Yeterlilik Kodu | TR0030004855 | |
Yeterlilik Adı | Mimarlık Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kırklareli Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kayalı Kampüsü Merkez / KIRKLARELİ | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.klu.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mimarlık ve şehir planlama | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | KLU Lisans programlarında öğrenim görebilmek için, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak ve başka bir örgün yükseköğretim programına kayıtlı olmamak gerekir. Yurtdışından kabul edilecek öğrenciler için KLU Yurt Dışından Kabul Edilecek Öğrenci Başvuru ve Kayıt Yönergesinde yer alan hükümler uygulanır. | |
Başarma Şartları | Mimarlık Lisans programından mezun olarak bu alanda yeterlilik kazanabilmek için, - Ders planındaki 240 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak - 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekirBir öğrencinin Mimarlık bölümünden mezun olabilmesi için aşağıdaki koşulları karşılaması gerekmektedir: - Ders planındaki 240 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak, - 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar:Memur veya anlaşmalı olarak: Merkezi ve yerel yönetim kurumlarında, Üniversitelerin ve bankaların inşaat dairelerinde,Akademisyen olarak: Üniversitelerde,Ücretli veya serbest statüde: Mimarlık bürolarında istihdam edilebilir.Mimarların çalışma alanlarında:•Tasarım ve planlama•Koruma ve yenileme•Danışmanlık•Katılım organizasyonu•Planlama sürecini yürütme•Uygulamanın kontrolü, şantiye organizasyonu ve yürütülmesi•Dokümantasyon ve iletişim olmak üzere istihdam imkânları bulunacaktır.Ayrıca, eğitimin entelektüel, sanatsal ve teknik boyutları içermesi nedeniyle mimarlar ilgili farklı alanlarda başarılı olabilir.Toplumumuzda mimarlık hizmetinden yararlanma oranı çok düşüktür. Ekonomik ve sosyal gelişim ve dönüşümlere bağlı yaşam kalitesini yükseltme gereği, kaliteli ve özgün mekân organizasyonuna talebi artıracaktır. Bu eğilim istihdam artışını da sağlayacaktır. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030004855
- Mimarlık kültürünün, mesleğinin bilgi, bilinç ve mesleki ahlak değerlerinin kazandırılması
- Mimari tasarım sürecinin, tasarlama yöntemlerinin ve arazi değerlendirmenin kuram ve pratiğinin öğrenilmesi
- ,Mimarlık tarihinin, sanat tarihi ve kültür mirasının korunmasına ilişkin ilkelerin ve uygulamaların bilincinde olma,
- Yapı elde etme sürecinin mimarlık, peyzaj ve mühendislikle ilgili her türlü kuramsal bilgi ve pratiğinin öğrenilmesi
- ,Doğal, insan yapısı fiziki çevre ve enerji kaynakları ile ilgili evrensel ve yerel tartışma ve problemleri tanımlama, onlar hakkında koruyucu ve tutumlu tavır içinde olma,
- Mesleki etik ve toplumsal sorunlar hakkında bilgi sahibi olma ve çözüm geliştirebilmeyi öğrenme,
- Anlatım ve sunum becerilerini geliştirmek; uygun sunumlar yapabilmek için el çizimleri ve bilgisayar teknolojilerinin de kullanıldığı çeşitli tekniklerle ve programlarla tasarım sürecinin farklı aşamalarını ifade edebilme, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
- El becerisi isteyen konularda düşünce ve yaratıcılık ile zihinsel gelişimi sağlayabilme,
- Bir yabancı dili, alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslararası sahada meslektaşlarıyla iletişim kurabilme düzeyinde kullanabilme
- Türk dilini etkili kullanabilme
- Mimari tasarımın kalitesine katkı açısından güzel sanatlar konusunda bilgi sahibi olma ve tasarım fikirlerini üç boyutlu olarak ifade edebilme Maliyet ve imar mevzuatının getirdiği kısıtlamalar çerçevesinde, bina kullanıcılarının taleplerinin karşılanması konusunda gerekli tasarım becerisine sahip olmaİç mekânda konforun ve iklime karşı korunmanın sağlanabilmesi amacıyla fiziki problemler, malzemeler ve teknolojiler ile binaların işlevleri konusunda yeterli düzeyde bilgi sahibi olma
- Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilincini kazanma; kültür varlıklarını belgeleme ve çözümlemelerini yapabilme, bunların korunması ve sürdürülebilirliği konusunda gerekli temel bilgiye sahip olma
- Kentsel planlama, işlevsel, estetik ve teknik gereksinmeleri sağlayan kentsel projeler elde etme konularında yeterli bilgiye sahip olma
- Bir konuyu bilimsel araştırma yöntemleri kullanarak çok yönlü araştırabilme, bilimsel çalışmayı kavrama becerisiSosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması, iş sağlığı ve güvenliği ile Türkiye tarihi konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma
- Mimari tasarımın belirlediği taşıyıcı sistem elemanlarını tanıma, boyutlandırabilme, bilgi sahibi olma, taşıyıcı sistem tasarımını yapabilmeSürdürülebilirlik ve mimarlık ilişkisini kurabilme, tarihsel süreç içinde sürdürülebilirlik ilkelerini irdeleyebilme
- Binaların işlevlerine göre değişen mekansal tasarımın ilkelerini belirleyebilme, üretim süreçlerini tanıyabilme
- Kentleşmenin tanımı ve gelişiminin tanınarak kentlerin kültürel, yönetsel, fiziksel anlamda etkileşimini kavrayabilme
- Kent mobilyalarının tasarımına genel yaklaşım ve tasarım ilkelerini belirleyebilme
- Çağdaş taşıyıcı sistemlere olan gereksinimi kavrayabilme, malzeme ve strüktür sistemlerinin tanıyabilme ve seçebilme
- – (1) (Değişik:RG-5/11/2011-28106) Herhangi bir ders için yarıyıl/yıl içi değerlendirmesi en az bir ara sınav olmak koşuluyla kısa sınav, ödev, uygulama ve diğer çalışmalardan oluşur. Her dersin değerlendirilmesinde; öğrencilerin sorumlu oldukları ara sınav, ödev, uygulama ve diğer çalışmaların başarı notuna katkı oranları dikkate alınır.
- (2) Başarı notu; yarıyıl/yıl içi değerlendirmesi ve yarıyıl/yıl sonu sınavı notlarından hesaplanır. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %40’ı ile yarıyıl/yıl sonu sınavında alınan notun %60’ının toplamıdır. Ancak, yarıyıl/yıl sonu sınavının başarı notuna katkısı birimler tarafından en az %50 en çok %70 olacak şekilde belirlenebilir.
- (3) İlgili kurul veya ilgili kurulun alacağı karara göre öğretim üyeleri/görevlileri, yarıyıl/yıl içi değerlendirmesini oluşturacak çalışmaların başarı notuna katkılarını belirler. Yarıyıl/yıl içi değerlendirmesinde belirlenmiş ara sınavın/sınavların başarı notuna katkısı en az %20’dir.
- (4) Yarıyıl/yıl sonu ve/veya varsa bütünleme sınavına girmeyen öğrenci ilgili dersten başarısız sayılır.
- (5) (Değişik:RG-6/3/2013-28579) Her öğretim üyesi ve/veya öğretim görevlisi, dersin hedefine ulaşması için gerekli öğretim konularını ve başlıkları, dönem içinde ve sonunda yapacağı sınav, ödev, proje ve uygulama çalışmalarını belirten listeyi dönem başında öğrencilere ulaştırmak suretiyle dönem içi ve dönem sonu değerlendirmesini buna göre gerçekleştireceğini bildirir. İlgili öğretim üyesi ve/veya öğretim görevlisi, dönem içi ve dönem sonundaki çalışma ve sınavlara vereceği not dağılım oranlarını, dönem başında öğrencilere ilan ettiği biçimde yapar, toplam sınıfın başarı düzeyini dikkate alarak değerlendirmesi sonucu öğrenciye o dersle ilgili bir harf notu takdir eder ve bu notu nihai not olarak ilan eder.
- (6) Bağıl değerlendirme uygulanmayan derslerde bir dersten veya uygulamadan değerlendirmeye alınmak için öğrencinin yarıyıl/yıl sonu sınav notu ve varsa bütünleme notunun 100 puan üzerinden en az 50 olması gerekir. Bu puanın altında kalan öğrenciler doğrudan başarısız sayılır.
- (7) (Değişik:RG-6/3/2013-28579) Başarı notlarına ilişkin tablolar aşağıda belirtilmiştir:
- a) Bir dersin başarı notu, Senato tarafından belirlenen esaslara göre; aşağıdaki şekilde harfli başarı notu ve başarı katsayısına dönüştürülür.Başarı Değerlemesi Harfli Başarı Notu Başarı KatsayısıPekiyi AA 4,00İyi-Pekiyi BA 3,50İyi BB 3,00Orta-İyi CB 2,50Orta CC 2,00Orta-Geçer DC 1,50Koşullu Geçer DD 1,00Başarısız FF 0,00Yarıyıl/yıl sonu sınavına girmedi (Başarısız) GR 0,00Devamsız (Başarısız) DZ 0,00Yeterli (Başarılı) S --Yetersiz (Başarısız) U
- b) Bağıl değerlendirme uygulanmayan derslerde, tek ders, muafiyet sınavlarında, 100’lük başarı notu yatay geçiş yapan öğrencilerin ve başka üniversitede alınan derslerin başarı notları aşağıdaki tabloya göre harf notuna dönüştürülür.
- Harfli Başarı Notu Başarı Katsayısı Mutlak Sistem KarşılığıAA 4,00 90-100BA 3,50 85-89BB 3,00 80-84CB 2,50 75-79CC 2,00 65-74DC 1,50 55-64DD 1,00 50-54FF 0,00 0-49GR 0,00 --DZ 0,00 --S -- --U --
- (8) Öğrencinin başarı durumuna ilişkin yukarıda belirtilen harfli başarı notlarına ilişkin esaslar aşağıda gösterilmiştir:
- a) Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD ve S notlarından birisini alan öğrenci, o dersi başarmış sayılır.
- b) FF, GR, DZ ve U başarısız harf notlarıdır. Mimarlık Lisans programından mezun olarak bu alanda yeterlilik kazanabilmek için, - Ders planındaki 240 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak - 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir
KLU Lisans programlarında öğrenim görebilmek için, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak ve başka bir örgün yükseköğretim programına kayıtlı olmamak gerekir. Yurtdışından kabul edilecek öğrenciler için KLU Yurt Dışından Kabul Edilecek Öğrenci Başvuru ve Kayıt Yönergesinde yer alan hükümler uygulanır.
Mezunlar:Memur veya anlaşmalı olarak: Merkezi ve yerel yönetim kurumlarında, Üniversitelerin ve bankaların inşaat dairelerinde,Akademisyen olarak: Üniversitelerde,Ücretli veya serbest statüde: Mimarlık bürolarında istihdam edilebilir.Mimarların çalışma alanlarında:•Tasarım ve planlama•Koruma ve yenileme•Danışmanlık•Katılım organizasyonu•Planlama sürecini yürütme•Uygulamanın kontrolü, şantiye organizasyonu ve yürütülmesi•Dokümantasyon ve iletişim olmak üzere istihdam imkânları bulunacaktır.Ayrıca, eğitimin entelektüel, sanatsal ve teknik boyutları içermesi nedeniyle mimarlar ilgili farklı alanlarda başarılı olabilir.Toplumumuzda mimarlık hizmetinden yararlanma oranı çok düşüktür. Ekonomik ve sosyal gelişim ve dönüşümlere bağlı yaşam kalitesini yükseltme gereği, kaliteli ve özgün mekân organizasyonuna talebi artıracaktır. Bu eğilim istihdam artışını da sağlayacaktır.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030004855 | |
Qualification Title | Bachelor’s Diploma in Architecture | |
Awarding Body | Kırklareli University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.klu.edu.tr/ | |
Orientation | - | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Architecture and town planning | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | To be able to graduate and be efficient in this field; it is necessary to-Pass all lesson that has 240 ECTS credits in lesson plan-Have 2.00 GPA out of 4.00For students to graduate from Department of Architecture, they should meet following requirements:-Succeed in all lessons that has 240 ECTS credits in lesson plan-Have 2.00 GPA out of 4.00 | |
Description | Acquiring knowledge, awareness, and occupational moral values of architectural culture and vocation. Architecture of the design process, design methods and land evaluation of the theory and practice to learnBeing aware of the principles and applications related to architectural history and cultural heritage. The process of obtaining doing architecture, landscaping, and engineering learning theoretical knowledge and practice of all kinds, Having a protective and saving attitude about global and local discussions related to natural and man-made physical environment and energy resources and about problem defining. Having knowledge about occupational and social problems and learning to solutions, Developing explanation and presentation abilities; expressing different stages of design process through various technics and programs in which drawings and computer technologies are used to make appropriate presentations; using information and communication technologies. Enabling mental development through thought and creativity in fields that requires handcraft. Using a foreign language at a level to follow information related to his field and to be able to communicate with their colleagues in international platformsUsing Turkish language effectively To be knowledgeable about fine arts in terms of contribution to the quality of architectural design and to be able to express design ideas in three dimensions Having required design skills to be able to meet the demans of building users within the frame of cost and zoning legislation Having enough knowledge on physical problems, materials and technologies to provide indoor comfort and protection against climate Awareness of historical environment and acquiring awareness to protect those; documenting cultural property and analysing them and having basic knowledge about protecting and sustaining these. Having enough knowledge about urban planing and creating urban projects that meets the functional , aesthetical and technical requirements By using the methods of scientific research a topic research, scientific work, versatile gripUniversality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values with environmental protection, occupational health and safety issues of having sufficient information and awareness To be able to recognize structural elements of architectural design, to be able to size, to have knowledge, to be able to design carrier system To be able to establish sustainability and architecture relation, to be able to examine sustainability principles in historical process To be able to determine the principles of spatial design which depends on the functions of the buildings, to know the production processes To be able to comprehend the cultural, administrative and physical interaction of the cities by recognizing the definition and development of urbanization To be able to determine the general approach and design principles of urban furniture design To be able to comprehend the requirements of contemporary bearing systems, to be able to recognize and select materials and structure systems | |
Key Competencies | - | |
Further Info | -(1) (Change:RG-5/11/2011-28106) Term/year assessment of a lesson consists of exams a least one of which is a midterm exam, assignment, application and other works. For every lesson’s evaluation, success rate of midterm exams, assignments, application and other works that students are responsible for are taken into consideration. (2) Final grade is calculated from midterm and finals exams. Exams are grade out of 100. Final grade of lesson is the sum of %40 of midterm exam grade and %60 of final exam grade. However, rate of final exam grade can be changed to at least %50 and at most %70 by units. (3) Relevant committee or lecturers with the decision of relevant committee determines the contribution rate of midterm exam evaluations to final grade. Contribution rate of midterm exams to the final grade is at least %20. (4) Students who didn’t take the final exam or resit exams, if exists, will be considered unsuccessful for the lesson in question. (5) (Change:RG-6/3/2013-28579) Every lecturer notifies students how they will make the midterm and final evaluation by giving them the list that defines necessary education subjects and topics and exams, assignment, project and application works within the term at the beginning of the term. Lecturers announce the percentages of work and exams at the beginning of the term and apply these as they announce; determines a letter grade taking all students success levels into consideration and announces this grade as final grade. (6) For lessons for which relative evaluation is not applied, students’s final exam grade or resit exam grade, if exists, must be at least 50 out fo 100 to be evaluated. Those who are below this will directly be considered as unsuccessful. (7) (Change:RG-6/3/2013-28579) Tables of final grades are defined below: a) Final grade of a lesson is transformed into letter grade and success ratio according to principals defined by Senate.Success Evaluation Letter Grade and Success RatioExcellent AA 4,00Good-Excellent BA 3,50Good BB 3,00Mediocre-Good CB 2,50Mediocre CC 2,00Mediocre-Passing DC 1,50Passes on condition DD 1,00Fail FF 0,00Didn’t take final exam (fail) GR 0,00Not Attended (Fail) DZ 0,00Satisfying (Successful) S--Unsatisfying (fail) U-- b) For lessons for which relative evaluation is not applied, perfect score 100 in single course, exemption exams, final grades of undergraduate transfer students and grades that are taken in another university is trasformed into letter grade according to the following table.Letter Grade Success Ratio equivelants of Absolute SystemAA 4,00 90-100BA 3,50 85-89BB 3,00 80-84CB 2,50 75-79CC 2,00 65-74DC 1,50 55-64DD 1,00 50-54FF 0,00 0-49GR 0,00 --DZ 0,00 --S -- --U -- -- (8) Principles related to letter grades mentioned above are as follows: a) Students who gets one of AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD and S grades are considered successful.b) FF, GR, DZ and U are failing grades. To be able to graduate and be efficient in this field; it is necessary to-Pass all lesson that has 240 ECTS credits in lesson plan-Have 2.00 GPA out of 4.00 | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | To have education in KLU BA degrees, it is necessary to succeed in exams made by Assessment Selection and Placement Center and not to be register to another higher education program. For students who will be admitted from abroad , provisions that are in Foreign Student Application and Register Directive will be applied. | |
Conditions for Success | To be able to graduate and be efficient in this field; it is necessary to-Pass all lesson that has 240 ECTS credits in lesson plan-Have 2.00 GPA out of 4.00For students to graduate from Department of Architecture, they should meet following requirements:-Succeed in all lessons that has 240 ECTS credits in lesson plan-Have 2.00 GPA out of 4.00 | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates:Officer or contracted: In central and local government institutions, in the construction departments of universities and banks,As an academician: In universities, Paid or free status: can be employed in the architecture bureau. Architects work areas:• Design and planning• Protection and renewal•Consultancy • Participation organization• Executing the planning process• Control of the application, organization and execution of the site• There will be employment opportunities, including documentation and communication. In addition, architects can be successful in different fields as education consists intellectual, artistic and technical aspects. Level of making use of arhcitecture services is very low in our society. As a requirement of improving living quality depending on economical and social improvement and transformation; demand for original place organizations of good quality will increase. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030004855
Qualification is continuous