Yeterlilik Kodu | TR0030026627 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Matematik (İngilizce) Lisans Diploması | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Gebze Teknik Üniversitesi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Cumhuriyet, 2254. Sk. No:2, 41400 Gebze/Kocaeli | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://www.gtu.edu.tr/ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi | |||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Matematik | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı; Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK) Başlangıç: 10.05.2023 / Bitiş: 30.09.2028 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | TÜRK ÖĞRENCİLER İÇİN
YABANCI UYRUKLU DERECE ÖĞRENCİLERİ İÇİN
DEĞİŞİM ÖĞRENCİLERİ İÇİN
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Bölüm öğretim planında belirtilen tüm dersleri (240 AKTS) başarıyla tamamlayan; 4.00 üzerinden en az 2.00 (GTÜ geçme notu:CC - AKTS geçme notu:E) ağırlıklı not ortalamasını elde eden öğrencilere Matematik Bölümü lisans derecesi verilir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode |
TR0030026627
ISCO 08
ISCO 08
- Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
- Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, iş yerlerinde öğrencilere staj imkanı tanınır.
- Bu program İngilizce olarak sunulmaktadır
- Matematiğin kapsamı, uygulamaları, tarihi, problemleri, metotları hakkında insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahip olma
- Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurma ve disiplinler arası problemler için matematiksel modeller geliştirme.
- Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlama, formüle etme ve inceleme.
- Disiplinlerarsı etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışma.
- Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve becerilerini sürekli geliştirme.
- Matematik, iletişim kurma, problem çözme ve beyin fırtınası yapabilme.
- Teknolojiyi matematiğin anlaşılıp uygulanması için etkin bir araç olarak kullanabilme.
- Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı yapabilecek düzeyde akıcı bir İngilizce bilgisine sahip olma.
- Profesyonel ve etik değerler sergileme.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf veya nota dayalı sistemler kullanılır.
- Ham başarı notları, birimlerin yaptıkları tercihe göre, esasları Senato tarafından belirlenen bağıl not dönüşüm yöntemlerinden bir kullanılarak veya yine birimler tarafından belirlenen mutlak not dönüşüm tabloları aracılığıyla belirlenir.
-
Harf Notu Açıklaması
4’lük Sistemdeki Not
100’lük Sistemdeki Not
AA
4.00
91-100
BA
3.50
85-90
BB
3.00
80-84
CB
2.50
75-79
CC
2.00
65-69
DC
1.50
55-64
DD
1.00
40-54
FF
0
39 ve aşağısı
VF
Başarısız
0
NA
Vizesiz-Başarısız
0
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı; Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)
Başlangıç: 10.05.2023 / Bitiş: 30.09.2028
TÜRK ÖĞRENCİLER İÇİN
- Lise diploması
- Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilen üniversite sınavından yeterli puan almak
- Başka bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı olmamak
- Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi yerleştirme yapılır.
YABANCI UYRUKLU DERECE ÖĞRENCİLERİ İÇİN
- Başvurulara ilişkin açıklamalar ve başvuru tarihleri GTÜ'nün web sayfasında duyurulur. Başvurular belirlenen tarihler arasında GTÜ Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı'na posta yoluyla ya da kişisel olarak yapılır. Aday en fazla 3 bölüm için tercih yapabilir, başvuruda bir tercih formu doldurulur.
- Yerleştirmede ulusal ve uluslararası sınavları ve bu sınavlarda alınan asgari puanlar esas alınır. Lise bitirme sınavı statüsünde olan sınavların (Abitur, International Baccalaureate, GCE, Tawjihi vb.) sonuçlarının geçerliliği süresizdir. Ancak üniversite giriş sınavı statüsünde olan sınavların (SAT, TCS vb.) geçerlilik süreleri iki yıl ile sınırlıdır.
- Başvurular, GTÜ Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabul Komisyonu tarafından değerlendirilir.
DEĞİŞİM ÖĞRENCİLERİ İÇİN
- Öğrenci, kendi üniversitesinde tam zamanlı öğrenci olmalıdır. Öğrencinin üniversitesi ile Gebze Teknik Üniversitesi arasında kurumlararası anlaşma bulunmalıdır. Üniversite, öğrenciyi resmi yollarla ilgili değişim programına aday olarak göstermelidir. Öğrencinin kendi üniversitesi, başvuru evraklarını GTÜ Dış İlişkiler Ofisine gönderir. Başvurular, ilgili bölüm ve Dış İlişkiler Ofisi tarafından değerlendirilir.
- Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
- Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
- Lisans eğitimi sırasında akademik formasyon alan öğrenciler mezun olduktan sonra matematik öğretmenliği de yapabilmektedir. Kamu kurumlarının yanı sıra özel eğitim veren dershane ve kurslarda da çalışma olanağı bulunmaktadır.
- Mezunlar; bankacılık, finans, ekonomi ve bilişim sektörü başta olmak üzere birçok sektörde çalışma imkanı bulmaktadır. Bu farklı sektörlerde analiz ve raporlama uzmanı, iş analisti, iş zekası uzmanı, bilgi teknolojileri uzmanı, yazılım geliştirme uzmanı, yazılım uzmanı, bilişim danışmanı, raporlama uzmanı, sistem analisti, veri tabanı yöneticisi, web yazılım uzmanı ve proje yöneticisi gibi unvanlar altında çalışabilmektedir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030026627 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Bachelor's Program in Mathematics | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Gebze Teknik University | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Gebze Technical University Cumhuriyet N. 2254. STR. 2, 41400 Gebze/KOCAELİ TURKEY | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://www.gtu.edu.tr/ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Mathematics | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | The undergraduate has the key competencies listed below in an advanced level:
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. The Association for Evaluation and Accreditation of University Programs in Mathematical, Natural and Social Sciences (FEDEK) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | FOR TURKISH STUDENTS
FOR INTERNATIONAL DEGREE-SEEKERS
FOR EXCHANGE STUDENTS
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | Successfully passed all courses (240 ECTS) in the curriculum Students who obtain a weighted GPA of at least 2.00 out of 4.00 (GTÜ grade: CC - ECTS grade: E) are awarded a bachelor's degree in the Department of Mathematics. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode |
TR0030026627
ISCO 08
ISCO 08
- Higher education program based on secondary education qualifications, covering an eight-semester program and providing education tailored to a specific learning area or profession.
- Education and training are put into practice in the way of formal or distance education. In addition, students are provided with internship opportunities in workplaces.
- This program is offered in English.
- Having the knowledge about the scope, applications, history, problems, and methodology of mathematics that are useful to humanity both as a scientific and as an intellectual discipline.
- Communicating between mathematics and other disciplines, and building mathematical models for interdisciplinary problems.
- Describing, formulating, and analyzing real-life problems using mathematical and statistical techniques.
- Ability to work in interdisciplinary research teams effectively.
- Adapt to a fast-changing technological environment, improving their knowledge and abilities constantly.
- Having improved abilities in mathematics communications, problem-solving, and brainstorming skills.
- Being fluent in English to review the literature, present technical projects, and write journal papers.
- Using technology as an efficient tool to understand mathematics and apply it.
- Exhibiting professional and ethical responsibility.
The undergraduate has the key competencies listed below in an advanced level:
- Literacy competence
- Multilanguage competence
- Mathematical competence and competence in science and technology
- Digital competence
- Personal, social, and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Competence in cultural awareness and expression
- The assessment and evaluation methods, types of exams, and their contributions to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by the Higher Education Council (YÖK). Various methods such as assignments, projects, applications, midterm exams, and final exams are used in assessment and evaluation. Letter or grade-based systems are used in evaluating student success.
-
Grading Explanation
Grade in 4-point System
Grade in 100-point System
AA
4.00
91-100
BA
3.50
85-90
BB
3.00
80-84
CB
2.50
75-79
CC
2.00
65-69
DC
1.50
55-64
DD
1.00
40-54
FF
0
39 and below
VF
Fail
0
NA
No Attendance - Fail
0
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
The Association for Evaluation and Accreditation of University Programs in Mathematical, Natural and Social Sciences (FEDEK)
FOR TURKISH STUDENTS
- High school diploma
- Placement through a nation-wide examination organized by Student Selection and Placement Center (ÖSYM)
- No registration at another university
FOR INTERNATIONAL DEGREE-SEEKERS
- The explanation about applications and application deadlines are announced on the website of GTU. Applications can be made by post or by personally to the Student Affairs Office at an indicated date. Applicant can opt for maximum 3 departments and fill a preference form while making the application.
- Placement is based on national and international exams and minimum scores from these exams. Exams of having the status of high school graduation exam (Abitur, International Baccalaureate, GCE, Tawjihi, etc.) are permanently valid. However, university entrance exams (SAT, TCS, etc) have limited validity of two years.
- All the applications are evaluated by GTU International Students Commission.
FOR EXCHANGE STUDENTS
- Student must be a full-time student at their home university. An Interinstitutional Agreement/Protocol must exist between student’s home university and Gebze Technical University. The home university must officially nominate student as an exchange student, and send their application documents to GTU External Relations Office. The applications are evaluated in coordination by the department of application and External Relations Office.
- Students who have a bachelor's degree can continue with master's programs and, if they meet the relevant conditions, doctoral and art proficiency programs accepted with a bachelor's degree.
- Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions where they study. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and, if successful, receive two separate undergraduate diplomas.
- Students who receive academic formation during their undergraduate education can also work as mathematics teachers after graduation. there is the opportunity to work in private teaching institutions as well as in public institutions.
- Graduates have the opportunity to work in many sectors, especially banking, finance, economy and informatics. In these various sectors, they can work with titles such as analysis and reporting specialist, business analyst, business intelligence specialist, information technology specialist, software development specialist, software specialist, IT consultant, reporting specialist, system analyst, database manager, web software specialist, and project manager.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.