Yeterlilik Kodu | TR0030019842 | |
Yeterlilik Adı | Makine Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Balatçık Mahallesi Havaalanı Şosesi No:33/2 Balatçık 35620 Çiğli İZMİR +90(232) 329 35 35 | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.ikcu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mekanik ve metal ticareti | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO-08 : 2144.06 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ya da endüstride, ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | Makine Mühendisliği Bölümü Program Çıktılarımız (P.Ç.): PÇ1: Matematik, fen bilimleri ve Makine Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi PÇ2: Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi PÇ3: Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi PÇ4: Makine mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi PÇ5: Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Makine mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi PÇ6: Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi PÇ7: Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi PÇ8: Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi PÇ9: Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve Makine Mühendisligi uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi PÇ10: Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatı uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi PÇ11: Makine mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Bölüm programımız 2023 yılında MÜDEK tarafından akredite edilmiştir. MÜDEK haricinde Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak üniversitemiz senatosu tarafından belirlenmiştir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak üniversitemiz senatosu tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak. 3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak. 4. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak. | |
Başarma Şartları | Tüm müfredatı tamamlayarak asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve not ortalamasının 4 üzerinden en az 2.00 olması. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | 1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora programlarına devam edebilirler. 2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030019842
ISCO-08 : 2144.06
ISCO-08 : 2144.06
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ya da endüstride, ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
Makine Mühendisliği Bölümü Program Çıktılarımız (P.Ç.):
PÇ1: Matematik, fen bilimleri ve Makine Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
PÇ2: Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
PÇ3: Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
PÇ4: Makine mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
PÇ5: Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Makine mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ6: Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi
PÇ7: Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
PÇ8: Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
PÇ9: Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve Makine Mühendisligi uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
PÇ10: Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatı uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
PÇ11: Makine mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak üniversitemiz senatosu tarafından belirlenmiştir.
- Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
- Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
Bölüm programımız 2023 yılında MÜDEK tarafından akredite edilmiştir.
MÜDEK haricinde Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak üniversitemiz senatosu tarafından belirlenmiştir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak üniversitemiz senatosu tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
4. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora programlarına devam edebilirler.
2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki
Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030019842 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Mechanical Engineering | |
Awarding Body | İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi | |
Awarding Body Contact | Izmir Kâtip Çelebi University Balatçık Mahallesi Havaliman Şosesi No:33/2 Balatçık 35620 Çiğli İZMİR +90(232) 329 35 35 | |
Awarding Body Url | http://www.ikcu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Mechanics and metal trades | |
National Occupation Classification |
ISCO-08: 2144.06 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | It is a higher education program based on secondary education qualifications, comprising eight semesters, and designed to provide specialized education in a specific field of study or profession. | |
Learning Environments | Education and training are conducted through formal, open, or distance learning methods. Additionally, practical training is provided through internships or workplace-based education in laboratories within higher education institutions, in the industry, or at workplaces. | |
Description | Program Outcomes of the Department of Mechanical Engineering (P.O.): P.O.1: Possessing sufficient knowledge in mathematics, natural sciences, and discipline-specific subjects of Mechanical Engineering; the ability to apply theoretical and practical knowledge to solve complex engineering problems. P.O.2: The ability to identify, define, formulate, and solve complex engineering problems; the ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose. P.O.3: The ability to design a complex system, process, device, or product to meet specific requirements under realistic constraints and conditions; the ability to apply modern design methodologies for this purpose. P.O.4: The ability to develop, select, and utilize modern techniques and tools necessary for analyzing and solving complex problems encountered in mechanical engineering applications; the ability to effectively use information technologies. P.O.5: The ability to design experiments, conduct tests, collect data, analyze and interpret results for the investigation of complex engineering problems or research topics specific to Mechanical Engineering. P.O.6: The ability to work effectively in intra-disciplinary and multidisciplinary teams; the ability to work independently. P.O.7: The ability to communicate effectively in written and oral forms in Turkish; knowledge of at least one foreign language; proficiency in writing and understanding reports, preparing design and production reports, delivering effective presentations, and providing clear and understandable instructions. P.O.8: Awareness of the necessity of lifelong learning; the ability to access information, follow developments in science and technology, and continuously renew oneself. P.O.9: Acting in accordance with ethical principles, possessing professional and ethical responsibility, and having knowledge about standards used in mechanical engineering applications. P.O.10: Knowledge of business practices such as project management, risk management, and change management; awareness of entrepreneurship and innovation; knowledge about sustainable development. P.O.11: Awareness of the health, environmental, and safety impacts of mechanical engineering applications on a universal and societal scale; knowledge of current issues reflected in the field of engineering and awareness of the legal implications of engineering solutions. | |
Key Competencies | Possesses advanced proficiency in the following key competences:
| |
Further Info |
| |
Quality Assurance | Our department program was accredited by MÜDEK in 2023. Apart from MÜDEK, the quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
| |
Access Requirements | To be admitted to the undergraduate programs of higher education institutions, the following conditions must be met:
| |
Conditions for Success | Successfully completing the entire curriculum by achieving a minimum of 240 ECTS course credits and maintaining a cumulative grade point average (CGPA) of at least 2.00 out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis |
| |
Validity Period (If Any) | The qualification is permanently valid. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030019842
ISCO-08: 2144.06
ISCO-08: 2144.06
It is a higher education program based on secondary education qualifications, comprising eight semesters, and designed to provide specialized education in a specific field of study or profession.
Education and training are conducted through formal, open, or distance learning methods. Additionally, practical training is provided through internships or workplace-based education in laboratories within higher education institutions, in the industry, or at workplaces.
Program Outcomes of the Department of Mechanical Engineering (P.O.):
P.O.1: Possessing sufficient knowledge in mathematics, natural sciences, and discipline-specific subjects of Mechanical Engineering; the ability to apply theoretical and practical knowledge to solve complex engineering problems.
P.O.2: The ability to identify, define, formulate, and solve complex engineering problems; the ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose.
P.O.3: The ability to design a complex system, process, device, or product to meet specific requirements under realistic constraints and conditions; the ability to apply modern design methodologies for this purpose.
P.O.4: The ability to develop, select, and utilize modern techniques and tools necessary for analyzing and solving complex problems encountered in mechanical engineering applications; the ability to effectively use information technologies.
P.O.5: The ability to design experiments, conduct tests, collect data, analyze and interpret results for the investigation of complex engineering problems or research topics specific to Mechanical Engineering.
P.O.6: The ability to work effectively in intra-disciplinary and multidisciplinary teams; the ability to work independently.
P.O.7: The ability to communicate effectively in written and oral forms in Turkish; knowledge of at least one foreign language; proficiency in writing and understanding reports, preparing design and production reports, delivering effective presentations, and providing clear and understandable instructions.
P.O.8: Awareness of the necessity of lifelong learning; the ability to access information, follow developments in science and technology, and continuously renew oneself.
P.O.9: Acting in accordance with ethical principles, possessing professional and ethical responsibility, and having knowledge about standards used in mechanical engineering applications.
P.O.10: Knowledge of business practices such as project management, risk management, and change management; awareness of entrepreneurship and innovation; knowledge about sustainable development.
P.O.11: Awareness of the health, environmental, and safety impacts of mechanical engineering applications on a universal and societal scale; knowledge of current issues reflected in the field of engineering and awareness of the legal implications of engineering solutions.
Possesses advanced proficiency in the following key competences:
- Literacy Competence
- Multilingual Competence
- Mathematical Competence and Competence in Science, Technology, and Engineering
- Digital Competence
- Personal, Social, and Learning-to-Learn Competence
- Citizenship Competence
- Entrepreneurship Competence
- Cultural Awareness and Expression Competence
- Assessment and evaluation methods, including types of exams and their contribution to course success grades, are determined by the university senate in accordance with the fundamental principles set by the Council of Higher Education (YÖK).
- Various methods such as assignments, projects, applications, midterm exams, and final exams are used in assessment and evaluation.
- Letter and/or numeric grading systems are utilized in evaluating student achievement.
Our department program was accredited by MÜDEK in 2023.
Apart from MÜDEK, the quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
- Development and Approval of Educational Programs:
1.1. The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes that each program is expected to impart to students are determined by the university senate in accordance with the fundamental principles set by YÖK.
1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions after being accepted by the relevant Council of Deans and approved by YÖK. - Assessment and Evaluation:
The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each undergraduate program are carried out according to the education, training, and examination regulations prepared by the university senate, in line with the fundamental principles determined by YÖK. - Certification:
Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's diploma upon successfully completing the required course credits and other obligations determined by the higher education institutions. - Self-Evaluation and External Evaluation:
In the context of continuous monitoring, higher education institutions submit their "Internal Evaluation Reports" for the previous year to the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year via the Information System prepared by YÖKAK.
- YÖKAK publicly shares the "Institutional Feedback Report" prepared regarding the external evaluation of higher education institutions.
- Accreditation decisions granted by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that the program's qualifications are assured for quality.
- Regular reviews regarding the qualifications determined by YÖKAK regulations are conducted to ensure continuous improvement.
To be admitted to the undergraduate programs of higher education institutions, the following conditions must be met:
- Graduating from a secondary education institution or an equivalent foreign secondary education institution recognized by the Ministry of National Education and fulfilling the admission requirements of higher education institutions' undergraduate programs.
- Being placed in the relevant undergraduate program of a higher education institution based on the results of the central examination conducted by the Measurement, Selection, and Placement Center (ÖSYM), in accordance with the procedures and principles determined by the Council of Higher Education (YÖK).
- For programs that admit students through a special talent examination, obtaining a sufficient score from the central examination conducted by ÖSYM and successfully passing the special talent examination, as per the procedures and principles set by YÖK.
- For associate degree graduates, being placed in an undergraduate program that is a continuation of their completed field of study, based on the results of the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by ÖSYM, in accordance with YÖK's established procedures and principles.
- Graduates holding a bachelor's degree may pursue master's degree programs and, if they meet the relevant requirements, may also continue to doctoral programs that accept candidates with a bachelor's degree.
- Undergraduate students have the right to enroll in double major programs offered by their higher education institutions. Students registered in double major programs can take courses from both degree programs simultaneously and, upon successful completion, are eligible to receive two separate bachelor's diplomas.
- Higher Education Law No. 2547
1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions.
2. Regulation on the Continuation of Associate Degree Graduates from Vocational Schools and Open Education Programs to Undergraduate Education. - Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
1. Regulation on Quality Assurance in Higher Education and the Higher Education Quality Council.
The qualification is permanently valid.
