Yeterlilik Kodu

TR0030044998

Yeterlilik Adı
Matematik Lisans Diploması
Sorumlu KurumKastamonu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKastamonu Üniversitesi Kuzeykent Mahallesi Orgeneral Atilla Ateş Paşa Caddesi No:19 Posta Kodu: 37150 Merkez/Kastamonu
Sorumlu Kurum URLhttps://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Matematik
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

 ISCO 08 ISCED (2013): 2120.05

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Matematik Bölümü öğrencilerine matematiğin temel kavram ve teorilerini anlama yeteneği kazandırır. Öğrenciler bilim, teknoloji, araştırma ve geliştirme alanlarında çalışabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. Aynı zamanda lisansüstü öğrenime hazır, bilimsel bilgi üretebilen ve bunları kullanabilen bilim etiğine sahip, yaratıcı, araştırmacı ve ilkeli mezunlar yetiştirir. Bölümün sunduğu seçmeli dersler matematik mezunlarını, mesleki gelişimin Yaşam Boyu Öğrenme ile sağlanacağına inanan bilimsel gelişmelere duyarlı ve açık, mesleki konularda ilkeli, disiplinler arası çalışmalarda etkin olabilecek duruma getirir.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme kazanımları, örgün ve yaygın öğrenme ortamlarında (Sınıf ve Bilgisayar Lab.) edinilebilmektedir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematiğin temelini oluşturan konularda bilgi sahibi olur.
  • Matematiksel kavram ve teknikleri kullanarak problem çözme becerisi kazanır.
  • (Yetkinlik) Gerçek yaşamdaki problemleri matematik dilinde ifade edebilme ve ortaya çıkan problemi matematiksel teknikler kullanarak çözme becerisi kazanır.
  • Matematiksel problemleri çözmek için algoritma yazma ve kullanma becerisi edinir.
  • Sözlü ve yazılı olarak matematik ile ilgili konularda iletişim yeteneğine sahip olur.
  • Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasını yapabilme becerisine sahip olur.
  • (Yetkinlik) Matematiği İngilizce konuşma, ifade etme ve yazma becerisi edinir.
  • Matematik tarihi ve felsefesi hakkında genel kültüre sahip olur.
  • Hayat boyu öğrenmenin öneminin farkına varır.
  • Profesyonel yaşamda etik değerlerin öneminin farkına varır.
  • Matematikteki temel ispatlama tekniklerine hâkim olur.
  • Analitik ve soyut düşünebilme becerisini edinir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Program çerçevesinde alınan derslerden başarılı olabilmek için her bir yarıyılda bir ara bir de final sınavı zorunluluğu vardır. Ara sınavın başarıya etkisi %40, final sınavının ise % 60’tır. Her iki sınav sonucu ağırlıklı ortalama değerlerine göre 55 puan alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Öğrencilerin puan-not karşılıkları ise aşağıdaki gibidir:

Puan   Not Katsayı

90-100 AA  4,0

85-89   BA  3,5

70-84   BB  3,0

65-69   CB  2,5

60-64   CC  2,0

55-59   DC  1,5

50-54   DD  1,0

40-49   FD   0,5

0-39     FF    0,0

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Bölüm FEDEK tarafından 27.03.2024 tarihinde akredite edilmiştir. Bu kapsamda iki yılda bir öz değerlendirme raporu hazırlanmaktadır. Dış değerlendirme FEDEK tarafından yapılmaktadır. Koşullu akredite olan bölümler iki yılda, tam akredite edilen birimler altı yılda değerlendirmeye tabi tutulur. Yeterliliğe ilişkin tüm süreçlerde paydaş katılımı en üst düzeyde temin edilir ve görüş, öneri, itiraz ve şikâyetler mevzuata uygun olarak değerlendirilir.

Akreditasyon Kuruluşu Adı; Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Başlangıç/Bitiş Tarihi; 27.03.2024 / 30.09.2026

Giriş Şartı

Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavından (YKS sayısal) yeterli puanı almış olması gerekir. Kastamonu Üniversitesinde kayıt kabul işlemleri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülmekte olup, yönetmelik ve yönergelere ilişkin bilgiye, https://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/idari-birimler/anamenu-oidb-tr adresinden ulaşılabilir.

