Yeterlilik Kodu

TR0030032436

Yeterlilik Adı
Mimarlık (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu KurumTED Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiTED University, Ziya Gökalp Caddesi No: 47 - 48 06420, Kolej - Çankaya Ankara / Turkiye
Sorumlu Kurum URLhttps://www.tedu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Mimarlık ve şehir planlama
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08:2161.01

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Mimarlık Bölümü lisans programı mesleki yetkinliklerin disiplinler arası bilgi ve deneyim alışverişine açık, etkileşimli ve esnek bir öğrenme ortamında kazanılmasını; güncel bilgi, yöntem ve düşünceleri takip eden bir eğitim programının oluşturulmasını; mesleki sorumluluklarını gereklerin yerine getirecek, çevresel, teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmelere duyarlı, bireysel ve kültürel farklılıklara saygılı bireylerin eğitimini amaçlamaktadır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleşir ve üniversite bünyesinde bulunan derslik, stüdyo ve laboratuvarlar kullanılır. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Mimarlığın bilgi birikimini; mimarlık tarihi, kuramı, paradigmaları ve kavramsal çerçeveleri açısından, disiplinler arası bir yaklaşım içinde ve ilişkili sanatlar bağlamında yorumlayabilme.
  • Planlama ve kentsel tasarımla ilgili bilgi birikimini, tarihi zemini, stratejileri ve mevcut kentsel söylemler açısından bütünleştirebilme.
  • Düşüncelerini, hem Türkçe hem İngilizce, yazılı ve sözlü olarak ifade etmekte yeterli olduklarını gösterme.
  • Düşünme, üretme ve sunum süreçlerinde, güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
  • Kuramsal ve deneyimsel bilgi birikimini uygulamaya dökebilme.
  • Yaşam boyu öğrenme, zaman yönetimi, metodolojik çalışma ve araştırma alışkanlıkları için özdisiplin geliştirme.
  • İnsan ve yapılı çevre arasındaki ilişkiyi, etik konular, toplumsal etkenler, insan davranışları ve kültürel çeşitlilik ile ilişkilendirerek tanımlama ve eleştirebilme.
  • Tasarım kavramlarının ve tasarım sürecinin içselleştirilmesinde, soyut, analitik ve ilişkisel düşünme yeteneğini geliştirme.
  • Temel mimari, çevresel ve evrensel tasarım ilkelerini kullanarak tasarım ve öneriler üretebilme.
  • Bir mimari projeyi, bireysel ya da bir takımın parçası olarak, her aşamasını profesyonel ve katılımcı bir bağlamda bütünleştirerek geliştirebilme.
  • Mevcut bilgi ve uygulamayı, uygun araştırma yöntemleri, nitelikli sorgulama, eleştirel düşünme ve etik bakış açıları kullanarak değerlendirebilme.
  • Yaratıcı düşünce, bakış açıları ve çözümleri aktarabilmek için, kişisel yaratıcılık ve beceri geliştirme.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenci başarısı ödev, proje, ara ödev/uygulama, dönem sonu ödev/uygulamaları ve sınav yerine geçen uygulamalar göz önünde bulundurularak değerlendirilmektedir. Bu kapsamda, kullanılan değerlendirme yöntemleri yarıyıl başında ders izlencelerinde ilan edilir  Ayrıca dönem başında, öğretim elemanları ilgili ders programının öğrenme çıktılarını ve öğretim sürecinin akışını izlencede ilan ederler. İzlenceler gerek TEDÜ web sitesinde gerekse LMS ortamında öğrencilerle ve ilgili paydaşlarla paylaşılır.  Not ortalaması hesaplarına katılan harf notlarının katsayı, puan ve statüsü aşağıda belirtilmiştir:
Harf Notu_Katsayı_Puan
AA _4,00_90-100
BA_3,50_85-89
BB_3,00_80-84
CB_2,50_75-79
CC_2,00_70-74
DC_1,50_60-69
DD_1,00_50-59
F(Failure)_0,00_49 ve altında not alan başarısız öğrencilere verilir.
FX (Failure)_Derslere devam etmeyen veya dersin temel değerlendirme, ara sınav, final sınavı, yarıyıl projesi ve benzeri etkinliklere yeterli düzeyde katılmayan öğrencilere verilir.
P (Pass)_Kredisiz derslerden (proje, seminer, staj) başarılı bulunan öğrencilere verilir.
I (Incomplete)_Öğretim elemanı tarafından yarıyıl başında belirtilen sınav, ödev, proje gibi koşulları mazereti nedeniyle zamanında yerine getirememiş öğrencilerden mazereti uygun görülenlere verilir. Söz konusu eksik harf notlarının ilanından sonra en fazla iki hafta içinde giderilir. Bu süreler sonunda harf notuna çevrilmediği takdirde I notu F notuna dönüşür.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
YÖKAK Kurumsal Akreditasyon Programı - Tam Akreditasyon ve Mimarlık Eğitimi Akreditasyon Derneği, (MiAK).   

