Yeterlilik Kodu

TR0030009691

Yeterlilik Adı
Mimari Restorasyon Tezsiz Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiGülbahçe, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, 35430 Urla/İzmir
Sorumlu Kurum URLhttps://iyte.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Mimarlık ve şehir planlama
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri90
Programın Normal Süresi 1
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tarihi yapılarda taşıyıcı sistemler, bunları oluşturan elemanlar ve bu elemanların davranışları hakkında bilgi sahibi olabilme.
  • Koruma kuramı, koruma alanındaki uluslararası ve ulusal yönetmelikler, tüzükler, bildiriler ve sözleşmeler hakkında bilgiye sahip olabilme.
  • Tarihi bir yapıda gözlenen strüktür ve malzeme bozulması sorunlarını, bunların sınıflandırılmasını, kaynaklarını, acil ve uzun vadede alınabilecek koruma önlemlerini tanımlayabilecek bilgiye sahip olabilme.
  • Tarihi yapıların malzeme özelliklerini, bozulma ve korunma sorunlarını tanımlayabilecek bilgiye sahip olabilme.
  • Tarihi yapıların ve çevrelerin koruma projelerini; mimari, strüktürel ve malzeme sorunlarına yönelik müdahaleleri kapsayacak şekilde ilgili koruma kavramları çerçevesinde hazırlayabilecek bilgiye sahip olabilme.
  • Koruma çalışmalarında karşılaşılaşılan sorunların çözümü için gerekli olan çalışmaları tanımlayabilecek niteliklere sahip olabilme.
  • Koruma sorununun niteliğine bağlı olarak disiplinlerarası çalışma gruplarını oluşturabilecek niteliklere sahip olabilme.
  • Bulguları değerlendirerek bunları uygulamada kullanabilecek niteliklere sahip olabilme.
  • Tarihi yapıların ve çevrelerin koruma sorunlarına yönelik araştırma yürütebilmek ve ilgili projeleri hazırlama süreçlerini yönetebilecek yetkinliği kazanabilme.
  • Koruma çalışmalarında yer alan kişilerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunabilecek yetkinliğe sahip olabilme.
  • Koruma alanındaki gelişmeleri takip edebilme ve uygulamada bunları kullanabilme yetkinliğine sahip olabilme.
  • Katıldığı koruma çalışmalarında veya araştırmalarda elde edilen sonuçları koruma alanında uzman olan ve olmayan gruplarla paylaşabilme yetkinliğini kazanabilme.
  • İngilizceyi en az sözlü ve yazılı iletişim kuracak kadar bilebilme.
  • Uluslararası ve ulusal ortamlarda bildiri ve seminer hazırlayabilecek yetkinliği kazanabilme.
  • Tarihi yapıları ve çevreleri tanımlayabilme ve ileri belgeleme teknikleri kullanarak belgeleyebilecek bilgi sahibi olabilme.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme Öğrenciler ara sınav ve/veya yarıyıl içi çalışmalarından başka, bir de yarıyıl sonu sınavına ve/veya yarıyıl sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. Öğrenciye verilecek yarıyıl sonu ders başarı notu, ara sınavları, yarıyıl içi ödev ve proje çalışmaları, yarıyıl sonu sınavı ve/veya yarıyıl sonu proje çalışması değerlendirilmesi ile derse devamı göz önünde tutularak öğretim elemanı tarafından takdir olunur. EADB tarafından haklı ve geçerli görülen bir nedenle herhangi bir sınava giremeyen öğrenciye mazeret sınavı verilir. Enstitü anabilim dallarında yapılacak seminer, tasarım, laboratuvar ve atölye derslerinde yarıyıl sonu sınavı yapılmaz, başarı notu yıl içi notudur. Hangi derslerin bu şekilde değerlendirileceği EADB’nin önerisi ile Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü Enstitü Kurulunca belirlenir. Bir dersten başarılı sayılabilmek için, o dersten yarıyıl notu olarak yüksek lisans öğrencisinin en az (CC) alması gerekir. Öğrencilere, aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından yarıyıl sonu ders notu olarak takdir olunur. - 90- 100 arası yarıyıl ders notu olarak AA olmakla beraber katsayısı 4.00 - 85- 89 arası yarıyıl ders notu olarak BA olmakla beraber katsayısı 3.50 - 80- 84 arası yarıyıl ders notu olarak BB olmakla beraber katsayısı 3.00 - 75- 79 arası yarıyıl ders notu olarak CB olmakla beraber katsayısı 2.50 - 70- 74 arası yarıyıl ders notu olarak CC olmakla beraber katsayısı 2.00 - 65- 69 arası yarıyıl ders notu olarak DC olmakla beraber katsayısı 1.50 - 60- 64 arası yarıyıl ders notu olarak DD olmakla beraber katsayısı 1.00 - 50- 59 arası yarıyıl ders notu olarak FD olmakla beraber katsayısı 0.50 - 49 ve aşağısı yarıyıl ders notu olarak FF olmakla beraber katsayısı 0 Ortalamalara Katılmayan Notlar: I-Eksik, P-Gelişmekte Olan, S-Yeterli, U-Yetersiz, EX-Muaf, NA-Devamsızlık Nedeniyle Başarısız, NI-Not Ortalamasına KatılmayanÖğrencilerin başarı durumu, her yarıyıl sonunda genel not ortalamaları hesaplanarak belirlenir. Bir öğrencinin bir dersten aldığı toplam kredi, o dersin kredi değeri ile aldığı yarıyıl sonu ders notu katsayısının çarpımı ile elde edilir. Genel not ortalaması, öğrencinin lisansüstü programa kabul edilişinden itibaren EADB’ce belirlenen ve Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsünce kabul edilen en az ders yükünü tamamlamak amacıyla almış olduğu derslerin tümü dikkate alınarak hesaplanır. Genel not ortalamasına tekrar edilen derslerden alınan en son not katılır. Notlarda Maddi Hata ÖİDB tarafından açıklanan yarıyıl sonu ders notlarına ilişkin herhangi bir maddi hatanın yapılmış olması halinde, öğrenci EADB’na başvurur. Öğrencinin düzeltme istemi, EADB’nin önerisi ile Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü Yönetim Kurulu tarafından karara bağlanır. Yarıyıl sonu sınavlarından sonra verilen notlarla ilgili maddi hataların en geç ertesi yarıyıl kayıt süresi içinde düzeltilmiş olması gerekir. Ders Tekrarı Öğrenciler, başarısız oldukları dersleri tekrarlamak veya bu derslere EADB’ce eşdeğer kabul edilen dersleri almak zorundadır. Öğrenciler, genel not ortalamalarını yükseltmek amacıyla başarılı oldukları dersleri tekrarlayabilirler. Yarıyıl sonu ders notları ÖİDBna verildiği anda kesinleşir ve aynı başkanlık tarafından açıklanır. Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; en az 90 AKTS sağlamaları koşulu ile toplam 30 krediden az olmamak üzere en az 10 adet kredili ders, bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği dersi ve dönem projesinden başarılı olarak 4.00 üzerinden 3.00 genel not ortalamasına sahip olmaları ve derslerden en az CC notu almaları gerekmektedir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Bu programa, Senato tarafından belirlenen ALES puanı ile lisans ve/veya yüksek lisans başarı düzeyi, yazılı olarak yapılacak bilimsel değerlendirme sınavı ve/veya mülakat ve Enstitü Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından istenen referans mektubu, neden lisansüstü öğrenim görmek istediğini belirten kompozisyon ve benzeri bilgi ve belgeler değerlendirilerek öğrenci kabul edilir.Bu değerlendirmede ALES puanının etkisi %50’dir. Diğer %50’nin dağılımını her bir Enstitü Anabilim Dalı Başkanlığı kendisi belirler. Enstitü Anabilim Dalı Başkanlığı değerlendirme sonuçlarını Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsüne gönderir. Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile programlara öğrenci kabul edilir.