Başarma ŞartlarıProgramda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Matematik Mezunları Pedagojik formasyon alarak orta eğitimde, özel lise ve dershanelerde öğretmen olarak çalışabilmekte, Bölümde verilen bilgisayar eğitimini geliştirenler bilgisayar uzmanı olarak çeşitli kamu kuruluşları ve özel kuruluşlarda görev yapmakta, Yüksek Lisans ve Doktora yaparak özel veya devlet üniversitelerinde çalışmaktadırlar.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

FEDEK, YÖK Genel Kurulu tarafından 26 Ağustos 2010 tarihinde tanınmış ve üç yıl süreli Kalite Değerlendirme Tescil Belgesi alarak üniversitelerde alanına giren programların değerlendirme ve akreditasyon çalışmalarına başlamıştır. Nisan 2015 itibarıyla FEDEK akreditasyon tescil süresi 3 yıl süreyle 2018 tarihine kadar uzatılan FEDEK, Temmuz 2015 tarihinde Yüksek Öğretim Kalite Kurulu’nun (YÖKAK) kurulup FEDEK ve diğer akreditasyon kuruluşlarının tescil işlemlerini YÖKAK‘ın üstlenmesiyle sonraki tescil 2018-2023 dönemini içeren şekilde 5 yıl ve 2023-2028 dönemini de kapsayacak olarak ikinci 5 yıl olarak uzatılmıştır. 2023 yılında da 5’er yıllığına uzatılan bu belge ile FEDEK 2023 yılında, YÖKAK tarafından 5 yıllık iki dönem üst üste tescil belgesi almaya hak kazanmıştır.

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030044998


Yeterlilik Adı
Matematik Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kastamonu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kastamonu Üniversitesi Kuzeykent Mahallesi Orgeneral Atilla Ateş Paşa Caddesi No:19 Posta Kodu: 37150 Merkez/Kastamonu


Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

 ISCO 08 ISCED (2013): 2120.05


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

 ISCO 08 ISCED (2013): 2120.05


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Matematik Bölümü öğrencilerine matematiğin temel kavram ve teorilerini anlama yeteneği kazandırır. Öğrenciler bilim, teknoloji, araştırma ve geliştirme alanlarında çalışabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. Aynı zamanda lisansüstü öğrenime hazır, bilimsel bilgi üretebilen ve bunları kullanabilen bilim etiğine sahip, yaratıcı, araştırmacı ve ilkeli mezunlar yetiştirir. Bölümün sunduğu seçmeli dersler matematik mezunlarını, mesleki gelişimin Yaşam Boyu Öğrenme ile sağlanacağına inanan bilimsel gelişmelere duyarlı ve açık, mesleki konularda ilkeli, disiplinler arası çalışmalarda etkin olabilecek duruma getirir.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme kazanımları, örgün ve yaygın öğrenme ortamlarında (Sınıf ve Bilgisayar Lab.) edinilebilmektedir.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematiğin temelini oluşturan konularda bilgi sahibi olur.
  • Matematiksel kavram ve teknikleri kullanarak problem çözme becerisi kazanır.
  • (Yetkinlik) Gerçek yaşamdaki problemleri matematik dilinde ifade edebilme ve ortaya çıkan problemi matematiksel teknikler kullanarak çözme becerisi kazanır.
  • Matematiksel problemleri çözmek için algoritma yazma ve kullanma becerisi edinir.
  • Sözlü ve yazılı olarak matematik ile ilgili konularda iletişim yeteneğine sahip olur.
  • Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasını yapabilme becerisine sahip olur.
  • (Yetkinlik) Matematiği İngilizce konuşma, ifade etme ve yazma becerisi edinir.
  • Matematik tarihi ve felsefesi hakkında genel kültüre sahip olur.
  • Hayat boyu öğrenmenin öneminin farkına varır.
  • Profesyonel yaşamda etik değerlerin öneminin farkına varır.
  • Matematikteki temel ispatlama tekniklerine hâkim olur.
  • Analitik ve soyut düşünebilme becerisini edinir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Program çerçevesinde alınan derslerden başarılı olabilmek için her bir yarıyılda bir ara bir de final sınavı zorunluluğu vardır. Ara sınavın başarıya etkisi %40, final sınavının ise % 60’tır. Her iki sınav sonucu ağırlıklı ortalama değerlerine göre 55 puan alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Öğrencilerin puan-not karşılıkları ise aşağıdaki gibidir:

Puan   Not Katsayı

90-100 AA  4,0

85-89   BA  3,5

70-84   BB  3,0

65-69   CB  2,5

60-64   CC  2,0

55-59   DC  1,5

50-54   DD  1,0

40-49   FD   0,5

0-39     FF    0,0


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Bölüm FEDEK tarafından 27.03.2024 tarihinde akredite edilmiştir. Bu kapsamda iki yılda bir öz değerlendirme raporu hazırlanmaktadır. Dış değerlendirme FEDEK tarafından yapılmaktadır. Koşullu akredite olan bölümler iki yılda, tam akredite edilen birimler altı yılda değerlendirmeye tabi tutulur. Yeterliliğe ilişkin tüm süreçlerde paydaş katılımı en üst düzeyde temin edilir ve görüş, öneri, itiraz ve şikâyetler mevzuata uygun olarak değerlendirilir.