Giriş Şartı

Lisans programlarının ilk yılına öğrenci kabulü, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen sınav sonuçlarına göre yapılır.Yabancı uyruklu adayların kabulü, Yükseköğretim Kanunu ile Yükseköğretim Kurulu yönetmelikleri ve kararları çerçevesinde ve Senato tarafından belirlenen koşullara göre, ilgili yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Başarma ŞartlarıProgramdan mezun olabilmek için programda yer alan tüm dersleri başarıyla tamamlamış olmak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. 
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

TED Üniversitesi Mimarlık Bölümü mezunları, mimarlık teorisi, mimarlık tarihi, restorasyon, bilgi teknolojileri ve hesaplamalı tasarım,  yapısal elemanların tasarımı, malzeme özellikleri bilgisi ve kullanımları, konularında uzmanlaşabilirler. Kentsel tasarım, medya ve tasarım ile devlet kurum ve kuruluşlarında, inşaat firmalarında ve mimarlık ofislerinde de çalışabilirler. Mezunlar ayrıca yüksek lisans ve doktora eğitimlerine devam edebilir, mimarlık disiplininde araştırmacı ve akademisyen olarak çalışabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030032436


Yeterlilik Adı
Mimarlık (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
TED Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
TED University, Ziya Gökalp Caddesi No: 47 - 48 06420, Kolej - Çankaya Ankara / Turkiye

