Yeterlilik Kodu

TR0030008113

Yeterlilik Adı
Makine Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumZonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisiİncivez, Üniversite Cd., 67100 Zonguldak Merkez/Zonguldak
Sorumlu Kurum URLhttps://w3.beun.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Mekanik ve metal ticareti
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)
  • Makine Ekipmanları ve elemanları konusunda mesleki bilgiye sahip,
  • Makine sanayinde gelişen teknolojileri takip edip ve öğrendiklerini uygulamaya yansıtan,
  • Analitik ve üç boyutlu düşünme yeteneğine sahip, problem çözen ve girişimci,
  • Konstrüksiyon elemanlarının tasarım, dizayn, detay ve projelendirmesini yapabilen,
  • Tasarlanan makine elemanlarına uygun malzeme seçimi yapabilen,
  • Tasarladığı projeyi CAD (Autocad, Solidworks, Autodesk Inventor, NX Unigraphics, Mastercam) ortamına aktarıp imalata uygun hale getirebilen
  • Gelişen ve yeni CAD programlarını takip ederek, birey olarak kendine katabilen,
  • İş yerinde sağlık ve emniyet ile ilgili kanuna dayalı yönetmeliklerin nerede uygulanacağını bilen,
  • Mesleki ve etik anlayışa sahip, takım çalışması yapabilen,
  • Sosyal ve kültürel konularda da bilgili Makine teknikerleri yetiştirmektir.
Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

 

  • Bir iş alanında mesleğini yapabilecek ileri öncesi düzeyde kuramsal ve olgusal kapsamlı bilgilere sahip olup bu bilgilerin sınırlarının farkındadır.
  • Bir iş alanında mesleğine özgü ileri öncesi düzeyde kapsamlı bilişsel ve uygulama becerilerine sahip olup bunları yakın iş alanlarında da kullanır.
  • Bir iş alanındaki sorunları sahip olduğu ileri öncesi düzeyde kapsamlı bilişsel ve uygulamalı becerilerle analiz eder, yorumlar ve bunlara yönelik kanıta dayalı yeni çözümler geliştirir.
  • Bireysel ya da ekip üyesi olarak mesleğini icra eder ve mesleğine ilişkin beklenmeyen durumları algılar, gözetir ve yönetir.
  • Kendisinin ve başkalarının performans düzeyini değerlendirir ve geliştirir.
  • Mesleki bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bunları karşılamaya yönelik hayat boyu öğrenme anlayışına sahiptir.
  • Anadilinde yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve bir yabancı dili en az
  • Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanır.
  • Alanına özgü bilişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma
  • Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.
  • İş alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini alan içi veya alan dışı gruplarla yazılı ya da sözlü olarak paylaşır.
  • Temel haklara, kültürel ve evrensel değerlere, sosyal adalete uygun hareket eder.
  • Mesleğini icra ederken bilimsel, toplumsal ve etik değerler ile mesleki mevzuat, iş sağlığı ve güvenliğine uygun davranır.
  • Mesleğini icra ederken çevreyi korur.
  • Sağlıklı yaşam tutum ve davranışlarına sahiptir.
  • Ülkesinin sahip olduğu değerleri, tarihi ve kültürel milli alt yapısını, içinde yaşadığı toplumda doğru olmayı ve doğru sosyal hüviyeti önceler.
  • Ülkesinin sosyal ve ekonomik sorunlarına ülkenin milli stratejilerini dikkate alarak çözüm getiren ileri öncesi düzeyde beceri, tutum ve davranışlara sahiptir.
  • Toplumun örf ve adetlerine riayet eden, topluma has şekil ve özellikleri, milli kültürü, milli birlik ve beraberliği önceleyen ruh ve irade bilincine sahiptir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  1. Okuma yazma yetkinliği
  2. Çoklu dil yetkinliği
  3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  4. Dijital yetkinlik
  5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  6. Vatandaşlık yetkinliği
  7. Girişimcilik yetkinliği
  8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  1. Bir dersteki başarı durumu; öğrencinin yarıyıl içinde ara sınavlar, ödevler, uygulamalar ve proje çalışmaları dikkate alınarak hesaplanacak dönem içi çalışma notu ve genel sınav başarısı birlikte değerlendirilerek belirlenir. Genel sınavın ders başarı notuna etkisi % 40, % 50 veya % 60 olabilir. Ortak zorunlu derslerde genel sınavın ders başarı notuna etkisi % 60’dır. Yarıyıl içi başarının ve genel sınavın ders başarı notuna etkisi dersin sorumlu öğretim elemanının görüşü ve ilgiliyönetim kurulu kararı ile belirlenir ve öğrencilere duyurulur.
  2.  Bir dersin başarılmış sayılabilmesi için, ders başarı puanının 100 üzerinden en az 50 olması gerekir.
  3.  Genel veya bütünleme sınavından 100 üzerinden 50 alamayan öğrenci başarısız sayılır.Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü ÖSYS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  •  YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  •  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında Önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

 

Giriş Şartı

Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü ÖSYS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.

Başarma ŞartlarıMakine bölümü önlisans programı 2 yıllık bir eğitimi kapsar bu 4 yarıyıllık süre boyunca öğrenciler öğretim planlarında belirtilen 120 AKTS’lik (Avrupa Kredi Transfer Sistemi) dersleri başarmak ve 30 iş günü olan stajını yapmak zorundadırlar.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Makine ön lisans programını başarı ile bitiren öğrencilerimiz, ÖSYM tarafından açılan Dikey Geçiş Sınavı’nda başarılı oldukları takdirde, ÖSYM’nin bu bölüm için belirlediği lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Makine ve Metal teknolojileri Bölümü, tüm öğretim elemanları ve teknik personeli ile birlikte nitelikli bir ara eleman yetiştirebilmek amacı ile çaba göstermektedir.
ÖSYM tarafından açılan Dikey Geçiş Sınavı’nda başarılı olan öğrenciler aşağıdaki mühendislik dallarından birine yerleşebilirler:
Endüstri Mühendisliği
Enerji Sistemleri Mühendisliği
Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği
Enerji Yönetimi
Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği
Gemi ve Deniz Teknolojisi Mühendisliği
İmalat Mühendisliği
Makine Mühendisliği
Malzeme Bilimi ve Mühendisliği
Malzeme Bilimi ve Nanoteknoloji Mühendisliği
Metalurji ve Malzeme Mühendisliği
Nanoteknoloji Mühendisliği
Nanobilim ve Nanoteknoloji
Otomotiv Mühendisliği
Tarım Makineleri ve Teknolojileri Mühendisliği
Uçak Bakım ve Onarım
Uçak Gövde ve Motor Bakımı
Uçak Mühendisliği

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030008113


Yeterlilik Adı
Makine Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
İncivez, Üniversite Cd., 67100 Zonguldak Merkez/Zonguldak

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
  • Makine Ekipmanları ve elemanları konusunda mesleki bilgiye sahip,
  • Makine sanayinde gelişen teknolojileri takip edip ve öğrendiklerini uygulamaya yansıtan,
  • Analitik ve üç boyutlu düşünme yeteneğine sahip, problem çözen ve girişimci,
  • Konstrüksiyon elemanlarının tasarım, dizayn, detay ve projelendirmesini yapabilen,
  • Tasarlanan makine elemanlarına uygun malzeme seçimi yapabilen,
  • Tasarladığı projeyi CAD (Autocad, Solidworks, Autodesk Inventor, NX Unigraphics, Mastercam) ortamına aktarıp imalata uygun hale getirebilen
  • Gelişen ve yeni CAD programlarını takip ederek, birey olarak kendine katabilen,
  • İş yerinde sağlık ve emniyet ile ilgili kanuna dayalı yönetmeliklerin nerede uygulanacağını bilen,
  • Mesleki ve etik anlayışa sahip, takım çalışması yapabilen,
  • Sosyal ve kültürel konularda da bilgili Makine teknikerleri yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)

 

  • Bir iş alanında mesleğini yapabilecek ileri öncesi düzeyde kuramsal ve olgusal kapsamlı bilgilere sahip olup bu bilgilerin sınırlarının farkındadır.
  • Bir iş alanında mesleğine özgü ileri öncesi düzeyde kapsamlı bilişsel ve uygulama becerilerine sahip olup bunları yakın iş alanlarında da kullanır.
  • Bir iş alanındaki sorunları sahip olduğu ileri öncesi düzeyde kapsamlı bilişsel ve uygulamalı becerilerle analiz eder, yorumlar ve bunlara yönelik kanıta dayalı yeni çözümler geliştirir.
  • Bireysel ya da ekip üyesi olarak mesleğini icra eder ve mesleğine ilişkin beklenmeyen durumları algılar, gözetir ve yönetir.
  • Kendisinin ve başkalarının performans düzeyini değerlendirir ve geliştirir.
  • Mesleki bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bunları karşılamaya yönelik hayat boyu öğrenme anlayışına sahiptir.
  • Anadilinde yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve bir yabancı dili en az
  • Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanır.
  • Alanına özgü bilişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma
  • Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.
  • İş alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini alan içi veya alan dışı gruplarla yazılı ya da sözlü olarak paylaşır.
  • Temel haklara, kültürel ve evrensel değerlere, sosyal adalete uygun hareket eder.
  • Mesleğini icra ederken bilimsel, toplumsal ve etik değerler ile mesleki mevzuat, iş sağlığı ve güvenliğine uygun davranır.
  • Mesleğini icra ederken çevreyi korur.
  • Sağlıklı yaşam tutum ve davranışlarına sahiptir.
  • Ülkesinin sahip olduğu değerleri, tarihi ve kültürel milli alt yapısını, içinde yaşadığı toplumda doğru olmayı ve doğru sosyal hüviyeti önceler.
  • Ülkesinin sosyal ve ekonomik sorunlarına ülkenin milli stratejilerini dikkate alarak çözüm getiren ileri öncesi düzeyde beceri, tutum ve davranışlara sahiptir.
  • Toplumun örf ve adetlerine riayet eden, topluma has şekil ve özellikleri, milli kültürü, milli birlik ve beraberliği önceleyen ruh ve irade bilincine sahiptir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  1. Okuma yazma yetkinliği
  2. Çoklu dil yetkinliği
  3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  4. Dijital yetkinlik
  5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  6. Vatandaşlık yetkinliği
  7. Girişimcilik yetkinliği
  8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  1. Bir dersteki başarı durumu; öğrencinin yarıyıl içinde ara sınavlar, ödevler, uygulamalar ve proje çalışmaları dikkate alınarak hesaplanacak dönem içi çalışma notu ve genel sınav başarısı birlikte değerlendirilerek belirlenir. Genel sınavın ders başarı notuna etkisi % 40, % 50 veya % 60 olabilir. Ortak zorunlu derslerde genel sınavın ders başarı notuna etkisi % 60’dır. Yarıyıl içi başarının ve genel sınavın ders başarı notuna etkisi dersin sorumlu öğretim elemanının görüşü ve ilgiliyönetim kurulu kararı ile belirlenir ve öğrencilere duyurulur.
  2.  Bir dersin başarılmış sayılabilmesi için, ders başarı puanının 100 üzerinden en az 50 olması gerekir.
  3.  Genel veya bütünleme sınavından 100 üzerinden 50 alamayan öğrenci başarısız sayılır.Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü ÖSYS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  •  YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  •  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında Önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

 


Giriş Şartı

Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü ÖSYS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.


Başarma Şartları
Makine bölümü önlisans programı 2 yıllık bir eğitimi kapsar bu 4 yarıyıllık süre boyunca öğrenciler öğretim planlarında belirtilen 120 AKTS’lik (Avrupa Kredi Transfer Sistemi) dersleri başarmak ve 30 iş günü olan stajını yapmak zorundadırlar.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Makine ön lisans programını başarı ile bitiren öğrencilerimiz, ÖSYM tarafından açılan Dikey Geçiş Sınavı’nda başarılı oldukları takdirde, ÖSYM’nin bu bölüm için belirlediği lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Makine ve Metal teknolojileri Bölümü, tüm öğretim elemanları ve teknik personeli ile birlikte nitelikli bir ara eleman yetiştirebilmek amacı ile çaba göstermektedir.
ÖSYM tarafından açılan Dikey Geçiş Sınavı’nda başarılı olan öğrenciler aşağıdaki mühendislik dallarından birine yerleşebilirler:
Endüstri Mühendisliği
Enerji Sistemleri Mühendisliği
Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği
Enerji Yönetimi
Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği
Gemi ve Deniz Teknolojisi Mühendisliği
İmalat Mühendisliği
Makine Mühendisliği
Malzeme Bilimi ve Mühendisliği
Malzeme Bilimi ve Nanoteknoloji Mühendisliği
Metalurji ve Malzeme Mühendisliği
Nanoteknoloji Mühendisliği
Nanobilim ve Nanoteknoloji
Otomotiv Mühendisliği
Tarım Makineleri ve Teknolojileri Mühendisliği
Uçak Bakım ve Onarım
Uçak Gövde ve Motor Bakımı
Uçak Mühendisliği


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030008113

Qualification Title
Associate Degree in Mechanical Engineering
Awarding BodyZonguldak Bülent Ecevit University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttps://w3.beun.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasMechanics and metal trades
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Mathematics, science and related issues in their own areas have adequate infrastructure.Improved technologies and solutions to problems in the implementation of moments.
  • Effective use of technical drawing skills in practice.
  • The test makes, collects data, presents the collected data.Works as an individual or teams.
  • Life-long learning is conscious.
  • Technology in the field of technical education by taking additional uses contemporary techniques and tools.
  • Uses of information technologies, technology with the most basic level at the European Computer User License along with computer software uses information and communication technologies.
  • Effective oral and written communication establishes the middle-high level for at least one foreign language, uses the general level of the European Language Portfolio A2.
  • Professional awareness about the ethics of the legal consequences of technological applications have.
Key Competencies-
Further Info

1 - A course for success in the students semester midterm exams, homework, practices and projects will be calculated taking into account the mid-term study notes and general exam success is determined by evaluating together. Effect on the course of the final exam grade of 40%, 50% or 60% can. General examination in common compulsory courses is 60% of the course grade effect.Mid-term success and impact on the overall exam grade of the course the opinion of the instructor in charge of the course and is determined by the Board decision and shall be announced to the students.

2 - In order to be accomplished in a course, the course achievement points out of 100 must be at least 50.3 - General or supplementary examinations for students who can not get 50 out of 100 fails.In the framework of the regulations determined by Higher Education Council of Turkey (YÖK), student admission to this undergraduate program is carried out through a university entrance examination named ÖSYS. Following the submission of students’ academic program preferences, they are placed into the relevant program according to the score they get from ÖSYS by Student Selection and Placement Center (ÖSYM).

Quality Assurance-
Access Requirements

In the framework of the regulations determined by Higher Education Council of Turkey (YÖK), student admission to this undergraduate program is carried out through a university entrance examination named ÖSYS. Following the submission of students’ academic program preferences, they are placed into the relevant program according to the score they get from ÖSYS by Student Selection and Placement Center (ÖSYM).

Conditions for SuccessIn the framework of the regulations determined by Higher Education Council of Turkey (YÖK), student admission to this undergraduate program is carried out through a university entrance examination named ÖSYS. Following the submission of students’ academic program preferences, they are placed into the relevant program according to the score they get from ÖSYS by Student Selection and Placement Center (ÖSYM).machine training section includes a 2-year associate degree program students in the course curriculum for the period specified in the four semesters of 120 ECTS (European Credit Transfer System) courses are required to achieve and to do his internship at the 30 business days.
Progression Paths (Relationship Type)

The students graduated from the vocational high school machinery department work in the related departments of the public institutions with the technical staff. They also have the chance to work as a technical intermediate in private organizations.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030008113


Qualification Title
Associate Degree in Mechanical Engineering

Awarding Body
Zonguldak Bülent Ecevit University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Mathematics, science and related issues in their own areas have adequate infrastructure.Improved technologies and solutions to problems in the implementation of moments.
  • Effective use of technical drawing skills in practice.
  • The test makes, collects data, presents the collected data.Works as an individual or teams.
  • Life-long learning is conscious.
  • Technology in the field of technical education by taking additional uses contemporary techniques and tools.
  • Uses of information technologies, technology with the most basic level at the European Computer User License along with computer software uses information and communication technologies.
  • Effective oral and written communication establishes the middle-high level for at least one foreign language, uses the general level of the European Language Portfolio A2.
  • Professional awareness about the ethics of the legal consequences of technological applications have.

Key Competencies
-

Further Info

1 - A course for success in the students semester midterm exams, homework, practices and projects will be calculated taking into account the mid-term study notes and general exam success is determined by evaluating together. Effect on the course of the final exam grade of 40%, 50% or 60% can. General examination in common compulsory courses is 60% of the course grade effect.Mid-term success and impact on the overall exam grade of the course the opinion of the instructor in charge of the course and is determined by the Board decision and shall be announced to the students.

2 - In order to be accomplished in a course, the course achievement points out of 100 must be at least 50.3 - General or supplementary examinations for students who can not get 50 out of 100 fails.In the framework of the regulations determined by Higher Education Council of Turkey (YÖK), student admission to this undergraduate program is carried out through a university entrance examination named ÖSYS. Following the submission of students’ academic program preferences, they are placed into the relevant program according to the score they get from ÖSYS by Student Selection and Placement Center (ÖSYM).


Quality Assurance
-

Access Requirements

In the framework of the regulations determined by Higher Education Council of Turkey (YÖK), student admission to this undergraduate program is carried out through a university entrance examination named ÖSYS. Following the submission of students’ academic program preferences, they are placed into the relevant program according to the score they get from ÖSYS by Student Selection and Placement Center (ÖSYM).


Conditions for Success
In the framework of the regulations determined by Higher Education Council of Turkey (YÖK), student admission to this undergraduate program is carried out through a university entrance examination named ÖSYS. Following the submission of students’ academic program preferences, they are placed into the relevant program according to the score they get from ÖSYS by Student Selection and Placement Center (ÖSYM).machine training section includes a 2-year associate degree program students in the course curriculum for the period specified in the four semesters of 120 ECTS (European Credit Transfer System) courses are required to achieve and to do his internship at the 30 business days.

Progression Paths (Relationship Type)

The students graduated from the vocational high school machinery department work in the related departments of the public institutions with the technical staff. They also have the chance to work as a technical intermediate in private organizations.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address