Yeterlilik Kodu | TR0030030496 | |
Yeterlilik Adı | Makine Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Yeditepe Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İnönü Mah, Kayışdağı Cd. No:326A, 34755 Ataşehir/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://yeditepe.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mekanik ve metal ticareti | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 142 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanılan çağdaş yöntemlere hakim, sağlam bir bilgi temeline, analitik düşünme, problemleri teşhis edip çözüm üretme ve uygulama yeteneğine sahip, mesleki etik ve sorumluluk duygusu ile donanmış, çevre, küresel iklim değişikliği, açlık, hak ve özgürlükler gibi insanlığın temel sorunları hakkında bilgi ve sorumluluk sahibi ulusal ve uluslararası düzeyde kabul gören makine mühendisleri mezun etmek; mezunların kişisel gelişimlerini bilgi ve teknoloji kaynaklarına yakın kurumlarda devam ettirebilmelerini sağlamak amacıyla yurtdışı kurumlarla yakın ilişkiler idame ettirmek; güncel ve ileri konularda araştırma ve geliştirme projeleri yürüterek bilgi ve teknoloji üretmek; üniversite bünyesinde araştırma ve geliştirme faaliyetlerinin yaygınlaşması ve kurumsallaşması için çalışmak; bu faaliyetlerle ülke kalkınmasına katkıda bulunmak. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ ÖNLİSANS VE LİSANS EĞİTİM, ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ MADDE 37 – (1) (Değişik RG. 22.08.2016/29809 sy.) Üniversitenin fakülte ve yüksekokullarında verilen derslerde öğrencilerin değerlendirilmesi için kısa sınavlar, ara sınavlar ve yarıyıl sonu sınavları yapılır. (2) Her dersin öğretim elemanı yarıyıl başında öğrencilerin sorumlu olduğu ara sınavlar, yarıyıl sonu sınavları, ödev, uygulama ve diğer çalışmaların yarıyıl notu içindeki ağırlıklarını öğrencilere yazılı olarak duyurur. Yarıyıl içi sınav ve diğer çalışmaların yarıyıl notu içindeki ağırlığı %30’dan az, %70’ten fazla olamaz. MADDE 42 – (1) Öğrencilere, aldıkları her ders için ilgili öğretim elemanı tarafından, yarıyıl içindeki uygulama, laboratuvar ve benzeri çalışmalar ile sınav ve akademik faaliyetler göz önünde tutularak verilen notların sayısal değerlerinden başarı notu olarak bir harf notu verilir. (2) (Değişik RG. 07.11.2022/32006 sy.) Başarı notları ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir: Başarı Notu Katsayısı AA 4.0 BA 3.5 BB 3.0 CB 2.5 CC 2.0 DC 1.5 DD 1.0 FA 0.0 Başarısız (Devamsızlık nedeniyle Yarıyıl sonunda sınava girmeye hak kazanamayan) FF 0.0 Başarısız (Yarıyıl sonu sınava girip başarılı olamayan) (3) Ayrıca, öğrencilerin durumlarına göre aşağıdaki kısaltmalar kullanılır: a) I-Eksik (Incomplete): Geçerli mazeretleri nedeniyle ders için gerekli çalışmaları tamamlayamayan öğrencilere verilir. Bu öğrencilerin, I notunun gerektirdiği eksiklikleri en geç izleyen yarıyılın ders ekleme/bırakma tarihi sonuna kadar tamamlamaları gerekir; eksikliklerin tamamlanması üzerine öğrenci gerekli notu alır, bu tarihe kadar eksikliklerin tamamlanmaması halinde öğrencinin I notu kendiliğinden FF notuna dönüşür. b) L-İzinli (Leave): Bu Yönetmelik hükümleri uyarınca izinli olan öğrenciler için kullanılır. c) NC-Kredisiz (Non-Credit): Kredisiz olarak alınan dersler için kullanılır. ç) ND-Diplomaya Yönelik Olmayan (Non-Degree): Yeditepe Üniversitesinden diploma almaya yönelik olmayan ve kredili veya kredisiz olarak alınan dersler için kullanılır ve not ortalaması hesabına katılmaz. d) P-Geçer (Pass): Not ortalamalarına katılmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir. e) R-Tekrar (Repeat): Dersin tekrarlandığını gösterir. f) RR-Not Yükseltmek için Tekrar (Repeat Resigned): Not yükseltmek amacıyla tekrarlanan dersler için verilir. g) (Değişik RG. 30.09.2018/305519 sy.) T-Transfer (Transfer): Yükseköğretim kurumu içinden veya dışından bir programdan transfer edilen ya da yurt dışı değişim programlarından alınıp başarılı olunan ve ilgili yönetim kurulunca intibakı onaylanan dersler için verilir ve not ortalaması hesabına katılır. ğ) W-Dersten Çekilme (Withdrawal): Ders ekleme/bırakma tarihinden sonra her yıl akademik takvimde belirlenen süre içinde, danışmanın onayıyla gerçekleşir. h) X-Proje ve Tezler İçin Devam Ediyor (In Progress): Proje, tez ve benzeri çalışmaları sürdürmekte olan öğrencilere verilir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş; 01.05.2008/30.09.2024