Akreditasyon Kuruluşu Adı; Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Başlangıç/Bitiş Tarihi; 27.03.2024 / 30.09.2026


Giriş Şartı

Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavından (YKS sayısal) yeterli puanı almış olması gerekir. Kastamonu Üniversitesinde kayıt kabul işlemleri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülmekte olup, yönetmelik ve yönergelere ilişkin bilgiye, https://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/idari-birimler/anamenu-oidb-tr adresinden ulaşılabilir.


Başarma Şartları
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Matematik Mezunları Pedagojik formasyon alarak orta eğitimde, özel lise ve dershanelerde öğretmen olarak çalışabilmekte, Bölümde verilen bilgisayar eğitimini geliştirenler bilgisayar uzmanı olarak çeşitli kamu kuruluşları ve özel kuruluşlarda görev yapmakta, Yüksek Lisans ve Doktora yaparak özel veya devlet üniversitelerinde çalışmaktadırlar.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

FEDEK, YÖK Genel Kurulu tarafından 26 Ağustos 2010 tarihinde tanınmış ve üç yıl süreli Kalite Değerlendirme Tescil Belgesi alarak üniversitelerde alanına giren programların değerlendirme ve akreditasyon çalışmalarına başlamıştır. Nisan 2015 itibarıyla FEDEK akreditasyon tescil süresi 3 yıl süreyle 2018 tarihine kadar uzatılan FEDEK, Temmuz 2015 tarihinde Yüksek Öğretim Kalite Kurulu’nun (YÖKAK) kurulup FEDEK ve diğer akreditasyon kuruluşlarının tescil işlemlerini YÖKAK‘ın üstlenmesiyle sonraki tescil 2018-2023 dönemini içeren şekilde 5 yıl ve 2023-2028 dönemini de kapsayacak olarak ikinci 5 yıl olarak uzatılmıştır. 2023 yılında da 5’er yıllığına uzatılan bu belge ile FEDEK 2023 yılında, YÖKAK tarafından 5 yıllık iki dönem üst üste tescil belgesi almaya hak kazanmıştır.


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030044998

Qualification Title
Bachelor's Degree in Mathematics
Awarding BodyKastamonu University
Awarding Body ContactKastamonu University Kuzeykent District General Atilla Ateş Pasha Street No:19 Post Code: 37150 Merkez/Kastamonu
Awarding Body Urlhttps://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasMathematics
National Occupation Classification

 ISCO 08 ISCED (2013): 2120.05

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The Department of Mathematics aims to equip students with the ability to understand fundamental concepts and theories in mathematics. Graduates will have the knowledge and skills to work in fields related to science, technology, research and development. In addition, the programme prepares creative, research-oriented and principled graduates who are ready for postgraduate education, capable of producing and using scientific knowledge, and who adhere to scientific ethics. Elective courses offered by the department enable graduates to remain open to scientific advances and to embrace lifelong learning as a basis for professional development. Graduates are trained to act according to professional principles and to participate effectively in interdisciplinary work.

Learning Environments

Learning outcomes can be achieved through formal and non-formal learning environments (classrooms and computer labs).

Description
  • Acquires knowledge of fundamental topics in mathematics.
  • Develops problem solving skills using mathematical concepts and techniques.
  • (Competence) Acquires the ability to express real-life problems in the language of mathematics and to solve them using mathematical techniques.
  • Gain the ability to write and use algorithms to solve mathematical problems.
  • Develops the ability to communicate orally and in writing on mathematical topics.
  • Gain teamwork skills within and across disciplines.
  • (Competence) Gain the ability to speak, express and write about mathematics in English.
  • Gain a general knowledge of the history and philosophy of mathematics.
  • Recognises the importance of lifelong learning.
  • Appreciates the importance of ethical values in professional life.
  • Master basic proof techniques in mathematics.
  • Develops analytical and abstract reasoning skills
Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  • Literacy competency
  • Multilingual proficiency
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • civic competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

In order to pass the courses on the programme, students are required to take a midterm and a final exam each semester. The midterm is worth 40% and the final exam is worth 60% of the pass mark. Students who achieve a weighted average of at least 55 out of 100 in both exams are considered to have successfully completed the course. The point-grade equivalents for these students are as follows:

Percentage/Letter Grade/Coefficient

90-100 AA  4,0

85-89   BA  3,5

70-84   BB  3,0

65-69   CB  2,5

60-64   CC  2,0

55-59   DC  1,5

50-54   DD  1,0

40-49   FD   0,5

0-39     FF    0,0

Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programmes:

The Higher Education Council (YÖK) is responsible for the planning, organisation, management and supervision of education, teaching and other activities of higher education institutions.

Annual "University Monitoring and Evaluation Reports" are published on the basis of criteria set by the YÖK. These reports provide both quantitative and qualitative assessments of higher education institutions and are made available to the public.

The "Report on Foundation Higher Education Institutions", which contains academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions, is also published annually by the YÖK.

The quality assurance of undergraduate programmes is carried out according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance in Higher Education Diploma Programmes":

1.         Programme creation and approval:

1.1. YÖK shall establish the minimum standards and criteria for opening undergraduate programmes in higher education institutions.

1.2. The Senate of each institution shall define the curriculum and learning outcomes of its programmes in accordance with the principles established by YÖK.

1.3. The National Core Education Programmes shall be implemented by the higher education institutions after they have been approved by YÖK and accepted by the relevant Deans' Council.

2.         Assessment and Evaluation: The assessment of learning outcomes for each programme shall be carried out in accordance with the examination regulations and guidelines prepared by the higher education institutions.

3.         Certification: Students who meet the credit requirements and other obligations set by the higher education institutions are awarded a Bachelor's degree.

4.       Self-evaluation and external review: Higher education institutions submit "Internal Evaluation Reports" to the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK makes the "Institutional Feedback Reports" available to the public. Accreditation decisions by authorised bodies indicate the compliance of programmes with quality standards.

The department was accredited by FEDEK on 27 March 2024. Self-evaluation reports are prepared every two years and external reviews are carried out by FEDEK. Conditionally accredited programmes are reviewed every two years, while fully accredited units are evaluated every six years. Stakeholder participation is ensured at the highest level and opinions, suggestions, appeals and complaints are assessed in accordance with the regulations.

Accreditation Body Name; Accreditation Association of Faculties of Science, Literature, Science-Literature, Language and History-Geography (FEDEK)

Start/End Date: 27.03.2024/30.09.2026

Access Requirements

Candidates must have a high school diploma or its equivalent and must have obtained sufficient marks in the University Entrance Examination (YKS numerical). Admission and enrolment procedures at Kastamonu University are managed by the Student Affairs Department, for which information is available at the link.

Conditions for SuccessCompletion of all courses (equivalent to 240 ECTS credits) with a minimum cumulative GPA of 2.0 out of 4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Mathematics graduates can work as teachers in secondary schools and private educational institutions after undergoing pedagogical training. Graduates who improve their computer skills can work as computer specialists in the public or private sector. They can also pursue Master's and Doctorate degrees to work in public or private universities.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council Regulation

FEDEK was recognised by the YÖK General Assembly on 26 August 2010 and started programme evaluation and accreditation with a three-year Quality Assessment Registration Certificate. This was extended for a further three years in April 2015, after which YÖKAK took over the responsibility for registration. In 2023, FEDEK was granted a certificate for two consecutive five-year periods.

Validity Period (If Any)

The qualification is permanently valid.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030044998


Qualification Title
Bachelor's Degree in Mathematics

Awarding Body
Kastamonu University

Awarding Body Contact
Kastamonu University Kuzeykent District General Atilla Ateş Pasha Street No:19 Post Code: 37150 Merkez/Kastamonu


Orientation
General

National Occupation Classification

 ISCO 08 ISCED (2013): 2120.05


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

 ISCO 08 ISCED (2013): 2120.05


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The Department of Mathematics aims to equip students with the ability to understand fundamental concepts and theories in mathematics. Graduates will have the knowledge and skills to work in fields related to science, technology, research and development. In addition, the programme prepares creative, research-oriented and principled graduates who are ready for postgraduate education, capable of producing and using scientific knowledge, and who adhere to scientific ethics. Elective courses offered by the department enable graduates to remain open to scientific advances and to embrace lifelong learning as a basis for professional development. Graduates are trained to act according to professional principles and to participate effectively in interdisciplinary work.


Learning Environments

Learning outcomes can be achieved through formal and non-formal learning environments (classrooms and computer labs).


Description
  • Acquires knowledge of fundamental topics in mathematics.
  • Develops problem solving skills using mathematical concepts and techniques.
  • (Competence) Acquires the ability to express real-life problems in the language of mathematics and to solve them using mathematical techniques.
  • Gain the ability to write and use algorithms to solve mathematical problems.
  • Develops the ability to communicate orally and in writing on mathematical topics.
  • Gain teamwork skills within and across disciplines.
  • (Competence) Gain the ability to speak, express and write about mathematics in English.
  • Gain a general knowledge of the history and philosophy of mathematics.
  • Recognises the importance of lifelong learning.
  • Appreciates the importance of ethical values in professional life.
  • Master basic proof techniques in mathematics.
  • Develops analytical and abstract reasoning skills

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  • Literacy competency
  • Multilingual proficiency
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • civic competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

In order to pass the courses on the programme, students are required to take a midterm and a final exam each semester. The midterm is worth 40% and the final exam is worth 60% of the pass mark. Students who achieve a weighted average of at least 55 out of 100 in both exams are considered to have successfully completed the course. The point-grade equivalents for these students are as follows:

Percentage/Letter Grade/Coefficient

90-100 AA  4,0

85-89   BA  3,5

70-84   BB  3,0

65-69   CB  2,5

60-64   CC  2,0

55-59   DC  1,5

50-54   DD  1,0

40-49   FD   0,5

0-39     FF    0,0


Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programmes:

The Higher Education Council (YÖK) is responsible for the planning, organisation, management and supervision of education, teaching and other activities of higher education institutions.

Annual "University Monitoring and Evaluation Reports" are published on the basis of criteria set by the YÖK. These reports provide both quantitative and qualitative assessments of higher education institutions and are made available to the public.

The "Report on Foundation Higher Education Institutions", which contains academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions, is also published annually by the YÖK.

The quality assurance of undergraduate programmes is carried out according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance in Higher Education Diploma Programmes":

1.         Programme creation and approval:

1.1. YÖK shall establish the minimum standards and criteria for opening undergraduate programmes in higher education institutions.

1.2. The Senate of each institution shall define the curriculum and learning outcomes of its programmes in accordance with the principles established by YÖK.

1.3. The National Core Education Programmes shall be implemented by the higher education institutions after they have been approved by YÖK and accepted by the relevant Deans' Council.

2.         Assessment and Evaluation: The assessment of learning outcomes for each programme shall be carried out in accordance with the examination regulations and guidelines prepared by the higher education institutions.

3.         Certification: Students who meet the credit requirements and other obligations set by the higher education institutions are awarded a Bachelor's degree.

4.       Self-evaluation and external review: Higher education institutions submit "Internal Evaluation Reports" to the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK makes the "Institutional Feedback Reports" available to the public. Accreditation decisions by authorised bodies indicate the compliance of programmes with quality standards.

The department was accredited by FEDEK on 27 March 2024. Self-evaluation reports are prepared every two years and external reviews are carried out by FEDEK. Conditionally accredited programmes are reviewed every two years, while fully accredited units are evaluated every six years. Stakeholder participation is ensured at the highest level and opinions, suggestions, appeals and complaints are assessed in accordance with the regulations.

Accreditation Body Name; Accreditation Association of Faculties of Science, Literature, Science-Literature, Language and History-Geography (FEDEK)

Start/End Date: 27.03.2024/30.09.2026


Access Requirements

Candidates must have a high school diploma or its equivalent and must have obtained sufficient marks in the University Entrance Examination (YKS numerical). Admission and enrolment procedures at Kastamonu University are managed by the Student Affairs Department, for which information is available at the link.


Conditions for Success
Completion of all courses (equivalent to 240 ECTS credits) with a minimum cumulative GPA of 2.0 out of 4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Mathematics graduates can work as teachers in secondary schools and private educational institutions after undergoing pedagogical training. Graduates who improve their computer skills can work as computer specialists in the public or private sector. They can also pursue Master's and Doctorate degrees to work in public or private universities.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council Regulation

FEDEK was recognised by the YÖK General Assembly on 26 August 2010 and started programme evaluation and accreditation with a three-year Quality Assessment Registration Certificate. This was extended for a further three years in April 2015, after which YÖKAK took over the responsibility for registration. In 2023, FEDEK was granted a certificate for two consecutive five-year periods.


Validity Period (If Any)

The qualification is permanently valid.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode