Yeterlilik Kodu

TR0030017047

Yeterlilik Adı
Mimari Tasarım Doktora Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Teknik Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMaslak, 34467 Sarıyer/İstanbul (0212) 285 30 30
Sorumlu Kurum URLhttp://www.itu.edu.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Mimarlık ve şehir planlama
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)

 

  • Bilgi : Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme
  • Bilgi : Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme
  • Beceri : Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme
  • Beceri : Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme
  • Beceri : Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
  • Beceri : Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma
  • Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği : Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilme
  • Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği : Alanı ile ilgili en az bir adet bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme
  • Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği : Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
  • Öğrenme Yetkinliği : Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme
  • İletişim ve Sosyal Yetkinlik : Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme
  • İletişim ve Sosyal Yetkinlik : Uluslararası platformlarda, uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme
  • İletişim ve Sosyal Yetkinlik : Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi’nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme
  • Alana Özgü Yetkinlik : Alanındaki bilimsel, teknolojik sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme
  • Alana Özgü Yetkinlik : Mimari Tasarım ve ilişkili alanlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme
  • Alana Özgü Yetkinlik : Mimari tasarım ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme; strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Dersi veren öğretim üyesi yarıyıl içi çalışmalarının türlerini, sayısını ve başarı notuna katkısının hangi oranlarda olacağını ve yarıyıl sonu sınavına girebilme koşullarını, derslere kayıtların başlamasından önce program yürütme kuruluna bildirir. Bu koşullar program yürütme kurulunun onayı ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanının uygun görüşü ile kesinleşir ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından öğrenciye duyurulur ve ilgili enstitüye bildirilir.
Lisansüstü programlarındaki dersler aşağıdaki not sistemine göre değerlendirilir.
Mükemmel AA 4.00, Çok İyi BA 3.50, İyi BB 3.00, İyi – Yeterli CB 2.50, Yeterli CC 2.00, Başarısız FF 0.00

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

İTÜ Akademik Takviminde belirtilen başvuru tarihlerinde İTÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfasında ilan edilen koşulların sağlanması gerekmektedir.

Başarma Şartları- Alınan derslerin %50'sinin 600 kodlu olması, - Toplamda başarılan kredinin 21 olması, - Her dersten en az CC notu alınmış olması, - Tüm alınan derslerden %30 İngilizce şartının sağlanmış olması, - Seminer dersinden başarılı olunması, - Doktora Yeterlilik dersinden başarılı olunması, - Not ortalamasının 3.0/4.0 ve üzerinde olması, - Tez çalışması savunmasından “Başarılı” olunması ve Tez Tesliminin yapılması, - Araştırma sonuçlarını SCI’da indekselen dergilerde en az bir makale olarak yayınlamak.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Program mezunu öğrencilerimiz bu programın amaçlarına bağlı olarak öne çıkacak akademik veya profesyonel alanlarda çok çeşitli çalışma olanaklarına sahip olabilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030017047


Yeterlilik Adı
Mimari Tasarım Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Teknik Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Maslak, 34467 Sarıyer/İstanbul (0212) 285 30 30

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

 

  • Bilgi : Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme
  • Bilgi : Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme
  • Beceri : Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme
  • Beceri : Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme
  • Beceri : Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
  • Beceri : Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma
  • Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği : Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilme
  • Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği : Alanı ile ilgili en az bir adet bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme
  • Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği : Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
  • Öğrenme Yetkinliği : Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme
  • İletişim ve Sosyal Yetkinlik : Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme
  • İletişim ve Sosyal Yetkinlik : Uluslararası platformlarda, uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme
  • İletişim ve Sosyal Yetkinlik : Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi’nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme
  • Alana Özgü Yetkinlik : Alanındaki bilimsel, teknolojik sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme
  • Alana Özgü Yetkinlik : Mimari Tasarım ve ilişkili alanlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme
  • Alana Özgü Yetkinlik : Mimari tasarım ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme; strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Dersi veren öğretim üyesi yarıyıl içi çalışmalarının türlerini, sayısını ve başarı notuna katkısının hangi oranlarda olacağını ve yarıyıl sonu sınavına girebilme koşullarını, derslere kayıtların başlamasından önce program yürütme kuruluna bildirir. Bu koşullar program yürütme kurulunun onayı ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanının uygun görüşü ile kesinleşir ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından öğrenciye duyurulur ve ilgili enstitüye bildirilir.
Lisansüstü programlarındaki dersler aşağıdaki not sistemine göre değerlendirilir.
Mükemmel AA 4.00, Çok İyi BA 3.50, İyi BB 3.00, İyi – Yeterli CB 2.50, Yeterli CC 2.00, Başarısız FF 0.00


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

İTÜ Akademik Takviminde belirtilen başvuru tarihlerinde İTÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfasında ilan edilen koşulların sağlanması gerekmektedir.