| |
Giriş Şartı | Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin başvurusu dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu’nda mevcuttur. | |
Başarma Şartları | Programdan mezun olabilmek için öğrencinin 42 zorunlu, 1 serbest seçmeli ve 5 teknik seçmeli ders olmak üzere toplam 48 ders tamamlayarak 149 kredi ve 240 ECTS elde etmesi ve 2.00 ve üzeri genel not ortalamasına sahip olması gerekmektedir. Müfredatta yer alan derslerin listesi aşağıdaki tabloda verilmektedir. Bu derslerden ME492 kodlu bitirme projesi, öğrenciye program boyunca öğrendiği bilgileri bir mühendislik projesine uygulama olanağı sağlar. Ayrıca, mezuniyet için öğrencinin bölüm tarafından onaylanan bir kuruluşta 20 iş günlük zorunlu stajını başarı ile tamamlaması gerekmektedir. Bu zorunlu staj da tabloda ME400 kodu altında listelenmiştir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız, Ar-Ge, üretim, işletme gibi pozisyonlarda çalışmaktadırlar. Aynı zamanda, lisans derecesini takiben lisansüstü çalışmalarına devam ederek Makine Mühendisliği ve benzer alanlarda yüksek lisans ve doktora derecesi alan birçok öğrencimiz mevcuttur. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir.
| |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030030496
ISCO:08
ISCO:08
Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanılan çağdaş yöntemlere hakim, sağlam bir bilgi temeline, analitik düşünme, problemleri teşhis edip çözüm üretme ve uygulama yeteneğine sahip, mesleki etik ve sorumluluk duygusu ile donanmış, çevre, küresel iklim değişikliği, açlık, hak ve özgürlükler gibi insanlığın temel sorunları hakkında bilgi ve sorumluluk sahibi ulusal ve uluslararası düzeyde kabul gören makine mühendisleri mezun etmek; mezunların kişisel gelişimlerini bilgi ve teknoloji kaynaklarına yakın kurumlarda devam ettirebilmelerini sağlamak amacıyla yurtdışı kurumlarla yakın ilişkiler idame ettirmek; güncel ve ileri konularda araştırma ve geliştirme projeleri yürüterek bilgi ve teknoloji üretmek; üniversite bünyesinde araştırma ve geliştirme faaliyetlerinin yaygınlaşması ve kurumsallaşması için çalışmak; bu faaliyetlerle ülke kalkınmasına katkıda bulunmak.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Matematik konusunda yeterli bilgi birikimi.
- Fen bilimleri konusunda yeterli bilgi birikimi.
- İlgili mühendislik disiplinine özgü yeterli bilgi birikimi.
- Bu alanlardaki kuramsal bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
- Bu alanlardaki uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama-tanımlama becerisi.
- Karmaşık mühendislik problemlerini formüle etme becerisi.
- Karmaşık mühendislik problemlerini çözme becerisi.
- Bu amaçla uygun modelleme ve analiz yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi.
- Bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme ve seçme becerisi.
- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi.
- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney yapma ve veri toplama becerisi.
- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
- Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
- Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
- Bireysel çalışma becerisi.
- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
- En az bir yabancı dil bilgisi.
- Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama.
- Tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme.
- Etkin sunum yapabilme.
- Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
- Bilgiye erişebilme; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme; kendini sürekli yenileme becerisi.
- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
- Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
- Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında bilgi.
- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi; mühendislik uygulamalarının çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi.
- Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
- En az birinde derinlik kazanmak üzere, kimya bilgisi ve matematiğe dayalı fizik bilgisi.
- Çok değişkenli matematik ve türevsel denklemleri de kapsayacak biçimde, ileri matematik bilgisi.
- İstatistik konusuna aşinalık.
- Lineer cebir konusuna aşinalık.
- Hem ısıl sistemler hem de mekanik sistemler alanlarında, bu tür sistemlerin tasarım ve gerçekleştirilmesi de dahil olmak üzere, çalışabilme becerisi.
- Sayısal teknolojiler kullanılarak bulunan çözümleri geçerleme (verification) ve doğrulama (validation) becerisi.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ ÖNLİSANS VE LİSANS EĞİTİM, ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ
MADDE 37 – (1) (Değişik RG. 22.08.2016/29809 sy.) Üniversitenin fakülte ve yüksekokullarında verilen derslerde öğrencilerin değerlendirilmesi için kısa sınavlar, ara sınavlar ve yarıyıl sonu sınavları yapılır.
(2) Her dersin öğretim elemanı yarıyıl başında öğrencilerin sorumlu olduğu ara sınavlar, yarıyıl sonu sınavları, ödev, uygulama ve diğer çalışmaların yarıyıl notu içindeki ağırlıklarını öğrencilere yazılı olarak duyurur. Yarıyıl içi sınav ve diğer çalışmaların yarıyıl notu içindeki ağırlığı %30’dan az, %70’ten fazla olamaz.
MADDE 42 – (1) Öğrencilere, aldıkları her ders için ilgili öğretim elemanı tarafından, yarıyıl içindeki
uygulama, laboratuvar ve benzeri çalışmalar ile sınav ve akademik faaliyetler göz önünde tutularak verilen notların
sayısal değerlerinden başarı notu olarak bir harf notu verilir.
(2) (Değişik RG. 07.11.2022/32006 sy.) Başarı notları ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir:
Başarı Notu Katsayısı
AA 4.0
BA 3.5
BB 3.0
CB 2.5
CC 2.0
DC 1.5
DD 1.0
FA 0.0 Başarısız (Devamsızlık nedeniyle Yarıyıl sonunda sınava girmeye
hak kazanamayan) FF 0.0 Başarısız (Yarıyıl sonu sınava girip başarılı olamayan)
(3) Ayrıca, öğrencilerin durumlarına göre aşağıdaki kısaltmalar kullanılır:
a) I-Eksik (Incomplete): Geçerli mazeretleri nedeniyle ders için gerekli çalışmaları tamamlayamayan öğrencilere verilir. Bu öğrencilerin, I notunun gerektirdiği eksiklikleri en geç izleyen yarıyılın ders ekleme/bırakma tarihi sonuna kadar tamamlamaları gerekir; eksikliklerin tamamlanması üzerine öğrenci gerekli notu alır, bu tarihe kadar eksikliklerin tamamlanmaması halinde öğrencinin I notu kendiliğinden FF notuna dönüşür.
b) L-İzinli (Leave): Bu Yönetmelik hükümleri uyarınca izinli olan öğrenciler için kullanılır.
c) NC-Kredisiz (Non-Credit): Kredisiz olarak alınan dersler için kullanılır.
ç) ND-Diplomaya Yönelik Olmayan (Non-Degree): Yeditepe Üniversitesinden diploma almaya yönelik olmayan ve kredili veya kredisiz olarak alınan dersler için kullanılır ve not ortalaması hesabına katılmaz.
d) P-Geçer (Pass): Not ortalamalarına katılmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.
e) R-Tekrar (Repeat): Dersin tekrarlandığını gösterir.
f) RR-Not Yükseltmek için Tekrar (Repeat Resigned): Not yükseltmek amacıyla tekrarlanan dersler için verilir.
g) (Değişik RG. 30.09.2018/305519 sy.) T-Transfer (Transfer): Yükseköğretim kurumu içinden veya dışından bir programdan transfer edilen ya da yurt dışı değişim programlarından alınıp başarılı olunan ve ilgili yönetim kurulunca intibakı onaylanan dersler için verilir ve not ortalaması hesabına katılır.
