Yeterlilik Kodu | TR0030035402 | |
Yeterlilik Adı | Mekatronik (Sakarya MYO) Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi 54050 Serdivan/SAKARYA | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.subu.edu.tr/tr | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mekanik ve metal ticareti | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08: 3119 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Teknolojinin gelişmesiyle birçok mekanik sistemin; elektrik, elektronik ve bilgisayar destekli hale gelmesi kaçınılmaz olmuştur. Mekatronik Programında; makine, elektrik, elektronik, bilgisayar ve kontrol tekniklerinin kesişimin de çalışan sistemlerin kullanıldığı tesislere ara eleman yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Program; temel elektronik, bilgisayar, elektromekanik sistemler, hidrolik-pnömatik sistemler, kontrol sistemleri ve bilgisayar destekli çizim – tasarım - üretim alanlarında bilgi-beceri sahibi nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı olan ve lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride ve alanı ile uyumlu iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; · YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. · YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. · YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Türkiye'deki meslek yüksekokullarının farklı programlarını akredite edebilen MEDEK derneğinin akreditasyon şartları sağlanarak programın kalitesi güvence altına alışmıştır. Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.01.2025 / 31.12.2028 | |
Giriş Şartı | Mekatronik Programına ÖSYM tarafından yapılan üniversitelere giriş sınavı ile öğrenci alınmaktadır. Programımıza öğrenciler Temel Yeterlilik Testi (TYT) puanları ile tercihte bulunabilmektedirler. Yabancı Uyruklu öğrenciler ise Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı (YÖS) ile kabul edilmektedir. Programımıza Genel Kabul Koşulları dışında Yatay Geçiş ve Çift Anadal Programı (ÇAP) ile de öğrenci kabulü mümkündür. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. | |
Başarma Şartları | Programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmaları ve 120 AKTS kredisi almaları zorunludur. Öğrencilerin stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | 1. Mesleki önlisans programlarından mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Dikey geçiş kontenjanları ilişkili lisans programlarında belirlenmiş kontenjanın yüzde onunu geçmeyecek şekilde YÖK kararı ile belirlenir. 2. Mesleki önlisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından da eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı önlisans diploması alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030035402
ISCO 08: 3119
ISCO 08: 3119
Teknolojinin gelişmesiyle birçok mekanik sistemin; elektrik, elektronik ve bilgisayar destekli hale gelmesi kaçınılmaz olmuştur. Mekatronik Programında; makine, elektrik, elektronik, bilgisayar ve kontrol tekniklerinin kesişimin de çalışan sistemlerin kullanıldığı tesislere ara eleman yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Program; temel elektronik, bilgisayar, elektromekanik sistemler, hidrolik-pnömatik sistemler, kontrol sistemleri ve bilgisayar destekli çizim – tasarım - üretim alanlarında bilgi-beceri sahibi nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı olan ve lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride ve alanı ile uyumlu iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılmaktadır.
- Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
- İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
- Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
- Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
- Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
- Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Mekatronik ile ilgili temel kavramları tanımlar ve uygular.
- Otomasyon sistem elemanlarını tanımlar ve programlar.
- Otomasyon sistem elemanlarını tanımlar ve programlar.
- Hidrolik- Pnömatik sistem elemanlarını açıklar ve sistemi tasarlar.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliğİ
- Kültürel farkındalık ve ifade
- Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
- Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
- Her ders için ölçme ve değerlendirme sistemi, üniversitemiz Bilgi Yönetim Sistemi (BYS)’de bulunan ilgili dersin ders tanıtım sayfasında açıklanmıştır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
· YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
· YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
· YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Türkiye'deki meslek yüksekokullarının farklı programlarını akredite edebilen MEDEK derneğinin akreditasyon şartları sağlanarak programın kalitesi güvence altına alışmıştır.
Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:
01.01.2025 / 31.12.2028
Mekatronik Programına ÖSYM tarafından yapılan üniversitelere giriş sınavı ile öğrenci alınmaktadır. Programımıza öğrenciler Temel Yeterlilik Testi (TYT) puanları ile tercihte bulunabilmektedirler. Yabancı Uyruklu öğrenciler ise Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı (YÖS) ile kabul edilmektedir.
Programımıza Genel Kabul Koşulları dışında Yatay Geçiş ve Çift Anadal Programı (ÇAP) ile de öğrenci kabulü mümkündür.
Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
1. Mesleki önlisans programlarından mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Dikey geçiş kontenjanları ilişkili lisans programlarında belirlenmiş kontenjanın yüzde onunu geçmeyecek şekilde YÖK kararı ile belirlenir.
2. Mesleki önlisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından da eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı önlisans diploması alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030035402 | |
Qualification Title | Associate Degree in Mechatronics | |
Awarding Body | Sakarya University of Applied Sciences | |
Awarding Body Contact | Sakarya University of Applied Sciences, 54050 Serdivan /Sakarya | |
Awarding Body Url | https://www.subu.edu.tr/en | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Mechanics and metal trades | |
National Occupation Classification |
ISCO 08: 3119 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | With the development of technology, it has become inevitable for many mechanical systems to become electrical, electronic and computer-aided. The Mechatronics Program aims to train intermediate staff for facilities where systems operating at the intersection of machinery, electricity, electronics, computers and control techniques are used. The program aims to train qualified human resources with knowledge and skills in the fields of basic electronics, computers, electromechanical systems, hydraulic-pneumatic systems, control systems and computer-aided drawing - design - production, and is a higher education program that is based on at least 40% of the curriculum and is the first stage of undergraduate education. | |
Learning Environments | Education and training are provided in the form of formal or distance education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry and workplaces compatible with the field. | |
Description |
| |
Key Competencies | Has the following key competencies at a pre-advanced level:
| |
Further Info |
| |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; • CHE is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions. • “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by CHE are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are also shared with the public by CHE. • CHE publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions every year. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by CHE. The quality assurance of associate degree programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. CHE determines the minimum standards and criteria required for opening associate degree departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each diploma program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CHE on these issues. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of CHE. 2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each associate degree program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CHE on these issues. 3. Certification: Students enrolled in associate degree programs receive an associate degree diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Board (THEQC) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by THEQC also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is provided. THEQC conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. The accreditation conditions of the MEDEK association, which can accredit different programs of vocational schools in Türkiye, have been met and the quality of the program has been guaranteed. Vocational Education Evaluation and Accreditation Association (MEDEK) Accreditation Start/End Date: 01.01.2025 / 31.12.2028 | |
Access Requirements | Students are accepted to the Mechatronics Program through the university entrance exam conducted by ÖSYM. Students can make their preferences for our program with their Basic Proficiency Test (BPT) scores. Foreign students are accepted through the Foreign Student Exam (FSE). In addition to the General Admission Conditions, it is also possible to accept students to our program with Horizontal Transfer and Double Major Program (DMP). To be a graduate of a secondary education institution or a foreign country secondary education institution whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to have met the conditions for admission to associate degree programs of higher education institutions. | |
Conditions for Success | In order to graduate from the program, students must have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 from all courses specified in the curriculum and receive 120 ECTS credits. Students must complete their internships within the specified period and characteristics. | |
Progression Paths (Relationship Type) | 1. Students who graduate from vocational associate degree programs can vertically transfer to undergraduate programs as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM. Vertical transfer quotas are determined by the decision of YÖK in a way that does not exceed ten percent of the quota determined in related undergraduate programs. 2. Vocational associate degree students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions where they are studying. Students registered in double major programs can take courses from both diploma programs simultaneously and receive two separate associate degree diplomas if they are successful. | |
Legal Basis | 1.Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030035402
ISCO 08: 3119
ISCO 08: 3119
With the development of technology, it has become inevitable for many mechanical systems to become electrical, electronic and computer-aided. The Mechatronics Program aims to train intermediate staff for facilities where systems operating at the intersection of machinery, electricity, electronics, computers and control techniques are used. The program aims to train qualified human resources with knowledge and skills in the fields of basic electronics, computers, electromechanical systems, hydraulic-pneumatic systems, control systems and computer-aided drawing - design - production, and is a higher education program that is based on at least 40% of the curriculum and is the first stage of undergraduate education.
Education and training are provided in the form of formal or distance education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry and workplaces compatible with the field.
- Has basic, up-to-date and applied knowledge about his/her profession.
- Has knowledge about occupational health and safety, environmental awareness and quality processes.
- Follows current developments and applications for his/her profession and uses them effectively.
- Effectively uses information technologies (software, program, animation etc.) related to his/her profession.
- Has the ability to evaluate professional problems and issues independently with an analytical and critical approach and present solution proposals.
- Can effectively present his/her thoughts at the level of knowledge and skills through written and verbal communication and express them in an understandable manner.
- Takes responsibility as a team member to solve unforeseen complex problems encountered in applications related to his/her field.
- Has awareness about career management and lifelong learning.
- Has social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, applying and announcing data related to his/her field.
- Follows information in his/her field using a foreign language and communicates with his/her colleagues.
- Defines and applies basic concepts related to mechatronics.
- Defines and programs automation system elements.
- Defines and programs automation system elements.
- Explains hydraulic-pneumatic system elements and designs the system.
Has the following key competencies at a pre-advanced level:
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression
- Measurement and evaluation methods; types of exams and their contribution to course success grades are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (CHE) on these issues.
- Different methods such as homework, project, application, midterm and final exams are used in measurement and evaluation.
- Letter and/or number-based grading systems are used in the evaluation of student success.
- The measurement and evaluation system for each course is explained on the course introduction page of the relevant course in our university's Information Management System (IMS).
In order to monitor the quality of higher education programs;
• CHE is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions.
• “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by CHE are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are also shared with the public by CHE.
• CHE publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions every year. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by CHE.
The quality assurance of associate degree programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. CHE determines the minimum standards and criteria required for opening associate degree departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each diploma program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CHE on these issues.
1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of CHE.
2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each associate degree program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CHE on these issues.
3. Certification: Students enrolled in associate degree programs receive an associate degree diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Board (THEQC) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by THEQC also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is provided. THEQC conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
The accreditation conditions of the MEDEK association, which can accredit different programs of vocational schools in Türkiye, have been met and the quality of the program has been guaranteed.
Vocational Education Evaluation and Accreditation Association (MEDEK)
Accreditation Start/End Date:
01.01.2025 / 31.12.2028
Students are accepted to the Mechatronics Program through the university entrance exam conducted by ÖSYM. Students can make their preferences for our program with their Basic Proficiency Test (BPT) scores. Foreign students are accepted through the Foreign Student Exam (FSE).
In addition to the General Admission Conditions, it is also possible to accept students to our program with Horizontal Transfer and Double Major Program (DMP).
To be a graduate of a secondary education institution or a foreign country secondary education institution whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to have met the conditions for admission to associate degree programs of higher education institutions.
1. Students who graduate from vocational associate degree programs can vertically transfer to undergraduate programs as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM. Vertical transfer quotas are determined by the decision of YÖK in a way that does not exceed ten percent of the quota determined in related undergraduate programs.
2. Vocational associate degree students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions where they are studying. Students registered in double major programs can take courses from both diploma programs simultaneously and receive two separate associate degree diplomas if they are successful.
1.Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.
