Yeterlilik Kodu | TR0030026507 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Mimarlık Lisans Diploması | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Gebze Teknik Üniversitesi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Cumhuriyet, 2254. Sk. No:2, 41400 Gebze/Kocaeli | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://www.gtu.edu.tr/ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi | |||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mimarlık ve şehir planlama | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Ulusal ve uluslararası düzeyde rekabet edebilen, çevresel, toplumsal ve mimari sorunları belirleyerek akılcı çözümler üretebilen ve yorumlayabilen mimar yetiştirecek çağdaş bir mimarlık eğitim modelini sürdürmek ve araştırma - uygulama alanlarında etkin konumda olmaktır. Cumhuriyetin temel ilkelerine ve evrensel etik değerlere sahip çıkan, formasyonuyla ulusal kimliğini küresel ölçekte tanımlayabilen, bilgiyi sorgulayan ve kullanabilen, bağımsız ve eleştirel düşünebilen, çağdaş teknolojiyi kullanabilen, günümüz mimari sorunlarına akılcı çözümler üretebilen, toplumsal ve çevresel bilinci oluşmuş araştırmacı meslek insanları yetiştirmek hedeflenmektedir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencinin bir dersteki başarısı, ders bilgi formunda belirtilen değerlendirme ölçütlerine göre belirlenir. Ders bilgi formunda derse ait ara sınavlar, yarıyıl sonu sınavı, kısa sınavlar, ödevler, projeler ve dönem içi diğer çalışmaların dönem sonu notuna etkilerinin yüzdesel oranı belirtilir. Belirlenen yüzdesel oranlar üzerinden değerlendirme, dersi veren öğretim elemanı tarafından yapılır. Derse devam şartını sağladığı halde yarıyıl sonu sınavına girmeyen öğrenciler yıl içi başarılarına bakılmaksızın FF notu ile değerlendirilir. Öğrencilere verilen notlar ve işaretler aşağıda gösterilmiştir:
Başarı notları, 4’lük sistemde karşılıkları ve açıklamaları aşağıdaki tabloda verilmiştir:
FF, VF, NA ve U başarısızlığı ifade eder. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
Mimarlık Eğitimi Akreditasyon Derneği (MİAK) Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi : 03.10.2022 / 03.10.2028 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Mezuniyet sırasında genel not ortalaması 3,00 - 3,49 arasında olan öğrenciler onur öğrencisi, 3,50 ve üstü olanlar ise yüksek onur öğrencisi olarak mezun olurlar ve bu durum transkriptlerinde belirtilir. Bir yarıyıl sonunda, ağırlıklı genel not ortalaması 2,00 veya üstü olan öğrenciler başarılı olarak değerlendirilir. Lisans programlarında ikinci yarıyılın sonundan itibaren, ağırlıklı genel not ortalaması 1,99 ve aşağı olan öğrenciler sınamalı öğrenci sayılır. Sınamalı öğrenciler bir yarıyılda 30 AKTS krediden fazla ders alamaz. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı |
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030026507
ISCO 08
ISCO 08
Ulusal ve uluslararası düzeyde rekabet edebilen, çevresel, toplumsal ve mimari sorunları belirleyerek akılcı çözümler üretebilen ve yorumlayabilen mimar yetiştirecek çağdaş bir mimarlık eğitim modelini sürdürmek ve araştırma - uygulama alanlarında etkin konumda olmaktır. Cumhuriyetin temel ilkelerine ve evrensel etik değerlere sahip çıkan, formasyonuyla ulusal kimliğini küresel ölçekte tanımlayabilen, bilgiyi sorgulayan ve kullanabilen, bağımsız ve eleştirel düşünebilen, çağdaş teknolojiyi kullanabilen, günümüz mimari sorunlarına akılcı çözümler üretebilen, toplumsal ve çevresel bilinci oluşmuş araştırmacı meslek insanları yetiştirmek hedeflenmektedir.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Temel Mimarlık bilgisi edinmek