Başarma ŞartlarıBu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; en az 90 AKTS sağlamaları koşulu ile toplam 30 krediden az olmamak üzere en az 10 adet kredili ders, bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği dersi ve dönem projesinden başarılı olarak 4.00 üzerinden 3.00 genel not ortalamasına sahip olmaları ve derslerden en az CC notu almaları gerekmektedir.Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; en az 90 AKTS sağlamaları koşulu ile toplam 30 krediden az olmamak üzere en az 10 adet kredili ders, bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği dersi ve dönem projesinden başarılı olarak 4.00 üzerinden 3.00 genel not ortalamasına sahip olmaları ve derslerden en az CC notu almaları gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Özel firmalar olduğu kadar Mimari Restorasyon Bölümü’nden yüksek lisans diploması alan öğrenciler kültürel mirasın korunması ile ilgili kamu kurumları ve üniversitelerde de istihdam edilebilmektedir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030009691


Yeterlilik Adı
Mimari Restorasyon Tezsiz Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Gülbahçe, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, 35430 Urla/İzmir

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
90

Programın Normal Süresi
1

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tarihi yapılarda taşıyıcı sistemler, bunları oluşturan elemanlar ve bu elemanların davranışları hakkında bilgi sahibi olabilme.
  • Koruma kuramı, koruma alanındaki uluslararası ve ulusal yönetmelikler, tüzükler, bildiriler ve sözleşmeler hakkında bilgiye sahip olabilme.
  • Tarihi bir yapıda gözlenen strüktür ve malzeme bozulması sorunlarını, bunların sınıflandırılmasını, kaynaklarını, acil ve uzun vadede alınabilecek koruma önlemlerini tanımlayabilecek bilgiye sahip olabilme.
  • Tarihi yapıların malzeme özelliklerini, bozulma ve korunma sorunlarını tanımlayabilecek bilgiye sahip olabilme.
  • Tarihi yapıların ve çevrelerin koruma projelerini; mimari, strüktürel ve malzeme sorunlarına yönelik müdahaleleri kapsayacak şekilde ilgili koruma kavramları çerçevesinde hazırlayabilecek bilgiye sahip olabilme.
  • Koruma çalışmalarında karşılaşılaşılan sorunların çözümü için gerekli olan çalışmaları tanımlayabilecek niteliklere sahip olabilme.
  • Koruma sorununun niteliğine bağlı olarak disiplinlerarası çalışma gruplarını oluşturabilecek niteliklere sahip olabilme.
  • Bulguları değerlendirerek bunları uygulamada kullanabilecek niteliklere sahip olabilme.
  • Tarihi yapıların ve çevrelerin koruma sorunlarına yönelik araştırma yürütebilmek ve ilgili projeleri hazırlama süreçlerini yönetebilecek yetkinliği kazanabilme.
  • Koruma çalışmalarında yer alan kişilerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunabilecek yetkinliğe sahip olabilme.
  • Koruma alanındaki gelişmeleri takip edebilme ve uygulamada bunları kullanabilme yetkinliğine sahip olabilme.
  • Katıldığı koruma çalışmalarında veya araştırmalarda elde edilen sonuçları koruma alanında uzman olan ve olmayan gruplarla paylaşabilme yetkinliğini kazanabilme.
  • İngilizceyi en az sözlü ve yazılı iletişim kuracak kadar bilebilme.
  • Uluslararası ve ulusal ortamlarda bildiri ve seminer hazırlayabilecek yetkinliği kazanabilme.
  • Tarihi yapıları ve çevreleri tanımlayabilme ve ileri belgeleme teknikleri kullanarak belgeleyebilecek bilgi sahibi olabilme.