Yeterlilik Kodu | TR0030011193 | |
Yeterlilik Adı | Matematik Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Balıkesir Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Balıkesir Üniversitesi Çağış Yerleşkesi (Bigadiç yolu üzeri 17. km) 10145, BALIKESİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.balikesir.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Matematik | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Matematik bölümünün amacı, öğrencilerine matematiğin kuramsal ve uygulamalı dallarındaki temel kavram ve yöntemleri öğreterek, matematiksel düşünme, sorgulama ve problem çözme becerilerini geliştirmektir. Matematik dilini etkin kullanabilen, takım çalışmasına yatkın bireyler yetiştirirken, bağımsız ve eleştirel bakış açısıyla araştırma yapabilen yaratıcı bireylerin yetişmesini desteklemektedir. Öğrencilerin teorik ve uygulamalı matematik alanlarında akademik düzeyde çalışmalar yapabilmelerine olanak tanırken, disiplinler arası alanlarda kendilerini geliştirmelerine de zemin hazırlar. Ayrıca, eğitim, bilgisayar, yazılım, kriptoloji, bilişim ve finans gibi geniş bir yelpazede istihdam edilebilecek mezunlar yetiştirmeyi hedefler. Bölüm, mesleki etik değerleri özümseyen, kendini sürekli geliştiren bireylerin yetişmesini teşvik ederek, öğrencilerini akademik ve profesyonel hayata en iyi şekilde hazırlamaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır. Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarı notuna katkısı %40, yarıyıl sonu değerlendirmelerinin başarı notuna katkısı ise %60 olarak hesaplanır. Bir dersin başarı notu, Senato tarafından belirlenen esaslara göre, aşağıdaki tabloda yer alan harfli başarı notlarından birisine dönüştürülür:
Başarı Notu Katsayı Harf Not Aralığı (100 üzerinden) AA 4,00 100-90 BA 3,50 85-89 BB 3,00 80-84 CB 2,50 70-79 CC 2,00 60-69 DC 1,50 55-59 DD 1,00 45-54 FF 0,00 44 ve altı DZ ---- YZ --- | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK) Akreditasyon Başlangıç - Bitiş Tarihi : 31.07.2024 - 30.09.2029 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Öğrencinin mezun olabilmesi için programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ, YZ notlarının olmaması gerekir. Bu bölümdeki programlarda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030011193
ISCO:08
ISCO:08
Matematik bölümünün amacı, öğrencilerine matematiğin kuramsal ve uygulamalı dallarındaki temel kavram ve yöntemleri öğreterek, matematiksel düşünme, sorgulama ve problem çözme becerilerini geliştirmektir. Matematik dilini etkin kullanabilen, takım çalışmasına yatkın bireyler yetiştirirken, bağımsız ve eleştirel bakış açısıyla araştırma yapabilen yaratıcı bireylerin yetişmesini desteklemektedir. Öğrencilerin teorik ve uygulamalı matematik alanlarında akademik düzeyde çalışmalar yapabilmelerine olanak tanırken, disiplinler arası alanlarda kendilerini geliştirmelerine de zemin hazırlar. Ayrıca, eğitim, bilgisayar, yazılım, kriptoloji, bilişim ve finans gibi geniş bir yelpazede istihdam edilebilecek mezunlar yetiştirmeyi hedefler. Bölüm, mesleki etik değerleri özümseyen, kendini sürekli geliştiren bireylerin yetişmesini teşvik ederek, öğrencilerini akademik ve profesyonel hayata en iyi şekilde hazırlamaktadır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Temel Matematik materyallerini iyi bir şekilde kavramak ve yeni bilgileri anlayabilecek donanıma sahip olmak.
- Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirebilmek, karşılaşılan problemleri analiz edebilmek, tartışmalar yapabilmek, kanıta ve araştırmalara dayalı çözümler geliştirebilmek.
- Güncel Matematik problemlerine, farklı açılardan bakıp, doğru çözümler üretebilmek.
- Matematik lisans konuları ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla yürütebilecek yeterliliğe sahip olmak.
- Soyut düşünme yeteneğini kullanabilmek.
- Matematiksel düşünceyi gerçek yaşamda kullanabilmek.
- Matematik bilimindeki gelişmeleri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
- Mesleki ve bilimsel etik değerlerine saygılı bir kişiliğe sahip olmak.
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar ve bilişim teknolojisi araçlarını ve tekniklerini seçebilmek ve kullanabilmek.
- Matematik bilgilerini farklı disiplinlerde uygulayabilmek.
- Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yenileyebilmek, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır. Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarı notuna katkısı %40, yarıyıl sonu değerlendirmelerinin başarı notuna katkısı ise %60 olarak hesaplanır. Bir dersin başarı notu, Senato tarafından belirlenen esaslara göre, aşağıdaki tabloda yer alan harfli başarı notlarından birisine dönüştürülür:
Başarı Notu Katsayı Harf Not Aralığı
(100 üzerinden)
AA 4,00 100-90
BA 3,50 85-89
BB 3,00 80-84
CB 2,50 70-79
CC 2,00 60-69
DC 1,50 55-59
DD 1,00 45-54
FF 0,00 44 ve altı
DZ ----
YZ ---
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
- Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
- Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
- Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
- Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
- Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)
Akreditasyon Başlangıç - Bitiş Tarihi : 31.07.2024 - 30.09.2029
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
- Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
- Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
- Lisans eğitimi sırasında akademik formasyon alan öğrenciler mezun olduktan sonra matematik öğretmenliği de yapabilmektedir. Kamu kurumlarının yanı sıra özel eğitim veren dershane ve kurslarda da çalışma olanağı bulunmaktadır.
- Mezunlar; bankacılık, finans, ekonomi ve bilişim sektörü başta olmak üzere birçok sektörde çalışma imkanı bulmaktadır. Bu farklı sektörlerde analiz ve raporlama uzmanı, iş analisti, iş zekası uzmanı, bilgi teknolojileri uzmanı, yazılım geliştirme uzmanı, yazılım uzmanı, bilişim danışmanı, raporlama uzmanı, sistem analisti, veri tabanı yöneticisi, web yazılım uzmanı ve proje yöneticisi gibi unvanlar altında çalışabilmektedir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030011193 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Mathematics | |
Awarding Body | Balıkesir University | |
Awarding Body Contact | Balıkesir University Çağış Campus (17th km on Bigadiç road) 10145, BALIKESIR | |
Awarding Body Url | http://www.balikesir.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Mathematics | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The aim of the Mathematics Department is to teach students the fundamental concepts and methods of both theoretical and applied branches of mathematics, thereby developing their mathematical thinking, inquiry, and problem-solving skills. While fostering individuals who can effectively use mathematical language and work collaboratively, the department also supports the development of creative individuals who can conduct research with an independent and critical perspective. It enables students to conduct academic-level studies in theoretical and applied mathematics while also providing opportunities for them to develop themselves in interdisciplinary fields. Additionally, it aims to train graduates who can be employed in a wide range of fields such as education, computer science, software development, cryptology, information technology, and finance. The department encourages the cultivation of individuals who internalize professional ethical values and engage in continuous self-improvement, preparing students in the best possible way for both academic and professional careers. | |
Learning Environments | Learning takes place in the form of formal, open or distance education. Moreover; Practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
Cultural awareness and expression competence | |
Further Info | Measurement and evaluation methods; exam types and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK). Different methods such as homework, project, application, midterm and final exam are used in measurement and evaluation. Systems based on letters or grades are used in the evaluation of student success. The contribution of in-semester evaluations to the success grade is calculated as 40%, and the contribution of final evaluations to the success grade is calculated as 60%. The success grade of a course is converted into one of the letter grades in the table below according to the principles determined by the Senate:
Success Grade Coefficient SCORES (over 100) AA 4,00 100-90 BA 3,50 85-89 BB 3,00 80-84 CB 2,50 70-79 CC 2,00 60-69 DC 1,50 55-59 DD 1,00 45-54 FF 0,00 44 and below DZ ---- YZ --- | |
Quality Assurance | In order to supervise the quality of higher education programmes; YÖK is responsible of planning, organising, managing and supervising higher education institution's educational and other activities. ·YÖK prepares "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public. The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":
The Assocıatıon For Evaluatıon And Accredıtatıon Of Unıversıty Programs In Mathematıcal, Natural And Socıal Scıences (FEDEK) Accreditation Start - End Date: 31.07.2024 - 30.09.2029 | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | For a student to graduate, they must successfully complete all courses in the program and must not have any FF, DZ, or YZ grades. In the programs of this department, the student must fulfill a minimum of 240 ECTS credits and have a minimum cumulative GPA of 2.00 out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
Graduates can find job opportunities in various sectors, primarily in banking, finance, economics, and information technology. In these diverse fields, they can work under titles such as analysis and reporting specialist, business analyst, business intelligence specialist, information technology specialist, software development specialist, software specialist, IT consultant, reporting specialist, system analyst, database administrator, web software specialist, and project manager. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council Regulation | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030011193
ISCO:08
ISCO:08
The aim of the Mathematics Department is to teach students the fundamental concepts and methods of both theoretical and applied branches of mathematics, thereby developing their mathematical thinking, inquiry, and problem-solving skills. While fostering individuals who can effectively use mathematical language and work collaboratively, the department also supports the development of creative individuals who can conduct research with an independent and critical perspective. It enables students to conduct academic-level studies in theoretical and applied mathematics while also providing opportunities for them to develop themselves in interdisciplinary fields. Additionally, it aims to train graduates who can be employed in a wide range of fields such as education, computer science, software development, cryptology, information technology, and finance. The department encourages the cultivation of individuals who internalize professional ethical values and engage in continuous self-improvement, preparing students in the best possible way for both academic and professional careers.
Learning takes place in the form of formal, open or distance education. Moreover; Practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.
- To be able to comprehend the basic Mathematics subjects in a good way and to understand new information.
- To be able to evaluate the fundamental notions, theories and data in Mathematics with scientific methods and to analyze the encountered problems, to exchange of ideas and to improve suggestions based on proofs and inquiries.
- To be able to analyze current Mathematics problems with different aspects and to produce solutions.
- To be able to have the competency of executing the studies of undergraduate subjects of Mathematics independently or with shareholders.
- To be able to use the abstract thinking.
- To be able to use the Mathematical thought in real life.
- To be able to follow the improvements in the Mathematics and to collaborate with his/her colleagues.
- To have a personality that is respectful for professional and academic ethics values.
- To be able to select and use computer and information technology tools and techniques at satisfactory level required for her/his area.
- To be able to apply the Mathematical knowledge to different disciplines.
- To be able to continue lifelong learning by renewing the knowledge, the abilities and the competencies which have been developed during the program, and being conscious about lifelong learning.
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
- Literacy competency
- Multilingual proficiency
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- civic competence
- Entrepreneurial competence
Cultural awareness and expression competence
Measurement and evaluation methods; exam types and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK). Different methods such as homework, project, application, midterm and final exam are used in measurement and evaluation. Systems based on letters or grades are used in the evaluation of student success. The contribution of in-semester evaluations to the success grade is calculated as 40%, and the contribution of final evaluations to the success grade is calculated as 60%. The success grade of a course is converted into one of the letter grades in the table below according to the principles determined by the Senate:
Success Grade Coefficient SCORES (over 100)
AA 4,00 100-90
BA 3,50 85-89
BB 3,00 80-84
CB 2,50 70-79
CC 2,00 60-69
DC 1,50 55-59
DD 1,00 45-54
FF 0,00 44 and below
DZ ----
YZ ---
In order to supervise the quality of higher education programmes;
YÖK is responsible of planning, organising, managing and supervising higher education institution's educational and other activities. ·YÖK prepares "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public.
The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":
- Establishment and Approval of Curricula
- YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate programmes in higher education institutions.
- In higher education institutions, the curriculum of undergraduate programmes and the learning outcomes each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
- After the curriculum of National Core Education Programmes is accepted by the relevant Deans Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
- Assessment and Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate programme will bring to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
- Certification: Students enrolled in undergraduate programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.
- Self Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
The Assocıatıon For Evaluatıon And Accredıtatıon Of Unıversıty Programs In Mathematıcal, Natural And Socıal Scıences (FEDEK)
Accreditation Start - End Date: 31.07.2024 - 30.09.2029
- Having graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the conditions of admission to the undergraduate programs of higher education institutions.
- Having been placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination held by the Student Selection and Placement Centre (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
- Having obtained sufficient points as a result of the central examination held by ÖSYM for the programmes of higher education institutions that accept students through special talent exams, the procedures and principles of which are determined by YÖK, and having been successful in the special talent examination.
- Having been placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS), the procedures and principles of which are determined by YÖK and conducted by ÖSYM.
- Those who hold a bachelor's degree can pursue master's programs and, if they meet the relevant requirements, can also continue with doctoral and proficiency in arts programs that accept students with a bachelor's degree.
- Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by their higher education institutions. Students enrolled in double major programs can take courses from both degree programs simultaneously and, if successful, obtain two separate bachelor's degrees.
- Students who receive academic formation during their undergraduate education can work as mathematics teachers after graduation. In addition to public institutions, there are also employment opportunities in private educational institutions such as tutoring centers and courses.
Graduates can find job opportunities in various sectors, primarily in banking, finance, economics, and information technology. In these diverse fields, they can work under titles such as analysis and reporting specialist, business analyst, business intelligence specialist, information technology specialist, software development specialist, software specialist, IT consultant, reporting specialist, system analyst, database administrator, web software specialist, and project manager.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council Regulation
Qualification is continuous
