Yeterlilik Kodu | TR0030045081 | |
Yeterlilik Adı | Mimari Dekoratif Sanatlar Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Uşak Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ankara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.usak.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Moda, iç ve endüstriyel tasarım | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Vize Sınav final uygulama çalışmaları Kayıt isteyen Mimari Dekoratif Sanatlar Programı öğrencileri ortaokul programı bitirmek için gereklidir. Öğrenciler ortaöğretim programları için Yükseköğretim Kurumu tarafından belirlenen sınavsız meslek lisesi geçiş mezun gerekmektedir olun. Ama öğrenciler programa yerleştirilebilir üniversite giriş sınavlarının dışında. Program sayısal belirlendi alanda yerleşmek için kullanılabilir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Mimari Dekoratif Sanatları önlisans programını başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavında başarılı oldukları takdirde;
| |
Başarma Şartları | Kayıt isteyen Mimari Dekoratif Sanatlar Programı öğrencileri ortaokul programı bitirmek için gereklidir. Öğrenciler ortaöğretim programları için Yükseköğretim Kurumu tarafından belirlenen sınavsız meslek lisesi geçiş mezun gerekmektedir olun. Ama öğrenciler programa yerleştirilebilir üniversite giriş sınavlarının dışında. Program sayısal belirlendi alanda yerleşmek için kullanılabilir. Tüm derslerini verip, stajlarını tamamlamış olmaları | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Türk Mimarisi, Dekorasyon, Restorasyon, Peyzaj, Seramik, Bilgisayarlı Tasarım gibi konularında gerek vasıflı ara eleman olarak gerekse bağımsız olarak kendilerine ait işyeri ve atölyelerinde bu alanlarda da hizmet verebilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030045081
- Çağın sorunları hakkında bilgi sahibi.
- Görsel sanatların, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
- Alanında başarıyla uygulama yürütür.
- Tasarım yapma, inceleme, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisiİstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarımlama becerisi.
- Tasarımla ilgili problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
- Sanat ve tasarım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu olarak çalışır.İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarımlama.
- Mimari projelerde iş takibi tanımlama ve çözümleme.
- Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere doğru olarak aktarır.
- Sanatsal, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
- Mimari uygulamalar için gerekli olan teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma.
- Alanında edindiği temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
- Öğrendiklerini pratiğe dökebilme ve kamu-özel kuruluşlarda kendini göstererek girişimci bir yapıya sahip olma.
Vize Sınav final uygulama çalışmaları Kayıt isteyen Mimari Dekoratif Sanatlar Programı öğrencileri ortaokul programı bitirmek için gereklidir. Öğrenciler ortaöğretim programları için Yükseköğretim Kurumu tarafından belirlenen sınavsız meslek lisesi geçiş mezun gerekmektedir olun. Ama öğrenciler programa yerleştirilebilir üniversite giriş sınavlarının dışında. Program sayısal belirlendi alanda yerleşmek için kullanılabilir.
Mimari Dekoratif Sanatları önlisans programını başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavında başarılı oldukları takdirde;
- Geleneksel Türk El Sanatları
- Geleneksel Türk Sanatları
- El Sanatları
- Eski Çini Onarımları
- Çini - Fotoğraf
- Grafik
- İç Mimarlık
- İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
- Mimarlık
- Seramik
- Tezhip
Türk Mimarisi, Dekorasyon, Restorasyon, Peyzaj, Seramik, Bilgisayarlı Tasarım gibi konularında gerek vasıflı ara eleman olarak gerekse bağımsız olarak kendilerine ait işyeri ve atölyelerinde bu alanlarda da hizmet verebilmektedirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030045081 | |
Qualification Title | Mimari Dekoratif Sanatlar Ön Lisans Diploması | |
Awarding Body | Usak University | |
Awarding Body Contact | Ankara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK | |
Awarding Body Url | https://www.usak.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Fashion, interior and industrial design | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Information about contemporary issues The visual arts, universal and social dimensions broad education necessary to understand the impact of Executes successfully implemented in the field. To design, review, analyze and interpret results To meet the requirements of a system, component, or process ability to design Design-related problems to identify, formulate, and solve In applications related to the field of art and design to solve problems, take responsibility as a team member. Alone, independently and / or in the group work in concert. To meet the requirements of a system, component, or process to design Identification and analysis of architectural projects follow-up Topics related to the field as experts or non-experts towards transfers. Artistic, cultural and ethical values ??has. Architecture required for applications techniques, skills and modern engineering tools Acquired in the field of art and the basic design basis, uses the theoretical and practical knowledge. Professional and ethical responsibility To be able to put into practice what they have learned in public and private organizations have manifested an entrepreneurial structure. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Midterm Exam-final-application studies Architecture Decorative Arts Program students who wish to enroll are required to finish secondary school program. Students make the transition from vocational school without an examination set by the Higher Education Authority for their secondary education programs are required to graduate. But outside of the university entrance exams that students can be placed in the program. The program is available to settle in the area were determined numerically. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Architectural Decorative Arts undergraduate program who successfully completed if they are successful in the Vertical Jump Test conducted by SSPC; - Traditional Turkish Handicrafts - Traditional Turkish Arts - Handicrafts - Restorations of Traditional Turkish Tile - Traditional Turkish Tile - Photograpy - Graphic - Interior Architecture - Interior Architecture and Environmental Design - Architecture - Ceramic - Illumination | |
Conditions for Success | Architecture Decorative Arts Program students who wish to enroll are required to finish secondary school program. Students make the transition from vocational school without an examination set by the Higher Education Authority for their secondary education programs are required to graduate. But outside of the university entrance exams that students can be placed in the program. The program is available to settle in the area were determined numerically. I have given the entire course and have completed an internship | |
Progression Paths (Relationship Type) | Turkish Architecture, Decoration, Restoration, Landscape, Ceramics, Computer Design issues such as the need to suitably qualified and independent in their own workplace and the workshop can serve in these areas. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030045081
Information about contemporary issues The visual arts, universal and social dimensions broad education necessary to understand the impact of Executes successfully implemented in the field. To design, review, analyze and interpret results To meet the requirements of a system, component, or process ability to design Design-related problems to identify, formulate, and solve In applications related to the field of art and design to solve problems, take responsibility as a team member. Alone, independently and / or in the group work in concert. To meet the requirements of a system, component, or process to design Identification and analysis of architectural projects follow-up Topics related to the field as experts or non-experts towards transfers. Artistic, cultural and ethical values ??has. Architecture required for applications techniques, skills and modern engineering tools Acquired in the field of art and the basic design basis, uses the theoretical and practical knowledge. Professional and ethical responsibility To be able to put into practice what they have learned in public and private organizations have manifested an entrepreneurial structure.
Midterm Exam-final-application studies Architecture Decorative Arts Program students who wish to enroll are required to finish secondary school program. Students make the transition from vocational school without an examination set by the Higher Education Authority for their secondary education programs are required to graduate. But outside of the university entrance exams that students can be placed in the program. The program is available to settle in the area were determined numerically.
Architectural Decorative Arts undergraduate program who successfully completed if they are successful in the Vertical Jump Test conducted by SSPC; - Traditional Turkish Handicrafts - Traditional Turkish Arts - Handicrafts - Restorations of Traditional Turkish Tile - Traditional Turkish Tile - Photograpy - Graphic - Interior Architecture - Interior Architecture and Environmental Design - Architecture - Ceramic - Illumination
Turkish Architecture, Decoration, Restoration, Landscape, Ceramics, Computer Design issues such as the need to suitably qualified and independent in their own workplace and the workshop can serve in these areas.
Qualification is continuous