- Bölgesel ve ulusal mimari sorunlara akılcı çözümler üretebilmek
- Deprem riskini göz önüne alan tasarımlar için bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etmek
- Toplumsal ve çevresel sorunlara duyarlı, fonksiyonel, estetik ve teknik gereksinmeleri karşılayan sürdürülebilir mimari ve kentsel tasarımlar yapabilmek
- Tarihi çevre koruma bilincinin kazandırıldığı bilimsel ve teknolojik bilgiyi edinmek
- Fiziksel çevre ve insan davranışları bağlamında ihtiyaçları ve kültürel farklılıkları tanımak
- Mesleki uygulamalarda paydaşlarla birlikte çalışabilmek
- Bilgiye ulaşmak ve bireysel yetenekleri arttırıcı roller üstlenmek
- Meslek pratiğinde süreç yönetiminde liderlik rolü üstlenmek
- Literatür takibi, proje sunumu ve makale yazımı için grafik teknikleri ve akıcı İngilizce kullanmak
- Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek
- Kamu ve toplum yararı bağlamında mesleki ve yasal sorumlulukları yerine getirmek
- Mesleki alanda bağımsız ve eleştirel düşünmek
- Çağdaş teknolojiyi kullanarak mimari sorunlara yönelik özgün, yaratıcı çözümler üretmek
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Öğrencinin bir dersteki başarısı, ders bilgi formunda belirtilen değerlendirme ölçütlerine göre belirlenir.
Ders bilgi formunda derse ait ara sınavlar, yarıyıl sonu sınavı, kısa sınavlar, ödevler, projeler ve dönem içi diğer çalışmaların dönem sonu notuna etkilerinin yüzdesel oranı belirtilir.
Belirlenen yüzdesel oranlar üzerinden değerlendirme, dersi veren öğretim elemanı tarafından yapılır.
Derse devam şartını sağladığı halde yarıyıl sonu sınavına girmeyen öğrenciler yıl içi başarılarına bakılmaksızın FF notu ile değerlendirilir.
Öğrencilere verilen notlar ve işaretler aşağıda gösterilmiştir:
- EX (Muaf): Öğrencilerin kayıtlı oldukları program, yan dal ve çift ana dal programlarında var olan ve öğrencinin muaf olduğu dersler için verilir.
- NA (Devamsız-başarısız): Derslere devamı yetersiz olan öğrenciler için verilir.
- NC (Kredisiz/ortalama dışı): Öğrencilerin kayıtlı oldukları program, yan dal ve çift ana dal programları dışında aldıkları derslerde verilir. Bu derslere ait başarı notları ortalamaya dâhil edilmez; transkriptte yer alır.
- ç) S (Yeterli): Senato tarafından not tipi S/U şeklinde tanımlanmış derslerde başarılı olan öğrencilere verilir.
- U (Yetersiz): Senato tarafından not tipi S/U şeklinde tanımlanmış derslerde başarısız olan öğrencilere verilir.
- VF (Yetersiz-başarısız): Devam şartını yerine getirmiş ancak ders bilgi formunda belirtilen yükümlülükleri yerine getirmeyen öğrencilere verilir.
Başarı notları, 4’lük sistemde karşılıkları ve açıklamaları aşağıdaki tabloda verilmiştir:
Harf Notu Açıklaması |
4’lük Sistemdeki Not |
100’lük Sistemdeki Not |
AA |
4.00 |
91-100 |
BA |
3.50 |
85-90 |
BB |
3.00 |
80-84 |
CB |
2.50 |
75-79 |
CC |
2.00 |
65-69 |
DC |
1.50 |
55-64 |
DD |
1.00 |
40-54 |
FF |
0 |
39 ve aşağısı |
VF |
Başarısız |
0 |
NA |
Vizesiz-Başarısız |
0 |
- Bir dersi başarı ile tamamlamak için o dersten CC ve üstü veya S notu almak gerekir.
- Dönem sonundaki ağırlıklı genel not ortalaması en az 2,00 olmak koşulu ile ilgili dönemde alınan DD ve DC notları da başarılı kabul edilir.
