Yeterlilik Kodu

TR0030012672

Yeterlilik Adı
Matematik Lisans Diploması
Sorumlu KurumYozgat Bozok Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiYozgat Bozok Üniversitesi
Sorumlu Kurum URLhttp://bozok.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Matematik
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Bölüm bünyesinde Cebir ve Sayılar Teorisi, Analiz ve Fonksiyonlar Teorisi, Uygulamalı Matematik, Matematiğin Temelleri ve Matematik Lojik, Topoloji ve Geometri olmak üzere altı anabilim dalı mevcuttur. Matematik bölümünün temel hedefi ; matematik bilimini temel prensiplerini tanımlama, açıklama, uygulama, karar verebilme, öğretebilme bilgi ve becerisine sahip matematik lisans mezunu olarak kanunların sağladığı tüm yetki ve sorumlulukları taşıyan mezunlar yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Bölümümüzde uygulama olanaklarının geliştirilmesinin yanı sıra öğrencilere yönelik yansı, slayt ve video gibi görsel ve işitsel öğrenim imkanları sağlanmaktadır. Bölümümüzde; 40 adet bilgisayardan oluşan bilgisayar laboratuarı ve bölüm kütüphanesi bulunmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç–gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
  • Matematik alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir.
  • Matematik alanındaki yeni bilgilere ulaşabilme becerisine sahiptir.
  • Mantıksal düşünme yeteneğini geliştirme, soyutlama yapma, zihinsel bağımsızlığı ve yaratıcılığını geliştirme becerisine sahiptir.
  • Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme yetkinliğine sahiptir.
  • Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)yetkinliğine sahiptir.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level) yetkinliğine sahiptir.
  • Alanı ile ilgili araştırma yapabilme ve gerekli dokümanları toplayarak grup karşısında sunabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Matematik alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir.
  • Matematik alanındaki yeni bilgilere ulaşabilme becerisine sahiptir. Mantıksal düşünme yeteneğini geliştirme, soyutlama yapma, zihinsel bağımsızlığı ve yaratıcılığını geliştirme becerisine sahiptir.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level) yetkinliğine sahiptir.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)yetkinliğine sahiptir.
  • Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme yetkinliğine sahiptir. Matematik alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir.
  • Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Alanı ile ilgili araştırma yapabilme ve gerekli dokümanları toplayarak grup karşısında sunabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Matematik alanındaki yeni bilgilere ulaşabilme becerisine sahiptir.
  • Matematik alanındaki yeni bilgilere ulaşabilme becerisine sahiptir.
  • Mantıksal düşünme yeteneğini geliştirme, soyutlama yapma, zihinsel bağımsızlığı ve yaratıcılığını geliştirme becerisine sahiptir.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)yetkinliğine sahiptir. Matematik alanındaki yeni bilgilere ulaşabilme becerisine sahiptir.
  • Alanı ile ilgili araştırma yapabilme ve gerekli dokümanları toplayarak grup karşısında sunabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level) yetkinliğine sahiptir.
  • Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme yetkinliğine sahiptir.
  • Alanı ile ilgili araştırma yapabilme ve gerekli dokümanları toplayarak grup karşısında sunabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)yetkinliğine sahiptir.
  • Alanı ile ilgili araştırma yapabilme ve gerekli dokümanları toplayarak grup karşısında sunabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)yetkinliğine sahiptir.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level) yetkinliğine sahiptir.
  • Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level) yetkinliğine sahiptir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70'ine, uygulamaların en az %80'ine devam etmiş olmaları gereklidir.

Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar.

Başarı notuna, ara sınav katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir.

Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır.

Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır.

Öğrencinin DC ve DD notu aldığı bir dersten başarılı olaması için genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekir.

İkinci öğretim olarak da eğitim vermektedir. 

