Yeterlilik Kodu | TR0030017746 | |
Yeterlilik Adı | Medya ve İletişim Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Beykent Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ayazağa, Hadım Koruyolu Cd. No:19, 34398 Sarıyer/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.beykent.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 ISCO: 2642, 2432 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Medya ve İletişim Bölümü müfredatı, medya sektöründe iletişim süreçlerini analiz etme becerisi olan, yeni iletişim teknolojilerine hakim ve toplumsal hayatta yaşanan siyasal ve sosyal olayları analiz etme becerisine sahip bireyler yetiştirmek amacıyla disiplinlerarası bir perspektifle hazırlanmıştır. Ders programında Gazetecilik Uygulamaları, Medya Ekonomisi, Televizyonda Yapım ve Yönetim, Dijital Medya Stüdyosu, Marka Yönetimi, Medya Planlama, İnternet Gazeteciliği, Uluslararası İletişim ve Kamu Diplomasisi, Görsel Kültür, Yeni Medya Yönetimi gibi uygulamalı ve kuramsal dersler yer almaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde (hibrit) gerçekleştirilir. Ayrıca staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere orta düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Beykent Üniversitesinde kullanılan Öğretim Yöntemleri ve kodları [1] 3) Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır. Bir öğrencinin mutlak başarı puanı; o derse ait dönem içi notu ile dönem sonu puanının (bütünleme sınavına girmiş ise bütünleme sınavı puanının) belirli oranlarda katkısından oluşur. Dönem içi değerlendirmelerin mutlak başarı puanına katkısı; örgün öğretimde % 40’tan az, % 70’ten fazla olamaz, uzaktan öğretimde ise dönem içi değerlendirmeleri %20, dönem sonu değerlendirmeleri %80 üzerinden hesaplanır. Mutlak başarı notları öğrencilerin sıralama notunu gösterir. Sınıfın başarı düzeyi, puanların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak harfli başarı notlarının nasıl elde edileceği Senato tarafından belirlenir. Harfli başarı notu ve katsayıları ve diğer işaretler aşağıda gösterilmiştir: 2) Diğer harf notları ve anlamları aşağıda belirtilmiştir. a) DZ notu; dersin devam şartları sağlanmadığında verilir. b) Muaf notu (M); muafiyet sınavları sonucunda kazanılmış kredilere verilir. Muaf notu; mezuniyet kredisine dâhil edilir, ağırlıklı genel not ortalaması hesabına katılmaz. c) Geçer notu (G); ağırlıklı genel not ortalamasına katılmayan derslerin başarılması durumunda verilir. Ç) Kalır notu (K); ağırlıklı genel not ortalamasına katılmayan derslerin başarısızlığı durumunda verilir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; · YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. · YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. · YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Ayrıca 10.06.2021 Tarih ve 2021/14 Sayılı İstanbul Beykent Üniversitesi Kalite Güvence Yönergesi’ne Kalite Komisyonu gerekli çalışmaları yürütmektedir. Akreditasyon Kuruluşu Adı; İletişim Araştırmaları Derneği (İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu) Başlangıç/Bitiş Tarihi; 4.04.2024/14.04.2029 | |
Giriş Şartı | 1.Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak. 3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak. | |
Başarma Şartları | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin mezun olarak yeterlilik kazanabilmesi için ders planı ve yapısı ile sunulan derslerden 240 AKTS kredilik dersi başarmış olmaları ve 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bölümümüz, medya ve iletişim alanında edindikleri kuramsal ve teknolojik bilgiyi çalışma alanına uygulayabilen, iletişim teknolojilerinin medya sektöründeki yansımalarını takip edebilen, eleştirel ve yenilikçi bir bakış açısına sahip uzmanlar yetiştirmektedir. Mezunlar, bölümde aldıkları eğitim ve deneyimle, özel ve kamu kurumlarının kurumsal iletişim birimlerinde çalışabilmektedirler. Buna ek olarak kazandığı disiplinlerarası bakış açısı ile ilgili olduğu alan doğrultusunda yüksek lisans ve doktora yaparak akademik kariyerlerine devam edebilirler. | |
Yasal Dayanağı | 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030017746
ISCO:08 ISCO: 2642, 2432
ISCO:08 ISCO: 2642, 2432
Medya ve İletişim Bölümü müfredatı, medya sektöründe iletişim süreçlerini analiz etme becerisi olan, yeni iletişim teknolojilerine hakim ve toplumsal hayatta yaşanan siyasal ve sosyal olayları analiz etme becerisine sahip bireyler yetiştirmek amacıyla disiplinlerarası bir perspektifle hazırlanmıştır. Ders programında Gazetecilik Uygulamaları, Medya Ekonomisi, Televizyonda Yapım ve Yönetim, Dijital Medya Stüdyosu, Marka Yönetimi, Medya Planlama, İnternet Gazeteciliği, Uluslararası İletişim ve Kamu Diplomasisi, Görsel Kültür, Yeni Medya Yönetimi gibi uygulamalı ve kuramsal dersler yer almaktadır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde (hibrit) gerçekleştirilir. Ayrıca staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Medya ve iletişim sistemleri uzmanlık alanlarının gerektirdiği temel kavram, kuram ve yöntemleri bilir.
- Medya ve iletişimin ulusal, uluslararası, toplumsal ve kültürel boyutlarını bilir.
- Medya kültürüne özgü süreçleri, alanıyla ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri bilir.
- Geleneksel/ana akım medyanın yanı sıra alternatif medya yapılanmalarının yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir.
- Medya formlarının analizini, medya okuryazarlığının özelliklerini bilir.
- Medyanın etik değerlere bakış açısını ve sahip olunması gereken mesleki etik değerleri kavrar.
- İletişimin temel konularını anlama, yorumlama ve uygulama becerisine sahiptir.
- Medyadaki gelişmeleri anlama, medyanın güncel sorunlarını çözümleyebilme becerisine sahiptir.
- İletişim ve medya sistemleri alanının gerektirdiği teorik bilgileri, pratikle bağdaştırabilme yetisine sahiptir.
- Basın meslek ilkelerini ve iletişim etiği bilgisini mesleki sorumluluk bilinciyle mesleğine uygulama yetisine sahip olur.
- Medya ve iletişim sistemleri alanındaki yeni gelişmeleri ve tartışmaları takip eder.
- Bilişim teknolojilerini, basın ve yayın tekniklerini etkin olarak kullanma, etkileşimli medya, web ve sosyal medyadan derlenen verileri kullanarak haber yazma, görselleştirme ve yayınlama becerisine sahiptir.
- Almış olduğu multidisipliner eğitim ile farklı alanlarda edinmiş olduğu bilgi ve birikimleri kendi alanıyla ilişkilendirir.
- Yaşam boyu öğrenme yetisi ile ulusal ve uluslararası alanlarda görev alabilecek yetkinliğe sahiptir.
- Medyayı takip ederek haberleri analiz eder, gazetecilik alanında öğrenmiş olduğu bilgileri sosyal bağlamda sentezini yapar.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilir, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek yetkinliğe sahiptir.
- Ekip çalışması içinde aktif rol alır, yazılı ve sözlü iletişim kurarak medya planlaması yapar, medya ilişkilerini düzenler.
- Medya ve iletişim sistemleri alanındaki yeni gelişmeleri ve tartışmaları takip ederek kamuoyu araştırması yapabilme yetkinliğine sahiptir.
- İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek yetkinliğine sahiptir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Grup çalışması yapabilme
- Sunum hazırlama ve sunma becerisi
- Münazara yapabilme becerisi
- İletişim teknolojileri kullanım becerisi
- İletişim ve medya alanında kavram ve kuramları bilme yetkinliği
- Medya analizi ve uygulamalarında yetkinlik
- Medyada hukuki, ahlaki ve etik değerleri bilme yetisi
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere orta düzeyde sahiptir.
- Çoklu dil yetkinliği - orta derecede
- İletişim teknolojileri kullanım becerisi-orta derecede
Beykent Üniversitesinde kullanılan Öğretim Yöntemleri ve kodları [1]
1:Anlatım, 2:Soru-Cevap, 3:Tartışma, 4:Alıştırma ve Uygulama, 5:Gösteri, 6:Gösterip Yaptırma, 7:Rol Oynama, 8:Grup çalışması, 9:Benzetim, 10:Beyin Fırtınası, 11:Altı Şapka,12:örnek Olay, 13:Deney / Laboratuvar/Atölye/Alan Uygulaması/Staj,14:Bireysel çalışma, 15:Problem çözme, 16:Proje Temelli öğrenme
Beykent Üniversitesinde kullanılan Ölçme Yöntemleri ve kodları [1]
A:Sınav, B:Kısa Sınav, C:Juri/Kurul Sınavı, D:ödev, E:Rapor, F:Araştırma Makalesi, G:Sunum, H:Portfolyo, I:Uygulamalı Beceri Gösterimi, J:Proje İzleme, K:Grup Projesi İzleme, L: Tez İzleme, M:Devam
1) https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=23305&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5
2) https://www.beykent.edu.tr/docs/default-source/yonergeler/beykent-universitesi-bagil-degerlendirme-sistemi-uygulama-yonergesi.pdf?sfvrsn=f994d223_4
3) Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
Bir öğrencinin mutlak başarı puanı; o derse ait dönem içi notu ile dönem sonu puanının (bütünleme sınavına girmiş ise bütünleme sınavı puanının) belirli oranlarda katkısından oluşur. Dönem içi değerlendirmelerin mutlak başarı puanına katkısı; örgün öğretimde % 40’tan az, % 70’ten fazla olamaz, uzaktan öğretimde ise dönem içi değerlendirmeleri %20, dönem sonu değerlendirmeleri %80 üzerinden hesaplanır. Mutlak başarı notları öğrencilerin sıralama notunu gösterir. Sınıfın başarı düzeyi, puanların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak harfli başarı notlarının nasıl elde edileceği Senato tarafından belirlenir. Harfli başarı notu ve katsayıları ve diğer işaretler aşağıda gösterilmiştir:
2) Diğer harf notları ve anlamları aşağıda belirtilmiştir.
a) DZ notu; dersin devam şartları sağlanmadığında verilir.
b) Muaf notu (M); muafiyet sınavları sonucunda kazanılmış kredilere verilir. Muaf notu; mezuniyet kredisine dâhil edilir, ağırlıklı genel not ortalaması hesabına katılmaz.
c) Geçer notu (G); ağırlıklı genel not ortalamasına katılmayan derslerin başarılması durumunda verilir.
Ç) Kalır notu (K); ağırlıklı genel not ortalamasına katılmayan derslerin başarısızlığı durumunda verilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
· YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
· YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
· YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Ayrıca 10.06.2021 Tarih ve 2021/14 Sayılı İstanbul Beykent Üniversitesi Kalite Güvence Yönergesi’ne Kalite Komisyonu gerekli çalışmaları yürütmektedir.
Akreditasyon Kuruluşu Adı; İletişim Araştırmaları Derneği (İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu)
Başlangıç/Bitiş Tarihi; 4.04.2024/14.04.2029
1.Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
Bölümümüz, medya ve iletişim alanında edindikleri kuramsal ve teknolojik bilgiyi çalışma alanına uygulayabilen, iletişim teknolojilerinin medya sektöründeki yansımalarını takip edebilen, eleştirel ve yenilikçi bir bakış açısına sahip uzmanlar yetiştirmektedir. Mezunlar, bölümde aldıkları eğitim ve deneyimle, özel ve kamu kurumlarının kurumsal iletişim birimlerinde çalışabilmektedirler. Buna ek olarak kazandığı disiplinlerarası bakış açısı ile ilgili olduğu alan doğrultusunda yüksek lisans ve doktora yaparak akademik kariyerlerine devam edebilirler.
2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030017746 | |
Qualification Title | Media and Communications | |
Awarding Body | İstanbul Beykent University | |
Awarding Body Contact | Ayazağa, Hadım Koruyolu Cd. No:19, 34398 Sarıyer/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://www.beykent.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Audio-visual techniques and media production | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 ISCO: 2642, 2432 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The curriculum of the Department of Media and Communication has been prepared with an interdisciplinary perspective in order to educate individuals who have the ability to analyze communication processes in the media sector, master new communication technologies and have the ability to analyze political and social events in social life. The curriculum includes applied and theoretical courses such as Journalism Practices, Media Economics, Television Production and Management, Digital Media Studio, Brand Management, Media Planning, Internet Journalism, International Communication and Public Diplomacy, Visual Culture, New Media Management. | |
Learning Environments | Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education (hybrid). In addition, practical trainings are carried out as internship or workplace training. | |
Description |
| |
Key Competencies | The individual possesses advanced proficiency in the following core competencies:
The individual possesses intermediate proficiency in the following core competencies:
| |
Further Info | Teaching Methods and Codes Used at Beykent University [1] 3) Letter and/or number-based grading systems are used to evaluate student achievement. A student's absolute achievement score; It consists of the contribution of the mid-term grade of that course and the final score of the semester (make-up exam score if the make-up exam has been taken) at certain rates. The contribution of in-term evaluations to the absolute success score; In formal education, it cannot be less than 40% and more than 70%, while in distance education, mid-term evaluations are calculated over 20% and end-of-term evaluations are calculated over 80%. Absolute success grades show the ranking grade of the students. Considering the success level of the class, the statistical distribution of the scores and the class average, how to obtain letter grades is determined by the Senate. The letter grade and coefficients and other signs are shown below: 2) Other letter grades and their meanings are listed below. a) DZ grade; It is given when the attendance requirements of the course are not met. b) Exempt grade (M); It is given to credits earned as a result of exemption exams. Exempt note; It is included in the graduation credit, it is not included in the weighted GPA calculation. c) Passing grade (G); It is given in case of success of courses that are not included in the weighted GPA. D) Failing grade (K); It is given in case of failure of courses that are not included in the weighted GPA. | |
Quality Assurance | In order to observe the quality of higher education programs; · The Council of Higher Education is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. · The "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by the Council of Higher Education are published every year. Reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education. · The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by the Council of Higher Education. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Establishment and Approval of Curricula: The Council of Higher Education determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. After the curriculum of the National Core Education Programs is accepted by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will bring to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; He receives a bachelor's degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: At the beginning of each year, higher education institutions enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (THEQC) in the context of continuous monitoring. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. In addition, the Quality Commission carries out the necessary work in accordance with the Istanbul Beykent University Quality Assurance Directive dated 10.06.2021 and numbered 2021/14. Accreditation Body Name; Communication Research Association (Communication Education Evaluation Accreditation Board) Start/End Date; 4.04.2024/14.04.2029 | |
Access Requirements | 1. To graduate from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to meet the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions. 2. To be placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), whose procedures and principles are determined by YÖK. 3. To be placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, whose procedures and principles are determined by YÖK. | |
Conditions for Success | In order for the students studying in this program to gain qualification as a graduate, they must have succeeded 240 ECTS credits from the courses offered with the course plan and structure and must have a GPA of at least 2.00 out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our department trains specialists who can apply the theoretical and technological knowledge they have acquired in the field of media and communication to their field of study, follow the reflections of communication technologies in the media sector, and have a critical and innovative perspective. Graduates can work in corporate communication units of private and public institutions with the education and experience they receive in the department. In addition, with the interdisciplinary perspective they gain, they can continue their academic careers by doing master's and doctoral studies in line with the field they are interested in. | |
Legal Basis | Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council Regulation | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030017746
ISCO:08 ISCO: 2642, 2432
ISCO:08 ISCO: 2642, 2432
The curriculum of the Department of Media and Communication has been prepared with an interdisciplinary perspective in order to educate individuals who have the ability to analyze communication processes in the media sector, master new communication technologies and have the ability to analyze political and social events in social life. The curriculum includes applied and theoretical courses such as Journalism Practices, Media Economics, Television Production and Management, Digital Media Studio, Brand Management, Media Planning, Internet Journalism, International Communication and Public Diplomacy, Visual Culture, New Media Management.
Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education (hybrid). In addition, practical trainings are carried out as internship or workplace training.
- Knows the basic concepts, theories and methods required by the fields of media and communication systems specialization.
- Knows the national, international, social and cultural dimensions of media and communication.
- Knows the processes specific to media culture, scientific and technological developments in the field.
- Knows the structural, managerial and technical characteristics of alternative media organizations as well as traditional/mainstream media.
- Knows the analysis of media forms and the characteristics of media literacy.
- Understands the media's perspective on ethical values and the professional ethical values that should be possessed.
- Has the ability to understand, interpret and apply the basic issues of communication.
- Understand the developments in the media and have the ability to analyze the current problems of the media.
- Has the ability to associate the theoretical knowledge required by the field of communication and media systems with practice.
- Has the ability to apply the principles of press profession and communication ethics to the profession with the awareness of professional responsibility.
- Follows new developments and discussions in the field of media and communication systems.
- Has the ability to use information technologies, press and broadcasting techniques effectively, to write, visualize and publish news using data collected from interactive media, web and social media.
- To be able to associate the knowledge and experience acquired in different fields with the multidisciplinary education he/she has received with his/her own field.
- Has the competence to take part in national and international fields with the ability of lifelong learning.
- Analyzes the news by following the media, synthesizes the information learned in the field of journalism in a social context.
- Using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level, follows the information in the field and communicates with colleagues.
- To be able to use the tools and equipment necessary for their profession in the right place and at the right time, to have the competence to associate the theoretical knowledge with the applications in the sector.
- Takes an active role in teamwork, makes media planning and organizes media relations by establishing written and oral communication.
- Has the competence to conduct public opinion research by following new developments and discussions in the field of media and communication systems.
- Has the competence to produce solutions to the problems encountered in the communication process and to take initiative on the subject.
The individual possesses advanced proficiency in the following core competencies:
- Literacy competence
- Multi-lingual proficiency
- Ability to work in groups
- Ability to prepare and present presentations
- Ability to debate
- Ability to use communication technologies
- Competence in knowing concepts and theories in the field of communication and media
- Competence in media analysis and applications
- Ability to know legal, moral and ethical values in the media
The individual possesses intermediate proficiency in the following core competencies:
- Multi-lingual proficiency - moderate
- Ability to use communication technologies-moderate
Teaching Methods and Codes Used at Beykent University [1]
1: Lecture, 2: Question-Answer, 3: Discussion, 4: Drill and Practice, 5: Demonstration, 6: Show Doing, 7: Role Play, 8: Group Work, 9: Simulation, 10: Brainstorming, 11: Six Hats, 12: Case Study, 13: Experiment / Laboratory / Workshop / Field Practice / Internship, 14: Individual Study, 15: Problem Solving, 16: Project Based Learning
Measurement Methods and Codes Used at Beykent University [1]
A: Exam, B: Quiz, C: Jury/Board Exam, D: Homework, E: Report, F: Research Paper, G: Presentation, H: Portfolio, I: Applied Skills Demonstration, J: Project Monitoring, K: Group Project Monitoring, L: Thesis Monitoring, M: Attendance
1) https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=23305&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5
2) https://www.beykent.edu.tr/docs/default-source/yonergeler/beykent-universitesi-bagil-degerlendirme-sistemi-uygulama-yonergesi.pdf?sfvrsn=f994d223_4
3) Letter and/or number-based grading systems are used to evaluate student achievement.
A student's absolute achievement score; It consists of the contribution of the mid-term grade of that course and the final score of the semester (make-up exam score if the make-up exam has been taken) at certain rates. The contribution of in-term evaluations to the absolute success score; In formal education, it cannot be less than 40% and more than 70%, while in distance education, mid-term evaluations are calculated over 20% and end-of-term evaluations are calculated over 80%. Absolute success grades show the ranking grade of the students. Considering the success level of the class, the statistical distribution of the scores and the class average, how to obtain letter grades is determined by the Senate. The letter grade and coefficients and other signs are shown below:
2) Other letter grades and their meanings are listed below.
a) DZ grade; It is given when the attendance requirements of the course are not met.
b) Exempt grade (M); It is given to credits earned as a result of exemption exams. Exempt note; It is included in the graduation credit, it is not included in the weighted GPA calculation.
c) Passing grade (G); It is given in case of success of courses that are not included in the weighted GPA.
D) Failing grade (K); It is given in case of failure of courses that are not included in the weighted GPA.
In order to observe the quality of higher education programs;
· The Council of Higher Education is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
· The "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by the Council of Higher Education are published every year. Reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education.
· The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by the Council of Higher Education. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Establishment and Approval of Curricula: The Council of Higher Education determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. After the curriculum of the National Core Education Programs is accepted by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will bring to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; He receives a bachelor's degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: At the beginning of each year, higher education institutions enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (THEQC) in the context of continuous monitoring. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
In addition, the Quality Commission carries out the necessary work in accordance with the Istanbul Beykent University Quality Assurance Directive dated 10.06.2021 and numbered 2021/14.
Accreditation Body Name; Communication Research Association (Communication Education Evaluation Accreditation Board)
Start/End Date; 4.04.2024/14.04.2029
1. To graduate from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to meet the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions.
2. To be placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), whose procedures and principles are determined by YÖK.
3. To be placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, whose procedures and principles are determined by YÖK.
Our department trains specialists who can apply the theoretical and technological knowledge they have acquired in the field of media and communication to their field of study, follow the reflections of communication technologies in the media sector, and have a critical and innovative perspective. Graduates can work in corporate communication units of private and public institutions with the education and experience they receive in the department. In addition, with the interdisciplinary perspective they gain, they can continue their academic careers by doing master's and doctoral studies in line with the field they are interested in.
Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council Regulation
The qualification is valid at all times.
