Yeterlilik Kodu | TR0030005142 | |
Yeterlilik Adı | Maliye Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Rektörlüğü, Avşar Yerleşkesi Batı Çevreyolu Blv. No: 251/A 46050 - Onikişubat /Kahramanmaraş | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.ksu.edu.tr | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Muhasebe ve vergilendirme | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | ÖSYM, DGS | |
Başarma Şartları | Yasal süre içinde mezuniyet için gerekli tüm dersleri almak ve bu derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.00 Genel Not Ortalaması (GNO) ile tamamlamak ve stajlarını başarmak. Adayların mezun olabilmeleri için, programda mevcut olan dersleri başarıyla tamamlaması (toplam 120 AKTS) ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Defterdarlıklar, Vergi Daireleri, Mal Müdürlükleri, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik Büroları, Kooperatiflerin, Bankaların ve diğer Kamu ve Özel Sektör İşletmelerinin muhasebe servislerinde staj yapan öğrenciler mezun olduklarında, Maliye Bakanlığı’nın çeşitli kademelerinde, Vergi Dairelerinde, özel sektörde mali – idari işler, muhasebe ve finansman gibi değişik departmanlarda istihdam edilebilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030005142
- Maliye alanında edinilen temel bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve disiplinler arası etkileşimi anlayabilme.
- Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu uzman ve araştırmacılarda olması gereken ileri düzeyde maliye teorisi, mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve mali planlama bilgisine sahip olabilme.
- Maliye alanında karşılaşılan sorunları alanından ve farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri bütünleştirerek çözümleyebilme, sonuçlarını değerlendirebilme ve uygulayabilme.
- Bilimsel araştırma yöntemlerini etkin olarak kullanabilme.
- Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve hazırladığı çalışmaları, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
- Maliye alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme.
- Maliye alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
- Maliye alanındaki bilgi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme.
- Maliye alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
- Başarı Notu:Sınavlardan alınan puanlar 100 üzerinden değerlendirilerek başarı puanı belirlenir.
- Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir.
- Başarı notu o derse ait yarıyıl içinde yapılan çalışmalarda sağlanan yarıyıl içi başarı notu ile yarıyıl sonunda yapılan genel sınavlarda sağlanan başarı notunun birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir.
- Yarıyıl içinde yapılan çalışmalar; ders ve uygulamalarda devam durumu, arazi çalışmaları, uygulama, ödev, proje, staj, atölye, seminer, laboratuvar ve benzeri çalışmalardır.
- Öğrencinin yarıyıl içi başarı notunun belirlenmesinde, bu çalışmalar akademik takvimde belirlenen yarıyılın son haftasında belirli oranda ara sınav ile birlikte değerlendirilebilir.
- Genel sınavın ders başarı notuna etkisi en az % 40 en çok % 60 olabilir.
- Yarıyıl içi başarı notunun ve genel sınavın başarı notuna etki oranları ve öğrencinin başarılı sayılması için yarıyıl içi çalışmaların uygulama şekli, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyılın ilk iki haftası içinde öğrencilere duyurulur.
- Başarı notunun hesaplanmasında bağıl değerlendirme sistemi kullanılır.
- Bağıl değerlendirmede o dersi alan tüm öğrencilerin aldıkları ders başarı puanlarının aritmetik ortalaması ve istatistiksel dağılımı dikkate alınır. Bağıl değerlendirme sisteminin uygulama esasları Senato tarafından belirlenir.
- Ders başarı notları ve katsayıları aşağıdaki şekilde belirlenir: Başarı Notları (harf ile) Katsayılar AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Akademik Ortalama: Öğrencilerin başarı durumu; yarıyıl akademik ortalaması ve genel akademik ortalamaları hesaplanarak belirlenir.
- Bir dersin kredisi ile o dersten alınan başarı notunun katsayısının çarpımı o dersin ağırlıklı puanını verir.
- Yarıyıl akademik ortalaması, ders planında o yarıyılda bulunan derslerden alınması gerekenlerin ağırlıklı puanları toplamının, derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Yıllık dersler bahar yarıyılı akademik ortalamasına dahil edilir.
- Genel akademik ortalama, öğrencinin öğrenim süresi içinde almak zorunda olduğu bütün derslerden aldığı başarı notları esas alınarak hesaplanacak ağırlıklı puanlar toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesiyle bulunur.
- Akademik ortalama hesaplanırken virgülden sonra iki basamak alınır.
- Virgülden sonraki üçüncü basamaktaki sayı 5 veya daha büyük olduğunda ikinci basamaktaki sayı bir arttırılır.
- Yan dal, çift ana dal dersleri ile eğitim-öğretim planında yer almasına rağmen S ve T notları alınan dersler akademik ortalama hesaplamalarında dikkate alınmaz.
- Öğrencinin tekrar ettiği dersler varsa, o derslerden aldığı en son not akademik ortalamaya dahil edilir.
- Öğrenciler, eğer isterlerse, akademik ortalamalarını yükseltmek için DD, DC ve CC notlarını aldıkları dersleri tekrar alabilirler.
- Bu derslerden aldıkları en son not akademik ortalamaya dahil edilir.
- Başarı notunun hesaplanmasında bağıl değerlendirme sistemi kullanılır.
- Bağıl değerlendirmede o dersi alan tüm öğrencilerin aldıkları ders başarı puanlarının aritmetik ortalaması ve istatistiksel dağılımı dikkate alınır. Bağıl değerlendirme sisteminin uygulama esasları Senato tarafından belirlenir.
- Yasal süre içinde mezuniyet için gerekli tüm dersleri almak ve bu derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.00 Genel Not Ortalaması (GNO) ile tamamlamak ve stajlarını başarmak.
ÖSYM, DGS
Defterdarlıklar, Vergi Daireleri, Mal Müdürlükleri, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik Büroları, Kooperatiflerin, Bankaların ve diğer Kamu ve Özel Sektör İşletmelerinin muhasebe servislerinde staj yapan öğrenciler mezun olduklarında, Maliye Bakanlığı’nın çeşitli kademelerinde, Vergi Dairelerinde, özel sektörde mali – idari işler, muhasebe ve finansman gibi değişik departmanlarda istihdam edilebilmektedirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030005142 | |
Qualification Title | Associate Diploma in Public Finance | |
Awarding Body | Kahramanmaraş Sütçü İmam University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.ksu.edu.tr | |
Orientation | - | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Accounting and taxation | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | All that is required for graduation in the legal period of lessons and courses with the condition that was underway to succeed program minimum 2.00 cumulative grade point average (CGPA) and complete with their internship.The candidates present in the program to graduate courses to complete successfully (total 120 ECTS) and 4.00 cumulative grade point average of at least 2.00 over must achieve. | |
Description | Basic information obtained in the field of finance to develop the level of expertise and interdisciplinary interaction is highly questionable. Public and private sector, specialists and researchers in need should be advanced finance theory, financial law, financial economics, budget, and have knowledge of financial planning. From the problems encountered in the field of finance and çözümleyebilme by integrating information obtained from different disciplines, to be able to evaluate and implement the results. The ability to use scientific research methods effectively. Current developments in the field of finance and work area and the area outside groups prepared, written, oral and Visual systematically as a transfer. Collection of data related to the field of finance, social, scientific, announcing in the interpretation and ethical values that teach values and presence. Finance will face unforeseen applications in complex cases, to develop new strategic approaches and taking responsibility to produce a solution. Finance information and problem solving abilities in the field of interdisciplinary studies. Requires level finance area of the software, along with the ability to use advanced information and communication technologies. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Grade: imported Exams evaluated success score over 100 points. Success is determined by the grade of a tutorial. It belongs to that class in the semester grade studies is provided at the end of the semester, mid-term grade General exams with grades provided is determined together with the evaluation of the. Semester in studies; lessons and practice continued in State, field work, practice, homework, projects, internships, workshops, seminars, laboratory work and so on. Determining the students semester grade, these studies academic calendar semester specified in a specific amount in recent weeks can be evaluated along with the midterms. General examination course grades the effect could be at least 40% to 60%. Semester grades the exam grades and to influence the overall rates and student work to be counted as successful semester application, responsible for the course by the instructor within the first two weeks of semester students.Calculation of relative success rating evaluation system is used. Relative evaluation courses that all students taking arithmetic and statistical distribution of achievement scores are taken into account. Relative evaluation system is determined by the application of the principles of the Senate. Course grades and coefficients is determined as follows: Grades (letter s) Coefficients AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Academic Average: Students success; semester academic average is determined by measuring the academic and General averages. With a course credit, course grades are multiplied by the coefficient taken from that course gives a weighted score.Semester academic average in the courses that semester lesson plan should be the sum of the weighted scores, divided by the sum of credits. Annual lessons spring term is included in the academic average.Within the duration of the students general academic average, learning has to take all courses grades will be based on the weighted sum of points, divided by the sum of the credit courses taken. When calculating the academic average is two digits after the comma. The third digit after the comma contains 5 or greater than the number in the second when the digit is increased by one. Minor, double major in education with lessons plans although S and T Notes lessons learned academic average calculations is ignored. If the student has classes again, the last grade academic average that courses are included. Students, if they wish, to upgrade their academic average DD, DC and CC can take notes for courses again. These courses are included in the academic average, the last grade. Calculation of relative success rating evaluation system is used. Relative evaluation courses that all students taking arithmetic and statistical distribution of achievement scores are taken into account. Relative evaluation system is determined by the application of the principles of the Senate. All that is required for graduation in the legal period of lessons and courses with the condition that was underway to succeed program minimum 2.00 cumulative grade point average (CGPA) and complete with their internship. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | OSYM, DGS | |
Conditions for Success | All that is required for graduation in the legal period of lessons and courses with the condition that was underway to succeed program minimum 2.00 cumulative grade point average (CGPA) and complete with their internship.The candidates present in the program to graduate courses to complete successfully (total 120 ECTS) and 4.00 cumulative grade point average of at least 2.00 over must achieve. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Central financial Offices, tax Offices, goods Directorates, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik Bureaus, Cooperative, Banks and other public and private Sector enterprises, the accounting services internship students when they graduate, the Ministry of finance, at different levels of Tax Are, in the private sector, financial-administrative, accounting and finance can be employed in different departments. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030005142
Qualification is continuous