Yeterlilik Kodu | TR0030020301 | |
Yeterlilik Adı | Makine Mühendisliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Bartın Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ağdacı, Ağdacı Köyü Yolu, 74110 Bartın Merkez/Bartın | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.bartin.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mekanik ve metal ticareti | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Evrensel bilim ve teknolojiye katkıda bulunacak şekilde, gelişmiş ülkelerde kullanılan en son teknolojiye sahip eğitim araç ve kaynaklarını kullanarak, ulusal ve uluslararası düzeyde çağdaş eğitim ve öğretim sağlamak. Program, makine mühendisliğinin temel kavram ve ilkelerini özümsemiş, bağımsız olarak öğrenebilen ve çeşitli uygulamaları eleştirel olarak değerlendirebilen, takım çalışmasına açık, girişimci, sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurabilen mezunlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Mezunların sosyal açıdan bilinçli, çok boyutlu, kültürel açıdan zengin, mesleki ve etik sorumluluklarının bilincinde, küresel rekabet için bilgi ve becerilerini sürekli güncelleyebilen bireyler olmaları beklenmektedir. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün eğitim ortamlarında gerçekleşir. Ayrıca yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda, sanayide, staj veya işyeri eğitimi şeklinde uygulamalı eğitimler yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıdaki temel yeterliliklerde ileri düzeyde yeterlilik
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınavlar; ara sınavlar, bütünleme sınavları, mazeret sınavları, final sınavları, muafiyet sınavları ve tek ders sınavlarından oluşur. Bu sınavlar yazılı, sözlü ve/veya uygulamalı formatta yapılabilir. Puan Katsayısı Başarı Derecesi AA 4,00 Pekiyi BA 3,50 İyi-Pekiyi BB 3,00 İyi CB 2,50 Orta-İyi CC 2,00 Orta DC 1,50 Zayıf- Orta DD 1,00 Zayıf FF 0,00 Başarısız | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının kalitesi aşağıdakilerle sağlanır: Yükseköğretim kurumlarında eğitim, öğretim ve diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumlu olan Yükseköğretim Kurulu (YÖK). Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi "Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına İlişkin Usul ve Esaslar"a göre sağlanır: Müfredatın Hazırlanması ve Onaylanması: YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve kriterleri belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarındaki lisans programlarının müfredatları ve her programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme çıktıları, bu konularda YÖK tarafından belirlenen temel ilkeler doğrultusunda yükseköğretim kurumu senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Temel Eğitim Programlarının müfredatı, ilgili Dekanlar Kurulu tarafından kabul edildikten sonra YÖK'ün onayı ile yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her lisans programının öğrenciye sağlayacağı öğrenme çıktılarının nasıl ölçüleceği ve değerlendirileceği, YÖK'ün bu konularda belirlediği temel ilkeler doğrultusunda yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliği doğrultusunda gerçekleştirilir. sorunlar. 3. Sertifikasyon: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarıyla tamamladıklarında; lisans derecesi alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme kapsamında, bir önceki yılın "Kurum İç Değerlendirme Raporlarını" her yılın başında Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girmektedir. yıl. YÖKAK'ın yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı "Kurumsal Geri Bildirim Raporu" kamuoyuyla paylaşılıyor. Ayrıca YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların niteliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını göstermektedir. YÖKAK mevzuatı uyarınca belirlenen niteliklere ilişkin düzenli inceleme faaliyetleri yürütür. Mühendislik Eğitimi Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) Akreditasyon Başlangıç ve Bitiş Tarihi: 01.05.2024-30.09.2026 | |
Giriş Şartı | Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrencinin, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlaması/sınavları geçmesi gerekmektedir. Yurt içi veya yurt dışında eşdeğer bir programda öğrenimine başlamış olan öğrenci yatay geçiş başvurusunda bulunabilir. Öğrenci kabulü, her öğrencinin koşulları ve başvurduğu derece dikkate alınarak yarıyıl başlamadan önce ayrı ayrı incelenir ve değerlendirilir. Üniversiteye girişle ilgili daha detaylı bilgiye Kurum Tanıtım Kataloğu'ndan ulaşabilirsiniz. | |
Başarma Şartları | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DD notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar kamu ve özel sektör kuruluşlarında makine mühendisi olarak çalışabilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Programları Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlararası Kredi Transferi Esasları Hakkında Yönetmelik. 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programlarından Mezun Olanların Lisans Eğitimlerinin Devamına İlişkin Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik her zaman geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030020301
ISCO 08
ISCO 08
Evrensel bilim ve teknolojiye katkıda bulunacak şekilde, gelişmiş ülkelerde kullanılan en son teknolojiye sahip eğitim araç ve kaynaklarını kullanarak, ulusal ve uluslararası düzeyde çağdaş eğitim ve öğretim sağlamak. Program, makine mühendisliğinin temel kavram ve ilkelerini özümsemiş, bağımsız olarak öğrenebilen ve çeşitli uygulamaları eleştirel olarak değerlendirebilen, takım çalışmasına açık, girişimci, sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurabilen mezunlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Mezunların sosyal açıdan bilinçli, çok boyutlu, kültürel açıdan zengin, mesleki ve etik sorumluluklarının bilincinde, küresel rekabet için bilgi ve becerilerini sürekli güncelleyebilen bireyler olmaları beklenmektedir.
Öğrenme örgün eğitim ortamlarında gerçekleşir. Ayrıca yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda, sanayide, staj veya işyeri eğitimi şeklinde uygulamalı eğitimler yapılmaktadır.
- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi kazanır.
- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanır.
- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır.
- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.
- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazanır.
- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.
- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgilidir.
- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgilidir.
- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.
Aşağıdaki temel yeterliliklerde ileri düzeyde yeterlilik
- Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisi
- Öğrenme yeterliliği
- İletişim ve sosyal yeterlilik
- Alana özgü yeterlilik
Sınavlar; ara sınavlar, bütünleme sınavları, mazeret sınavları, final sınavları, muafiyet sınavları ve tek ders sınavlarından oluşur. Bu sınavlar yazılı, sözlü ve/veya uygulamalı formatta yapılabilir.
Öğrencilere ders başarısına göre ders başarı notu sayılan harf notu verilir. (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) veya (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi geçmiş sayılır.
Devam zorunluluğunu yerine getiremeyen öğrenciye GNO hesaplamalarında FF notu olarak kabul edilen DZ notu verilir. DZ notu alan öğrencilerin dersi tekrar alması gerekir. Final veya bütünleme sınavına girmeyen öğrencilere genel not ortalaması hesaplamalarında FF notu olarak da değerlendirilen GR notu verilir. Ders başarı notları, ara sınav notunun ve/veya akademik faaliyetlerin toplam değerlendirmesinin %40'ı ile final/bütünleme sınavı notunun %60'ı olarak hesaplanır. Bir dersin başarısı üniversitenin göreceli not sistemine göre belirlenir.
Puan Katsayısı Başarı Derecesi
AA 4,00 Pekiyi
BA 3,50 İyi-Pekiyi
BB 3,00 İyi
CB 2,50 Orta-İyi
CC 2,00 Orta
DC 1,50 Zayıf- Orta
DD 1,00 Zayıf
FF 0,00 Başarısız
Yükseköğretim programlarının kalitesi aşağıdakilerle sağlanır:
Yükseköğretim kurumlarında eğitim, öğretim ve diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumlu olan Yükseköğretim Kurulu (YÖK).
YÖK tarafından belirlenen kriterlere göre hazırlanan "Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları" her yıl kamuoyuyla paylaşılmaktadır. Yükseköğretim kurumlarının kuruluşuna ilişkin niceliksel ve niteliksel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından her yıl yayımlanmaktadır.
Vakıf yükseköğretim kurumlarının akademik, idari ve mali verilerini içeren "Yükseköğretim Kurumları Vakıfları Raporu" YÖK tarafından her yıl yayınlanmaktadır.
Yükseköğretim kurumlarının vakıflarına ilişkin niceliksel ve niteliksel değerlendirmelerin yer aldığı bu raporlar YÖK tarafından kamuoyuyla paylaşılıyor.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi "Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına İlişkin Usul ve Esaslar"a göre sağlanır:
Müfredatın Hazırlanması ve Onaylanması:
YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve kriterleri belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarındaki lisans programlarının müfredatları ve her programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme çıktıları, bu konularda YÖK tarafından belirlenen temel ilkeler doğrultusunda yükseköğretim kurumu senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Temel Eğitim Programlarının müfredatı, ilgili Dekanlar Kurulu tarafından kabul edildikten sonra YÖK'ün onayı ile yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her lisans programının öğrenciye sağlayacağı öğrenme çıktılarının nasıl ölçüleceği ve değerlendirileceği, YÖK'ün bu konularda belirlediği temel ilkeler doğrultusunda yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliği doğrultusunda gerçekleştirilir. sorunlar.
3. Sertifikasyon: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarıyla tamamladıklarında; lisans derecesi alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme kapsamında, bir önceki yılın "Kurum İç Değerlendirme Raporlarını" her yılın başında Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girmektedir. yıl. YÖKAK'ın yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı "Kurumsal Geri Bildirim Raporu" kamuoyuyla paylaşılıyor.
Ayrıca YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların niteliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını göstermektedir. YÖKAK mevzuatı uyarınca belirlenen niteliklere ilişkin düzenli inceleme faaliyetleri yürütür.
Mühendislik Eğitimi Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)
Akreditasyon Başlangıç ve Bitiş Tarihi: 01.05.2024-30.09.2026
Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrencinin, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlaması/sınavları geçmesi gerekmektedir. Yurt içi veya yurt dışında eşdeğer bir programda öğrenimine başlamış olan öğrenci yatay geçiş başvurusunda bulunabilir. Öğrenci kabulü, her öğrencinin koşulları ve başvurduğu derece dikkate alınarak yarıyıl başlamadan önce ayrı ayrı incelenir ve değerlendirilir. Üniversiteye girişle ilgili daha detaylı bilgiye Kurum Tanıtım Kataloğu'ndan ulaşabilirsiniz.
Mezunlar kamu ve özel sektör kuruluşlarında makine mühendisi olarak çalışabilmektedir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Programları Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlararası Kredi Transferi Esasları Hakkında Yönetmelik.
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programlarından Mezun Olanların Lisans Eğitimlerinin Devamına İlişkin Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik her zaman geçerlidir.

Qualification Code | TR0030020301 | |
Qualification Title | Mechanical Engineering License | |
Awarding Body | BARTIN UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | Bartın Üniversitesi | |
Awarding Body Url | http://www.bartin.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Mechanics and metal trades | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | To provide contemporary education and training at national and international levels, utilizing state-of-the-art educational tools and resources used in developed countries to contribute to universal science and technology. The program aims to graduate students who have absorbed the fundamental concepts and principles of mechanical engineering, are capable of independently learning and critically evaluating various applications, are open to teamwork, entrepreneurial, and effective communicators both verbally and in writing. Graduates are expected to be socially aware, multidimensional, culturally enriched, conscious of their professional and ethical responsibilities, and capable of continuously updating their knowledge and skills for global competitiveness. | |
Learning Environments | Learning takes place in formal education settings. In addition, practical training is conducted in laboratories within higher education institutions, in industry, or as internships or workplace training. | |
Description |
| |
Key Competencies | Advanced proficiency in the following key competencies
| |
Further Info |
| |
Quality Assurance | The quality of higher education programs is ensured by:
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans. 2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation. Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association (MÜDEK) Accreditation Start and End Date: 01.05.2024-30.09.2026 | |
Access Requirements | The student who wants to enroll in the department must complete the processes / pass the exams determined by ÖSYM within the framework of the academic and legal legislation of the university. A student who has started his/her education in an equivalent program at home or abroad can apply for horizontal transfer. The admission of students is examined and evaluated individually before the start of the semester, taking into account each student's conditions and the degree to which he/she has applied. More detailed information about university admission is available in the Institution Promotion Catalogue. | |
Conditions for Success | In order for the student to complete the program he/she is registered in and receive a diploma, his/her overall GPA must be at least 2.00 and he/she must receive at least a DD grade from all courses and compulsory internship(s). Students who meet these conditions can receive their diploma before the normal education period. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates can work in public and private sector institutions as mechanical engineers. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer. 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030020301
ISCO 08
ISCO 08
To provide contemporary education and training at national and international levels, utilizing state-of-the-art educational tools and resources used in developed countries to contribute to universal science and technology. The program aims to graduate students who have absorbed the fundamental concepts and principles of mechanical engineering, are capable of independently learning and critically evaluating various applications, are open to teamwork, entrepreneurial, and effective communicators both verbally and in writing. Graduates are expected to be socially aware, multidimensional, culturally enriched, conscious of their professional and ethical responsibilities, and capable of continuously updating their knowledge and skills for global competitiveness.
Learning takes place in formal education settings. In addition, practical training is conducted in laboratories within higher education institutions, in industry, or as internships or workplace training.
- Recognizes and accepts personal strengths and weaknesses.
- Utilizes effective communication methods in professional processes.
- Applies engineering tasks following ethical principles.
- Possesses knowledge of project management, risk management, workplace applications, entrepreneurship, innovation, and sustainable development.
- Demonstrates lifelong learning awareness, accessing information, following developments in science and technology, and self-renewal skills.
- Exhibits scientific thinking, research, reporting, and presentation skills.
- Gains awareness of global citizenship.
- Applies skills related to engineering knowledge.
Advanced proficiency in the following key competencies
- Ability to work independently and take responsibility
- Learning competence
- Communication and social competence
- Field-specific competence
- Examinations include midterm exams, make-up exams, excuse exams, final exams, exemption exams, and single-course exams. These exams may be conducted in written, oral, and/or practical formats.
- Students receive letter grades for course success, which are considered course achievement grades. Students who achieve grades of (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC), or (DD) are deemed to have passed the course.
- If a student fails to meet attendance requirements, they are assigned a DZ grade, which is considered an FF grade in GPA calculations. Students assigned a DZ grade must retake the course. Students absent from the final or make-up exam are assigned a GR grade, also considered an FF grade in GPA calculations.
- Course success grades are calculated as 40% of the midterm grade and/or the combined assessment of academic activities and 60% of the final/make-up exam grade.
- Success in a course is determined according to the university's relative grading system.
Puan Katsayısı Başarı Derecesi
AA 4,00 Pekiyi
BA 3,50 İyi-Pekiyi
BB 3,00 İyi
CB 2,50 Orta-İyi
CC 2,00 Orta
DC 1,50 Zayıf- Orta
DD 1,00 Zayıf
FF 0,00 Başarısız
The quality of higher education programs is ensured by:
- The Council of Higher Education (YÖK), which is responsible for planning, organizing, managing, and auditing education, training, and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" prepared by YÖK based on established criteria, are shared annually with the public. Reports containing quantitative and qualitative evaluations for foundation of higher education institutions, are also published annually by YÖK.
- The "Foundations of Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK.
- These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
- Preparation and Approval of Curriculum:
YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans.
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public.
In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.
Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association (MÜDEK)
Accreditation Start and End Date: 01.05.2024-30.09.2026
The student who wants to enroll in the department must complete the processes / pass the exams determined by ÖSYM within the framework of the academic and legal legislation of the university. A student who has started his/her education in an equivalent program at home or abroad can apply for horizontal transfer. The admission of students is examined and evaluated individually before the start of the semester, taking into account each student's conditions and the degree to which he/she has applied. More detailed information about university admission is available in the Institution Promotion Catalogue.
Graduates can work in public and private sector institutions as mechanical engineers.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer.
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification is valid at all times.