Başarma Şartları
- Alınan derslerin %50'sinin 600 kodlu olması, - Toplamda başarılan kredinin 21 olması, - Her dersten en az CC notu alınmış olması, - Tüm alınan derslerden %30 İngilizce şartının sağlanmış olması, - Seminer dersinden başarılı olunması, - Doktora Yeterlilik dersinden başarılı olunması, - Not ortalamasının 3.0/4.0 ve üzerinde olması, - Tez çalışması savunmasından “Başarılı” olunması ve Tez Tesliminin yapılması, - Araştırma sonuçlarını SCI’da indekselen dergilerde en az bir makale olarak yayınlamak.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Program mezunu öğrencilerimiz bu programın amaçlarına bağlı olarak öne çıkacak akademik veya profesyonel alanlarda çok çeşitli çalışma olanaklarına sahip olabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030017047

Qualification Title
Architectural Design Doctor of Philosophy
Awarding Bodyİstanbul Technical University
Awarding Body ContactMaslak, 34467 Sarıyer/İstanbul (0212) 285 30 30
Awarding Body Urlhttp://www.itu.edu.tr/
Orientation-
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasArchitecture and town planning
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

 

  • Knowledge : Developing and intensifying the current and high-level knowledge in the area with the use of original thinking and/or research processes and in a specialistic level, based upon the competency in M.S. level
  • Knowledge : Grasping the inter-disciplinary interaction related to one’s area; reaching original results by using the specialistic knowledge in analyzing, synthesizing and evaluating new and complex ideas
  • skill : The ability to evaluate and use new information in the area with a systematical approach
  • Skill : Developing a new idea, method, design and/or application which brings about innovation in the area; or, applying a conventional idea, method, design and/or application to a different environment; researching, grasping, designing and applying an original subject
  • Skill : The ability to critically analyze, synthesize and evaluate the new and complex ideas
  • Skill : Acquiring the most developed skills about using the research methods in studies in the related area
  • Competence to work independently and take responsibility : Contributing to the progress in the area by independently carrying out a study which uses a new idea, method, design and/or application which brings about innovation in the area; or, applying a conventional idea, method, design and/or application to a different environment
  • Competence to work independently and take responsibility : Expanding the limits of knowledge in the area by publishing at least one scientific article in an international peer reviewed journal and/or creating or interpreting an original work
  • Competence to work independently and take responsibility : Fulfilling the leader role in the environments where solutions are sought for the original and inter-disciplinary problems
  • Learning Competence : Developing area-related new ideas and methods by making use of high level intellectual processes such as creative and critical thinking, problem solving and decision making
  • Communication and Social Competency : Ability to see and develop social relationships and the norms directing these relationships with a critical look and the ability to direct the actions to change these when necessary
  • Communication and Social Competency : The ability to establish effective communication with experts in the international environments to discuss the area-related subjects and to defend original opinions, showing one’s competency in the area
  • Communication and Social Competency : Proficiency in a foreign language –at least European Language Portfolio C1 Level- and establishing written, oral and visual communication and developing argumentation skills with that language
  • Area Specific Competency : Contributing to the society’s state and progress towards being an information society by announcing and promoting the technological, scientific and social developments in one’s area
  • Area Specific Competency : Developing new strategic approaches while taking responsibility in Architectural Design and related disciplines
  • Area Specific Competency : Paying regard to social, scientific, cultural and ethical values during the collecting, interpreting, practicing and announcing processes of architectural design data and the ability to teach these values; developing strategy, policy and application plans and the ability to evaluate the end results of these plans within the frame of quality processes
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)

Graduated students may be working in a great diversity of academic and professional fields related to the objectives of this programme.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030017047


Qualification Title
Architectural Design Doctor of Philosophy

Awarding Body
İstanbul Technical University

Awarding Body Contact
Maslak, 34467 Sarıyer/İstanbul (0212) 285 30 30

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

 

  • Knowledge : Developing and intensifying the current and high-level knowledge in the area with the use of original thinking and/or research processes and in a specialistic level, based upon the competency in M.S. level
  • Knowledge : Grasping the inter-disciplinary interaction related to one’s area; reaching original results by using the specialistic knowledge in analyzing, synthesizing and evaluating new and complex ideas
  • skill : The ability to evaluate and use new information in the area with a systematical approach
  • Skill : Developing a new idea, method, design and/or application which brings about innovation in the area; or, applying a conventional idea, method, design and/or application to a different environment; researching, grasping, designing and applying an original subject
  • Skill : The ability to critically analyze, synthesize and evaluate the new and complex ideas
  • Skill : Acquiring the most developed skills about using the research methods in studies in the related area
  • Competence to work independently and take responsibility : Contributing to the progress in the area by independently carrying out a study which uses a new idea, method, design and/or application which brings about innovation in the area; or, applying a conventional idea, method, design and/or application to a different environment
  • Competence to work independently and take responsibility : Expanding the limits of knowledge in the area by publishing at least one scientific article in an international peer reviewed journal and/or creating or interpreting an original work
  • Competence to work independently and take responsibility : Fulfilling the leader role in the environments where solutions are sought for the original and inter-disciplinary problems
  • Learning Competence : Developing area-related new ideas and methods by making use of high level intellectual processes such as creative and critical thinking, problem solving and decision making
  • Communication and Social Competency : Ability to see and develop social relationships and the norms directing these relationships with a critical look and the ability to direct the actions to change these when necessary
  • Communication and Social Competency : The ability to establish effective communication with experts in the international environments to discuss the area-related subjects and to defend original opinions, showing one’s competency in the area
  • Communication and Social Competency : Proficiency in a foreign language –at least European Language Portfolio C1 Level- and establishing written, oral and visual communication and developing argumentation skills with that language
  • Area Specific Competency : Contributing to the society’s state and progress towards being an information society by announcing and promoting the technological, scientific and social developments in one’s area
  • Area Specific Competency : Developing new strategic approaches while taking responsibility in Architectural Design and related disciplines
  • Area Specific Competency : Paying regard to social, scientific, cultural and ethical values during the collecting, interpreting, practicing and announcing processes of architectural design data and the ability to teach these values; developing strategy, policy and application plans and the ability to evaluate the end results of these plans within the frame of quality processes

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)

Graduated students may be working in a great diversity of academic and professional fields related to the objectives of this programme.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.


Url
Open Address