Yeterlilik Kodu | TR0030026583 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Malzeme Bilimi ve Mühendisliği (%30 İngilizce) Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Gebze Teknik Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Cumhuriyet, 2254. Sk. No:2, 41400 Gebze/Kocaeli | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://www.gtu.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Malzemeler (cam, kağıt, plastik ve ahşap) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenciler her ders için ara sınav ve ödevlere ek olarak yarıyıl sonu sınavına girmek zorundadır. Öğrencinin başarı notu, öğretim üyesi veya öğretim görevlisi tarafından ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, yarıyıl içinde yapılan çalışmalar ve derse katılımına göre verilir. Bütün not ortalamaları iki harfli puanlama (AA, BA, BB, vb.) ile ifade edilir. Ara sınav ve/veya yarıyıl sonu sınavı gerektirmeyen dersler ilgili bölüm tarafından belirlenerek Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına bildirilir. Bu durumda başarı notu, yarıyıl boyunca yapılan çalışmalara göre belirlenir. Uygulama ve/veya laboratuar çalışmaları ayrıca değerlendirilebilir. Bu durumda her ders, uygulama ve/veya laboratuar çalışması, birbirinden bağımsız olarak yukarıdaki yönetmeliklere uygun olmalıdır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. (DC), (DD), (FF), (VF) notları başarısızlığı ifade eder. Her bir ders için öğrenciye aşağıdaki notlardan biri verilir:
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.07.2023/30.09.2026 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Programdan mezun olabilmek için 240 AKTS kredisi almak ve mezuniyet projelerinde başarılı olmak gerekmektedir | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Yüksek lisans ve doktora programlarına başvuru, sanayi işbirlikleri, uluslararası araştırma projeleri. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030026583
ISCO 08
ISCO 08
- Bu program, öğrencilere malzeme bilimi ve mühendisliğinde güçlü bir temel bilgi sağlayarak, malzeme üretimi, tasarımı, karakterizasyonu ve mühendislik uygulamalarında uzmanlaşmalarını hedeflemektedir. Ayrıca, yenilikçi çözümler üretme yeteneği kazandırmak ve endüstriyel gereksinimlere uygun teknoloji geliştirmelerini sağlamak amaçlanmaktadır.
- Dersler (teorik ve uygulamalı), laboratuvar çalışmaları, proje ve tasarım odaklı çalıştaylar, sanayi işbirlikleri, yazılım ve simülasyon uygulamaları.
- Malzeme bilimi ve mühendisliği alanında temel bilgiye sahip olur.
- Malzeme üretim ve işleme tekniklerini öğrenir.
- Yeni malzemelerin tasarımını yapmak ve özelliklerini analiz eder.
- Malzeme seçimi ve karakterizasyonu konularında yetkin olur.
- Çevreye duyarlı malzemeler geliştirmek ve sürdürülebilir mühendislik uygulamalarına katkıda bulunur.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Analitik düşünme yetkinliği
- problem çözme yetkinliği
- yaratıcı düşünce yetkinliği
- işbirliği, mühendislik projelerini yönetme yetkinliği
- sürdürülebilirlik odaklı tasarım yetkinliği
- iletişim ve liderlik becerileri yetkinliği
Öğrenciler her ders için ara sınav ve ödevlere ek olarak yarıyıl sonu sınavına girmek zorundadır. Öğrencinin başarı notu, öğretim üyesi veya öğretim görevlisi tarafından ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, yarıyıl içinde yapılan çalışmalar ve derse katılımına göre verilir. Bütün not ortalamaları iki harfli puanlama (AA, BA, BB, vb.) ile ifade edilir.
Ara sınav ve/veya yarıyıl sonu sınavı gerektirmeyen dersler ilgili bölüm tarafından belirlenerek Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına bildirilir. Bu durumda başarı notu, yarıyıl boyunca yapılan çalışmalara göre belirlenir.
Uygulama ve/veya laboratuar çalışmaları ayrıca değerlendirilebilir. Bu durumda her ders, uygulama ve/veya laboratuar çalışması, birbirinden bağımsız olarak yukarıdaki yönetmeliklere uygun olmalıdır.
Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. (DC), (DD), (FF), (VF) notları başarısızlığı ifade eder. Her bir ders için öğrenciye aşağıdaki notlardan biri verilir:
GTÜ Puanı | GTÜ Katsayı | GTÜ Başarı Notu | AKTS |
91-100 | 4.0 | AA | A |
85-90 | 3.5 | BA | B |
80-84 | 3.0 | BB | C |
70-79 | 2.5 | CB | D |
65-69 | 2.0 | CC | E |
55-64 | 1.5 | DC | FX |
40-54 | 1.0 | DD | -- |
39 ve aşağısı | 0.0 | FF | F |
Vizesiz başarısız | 0.0 | VF | NA (Devamsız Başarısız) |
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.07.2023/30.09.2026
- Lise diploması (Fen Bilimleri alanında güçlü bir temele sahip olmak tercih edilir), üniversiteye giriş sınavı (Yükseköğretim Kurumları Sınavı - YKS) başarı belgesi.
Yüksek lisans ve doktora programlarına başvuru, sanayi işbirlikleri, uluslararası araştırma projeleri.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir

Qualification Code | TR0030026583 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Materials Science and Engineering (30% English) Bachelor's Degree | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Gebze Teknik University | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Gebze Technical University Cumhuriyet N. 2254. STR. 2, 41400 Gebze/KOCAELİ TURKEY | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://www.gtu.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Materials (glass, paper, plastic and wood) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | In addition to midterm examinations and other assignments, students are required to take a final examination. The student is given a grade by the course instructor, based on the midterm examinations, final examinations, the semester‘ s work and attendance. All grade averages are converted into two lettered scale- AA, BA, BB, etc. Courses which do not require midterm and / or final examinations are determined by the department concerned, and the Registrar's Office is informed accordingly. Under these circumstances, the semester grade is given by evaluating the work done throughout the semester. The practical and / or laboratory components may be evaluated separately. In this case, the course and practical and / or laboratory sessions taken separately must fulfill the above regulations. A student who receives a grade of (AA), (BA), (BB), (CB), or (CC) in any course will be considered successful. Grades of (DC), (DD), (FF), (VF) will indicate failure. For each course taken, the student is given one of the following grades by the lecturer:
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | Students must complete 240 ECTS credits and successfully present graduation projects to graduate. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Applications for master’s and doctoral programs, industrial collaborations, international research projects. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030026583
ISCO 08
ISCO 08
- This program aims to provide students with a fundamental knowledge in materials science and engineering, enabling them to specialize in material production, design, characterization, and engineering applications. It also aims to develop their ability to produce innovative solutions and meet industrial requirements by developing appropriate technologies.
- Lectures (theoretical and practical), laboratory work, project and design-focused workshops, industry collaborations, software, and simulation applications.
- Having fundamental knowledge in materials science and engineering.
- Learning material production and processing techniques.
- Designing new materials and analyzing their properties.
- Being competent in material selection and characterization.
- Developing environmentally friendly materials and contributing to sustainable engineering practices
- Analytical thinking
- problem-solving
- creative thinking
- collaboration
- managing engineering projects
- sustainability-oriented design
- communication, and leadership skills.
In addition to midterm examinations and other assignments, students are required to take a final examination. The student is given a grade by the course instructor, based on the midterm examinations, final examinations, the semester‘ s work and attendance. All grade averages are converted into two lettered scale- AA, BA, BB, etc.
Courses which do not require midterm and / or final examinations are determined by the department concerned, and the Registrar's Office is informed accordingly. Under these circumstances, the semester grade is given by evaluating the work done throughout the semester.
The practical and / or laboratory components may be evaluated separately. In this case, the course and practical and / or laboratory sessions taken separately must fulfill the above regulations.
A student who receives a grade of (AA), (BA), (BB), (CB), or (CC) in any course will be considered successful. Grades of (DC), (DD), (FF), (VF) will indicate failure. For each course taken, the student is given one of the following grades by the lecturer:
GTU PERCENTAGE | GTU GRADE POINTS | GTU COURSE GRADE | ECTS |
91-100 | 4.0 | AA | A |
85-90 | 3.5 | BA | B |
80-84 | 3.0 | BB | C |
70-79 | 2.5 | CB | D |
65-69 | 2.0 | CC | E |
55-64 | 1.5 | DC | FX |
40-54 | 1.0 | DD | -- |
39 and below | 0.0 | FF | F |
Failed without midterm exam | 0.0 | VF | NA (No Attendance) |
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
- High school diploma (a strong background in natural sciences is preferred), university entrance exam (YKS) qualification certificate.
Applications for master’s and doctoral programs, industrial collaborations, international research projects.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous