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme Öğrenciler ara sınav ve/veya yarıyıl içi çalışmalarından başka, bir de yarıyıl sonu sınavına ve/veya yarıyıl sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. Öğrenciye verilecek yarıyıl sonu ders başarı notu, ara sınavları, yarıyıl içi ödev ve proje çalışmaları, yarıyıl sonu sınavı ve/veya yarıyıl sonu proje çalışması değerlendirilmesi ile derse devamı göz önünde tutularak öğretim elemanı tarafından takdir olunur. EADB tarafından haklı ve geçerli görülen bir nedenle herhangi bir sınava giremeyen öğrenciye mazeret sınavı verilir. Enstitü anabilim dallarında yapılacak seminer, tasarım, laboratuvar ve atölye derslerinde yarıyıl sonu sınavı yapılmaz, başarı notu yıl içi notudur. Hangi derslerin bu şekilde değerlendirileceği EADB’nin önerisi ile Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü Enstitü Kurulunca belirlenir. Bir dersten başarılı sayılabilmek için, o dersten yarıyıl notu olarak yüksek lisans öğrencisinin en az (CC) alması gerekir. Öğrencilere, aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından yarıyıl sonu ders notu olarak takdir olunur. - 90- 100 arası yarıyıl ders notu olarak AA olmakla beraber katsayısı 4.00 - 85- 89 arası yarıyıl ders notu olarak BA olmakla beraber katsayısı 3.50 - 80- 84 arası yarıyıl ders notu olarak BB olmakla beraber katsayısı 3.00 - 75- 79 arası yarıyıl ders notu olarak CB olmakla beraber katsayısı 2.50 - 70- 74 arası yarıyıl ders notu olarak CC olmakla beraber katsayısı 2.00 - 65- 69 arası yarıyıl ders notu olarak DC olmakla beraber katsayısı 1.50 - 60- 64 arası yarıyıl ders notu olarak DD olmakla beraber katsayısı 1.00 - 50- 59 arası yarıyıl ders notu olarak FD olmakla beraber katsayısı 0.50 - 49 ve aşağısı yarıyıl ders notu olarak FF olmakla beraber katsayısı 0 Ortalamalara Katılmayan Notlar: I-Eksik, P-Gelişmekte Olan, S-Yeterli, U-Yetersiz, EX-Muaf, NA-Devamsızlık Nedeniyle Başarısız, NI-Not Ortalamasına KatılmayanÖğrencilerin başarı durumu, her yarıyıl sonunda genel not ortalamaları hesaplanarak belirlenir. Bir öğrencinin bir dersten aldığı toplam kredi, o dersin kredi değeri ile aldığı yarıyıl sonu ders notu katsayısının çarpımı ile elde edilir. Genel not ortalaması, öğrencinin lisansüstü programa kabul edilişinden itibaren EADB’ce belirlenen ve Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsünce kabul edilen en az ders yükünü tamamlamak amacıyla almış olduğu derslerin tümü dikkate alınarak hesaplanır. Genel not ortalamasına tekrar edilen derslerden alınan en son not katılır. Notlarda Maddi Hata ÖİDB tarafından açıklanan yarıyıl sonu ders notlarına ilişkin herhangi bir maddi hatanın yapılmış olması halinde, öğrenci EADB’na başvurur. Öğrencinin düzeltme istemi, EADB’nin önerisi ile Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü Yönetim Kurulu tarafından karara bağlanır. Yarıyıl sonu sınavlarından sonra verilen notlarla ilgili maddi hataların en geç ertesi yarıyıl kayıt süresi içinde düzeltilmiş olması gerekir. Ders Tekrarı Öğrenciler, başarısız oldukları dersleri tekrarlamak veya bu derslere EADB’ce eşdeğer kabul edilen dersleri almak zorundadır. Öğrenciler, genel not ortalamalarını yükseltmek amacıyla başarılı oldukları dersleri tekrarlayabilirler. Yarıyıl sonu ders notları ÖİDBna verildiği anda kesinleşir ve aynı başkanlık tarafından açıklanır. Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; en az 90 AKTS sağlamaları koşulu ile toplam 30 krediden az olmamak üzere en az 10 adet kredili ders, bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği dersi ve dönem projesinden başarılı olarak 4.00 üzerinden 3.00 genel not ortalamasına sahip olmaları ve derslerden en az CC notu almaları gerekmektedir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Bu programa, Senato tarafından belirlenen ALES puanı ile lisans ve/veya yüksek lisans başarı düzeyi, yazılı olarak yapılacak bilimsel değerlendirme sınavı ve/veya mülakat ve Enstitü Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından istenen referans mektubu, neden lisansüstü öğrenim görmek istediğini belirten kompozisyon ve benzeri bilgi ve belgeler değerlendirilerek öğrenci kabul edilir.Bu değerlendirmede ALES puanının etkisi %50’dir. Diğer %50’nin dağılımını her bir Enstitü Anabilim Dalı Başkanlığı kendisi belirler. Enstitü Anabilim Dalı Başkanlığı değerlendirme sonuçlarını Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsüne gönderir. Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile programlara öğrenci kabul edilir.


Başarma Şartları
Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; en az 90 AKTS sağlamaları koşulu ile toplam 30 krediden az olmamak üzere en az 10 adet kredili ders, bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği dersi ve dönem projesinden başarılı olarak 4.00 üzerinden 3.00 genel not ortalamasına sahip olmaları ve derslerden en az CC notu almaları gerekmektedir.Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; en az 90 AKTS sağlamaları koşulu ile toplam 30 krediden az olmamak üzere en az 10 adet kredili ders, bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği dersi ve dönem projesinden başarılı olarak 4.00 üzerinden 3.00 genel not ortalamasına sahip olmaları ve derslerden en az CC notu almaları gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Özel firmalar olduğu kadar Mimari Restorasyon Bölümü’nden yüksek lisans diploması alan öğrenciler kültürel mirasın korunması ile ilgili kamu kurumları ve üniversitelerde de istihdam edilebilmektedir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030009691

Qualification Title
MİMARİ RESTORASYON TEZSİZ None Thesis Masters Degree
Awarding Bodyİzmir Institute of Technology
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasArchitecture and town planning
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value90
Program Duration1
Program Profile-
Learning Environments-
Description

To be able to acquire adequate knowledge on the characteristics and behavior of historic structural systems and their elements.To be able to acquire adequate knowledge on conservation theory, international and national regulations, charters, notifications and agreements.To be able to acquire adequate knowledge for identifying the structural failures and material deterioration in a historic building together with their types and sources; and short and long range precautions against them.To be able to acquire adequate knowledge for identifying the characteristics of historic building material together with their deterioration and conservation problems.To acquire adequate knowledge for preparing conservation projects of historic buildings and environments, including interventions for architectural, structural and material problems, within the frame of conservation concepts.To be able to demonstrate skill in identifying necessary work for resolving a conservation problem.To be able to demonstrate skill in forming interdisciplinary work teams in accordance with the quality of the conservation problem.To be able to demonstrate skill in evaluating findings and utilizing them in the related construction application.To be able to attain proficiency in managing research and application projects regarding conservation problems of historic structures and environment.To be able to attain proficiency in contributing to the professional accumulation of all parts of a conservation work.To be able to attain proficiency in following the developments in the conservation field and utilizing them in the related construction applications.To be able to attain proficiency in dissemination of conservation knowledge acquired in application and research to the conservation masters and the public.To be able to attain oral and written proficiency in English.To be able to attain proficiency in preparing seminars and papers both at national and international level.To be able to acquire adequate knowledge on identification, and advanced documentation of historic buildings and environments.

Key Competencies-
Further Info

Examination Regulations, Assessment and Grading Students who can’t take any one of these exams are given a make-up exam if their excuse is considered legitimate and valid by the relevant Department of the Graduate School of Engineering and Sciences. Final exams are not given for the seminar, design, laboratory and workshop courses in the departments of the Graduate School. The semester average of a student serves as his/her final grade. The courses which are to be evaluated in this way are decided on by the Board of the Graduate School of Engineering and Sciences upon a proposal by the relevant Department of the Graduate School of Engineering and Sciences. Master’s students are to receive a final grade of minimum CC to be considered successful in any one course. One of the letter grades below is assigned as final grade to the students for every course taken by the instructor. - Between 90- 100, semester grade is AA and coefficient is 4.00 - Between 85- 89, semester grade is BA and coefficient is 3.50 - Between 80- 84, semester grade is BB and coefficient is 3.00 - Between 75- 79, semester grade is CB and coefficient is 2.50 - Between 70- 74, semester grade is CC and coefficient is 2.00 - Between 65- 69, semester grade is DC and coefficient is 1.50 - Between 60- 64, semester grade is DD and coefficient is 1.00 - Between 50- 59, semester grade is FD and coefficient is 0.50 - 49 and below, semester grade is FF and coefficient is 0 Grades not included in the average: I-Incomplete, P- Showing progress, S- Satisfactory, U-Unsatisfactory, EX-Exempt, NA- Unsuccessful due to non-attendance, NI- Not included in the averageA students academic standing is determined by calculating the general grade point average at the end of each semester. The total credit point for a course is obtained by multiplying the courses credit hours by the coefficient of the final grade. The cumulative grade point average (CGPA) is based on all courses taken from the time of admission to the graduate program to meet the minimal course load stipulated by the Graduate School. The most recent grade obtained for a repeated course is used in the calculation of the cumulative grade point average (CGPA). Errors in grading In the event any errors are found in the final term grades announced by the Registrars Office at the end of the semester, the student applies to the relevant Department of the Graduate School of Engineering and Sciences.Student’s demand for correction is agreed on by the Board of Institute of Engineering and Science upon the proposal of the relevant Department of the Graduate School of Engineering and Sciences. Errors discovered in grades for semester grades must be corrected, at the latest, within the registration period for the next semester. Repeating courses Students are to repeat the courses they have failed or take courses considered equivalent by the relevantDepartment of the Graduate School of Engineering and Sciences. Students can repeat courses thay have successfully completed to increase their CGPA. Term grades are finalized when submitted to Registrar’s Office, which also announces the final term grades.In order to be able to graduate from this program, students have to succeed in at least 10 credit courses with a minimum of 30 credits and to provide at least 90 ECTS credits. Students have to be successful at the seminar course, scientific research techniques, in the course of research and publication ethics and they have to be able to give in a successful thesis. They have to have a 3.00 grade point average out of 4.00 and they have to have at least a CC score from the courses.

