Yeterlilik Kodu | TR0030007867 | |
Yeterlilik Adı | Mimarlık (İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Yaşar Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Yaşar Üniversitesi, Üniversite Caddesi No:37-39 Bornova, İZMİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.yasar.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mimarlık ve şehir planlama | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Mimarlık Bölümü mezunlarının, mimarlık bilgisinin teorik, teknik ve pratik boyutunu bilmeleri beklenmektedir. Lisans öğrencileri, sosyal ve kültürel anlamda duyarlı, modern bina malzemeleri ve teknolojilerini bilen ve dijital teknolojiler konusunda da donanımlı tasarımcılar olarak yetiştirilmektedir.Programın belkemiğini mimarlığın sosyal, teknik ve dijital yönlerini kapsayan tasarım stüdyoları oluşturmaktadır. Program, araştırma ve grup çalışmasını bilginin üretimi ve paylaşılması açısından ana tema olarak tanımlamaktadır. Müfredat, uluslararası workshop'lar ve davetli konuşmacılar ile desteklenmektedir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. Bu program İngilizce olarak verilmektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Mimarlık Eğitimi Akreditasyon Derneği (MİAK) Başlangıç/Bitiş Tarihi: 3.10.2022/3.10.2025 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Kümülatif lisans ortamalası (CGPA) 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programıdaki tüm dersleri (240 AKTS) en az D veya S notuyla tamamlamış olan öğrenciler Mimarlık lisans derecesi almaya hak kazanırlar. Bu koşulları başarıyla sağlayan bir öğrenci, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı lisans eğitimini tamamlar ve mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur.Kümülatif lisans ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (240 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını da gerçekleştirmiş olan öğrenciler Lisans eğitimini tamamlar ve mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030007867
ISCO 08
ISCO 08
Mimarlık Bölümü mezunlarının, mimarlık bilgisinin teorik, teknik ve pratik boyutunu bilmeleri beklenmektedir. Lisans öğrencileri, sosyal ve kültürel anlamda duyarlı, modern bina malzemeleri ve teknolojilerini bilen ve dijital teknolojiler konusunda da donanımlı tasarımcılar olarak yetiştirilmektedir.Programın belkemiğini mimarlığın sosyal, teknik ve dijital yönlerini kapsayan tasarım stüdyoları oluşturmaktadır. Program, araştırma ve grup çalışmasını bilginin üretimi ve paylaşılması açısından ana tema olarak tanımlamaktadır. Müfredat, uluslararası workshop'lar ve davetli konuşmacılar ile desteklenmektedir.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
Bu program İngilizce olarak verilmektedir.
- Mimarlık alanının kapsamındaki kuramsal, teknik ve uygulamalı bilgilere ve bunları kullanma becerilerine sahip olur.
- Mimarlık alanındaki sorunları tanımlayabilmek, bilimsel yöntemlerle yorumlayabilmek ve çözüm önerileri geliştirir.
- Uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek; kişisel gelişim gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenimini yönlendirir.
- Mimarlıkla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarır.
- Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
- Bir yabancı dili kullanarak mimarlık alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Mimarlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Mimarlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, ve/veya uygulaması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.
- Mimarlık alanıyla doğrudan veya dolaylı ilişkili diğer disiplinlerle işbirliğine girebilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Yaşar Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönergesi maddelerine göre sınav ve değerlendirme ölçütleri esas alınmaktadır. Kümülatif lisans ortalaması (CGPA) 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (240 AKTS) en az D veya S notuyla tamamlamış olan öğrenciler Mimarlık lisans derecesi almaya hak kazanırlar. Bu koşulları başarıyla sağlayan bir öğrenci, Mimarlık lisans eğitimini tamamlar ve mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mimarlık Eğitimi Akreditasyon Derneği (MİAK)
Başlangıç/Bitiş Tarihi: 3.10.2022/3.10.2025
- TC Uyruklu Öğrenciler (Önlisans - Lisans Programları), Lise Diploması, Lise ve dengi okul mezunları için Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) ve iki yıllık önlisans mezunları için de yine aynı kurum tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda alınan puana göre yapılan üniversite tercihleri sonrasında yerleşme. Yaşar Üniversitesi Yabancı Dil Muafiyet Sınavı (FLAT) ya da üniversite tarafından bu sınava eşdeğer kabul edilen bir yabancı dil sınavından minimum yeterli notun alınması (Bu sınavlardan, gerekli minimum geçme notunu elde edemeyen adaylar, Yaşar Üniversitesi Yabancı Diller Yükseokulu - Hazırlık Sınıfı tarafından yürütülen, bir yıllık Yoğunlaştırımış İngilizce Programı’na kayıt yaptırmak zorundadır.
- Uluslararası Öğrenciler için (Önlisans - Lisans Programları). Başvuru formu (Yaşar Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Başvuru Platformu http://apply.yasar.edu.tr ), Lise Diploması, Lise Not Dökümü, Yaşar Üniversitesi Yabancı Dil Muafiyet Sınavı (FLAT) ya da ÖSYM tarafından bu sınava eşdeğer kabul edilen bir yabancı dil sınavından minimum yeterli notun alınması (Bu sınavlardan, gerekli minimum geçme notunu elde edemeyen adaylar, Yaşar Üniversitesi Yabancı Diller Yükseokulu - Hazırlık Sınıfı tarafından yürütülen, bir yıllık Yoğunlaştırımış İngilizce Programı’na kayıt yaptırmak zorundadır. Anadili İngilizce olan öğrenciler için gerekmemektedir.)
- Mimarlık Bölümü mezunları, belediyeler, bakanlıklar gibi devlet kuruluşlarında gereksinim duyulan mimar kadrolarında idari ve teknik personel olarak çalışma imkanı bulurlar. Yapı denetim şirketlerinde, inşaat şirketlerinde, mimari tasarım ofislerinde tasarımcı veya uygulamacı olarak çalışabilirler. Serbest mimarlık hizmeti vermek isteyen mimarlar, kendi ofislerinde mimari tasarım ve uygulama hizmeti verebilmektedirler. Akademisyen olarak üniversitelerin Mimarlık Fakültelerinde öğretim elemanı ve ya öğretim üyesi olarak çalışma imkanları bulunmaktadır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir

Qualification Code | TR0030007867 | |
Qualification Title | Architecture License | |
Awarding Body | Yaşar University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.yasar.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Architecture and town planning | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies | Has advanced level of the following key competencies:
| |
Further Info | Examination and Assessment criteria of Yaşar University Associate and Undergraduate Education and Examination Directive is considered as a base. First Cycle, Bachelor’s Degree (BA) in Architecture is awarded to students who have scored a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of not less than 2.00 / 4.00 and have completed all the courses (240 ECTS) with at least a letter grade of D or S in the program. | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |
Access Requirements | Turkish Students (Associate - Undergraduate Programs)•High School Diploma•Placement upon the result of Higher Education Institutes Examination (YKS) for high school or equivalency degree holder candidates or External Transfer Examination (DGS) for associate degree holder candidates by Assessment, Selection and Placement Center (OSYM). •Obtaining minimum required result from Yasar University English Language Proficiency Test (FLAT) or the equivalent international examinations accepted by the University. (Candidates not obtaining minimum result Yasar University English Language Proficiency Test (FLAT) or the equivalent international examinations accepted by the University should register to one year intensive English program by Yasar University School of Foreign Languages as a preparatory class)International Students (Associate - Undergraduate Programs)•Application Form (Yaşar University International Students Application Platform http://apply.yasar.edu.tr )•High School Diploma•Transcript•Obtaining minimum required result from Yasar University English Language Proficiency Test (FLAT) or the equivalent international examinations accepted by the University. (Candidates not obtaining minimum result Yasar University English Language Proficiency Test (FLAT) or the equivalent international examinations accepted by the University should register to one year intensive English program by Yasar University School of Foreign Languages as a preparatory class) (Not Necessary for the students whose mother tongue is English)•Reference Letter•Motivational Letter•Passport Copy | |
Conditions for Success | First Cycle, Bachelor’s Degree (BA) in Architecture is awarded to students who have scored a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of not less than 2.00 / 4.00 and have completed all the courses (240 ECTS) with at least a letter grade of D or S in the program.Students, who have achieved all courses in their program (240 ECTS) in addition to compulsory internship (if exists) with a CGPA of 2.00 over 4.00, complete their undergraduate degree education and provide all required conditions for graduation. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030007867
ISCO 08
ISCO 08
- The graduates of the Department of Architecture are expected to demonstrate competence in theoretical, technical and practical aspects of architectural knowledge. Undergraduate students are educated as socially and culturally conscious designers who know not only contemporary building materials and technologies but are also skilled users of digital technologies. Design courses form the backbone of the program, supported by and integrated with others that cover social, technical and digital aspects of architecture. The program recognizes research and team work as the basis of knowledge acquisition and production. The curriculum is supported by international workshops leaders and invited lecturers in different areas of specialization.
- Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training takes place in laboratories and workshops within higher education institutions, as well as internships in workplaces.
- Provision of the theoretical, technical and practical aspects of architectural knowledge and the skills for its application.
- Ability to diagnose problems, to interpret data via scientific methods and to develop solutions in the field of architecture.
- Ability to undertake responsibility in developing solutions for complex problems in architectural practice both as an individual and as a team member.
- Ability for the critical evaluation of the architectural knowledge and skills; self-evaluation and directing continuing self-education.
- Ability to convey ideas and architectural proposals in visual, written and oral form.
- Ability to share ideas and architectural proposals which are supported by qualitative and quantitative data with specialists and non-specialists.
- Ability to follow the developments in the field of architecture, and share ideas with colleagues in one foreign language.
- Ability to use computer based technologies at the required level in the field of architecture.
- Equipment with social, scientific and ethical values in data collection, interpretation and/or application in the field of architecture.
- Ability to collaborate with disciplines that are directly indirectly related to architecture and being equipped with the basic level of knowledge in those disciplines.
Has advanced level of the following key competencies:
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
Examination and Assessment criteria of Yaşar University Associate and Undergraduate Education and Examination Directive is considered as a base. First Cycle, Bachelor’s Degree (BA) in Architecture is awarded to students who have scored a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of not less than 2.00 / 4.00 and have completed all the courses (240 ECTS) with at least a letter grade of D or S in the program.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Turkish Students (Associate - Undergraduate Programs)•High School Diploma•Placement upon the result of Higher Education Institutes Examination (YKS) for high school or equivalency degree holder candidates or External Transfer Examination (DGS) for associate degree holder candidates by Assessment, Selection and Placement Center (OSYM). •Obtaining minimum required result from Yasar University English Language Proficiency Test (FLAT) or the equivalent international examinations accepted by the University. (Candidates not obtaining minimum result Yasar University English Language Proficiency Test (FLAT) or the equivalent international examinations accepted by the University should register to one year intensive English program by Yasar University School of Foreign Languages as a preparatory class)International Students (Associate - Undergraduate Programs)•Application Form (Yaşar University International Students Application Platform http://apply.yasar.edu.tr )•High School Diploma•Transcript•Obtaining minimum required result from Yasar University English Language Proficiency Test (FLAT) or the equivalent international examinations accepted by the University. (Candidates not obtaining minimum result Yasar University English Language Proficiency Test (FLAT) or the equivalent international examinations accepted by the University should register to one year intensive English program by Yasar University School of Foreign Languages as a preparatory class) (Not Necessary for the students whose mother tongue is English)•Reference Letter•Motivational Letter•Passport Copy
- The graduates of the Department of Architecture can be employed in municipalities and public institutions for positions as administrative and technical staff. They may work as designer or contractors at building control firms, construction firms, architectural design offices. The ones who prefer to work as freelance architects may initiate their own architectural design offices. Its also possible to work as an academician in the universities.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous
