Yeterlilik Kodu | TR0030008195 | |
Yeterlilik Adı | Matematik Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İncivez, Üniversite Cd., 67100 Zonguldak Merkez/Zonguldak | |
Sorumlu Kurum URL | https://w3.beun.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Matematik | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
Bir dersteki başarı durumu; öğrencinin yarıyıl içinde ara sınavlar, ödevler, uygulamalar ve proje çalışmaları dikkate alınarak hesaplanacak dönem içi başarı notu ve genel sınav başarı notu birlikte değerlendirilerek belirlenir. Başarı Derecesi Başarı Notu Katsayı Puanı Pekiyi AA 4.00 94-100 | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Matematik Programı; Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK) tarafından 02.06.2023 – 30.09.2028 tarihleri arasında akredite edilmiştir. | |
Giriş Şartı | KAYIT KABUL KOŞULLARI TÜRK ÖĞRENCİLER İÇİN Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü YKS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLER İÇİN Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası anlaşmalar ve uluslararası geçerliliği olan sınav sonuçlarına göre ya da ÖSYM TR-YÖS sınavı sonucuna göre ilgili yönergeler çerçevesinde geçerli puan ile kabul edilmektedir. DEĞİŞİM PROGRAMLARI İÇİN Değişim öğrencilerinin kabulü, üniversite ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus, Farabi, Mevlana ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır. ÖZEL ÖĞRENCİLER İÇİN Özel öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler. | |
Başarma Şartları | Lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift ana dal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift ana dal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030008195
ISCO:08
ISCO:08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Matematik alanında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
- Matematik alanı ile ilgili problemleri saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
- Matematik alanı ile ilgili bir sistemi, süreci, olguyu, donanımı veya ürünü anlar, yorumlar, ilgili sorunları çözer ve çağdaş yöntemleri uygular.
- Matematik alanı dışındaki alanlar hakkında farkındalığa, kişisel gelişimi sürdürebilme, farklı disiplinlerle etkileşim kurabilme becerisine sahiptir.
- Matematik alan uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçer, kullanır, geliştirir ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
- Matematik alanına göre tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve yorumlama becerisine sahiptir.
- Bireysel olarak ve takım üyesi veya sorumlusu olarak etkin biçimde çalışır.
- Matematik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve önerilerini paylaşır, Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
- Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir, bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
- Mesleki etik, sorumluluk ve kalite bilincine, iş sağlığı ve güvenliği hakkında farkındalığa sahiptir.
- Matematik alanı ile ilgili çalışma ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
- Sosyal ve kültürel konularda bilgiye ve toplumsal katkı bilincine sahiptir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harfe veya nota dayalı sistemler kullanılır.
Bir dersteki başarı durumu; öğrencinin yarıyıl içinde ara sınavlar, ödevler, uygulamalar ve proje çalışmaları dikkate alınarak hesaplanacak dönem içi başarı notu ve genel sınav başarı notu birlikte değerlendirilerek belirlenir.
Başarı Derecesi Başarı Notu Katsayı Puanı
Pekiyi AA 4.00 94-100
İyi-Pekiyi BA 3.50 87-94
İyi BB 3.00 80-86
Orta-İyi CB 2.50 73-79
Orta CC 2.00 65-72
Zayıf-Orta DC 1.50 58-64
Zayıf DD 1.00 50-57
Bşarısız-Zayıf FD 0.50 45-49
Başarısız FF 0.00 0-44
Geçer YT - -
Kalır YZ - -
Muaf MU - -
Mazeretli MZ - -
Devamsız DZ 0.00 -
Sınava girmedi GR 0.99 -
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Matematik Programı; Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK) tarafından 02.06.2023 – 30.09.2028 tarihleri arasında akredite edilmiştir.
KAYIT KABUL KOŞULLARI TÜRK ÖĞRENCİLER İÇİN
Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü YKS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.
YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLER İÇİN
Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası anlaşmalar ve uluslararası geçerliliği olan sınav sonuçlarına göre ya da ÖSYM TR-YÖS sınavı sonucuna göre ilgili yönergeler çerçevesinde geçerli puan ile kabul edilmektedir.
DEĞİŞİM PROGRAMLARI İÇİN
Değişim öğrencilerinin kabulü, üniversite ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus, Farabi, Mevlana ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır.
ÖZEL ÖĞRENCİLER İÇİN
Özel öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler.
Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift ana dal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift ana dal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir

Qualification Code | TR0030008195 | |
Qualification Title | Bachelor of Science in Mathematics | |
Awarding Body | Zonguldak Bülent Ecevit University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | https://w3.beun.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Mathematics | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | It is a higher education program that is based on secondary education qualifications, covers an eight-semester program and provides training for a specific learning field or profession. | |
Learning Environments | Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces. | |
Description |
| |
Key Competencies | Has advanced levels of the following key competencies:
| |
Further Info |
The success status in a course is determined by evaluating the student's midterm exams, homework, practices and project work during the semester together with the final exam grade. Success Degree Success Grade Coefficient Score Very Good AA 4.00 94-100 | |
Quality Assurance | Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curriculum: The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by YÖK. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans Council. 2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. The Mathematics Program was accredited by the Association for Evaluation and Accreditation of Curriculums of Science, Literature, Science-Literature, Language and History-Geography Faculties (FEDEK) between 02.06.2023 and 30.09.2028. | |
Access Requirements | REGISTRATION ADMISSION CONDITIONS FOR TURKISH STUDENTS Within the framework of the regulations determined by the Council of Higher Education (YÖK), student admission to this program is made through the central exam system called YKS. After students declare their program preferences, they are placed in the relevant programs by the Measuring, Selection and Placement Center (ÖSYM) according to the score they receive from this exam. FOR FOREIGN STUDENTS Foreign students are accepted to this program with a valid score within the framework of international agreements and internationally valid exam results or ÖSYM TR-YÖS exam results within the framework of the relevant guidelines. FOR EXCHANGE PROGRAMS The admission of exchange students is made within the framework of bilateral agreements (Erasmus, Farabi, Mevlana or General Academic Protocol) signed between the university and the partner university. FOR SPECIAL STUDENTS Special students can register for the courses offered in this program if the relevant academic unit approves. | |
Conditions for Success | In order to obtain a bachelor's degree, students must successfully complete all compulsory and elective courses (equivalent to a total of 240 ECTS credits) that they must take in the program and achieve a general grade point average of at least 2.00 out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Those who have a bachelor's degree can continue to graduate programs and, if they meet the relevant requirements, to doctoral programs accepted with a bachelor's degree. Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they are studying in. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate bachelor's degrees if they are successful. | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Turkish Higher Education Quality Council | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030008195
ISCO:08
ISCO:08
It is a higher education program that is based on secondary education qualifications, covers an eight-semester program and provides training for a specific learning field or profession.
Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.
- Uses theoretical and practical knowledge with sufficient knowledge in the field of mathematics.
- Identifies, defines, formulates and solves problems related to the field of mathematics; selects and applies appropriate analysis and modeling methods for this purpose.
- Understands and interprets a system, process, phenomenon, equipment or product related to the field of mathematics, solves related problems and applies contemporary methods.
- Has awareness of areas outside the field of mathematics, the ability to sustain personal development and interact with different disciplines.
- Chooses, uses and develops modern tools required for mathematics field applications and effectively uses information technologies.
- Has the ability to design, conduct experiments, collect data, analyze results, archive, comprehend and interpret texts according to the field of mathematics.
- Can work effectively individually and as a team member or leader.
- Shares opinions and suggestions on issues related to the field of mathematics, communicates effectively in oral and written Turkish, and has knowledge of at least one foreign language.
- Has the awareness of lifelong learning, can access information, follows developments in science and technology and constantly renews himself.
- Have professional ethics, responsibility and quality awareness, and awareness of occupational health and safety.
- Have awareness of the universal and social effects and legal consequences of studies and practices related to the field of mathematics.
- Have knowledge of social and cultural issues and awareness of social contribution.
Has advanced levels of the following key competencies:
-
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
- Measurement and evaluation methods; types of exams and their contribution to course success grades are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these issues.
- Different methods such as homework, projects, applications, midterm exams and final exams are used in measurement and evaluation. Systems based on letters or grades are used in the evaluation of student success.
The success status in a course is determined by evaluating the student's midterm exams, homework, practices and project work during the semester together with the final exam grade.
Success Degree Success Grade Coefficient Score
Very Good AA 4.00 94-100
Good-Very Good BA 3.50 87-94
Good BB 3.00 80-86
Average-Good CB 2.50 73-79
Average CC 2.00 65-72
Weak-Average DC 1.50 58-64
Weak DD 1.00 50-57
Fail-Weak FD 0.50 45-49
Fail FF 0.00 0-44
Pass YT - -
Fail YZ - -
Exempt MU - -
Excused MZ - -
Absent DZ 0.00 -
Did not take the exam GR 0.99 -
Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum:
The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by YÖK.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans Council.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by the external evaluation of higher education institutions with the public.
In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
The Mathematics Program was accredited by the Association for Evaluation and Accreditation of Curriculums of Science, Literature, Science-Literature, Language and History-Geography Faculties (FEDEK) between 02.06.2023 and 30.09.2028.
REGISTRATION ADMISSION CONDITIONS FOR TURKISH STUDENTS
Within the framework of the regulations determined by the Council of Higher Education (YÖK), student admission to this program is made through the central exam system called YKS. After students declare their program preferences, they are placed in the relevant programs by the Measuring, Selection and Placement Center (ÖSYM) according to the score they receive from this exam.
FOR FOREIGN STUDENTS
Foreign students are accepted to this program with a valid score within the framework of international agreements and internationally valid exam results or ÖSYM TR-YÖS exam results within the framework of the relevant guidelines.
FOR EXCHANGE PROGRAMS
The admission of exchange students is made within the framework of bilateral agreements (Erasmus, Farabi, Mevlana or General Academic Protocol) signed between the university and the partner university.
FOR SPECIAL STUDENTS
Special students can register for the courses offered in this program if the relevant academic unit approves.
Those who have a bachelor's degree can continue to graduate programs and, if they meet the relevant requirements, to doctoral programs accepted with a bachelor's degree.
Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they are studying in. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate bachelor's degrees if they are successful.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Turkish Higher Education Quality Council
Qualification is continuous
