Yeterlilik Kodu

TR0030005314

Yeterlilik Adı
Mimarlık Lisans Diploması
Sorumlu KurumMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 48000 Kötekli/Muğla
Sorumlu Kurum URLhttp://www.mu.edu.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Temel programlar ve yeterlilikler
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)Analitik Düşünme: Karmaşık olguları neden-sonuç ilişkileri bağlamında çözümlenebilecek verilere dönüştürebilme, toplanan verileri analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisine sahip olma.Eleştirel Düşünme: Açık ve net soru geliştirme, soyut düşünceleri düşünceyi ifade için kullanma, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme ve test edebilme becerisine sahip olma.Etkin İfade: Türkçe etkin okuma, yazma, iletişim kurma, sunma, sözlü olarak kendini ifade edebilme becerisine sahip olma.Yaratıcı Düşünme: Mimari öncüllerden çeşitli nitelikler bakımından ayrışıp özgün bir karakter barındıran yaklaşımlar geliştirebilme ve herhangi bir öncül/izlek bulunmayan durumları teşhis edebilme, sahip olduğu bilgiyi/tecrübeyi yeni bir değer üretecek biçimde harekete geçirebilme becerisine sahip olma.Bireysel Çalışma: Bireysel çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olma.Mesleki Etik ve Sorumluluk: Kullanıcıların isteklerini bireylerin, çevrenin ve toplumun gereklilikleri doğrultusunda yorumlama, program önerilerini hazırlarken doğal, kültürel ve toplumsal etmenleri dikkate alma, mimarlık mesleğinin ve mimarın toplum içindeki rolünü kavramış olma ve bütün bu kavrayışları uygulamaya geçirme sorumluluğunun farkındalığını kazanma.Kolektif Çalışma: Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olma.Mimari Anlatım Teknikleri: Mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı nosyonu ile hareket ederken nitelikli mimari ifadeler üretebilme; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme ve becerisine sahip olma. Çevresel Etik: Yerel ve küresel ölçekte, mimarlık ve planlama kararlarında kaynakların korunması, sürdürülebilirlik konularını kavrama, bu konudaki uluslararası belge ve bilgilerin farkında olma, mesleğini icra ederken bu bilgileri uygulayabilme becerisine sahip olma.Strüktürel Tasarım: Bina tasarımıyla ilişkili strüktürel tasarım, yapı ve mühendislik sorunlarını kavramış olma.Tarih Bilinci ve Kuram Bilgisi: Mimari tasarımın kendine ait, otonom bilgi alanının farkındalığını kazanma; mimarlık nesnelerini ve söylemlerini, farklı bilgi ve araştırma alanları dahilinde konumlandırabilme, tarihsel olguların mimari nesne oluşturma süreçleri üzerindeki etkilerini belirli kronolojiler çerçevesinde ilişkilendirebilme, tasarım süreçlerine fiilen dahil olabilecek kavramları, düşünceleri ve izlekleri mimarlık yazını içerisinde takip edebilme yetisini geliştirme.Yaşam Güvenliği: Yapılı çevrede acil durum planları, yaşam riski oluşturan konulara farkındalık, doğal afetlere ilişkin yeterli bilgi ve bu konuların tasarım sürecine dahil edebilme.Yasal Sorumluluklar: Mimari uygulamaların hukuki sonuçları hakkında farkında olma, tasarıma ilişkin fikirlerin binaya dönüştürülmesi sürecinde genel planlamayla bütünleştirilmesiyle ilgili işkolları, kuruluşlar, yönetmelikler ve usuller hakkında yeterli bilgi sahibi olma.Bina Sistemleri ve Entegrasyonu: Binalarda iç konfor koşullarını ve iklim koşullarına karşı kontrolü sağlayabilmek için, fiziksel sorunlara çözüm üretebilecek teknolojiler, yapı işlevleri ve malzemeleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma.Erişilebilirlik: Geliştirilen mekânsal önerilerin, herkes için erişilebilir, anlaşılabilir ve kimseye bağımlı olmadan, doğal bir biçimde kullanılabilir olmasını sağlayacak evrensel tasarım ilkelerini kavramış olma ve bunun için gerekli tasarım becerisine sahip olma.Tasarım Sürecini Yönetebilme: Bir tasarım
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine uygun olarak Ders Öğretim Planında ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.Mimarlık lisans programındaki 240.0 AKTSlik dersleri başarıyla tamamlamak.
Kalite Güvencesi-
Giriş ŞartıÖğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavından (YKS) sayısal puan türüne göre yerleştirme
Başarma ŞartlarıMimarlık lisans programındaki 240.0 AKTSlik dersleri başarıyla tamamlamak.Mimarlık Bölümünden mezun olabilmek için, dört yıllık lisans eğitimi sonunda, 8 dönemlik dersleri ve toplam krediyi başarı ile tamamlamış olmak (164 yerel kredi ve 240 AKTS), STJ 01 (Yapım atölyesi), STJ 02 (Şantiye), STJ 03 (Büro) stajlarını yapmış ve bu stajların kabul edilmiş olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)Memur veya anlaşmalı olarak: Merkezi ve yerel yönetim kurumlarında, Üniversitelerin ve bankaların inşaat dairelerinde,Akademisyen olarak: Üniversitelerde,Ücretli veya serbest statüde: Mimarlık bürolarında istihdam edilebilir.
Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)Yeterlilik sürekli geçerlidir
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030005314


Yeterlilik Adı
Mimarlık Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 48000 Kötekli/Muğla

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
Analitik Düşünme: Karmaşık olguları neden-sonuç ilişkileri bağlamında çözümlenebilecek verilere dönüştürebilme, toplanan verileri analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisine sahip olma.Eleştirel Düşünme: Açık ve net soru geliştirme, soyut düşünceleri düşünceyi ifade için kullanma, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme ve test edebilme becerisine sahip olma.Etkin İfade: Türkçe etkin okuma, yazma, iletişim kurma, sunma, sözlü olarak kendini ifade edebilme becerisine sahip olma.Yaratıcı Düşünme: Mimari öncüllerden çeşitli nitelikler bakımından ayrışıp özgün bir karakter barındıran yaklaşımlar geliştirebilme ve herhangi bir öncül/izlek bulunmayan durumları teşhis edebilme, sahip olduğu bilgiyi/tecrübeyi yeni bir değer üretecek biçimde harekete geçirebilme becerisine sahip olma.Bireysel Çalışma: Bireysel çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olma.Mesleki Etik ve Sorumluluk: Kullanıcıların isteklerini bireylerin, çevrenin ve toplumun gereklilikleri doğrultusunda yorumlama, program önerilerini hazırlarken doğal, kültürel ve toplumsal etmenleri dikkate alma, mimarlık mesleğinin ve mimarın toplum içindeki rolünü kavramış olma ve bütün bu kavrayışları uygulamaya geçirme sorumluluğunun farkındalığını kazanma.Kolektif Çalışma: Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olma.Mimari Anlatım Teknikleri: Mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı nosyonu ile hareket ederken nitelikli mimari ifadeler üretebilme; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme ve becerisine sahip olma. Çevresel Etik: Yerel ve küresel ölçekte, mimarlık ve planlama kararlarında kaynakların korunması, sürdürülebilirlik konularını kavrama, bu konudaki uluslararası belge ve bilgilerin farkında olma, mesleğini icra ederken bu bilgileri uygulayabilme becerisine sahip olma.Strüktürel Tasarım: Bina tasarımıyla ilişkili strüktürel tasarım, yapı ve mühendislik sorunlarını kavramış olma.Tarih Bilinci ve Kuram Bilgisi: Mimari tasarımın kendine ait, otonom bilgi alanının farkındalığını kazanma; mimarlık nesnelerini ve söylemlerini, farklı bilgi ve araştırma alanları dahilinde konumlandırabilme, tarihsel olguların mimari nesne oluşturma süreçleri üzerindeki etkilerini belirli kronolojiler çerçevesinde ilişkilendirebilme, tasarım süreçlerine fiilen dahil olabilecek kavramları, düşünceleri ve izlekleri mimarlık yazını içerisinde takip edebilme yetisini geliştirme.Yaşam Güvenliği: Yapılı çevrede acil durum planları, yaşam riski oluşturan konulara farkındalık, doğal afetlere ilişkin yeterli bilgi ve bu konuların tasarım sürecine dahil edebilme.Yasal Sorumluluklar: Mimari uygulamaların hukuki sonuçları hakkında farkında olma, tasarıma ilişkin fikirlerin binaya dönüştürülmesi sürecinde genel planlamayla bütünleştirilmesiyle ilgili işkolları, kuruluşlar, yönetmelikler ve usuller hakkında yeterli bilgi sahibi olma.Bina Sistemleri ve Entegrasyonu: Binalarda iç konfor koşullarını ve iklim koşullarına karşı kontrolü sağlayabilmek için, fiziksel sorunlara çözüm üretebilecek teknolojiler, yapı işlevleri ve malzemeleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma.Erişilebilirlik: Geliştirilen mekânsal önerilerin, herkes için erişilebilir, anlaşılabilir ve kimseye bağımlı olmadan, doğal bir biçimde kullanılabilir olmasını sağlayacak evrensel tasarım ilkelerini kavramış olma ve bunun için gerekli tasarım becerisine sahip olma.Tasarım Sürecini Yönetebilme: Bir tasarım

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine uygun olarak Ders Öğretim Planında ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.Mimarlık lisans programındaki 240.0 AKTSlik dersleri başarıyla tamamlamak.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavından (YKS) sayısal puan türüne göre yerleştirme

Başarma Şartları
Mimarlık lisans programındaki 240.0 AKTSlik dersleri başarıyla tamamlamak.Mimarlık Bölümünden mezun olabilmek için, dört yıllık lisans eğitimi sonunda, 8 dönemlik dersleri ve toplam krediyi başarı ile tamamlamış olmak (164 yerel kredi ve 240 AKTS), STJ 01 (Yapım atölyesi), STJ 02 (Şantiye), STJ 03 (Büro) stajlarını yapmış ve bu stajların kabul edilmiş olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
Memur veya anlaşmalı olarak: Merkezi ve yerel yönetim kurumlarında, Üniversitelerin ve bankaların inşaat dairelerinde,Akademisyen olarak: Üniversitelerde,Ücretli veya serbest statüde: Mimarlık bürolarında istihdam edilebilir.

Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)
Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030005314

Qualification Title
Mimarlık License
Awarding BodyMugla Sıtkı Koçman University
Awarding Body ContactMuğla Sıtkı Koçman University 48000 Kötekli/Muğla
Awarding Body Urlhttp://www.mu.edu.tr/
Orientation-
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasBasic programmes and qualifications
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
DescriptionAnalytical Thinking: To be able to transform complex facts into data that can be solved in the context of cause-effect relations, to analyze collected data, to synthesize different information and thoughts, to interpret the results obtained and to be able to use them in the architectural design process.Critical Thinking: To be able to develop clear questions, to use abstract ideas for expressing thoughts, to evaluate opposing views, to be able to reach and test well-questioned results.Effective Expression: To have the ability of effective reading, writing, communicating, presentation and verbal expression in Turkish.Creative Thinking: To be able to distinguish architectural predecessors in terms of various qualities and to develop a unique character and to identify situations without any premise, to have the ability to mobilize information / experience to produce a new value.Individual study: To have the ability to work individually and take responsibility.Professional Ethics and Responsibility: Interpreting the wishes of the users in line with the requirements of individuals, environment and society, taking into account the natural, cultural and social factors in preparing the program proposals, understanding of the role of the architectural profession and the role of the architect in the society and gaining the awareness of the responsibility to implement all these concepts.Collective Study: To be able to work as a team, to work effectively as a team in multidisciplinary fields, to be able to communicate and take responsibility.Architectural Expression Techniques: To be able to produce qualified architectural expressions while acting with the notion of designer in all stages of architectural projects from design to application; to use modern tools, techniques and technologies related to project design, design, drawing, software and application.Environmental Ethics: To have the ability to understand the issues of sustainability, to be aware of the international documents and information on this subject, to apply this knowledge while practicing the profession at local and global scale, architecture and planning decisions.Structural Design: Understanding the structural design, structure and engineering problems associated with building design.History Consciousness and Theory: To gain awareness of the autonomous knowledge area of architectural design; to be able to position architectural objects and discourses within different fields of knowledge and research, to relate the effects of historical phenomena on architectural object creation processes within the framework of certain chronologies, to develop the ability to follow concepts, ideas and processes that can be included in design processes in architectural writing.Life Security: Contingency plans, awareness of life-threatening issues, adequate information on natural disasters and the inclusion of these subjects in the design process.Legal Responsibilities: To be aware of the legal consequences of architectural applications, to have an adequate knowledge of the business lines, organizations, regulations and procedures related to the integration of the design ideas into the general planning process.Building Systems and Integration: To have adequate knowledge about the technologies, construction functions and materials that can provide solutions to the physical problems in order to control the interior comfort conditions and climate conditions in the buildings.Accessibility: To have the ability to understand and develop the universal design principles that will enable the spatial recommendations developed to be accessible, accessible and understandable for everyone.To be able to manage design process: To be able to do research for a design project, to determine the
Key Competencies-
Further InfoThe type of assessment and evaluation applied for each course is described in detail in the Course Teaching Plan in accordance with the Muğla Sıtkı Koçman University Regulations for Undergraduate Education and Examination.To successfully complete the 240.0 ECTS courses in the undergraduate program of architecture.
Quality Assurance-
Access RequirementsAccepted with respect to students numerical score of their YKS results examined by OSYM
Conditions for SuccessTo successfully complete the 240.0 ECTS courses in the undergraduate program of architecture.In order to graduate from the Department of Architecture, at the end of a four-year undergraduate program, students have successfully completed 8 semesters of courses and total credits (164 local credits and 240 ECTS), STJ 01 (Production Workshop), STJ 02 (Construction Site), STJ 03 (Office) internships and these internships must be accepted.
Progression Paths (Relationship Type)Officer or contracted: in central and local government institutions, in the construction departments of universities and banks,As an academician: In universities,Paid or free status: It can be employed in architectural offices.
Legal Basis-
Validity Period (If Any)Qualification is continuous
Url Open Address
Qualification Code

TR0030005314


Qualification Title
Mimarlık License

Awarding Body
Mugla Sıtkı Koçman University

Awarding Body Contact
Muğla Sıtkı Koçman University 48000 Kötekli/Muğla

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
Analytical Thinking: To be able to transform complex facts into data that can be solved in the context of cause-effect relations, to analyze collected data, to synthesize different information and thoughts, to interpret the results obtained and to be able to use them in the architectural design process.Critical Thinking: To be able to develop clear questions, to use abstract ideas for expressing thoughts, to evaluate opposing views, to be able to reach and test well-questioned results.Effective Expression: To have the ability of effective reading, writing, communicating, presentation and verbal expression in Turkish.Creative Thinking: To be able to distinguish architectural predecessors in terms of various qualities and to develop a unique character and to identify situations without any premise, to have the ability to mobilize information / experience to produce a new value.Individual study: To have the ability to work individually and take responsibility.Professional Ethics and Responsibility: Interpreting the wishes of the users in line with the requirements of individuals, environment and society, taking into account the natural, cultural and social factors in preparing the program proposals, understanding of the role of the architectural profession and the role of the architect in the society and gaining the awareness of the responsibility to implement all these concepts.Collective Study: To be able to work as a team, to work effectively as a team in multidisciplinary fields, to be able to communicate and take responsibility.Architectural Expression Techniques: To be able to produce qualified architectural expressions while acting with the notion of designer in all stages of architectural projects from design to application; to use modern tools, techniques and technologies related to project design, design, drawing, software and application.Environmental Ethics: To have the ability to understand the issues of sustainability, to be aware of the international documents and information on this subject, to apply this knowledge while practicing the profession at local and global scale, architecture and planning decisions.Structural Design: Understanding the structural design, structure and engineering problems associated with building design.History Consciousness and Theory: To gain awareness of the autonomous knowledge area of architectural design; to be able to position architectural objects and discourses within different fields of knowledge and research, to relate the effects of historical phenomena on architectural object creation processes within the framework of certain chronologies, to develop the ability to follow concepts, ideas and processes that can be included in design processes in architectural writing.Life Security: Contingency plans, awareness of life-threatening issues, adequate information on natural disasters and the inclusion of these subjects in the design process.Legal Responsibilities: To be aware of the legal consequences of architectural applications, to have an adequate knowledge of the business lines, organizations, regulations and procedures related to the integration of the design ideas into the general planning process.Building Systems and Integration: To have adequate knowledge about the technologies, construction functions and materials that can provide solutions to the physical problems in order to control the interior comfort conditions and climate conditions in the buildings.Accessibility: To have the ability to understand and develop the universal design principles that will enable the spatial recommendations developed to be accessible, accessible and understandable for everyone.To be able to manage design process: To be able to do research for a design project, to determine the

Key Competencies
-

Further Info
The type of assessment and evaluation applied for each course is described in detail in the Course Teaching Plan in accordance with the Muğla Sıtkı Koçman University Regulations for Undergraduate Education and Examination.To successfully complete the 240.0 ECTS courses in the undergraduate program of architecture.

Quality Assurance
-

Access Requirements
Accepted with respect to students numerical score of their YKS results examined by OSYM

Conditions for Success
To successfully complete the 240.0 ECTS courses in the undergraduate program of architecture.In order to graduate from the Department of Architecture, at the end of a four-year undergraduate program, students have successfully completed 8 semesters of courses and total credits (164 local credits and 240 ECTS), STJ 01 (Production Workshop), STJ 02 (Construction Site), STJ 03 (Office) internships and these internships must be accepted.

Progression Paths (Relationship Type)
Officer or contracted: in central and local government institutions, in the construction departments of universities and banks,As an academician: In universities,Paid or free status: It can be employed in architectural offices.

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
Qualification is continuous

Url
Open Address