Yeterlilik Kodu | TR0030033352 | |
Yeterlilik Adı | Metalurji ve Malzeme Mühendisliği (%30 İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://iuc.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Malzemeler (cam, kağıt, plastik ve ahşap) | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bir dersteki başarının ölçülmesinde, o derse ait yarıyıl içi çalışmaları ile yarıyıl sonu sınavlarında sağlanan başarı dikkate alınır. Yarıyıl içi etkinlikleri; ara sınav/sınavları, kısa sınav/sınavlar, arazi çalışmaları, uygulama, ödev, sunum, proje, staj, atölye, seminer, laboratuvar ve benzeri çalışmalardan oluşur. Bunların ders başarı notuna katkısı, ilgili dersin sorumlu öğretim üyesi tarafından belirlenir ve her dönem başında öğrenciler ile paylaşılır. Ham başarı notu, öğrencilerin yarıyıl içi etkinlikleri ile yarıyıl sonu sınavından aldıkları notların öngörülen ağırlıklara göre hesaba katılmasıyla belirlenir. Bağıl değerlendirme sisteminde başarı notu, ham başarı notlarının ortalaması ve istatistiksel dağılımı esas alınarak hesaplanır. Bir ders için bir ara sınav yapılır. Yarıyıl sonu bitirme veya bütünleme sınavının ders başarı notuna katkısı %50’dir. Herhangi bir dersten yarıyıl sonu sınavına girmeyen ve bu sınavda 100 üzerinden en az 50 alamayan öğrenciler başarısız sayılır. Başarı notu derecelerinin harf karşılıkları şöyledir: Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten (DC) ve (DD) harf notlarından birini alan öğrenci o dersi koşullu olarak başarmış sayılır. Bir dersten (FF) harf notunu alan öğrenci o dersten başarısız olmuş sayılır. Bir dersten (FD) harf notunu alan öğrenci o dersten devamsızlık nedeniyle başarısız olmuş sayılır. Beden eğitimi, güzel sanatlar ve benzeri dersler için takdir anlamındadır.
Başarı Notu Katsayı Açıklama AA 4.00 Mükemmel BA 3.50 Pekiyi BB 3.00 İyi CB 2.50 Orta CC 2.00 Yeterli DC 1.50 Koşullu Başarılı DD 1.00 Başarısız FF 0.00 Başarısız FD 0.00 Devamsız | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Ek olarak İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Kalite Yönetim Sistemi çerçevesinde; her program için program eğitim amaçlarının, program yeterliliklerinin ve dersin öğrenme çıktılarının nasıl hazırlanacağı “Bölüm Program Tasarımı Onaylanması ve Müfredat Hazırlık Prosedürü" ile tanımlanmış durumdadır. Kalite Yönetim Sistemi’nde tanımlı “Bölüm Program Tasarımı Onaylanması ve Müfredat Hazırlık Prosedürü”nde yer alan “Programların gözden geçirilmesi ve güncellemesi” bölümü doğrultusunda; iç ve dış paydaş geribildirimleri, program gözden geçirme sürecinde değerlendirilmektedir. Bu kapsamda; “Öğrenci Memnuniyet Anketi”, “Öğrenci Ders Değerlendirme Anketi”, “İş Yükü Temelli Kredilerin Değerlendirilmesi (AKTS) Anketi”, “Mezun Anketi” ve “Dış Paydaş Toplantıları” ile alınan geribildirimler gerekli durumlarda değerlendirilerek aksiyon alınmaktadır. Gerçekleştirilen bu PUKÖ döngüsü, “Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)” tarafından da beklenmektedir. Akreditasyon Kuruluşu Adı; Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2023 / 30.09.2025 | |
Giriş Şartı | ÖSYM MF-4; Yabancı Uyruklu Öğrenciler için YÖS, Türki Cumhuriyet Öğrencileri İçin TCS. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak. ÖSYM tarafından yapılan DGS sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak. | |
Başarma Şartları | Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Bölümü mezunu olabilmek için 240 AKTS'li ders alımı, not ortalamasının 2.0/4.0 olması ve 45 iş günü stajını tamamlaması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız araştırma-geliştirme kurumlarında araştırmacı; demir-çelik, demir-dışı metal üretim, döküm (çelik, alüminyum, pik), seramik, plastik, kompozit, otomotiv, beyaz eşya, cam ve seramik sektörlerinde üretim, Ar-Ge ve kalite kontrol mühendisleri ve değişik firmalarda malzeme ve cihaz satış elemanı olarak istihdam alanı bulmaktadır. Ana metal ve metalurji sektörü dışında mezunlarımızın metalurji ve malzeme mühendisliği ile ilişkili değişik mühendislik alanlarında (seramik, polimer, kompozit; araştırma ve geliştirme; ısıl işlem, korozyona, tahribatsız muayene; refrakter malzemeler, biyomalzemeler toz metalurjisi; kaplama, plastik şekillendirme, cam; eklemeli imalat, nanoteknoloji) farklı mühendislik sektörlerinde (otomotiv; havacılık; elektronik; biuomedikal; beyaz eşya;) çalışma şansı vardır. İlgili fabrikalarda yaptıkları stajlar ve aldıkları ders ve laboratuvarlarda kendileriyle paylaşılan bilgiler ile öğrencilerimiz mezun olduklarında bu sektörlerler hakkında rasyonel karar verebilecek bilgi birikimine sahip olmaktadırlar. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora programlarına devam edebilirler. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030033352