- Dönem sonundaki ağırlıklı genel not ortalaması 2,00 ve üstü olsa dahi Senato kararı ile belirlenmiş bazı dersler için DD ve DC notları başarısız olarak kabul edilebilir.
FF, VF, NA ve U başarısızlığı ifade eder.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
- Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
- Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
- Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
- Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
- Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mimarlık Eğitimi Akreditasyon Derneği (MİAK)
Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi :
03.10.2022 / 03.10.2028
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
- Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
- Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
- Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
- Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030026507 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | MİMARLIK Bachelor of Science | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Gebze Teknik University | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Gebze Technical University Cumhuriyet N. 2254. STR. 2, 41400 Gebze/KOCAELİ TURKEY | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://www.gtu.edu.tr/ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Architecture and town planning | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | To maintain a contemporary architectural education model that will generate architects who can compete on national and international levels, who can produce and interpret rational solutions by identifying environmental, social and architectural problems, and to be in an active position in the fields of research and practice. It is also aimed to generate research-oriented professionals who protect the Republic's foundational principles and universal ethical values, who can define their national identity on a global level in line with the educational formation they have got, who can question and use knowledge, who can think independently and critically, who can use contemporary technology, who can bring rational solutions to today's architectural problems, and who have social and environmental awareness. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Education and training are carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided as internships or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, healthcare institutions and workplaces. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | The following are the main key competencies that are advanced level:
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | The success of a student in a course is determined based on the evaluation criteria specified in the course information form. This form includes the percentage of the impact of quizzes, mid-term exams, final exams, assignments, projects, and other course-related work on the final grade. The evaluation is carried out by the course instructor based on the specified percentage of each component. In case a student who has fulfilled the attendance requirement does not take the final exam, they will be evaluated with an FF grade regardless of their success during the term. The grades and marks given to students are listed below:
The success grades, their equivalents in the 4-point system, and explanations are provided in the table below:
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To monitor the quality of higher education programs;
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
Association for Accreditation of Architectural Education (MİAK) Accreditation Start/End Date: 03.10.2022 / 03.10.2028 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | During graduation, students with a grade point average between 3.00 - 3.49 are honored students and those with 3.50 and above are high honor students, which is indicated on their transcripts. At the end of a semester, students with a weighted cumulative grade point average of 2.00 or higher are considered successful. In undergraduate programs, students with a weighted cumulative grade point average of 1.99 or below are considered probationary students after the end of the second semester. Probationary students cannot take more than 30 ECTS credits in one semester. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis |
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030026507
ISCO 08
ISCO 08
To maintain a contemporary architectural education model that will generate architects who can compete on national and international levels, who can produce and interpret rational solutions by identifying environmental, social and architectural problems, and to be in an active position in the fields of research and practice. It is also aimed to generate research-oriented professionals who protect the Republic's foundational principles and universal ethical values, who can define their national identity on a global level in line with the educational formation they have got, who can question and use knowledge, who can think independently and critically, who can use contemporary technology, who can bring rational solutions to today's architectural problems, and who have social and environmental awareness.
Education and training are carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided as internships or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, healthcare institutions and workplaces.
- Acquiring basic knowledge of architecture
- Developing rational solutions for regional and national architectural issues
- Staying up-to-date with scientific and technological developments for earthquake-resistant designs
- Creating sustainable architectural and urban designs that are socially and environmentally conscious, functional, aesthetic, and meet technical requirements
- Acquiring scientific and technological knowledge related to the preservation of historical environments
- Recognizing needs and cultural differences in the context of the physical environment and human behavior
- Collaborating with stakeholders in professional practice
- Improving personal skills and acquiring knowledge
- Taking on a leadership role in process management in professional practice
- Using graphic techniques and fluent English for literature review, project presentation, and article writing
- Exhibiting professional and ethical behavior responsibility
- Fulfilling professional and legal responsibilities in the context of public and community benefit
- Thinking critically and independently in the professional field
- Producing original and creative solutions to architectural problems using contemporary technology.
The following are the main key competencies that are advanced level:
- Literacy skills
- Multilingualism
- Mathematical and scientific competencies, as well as competencies in engineering, technology, and science
- Digital competency
- Personal, social, and learning to learn competency
- Citizenship competency
- Entrepreneurship competency
- Cultural awareness and expression competency
The success of a student in a course is determined based on the evaluation criteria specified in the course information form. This form includes the percentage of the impact of quizzes, mid-term exams, final exams, assignments, projects, and other course-related work on the final grade.
The evaluation is carried out by the course instructor based on the specified percentage of each component. In case a student who has fulfilled the attendance requirement does not take the final exam, they will be evaluated with an FF grade regardless of their success during the term.
The grades and marks given to students are listed below:
- EX (Exempt): Given to students for the courses they are exempt from in their registered programs, minor and double major programs.
- NA (Absent-failed): Given to students who have inadequate attendance in courses.
- NC (Creditless/out of average): Given to students for the courses they take outside of their registered programs, minor and double major programs. The success grades of these courses are not included in the average; however, they appear on the transcript.
- S (Satisfactory): Given to students who have succeeded in courses defined by the Senate as S/U type.
- U (Unsatisfactory): Given to students who have failed in courses defined by the Senate as S/U type.
- - VF (Unsatisfactory-failed): Given to students who have fulfilled the attendance requirement but failed to fulfill the obligations specified in the course information form.
The success grades, their equivalents in the 4-point system, and explanations are provided in the table below:
Grading Explanation |
Grade in 4-point System |
Grade in 100-point System |
AA |
4.00 |
91-100 |
BA |
3.50 |
85-90 |
BB |
3.00 |
80-84 |
CB |
2.50 |
75-79 |
CC |
2.00 |
65-69 |
DC |
1.50 |
55-64 |
DD |
1.00 |
40-54 |
FF |
0 |
39 and below |
VF |
Fail |
0 |
NA |
No Attendance - Fail |
0 |
- To complete a course, you need to receive a CC or higher or an S grade in that course.
- In the relevant term, DD and DC grades are also considered successful if the weighted overall grade point average at the end of the term is at least 2.00.
- Even if the weighted overall grade point average at the end of the term is 2.00 or higher, DD and DC grades may be considered unsuccessful for some courses determined by the Senate.
To monitor the quality of higher education programs;
- Council of Higher Education(YÖK) is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
- Creation and Approval of Curriculum:
- YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
- The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions by the basic principles determined by YÖK on these issues.
- The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.
- Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out by the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions by the basic principles determined by YÖK on these issues.
- Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree.
- Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined by the YÖKAK legislation.
Association for Accreditation of Architectural Education (MİAK)
Accreditation Start/End Date:
03.10.2022 / 03.10.2028
- Graduating from a high school in Turkey or a foreign high school whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the admission requirements of the relevant undergraduate program.
- Being placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution through the centralized exam administered by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) by the principles and procedures determined by the Council of Higher Education (YÖK).
- Obtaining a sufficient score in the centralized exam administered by ÖSYM for undergraduate programs that admit students through a special aptitude exam determined by YÖK, and passing the special aptitude exam.
- Being placed in the undergraduate programs that are a continuation of the fields completed by associate degree graduates through the Vertical Transfer Exam (DGS) administered by ÖSYM by the principles and procedures determined by YÖK.
- Individuals who have obtained a bachelor's degree can continue their education by enrolling in a graduate program or a doctoral and artistic proficiency program that accepts bachelor's degrees if they meet the relevant requirements.
- Bachelor's students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions they are attending. Students enrolled in the double major program can take courses from two different diploma programs simultaneously, and if they succeed, they can obtain two separate bachelor's degrees.
- The Higher Education Law numbered 2547
- Regulation on the Principles of Transfer between Associate and Bachelor Degree Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
- Regulation on the Continuation of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs Graduates in Bachelor's Degree Education
- Additional Article-35 of the Higher Education Law numbered 2547
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board.
Qualification is continuous.