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08:2161.01


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08:2161.01


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Mimarlık Bölümü lisans programı mesleki yetkinliklerin disiplinler arası bilgi ve deneyim alışverişine açık, etkileşimli ve esnek bir öğrenme ortamında kazanılmasını; güncel bilgi, yöntem ve düşünceleri takip eden bir eğitim programının oluşturulmasını; mesleki sorumluluklarını gereklerin yerine getirecek, çevresel, teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmelere duyarlı, bireysel ve kültürel farklılıklara saygılı bireylerin eğitimini amaçlamaktadır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleşir ve üniversite bünyesinde bulunan derslik, stüdyo ve laboratuvarlar kullanılır. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Mimarlığın bilgi birikimini; mimarlık tarihi, kuramı, paradigmaları ve kavramsal çerçeveleri açısından, disiplinler arası bir yaklaşım içinde ve ilişkili sanatlar bağlamında yorumlayabilme.
  • Planlama ve kentsel tasarımla ilgili bilgi birikimini, tarihi zemini, stratejileri ve mevcut kentsel söylemler açısından bütünleştirebilme.
  • Düşüncelerini, hem Türkçe hem İngilizce, yazılı ve sözlü olarak ifade etmekte yeterli olduklarını gösterme.
  • Düşünme, üretme ve sunum süreçlerinde, güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
  • Kuramsal ve deneyimsel bilgi birikimini uygulamaya dökebilme.
  • Yaşam boyu öğrenme, zaman yönetimi, metodolojik çalışma ve araştırma alışkanlıkları için özdisiplin geliştirme.
  • İnsan ve yapılı çevre arasındaki ilişkiyi, etik konular, toplumsal etkenler, insan davranışları ve kültürel çeşitlilik ile ilişkilendirerek tanımlama ve eleştirebilme.
  • Tasarım kavramlarının ve tasarım sürecinin içselleştirilmesinde, soyut, analitik ve ilişkisel düşünme yeteneğini geliştirme.
  • Temel mimari, çevresel ve evrensel tasarım ilkelerini kullanarak tasarım ve öneriler üretebilme.
  • Bir mimari projeyi, bireysel ya da bir takımın parçası olarak, her aşamasını profesyonel ve katılımcı bir bağlamda bütünleştirerek geliştirebilme.
  • Mevcut bilgi ve uygulamayı, uygun araştırma yöntemleri, nitelikli sorgulama, eleştirel düşünme ve etik bakış açıları kullanarak değerlendirebilme.
  • Yaratıcı düşünce, bakış açıları ve çözümleri aktarabilmek için, kişisel yaratıcılık ve beceri geliştirme.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenci başarısı ödev, proje, ara ödev/uygulama, dönem sonu ödev/uygulamaları ve sınav yerine geçen uygulamalar göz önünde bulundurularak değerlendirilmektedir. Bu kapsamda, kullanılan değerlendirme yöntemleri yarıyıl başında ders izlencelerinde ilan edilir  Ayrıca dönem başında, öğretim elemanları ilgili ders programının öğrenme çıktılarını ve öğretim sürecinin akışını izlencede ilan ederler. İzlenceler gerek TEDÜ web sitesinde gerekse LMS ortamında öğrencilerle ve ilgili paydaşlarla paylaşılır.  Not ortalaması hesaplarına katılan harf notlarının katsayı, puan ve statüsü aşağıda belirtilmiştir:
Harf Notu_Katsayı_Puan
AA _4,00_90-100
BA_3,50_85-89
BB_3,00_80-84
CB_2,50_75-79
CC_2,00_70-74
DC_1,50_60-69
DD_1,00_50-59
F(Failure)_0,00_49 ve altında not alan başarısız öğrencilere verilir.
FX (Failure)_Derslere devam etmeyen veya dersin temel değerlendirme, ara sınav, final sınavı, yarıyıl projesi ve benzeri etkinliklere yeterli düzeyde katılmayan öğrencilere verilir.
P (Pass)_Kredisiz derslerden (proje, seminer, staj) başarılı bulunan öğrencilere verilir.
I (Incomplete)_Öğretim elemanı tarafından yarıyıl başında belirtilen sınav, ödev, proje gibi koşulları mazereti nedeniyle zamanında yerine getirememiş öğrencilerden mazereti uygun görülenlere verilir. Söz konusu eksik harf notlarının ilanından sonra en fazla iki hafta içinde giderilir. Bu süreler sonunda harf notuna çevrilmediği takdirde I notu F notuna dönüşür.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
YÖKAK Kurumsal Akreditasyon Programı - Tam Akreditasyon ve Mimarlık Eğitimi Akreditasyon Derneği, (MiAK).   


Giriş Şartı

Lisans programlarının ilk yılına öğrenci kabulü, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen sınav sonuçlarına göre yapılır.Yabancı uyruklu adayların kabulü, Yükseköğretim Kanunu ile Yükseköğretim Kurulu yönetmelikleri ve kararları çerçevesinde ve Senato tarafından belirlenen koşullara göre, ilgili yönetim kurulu kararı ile yapılır.


Başarma Şartları
Programdan mezun olabilmek için programda yer alan tüm dersleri başarıyla tamamlamış olmak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. 

