Yeterlilik Kodu | TR0030009331 | |
Yeterlilik Adı | Matematik Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Fırat Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Fırat Üniversitesi, Üniversite Mahallesi, Fırat Ünv., 23119 Elâzığ Merkez/Elazığ | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.firat.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Matematik | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | 1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. 3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır. 4.Başarı Notu Başarı Katsayı AA 4,00 Başarılı BA 3,50 Başarılı BB 3,00 Başarılı CB 2,50 Başarılı CC 2,00 Başarılı DC 1,50 Koşullu Başarılı DD 1,00 Koşullu Başarılı FF 0,00 Başarısız (6) Başarı notu olarak kullanılan harf notları aşağıdaki gibi tanımlanır: a) Bir dersten AA, BA, BB, CB veya CC notlarından birini almış olan öğrenci o dersi başarmış sayılır. b) Bir dersten DC veya DD notlarından birini almış olan öğrenci o dersi koşullu başarmış sayılır. c) Bir dersten FF notu alan öğrenci o dersi başaramamış sayılır. ç) M notu (muaf sayma); bir yükseköğretim kurumundan yatay geçişle kabul edilen veya ÖSYM tarafından yapılan sınava girerek yeniden kayıt hakkı kazanan öğrencilerin ilgili programa intibaklarında daha önce yükseköğretim programlarından almış oldukları ve ilgili birim yönetim kurulu kararı ile başarılı sayıldıkları dersler için kullanılır. d) B notu, değerlendirmesi not ile yapılmayan ve başarılı kabul edilen dersler için kullanılır. e) Başarı notu belirtilmeyip M ve B olarak gösterilen dersler, GNO’nun hesabında değerlendirmeye katılmaz. f) D notu, derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrencilere verilir ve GNO hesabında FF notu gibi işlem görür. D notu ile değerlendirilen dersler verildiği ilk yarıyıl tekrar alınır. g) Değerlendirmesi not ile yapılmayan bir dersten başarısız olan öğrenciye K notu verilir ve o dersi verildiği ilk yarıyılda tekrarlar. ğ) G notu (girmedi), sınavlara girme hakkı olduğu halde girmeyen öğrencilere verilir | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği (FEDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 17.01.2024/30.09.2026 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bölüm mezunlarından, Eğitim Bilimleri Enstitüsünde tezsiz yüksek lisans tamamlayanlar resmi veya özel ortaöğretim kurumlarında matematik öğretmeni olarak çalışabilmektedirler. Ayrıca, mezunlar çeşitli kamu ve özel kuruluşlarda, bankalarda bilgisayarcı, araştırmacı, planlamacı gibi görevlerde çalışabilmektedirler. Başarılı mezunların üniversitelerde araştırma görevlisi olma, yurtdışında lisansüstü öğrenim görme olanakları da vardır. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030009331
ISCO 08
ISCO 08
- Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
- Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Bir iş veya öğrenme alanına ilişkin teori ve ilkeleri eleştirel bir yaklaşımla sorgulayabilecek ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
- Bir iş veya öğrenme alanında karmaşık, öngörülmeyen sorunları çözmede ileri düzeyde yenilikçi uzmanlık becerilerine sahiptir.
- Bir iş veya öğrenme alanındaki sorunlara ilişkin verileri analiz eder ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir.
- Alanıyla ilgili karmaşık mesleki ve teknik çalışmaları yönetir, uygulamada ortaya çıkabilecek sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alır, ekip üyelerinin mesleki gelişim ihtiyaçlarını belirler.
- Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bunları karşılamaya yönelik hayat boyu öğrenme anlayışına sahiptir.
- Anadilinde yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
- Alanına özgü bilişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde kullanır.
- Alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ya da sözlü olarak alanda uzman veya uzman olmayan gruplarla paylaşır.
- Alanıyla ilgili verilerin toplanması, analiz edilmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında bilimsel, toplumsal ve etik ilke ve değerlere uygun davranır.
- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular.
- Temel insan hakları, kültürel ve evrensel değerler, sosyal adalet ve çevre konularında toplumun bilinçlenmesi için sorumluluk alır.
- Sağlıklı yaşam için gerekli tutum ve davranışlarına sahiptir.
- Ülkesinin sahip olduğu ve içinde yaşadığı toplumun itibar ettiği değerleri benimseyerek sosyal ilişkilerini düzenler.
- Ülkesinin stratejik önceliklerini göz önünde tutarak sosyal ve ekonomik sorunlara çözüm getirecek ileri düzeyde bilgi, beceri, tutum ve davranışlara sahiptir.
- Tutum ve davranışlarında toplumun örf ve adetlerini, kendine özgü özelliklerini ve milli kültürünü önceler.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
4.Başarı Notu Başarı Katsayı
AA 4,00 Başarılı
BA 3,50 Başarılı
BB 3,00 Başarılı
CB 2,50 Başarılı
CC 2,00 Başarılı
DC 1,50 Koşullu Başarılı
DD 1,00 Koşullu Başarılı
FF 0,00 Başarısız
(6) Başarı notu olarak kullanılan harf notları aşağıdaki gibi tanımlanır:
a) Bir dersten AA, BA, BB, CB veya CC notlarından birini almış olan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
b) Bir dersten DC veya DD notlarından birini almış olan öğrenci o dersi koşullu başarmış sayılır.
c) Bir dersten FF notu alan öğrenci o dersi başaramamış sayılır.
ç) M notu (muaf sayma); bir yükseköğretim kurumundan yatay geçişle kabul edilen veya ÖSYM tarafından
yapılan sınava girerek yeniden kayıt hakkı kazanan öğrencilerin ilgili programa intibaklarında daha önce yükseköğretim
programlarından almış oldukları ve ilgili birim yönetim kurulu kararı ile başarılı sayıldıkları dersler için kullanılır.
d) B notu, değerlendirmesi not ile yapılmayan ve başarılı kabul edilen dersler için kullanılır.
e) Başarı notu belirtilmeyip M ve B olarak gösterilen dersler, GNO’nun hesabında değerlendirmeye katılmaz.
f) D notu, derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrencilere verilir ve GNO hesabında FF notu gibi
işlem görür. D notu ile değerlendirilen dersler verildiği ilk yarıyıl tekrar alınır.
g) Değerlendirmesi not ile yapılmayan bir dersten başarısız olan öğrenciye K notu verilir ve o dersi verildiği ilk
yarıyılda tekrarlar.
ğ) G notu (girmedi), sınavlara girme hakkı olduğu halde girmeyen öğrencilere verilir
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği (FEDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 17.01.2024/30.09.2026
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
Bölüm mezunlarından, Eğitim Bilimleri Enstitüsünde tezsiz yüksek lisans tamamlayanlar resmi veya özel ortaöğretim kurumlarında matematik öğretmeni olarak çalışabilmektedirler. Ayrıca, mezunlar çeşitli kamu ve özel kuruluşlarda, bankalarda bilgisayarcı, araştırmacı, planlamacı gibi görevlerde çalışabilmektedirler. Başarılı mezunların üniversitelerde araştırma görevlisi olma, yurtdışında lisansüstü öğrenim görme olanakları da vardır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir

Qualification Code | TR0030009331 | |
Qualification Title | Mathematics Bachelor's Degree | |
Awarding Body | Firat University | |
Awarding Body Contact | Firat University, 23119 Elazig, Turkey | |
Awarding Body Url | http://www.firat.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Mathematics | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses advanced competence in the following key skills:
| |
Further Info | 1. Measurement and evaluation methods; types of exams and their contribution to course success grades are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these issues. 2. Different methods such as homework, project, application, midterm exam and final exam are used in measurement and evaluation. 3. Letter and/or numerical grading systems are used in the evaluation of student success. Success Grade Success Coefficient AA 4.00 Successful BA 3.50 Successful BB 3.00 Successful CB 2.50 Successful CC 2.00 Successful DC 1.50 Conditionally Successful DD 1.00 Conditionally Successful FF 0.00 Unsuccessful (6) Letter grades used as success grades are as follows: a) A student who has one of the grades AA, BA, BB, CB or CC in a course is considered to have passed that course. b) A student who has taken one of the DC or DD grades from a course is considered to have taken that course. c) A student who has received an FF grade from a course is considered to have failed that course. ç) M grade (exemption); is used for the procedures in which those who are accepted through horizontal transfer from a higher education system or who have taken the exam conducted by ÖSYM and gained the right to re-register to the relevant program are considered successful with the previously established higher education programs and the relevant unit management system. d) B grade is used for courses that are not evaluated and are considered successful. e) Success grade is not specified and is conducted as M and B, it is not included in the evaluation in the calculation of GPA. f) D grade is given certificates for continuing the course and is processed like FF grade in the calculation of GPA. Courses evaluated with D grade are taken again in the first semester. g) A student who fails a course that has not been evaluated is given a K grade and that course is given and repeated in the first semester. g) G grade (did not enter), given to those who have the right to enter the exams, but are not allowed to do so | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |
Access Requirements | To have graduated from secondary education institutions or their equivalents recognized by the Ministry of National Education, and to meet the admission requirements for undergraduate programs in higher education institutions. To have been placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution through the centralized examination conducted by the Assessment, Selection, and Placement Center (ÖSYM), in accordance with the procedures and principles determined by the Council of Higher Education (YÖK). | |
Conditions for Success | To successfully complete a minimum of 240 ECTS course credits and fulfill any other requirements specified by the respective higher education institution, if applicable. | |
Progression Paths (Relationship Type) | 1. Those who hold a bachelor's degree can continue to master's programs and, if they meet the relevant requirements, can also pursue doctoral and art proficiency programs with their bachelor's degree. 2. Bachelor's students have the right to participate in the double major programs offered by the higher education institutions they are enrolled in. Students registered in double major programs can take courses from both degree programs simultaneously, and if they succeed, they can obtain two separate bachelor's degrees. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030009331
ISCO 08
ISCO 08
- Based on secondary education qualifications, it is a higher education program that spans eight semesters and provides education aimed at a specific field of study or profession.