ğ) W-Dersten Çekilme (Withdrawal): Ders ekleme/bırakma tarihinden sonra her yıl akademik takvimde belirlenen süre içinde, danışmanın onayıyla gerçekleşir.
h) X-Proje ve Tezler İçin Devam Ediyor (In Progress): Proje, tez ve benzeri çalışmaları sürdürmekte olan öğrencilere verilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş; 01.05.2008/30.09.2024
Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin başvurusu dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu’nda mevcuttur.
Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile koşulları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler program dahilinde ders alabilirler. İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Dersi alan öğrencinin dersin önkoşulu olan dersleri ya da bunların eşdeğerlerini almış olması gerekmektedir. Program müfredatındaki tüm dersler İngilizce olarak yürütülmektedir.
Mezunlarımız, Ar-Ge, üretim, işletme gibi pozisyonlarda çalışmaktadırlar. Aynı zamanda, lisans derecesini takiben lisansüstü çalışmalarına devam ederek Makine Mühendisliği ve benzer alanlarda yüksek lisans ve doktora derecesi alan birçok öğrencimiz mevcuttur.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030030496 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Mechanical Engineering | |
Awarding Body | Yeditepe University | |
Awarding Body Contact | İnönü Mah, Kayışdağı Cd. No:326A, 34755 Ataşehir/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://yeditepe.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Mechanics and metal trades | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 142 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | Having knowledge of contemporary methods used in solving engineering problems, having a solid knowledge base, having the ability to think analytically, diagnosing problems, producing and implementing solutions, equipped with professional ethics and a sense of responsibility, being knowledgeable about the fundamental problems of humanity such as the environment, global climate change, hunger, rights and freedoms. To graduate nationally and internationally recognized mechanical engineers who are knowledgeable and responsible; Maintaining close relations with foreign institutions in order to ensure that graduates can continue their personal development in institutions close to information and technology resources; To produce knowledge and technology by carrying out research and development projects on current and advanced subjects; To work for the dissemination and institutionalization of research and development activities within the university; To contribute to the development of the country through these activities. | |
Learning Environments | Education and training are carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided as internships or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, healthcare institutions and workplaces. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level. 1. Reading and writing competence 2. Multilingual competence 3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering 4. Digital competence 5. Personal, social and learning to learn competence 6. Civic competence 7. Entrepreneurial competence 8. Cultural awareness and expression competence | |
Further Info | YEDİTEPE UNIVERSITY ASSOCIATE AND UNDERGRADUATE EDUCATION AND TRAINING REGULATION ARTICLE 37 – (1) (Amended O.G. 22.08.2016/29809 p.) Quizzes, midterm exams and final exams are held to evaluate students in the courses given at the faculties and colleges of the university. (2) At the beginning of the semester, the instructor of each course informs the students in writing about the weight of the midterm exams, final exams, homework, practice and other studies for which the students are responsible, in the semester grade. The weight of mid-term exams and other studies in the semester grade cannot be less than 30% and more than 70%. ARTICLE 42 – (1) Students are given a course by the relevant instructor for each course they take during the semester. grades given taking into account practical, laboratory and similar studies, exams and academic activities A letter grade is given as a success grade based on numerical values. (2) (Amended Official Gazette 07.11.2022/32006 p.) Success grades and coefficients are shown in the table below: Success Grade Coefficient AA 4.0 BA 3.5 BB 3.0 CB 2.5 CC 2.0 DC 1.5 DD 1.0 FA 0.0 Failed (Required to take the exam at the end of the semester due to absenteeism) FF 0.0 Unsuccessful (Unable to take the end-of-semester exam and fail) (3) Additionally, the following abbreviations are used depending on the students' situation: a) I-Incomplete: It is given to students who cannot complete the required work for the course due to valid excuses. These students must complete the deficiencies required for grade I by the end of the add/drop date of the following semester at the latest; Upon completion of the deficiencies, the student receives the required grade. If the deficiencies are not completed by this date, the student's I grade automatically turns into an FF grade. b) L-Leave: It is used for students who are on leave in accordance with the provisions of this Regulation. c) NC-Non-Credit: Used for courses taken without credit. ç) ND-Non-Degree: It is used for courses taken with or without credit that are not intended to receive a diploma from Yeditepe University and are not included in the GPA calculation. d) P-Pass: It is given to students who are successful in courses that are not included in their grade point average. e) R-Repeat: Indicates that the course has been repeated. f) RR-Repeat Resigned: It is given for courses that are repeated in order to increase the grade. g) (Amended OG. 30.09.2018/305519 p.) T-Transfer (Transfer): It is given for courses transferred from a program within or outside a higher education institution or courses taken from foreign exchange programs and passed and whose adaptation is approved by the relevant board of directors and grades are given. is included in the average calculation. g) W-Withdrawal: It takes place every year after the course add/drop date, within the period specified in the academic calendar, with the approval of the advisor. h) X-In Progress for Projects and Theses: It is given to students who are continuing their projects, theses and similar studies. | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions. 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council. 2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation. Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association (MÜDEK) | |
Access Requirements | The student who wants to enroll in the department must complete the processes / pass the exams determined by ÖSYM within the framework of the academic and legal legislation of the university. A student who has started his/her education in an equivalent program at home or abroad can apply for horizontal transfer. Students' applications are examined and evaluated individually before the start of the semester, taking into account each student's conditions and the degree to which he/she has applied. More detailed information about university admission is available in the Institution Promotion Catalogue. | |
Conditions for Success | In order to graduate from the program, the student must complete a total of 48 courses, including 42 compulsory, 1 free elective and 5 technical elective courses, obtain 149 credits and 240 ECTS, and have a GPA of 2.00 or above. The list of courses included in the curriculum is given in the table below. The graduation project coded ME492 from these courses provides the student with the opportunity to apply the knowledge learned throughout the program to an engineering project. Additionally, for graduation, the student must successfully complete a 20-day compulsory internship in an organization approved by the department. This compulsory internship is also listed in the table under code ME400. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our graduates work in positions such as R&D, production and management. At the same time, we have many students who continue their postgraduate studies following their undergraduate degree and receive master's and doctoral degrees in Mechanical Engineering and similar fields. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030030496
ISCO:08
ISCO:08
Having knowledge of contemporary methods used in solving engineering problems, having a solid knowledge base, having the ability to think analytically, diagnosing problems, producing and implementing solutions, equipped with professional ethics and a sense of responsibility, being knowledgeable about the fundamental problems of humanity such as the environment, global climate change, hunger, rights and freedoms. To graduate nationally and internationally recognized mechanical engineers who are knowledgeable and responsible; Maintaining close relations with foreign institutions in order to ensure that graduates can continue their personal development in institutions close to information and technology resources; To produce knowledge and technology by carrying out research and development projects on current and advanced subjects; To work for the dissemination and institutionalization of research and development activities within the university; To contribute to the development of the country through these activities.
Education and training are carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided as internships or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, healthcare institutions and workplaces.
- Sufficient knowledge of mathematics.
- Sufficient knowledge of science.
- Sufficient knowledge specific to the relevant engineering discipline.
- Ability to use theoretical knowledge in these fields in complex engineering problems.
- Ability to use applied knowledge in these fields in complex engineering problems.
- Ability to detect and define complex engineering problems.
- Ability to formulate complex engineering problems.
- Ability to solve complex engineering problems.
- Ability to select and apply appropriate modeling and analysis methods for this purpose.
- The ability to design a complex system, process, device or product to meet specific requirements under realistic constraints and conditions.
- Ability to apply modern design methods for this purpose.
- Ability to develop and select modern techniques and tools necessary for the analysis and solution of complex problems encountered in engineering applications.
- Ability to use modern techniques and tools necessary for the analysis and solution of complex problems encountered in engineering applications; Ability to use information technologies effectively.
- Ability to design experiments for the study of complex engineering problems or discipline-specific research issues.
- Ability to conduct experiments and collect data to examine complex engineering problems or discipline-specific research topics.
- Ability to analyze and interpret results for the study of complex engineering problems or discipline-specific research issues.
- Ability to work effectively in interdisciplinary teams.
- Ability to work effectively in multidisciplinary teams.
- Individual working ability.
- Ability to communicate effectively verbally and in written Turkish.
- Knowledge of at least one foreign language.
- Writing effective reports and understanding written reports.
- Ability to prepare design and production reports.
- Ability to make effective presentations.
- Ability to give and receive clear and understandable instructions.
- Awareness of the necessity of lifelong learning.
- Access to information; monitoring developments in science and technology; the ability to constantly renew itself.
- Acting in accordance with ethical principles, awareness of professional and ethical responsibility.
- Information about standards used in engineering practices.
- Knowledge of project management and business practices such as risk management and change management; Knowledge about entrepreneurship, innovation and sustainable development.
- Information about the effects of engineering practices on health, environment and safety at universal and social dimensions; Information about the problems of engineering practices reflected in the engineering field of the age.
- Awareness of the legal consequences of engineering solutions.
- Knowledge of chemistry and physics based on mathematics, with depth in at least one of them.
- Advanced mathematical knowledge, including multivariable calculus and differential equations.
- Familiarity with statistics.
- Familiarity with linear algebra.
- Ability to work in the fields of both thermal systems and mechanical systems, including the design and implementation of such systems.
- Ability to verify and validate solutions found using digital technologies.
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
1. Reading and writing competence
2. Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
4. Digital competence
5. Personal, social and learning to learn competence
6. Civic competence
7. Entrepreneurial competence
8. Cultural awareness and expression competence
YEDİTEPE UNIVERSITY ASSOCIATE AND UNDERGRADUATE EDUCATION AND TRAINING REGULATION
ARTICLE 37 – (1) (Amended O.G. 22.08.2016/29809 p.) Quizzes, midterm exams and final exams are held to evaluate students in the courses given at the faculties and colleges of the university.
(2) At the beginning of the semester, the instructor of each course informs the students in writing about the weight of the midterm exams, final exams, homework, practice and other studies for which the students are responsible, in the semester grade. The weight of mid-term exams and other studies in the semester grade cannot be less than 30% and more than 70%.
ARTICLE 42 – (1) Students are given a course by the relevant instructor for each course they take during the semester.
grades given taking into account practical, laboratory and similar studies, exams and academic activities
A letter grade is given as a success grade based on numerical values.
(2) (Amended Official Gazette 07.11.2022/32006 p.) Success grades and coefficients are shown in the table below:
Success Grade Coefficient
AA 4.0
BA 3.5
BB 3.0
CB 2.5
CC 2.0
DC 1.5
DD 1.0
FA 0.0 Failed (Required to take the exam at the end of the semester due to absenteeism)
FF 0.0 Unsuccessful (Unable to take the end-of-semester exam and fail)
(3) Additionally, the following abbreviations are used depending on the students' situation:
a) I-Incomplete: It is given to students who cannot complete the required work for the course due to valid excuses. These students must complete the deficiencies required for grade I by the end of the add/drop date of the following semester at the latest; Upon completion of the deficiencies, the student receives the required grade. If the deficiencies are not completed by this date, the student's I grade automatically turns into an FF grade.
b) L-Leave: It is used for students who are on leave in accordance with the provisions of this Regulation.
c) NC-Non-Credit: Used for courses taken without credit.
ç) ND-Non-Degree: It is used for courses taken with or without credit that are not intended to receive a diploma from Yeditepe University and are not included in the GPA calculation.
d) P-Pass: It is given to students who are successful in courses that are not included in their grade point average.
e) R-Repeat: Indicates that the course has been repeated.
f) RR-Repeat Resigned: It is given for courses that are repeated in order to increase the grade.
g) (Amended OG. 30.09.2018/305519 p.) T-Transfer (Transfer): It is given for courses transferred from a program within or outside a higher education institution or courses taken from foreign exchange programs and passed and whose adaptation is approved by the relevant board of directors and grades are given. is included in the average calculation.
g) W-Withdrawal: It takes place every year after the course add/drop date, within the period specified in the academic calendar, with the approval of the advisor.
h) X-In Progress for Projects and Theses: It is given to students who are continuing their projects, theses and similar studies.
In order to monitor the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.
"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.
Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association (MÜDEK)
The student who wants to enroll in the department must complete the processes / pass the exams determined by ÖSYM within the framework of the academic and legal legislation of the university. A student who has started his/her education in an equivalent program at home or abroad can apply for horizontal transfer. Students' applications are examined and evaluated individually before the start of the semester, taking into account each student's conditions and the degree to which he/she has applied. More detailed information about university admission is available in the Institution Promotion Catalogue.
Within the scope of student exchange programs approved by the university and whose conditions are determined by an agreement, students from abroad can take courses within the program. They can take courses taught in English. The student taking the course must have taken the prerequisite courses or their equivalents. All courses in the program curriculum are conducted in English.
Our graduates work in positions such as R&D, production and management. At the same time, we have many students who continue their postgraduate studies following their undergraduate degree and receive master's and doctoral degrees in Mechanical Engineering and similar fields.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification is valid at all times.