Yeterlilik Kodu | TR0030025156 | |
Yeterlilik Adı | Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Atılım Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kızılcaşar, 06830 İncek Gölbaşı/Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.atilim.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 21/12/2021 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Malzemeler (cam, kağıt, plastik ve ahşap) | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Mezuniyet için kazanılması gereken en az AKTS kredisi 240’dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını ve bitirme projesini belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Metalurji ve Malzeme Mühendisleri demir çelik işletmeleri, demir-dışı metal (alüminyum, bakır vb.) fabrikaları, dökümhaneler, haddehaneler, ısıl işlem tesisleri, geleneksel ve yüksek teknoloji seramik üretim şirketleri, otomotiv, savunma, havacılık ve uzay, biyomedikal vb. sanayiler, malzeme araştırma ve geliştirme merkezleri, üretim tesislerinin araştırma-geliştirme ve kalite departmanları, gözetim firmaları vb. farklı alan ve sanayilerde çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030025156
ISCO:08
ISCO:08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
- Deney tasarlama ve yapma ve deney sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerisi.
- Belirlenen gereksinimlere göre bir sistem, bileşen ve işlem tasarımlama becerisi.
- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
- Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi.
- Profesyonel ve meslek etiği sorumluluğunu kavrama. Etkin iletişim kurma becerisi.
- Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal boyutlarda etkisini anlamak için gereken kapsamlı eğitim.
- Yaşam boyu eğitimin bir gereksinim olduğunu tanımak ve aynı zamanda bu eğitime angaje olma becerisi.
- Çağdaş konular hakkında bilgi sahibi olmak.
- Mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve yetenekleri kullanma becerisi.
- Proje yönetimi becerileri ve uluslar arası standartları ve metodolojileri tanıma.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
- Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
- Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
- Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
Metalurji ve Malzeme Mühendisleri demir çelik işletmeleri, demir-dışı metal (alüminyum, bakır vb.) fabrikaları, dökümhaneler, haddehaneler, ısıl işlem tesisleri, geleneksel ve yüksek teknoloji seramik üretim şirketleri, otomotiv, savunma, havacılık ve uzay, biyomedikal vb. sanayiler, malzeme araştırma ve geliştirme merkezleri, üretim tesislerinin araştırma-geliştirme ve kalite departmanları, gözetim firmaları vb. farklı alan ve sanayilerde çalışabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030025156 | |
Qualification Title | Metallurgical and Materials Engineering Bachelors Degree Diploma | |
Awarding Body | Atilim University | |
Awarding Body Contact | Kızılcaşar, 06830 İncek Gölbaşı/Ankara / Turkey | |
Awarding Body Url | www.atilim.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 21/12/2021 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Materials (glass, paper, plastic and wood) | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Our department was founded in 2004 with the objective of graduating engineers who have strong knowledge about metals, ceramics, polymers and composite materials and who can apply this knowledge to the solution of engineering problems. The curriculum was designed in such a way as to set forth principles subjacent to all materials and to examine properties of materials and processes about materials on the basis of these principles. Class work is supported by laboratory studies and individual and/or team-work projects. Third and fourth year courses are directed to preparing students to their career. Students take material selection and graduation project courses in their fourth year. Various technical elective courses offered give students opportunity to gain advanced knowledge on subjects like advanced ceramics, bimaterials, nanomaterials etc. With two compulsory one-month period summer practices and several plant visits the students are given the chance to get to know their profession. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Within the rules and regulations provided by the Higher Education Council (YÖK), the students are accepted to this program through the Higher Education Transition Examination (YGS) and Undergraduate Placement Examination (LYS) conducted by Student Selection and Placement Center (ÖSYM). After the students submit their preferences on the programs they want to study, based on their scores the students are placed in one of their choices by the Student Selection and Placement Center. The following rules and regulations are applied for the acceptance of foreign students:
The acceptance of exchange students is based on the agreements (Erasmus or General Academic Protocols) between Atilim University and the exchange partner university. Because the medium of education is English, the students who cannot certify their English Language Proficiency are required to attend the Preparatory School for a period of one year. | |
Conditions for Success | To graduate from the program, the student has to achieve a minimum of 2.00 out of 4.00 Grade Point Average and has to pass all of the courses in the curriculum with a minimum of DD/S/T grade (Atilim University Student Admission, Two-year and Undergraduate Education Rules And Regulations, Article 18, Article 25). A minimum of 240 ECTS credits have to be earned for graduation. In addition, the students have to complete the mandatory summer practices and graduation projects within a specified period, following certain specifications. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Metallurgical and Materials Engineers work in many different areas and industries such as iron and steel works, non-ferrous metals (aluminum, copper, etc.) plants, foundries, rolling mills, heat treatment facilities, traditional and high-tech ceramic manufacturing companies, automotive, defense, aeronautical and aerospace, biomedical industries, material research and development centers, research and development and quality departments of production establishments, surveillance companies etc. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030025156
ISCO:08
ISCO:08
- An ability to apply knowledge of mathematics, science, and engineering
- An ability to design and conduct experiments, as well as to analyze and interpret data
- An ability to design a system, component, or process to meet desired needs
- An ability to function on multi-disciplinary teams
- An ability to identify, formulate and solve engineering problems
- An understanding of professional and ethical responsibility
- An ability to communicate effectively
- An understanding the impact of engineering solutions in a global and societal context and recognition of the responsibilities for social problems
- Recognition of the need for, and an ability to engage in life-long learning
- A knowledge of contemporary engineering issues
- An ability to use the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for engineering practice
- Skills in project management and recognition of international standards and methodologies
Our department was founded in 2004 with the objective of graduating engineers who have strong knowledge about metals, ceramics, polymers and composite materials and who can apply this knowledge to the solution of engineering problems. The curriculum was designed in such a way as to set forth principles subjacent to all materials and to examine properties of materials and processes about materials on the basis of these principles. Class work is supported by laboratory studies and individual and/or team-work projects. Third and fourth year courses are directed to preparing students to their career. Students take material selection and graduation project courses in their fourth year. Various technical elective courses offered give students opportunity to gain advanced knowledge on subjects like advanced ceramics, bimaterials, nanomaterials etc. With two compulsory one-month period summer practices and several plant visits the students are given the chance to get to know their profession.
Within the rules and regulations provided by the Higher Education Council (YÖK), the students are accepted to this program through the Higher Education Transition Examination (YGS) and Undergraduate Placement Examination (LYS) conducted by Student Selection and Placement Center (ÖSYM). After the students submit their preferences on the programs they want to study, based on their scores the students are placed in one of their choices by the Student Selection and Placement Center.
The following rules and regulations are applied for the acceptance of foreign students:
- High School diploma and transcript
- Approval of documents in Item 1 by the Ministry of National Education
- Performance of the student in the related subjects.
- Result of the interview
- English proficiency minimum requirements
- TOEFL IBT: 91
- CBT: 233
- PBT: 577
- IELTS: 5,5
- Atilim University Prep School Proficiency: 60
The acceptance of exchange students is based on the agreements (Erasmus or General Academic Protocols) between Atilim University and the exchange partner university.
Because the medium of education is English, the students who cannot certify their English Language Proficiency are required to attend the Preparatory School for a period of one year.
Metallurgical and Materials Engineers work in many different areas and industries such as iron and steel works, non-ferrous metals (aluminum, copper, etc.) plants, foundries, rolling mills, heat treatment facilities, traditional and high-tech ceramic manufacturing companies, automotive, defense, aeronautical and aerospace, biomedical industries, material research and development centers, research and development and quality departments of production establishments, surveillance companies etc.
Qualification is continuous