- Theoretical and practical training is conducted in classrooms and laboratories within higher education institutions.
- Possesses advanced theoretical and practical knowledge to critically evaluate theories and principles related to a specific field of work or study.
- Has advanced, innovative expertise to solve complex and unforeseen problems in a field of work or study.
- Analyzes data related to issues in the field and develops evidence-based solutions.
- Manages complex professional and technical tasks in the field, takes responsibility as a team member in addressing issues arising in practice, and identifies the professional development needs of team members.
- Critically evaluates the knowledge and skills in the field, identifies learning needs, and adopts a lifelong learning approach to address them.
- Communicates effectively in written and spoken form in their native language and uses a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
- Utilizes information technologies specific to the field at an advanced level, at least equivalent to the European Computer Driving License standards.
- Shares thoughts and solution proposals regarding issues in the field, supported by quantitative and qualitative data, with expert and non-expert groups through written or verbal communication.
- Acts in accordance with scientific, social, and ethical principles and values during the collection, analysis, and dissemination of data related to the field.
- Organizes and implements projects and activities in cooperation with other professional groups for the benefit of the social environment with a sense of social responsibility.
- Takes responsibility for raising awareness in society on issues such as fundamental human rights, cultural and universal values, social justice, and environmental concerns.
- Exhibits the attitudes and behaviors necessary for maintaining a healthy lifestyle.
- Regulates social relationships by embracing the values esteemed by their nation and society.
- Possesses advanced knowledge, skills, attitudes, and behaviors to address social and economic issues, considering the strategic priorities of their country.
- Prioritizes the customs, traditions, unique characteristics, and national culture of their society in attitudes and behaviors.
Possesses advanced competence in the following key skills:
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence
- Digital competence
- Personal, social, and learning-to-learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expression competence.
1. Measurement and evaluation methods; types of exams and their contribution to course success grades are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these issues.
2. Different methods such as homework, project, application, midterm exam and final exam are used in measurement and evaluation.
3. Letter and/or numerical grading systems are used in the evaluation of student success.
Success Grade Success Coefficient
AA 4.00 Successful
BA 3.50 Successful
BB 3.00 Successful
CB 2.50 Successful
CC 2.00 Successful
DC 1.50 Conditionally Successful
DD 1.00 Conditionally Successful
FF 0.00 Unsuccessful
(6) Letter grades used as success grades are as follows:
a) A student who has one of the grades AA, BA, BB, CB or CC in a course is considered to have passed that course.
b) A student who has taken one of the DC or DD grades from a course is considered to have taken that course.
c) A student who has received an FF grade from a course is considered to have failed that course.
ç) M grade (exemption); is used for the procedures in which those who are accepted through horizontal transfer from a higher education system or who have taken the exam conducted by ÖSYM and gained the right to re-register to the relevant program are considered successful with the previously established higher education programs and the relevant unit management system.
d) B grade is used for courses that are not evaluated and are considered successful.
e) Success grade is not specified and is conducted as M and B, it is not included in the evaluation in the calculation of GPA.
f) D grade is given certificates for continuing the course and is processed like FF grade in the calculation of GPA. Courses evaluated with D grade are taken again in the first semester.
g) A student who fails a course that has not been evaluated is given a K grade and that course is given and repeated in the first semester.
g) G grade (did not enter), given to those who have the right to enter the exams, but are not allowed to do so
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
To have graduated from secondary education institutions or their equivalents recognized by the Ministry of National Education, and to meet the admission requirements for undergraduate programs in higher education institutions.
To have been placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution through the centralized examination conducted by the Assessment, Selection, and Placement Center (ÖSYM), in accordance with the procedures and principles determined by the Council of Higher Education (YÖK).
1. Those who hold a bachelor's degree can continue to master's programs and, if they meet the relevant requirements, can also pursue doctoral and art proficiency programs with their bachelor's degree.
2. Bachelor's students have the right to participate in the double major programs offered by the higher education institutions they are enrolled in. Students registered in double major programs can take courses from both degree programs simultaneously, and if they succeed, they can obtain two separate bachelor's degrees.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous
