Yeterlilik Kodu | TR0030034840 | |||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Mimarlık (İngilizce) Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | İstanbul Kültür Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ataköy 7-8-9-10, E5 Karayolu Üzeri Ataköy Yerleşkesi, 34158 Bakırköy | |||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | http://www.iku.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | |||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 14/10/2024 tarihinde yerleştirildi | ||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mimarlık ve şehir planlama | |||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | |||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Mimarlık (İngilizce) Programı, ulusal ve uluslararası düzeyde eğitim, öğretim, araştırma ile birlikte, edinilmiş bilgi, beceri ve deneyimlerin uygulamalarla topluma aktarılmasında, çağdaş, etkin ve örnek bir kurum vizyonu ile ulusal ve uluslararası düzeyde yetkin, her tür ortamda yarışabilen, çevresel problemlere insanlığı geliştirmeyi hedefleyen çözümler üretebilen, ulusal kimliğini küresel değerlerle bütünleştirebilen, tarihsel ve çevresel değerlere duyarlı, toplumun çıkarlarını gözeten, etik değerlere saygılı, estetik değerlerle donanmış, gelişen teknolojiyi izleyen ve kullanabilen, uygar, çağdaş, özgür, araştırıcı, yaratıcı, dinamik ve girişimci mimarlar yetiştirmek; bilimsel değeri yüksek araştırma, yayın ve uygulamalarla toplumun bilinçlenmesine, gelişmesine ve ülkenin kalkınmasına katkıda bulunmayı amaç edinmiştir. | |||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, 20 gün büro, 20 gün şantiye stajı olmak üzere toplam 40 gün zorunlu mesleki staj yapılır. | |||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve değerlendirme İstanbul Kültür Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinde uygun olarak yürütülür:
Öğrencilere, kayıtlı oldukları her ders için aşağıdaki harf notlarından birisi verilir:
Ayrıca, aşağıdaki harf notlarından; P: Ders devam ediyor, E: Yarıyıl içi çalışmaları eksik, V: Dersten çekilmiş, Y: Başarılı, Z: Başarısız olarak tanımlanır.
Herhangi bir dersten F ve Z notunu alan öğrenci, o dersten başarısız sayılır. Bir dersin yarıyıl sonu sınavına giremeyen öğrenciye F notu verilir. Yarıyıl sonu sınavlarına girdiği halde, yarıyıl içi çalışmalarında eksiklikleri olan öğrenciye E notu verilir. Öğrenci, o dersin yarıyıl sonu sınavı tarihinden itibaren on gün içinde eksiklikleri tamamlamak zorundadır. Bu süre içinde gerekli çalışmaları tamamlayan öğrenciye başarı notu verilir, tamamlayamayan öğrencinin notu ise F’ye dönüşür. V notu, dersten çekilen öğrenciye verilir. Başka yükseköğretim kurumlarından geçiş yapmış, ayrılmış ya da mezun olmuş olan öğrencilerin Üniversiteye kayıt yaptırmaları ve muafiyet talebinde bulunmaları halinde daha önce almış oldukları derslerden, ilgili mevzuat hükümleri uyarınca eşdeğerliği kabul edilen derslere Senato tarafından kabul edilen not dönüşümlerine göre başarı notu verilir. Öğrencilerin başarı durumları, tamamladıkları yarıyılda almış oldukları derslere ait başarı notları kullanılarak hesap edilen yarıyıl not ortalaması (YNO) ve kayıtlı oldukları eğitim-öğretim programında almış oldukları tüm derslere ait başarı notları kullanılarak hesap edilen genel not ortalaması (GNO) ile izlenir. GNO’ları 2,00 ve daha yüksek olan öğrenciler başarılı öğrenci sayılır. GNO’ları 2,00’dan düşük olan öğrenciler, başarabilir öğrenci sayılırlar. Başarabilir öğrenciler, staj hariç olmak üzere içinde bulundukları yarıyılın normal ders yükünden fazla ders alamaz. Başarabilir öğrenci iken GNO’sunu 2,00 ve üzerine çıkartan öğrenciler başarılı öğrenci olarak öğrenimlerine devam ederler. Başarısız dersi olmaması koşulu ile herhangi bir eğitim-öğretim yılı sonundaki GNO’ları 3,00-3,49 olan öğrenciler onur öğrencisi, GNO’ları 3,50-4,00 olan öğrenciler yüksek onur öğrencisi olarak kabul edilir. | |||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. İstanbul Kültür Üniversitesi Mimarlık (İngilizce) programının 20.02.2023 yılından itibaren Mimarlık Akreditasyon Kurulu (MIAK) Akreditasyonu bulunmaktadır. Mimarlık Akreditasyon Kurulu (MIAK) Başlangıç: 20.02.2023 / Bitiş: 20.02.2026 (3 Yıllık Akreditasyon) | |||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak. 3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak. | |||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | İstanbul Kültür Üniversitesi, Mimarlık Bölümü öğrencilerinin mezun olabilmek için, programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlaması, 20 gün büro, 20 gün şantiye stajı olmak üzere toplam 40 gün zorunlu mesleki stajını başarıyla tamamlamış olması ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalamasına sahip olması gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | 1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler. 2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. İstanbul Kültür Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030034840
ISCO 08
ISCO 08
Mimarlık (İngilizce) Programı, ulusal ve uluslararası düzeyde eğitim, öğretim, araştırma ile birlikte, edinilmiş bilgi, beceri ve deneyimlerin uygulamalarla topluma aktarılmasında, çağdaş, etkin ve örnek bir kurum vizyonu ile ulusal ve uluslararası düzeyde yetkin, her tür ortamda yarışabilen, çevresel problemlere insanlığı geliştirmeyi hedefleyen çözümler üretebilen, ulusal kimliğini küresel değerlerle bütünleştirebilen, tarihsel ve çevresel değerlere duyarlı, toplumun çıkarlarını gözeten, etik değerlere saygılı, estetik değerlerle donanmış, gelişen teknolojiyi izleyen ve kullanabilen, uygar, çağdaş, özgür, araştırıcı, yaratıcı, dinamik ve girişimci mimarlar yetiştirmek; bilimsel değeri yüksek araştırma, yayın ve uygulamalarla toplumun bilinçlenmesine, gelişmesine ve ülkenin kalkınmasına katkıda bulunmayı amaç edinmiştir.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, 20 gün büro, 20 gün şantiye stajı olmak üzere toplam 40 gün zorunlu mesleki staj yapılır.
- Mimarlık (İngilizce) Programının öğrenme kazanımları; Mimarlık- Tasarım / Yaratıcı Düşünme; Mimarlık- Tarih / Kuram, Kültür / Sanat; Mimarlık- Çevre / Kent / Toplum; Mimarlık- Teknoloji ve Mimarlık- Meslek Ortamı olmak üzere beş ana başlıkta toplanmıştır.
- Mimarlık- Tasarım / Yaratıcı Düşünme alanında; eleştirel düşünme becerisi, iletişim becerisi, araştırma becerisi, tasarlama becerisi kazandırılmaktır.
- Mimarlık- Tarih / Kuram, Kültür / Sanat alanında; Dünya Mimarlığını anlama, Yerel Mimarlık / kültürel çeşitliliği anlama, kültürel miras ve koruma kuramlarını ve yöntemlerini anlama becerisi kazandırılmaktır.
- Mimarlık- Çevre / Kent / Toplum alanında; sürdürülebilir tasarım yapma becerisi, toplumsal sorumluluğunu anlama, doğa ve insan arasındaki karşılıklı etkileşimi tüm yönleri ile anlama, coğrafi koşullar vb. doğal özelliklerinin yanı sıra; kültürel, ekonomik, toplumsal özellikleri de dikkate alan yer seçimi, yerleşme ve bina tasarımı ilişkilerini anlama becerisi kazandırılmaktır.
- Mimarlık – Teknoloji alanında; yaşam güvenliğinin temel ilkelerini yapı ve çevre ölçeğinde anlama, taşıyıcı sistemlerin davranış ilkeleri ile gelişim ve uygulamalarını anlama, yapı fiziği ve çevresel sistemlerin temel ilkelerini ve uygun performans değerlendirme araçlarının kullanımının önemini anlama, bina kabuğu sistemleri tasarımının temel ilkelerini uygulama yöntemlerini ve önemini anlama, Bina Servis Sistemleri tasarımının temel ilkelerini anlama, yapı malzemeleri ve uygulamalarının çevresel etkileri ve yeniden kullanılabilirlikleri ile ilgili ilke ve standartları anlama ve bina sistemlerinin bütünleştirilmesi becerisi kazandırılmaktır.
- Mimarlık - Meslek Ortamı alanında; program hazırlama ve değerlendirme becerisi, geniş kapsamlı proje geliştirme bütünleştirme becerisi, bina maliyetinin gözetilmesine ilişkin temel etkenleri anlama, mimar-işveren ilişkisi ve sorumluluğunu anlama, takım çalışması ve işbirliği içinde çalışma becerisi, proje yönetimi konularını anlama, uygulama yönetimi sürecinin temel ilkelerini anlama, liderlik yöntemlerini anlama, mimarın yasal haklar ve sorumluluklarını anlama, mesleki gelişimde işveren ve stajyerin karşılıklı hak ve sorumluluklarını anlama, meslek etiği konusundaki yaklaşımları anlama becerisi kazandırılmaktır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve değerlendirme İstanbul Kültür Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinde uygun olarak yürütülür:
Öğrencilere, kayıtlı oldukları her ders için aşağıdaki harf notlarından birisi verilir:
Notlar |
A |
A- |
B+ |
B |
B- |
C+ |
C |
C- |
D+ |
D |
D- |
F |
Katsayı |
4,0 |
3,7 |
3,3 |
3,0 |
2,7 |
2,3 |
2,0 |
1,7 |
1,3 |
1,0 |
0,7 |
0,0 |
Ayrıca, aşağıdaki harf notlarından;
P: Ders devam ediyor,
E: Yarıyıl içi çalışmaları eksik,
V: Dersten çekilmiş,
Y: Başarılı,
Z: Başarısız
olarak tanımlanır.
Herhangi bir dersten F ve Z notunu alan öğrenci, o dersten başarısız sayılır. Bir dersin yarıyıl sonu sınavına giremeyen öğrenciye F notu verilir. Yarıyıl sonu sınavlarına girdiği halde, yarıyıl içi çalışmalarında eksiklikleri olan öğrenciye E notu verilir. Öğrenci, o dersin yarıyıl sonu sınavı tarihinden itibaren on gün içinde eksiklikleri tamamlamak zorundadır. Bu süre içinde gerekli çalışmaları tamamlayan öğrenciye başarı notu verilir, tamamlayamayan öğrencinin notu ise F’ye dönüşür. V notu, dersten çekilen öğrenciye verilir. Başka yükseköğretim kurumlarından geçiş yapmış, ayrılmış ya da mezun olmuş olan öğrencilerin Üniversiteye kayıt yaptırmaları ve muafiyet talebinde bulunmaları halinde daha önce almış oldukları derslerden, ilgili mevzuat hükümleri uyarınca eşdeğerliği kabul edilen derslere Senato tarafından kabul edilen not dönüşümlerine göre başarı notu verilir.
Öğrencilerin başarı durumları, tamamladıkları yarıyılda almış oldukları derslere ait başarı notları kullanılarak hesap edilen yarıyıl not ortalaması (YNO) ve kayıtlı oldukları eğitim-öğretim programında almış oldukları tüm derslere ait başarı notları kullanılarak hesap edilen genel not ortalaması (GNO) ile izlenir. GNO’ları 2,00 ve daha yüksek olan öğrenciler başarılı öğrenci sayılır. GNO’ları 2,00’dan düşük olan öğrenciler, başarabilir öğrenci sayılırlar. Başarabilir öğrenciler, staj hariç olmak üzere içinde bulundukları yarıyılın normal ders yükünden fazla ders alamaz. Başarabilir öğrenci iken GNO’sunu 2,00 ve üzerine çıkartan öğrenciler başarılı öğrenci olarak öğrenimlerine devam ederler. Başarısız dersi olmaması koşulu ile herhangi bir eğitim-öğretim yılı sonundaki GNO’ları 3,00-3,49 olan öğrenciler onur öğrencisi, GNO’ları 3,50-4,00 olan öğrenciler yüksek onur öğrencisi olarak kabul edilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
İstanbul Kültür Üniversitesi Mimarlık (İngilizce) programının 20.02.2023 yılından itibaren Mimarlık Akreditasyon Kurulu (MIAK) Akreditasyonu bulunmaktadır.
Mimarlık Akreditasyon Kurulu (MIAK)
Başlangıç: 20.02.2023 / Bitiş: 20.02.2026 (3 Yıllık Akreditasyon)
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. İstanbul Kültür Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030034840 | |||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Architecture Bachelors Degree Diploma (English) | |||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Istanbul Kultur University | |||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Ataköy 7-8-9-10, E5 Highway, Ataköy Campus, 34158 Bakırköy Email: kultur@iku.edu.tr Phone: (0212) 498 41 41 Fax: (0212) 498 43 06 | |||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | www.iku.edu.tr | |||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | |||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 14/10/2024 | ||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Architecture and town planning | |||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | |||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | The academic program of the Architecture (English) is structured basically on design studios supported by architectural technology, history and theory, environmental planning and environmental control lectures. The program aims advancing capacities of the students to develop their skills and knowledge in the fundamentals of architecture to improve their creativity, to utilize computers and any other contemporary techniques in forming the built environment, to gain environmental cognizance, to adapt themselves to the responsibilities in the world of construction and control and to have the knowledge in planning law and regulations. | |||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Education and training are carried out in the form of formal education. In addition, a total of 40 days of compulsory professional internship is performed, including 20 days of office internship and 20 days of construction site internship. | |||||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | Graduates possess the key competencies listed below at an advanced level.
| |||||||||||||||||||||||||||
Further Info | Assesment and evaluation are carried out in accordance with the Regulation On Associate and Undergraduate Degree Education At Istanbul Kültür University http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=8.5.24021&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=%C3%B6n%20lisans%20ve%20lisans One of the following letter grades is assigned to students for each course they are enrolled in:
Additionally, the following letter grades are defined as:
A student is considered unsuccessful in a course if they receive an F or Z grade. Students who miss the final exam for a course are given an F grade. If a student attends the final exam but has incomplete coursework, they are given an E grade. The student must complete the missing coursework within ten days from the date of the course’s final exam. If the student completes the necessary work within this time, a passing grade is given; if not, the grade is converted to an F. The V grade is given to students who have withdrawn from the course. For students who transfer from other higher education institutions, drop out, or have graduated and re-enrolled, the grades for courses they have previously taken and are deemed equivalent by the relevant regulations will be converted into success grades according to the grade conversion system approved by the Senate. Students' academic standing is monitored through their semester grade point average (GPA) and cumulative grade point average (CGPA). The GPA is calculated using the grades of courses completed during a given semester, while the CGPA is calculated using the grades of all courses taken in the student’s academic program. Students with a CGPA of 2.00 or higher are considered successful. Students with a CGPA below 2.00 are classified as “conditionally successful.” Conditionally successful students cannot enroll in more courses than the normal course load for the semester, excluding internships. Conditionally successful students who raise their CGPA to 2.00 or above continue their studies as successful students. At the end of any academic year, students with a CGPA of 3.00-3.49 are recognized as honor students, and those with a CGPA of 3.50-4.00 are recognized as high honor stentse, provided they have no failed courses. | |||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs;
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
İstanbul Kültür University Architecture (English) program has MIAK Accreditation as of 20.02.2023. Association for Accreditation of Architectural Education (MIAK) Start: 20.02.2023/ End: 20.02.2026 (3-year accreditation) | |||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements |
| |||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | A student is required to have a minimum CGPA of 2.00/4.00 and no failing grades. Moreover, the student should fulfil the summer training programme with a total duration of 40 days; 20 days spent in design office, 20 days spent on construction site. | |||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) |
| |||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis |
1. 2. Regulation On Associate And Undergraduate Degree Education At Istanbul Kültür University 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | |||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030034840
ISCO 08
ISCO 08
The academic program of the Architecture (English) is structured basically on design studios supported by architectural technology, history and theory, environmental planning and environmental control lectures. The program aims advancing capacities of the students to develop their skills and knowledge in the fundamentals of architecture to improve their creativity, to utilize computers and any other contemporary techniques in forming the built environment, to gain environmental cognizance, to adapt themselves to the responsibilities in the world of construction and control and to have the knowledge in planning law and regulations.
Education and training are carried out in the form of formal education. In addition, a total of 40 days of compulsory professional internship is performed, including 20 days of office internship and 20 days of construction site internship.
- The learning outcomes of the Architecture (English) Program are grouped under five main categories: Architecture- Design / Creative Thinking; Architecture- History / Theory, Culture / Art; Architecture- Environment / City / Society; Architecture- Technology; and Architecture- Professional Environment.
- In the field of Architecture- Design / Creative Thinking; the aim is to develop skills in critical thinking, communication, research, and design.
- In the field of Architecture- History / Theory, Culture / Art; the goal is to understand world architecture, local architecture / cultural diversity, and gain the ability to comprehend the theories and methods of cultural heritage and conservation.
- In the field of Architecture- Environment / City / Society; the focus is on acquiring the ability to engage in sustainable design, understand social responsibility, comprehend the interaction between nature and humans in all aspects, and understand the relationship between site selection, settlement, and building design by considering natural features such as geographical conditions alongside cultural, economic, and social characteristics.
- In the field of Architecture – Technology; the aim is to understand the fundamental principles of life safety at the building and environmental scale, the behavior principles of structural systems and their development and applications, the fundamental principles of building physics and environmental systems, the importance of using appropriate performance assessment tools, the design principles of building envelope systems and their application methods, the design principles of building service systems, and the principles and standards related to the environmental impact and reusability of building materials, as well as gaining the ability to integrate building systems.
- In the field of Architecture - Professional Environment; the aim is to develop skills in program preparation and evaluation, the integration of comprehensive project development, understanding the key factors related to building costs, the relationship and responsibilities of the architect and client, teamwork and collaboration, project management, understanding the basic principles of the implementation management process, leadership methods, understanding the legal rights and responsibilities of architects, mutual rights and responsibilities between employers and interns in professional development, and gaining an understanding of approaches to professional ethics.
Graduates possess the key competencies listed below at an advanced level.
- Reading and writing competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
Assesment and evaluation are carried out in accordance with the Regulation On Associate and Undergraduate Degree Education At Istanbul Kültür University http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=8.5.24021&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=%C3%B6n%20lisans%20ve%20lisans
One of the following letter grades is assigned to students for each course they are enrolled in:
Letter Grade |
A |
A- |
B+ |
B |
B- |
C+ |
C |
C- |
D+ |
D |
D- |
F |
Coefficient |
4,0 |
3,7 |
3,3 |
3,0 |
2,7 |
2,3 |
2,0 |
1,7 |
1,3 |
1,0 |
0,7 |
0,0 |
Additionally, the following letter grades are defined as:
- P: Course is in progress,
- E: Incomplete coursework,
- V: Withdrawn from the course,
- Y: Pass,
- Z: Fail.
A student is considered unsuccessful in a course if they receive an F or Z grade. Students who miss the final exam for a course are given an F grade. If a student attends the final exam but has incomplete coursework, they are given an E grade. The student must complete the missing coursework within ten days from the date of the course’s final exam. If the student completes the necessary work within this time, a passing grade is given; if not, the grade is converted to an F. The V grade is given to students who have withdrawn from the course.
For students who transfer from other higher education institutions, drop out, or have graduated and re-enrolled, the grades for courses they have previously taken and are deemed equivalent by the relevant regulations will be converted into success grades according to the grade conversion system approved by the Senate.
Students' academic standing is monitored through their semester grade point average (GPA) and cumulative grade point average (CGPA). The GPA is calculated using the grades of courses completed during a given semester, while the CGPA is calculated using the grades of all courses taken in the student’s academic program. Students with a CGPA of 2.00 or higher are considered successful. Students with a CGPA below 2.00 are classified as “conditionally successful.” Conditionally successful students cannot enroll in more courses than the normal course load for the semester, excluding internships. Conditionally successful students who raise their CGPA to 2.00 or above continue their studies as successful students. At the end of any academic year, students with a CGPA of 3.00-3.49 are recognized as honor students, and those with a CGPA of 3.50-4.00 are recognized as high honor stentse, provided they have no failed courses.
In order to monitor the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
- Creation and Approval of Curricula:
- YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
- The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
- The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
- Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
- Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
İstanbul Kültür University Architecture (English) program has MIAK Accreditation as of 20.02.2023.
Association for Accreditation of Architectural Education (MIAK)
Start: 20.02.2023/ End: 20.02.2026 (3-year accreditation)
- To have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to have met the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions.
- Being placed in the undergraduate program as a result of the central exam conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and and principles of which are determined by YÖK.
- As a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK, associate degree graduates are placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have completed in higher education institutions.
- Those who have a bachelor's degree can continue to master's programs and doctoral programs accepted with a bachelor's degree if they meet the relevant conditions.
- Undergraduate students have the right to participate in double major programs if they meet the specified conditions. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.
- Higher Education Law No. 2547
1. 2. Regulation On Associate And Undergraduate Degree Education At Istanbul Kültür University
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous
