Yeterlilik Kodu | TR0030020923 | |
Yeterlilik Adı | Malzeme Bilimi ve Nano Mühendislik (İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Sabancı Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Sabancı Üniversitesi Orta, Sabancı Ünv. No:27, 34956 Tuzla/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.sabanciuniv.edu | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 06/12/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Malzemeler (cam, kağıt, plastik ve ahşap) | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.05.2022/30.09.2027 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Mezuniyet Koşulları, Sabancı Üniversitesi Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği'nde ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Ürün Tasarımı | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik Sürekli Geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030020923
ISCO 08
ISCO 08
- Malzeme Bilimi ve Nano mühendislik (MAT) Programı kurgusunda, öğrencilerine ileri teknoloji malzemelerinin proses ve özellik ilişkilerinin anlaşılması, tasarımı ve uygulamaları için gerekli kuramsal ve pratik becerilerin kazandırılması amaçlanmıştır. Verilen eğitim odağında polimerler, seramikler ve (nano)kompozitler üzerine, deneysel, kuramsal ve hesaplamalı malzeme bilimi yaklaşımları bulunmaktadır. Nano-mühendislik kavramı çerçevesinde, nano malzemeler ve uygulamalarına yönelik eğitim ve araştırma faaliyetlerine yoğunlaşma sağlanmaktadır.
- Bu kapsamlarda malzemelerin termo dinamiği ve kinetiği, mekanik özellikler, elektronik ve optik özellikler, karakterizasyon teknikleri gibi konular programın ana ders içeriğini teşkil etmektedir. Lisans öğrencilerinin MAT öğretim üyeleri ve yüksek lisans/doktora öğrencilerinin mentörlüğünde araştırma faaliyetlerine katılmaları özellikle teşvik edilmektedir. Bu katılımlar genel olarak 2. sınıftan itibaren başlayıp, öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine uygun şekilde belirlenen bitirme projeleri ile mezuniyete kadar sürmektedir
- Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Bu program İngilizce ve Tam Burslu olarak verilmektedir.
- Dünyayı, ülkeyi, toplumu ve kendilerini anlamak; etik sorunları, toplumsal haklar ve gerek kendisine gerek başkalarına karşı sorumluluklara dair bilinçlenmek.
- Doğa ve toplum bilimlerinden matematiğe ve sanata kadar farklı disiplinleri anlayarak düşünce ve uygulamada disiplinler arası yaklaşımlar geliştirmek.
- Eleştirel düşünmek, bilim ve teknolojideki yenilik ve gelişmeleri takip etmek, kişisel ve kurumsal girişimcilik sergilemek ve çeşitli konularda hayat boyu öğrenim çabasında olmak.
- Türkçe ve İngilizce sözlü, yazılı, grafik ve teknolojik imkanlarla etkin iletişim kurabilmek.
- Bireysel sorumluluk ve takım sorumluluğu almak; birey olarak ya da takımın üyesi veya lideri olarak verimli ve saygılı bir şekilde çalışmak; çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahip olmak.
- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisine sahip olmak.
- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahip olmak.
- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olmak.
- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olmak.
- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmak.
- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmak.
- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olmak; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık; mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak.
- Temel ve ileri bilim ve mühendislik prensiplerini yeni malzeme geliştirme ve tasarlamaya uygulama, ve malzemenin yapısı ve fiziksel özellikleri arasında deneysel, hesaba dayalı ve teorik metotlarla bağlantı kurabilme
- Belirli uygulamalar veya malzeme performansıyla ilgili problemlerin çözümü için malzeme seçiminde fiziksel özellikler, tasarım limitleri ve üretim metotları üzerine varolan bilgi birikimini birleştirme
- Herhangi bir malzemenin iç yapısını bilerek, bu malzemenin farklı ortamlardaki davranışlarını tahmin etme ve anlama, ve bunun tam tersini de yapabilme
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, Sabancı Üniversitesi Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği'nde “Sınavlar & Değerlendirme ve Notlar” başlıkları altında ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:
01.05.2022/30.09.2027
- Programa öğrenci kabulü, Sabancı Üniversitesi Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği'nde “Kontenjanlar ve Öğrenci Kabulü” başlığı altında ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır.
Ürün Tasarımı
Üretim
Malzeme Sentezi, üretim ve geliştirme
Yönetim
Danışmanlık
Araştırma-Geliştirme
Enerji, Otomotiv, havacılık, makine, inşaat sektörleri
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik Sürekli Geçerlidir
Qualification Code | TR0030020923 | |
Qualification Title | Malzeme Bilimi ve Nano Mühendislik Lisans Diploması | |
Awarding Body | Sabancı University | |
Awarding Body Contact | Sabancı Üniversitesi Orta, Sabancı Ünv. No:27, 34956 Tuzla/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://www.sabanciuniv.edu/en | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 06/12/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Materials (glass, paper, plastic and wood) | |
National Occupation Classification |
- | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | 1. Understand the world, their country, their society, as well as themselves and have awareness of ethical problems, social rights, values and responsibility to the self and to others. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | It is an interdisciplinary field, closely related to the diverse disciplines of physics, chemistry, biology, chemical and mechanical engineering, and mechanics. It aims at furnishing students with the theoretical and practical skills necessary for the understanding, design, and application of advanced technology materials with emphasis on polymers, ceramics, and their composites. It provides hands-on experience in the characterization, processing, testing, modeling and simulation of these materials. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Current Instruction Letters: Instruction Letter For Sabancı Unıversity Undergraduate | |
Conditions for Success | Current Instruction Letters: Instruction Letter For Sabancı Unıversity Undergraduate (Article 20-Examinations & Article 22-Academic Assessment and Grades), (Article 35-Diploma) Link: https://www.sabanciuniv.edu/sites/default/files/yonetmelikler/instruction-letter-2019.pdf | |
Progression Paths (Relationship Type) | Product design | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | No expiration date | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030020923
-
-
1. Understand the world, their country, their society, as well as themselves and have awareness of ethical problems, social rights, values and responsibility to the self and to others.
2. Understand different disciplines from natural and social sciences to mathematics and art, and develop interdisciplinary approaches in thinking and practice.
3. Think critically, follow innovations and developments in science and technology, demonstrate personal and organizational entrepreneurship and engage in life-long learning in various subjects.
4. Communicate effectively in Turkish and English by oral, written, graphical and technological means.
5. Take individual and team responsibility, function effectively and respectively as an individual and a member or a leader of a team; and have the skills to work effectively in multi-disciplinary teams.
6. Possess sufficient knowledge of mathematics, science and program-specific engineering topics; use theoretical and applied knowledge of these areas in complex engineering problems.
7. Identify, define, formulate and solve complex engineering problems; choose and apply suitable analysis and modeling methods for this purpose.
8. Develop, choose and use modern techniques and tools that are needed for analysis and solution of complex problems faced in engineering applications; possess knowledge of standards used in engineering applications; use information technologies effectively.
9. Ability to design a complex system, process, instrument or a product under realistic constraints and conditions, with the goal of fulfilling specified needs; apply modern design techniques for this purpose.
10. Design and conduct experiments, collect data, analyze and interpret the results to investigate complex engineering problems or program-specific research areas.
11. Knowledge of business practices such as project management, risk management and change management; awareness on innovation; knowledge of sustainable development.
12. Knowledge of impact of engineering solutions in a global, economic, environmental, health and societal context; knowledge of contemporary issues; awareness on legal outcomes of engineering solutions; understanding of professional and ethical responsibility.
13. Applying fundamental and advanced knowledge of natural sciences as well as engineering principles to develop and design new materials and establish the relation between internal structure and physical properties using experimental, computational and theoretical tools.
14. Merging the existing knowledge on physical properties, design limits and fabrication methods in materials selection for a particular application or to resolve material performance related problems.
15. Predicting and understanding the behavior of a material under use in a specific environment knowing the internal structure or vice versa.
It is an interdisciplinary field, closely related to the diverse disciplines of physics, chemistry, biology, chemical and mechanical engineering, and mechanics. It aims at furnishing students with the theoretical and practical skills necessary for the understanding, design, and application of advanced technology materials with emphasis on polymers, ceramics, and their composites. It provides hands-on experience in the characterization, processing, testing, modeling and simulation of these materials.
Current Instruction Letters:
Instruction Letter For Sabancı Unıversity Undergraduate
(Article 8-Quotas and Admissions)
Link: https://www.sabanciuniv.edu/sites/default/files/yonetmelikler/instruction-letter-2019.pdf
Product design
Manufacturing
Material manufacturing and research
Systems management
Materials consultancy
Research and development
Energy, Automotive, Aerospace, Mechanical, Construction sectors
No expiration date