ISCO 08
ISCO 08
- Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı 8 yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği, çoklu disipliner çalışma yaklaşımıyla alanında yararlı mühendislik çözümleri geliştiren ve bunu temel bilimlerle ilişkilendiren bölümdür. Malzemelerin üretimini, yapısını, bileşimini ve özelliklerini anlar, bu özelliklerden yola çıkarak yenilikçi malzeme geliştirir. Bölümde yer alan laboratuvarlar ve yapılan çalışmalar ile cevher hazırlama yöntemlerinden, üretim, karakterizasyonu ile üretim-yapı-özellik ve uygulama alanına yönelik performansların incelenmesi yapılmaktadır. Malzeme karakterizasyonu, akıllı malzemeler, nanomalzemeler, biyomalzemeler, toz metalurjisi, seramik malzemeler, yüzey işlem, ekstraktif metalurji, hidrometalurji, enerji malzemeleri, mekanik metalurji, döküm ve elektron mikroskopisi, polimer malzemeler araştırma laboratuarlarının tümü uluslararası seviyededir.
- Eğitim ve öğretim örgün şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ya da endüstride, staj olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Matematik, fen bilimleri, mühendislik, Metalurji ve Malzeme mühendisliği konularında yeterli bilgiye sahiptir.
- Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik çözümleri için kullanır.
- Her türlü malzemeyi yapı-üretim yöntemi-performans ilişkileri çerçevesinde değerlendirir.
- Metalurji ve Malzeme Mühendisliği ile ilgili karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi gerçekleştirir.
- Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar.
- Bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.
- Metalurji ve Malzeme Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
- Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi sunar.
- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi;
- Bireysel çalışır.
- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
- En az bir yabancı dil bilir.
- Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkında olur.
- Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yeniler.
- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartları bilir.
- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamaları bilir.
- Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkında olur.
- Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sunar.
- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları tanımlar.
- Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkında olur..
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Bir dersteki başarının ölçülmesinde, o derse ait yarıyıl içi çalışmaları ile yarıyıl sonu sınavlarında sağlanan başarı dikkate alınır. Yarıyıl içi etkinlikleri; ara sınav/sınavları, kısa sınav/sınavlar, arazi çalışmaları, uygulama, ödev, sunum, proje, staj, atölye, seminer, laboratuvar ve benzeri çalışmalardan oluşur. Bunların ders başarı notuna katkısı, ilgili dersin sorumlu öğretim üyesi tarafından belirlenir ve her dönem başında öğrenciler ile paylaşılır.
Ham başarı notu, öğrencilerin yarıyıl içi etkinlikleri ile yarıyıl sonu sınavından aldıkları notların öngörülen ağırlıklara göre hesaba katılmasıyla belirlenir. Bağıl değerlendirme sisteminde başarı notu, ham başarı notlarının ortalaması ve istatistiksel dağılımı esas alınarak hesaplanır.
Bir ders için bir ara sınav yapılır. Yarıyıl sonu bitirme veya bütünleme sınavının ders başarı notuna katkısı %50’dir.
Herhangi bir dersten yarıyıl sonu sınavına girmeyen ve bu sınavda 100 üzerinden en az 50 alamayan öğrenciler başarısız sayılır.
Başarı notu derecelerinin harf karşılıkları şöyledir:
Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
Bir dersten (DC) ve (DD) harf notlarından birini alan öğrenci o dersi koşullu olarak başarmış sayılır.
Bir dersten (FF) harf notunu alan öğrenci o dersten başarısız olmuş sayılır.
Bir dersten (FD) harf notunu alan öğrenci o dersten devamsızlık nedeniyle başarısız olmuş sayılır. Beden eğitimi, güzel sanatlar ve benzeri dersler için takdir anlamındadır.
Başarı Notu Katsayı Açıklama
AA 4.00 Mükemmel
BA 3.50 Pekiyi
BB 3.00 İyi
CB 2.50 Orta
CC 2.00 Yeterli
DC 1.50 Koşullu Başarılı
DD 1.00 Başarısız
FF 0.00 Başarısız
FD 0.00 Devamsız
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Ek olarak İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Kalite Yönetim Sistemi çerçevesinde; her program için program eğitim amaçlarının, program yeterliliklerinin ve dersin öğrenme çıktılarının nasıl hazırlanacağı “Bölüm Program Tasarımı Onaylanması ve Müfredat Hazırlık Prosedürü" ile tanımlanmış durumdadır. Kalite Yönetim Sistemi’nde tanımlı “Bölüm Program Tasarımı Onaylanması ve Müfredat Hazırlık Prosedürü”nde yer alan “Programların gözden geçirilmesi ve güncellemesi” bölümü doğrultusunda; iç ve dış paydaş geribildirimleri, program gözden geçirme sürecinde değerlendirilmektedir. Bu kapsamda; “Öğrenci Memnuniyet Anketi”, “Öğrenci Ders Değerlendirme Anketi”, “İş Yükü Temelli Kredilerin Değerlendirilmesi (AKTS) Anketi”, “Mezun Anketi” ve “Dış Paydaş Toplantıları” ile alınan geribildirimler gerekli durumlarda değerlendirilerek aksiyon alınmaktadır. Gerçekleştirilen bu PUKÖ döngüsü,
“Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)” tarafından da beklenmektedir.
Akreditasyon Kuruluşu Adı; Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2023 / 30.09.2025
ÖSYM MF-4; Yabancı Uyruklu Öğrenciler için YÖS, Türki Cumhuriyet Öğrencileri İçin TCS. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak. ÖSYM tarafından yapılan DGS sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
Mezunlarımız araştırma-geliştirme kurumlarında araştırmacı; demir-çelik, demir-dışı metal üretim, döküm (çelik, alüminyum, pik), seramik, plastik, kompozit, otomotiv, beyaz eşya, cam ve seramik sektörlerinde üretim, Ar-Ge ve kalite kontrol mühendisleri ve değişik firmalarda malzeme ve cihaz satış elemanı olarak istihdam alanı bulmaktadır. Ana metal ve metalurji sektörü dışında mezunlarımızın metalurji ve malzeme mühendisliği ile ilişkili değişik mühendislik alanlarında (seramik, polimer, kompozit; araştırma ve geliştirme; ısıl işlem, korozyona, tahribatsız muayene; refrakter malzemeler, biyomalzemeler toz metalurjisi; kaplama, plastik şekillendirme, cam; eklemeli imalat, nanoteknoloji) farklı mühendislik sektörlerinde (otomotiv; havacılık; elektronik; biuomedikal; beyaz eşya;) çalışma şansı vardır. İlgili fabrikalarda yaptıkları stajlar ve aldıkları ders ve laboratuvarlarda kendileriyle paylaşılan bilgiler ile öğrencilerimiz mezun olduklarında bu sektörlerler hakkında rasyonel karar verebilecek bilgi birikimine sahip olmaktadırlar.
Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora programlarına devam edebilirler.
Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki
Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası
Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları
Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030033352 | |
Qualification Title | Qualification Title Metallurgical and Materials Engineering Bachelor Degree | |
Awarding Body | Istanbul University - Cerrahpaşa | |
Awarding Body Contact | Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://iuc.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Materials (glass, paper, plastic and wood) | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | Metallurgical and Materials Engineering is a Undergraduete Program, which has 8 semesters education on Metallurgical and Materials Engineering. Istanbul University-Cerrrahpasa, Metallurgical and Materials Engineering develops engineering solutions and associates it with basic sciences. Understanding the production, structure, composition and properties of materials, developing novel materials. The production- structure-property-performance relationship is completed by examining the performances of the laboratories and research studies, from ore preparation methods, production, material development and characterization at every stage. Materials characterization, smart materials, nanomaterials, biomaterials, powder metallurgy, ceramic materials, surface engineering, extractive metallurgy, mechanical metallurgy, hydrometallurgy, energy materials, casting and electron microscopy, polymer materials research laboratories are all at international level. | |
Learning Environments | Learning takes place in a formal way. Also; Practical training and internship training are carried out in the laboratories and workshops within the university. | |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info | In assessing the achievement within a course, mid-term studies and final exams are considered. Midterm assessments encompass a range of activities such as midterm exam, quizzes, fieldwork, practical exercises, homework, presentations, projects, internships, workshops, seminars, laboratories and similar studies. The contribution of these midterm activities to the overall course grade is determined by the faculty member responsible for the relevant course and shared with students at the beginning of each semester. The raw success grade is determined by taking into account the students' mid-term activities and the grades they received from the final exam according to the predicted weights. In the relative evaluation system, the success grade is calculated based on the average and statistical distribution of the raw success grades. One midterm exam is conducted for each course. The contribution of the final or make-up exam at the end of the semester to the course success grade is 50%. Students who do not take the final exam in any course or who score below 50 out of 100 in this exam are considered unsuccessful. The letter equivalents of the success grades are as follows: A student receiving (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC) from a course is deemed to have passed that course. A student receiving (DC) and (DD) from a course is deemed to have conditionally passed that course. A student receiving (FF) from a course is deemed to have failed that course. A student who receives a letter grade (FD) from a course is deemed to have failed that course due to absenteeism. signifies appreciation for physical education, fine arts and similar courses. Grade Number AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FF 0.00 FD 0.00 | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. In addition, within the framework of Istanbul University-Cerrahpaşa Quality Management System, the procedures are defined for each program for the preparation of program educational objectives, program qualifications and course learning outcomes by the "Department Program Design Approval and Curriculum Preparation Procedure". In line with the "Review and update of programs" section in the "Department Program Design Approval and Curriculum Preparation Procedure" defined in the Quality Management System, internal and external stakeholder feedback is evaluated during the program review process. In this context, the feedback received through the "Student Satisfaction Survey", "Student Course Evaluation Survey", "Evaluation of Workload-Based Credits (ECTS) Survey", "Alumni Survey" and "External Stakeholder Meetings" are evaluated when necessary and action is taken. This Plan-Do-Check-Act (PDCA) cycle is also expected by the “Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association”. Accreditation Body Name; Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association (MÜDEK) Start: 01/05/2023 End: 30/09/2025 | |
Access Requirements | Istanbul University-Cerrrahpasa accepts Turkish students graduated from high schools or equivalent institutions through the central entrance examination conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). International students who have graduated from high schools, lyceums or equivalent institutions and who satisfy the application criteria may directly apply to Istanbul University-Cerrrahpasa. | |
Conditions for Success | For graduate from the Metallurgical and Materials Engineering 240 ECTS and 2.0/4.0 GPA and 45 days summer intern must be completed | |
Progression Paths (Relationship Type) | Beside the main metallurgy sector, our graduates have a chance to work in related with different metallurgical and materials engineering fields (ceramic to polymer; metal to composites; research and development to design; heat treatment to corrosion; non-destructive testing; refractories to powder metallurgy; coatings, plastic deformation to glass; additive manufacturing to nanotechnology) in where metallurgical and materials engineers are demanded by different sectors (automotive, aerospace, electronics, medical, white appliances) Our students find opportunity to observe different factories in these sectors during their summer interns; learn many details about them during courses and labs. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinetely. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030033352
ISCO 08
ISCO 08
Metallurgical and Materials Engineering is a Undergraduete Program, which has 8 semesters education on Metallurgical and Materials Engineering. Istanbul University-Cerrrahpasa, Metallurgical and Materials Engineering develops engineering solutions and associates it with basic sciences. Understanding the production, structure, composition and properties of materials, developing novel materials. The production- structure-property-performance relationship is completed by examining the performances of the laboratories and research studies, from ore preparation methods, production, material development and characterization at every stage. Materials characterization, smart materials, nanomaterials, biomaterials, powder metallurgy, ceramic materials, surface engineering, extractive metallurgy, mechanical metallurgy, hydrometallurgy, energy materials, casting and electron microscopy, polymer materials research laboratories are all at international level.
Learning takes place in a formal way. Also; Practical training and internship training are carried out in the laboratories and workshops within the university.
- Adequate knowledge in mathematics, science, engineering and Metallurgical and Materials engineering subjects pertaining to the relevant discipline;
- Ability to use theoretical and applied knowledge in these areas in the solution of complex engineering problems
- Ability to evaluation of the materials in the structure-process-performance relationship
- Ability to formulate, and solve complex Metallurgical and Materials engineering problems;
- Ability to select and apply proper analysis and modeling methods for this purpose.
- Ability to design a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions, in such a way as to meet the desired result;
- Ability to apply modern design methods for this purpose.
- Ability to select and use modern techniques and tools needed for analyzing and solving complex problems encountered in Metallurgical and Materials engineering practice;
- ability to employ information technologies effectively.
- Ability to design and conduct experiments, gather data, analyze and interpret results for investigating complex engineering problems or discipline specific research questions.
- Ability to work efficiently in intra-disciplinary and multi-disciplinary teams;
- Ability to work individually
- Ability to communicate effectively, both orally and in writing;
- knowledge of a minimum of one foreign language;
- Ability to write effective reports and comprehend written reports, prepare design and production reports, make effective presentations, and give and receive clear and intelligible instructions.
- Awareness of the need for lifelong learning;
- Ability to access information, to follow developments in science and technology, and to continue to educate him/herself
- Knowledge on behavior according ethical principles, professional and ethical responsibility and standards used in engineering practices.
- Knowledge about business life practices such as project management, risk management, and change management;
- Awareness in entrepreneurship, innovation;
- Knowledge about sustainable development.
- Knowledge about the global and social effects of engineering practices on health, environment, and safety, and contemporary issues of the century reflected into the field of engineering;
- Awareness of the legal consequences of engineering solutions
- Competence in reading, writing
- Competence in foreign languages
- Competence in mathematics, science, technology and engineering.
- Competence in digital technology
- Competence in social, personal learning
- Competence in citizenship
- Competence in entrepreneurship
- Competence in communication skills and cultures
In assessing the achievement within a course, mid-term studies and final exams are considered. Midterm assessments encompass a range of activities such as midterm exam, quizzes, fieldwork, practical exercises, homework, presentations, projects, internships, workshops, seminars, laboratories and similar studies. The contribution of these midterm activities to the overall course grade is determined by the faculty member responsible for the relevant course and shared with students at the beginning of each semester.
The raw success grade is determined by taking into account the students' mid-term activities and the grades they received from the final exam according to the predicted weights. In the relative evaluation system, the success grade is calculated based on the average and statistical distribution of the raw success grades.
One midterm exam is conducted for each course. The contribution of the final or make-up exam at the end of the semester to the course success grade is 50%.
Students who do not take the final exam in any course or who score below 50 out of 100 in this exam are considered unsuccessful.
The letter equivalents of the success grades are as follows:
A student receiving (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC) from a course is deemed to have passed that course.
A student receiving (DC) and (DD) from a course is deemed to have conditionally passed that course.
A student receiving (FF) from a course is deemed to have failed that course.
A student who receives a letter grade (FD) from a course is deemed to have failed that course due to absenteeism.
signifies appreciation for physical education, fine arts and similar courses.
Grade Number
AA 4.00
BA 3.50
BB 3.00
CB 2.50
CC 2.00
DC 1.50
DD 1.00
FF 0.00
FD 0.00
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
In addition, within the framework of Istanbul University-Cerrahpaşa Quality Management System, the procedures are defined for each program for the preparation of program educational objectives, program qualifications and course learning outcomes by the "Department Program Design Approval and Curriculum Preparation Procedure". In line with the "Review and update of programs" section in the "Department Program Design Approval and Curriculum Preparation Procedure" defined in the Quality Management System, internal and external stakeholder feedback is evaluated during the program review process. In this context, the feedback received through the "Student Satisfaction Survey", "Student Course Evaluation Survey", "Evaluation of Workload-Based Credits (ECTS) Survey", "Alumni Survey" and "External Stakeholder Meetings" are evaluated when necessary and action is taken. This Plan-Do-Check-Act (PDCA) cycle is also expected by the “Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association”.
Accreditation Body Name; Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association (MÜDEK)
Start: 01/05/2023 End: 30/09/2025
Istanbul University-Cerrrahpasa accepts Turkish students graduated from high schools or equivalent institutions through the central entrance examination conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). International students who have graduated from high schools, lyceums or equivalent institutions and who satisfy the application criteria may directly apply to Istanbul University-Cerrrahpasa.
Beside the main metallurgy sector, our graduates have a chance to work in related with different metallurgical and materials engineering fields (ceramic to polymer; metal to composites; research and development to design; heat treatment to corrosion; non-destructive testing; refractories to powder metallurgy; coatings, plastic deformation to glass; additive manufacturing to nanotechnology) in where metallurgical and materials engineers are demanded by different sectors (automotive, aerospace, electronics, medical, white appliances) Our students find opportunity to observe different factories in these sectors during their summer interns; learn many details about them during courses and labs.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is valid indefinetely.
