf notuna çevrilmesi gerekir. Ancak, özel durumlarda bu süre en geç bir sonraki yarıyılın kayıtlarının başlama tarihine kadar uzatılabilir ve bu süre sonunda harf notuna çevrilmesi gerekir. Özel durumlardaki bu işlemler dersin verildiği bölüm başkanlığının önerisi üzerine ve o bölümün bağlı bulunduğu birimin yönetim kurulu kararı ile gerçekleştirilir. Süresi içinde harf notuna çevrilmeyen (I) notu kendiliğinden (FF) veya (U) notuna dönüşür. e) (W) notu, bir dersten çekilen öğrencilere verilir. Sınavlarda uygulanan kurallar Çankaya Üniversitesi Sınav Yönergesine göre yürütülmektedir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2023/30.09.2028 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Makine Mühendisliği Lisans Programı'ndan mezun olunabilmesi için akademik programda yer alan tüm derslerin en az (DD) veya (S) harf notu ile tamamlanması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Çankaya Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümü lisans programı mezunları Ar-Ge mühendisi, tasarım mühendisi, üretim mühendisi, test mühendisi, satış mühendisi, bakım onarım mühendisi olarak veya yönetici pozisyonlarında görev alabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030012027
ISCO 08
ISCO 08
- Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve makine mühendisliği mesleğine yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
- Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, kurum bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ve sanayi kuruluşlarında staj eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Makine Mühendisliği ile ilgili matematik, fen bilimleri ve mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak Makine Mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme becerisi kazanır.
- Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerini saptama ve tanımlama becerisi; bu problemleri formülizasyonu ve çözümü için uygun analiz araçlarını ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanaır.
- Karmaşık bir sistemi, süreci, ürünü ya da makineyi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır.
- Makine Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri ve hesaplama araçlarını geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; mühendislik tasarım programları vasıtasıyla, bilgi teknoloijlerini etkin bir şekilde kullanır ve değerlendirir.
- Makine Mühendisliği problemlerini incelemek için deney düzenekleri tasarlama ve kurma, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama becerisi kazanır.
- Veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde araştırma becerisi; gerekli bilgileri literatür ve diğer kaynaklar içinde tespit etme ve etkin bir biçimde çıkarma becerisi kazanır.
- Takım içinde verimli bir şekilde çalışabilme becerisi; disipliniçi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir şekilde işbirliği yapabilme becerisi; takım içinde sorumluluk alabilme becerisi kazanır.
- Tek başına çalışma, bağımsız insiyatif alabilme, özgün sonuçlar yaratabilme becerisi kazanır.
- Türkçe'yi etkin bir biçimde kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilme becerisi kazanır.
- En az bir yabancı dili (özellikle İngilizce) o dilde sunulan Makine Mühendisliği bilgisini kolayca takip etmeye ve meslektaşlarıyla etkin bir biçimde iletişim kurabilmeye yeterli olacak akıcılık düzeyinde bilir.
- Bir proje ile alakalı çıktıları, sonuçları ve yorumları raporlayabilme becerisi; teknik raporlar yazabilme, etkin bir biçimde sunum hazırlama ve yapma becerisi kazanır.
- Hayatboyu öğrenme ihtiyacının farkında olma; bilgiye erişebilme becerisi; bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip edebilme ve sürekli kişisel gelişimi sürdürür.
- Profesyönel ve etik sorumluluk konularında farkındalık kazanır.
- Proje yönetimi, risk yönetimi, değişim yönetimi ve stratejik yönetim gibi iş hayatı uygulamalarını kavrama kabiliyeti kazanır.
- Çevre konusunda, iş sağlığı ve güvenliği ve bunların yasal sonuçlarında konularında farkındalık; güncel konular ve mühendislik uygulamalarının küresel ve sosyal etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin yasal sonuçları hakkında farkındalık kazanır.
- Girişimcilik, yenilik ve sürdürülebilir gelişme konularında farkındalık kazanır.
- Matematik, fen bilimleri ve makine mühendisliğine özgü konularda yetkinlik,
- Karmaşık makine mühendisliği problemlerini modelleme ve analiz yöntemlerini uygulama yetkinliği,
- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında tasarlama yetkinliği,
- Karmaşık makine mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama yetkinliği,
- Ekip çalışması yetkinliği,
- Etkin Türkçe ve İngilizce iletişim yetkinliği,
- Girişimcilik yetkinliği,
- Makine mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarında yetkinlik.
Her ders için kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, ilgili öğretim üyesi tarafından her dönem başında tanımlanmaktadır.
Ders başarı notları ile ilgili olarak 29.06.2015 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan Çankaya Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği Madde 25 uygulanır.
MADDE 25 – (1) Öğrencilere yarıyıl sonunda kayıtlı oldukları her ders için bir harf notu verilir.
(2) Bu harf notu, aşağıdaki tabloda gösterilen puan karşılığı olan harf notundan daha düşük olmamak kaydıyla dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur. Aynı ders, aynı zamanda birden fazla öğretim elemanı tarafından veriliyorsa harf notu bu dersi veren öğretim elemanlarınca ortak olarak belirlenir.
(3) Harf notunun takdirinde bu Yönetmeliğin 24 üncü maddesinde belirtilen ölçütler göz önünde bulundurulur.
(4) Muafiyet sınavı verilecek dersler, muafiyet için gerekli koşullar ve uygulama esasları ilgili akademik kurulun önerisi ile Senato tarafından belirlenir.
(5) Not ortalaması hesaplarına katılan harf notlarının katsayı, puan ve statüsü aşağıda belirtilmiştir:
a)
Harf Notu Katsayı Puan Statü
AA 4,00 90-l00 Geçer
BA 3,50 85-89 Geçer
BB 3,00 80-84 Geçer
CB 2,50 70-79 Geçer
CC 2,00 60-69 Geçer
DC 1,50 50-59 Koşullu Geçer
DD 1,00 45-49 Koşullu Geçer
FD 0,50 35-44 Başarısız
FF 0,00 0-34 Başarısız
NA 0,00 0 Başarısız
b) (NA) notu, aşağıdaki nedenlerin herhangi birinden dolayı başarısız sayılan öğrencilere dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
1) Derse devam yükümlülüklerini yerine getirmediği için yarıyıl sonu sınavına girmeye hak kazanamamak.
2) Ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için yarıyıl sonu sınavına girmeye hak kazanamamak.
3) Yarıyıl ara sınavları ve yarıyıl sonu sınavına katılmamak.
(6) Ortalamalara katılmayan notlar aşağıda belirtilmiştir:
a) (S) notu, derslerden muaf olan öğrenciye veya derslerde başarılı olan öğrencilere verilir.
b) (P) notu, dersleri sürdürmekte olan öğrenciye verilir.
c) (U) notu, derslerde başarısız olan öğrencilere verilir.
ç) (EX) notu, İngilizce Hazırlık Sınıfınca uygulanan İngilizce yeterlik sınavı sonucu başarılı görülerek muaf tutulan öğrenciye verilir.
d) (I) notu, dersi veren öğretim elemanının kabul edeceği geçerli bir nedenle ders için gerekli koşulları yarıyıl veya yaz öğretimi sonunda tamamlayamayan öğrencilere verilir. (I) notunun, yarıyıl veya yaz öğretimi notlarının son veriliş tarihinden itibaren beş gün içinde harf notuna çevrilmesi gerekir. Ancak, özel durumlarda bu süre en geç bir sonraki yarıyılın kayıtlarının başlama tarihine kadar uzatılabilir ve bu süre sonunda harf notuna çevrilmesi gerekir. Özel durumlardaki bu işlemler dersin verildiği bölüm başkanlığının önerisi üzerine ve o bölümün bağlı bulunduğu birimin yönetim kurulu kararı ile gerçekleştirilir. Süresi içinde harf notuna çevrilmeyen (I) notu kendiliğinden (FF) veya (U) notuna dönüşür.
e) (W) notu, bir dersten çekilen öğrencilere verilir.
Sınavlarda uygulanan kurallar Çankaya Üniversitesi Sınav Yönergesine göre yürütülmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2023/30.09.2028
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak
Çankaya Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümü lisans programı mezunları Ar-Ge mühendisi, tasarım mühendisi, üretim mühendisi, test mühendisi, satış mühendisi, bakım onarım mühendisi olarak veya yönetici pozisyonlarında görev alabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030012027 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Mechanical Engineering (English) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Çankaya University | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Yukarıyurtçu Mahallesi Eskişehir Yolu 29. Km, Mimar Sinan Caddesi No:4, 06790 Etimesgut/Ankara | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | http://www.cankaya.edu.tr/index_en.php | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Mechanics and metal trades | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | The evaluation methods used for each course are determined by the relevant instructor at the beginning of each semester. Regarding course grades, article 25 of Çankaya University Associate and Undergraduate Education Regulation published in the Official Gazette on 29.06.2015 applies:
b) The (NA) grade is assigned to students who fail the course due to any of the following reasons, as determined by the instructor:
6. Grades not included in GPA calculations are as follows: Exam rules are conducted in accordance with the Çankaya University Examination Guidelines. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | Successfully complete program, all the courses in accordance with the curriculum determined and published by the program with minimum “DD” or “S” letter grade and Cumulative Grade Point Average (CGPA) must be minimum 2.00. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Çankaya University Mechanical Engineering Department bachelor's degree program can work as R&D engineer, design engineer, production engineer, test engineer, sales engineer, maintenance and repair engineer, or as manager. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Qualification is continuously valid. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030012027
ISCO 08
ISCO 08
- It is a higher education program spanning eight semesters, based on high school education qualifications, designed to provide training oriented toward the profession of mechanical engineering.
- Education and training are conducted in a formal education format. Additionally, practical training is provided through laboratory and workshop activities within the institution, as well as internship programs at industrial establishments.
- Adequate knowledge in mathematics, science and engineering subjects pertaining to Mechanical Engineering; ability to use theoretical and applied information in these areas to model and solve Mechanical Engineering problems.
- Ability to identify and define complex Mechanical Engineering problems; ability to select and apply proper analysis tools and modeling techniques for formulating and solving such problems.
- Ability to design a complex system, process, product or a machine under realistic constraints and conditions, in such a way as to meet the requirements; ability to apply modern design methods for this purpose.
- Ability to devise, select, and use modern techniques and computing tools needed for Mechanical Engineering practice; ability to employ and make use of information technologies effectively with the use of engineering design software.
- Ability to design and devise experimental setup, conduct experiments, gather data, analyze and interpret results for investigating Mechanical Engineering problems.
- Ability to search databases and other information sources effectively; ability to identify and extract effectively the required information and knowledge from literature and other sources.
- Ability to work efficiently in teams; ability to collaborate effectively in intra-disciplinary and multidisciplinary teams; ability to take responsibility within teams.
- Ability to work individually, to take independent initiatives, and to create original inferences.
- Ability to communicate effectively in Turkish, both orally and in writing.
- Knowledge of a minimum of one foreign (English in particular) at a fluency level enough to follow easily Mechanical Engineering knowledge presented in that language and enough to communicate effectively with collogues.
- Ability to report the findings, conclusions and interpretations related to a project work, ability to write technical reports, to prepare and conduct effective presentations.
- Recognition of the need for lifelong learning; ability to access information, to follow developments in science and technology, and to keep continuously self improved.
- Awareness of professional and ethical responsibility issues.
- Capability to grasp business life practices such as project management, risk management, change management and strategic management.
- Awareness of environmental issues, occupational safety and health, and their legal consequences. Knowledge about contemporary issues and the global and social effects of engineering practices; awareness of the legal consequences of engineering solutions.
- Awareness of entrepreneurship, innovation, and sustainable development.
- Proficiency in mathematics, science, and topics specific to mechanical engineering,
- Competence in applying modeling and analysis methods to complex mechanical engineering problems,
- Ability to design complex systems, processes, devices, or products under realistic constraints and conditions,
- Skills in designing experiments, conducting experiments, collecting data, analyzing results, and interpreting findings for investigating complex mechanical engineering problems,
- Competence in teamwork,
- Proficiency in effective communication in Turkish and English,
- Entrepreneurial skills,
- Competence in addressing the universal and societal dimensions of mechanical engineering applications.
The evaluation methods used for each course are determined by the relevant instructor at the beginning of each semester.
Regarding course grades, article 25 of Çankaya University Associate and Undergraduate Education Regulation published in the Official Gazette on 29.06.2015 applies:
- ARTICLE 25At the end of the semester, students receive a letter grade for each course they are enrolled in.
- This letter grade is assigned by the instructor, provided it is not lower than the equivalent score shown in the table below. If a course is taught by multiple instructors simultaneously, the letter grade is jointly determined by all instructors.
- In assigning the letter grade, the criteria specified in Article 24 of this Regulation are taken into account.
- Courses eligible for exemption exams, the conditions for exemption, and application principles are determined by the Senate based on recommendations from the relevant academic board.
- The coefficients, scores, and statuses of letter grades included in GPA calculations are as follows:
Letter Grade |
Coefficient |
Score |
Status |
AA |
4.00 |
90-100 |
Pass |
BA |
3.50 |
85-89 |
Pass |
BB |
3.00 |
80-84 |
Pass |
CB |
2.50 |
70-79 |
Pass |
CC |
2.00 |
60-69 |
Pass |
DC |
1.50 |
50-59 |
Conditional Pass |
DD |
1.00 |
45-49 |
Conditional Pass |
FD |
0.50 |
35-44 |
Fail |
FF |
0.00 |
0-34 |
Fail |
NA |
0.00 |
0 |
Fail |
b) The (NA) grade is assigned to students who fail the course due to any of the following reasons, as determined by the instructor:
- Not meeting attendance requirements, thus being ineligible to take the final exam.
- Failing to fulfill the conditions related to course practices, thus being ineligible to take the final exam.
- Not participating in midterm and final exams.
6. Grades not included in GPA calculations are as follows:
a) The (S) grade is given to students exempt from a course or who successfully complete a course.
b) The (P) grade is given to students continuing a course.
c) The (U) grade is assigned to students who fail a course.
d) The (EX) grade is awarded to students who are exempt from a course based on passing the English proficiency exam conducted by the English Preparatory Class.
e) The (I) grade is given to students who fail to meet course requirements by the end of the semester or summer session due to valid reasons accepted by the instructor. The (I) grade must be converted to a letter grade within five days of the final grade submission deadline. In special cases, this period may be extended to the beginning of the next semester's registration period, after which the (I) grade is converted to an (FF) or (U) grade.
f) The (W) grade is assigned to students who withdraw from a course.
Exam rules are conducted in accordance with the Çankaya University Examination Guidelines.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
- Having graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the conditions of admission to the undergraduate programs of higher education institutions.
- Having been placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination held by the Student Selection and Placement Centre (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
- Having obtained sufficient points as a result of the central examination held by ÖSYM for the programmes of higher education institutions that accept students through special talent exams, the procedures and principles of which are determined by YÖK, and having been successful in the special talent examination.
- Having been placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS), the procedures and principles of which are determined by YÖK and conducted by ÖSYM.
Graduates of the Çankaya University Mechanical Engineering Department bachelor's degree program can work as R&D engineer, design engineer, production engineer, test engineer, sales engineer, maintenance and repair engineer, or as manager.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
Qualification is continuously valid.