Quality Assurance-
Access Requirements

Students are accepted by evaluating the ALES score, determined by the Senate, and/or by regarding their undergraduate achievement level and/ or by evaluating the written scholastic assessment test and/ or by a letter of good conduct requested by the Head of Department of the Institute and/ or by evaluating an essay on why the candidate would like to have a graduate education and by regarding to an interview and the information and documents required by the Institute Department.The score of the ALES exam registers for 50% of the evaluation process. The distribution of the other 50% is determined by each of the Institute’s Head of Department itself. The evaluation results are sent to the Graduate School of Engineering and Sciences by the Institute’s Head of Department and students are accepted to take part in the programs with the approval of the Institute’s Council.

Conditions for SuccessIn order to be able to graduate from this program, students have to succeed in at least 10 credit courses with a minimum of 30 credits and to provide at least 90 ECTS credits. Students have to be successful at the seminar course, scientific research techniques, in the course of research and publication ethics and they have to be able to give in a successful thesis. They have to have a 3.00 grade point average out of 4.00 and they have to have at least a CC score from the courses.In order to be able to graduate from this program, students have to succeed in at least 10 credit courses with a minimum of 30 credits and to provide at least 90 ECTS credits. Students have to be successful at the seminar course, scientific research techniques, in the course of research and publication ethics and they have to be able to give in a successful thesis. They have to have a 3.00 grade point average out of 4.00 and they have to have at least a CC score from the courses.
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030009691


Qualification Title
MİMARİ RESTORASYON TEZSİZ None Thesis Masters Degree

Awarding Body
İzmir Institute of Technology

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
90

Program Duration
1

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

To be able to acquire adequate knowledge on the characteristics and behavior of historic structural systems and their elements.To be able to acquire adequate knowledge on conservation theory, international and national regulations, charters, notifications and agreements.To be able to acquire adequate knowledge for identifying the structural failures and material deterioration in a historic building together with their types and sources; and short and long range precautions against them.To be able to acquire adequate knowledge for identifying the characteristics of historic building material together with their deterioration and conservation problems.To acquire adequate knowledge for preparing conservation projects of historic buildings and environments, including interventions for architectural, structural and material problems, within the frame of conservation concepts.To be able to demonstrate skill in identifying necessary work for resolving a conservation problem.To be able to demonstrate skill in forming interdisciplinary work teams in accordance with the quality of the conservation problem.To be able to demonstrate skill in evaluating findings and utilizing them in the related construction application.To be able to attain proficiency in managing research and application projects regarding conservation problems of historic structures and environment.To be able to attain proficiency in contributing to the professional accumulation of all parts of a conservation work.To be able to attain proficiency in following the developments in the conservation field and utilizing them in the related construction applications.To be able to attain proficiency in dissemination of conservation knowledge acquired in application and research to the conservation masters and the public.To be able to attain oral and written proficiency in English.To be able to attain proficiency in preparing seminars and papers both at national and international level.To be able to acquire adequate knowledge on identification, and advanced documentation of historic buildings and environments.


Key Competencies
-

Further Info

Examination Regulations, Assessment and Grading Students who can’t take any one of these exams are given a make-up exam if their excuse is considered legitimate and valid by the relevant Department of the Graduate School of Engineering and Sciences. Final exams are not given for the seminar, design, laboratory and workshop courses in the departments of the Graduate School. The semester average of a student serves as his/her final grade. The courses which are to be evaluated in this way are decided on by the Board of the Graduate School of Engineering and Sciences upon a proposal by the relevant Department of the Graduate School of Engineering and Sciences. Master’s students are to receive a final grade of minimum CC to be considered successful in any one course. One of the letter grades below is assigned as final grade to the students for every course taken by the instructor. - Between 90- 100, semester grade is AA and coefficient is 4.00 - Between 85- 89, semester grade is BA and coefficient is 3.50 - Between 80- 84, semester grade is BB and coefficient is 3.00 - Between 75- 79, semester grade is CB and coefficient is 2.50 - Between 70- 74, semester grade is CC and coefficient is 2.00 - Between 65- 69, semester grade is DC and coefficient is 1.50 - Between 60- 64, semester grade is DD and coefficient is 1.00 - Between 50- 59, semester grade is FD and coefficient is 0.50 - 49 and below, semester grade is FF and coefficient is 0 Grades not included in the average: I-Incomplete, P- Showing progress, S- Satisfactory, U-Unsatisfactory, EX-Exempt, NA- Unsuccessful due to non-attendance, NI- Not included in the averageA students academic standing is determined by calculating the general grade point average at the end of each semester. The total credit point for a course is obtained by multiplying the courses credit hours by the coefficient of the final grade. The cumulative grade point average (CGPA) is based on all courses taken from the time of admission to the graduate program to meet the minimal course load stipulated by the Graduate School. The most recent grade obtained for a repeated course is used in the calculation of the cumulative grade point average (CGPA). Errors in grading In the event any errors are found in the final term grades announced by the Registrars Office at the end of the semester, the student applies to the relevant Department of the Graduate School of Engineering and Sciences.Student’s demand for correction is agreed on by the Board of Institute of Engineering and Science upon the proposal of the relevant Department of the Graduate School of Engineering and Sciences. Errors discovered in grades for semester grades must be corrected, at the latest, within the registration period for the next semester. Repeating courses Students are to repeat the courses they have failed or take courses considered equivalent by the relevantDepartment of the Graduate School of Engineering and Sciences. Students can repeat courses thay have successfully completed to increase their CGPA. Term grades are finalized when submitted to Registrar’s Office, which also announces the final term grades.In order to be able to graduate from this program, students have to succeed in at least 10 credit courses with a minimum of 30 credits and to provide at least 90 ECTS credits. Students have to be successful at the seminar course, scientific research techniques, in the course of research and publication ethics and they have to be able to give in a successful thesis. They have to have a 3.00 grade point average out of 4.00 and they have to have at least a CC score from the courses.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Students are accepted by evaluating the ALES score, determined by the Senate, and/or by regarding their undergraduate achievement level and/ or by evaluating the written scholastic assessment test and/ or by a letter of good conduct requested by the Head of Department of the Institute and/ or by evaluating an essay on why the candidate would like to have a graduate education and by regarding to an interview and the information and documents required by the Institute Department.The score of the ALES exam registers for 50% of the evaluation process. The distribution of the other 50% is determined by each of the Institute’s Head of Department itself. The evaluation results are sent to the Graduate School of Engineering and Sciences by the Institute’s Head of Department and students are accepted to take part in the programs with the approval of the Institute’s Council.


Conditions for Success
In order to be able to graduate from this program, students have to succeed in at least 10 credit courses with a minimum of 30 credits and to provide at least 90 ECTS credits. Students have to be successful at the seminar course, scientific research techniques, in the course of research and publication ethics and they have to be able to give in a successful thesis. They have to have a 3.00 grade point average out of 4.00 and they have to have at least a CC score from the courses.In order to be able to graduate from this program, students have to succeed in at least 10 credit courses with a minimum of 30 credits and to provide at least 90 ECTS credits. Students have to be successful at the seminar course, scientific research techniques, in the course of research and publication ethics and they have to be able to give in a successful thesis. They have to have a 3.00 grade point average out of 4.00 and they have to have at least a CC score from the courses.

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address