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Giriş Şartı

Matematik bölümüne kabul ve kayıt hakkı, ÖSYM tarafından yapılan YGS ve LYS sınavları ile kazanılır. Lisans programlarına giriş sadece bu sınavlardan alınan puanlara bağlıdır. Öğrenciler, sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri bölüm tercihlerini sıralayarak, tercih formlarını öğrenci seçme yerleştirme merkezine (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM, YÖK'e bağlı bir kurumdur.

ÖSYM, bütün başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Kayıt için gerekli belgeler; 1- Lise ve dengi okul diploması 2- ÖSYM'ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi. Ayrıca Yatay ve Dikey Geçiş Yönetmeliklerinde yer alan şartları sağlayan öğrencilerde bölüme kabul ve kayıt hakkı kazanırlar.

Başarma ŞartlarıMatematik alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin tümünü başarıyla tamamlamaları ve genel not ortalamasında ise 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmeleri gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

1. Akademisyenlik: Matematik Bölümü’nde öğrencilerimize, pür matematik ve uygulamalı matematik altyapısını teşkil edecek müfredat uygulanmaktadır. Bunlar içerisinde, Analiz ve Fonksiyonlar Teorisi, Cebir ve Sayılar Teorisi, Geometri, Topoloji, Matematiğin Temelleri ve Lojik ve Uygulamalı Matematik Anabilim Dalları olarak isimlendirilen geniş bir yelpazede temel bilgileri öğrenmektedirler. Dolayısıyla öğrencilerimiz bu alanlar içerisinden yeteneklerine uygun bir alan seçerek akademik çalışma yapma ve akademik personel olarak görev alma alt donanımına sahip olarak mezun olmaktadırlar.

2. Öğretmenlik: Öğrencilerimiz pedagojik formasyon derslerini almaları halinde M.E.B. öğretmeni olabilirler veya dershanelerde çalışabilirler.

3. Finans Kurumları: Temel matematik bilgisi, finansal hesaplamaları bölümümüz mezunları için kolaylaştırdığından, mezunlarımız birçok finans kurumunda memur, hesap uzmanı vb. iş kollarında hizmet verebilmektedir. Ayrıca bankacılık sektöründe Matematik Bölümü mezunları, büyük ölçüde istihdam edilmektedir.

4. Bilişim Sektörü: Bölümümüz mezunları, zorunlu olarak aldıkları 4’er kredilik Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı ve Bilgisayar Programlamaya Giriş dersleri ve bilgisayar programlarına ilişkin birçok seçmeli ders ile kendilerini yetiştirmeleri halinde Bilişim Sektörüne ait kurumlarda da çalışabilmektedirler.

5. Çeşitli İş Kolları: Öğrencilerimiz aldıkları müfredat bünyesinde soyut düşünme ve mantık yürütme konusunda yetenek kazanmaktadırlar. Bu nedenle çeşitli iş kollarında kendilerini yetiştirebilirler. Örneğin İstatistik kurumlarında çalışabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030012672


Yeterlilik Adı
Matematik Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Yozgat Bozok Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Yozgat Bozok Üniversitesi

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Bölüm bünyesinde Cebir ve Sayılar Teorisi, Analiz ve Fonksiyonlar Teorisi, Uygulamalı Matematik, Matematiğin Temelleri ve Matematik Lojik, Topoloji ve Geometri olmak üzere altı anabilim dalı mevcuttur. Matematik bölümünün temel hedefi ; matematik bilimini temel prensiplerini tanımlama, açıklama, uygulama, karar verebilme, öğretebilme bilgi ve becerisine sahip matematik lisans mezunu olarak kanunların sağladığı tüm yetki ve sorumlulukları taşıyan mezunlar yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları

Bölümümüzde uygulama olanaklarının geliştirilmesinin yanı sıra öğrencilere yönelik yansı, slayt ve video gibi görsel ve işitsel öğrenim imkanları sağlanmaktadır. Bölümümüzde; 40 adet bilgisayardan oluşan bilgisayar laboratuarı ve bölüm kütüphanesi bulunmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç–gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
  • Matematik alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir.
  • Matematik alanındaki yeni bilgilere ulaşabilme becerisine sahiptir.
  • Mantıksal düşünme yeteneğini geliştirme, soyutlama yapma, zihinsel bağımsızlığı ve yaratıcılığını geliştirme becerisine sahiptir.
  • Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme yetkinliğine sahiptir.
  • Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)yetkinliğine sahiptir.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level) yetkinliğine sahiptir.
  • Alanı ile ilgili araştırma yapabilme ve gerekli dokümanları toplayarak grup karşısında sunabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Matematik alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir.
  • Matematik alanındaki yeni bilgilere ulaşabilme becerisine sahiptir. Mantıksal düşünme yeteneğini geliştirme, soyutlama yapma, zihinsel bağımsızlığı ve yaratıcılığını geliştirme becerisine sahiptir.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level) yetkinliğine sahiptir.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)yetkinliğine sahiptir.
  • Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme yetkinliğine sahiptir. Matematik alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir.
  • Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Alanı ile ilgili araştırma yapabilme ve gerekli dokümanları toplayarak grup karşısında sunabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Matematik alanındaki yeni bilgilere ulaşabilme becerisine sahiptir.
  • Matematik alanındaki yeni bilgilere ulaşabilme becerisine sahiptir.
  • Mantıksal düşünme yeteneğini geliştirme, soyutlama yapma, zihinsel bağımsızlığı ve yaratıcılığını geliştirme becerisine sahiptir.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)yetkinliğine sahiptir. Matematik alanındaki yeni bilgilere ulaşabilme becerisine sahiptir.
  • Alanı ile ilgili araştırma yapabilme ve gerekli dokümanları toplayarak grup karşısında sunabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level) yetkinliğine sahiptir.
  • Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme yetkinliğine sahiptir.
  • Alanı ile ilgili araştırma yapabilme ve gerekli dokümanları toplayarak grup karşısında sunabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)yetkinliğine sahiptir.
  • Alanı ile ilgili araştırma yapabilme ve gerekli dokümanları toplayarak grup karşısında sunabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)yetkinliğine sahiptir.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level) yetkinliğine sahiptir.
  • Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level) yetkinliğine sahiptir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70'ine, uygulamaların en az %80'ine devam etmiş olmaları gereklidir.

Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar.

Başarı notuna, ara sınav katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir.

Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır.

Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır.

Öğrencinin DC ve DD notu aldığı bir dersten başarılı olaması için genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekir.

İkinci öğretim olarak da eğitim vermektedir. 


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)


Giriş Şartı

Matematik bölümüne kabul ve kayıt hakkı, ÖSYM tarafından yapılan YGS ve LYS sınavları ile kazanılır. Lisans programlarına giriş sadece bu sınavlardan alınan puanlara bağlıdır. Öğrenciler, sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri bölüm tercihlerini sıralayarak, tercih formlarını öğrenci seçme yerleştirme merkezine (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM, YÖK'e bağlı bir kurumdur.

ÖSYM, bütün başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Kayıt için gerekli belgeler; 1- Lise ve dengi okul diploması 2- ÖSYM'ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi. Ayrıca Yatay ve Dikey Geçiş Yönetmeliklerinde yer alan şartları sağlayan öğrencilerde bölüme kabul ve kayıt hakkı kazanırlar.


Başarma Şartları
Matematik alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin tümünü başarıyla tamamlamaları ve genel not ortalamasında ise 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmeleri gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

1. Akademisyenlik: Matematik Bölümü’nde öğrencilerimize, pür matematik ve uygulamalı matematik altyapısını teşkil edecek müfredat uygulanmaktadır. Bunlar içerisinde, Analiz ve Fonksiyonlar Teorisi, Cebir ve Sayılar Teorisi, Geometri, Topoloji, Matematiğin Temelleri ve Lojik ve Uygulamalı Matematik Anabilim Dalları olarak isimlendirilen geniş bir yelpazede temel bilgileri öğrenmektedirler. Dolayısıyla öğrencilerimiz bu alanlar içerisinden yeteneklerine uygun bir alan seçerek akademik çalışma yapma ve akademik personel olarak görev alma alt donanımına sahip olarak mezun olmaktadırlar.

2. Öğretmenlik: Öğrencilerimiz pedagojik formasyon derslerini almaları halinde M.E.B. öğretmeni olabilirler veya dershanelerde çalışabilirler.

3. Finans Kurumları: Temel matematik bilgisi, finansal hesaplamaları bölümümüz mezunları için kolaylaştırdığından, mezunlarımız birçok finans kurumunda memur, hesap uzmanı vb. iş kollarında hizmet verebilmektedir. Ayrıca bankacılık sektöründe Matematik Bölümü mezunları, büyük ölçüde istihdam edilmektedir.

4. Bilişim Sektörü: Bölümümüz mezunları, zorunlu olarak aldıkları 4’er kredilik Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı ve Bilgisayar Programlamaya Giriş dersleri ve bilgisayar programlarına ilişkin birçok seçmeli ders ile kendilerini yetiştirmeleri halinde Bilişim Sektörüne ait kurumlarda da çalışabilmektedirler.

5. Çeşitli İş Kolları: Öğrencilerimiz aldıkları müfredat bünyesinde soyut düşünme ve mantık yürütme konusunda yetenek kazanmaktadırlar. Bu nedenle çeşitli iş kollarında kendilerini yetiştirebilirler. Örneğin İstatistik kurumlarında çalışabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030012672

Qualification Title
Awarding BodyYozgat Bozok University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://bozok.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023
TQF Level 6
Thematic AreasMathematics
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Having advanced theoretical and practical knowledge supported by textbooks that contains up to date information, application materials and other scientific sources.
  • Having the ability to examine mathematical concepts and ideas by using scientific methods, to be able to interpret and evaluate data, identifying problems, analyzing, and innovating proposed solutions based on scientific evidence and research.
  • Having the ability to access to new knowledge in the field of mathematics.
  • Having the ability of improving to think logically, to make abstractions, and to develop intellectual independence and creativity.
  • Having ability to take responsibility as an individual and a team member for solving complicated problems which are encountered in practice and arise unpredictably.
  • Having ability to evaluate the acquired knowledge and skills critically, identifying learning needs, and routing his learning.
  • Having the ability to share thoughts and suggestions for solutions to problems by supporting quantitative and qualitative data with experts and non-experts.
  • Having the ability to use a foreign language for following the information in the related area and to communicate with colleagues.
  • (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) Having the ability to use information and communication technologies together with required level of computer software.
  • (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level) Having the ability to make research in the related area and to make presentations by collecting necessary documents.
Key Competencies-
Further Info
  • The examination, assessment and grading regulations have been set up for the university by the University Senate and the Department of Mathematics is bound by these regulations.
  • Each course is assessed via a midterm exam and a final end-of-term exam, with contributions of 40% and 60% respectively.
  • The marking is made out of 100.
  • Grades of 81-100 is assigned a letter grade of AA, 76-80 BA, 70-75 BB, 60-69 CB, 50-59 CC, 45-49 DC, 40-44 DD, 30-39 FD and 0-29 FF.
  • The AA is the highest grade and has a grade credit of 4.00, BA 3.5, BB 3.0, CB 2.5, CC 2.0, DC 1.5, DD 1.0, FD 0.5 and FF 0.0.
  • Grades of AA to CC are pass, DD to FF fail, and DC is conditional pass and requires a CGPA of at least 2.0 for that term.
  • The details given for each course in the programme include the detailed assessment methods together with a description of the second mid-term exam.
  • Each student must register for each course at the beginning of the each semester and attend at least 70% of the each lecture and 80% of each laboratory work in each semester in order to have the right to take the final exam of each theoretical/laboratory course.
  • The midterm examinations and the final examination are done in the pre-scheduled times.
Quality Assurance-
Access Requirements

Entry into higher education in Turkey is through The YGS examination. The ÖSYM receives all the applications, group the applications with respect to the score type (such as languages, literature, science, and social sciences), list them from the highest score to the lowest, list all the available degree programmes based on the demand for them, and places the students with sufficient scores to one of the selections they have made. Required document for registration: 1-High school diploma, 2-Obtaining the required grade from National University Entrance and Placement Exam (ÖSS)

Conditions for SuccessThe degree is awarded to students who have successfully completed all the courses in the curriculum including summer practices, with a CGPA of 2.00 out of 4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

The faculty have interests in the areas of Algebra, Analysis, Geometry, Applied Mathematics, Topology, Logic. The graduates can obtain employment in financial sector, IT sector. They can also work as a teacher if they get teaching certification given by Ministry of Education. They can be academicians if they continue their educations at the graduate level.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030012672


Qualification Title

Awarding Body
Yozgat Bozok University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Having advanced theoretical and practical knowledge supported by textbooks that contains up to date information, application materials and other scientific sources.
  • Having the ability to examine mathematical concepts and ideas by using scientific methods, to be able to interpret and evaluate data, identifying problems, analyzing, and innovating proposed solutions based on scientific evidence and research.
  • Having the ability to access to new knowledge in the field of mathematics.
  • Having the ability of improving to think logically, to make abstractions, and to develop intellectual independence and creativity.
  • Having ability to take responsibility as an individual and a team member for solving complicated problems which are encountered in practice and arise unpredictably.
  • Having ability to evaluate the acquired knowledge and skills critically, identifying learning needs, and routing his learning.
  • Having the ability to share thoughts and suggestions for solutions to problems by supporting quantitative and qualitative data with experts and non-experts.
  • Having the ability to use a foreign language for following the information in the related area and to communicate with colleagues.
  • (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) Having the ability to use information and communication technologies together with required level of computer software.
  • (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level) Having the ability to make research in the related area and to make presentations by collecting necessary documents.

Key Competencies
-

Further Info
  • The examination, assessment and grading regulations have been set up for the university by the University Senate and the Department of Mathematics is bound by these regulations.
  • Each course is assessed via a midterm exam and a final end-of-term exam, with contributions of 40% and 60% respectively.
  • The marking is made out of 100.
  • Grades of 81-100 is assigned a letter grade of AA, 76-80 BA, 70-75 BB, 60-69 CB, 50-59 CC, 45-49 DC, 40-44 DD, 30-39 FD and 0-29 FF.
  • The AA is the highest grade and has a grade credit of 4.00, BA 3.5, BB 3.0, CB 2.5, CC 2.0, DC 1.5, DD 1.0, FD 0.5 and FF 0.0.
  • Grades of AA to CC are pass, DD to FF fail, and DC is conditional pass and requires a CGPA of at least 2.0 for that term.
  • The details given for each course in the programme include the detailed assessment methods together with a description of the second mid-term exam.
  • Each student must register for each course at the beginning of the each semester and attend at least 70% of the each lecture and 80% of each laboratory work in each semester in order to have the right to take the final exam of each theoretical/laboratory course.
  • The midterm examinations and the final examination are done in the pre-scheduled times.

Quality Assurance
-

Access Requirements

Entry into higher education in Turkey is through The YGS examination. The ÖSYM receives all the applications, group the applications with respect to the score type (such as languages, literature, science, and social sciences), list them from the highest score to the lowest, list all the available degree programmes based on the demand for them, and places the students with sufficient scores to one of the selections they have made. Required document for registration: 1-High school diploma, 2-Obtaining the required grade from National University Entrance and Placement Exam (ÖSS)


Conditions for Success
The degree is awarded to students who have successfully completed all the courses in the curriculum including summer practices, with a CGPA of 2.00 out of 4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

The faculty have interests in the areas of Algebra, Analysis, Geometry, Applied Mathematics, Topology, Logic. The graduates can obtain employment in financial sector, IT sector. They can also work as a teacher if they get teaching certification given by Ministry of Education. They can be academicians if they continue their educations at the graduate level.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode