Yeterlilik Kodu

TR0030045177

Yeterlilik Adı
Matematik Lisans Diploması
Sorumlu KurumUşak Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnkara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK
Sorumlu Kurum URLhttps://www.usak.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Matematik
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Lisans eğitiminin süresi dört yıldır. Bölüm müfredatı öğrencilere çağdaş matematiğin temellerini öğretmek için tasarlanmıştır.
 

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan Matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur.
  • Matematik bilimindeki kavramları, teoremleri ve karşılaşılan problemleri analiz ederek kanıta dayalı bilimsel yöntemlerle değerlendirmek için öneriler geliştirebilir.
  • Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur.
  • Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilir.
  • Soyut düşünme yeteneğini geliştirir.
  • Matematik bilimindeki konuları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • Objektif ve analitik düşünme yeteneğine sahip olur.
  • Matematik bilimi ile ilgili elde edilen orijinal bilgilerin yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.
  • Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilir.
  • Güncel hayatın ve Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu bölüm, ilgili dersin ders tanıtım ve uygulama formunda açıklanmıştır. Lütfen geniş bilgi için Ders Planı bölümündeki ilgili derse bakınız. Mutlak veya bağıl değerlendirme yöntemi kullanılarak öğrenciye ilgili öğretim elemanı tarafından başarı derecesini belirten harfle ifade edilen aşağıdaki başarı notları verilir:

Başarı notu Katsayı ,Yüzde veya yüzlük karşılığı,

  • AA 4.00 90-100
  • BA 3.50 85-89
  • BB 3.00 80-84
  • CB 2.50 75-79
  • CC 2.00 70-74
  • DC 1.50 65-69
  • DD 1.00 60-64
  • FD 0.50 50-59
  • FF 0.00 0-49
  • DZ 0.00 Devamsız
  • YT — Yeterli
  • YZ — Yetersiz
  • AA, BA, BB, CB, CC ve YT notları şartsız başarılı notlardır.
  • DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır.
  • DC veya DD notu alan öğrencinin bu derslerden başarılı olabilmesi için genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekir.
  • FD, FF, DZ ve YZ olan dersler başarısız olup, açıldıkları ilk yarıyılda tekrar edilir.
  • Genel not ortalaması 2.00’yi sağlayamayan öğrenciler şartlı başarılı sayılan DC ve DD notu olan dersleri döneminde tekrar alırlar.
  • DV (Devam Eden Çalışma) tez, bitirme ödevi ve yıllık uygulanan derslerde kullanılır. DZ notu ise devamsız öğrenciler için kullanılır.
  • Eğitim-Öğretim Programda mevcut olan toplam 240 AKTS ders kredisini tamamlamak.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Giriş Şartı
  • ÖSYM tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı YKS (TYT-AYT) gerekli puan (Matematik-Fen: SAY) türünü almış olmak;
  • ÖSYM tarafından yapılan Dikey geçiş sınavlarında (DGS) gerekli puanı almış olmak;
  • Yatay geçişlerde belirlenen şartları sağlamış olmak.
Başarma Şartları Eğitim-Öğretim Programda mevcut olan toplam 240 AKTS ders kredisini tamamlamak. Bu programda mevcut her dersi başarıyla tamamlayan (toplam 240 AKTS karşılığı) ve 4.00 genel ortalaması üzerinden 2.00 not ortalaması elde öğrencilere Matematik alanında lisans diploması verilecektir. Daha ayrıntılı bilgiler için Uşak Üniversitesi Eğitim-Öğretim Yönetmeliği incelenebilir. http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2021/05/20210502-8.htm
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Mezunlarımızdan Formasyon Eğitimini tamamlayanlar, KPSS ‘den gereken puanı almaları durumunda Milli Eğitim Bakanlığı tarafından Matematik Öğretmeni olarak atanabilirler veya özel okullarda çalışabilirler. Özel sektörde çeşitli alanlarda iş imkanı bulabilirler. Lisansüstü eğitimine devam eden adaylar üniversitelerde veya çeşitli kurumlarda araştırmacı veya öğretim elemanı olarak çalışabilirler. Matematik Bölümü mezunlarının bir diğer iş alanı ise bilgisayar bilimleri alanında olmaktadır. Bilgisayar ve yazılım alanında tüm dünyadaki gelişmelerin yoğunluğu ve Matematikçilerin analitik düşünme becerilerine ihtiyaç duyulması nedeniyle, Matematik mezunlarının data analisti, yazılım mühendisi ve araştırmacı olarak çalıştıkları gözlemlenmektedir. TÜBİTAK, IBM vb. kurumlar da ek olarak matematikçileri araştırmacı olarak istihdam etmektedirler. Matematik Bölümü mezunları ekonomi alanında da yatırım analisti, aktüerya analisti, istatistikçi vb. olarak istihdam edilebilmektedirler.
  • Ek olarak bankalarda çeşitli pozisyonlarda matematik mezunları çalıştırılmaktadır. BDDK, Hazine Müsteşarlığı ve çeşitli bankalar matematik bölümü mezunlarının çalıştıkları kurumlar arasında yer almaktadır. Matematik Bölüm mezunları ek olarak, çeşitli kamu kurumlarında (Hazine Müsteşarlığı, Devlet Su İşleri, Devlet İstatistik Enstitüsü, Devlet Demir Yolları vb.) çalışabilirler. Matematik günlük yaşantı ve birçok bilim dalıyla iç içedir. Teknolojik gelişme ile birlikte Mühendislik, Tıp, Sosyal Bilimler, Psikoloji, Biyoloji, Ekonomi, Pazarlama ve daha birçok konuda matematik bilgisine ve matematikçiye duyulan ihtiyaç artmaktadır. Ve pek çok alanda matematik mezunları istihdam olanağına kavuşmaktadırlar. Özetleyecek olursak; Matematik Bölümünden mezun olan öğrenciler: Üniversitelerde Akademisyen, Ortaöğretimde Matematik Öğretmeni, Yazılım firmalarında proje yöneticisi ve geliştiricisi, Bilgisayar firmalarında sorumlu yönetici, Sistem analisti, Finans sektöründe yazılım geliştirici, Yazılım geliştirme gruplarında sorumlu ve yetkili, Bilgisayar satış firmalarında sorumlu ve yetkili, Bankalar ve bankaların bilgi işlem merkezlerinde program geliştirici, Optimum kaynak kullanımı, planlama ve insan kaynakları ile ilgili birimlerde uzman, Sigortacılık sektöründe aktuerya departmanlarında uzman, Borsa ve Menkul Kıymetler ile ilgili kuruluşlarda uzman, Yönetici ve araştırma ve eğitim kurumlarında çalışma imkanına sahiptirler. TÜBİTAK, Kamu Kurum ve Kuruluşlarında, Kamu Araştırma Enstitülerinde Uzman, Uzman Yardımcısı, Proje Yönetici ve Araştırmacısı olabilirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030045177


Yeterlilik Adı
Matematik Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Uşak Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ankara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Lisans eğitiminin süresi dört yıldır. Bölüm müfredatı öğrencilere çağdaş matematiğin temellerini öğretmek için tasarlanmıştır.
 


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan Matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur.
  • Matematik bilimindeki kavramları, teoremleri ve karşılaşılan problemleri analiz ederek kanıta dayalı bilimsel yöntemlerle değerlendirmek için öneriler geliştirebilir.
  • Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur.
  • Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilir.
  • Soyut düşünme yeteneğini geliştirir.
  • Matematik bilimindeki konuları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • Objektif ve analitik düşünme yeteneğine sahip olur.
  • Matematik bilimi ile ilgili elde edilen orijinal bilgilerin yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.
  • Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilir.
  • Güncel hayatın ve Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu bölüm, ilgili dersin ders tanıtım ve uygulama formunda açıklanmıştır. Lütfen geniş bilgi için Ders Planı bölümündeki ilgili derse bakınız. Mutlak veya bağıl değerlendirme yöntemi kullanılarak öğrenciye ilgili öğretim elemanı tarafından başarı derecesini belirten harfle ifade edilen aşağıdaki başarı notları verilir:

Başarı notu Katsayı ,Yüzde veya yüzlük karşılığı,

  • AA 4.00 90-100
  • BA 3.50 85-89
  • BB 3.00 80-84
  • CB 2.50 75-79
  • CC 2.00 70-74
  • DC 1.50 65-69
  • DD 1.00 60-64
  • FD 0.50 50-59
  • FF 0.00 0-49
  • DZ 0.00 Devamsız
  • YT — Yeterli
  • YZ — Yetersiz
  • AA, BA, BB, CB, CC ve YT notları şartsız başarılı notlardır.
  • DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır.
  • DC veya DD notu alan öğrencinin bu derslerden başarılı olabilmesi için genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekir.
  • FD, FF, DZ ve YZ olan dersler başarısız olup, açıldıkları ilk yarıyılda tekrar edilir.
  • Genel not ortalaması 2.00’yi sağlayamayan öğrenciler şartlı başarılı sayılan DC ve DD notu olan dersleri döneminde tekrar alırlar.
  • DV (Devam Eden Çalışma) tez, bitirme ödevi ve yıllık uygulanan derslerde kullanılır. DZ notu ise devamsız öğrenciler için kullanılır.
  • Eğitim-Öğretim Programda mevcut olan toplam 240 AKTS ders kredisini tamamlamak.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)


Giriş Şartı
  • ÖSYM tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı YKS (TYT-AYT) gerekli puan (Matematik-Fen: SAY) türünü almış olmak;
  • ÖSYM tarafından yapılan Dikey geçiş sınavlarında (DGS) gerekli puanı almış olmak;
  • Yatay geçişlerde belirlenen şartları sağlamış olmak.

Başarma Şartları
Eğitim-Öğretim Programda mevcut olan toplam 240 AKTS ders kredisini tamamlamak. Bu programda mevcut her dersi başarıyla tamamlayan (toplam 240 AKTS karşılığı) ve 4.00 genel ortalaması üzerinden 2.00 not ortalaması elde öğrencilere Matematik alanında lisans diploması verilecektir. Daha ayrıntılı bilgiler için Uşak Üniversitesi Eğitim-Öğretim Yönetmeliği incelenebilir. http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2021/05/20210502-8.htm

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Mezunlarımızdan Formasyon Eğitimini tamamlayanlar, KPSS ‘den gereken puanı almaları durumunda Milli Eğitim Bakanlığı tarafından Matematik Öğretmeni olarak atanabilirler veya özel okullarda çalışabilirler. Özel sektörde çeşitli alanlarda iş imkanı bulabilirler. Lisansüstü eğitimine devam eden adaylar üniversitelerde veya çeşitli kurumlarda araştırmacı veya öğretim elemanı olarak çalışabilirler. Matematik Bölümü mezunlarının bir diğer iş alanı ise bilgisayar bilimleri alanında olmaktadır. Bilgisayar ve yazılım alanında tüm dünyadaki gelişmelerin yoğunluğu ve Matematikçilerin analitik düşünme becerilerine ihtiyaç duyulması nedeniyle, Matematik mezunlarının data analisti, yazılım mühendisi ve araştırmacı olarak çalıştıkları gözlemlenmektedir. TÜBİTAK, IBM vb. kurumlar da ek olarak matematikçileri araştırmacı olarak istihdam etmektedirler. Matematik Bölümü mezunları ekonomi alanında da yatırım analisti, aktüerya analisti, istatistikçi vb. olarak istihdam edilebilmektedirler.
  • Ek olarak bankalarda çeşitli pozisyonlarda matematik mezunları çalıştırılmaktadır. BDDK, Hazine Müsteşarlığı ve çeşitli bankalar matematik bölümü mezunlarının çalıştıkları kurumlar arasında yer almaktadır. Matematik Bölüm mezunları ek olarak, çeşitli kamu kurumlarında (Hazine Müsteşarlığı, Devlet Su İşleri, Devlet İstatistik Enstitüsü, Devlet Demir Yolları vb.) çalışabilirler. Matematik günlük yaşantı ve birçok bilim dalıyla iç içedir. Teknolojik gelişme ile birlikte Mühendislik, Tıp, Sosyal Bilimler, Psikoloji, Biyoloji, Ekonomi, Pazarlama ve daha birçok konuda matematik bilgisine ve matematikçiye duyulan ihtiyaç artmaktadır. Ve pek çok alanda matematik mezunları istihdam olanağına kavuşmaktadırlar. Özetleyecek olursak; Matematik Bölümünden mezun olan öğrenciler: Üniversitelerde Akademisyen, Ortaöğretimde Matematik Öğretmeni, Yazılım firmalarında proje yöneticisi ve geliştiricisi, Bilgisayar firmalarında sorumlu yönetici, Sistem analisti, Finans sektöründe yazılım geliştirici, Yazılım geliştirme gruplarında sorumlu ve yetkili, Bilgisayar satış firmalarında sorumlu ve yetkili, Bankalar ve bankaların bilgi işlem merkezlerinde program geliştirici, Optimum kaynak kullanımı, planlama ve insan kaynakları ile ilgili birimlerde uzman, Sigortacılık sektöründe aktuerya departmanlarında uzman, Borsa ve Menkul Kıymetler ile ilgili kuruluşlarda uzman, Yönetici ve araştırma ve eğitim kurumlarında çalışma imkanına sahiptirler. TÜBİTAK, Kamu Kurum ve Kuruluşlarında, Kamu Araştırma Enstitülerinde Uzman, Uzman Yardımcısı, Proje Yönetici ve Araştırmacısı olabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030045177

Qualification Title
Matematik License
Awarding BodyUsak University
Awarding Body ContactAnkara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK
Awarding Body Urlhttps://www.usak.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023
TQF Level 6
Thematic AreasMathematics
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description

He/She has the ability to used the related materials about mathematics,constructed on compentency,achieved in secondary education and also has the further knowledge equipment. He/She evaluates the concepts of mathematics science and analyzes the theorems and encountered problems by evidence based scientific methods. He/She has qualifications to carry out the advanced studies independently or in partnership in undergraduate mathematics subjects. He/She has the ability to make individual and team work on issues related to working and social life. He/She has creates mathematical models of the current problems. He/She has been able to communicate with colleagues and follow the topics in math science thanks to proficient foreign language skills. He/She has capable of objective and analytical thinking. He/She has the social, scientific and ethical values related to the interpretation of original information about Mathematics and science. He/She applies mathematical principles to real world problems. He/She has the knowledge of computer software as the Mathematics science and current life required.

Key Competencies-
Further Info

This section is explained in the course introduction and application form of the related course. Please see the related lecture in the Lesson Plan section for detailed information. Using the absolute or relative evaluation method, the student is given the following success grades expressed by the relevant instructor with a letter indicating the degree of success: Grades Coefficients Scores AA 4.00 90-100 BA 3.50 85-89 BB 3.00 80-84 CB 2.50 75-79 CC 2.00 70-74 DC 1.50 65-69 DD 1.00 60-64 FD 0.50 50-59 FF 0.00 0-49 DZ 0.00 Absent YT — Sufficient YZ — Insufficient AA, BA, BB, CB, CC and YT grades are unconditionally successful grades. DC and DD grades conditionally successful grades. A student with a DC or DD grade must have a GPA of at least 2.00 in order to be successful in these courses. Courses with FD, FF, DZ and YZ are unsuccessful and are repeated in the first semester they are opened. Students who cannot achieve a GPA of 2.00 repeat the courses with DC and DD grades deemed conditionally successful during their semester. DV (Continuing Study) is used for thesis, final project and yearly applied courses. DZ grade is used for absent students. To complete the 240 ECTS course credits available in the Education Program.

Quality Assurance-
Access Requirements

The ÖSYM made by Higher Education Institutions Exam (YKS (TYT-AYT) required scores (Math-Science: SAY) have received the kind; Vertical pass examinations conducted by ÖSYM in (DGS) have received the necessary points; Fulfillment of the conditions specified in the transfer.

Conditions for SuccessTo complete the 240 ECTS course credits available in the Education Program. Students who succeed in every course (240 ECTS in total) that exists in this program and get a 2.00-grade point average over a scale of 4.00 will be given an undergraduate diploma in the field of Mathematics. For more detailed information, Uşak University Education and Training Regulations can be examined. http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2021/05/20210502-8.htm
Progression Paths (Relationship Type)

Those of our graduates who have completed the Formation Education can be appointed as a Mathematics Teacher by the Ministry of National Education if they get the required score from KPSS or they can work in private schools. They can find job opportunities in various fields in the private sector. Candidates who continue their graduate education can work as a researcher or teaching staff in universities or various institutions. Another job area of the graduates of the Department of Mathematics is in the field of computer science. It is observed that Mathematics graduates work as data analysts, software engineers and researchers due to the intensity of developments in the field of computer and software all over the world and the need for analytical thinking skills of Mathematicians. TÜBİTAK, IBM etc. institutions also employ mathematicians as researchers. Graduates of the Department of Mathematics are also investment analysts, actuarial analysts, statisticians, etc. as they can be employed. In addition, mathematics graduates are employed in various positions in banks. BRSA, Undersecretariat of Treasury and various banks are among the institutions where mathematics department graduates work. In addition, graduates of the Mathematics Department can work in various public institutions (Undersecretariat of Treasury, State Hydraulic Works, State Institute of Statistics, State Railways, etc.). Mathematics is intertwined with daily life and many branches of science. Along with technological development, the need for mathematics and mathematicians in Engineering, Medicine, Social Sciences, Psychology, Biology, Economics, Marketing and many other subjects is increasing. And in many fields, mathematics graduates find employment opportunities. To summarize; Students who graduated from the Department of Mathematics: Academician at Universities, Mathematics Teacher in Secondary Education, Project manager and developer in software companies, Responsible manager in computer companies, System analyst, Software developer in the financial sector, Responsible and authorized in software development groups, Responsible and authorized in computer sales companies, Program developer in banks and banks data processing centers, Expert in units related to optimum resource use, planning and human resources, Expert in actuarial departments in the insurance sector, Specialist in institutions related to Stock Exchange and Securities, They have the opportunity to work in administrative and research and educational institutions. They can be experts, assistant experts, project managers and researchers in TÜBİTAK, Public Institutions and Institutions and Public Research Institutes.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030045177


Qualification Title
Matematik License

Awarding Body
Usak University

Awarding Body Contact
Ankara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

He/She has the ability to used the related materials about mathematics,constructed on compentency,achieved in secondary education and also has the further knowledge equipment. He/She evaluates the concepts of mathematics science and analyzes the theorems and encountered problems by evidence based scientific methods. He/She has qualifications to carry out the advanced studies independently or in partnership in undergraduate mathematics subjects. He/She has the ability to make individual and team work on issues related to working and social life. He/She has creates mathematical models of the current problems. He/She has been able to communicate with colleagues and follow the topics in math science thanks to proficient foreign language skills. He/She has capable of objective and analytical thinking. He/She has the social, scientific and ethical values related to the interpretation of original information about Mathematics and science. He/She applies mathematical principles to real world problems. He/She has the knowledge of computer software as the Mathematics science and current life required.


Key Competencies
-

Further Info

This section is explained in the course introduction and application form of the related course. Please see the related lecture in the Lesson Plan section for detailed information. Using the absolute or relative evaluation method, the student is given the following success grades expressed by the relevant instructor with a letter indicating the degree of success: Grades Coefficients Scores AA 4.00 90-100 BA 3.50 85-89 BB 3.00 80-84 CB 2.50 75-79 CC 2.00 70-74 DC 1.50 65-69 DD 1.00 60-64 FD 0.50 50-59 FF 0.00 0-49 DZ 0.00 Absent YT — Sufficient YZ — Insufficient AA, BA, BB, CB, CC and YT grades are unconditionally successful grades. DC and DD grades conditionally successful grades. A student with a DC or DD grade must have a GPA of at least 2.00 in order to be successful in these courses. Courses with FD, FF, DZ and YZ are unsuccessful and are repeated in the first semester they are opened. Students who cannot achieve a GPA of 2.00 repeat the courses with DC and DD grades deemed conditionally successful during their semester. DV (Continuing Study) is used for thesis, final project and yearly applied courses. DZ grade is used for absent students. To complete the 240 ECTS course credits available in the Education Program.


Quality Assurance
-

Access Requirements

The ÖSYM made by Higher Education Institutions Exam (YKS (TYT-AYT) required scores (Math-Science: SAY) have received the kind; Vertical pass examinations conducted by ÖSYM in (DGS) have received the necessary points; Fulfillment of the conditions specified in the transfer.


Conditions for Success
To complete the 240 ECTS course credits available in the Education Program. Students who succeed in every course (240 ECTS in total) that exists in this program and get a 2.00-grade point average over a scale of 4.00 will be given an undergraduate diploma in the field of Mathematics. For more detailed information, Uşak University Education and Training Regulations can be examined. http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2021/05/20210502-8.htm

Progression Paths (Relationship Type)

Those of our graduates who have completed the Formation Education can be appointed as a Mathematics Teacher by the Ministry of National Education if they get the required score from KPSS or they can work in private schools. They can find job opportunities in various fields in the private sector. Candidates who continue their graduate education can work as a researcher or teaching staff in universities or various institutions. Another job area of the graduates of the Department of Mathematics is in the field of computer science. It is observed that Mathematics graduates work as data analysts, software engineers and researchers due to the intensity of developments in the field of computer and software all over the world and the need for analytical thinking skills of Mathematicians. TÜBİTAK, IBM etc. institutions also employ mathematicians as researchers. Graduates of the Department of Mathematics are also investment analysts, actuarial analysts, statisticians, etc. as they can be employed. In addition, mathematics graduates are employed in various positions in banks. BRSA, Undersecretariat of Treasury and various banks are among the institutions where mathematics department graduates work. In addition, graduates of the Mathematics Department can work in various public institutions (Undersecretariat of Treasury, State Hydraulic Works, State Institute of Statistics, State Railways, etc.). Mathematics is intertwined with daily life and many branches of science. Along with technological development, the need for mathematics and mathematicians in Engineering, Medicine, Social Sciences, Psychology, Biology, Economics, Marketing and many other subjects is increasing. And in many fields, mathematics graduates find employment opportunities. To summarize; Students who graduated from the Department of Mathematics: Academician at Universities, Mathematics Teacher in Secondary Education, Project manager and developer in software companies, Responsible manager in computer companies, System analyst, Software developer in the financial sector, Responsible and authorized in software development groups, Responsible and authorized in computer sales companies, Program developer in banks and banks data processing centers, Expert in units related to optimum resource use, planning and human resources, Expert in actuarial departments in the insurance sector, Specialist in institutions related to Stock Exchange and Securities, They have the opportunity to work in administrative and research and educational institutions. They can be experts, assistant experts, project managers and researchers in TÜBİTAK, Public Institutions and Institutions and Public Research Institutes.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode