Yeterlilik Kodu | TR0030025423 | |
Yeterlilik Adı | Maliye Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Erciyes Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Yenidoğan Mahallesi, Turhan Baytop Sokak No:1, 38280 Talas/Kayseri | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.erciyes.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Finans, bankacılık ve sigorta | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Fakülte kalite güvence sistemi aşağıda belirtilmektedir: a) İç değerlendirme raporunu, Fakültenin tüm faaliyetlerini içerecek şekilde Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından belirlenen usul ve esaslar doğrultusunda, stratejik planla bütünleşik olarak hazırlayarak akademik birim yöneticisinin onayına sunmak, b) Akademik birimin katılımcılığı destekleyen kalite kültürü doğrultusunda, birim iç değerlendirme ve PUKÖ (planla, uygula, kontrol et, önlem al) döngüsüne yönelik değerlendirme çalışmalarını yürütmek , c) Öğrenci merkezli eğitim-öğretim süreç ve çalışmalarını takip ederek ve değerlendirerek gerekli durumlarda iyileştirme çalışmalarına yardımcı olmak, d) İç ve dış paydaşların görüşlerini dikkate alarak, paydaşların eğitim ve öğretim, araştırma geliştirme ve toplumsal katkı ve yönetim süreçlerine aktif katılımlarının sağlanmasına yardımcı olmak; bu süreçlerin değerlendirilme, güncellenme ve iyileştirme süreçlerine katkı sağlamak, e) Fakültenin bilgi yönetim sistemine ilişkin süreçlerinin tasarımı, takibi ve etkinliğini değerlendirerek, bu süreçlerin iyileştirme çalışmalarına katkı sağlamak, f) Yönetimin etkinliği ve hesap verilebilirliği kapsamında kurum kalite güvencesi sisteminin özelliklerinin belirlenmesi, verimliliğin ölçülmesi ve iyileştirme süreçlerini tasarlamak, belgelendirme çalışmaları için gerekli hazırlıkları yapmak, g) Kalite yönetimi kapsamında, dönem sonu değerlendirme raporu hazırlamak ve değerlendirme süreci için gerekli verileri toplamak, h) Yaptığı gözden geçirme faaliyetleri sonucunda stratejik planda revizyon ihtiyacı tespit etmesi halinde, yapılan tespiti rapor halinde Stratejik Plan Hazırlama, İnceleme, Değerlendirme Komisyonu’na sevk etmek, i) Her yıl düzenli olarak, bir sonraki takvim yılının başlangıcına kadar, kendi yıllık birim iç değerlendirme raporunu ve bir sonraki yılın iyileştirme planlarını oluşturmak ve yürütmeyi sağlamak. Agentur für Qualitätssicherung durch Akkreditierung von Studiengängen (AQAS) Başlangıç: 7.12.2020 / Bitiş: 30.09.2027 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 ECTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir. 2015-2016 öğretim yılı sonrasında eğitime başlayan öğrencilerin iki yıl içerisinde hazırlık sınıfını başarı ile tamamlaması ve program bitiminde 240 AKTS kredisinin en az 72 AKTS kredisini eğitim dili İngilizce olan derslerle tamamlamış olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030025423
ISCO 08
ISCO 08
- Programının amacı, başta kamu maliyesi ve denetimi olmak üzere kamu sektöründe, yarı kamu ve özel sektörde faaliyet gösteren bankalar, finans kuruluşları ve diğer işletmelerde çalışacak öğrenciler yetiştirmektir. Öğrencilere, dört yıllık eğitimleri boyunca ağırlıklı olarak Kamu Maliyesi bölümü derslerinin yanı sıra yabancı dil, hesaplama, matematik, istatistik gibi hizmet dersleri ve Ekonomi ve Siyaset Bilimi gibi diğer dersler verilmektedir. Derslerin içeriği, öğrencilerin hem teorik hem de uygulamalı bilgileri edinmelerine yardımcı olacak şekilde belirlenir.
- Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Maliye alanı ile ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere uygulamadaki yansımaları da göz önüne alacak şekilde ileri düzeyde sahip olur.
- Mali olay ve olguları ekonomik, sosyal ve hukuki boyutlarıyla açıklar, mali göstergelere ilişkin verileri yorumlayabilir ve analiz eder.
- Maliye alanına ilişkin sorunları tespit edebilir, gerek ekip gerek bireysel olarak sorunları çözer, elde edilen bulguları rapor haline getirip sunar.
- Teorik bilgilerinden hareketle mali sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak bu sorunların çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir.
- Vergilemenin teorik ve hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme, vergisel konularda toplumun farklı kesimlerine destek sağlama.
- Maliye alanında bir yabancı dili kullanır, uluslararası literatürü takip eder, bilimsel ve mesleki konularda iletişim kurar.
- Ekonomi biliminin teorik temelleri hakkında ileri seviyede bilgi sahibi olur, iktisadi gelişmeleri makro ve mikro düzeyde kuramsal açıdan değerlendirir.
- Kamu mali yönetimi ve kamu bütçe sistemi hakkında bilgi sahibi olur, uygulanan politikalar ile arasında bağlantı kurar.
- Muhasebe kayıt sistemi bilgisine sahip olur, işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar.
- Temel bilgi teknolojilerini kullanarak, alanına özgü problemlere teknolojiye dayalı çözümler üretir.
- İktisadi ve sosyal olayların analiz edilmesi için gerekli nitel ve nicel yöntemleri kullanır.
- Sorumluluklarını yerine getirirken temel insani haklara ve özgürlüklere, çevre sağlığına, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı faaliyet ve davranış sergiler.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği,
- Çoklu dil yetkinliği,
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik,
- Dijital yetkinlik,
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği,
- Vatandaşlık yetkinliği,
- Girişimcilik yetkinliği,
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği.
- Bu programda sınavlar ve değerlendirmeler "Erciyes Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği" esas alınarak yapılmaktadır. Programa devam eden öğrenciler bir dersten veya uygulamadan yarıyıl/yılsonu ve varsa bütünleme sınavlarına girebilmek için; derslerin en az %70’ine devam etmiş olmalıdır. Bu şartları yerine getiremeyen öğrenciler dönem sınavlarına giremezler. Öğrencilerin devam durumları, ders sorumlularınca izlenir. Bir dersin devamını alıp da başarısız olan öğrencilerin, dersi tekrarlamaları durumunda, yeniden devam şartı aranmaz. Derse devam eden öğrenciler, her dönem için bir ara sınav ve bir final sınavına girerler.
- Ham başarı puanı, dönem sonu veya bütünleme sınav puanının % 60’ına, ara sınav puan ortalamasının % 40’ının eklenmesiyle hesaplanır. Ham başarı notunun elde edilmesinde dönem içi notu ve yarıyıl/yılsonu sınav sonuçları 100 tam puan üzerinden hesaplanır. Ham başarı puanlarının başarı notlarına dönüştürülmesi işlemi, Senato tarafından belirlenen “Erciyes Üniversitesi Bağıl Not Dönüşüm Yöntemleri”, Yöntem 1 esaslarına göre gerçekleştirilir. Başarı Notu, “Erciyes Üniversitesi Bağıl Değerlendirme Yönergesi’nde açıklanan değerlendirme sistemine göre hesaplanır. Bu değerlendirme sonucunda, aşağıda açılımı ve katsayıları belirtilen harf notlarından biri başarı notu olarak verilir.
- Başarı Notu Katsayı AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FF 0.00 NA 0.00 Başarı notunun değerlendirmesi sonucunda; öğrencinin başarısı aşağıdaki şekilde belirlenir. Bir dersten AA, BA, BB, CB veya CC notlarından birini almış olan bir öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bulunulan yarıyıl sonu veya yılsonu itibariyle GANO'su en az 2.00 olan öğrenci başarılı sayılır. Başarılı öğrenciler normal öğrenim süresine göre bulunduğu yarıyıl/yıldan başarısız notu ve bir önceki yarıyıldan başarısız dersi olmayan, disiplin cezası almamış başarılı öğrencilerden yarıyıl/yıl sonunda en az normal ders yükü ile o yarıyıl not ortalaması; 3.00 – 3.49 arasında olanlar onur öğrencisi, 3.50 – 4.00 arasında olanlar yüksek onur öğrencisi olarak kabul edilir.
Fakülte kalite güvence sistemi aşağıda belirtilmektedir:
a) İç değerlendirme raporunu, Fakültenin tüm faaliyetlerini içerecek şekilde Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından belirlenen usul ve esaslar doğrultusunda, stratejik planla bütünleşik olarak hazırlayarak akademik birim yöneticisinin onayına sunmak,
b) Akademik birimin katılımcılığı destekleyen kalite kültürü doğrultusunda, birim iç değerlendirme ve PUKÖ (planla, uygula, kontrol et, önlem al) döngüsüne yönelik değerlendirme çalışmalarını yürütmek ,
c) Öğrenci merkezli eğitim-öğretim süreç ve çalışmalarını takip ederek ve değerlendirerek gerekli durumlarda iyileştirme çalışmalarına yardımcı olmak,
d) İç ve dış paydaşların görüşlerini dikkate alarak, paydaşların eğitim ve öğretim, araştırma geliştirme ve toplumsal katkı ve yönetim süreçlerine aktif katılımlarının sağlanmasına yardımcı olmak; bu süreçlerin değerlendirilme, güncellenme ve iyileştirme süreçlerine katkı sağlamak,
e) Fakültenin bilgi yönetim sistemine ilişkin süreçlerinin tasarımı, takibi ve etkinliğini değerlendirerek, bu süreçlerin iyileştirme çalışmalarına katkı sağlamak,
f) Yönetimin etkinliği ve hesap verilebilirliği kapsamında kurum kalite güvencesi sisteminin özelliklerinin belirlenmesi, verimliliğin ölçülmesi ve iyileştirme süreçlerini tasarlamak, belgelendirme çalışmaları için gerekli hazırlıkları yapmak,
g) Kalite yönetimi kapsamında, dönem sonu değerlendirme raporu hazırlamak ve değerlendirme süreci için gerekli verileri toplamak,
h) Yaptığı gözden geçirme faaliyetleri sonucunda stratejik planda revizyon ihtiyacı tespit etmesi halinde, yapılan tespiti rapor halinde Stratejik Plan Hazırlama, İnceleme, Değerlendirme Komisyonu’na sevk etmek,
i) Her yıl düzenli olarak, bir sonraki takvim yılının başlangıcına kadar, kendi yıllık birim iç değerlendirme raporunu ve bir sonraki yılın iyileştirme planlarını oluşturmak ve yürütmeyi sağlamak.
Agentur für Qualitätssicherung durch Akkreditierung von Studiengängen (AQAS)
Başlangıç: 7.12.2020 / Bitiş: 30.09.2027
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav TM-1 alan sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
- Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
- Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030025423 | |
Qualification Title | Bachelor’s Degree of Public Finance | |
Awarding Body | Erciyes University | |
Awarding Body Contact | Yenidoğan Neighborhood, Turhan Baytop Street No:1, 38280 Talas/Kayseri | |
Awarding Body Url | https://www.erciyes.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Finance, banking and insurance | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info |
| |
Quality Assurance | The faculty quality assurance system is stated below: a) Prepare the internal evaluation report, including all the activities of the Faculty, in line with the procedures and principles determined by the Higher Education Quality Board, integrated with the strategic plan, and submit it to the approval of the academic unit manager. b) To carry out evaluation studies for the unit's internal evaluation and PDCA (plan, implement, check, take precautions) cycle, in line with the quality culture of the academic unit that supports participation. c) To assist in improvement efforts when necessary by monitoring and evaluating student-centered education and training processes and studies. d) To help ensure the active participation of stakeholders in education and training, research and development and social contribution and management processes, taking into account the opinions of internal and external stakeholders; contributing to the evaluation, updating and improvement processes of these processes e) To contribute to the improvement efforts of these processes by evaluating the design, monitoring and effectiveness of the processes related to the faculty's information management system. f) Determining the characteristics of the institutional quality assurance system within the scope of management effectiveness and accountability, measuring efficiency, and designing improvement processes, and making the necessary preparations for certification studies. g) Within the scope of quality management, to prepare the end-of-term evaluation report and collect the necessary data for the evaluation process. | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | To be able to finish undergraduate degree, students must complete all courses and applications that are included in the program, gain two hundred and forty (240) ECTS credit requirements in total in undergraduate level and obtain a minimum GPA of 2.00/4.00. Students who start their education after 2015-2016 academic year are expected to complete successfully the preparatory class within two years and at the end of the program 240 ECTS credits should have been completed at least 72 ECTS credits with courses in English. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid continuously. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030025423
ISCO 08
ISCO 08
- The aim of Public Finance undergraduate program is to train students who will work in public sector, particularly in the fields of public finance and auditing, banks operating in the semi-public and private sectors, financial institutions, and other enterprises. Students are given mainly Public Finance department’s courses along with service courses such as foreign language, computing, mathematics, statistics, and other courses such as Economics and Political Science courses during their four year education. The content of the courses is determined to help students obtain both theoretical and applied knowledge.
- Formal education in academy classes. Internship in the business environment.
- Have advanced level of theoretical and conceptual knowledge with reflections in practice related to the field of public finance.
- Explaining fiscal events and facts with their economic, social and legal dimensions; interpreting and analyzing data related to fiscal indicator.
- Identify problems related to public finance; solve problems both in team and individual, present and report the findings.
- Establishing the cause-effect relationship of fiscal problems based on theoretical knowledge, develop policies and strategies for solving these problems.
- Learn the theoretical and legal infrastructure of taxation, follow the developments in the field and provide support to the society on tax issues.
- Use a foreign language in the field of public finance, follow international literature and communicate in scientific and professional subjects.
- Have the advanced knowledge about the theoretical foundations of economics, evaluate the economic events at the macro and micro level.
- Have knowledge about public financial management and public budget system, and make connections between applied policies.
- Have knowledge about accounting system, analyze and interpret the economic and financial structure of firms.
- Using basic information technologies, producing technology-based solutions to field-specific problems.
- Use qualitative and quantitative methods for analyzing economic and social events.
- To respect basic human rights and freedoms, environmental health, cultural and moral values while fulfilling responsibilities
- Literacy
- Multilingualism
- Numerical, scientific, and engineering skills
- Digital and technology-based competences
- Interpersonal skills, and the ability to adopt new competences
- Active citizenship
- Entrepreneurship
- Cultural awareness and expression
- In this program, assessment and grading are conducted according to Erciyes University Education and Assessment regulations for Associate and Undergraduate degrees. Students are obliged to attend classes, practices and examinations. Minimum mandatory attendance is 70% for theoretical courses. Students who do not fulfill these conditions cannot take semester exams. Student attendance is monitored by course managers. If a student has already took the course and failed, in case of repeating this course, attendance is not required.
- Exams are measured out of 100 points. The midterm, final and make-up exam results of a course are shown by numerical scores. If a student misses an exam, his/her score is considered as zero. The raw achievement score is calculated by adding 60% of the final exam score (or make-up exam score) to the 40% of the average midterm exam score. Overall achievement score of a student is calculated in accordance with “Erciyes University Relative Evaluation System”. As a result of this evaluation, students will receive a letter grade as an overall achievement score, explanation and coefficient of which are given below.
- Achievement Score Coefficient AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FF 0.00 NA 0.00 UB 0.00 When a student receives any of AA, BA, BB, CB and CC in a course, s/he is considered as successful. When a student receives DC or DD in a course, s/he is considered successful only if her/his GPA (general grade point average) is 2.00 or above. If any student fails at praxis/practicum of any course, s/he receives UB (fail at praxis) which is equivalent of NA. Success of students is followed through SGPA (semester grade point average) for a semester and GPA for overall. Any student who earns 2.00 or above at the end of the current semester or year is considered successful. Successful Students in a normal period of study, students who do not fail at any course in the current and previous semesters and those who did not take any disciplinary penalty are considered as honor students if their SGPA is between 3.00 – 3.49 and as high honor students if their SGPA is between 3.50 – 4.00.
The faculty quality assurance system is stated below:
a) Prepare the internal evaluation report, including all the activities of the Faculty, in line with the procedures and principles determined by the Higher Education Quality Board, integrated with the strategic plan, and submit it to the approval of the academic unit manager.
b) To carry out evaluation studies for the unit's internal evaluation and PDCA (plan, implement, check, take precautions) cycle, in line with the quality culture of the academic unit that supports participation.
c) To assist in improvement efforts when necessary by monitoring and evaluating student-centered education and training processes and studies.
d) To help ensure the active participation of stakeholders in education and training, research and development and social contribution and management processes, taking into account the opinions of internal and external stakeholders; contributing to the evaluation, updating and improvement processes of these processes
e) To contribute to the improvement efforts of these processes by evaluating the design, monitoring and effectiveness of the processes related to the faculty's information management system.
f) Determining the characteristics of the institutional quality assurance system within the scope of management effectiveness and accountability, measuring efficiency, and designing improvement processes, and making the necessary preparations for certification studies.
g) Within the scope of quality management, to prepare the end-of-term evaluation report and collect the necessary data for the evaluation process.
- Having a degree in Secondary Education and get enough points from the examination conducted by OSYM. For further information please visit General Admission Requirements and Registration Procedures in the menu items of the Information on the Institution and the Examination, Election & Placement Centre (OSYM).
- The candidates, upon the successful completion of bachelor's degree, can continue to graduate education in same field or related areas if they get adequate points (from the applied category) from ALES, which is made centrally by OSYM, or from another exam, which is accepted as an equivalent of ALES; they should also get the necessary points from foreign language test.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid continuously.