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

TED Üniversitesi Mimarlık Bölümü mezunları, mimarlık teorisi, mimarlık tarihi, restorasyon, bilgi teknolojileri ve hesaplamalı tasarım,  yapısal elemanların tasarımı, malzeme özellikleri bilgisi ve kullanımları, konularında uzmanlaşabilirler. Kentsel tasarım, medya ve tasarım ile devlet kurum ve kuruluşlarında, inşaat firmalarında ve mimarlık ofislerinde de çalışabilirler. Mezunlar ayrıca yüksek lisans ve doktora eğitimlerine devam edebilir, mimarlık disiplininde araştırmacı ve akademisyen olarak çalışabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030032436

Qualification Title
Architecture
Awarding BodyTED University
Awarding Body ContactTED University, Ziya Gökalp Street No: 47 - 48 06420, Kolej - Çankaya Ankara / Turkiye
Awarding Body Urlhttps://www.tedu.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025
TQF Level 6
Thematic AreasArchitecture and town planning
National Occupation Classification

ISCO 08:2161.01

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The undergraduate program aims to acquire professional competencies in an interactive and flexible learning environment that is open to interdisciplinary experience and knowledge exchange; to create an education program that follows current knowledge, methods, and ideas; to educate individuals who will fulfill their professional responsibilities, who exhibit sensitivity to environmental, technological, cultural, and social developments, and who respect individual and cultural differences.

Learning Environments

Classrooms, studios, and laboratories within the university are used for formal education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, health institutions and workplaces as internships or workplace training.

Description
  • Interpret architectural knowledge from the perspectives of its history, theories, paradigms and conceptual frameworks, in the context of related arts within an interdisciplinary approach.
  • Integrate knowledge on planning and urban design, from the perspective of their historical background and strategies and current urban discourses.
  • Demonstrate competence in written and verbal expression of ideas and thoughts both in Turkish and English.
  • Use up to date information and communication technologies in thinking, producing and presentation processes.
  • Apply theoretical and practical knowledge to praxis.
  • Develop self-discipline for lifelong learning, time management, methodological study and research habits.
  • Identify and criticize the relationship between people and built environment by relating ethical issues, social factors, human behaviors and cultural diversities.
  • Develop skills for abstract, analytical and relational thinking in internalizing notions of design and design processes.
  • Generate designs and proposals employing basic architectural, environmental and universal design principles.
  • Develop an architectural project, individually and within a team integrating phases from formulation to completion, in a professional and collaborative context.
  • Evaluate current knowledge and praxis, using appropriate research methods, skilled questioning, critical thinking and ethical perspectives.
  • Develop personal creativity and skills to communicate creative ideas, perspectives and solutions.
Key Competencies

Possesses advanced proficiency in the following key competencies:
1. Literacy competency
2. Multilingual competency
3. Mathematical competency and competence in science, technology, and engineering
4. Digital competency
5. Personal, social, and learning-to-learn competency
6. Citizenship competency
7. Entrepreneurship competency
8. Cultural awareness and expression competency

Further Info

Student success is evaluated by taking into account homework, projects, mid-term assignments/practices, final assignments/practices and other practices that replace exams. Evaluation methods are announced in course syllabi at the beginning of each semester. Additionally, at the beginning of the semester, instructors outline the learning outcomes of the course and the flow of the teaching process in the syllabi. These syllabi are shared with students and relevant stakeholders via the TEDU website and the LMS platform. The coefficients, points and status of the letter grades included in the grade point average calculations are given below:
Letter Grade_Coefficient_Point
AA _4,00_90-100
BA_3,50_85-89
BB_3,00_80-84
CB_2,50_75-79
CC_2,00_70-74
DC_1,50_60-69
DD_1,00_50-59
F(Failure)_0,00_49 and/or below.
FX (Failure)_ The grade FX is given to students who have not attended classes, or have not participated in mid-term exams, final exams, term projects or similar course assessments.
P (Pass)_The letter P (Pass), is given to students who have fulfilled all requirements of a non-credit course (project, seminar, internship).
I (Incomplete)_The letter “I” is given to students who have not been able to complete requirements such as assignments and projects given by the faculty member in time due to certain excuses. Such requirements are completed at the most in two weeks; if not, the letter “I” is converted into a letter grade of “F”.

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs, the Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising the educational, instructional, and other activities carried out in higher education institutions. Each year, "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Based on these reports, YÖK shares quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions with the public.
Additionally, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, containing academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions. These reports also include quantitative and qualitative evaluations, which are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Academic Programs: 
1.1. YÖK establishes the minimum standards and criteria required to open undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in line with the basic principles set by YÖK. 
1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions upon approval by YÖK after being accepted by the relevant Deans' Council.
2. Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that undergraduate programs aim to provide to students are carried out according to the education, instruction, and examination regulations prepared by higher education institutions, in accordance with the fundamental principles determined by YÖK.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other obligations determined by the higher education institutions.
4. Self-Assessment and External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares its "Institutional Feedback Report," which pertains to the external evaluation of higher education institutions, with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation organizations authorized or recognized by YÖKAK indicate that the qualifications of the programs have met quality assurance standards. YÖKAK conducts regular review activities concerning the qualifications set by its regulations.
YÖKAK Institutional Accreditation Program - Full Accreditation and  The Association for Accreditation of Architectural Education, (MiAK).   

Access Requirements

Admission to the first year of undergraduate programs is based on the results of the examination conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). The admission of foreign candidates is carried out in accordance with the Higher Education Law, the regulations and decisions of the Council of Higher Education (YÖK), and the conditions determined by the Senate, with the approval of the relevant administrative board.

Conditions for SuccessTo graduate from the Program, students must successfully complete all courses within the program and have a minimum cumulative grade point average (CGPA) of 2.00 out of 4.00. The minimum ECTS required for graduation is 240.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of TED University Department of Architecture can specialize in architectural theory, architectural history, restoration, information technology and computational design, design of structural elements, knowledge of material properties and their uses. They can also work in urban design, media and design, government institutions and organizations, construction firms and architectural offices. Graduates can also continue their graduate and doctoral studies and work as researchers and academicians in the discipline of architecture.

Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor's Studies for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Law No. 2547 on Higher Education (Supplementary Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is continuously valid.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030032436


Qualification Title
Architecture

Awarding Body
TED University

Awarding Body Contact
TED University, Ziya Gökalp Street No: 47 - 48 06420, Kolej - Çankaya Ankara / Turkiye

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08:2161.01


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025

National Occupation Classification

ISCO 08:2161.01


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The undergraduate program aims to acquire professional competencies in an interactive and flexible learning environment that is open to interdisciplinary experience and knowledge exchange; to create an education program that follows current knowledge, methods, and ideas; to educate individuals who will fulfill their professional responsibilities, who exhibit sensitivity to environmental, technological, cultural, and social developments, and who respect individual and cultural differences.


Learning Environments

Classrooms, studios, and laboratories within the university are used for formal education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, health institutions and workplaces as internships or workplace training.


Description
  • Interpret architectural knowledge from the perspectives of its history, theories, paradigms and conceptual frameworks, in the context of related arts within an interdisciplinary approach.
  • Integrate knowledge on planning and urban design, from the perspective of their historical background and strategies and current urban discourses.
  • Demonstrate competence in written and verbal expression of ideas and thoughts both in Turkish and English.
  • Use up to date information and communication technologies in thinking, producing and presentation processes.
  • Apply theoretical and practical knowledge to praxis.
  • Develop self-discipline for lifelong learning, time management, methodological study and research habits.
  • Identify and criticize the relationship between people and built environment by relating ethical issues, social factors, human behaviors and cultural diversities.
  • Develop skills for abstract, analytical and relational thinking in internalizing notions of design and design processes.
  • Generate designs and proposals employing basic architectural, environmental and universal design principles.
  • Develop an architectural project, individually and within a team integrating phases from formulation to completion, in a professional and collaborative context.
  • Evaluate current knowledge and praxis, using appropriate research methods, skilled questioning, critical thinking and ethical perspectives.
  • Develop personal creativity and skills to communicate creative ideas, perspectives and solutions.

Key Competencies

Possesses advanced proficiency in the following key competencies:
1. Literacy competency
2. Multilingual competency
3. Mathematical competency and competence in science, technology, and engineering
4. Digital competency
5. Personal, social, and learning-to-learn competency
6. Citizenship competency
7. Entrepreneurship competency
8. Cultural awareness and expression competency


Further Info

Student success is evaluated by taking into account homework, projects, mid-term assignments/practices, final assignments/practices and other practices that replace exams. Evaluation methods are announced in course syllabi at the beginning of each semester. Additionally, at the beginning of the semester, instructors outline the learning outcomes of the course and the flow of the teaching process in the syllabi. These syllabi are shared with students and relevant stakeholders via the TEDU website and the LMS platform. The coefficients, points and status of the letter grades included in the grade point average calculations are given below:
Letter Grade_Coefficient_Point
AA _4,00_90-100
BA_3,50_85-89
BB_3,00_80-84
CB_2,50_75-79
CC_2,00_70-74
DC_1,50_60-69
DD_1,00_50-59
F(Failure)_0,00_49 and/or below.
FX (Failure)_ The grade FX is given to students who have not attended classes, or have not participated in mid-term exams, final exams, term projects or similar course assessments.
P (Pass)_The letter P (Pass), is given to students who have fulfilled all requirements of a non-credit course (project, seminar, internship).
I (Incomplete)_The letter “I” is given to students who have not been able to complete requirements such as assignments and projects given by the faculty member in time due to certain excuses. Such requirements are completed at the most in two weeks; if not, the letter “I” is converted into a letter grade of “F”.


Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs, the Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising the educational, instructional, and other activities carried out in higher education institutions. Each year, "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Based on these reports, YÖK shares quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions with the public.
Additionally, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, containing academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions. These reports also include quantitative and qualitative evaluations, which are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Academic Programs: 
1.1. YÖK establishes the minimum standards and criteria required to open undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in line with the basic principles set by YÖK. 
1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions upon approval by YÖK after being accepted by the relevant Deans' Council.
2. Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that undergraduate programs aim to provide to students are carried out according to the education, instruction, and examination regulations prepared by higher education institutions, in accordance with the fundamental principles determined by YÖK.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other obligations determined by the higher education institutions.
4. Self-Assessment and External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares its "Institutional Feedback Report," which pertains to the external evaluation of higher education institutions, with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation organizations authorized or recognized by YÖKAK indicate that the qualifications of the programs have met quality assurance standards. YÖKAK conducts regular review activities concerning the qualifications set by its regulations.
YÖKAK Institutional Accreditation Program - Full Accreditation and  The Association for Accreditation of Architectural Education, (MiAK).   


Access Requirements

Admission to the first year of undergraduate programs is based on the results of the examination conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). The admission of foreign candidates is carried out in accordance with the Higher Education Law, the regulations and decisions of the Council of Higher Education (YÖK), and the conditions determined by the Senate, with the approval of the relevant administrative board.


Conditions for Success
To graduate from the Program, students must successfully complete all courses within the program and have a minimum cumulative grade point average (CGPA) of 2.00 out of 4.00. The minimum ECTS required for graduation is 240.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of TED University Department of Architecture can specialize in architectural theory, architectural history, restoration, information technology and computational design, design of structural elements, knowledge of material properties and their uses. They can also work in urban design, media and design, government institutions and organizations, construction firms and architectural offices. Graduates can also continue their graduate and doctoral studies and work as researchers and academicians in the discipline of architecture.


Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor's Studies for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Law No. 2547 on Higher Education (Supplementary Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is continuously valid.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode