Yeterlilik Kodu

TR0030029966

Yeterlilik Adı
Mimarlık Lisans Diploması
Sorumlu KurumKaradeniz Teknik Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiTelefon: + 90 462 377 33 37, + 90 462 377 33 38 Fax: + 90 462 325 32 32 Email: bilgili@ktu.edu.tr Posta Adresi: Karadeniz Teknik Üniversitesi, Dış İlişkiler/Erasmus+ Ofisi, Rektörlük, 61080, Trabzon
Sorumlu Kurum URLhttps://www.ktu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Mimarlık ve şehir planlama
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

 ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Mimarlık, insanların yaşamını kolaylaştırmak ve barınma, eğlenme, dinlenme, çalışma gibi eylemlerini sürdürebilmeleri için gerekli mekanları, estetik, işlevsel gereksinmeleri, teknik ve yönetsel zorunluluklarla bağdaştırarak inşa etme sanatı, yapı sanatı olarak ifade edilebilirken, sağlamlık, kullanışlılık, güzellik olarak da tanımlanabilmekte veya toplum yapısına, toplumun gereksinmelerine, ekonomik verilere, teknolojik gelişmelere bağlı olarak gelişen bir sanat olarak ifade edilebilmektedir. Mimar, yapıların tasarımını yapıp, bunların uygulamasını yöneten sanat ve fen/bilim adamı olarak tanımlanabilmektedir. Mimarlık mesleğini yerine getirecek vasıflara sahip olacak mimarları yetiştirmek mimarlık eğitiminin ana amacını oluşturmaktadır. Mimarlık, beşeri bilimler, sosyal ve fiziksel bilimler, teknoloji, çevre bilimleri, yaratıcı sanatlar ve genel bilimlerin bilgilerinden yararlanan bir disiplindir.

Öğrenme Ortamları

KTÜ Kanuni Kampusu içinde yer alarak, yerleşke yapısının/yaşamının getirdiği pek çok fiziksel ve sosyal olanaklardan yararlanan bölümümüz, teknolojik donanımlı derslikler ve atölyelerin yanında çok amaçlı kullanıma elverişli Mimarlık Laboratuvarı ve Bilgisayar Laboratuvarına sahiptir. Derslikler hem kuramsal dersler hem de stüdyo çalışmaları için kullanılabilmektedir. Ayrıca dersliklerin önünde bulunan geniş koridorlar sosyal iletişim ve çalışma ortamları olarak kullanılabilmektedir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Uygun sunumlar yapmak için el çizimleri ve bilgisayar teknolojilerinin de kullanıldığı çeşitli tekniklerle programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilecekler.
  • Mimari ve kentsel tasarım süreçlerinde görsel ve yazılı bilgileri elde ederek sınıflandırabilecek, değerlendirebilecek, projelerin oluşturulması ve geliştirilmesinde kullanabilecekler.
  • İki ve üç boyutlu mimari ve kentsel tasarımda görsel algıyı öğrenebilecek ve düzenleme ilkelerinin oluşum, gelişim ve uygulamalarını anlayabileceklerdir.
  • Ulusal ve bölgesel mimarlık ve kentsel tasarımda tarihi çevrenin etki ve önemini anlayabilecekler.
  • Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanarak tarihi yapıları belgelemek, rölöve ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri kavrayabilecekler.
  • Çevre-insan-kültür etkileşimini, farklı davranış kalıpları, sosyal ve mekansal örüntüleri anlayabilecekler, kullanıcı gereksinimlerini bulma, çözümleme sorumluluğunu kavrayabilecekler.
  • Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarındaki önemine bağlı olarak, doğal ve yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşmelerin oluşturulmasındaki önemini kavrayabilecekler.
  • Temel mimari tasarım ilkelerini öğrenerek, bina, iç mekan ve yerleşim düzeyinde tasarım kararı verme becerisine sahip olabilecekler.
  • Bina tasarımında taşıyıcı strüktür, yapı kabuğu sistemleri, güvenlik, bina servis sistemlerini değerlendirme, seçme ve tasarıma entegre edebilme becerisi kazanabilecekler.
  • Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerini anlayabilecekler.
  • Tesisat, elektrik, düşey sirkülasyon, iletişim, yangın koruma ve yaşam güvenliği sistemlerinin oluşturduğu bina servis sistemleri tasarımının temel ilkelerini anlayabilecekler.
  • Yapı malzemeleri ve bileşenlerinin üretim, kullanım ve uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartları anlayabilecekler.
  • Mimari proje çerçevesinde proje yönetimi, finans, yapı üretimi, bina ekonomisi, maliyet kontrolü temel ilkelerini; ofis organizasyonu, iş planlama, pazarlama, risk azaltma-düzeltme ve liderlik konularının temel ilkelerini anlayabilecekler.
  • Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için mülkiyet hakları, imar ve iskan yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi bina tasarımını, yapımını ve mimari çalışmaları etkileyen konularda mimarın etik ve mesleki yasal sorumluluklarını kavrayabilecekler.
  • Bölümde kullanılan temel kelimeleri öğrenebilecek ve bu cümleleri ve parçaları Türkçeden İngilizceye ya da İngilizceden Türkçeye çevirebilecekler.
Anahtar Yetkinlikler

Temel Yetkinlikler aşağıdaki başlıklarda özetlenebilir:

  1. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  2. Öğrenme Yetkinliği
  3. İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  4. Alana Özgü Yetkinlik
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her ders için yarıyıl içi çalışma (proje, seminer, kısa sınav, ödev veya ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, yarıyıl içi çalışmanın katkısı %50 ve yarıyıl sonu sınavının katkısı %50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Bitirme Projesi değerlendirmesi “Mimarlık Bölümü Bitirme Esasları” çerçevesinde yapılır.

KTÜ Mimarlık Bölümü Not Aralıkları

Puan

Harf Notu

Katsayısı

Başarı Durumu

Not Ortalaması

90-100

AA

4.0

BAŞARILI

KATILIR

80-89

BA

3.5

BAŞARILI

KATILIR

75-79

BB

3.0

BAŞARILI

KATILIR

70-74

CB

2.5

BAŞARILI

KATILIR

60-69

CC

2.0

BAŞARILI

KATILIR

50-59

DC

1.5

Yarıyıl not ortalamasına göre başarılı/başarısız

KATILIR

40-49

DD

1.0

BAŞARISIZ

KATILIR

30-39

FD

0.5

BAŞARISIZ

KATILIR

0<29

FF

0.0

BAŞARISIZ

KATILIR

 

D

0.0

DEVAMSIZ

KATILIR

 

G

 

GEÇER

KATILMAZ

 

K

 

KALIR

KATILMAZ

 

S

 

SÜREN ÇALIŞMA

KATILMAZ

 

E

 

SINAVA GİRMEDİ

KATILMAZ

 

KTÜ Mimarlık Bölümünde “Mimari Proje” derslerinde sınamalı not verilmez. CC aralığının altına düşen notlar FD ya da FF olarak verilir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

KTÜ, misyon, vizyon stratejik amaç ve hedefleri ile bu kapsamda belirlenmiş olan politikaları çerçevesinde kalitede derinlik mottosu ile iç kalite güvence sistemini her geçen gün iyileştirmektedir. Paydaşlarla iş birliğini ilke edinen, katılımcı ve kapsayıcı bir anlayışla KTÜ’nün tüm işlem ve eylemlerini kapsayan kalite güvence sistemi; eğitim ve öğretim, araştırma ve toplumsal katkıda faaliyetlerin sürekli iyileştirilmesini ve sürdürülebilirliği ile paydaş memnuniyetlerinin güvencesini oluşturmaktadır.

KTÜ KGS’nin bileşenlerini;

  • Stratejik Yönetim
  • Süreç Yönetimi
  • Kurumsal Performans Yönetimi
  • Kurumsal Risk Yönetimi oluşturmaktadır.

Mimarlık Akreditasyon Kurulu'nun 20 Temmuz 2023 tarihli 9. Dönem 8. Toplantısı'nda alınan 1 no'lu kararla KTÜ Mimarlık (Türkçe) Lisans Programımız, MİAK Süreçler (2021) belgesinin 7.2 maddesinde belirtilen “KOŞULLU 6 YILLIK AKREDİTASYON”a hak kazanmıştır.

Giriş Şartı

Türkiye'de yükseköğrenim hakkı kazanabilmek için Öğrenci Seçme Sınavı'na (ÖSS) girmek gerekmektedir. Pek çok lisans programına yerleşebilmek için bu sınavdan alınan sonuçlar dikkate alınmaktadır. Sınava girip belli bir puan almış olan adaylar program tercihlerini yaparak Yüksek Öğretim Kurumu'na (YÖK) bağlı olan Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi'ne (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM aldığı başvuruları en yüksek puandan başlayarak puan türüne (Dil, Türkçe, Fen ve Sosyal Bilimler alanları vb.) göre gruplandırır ve adayların kendi tercihlerine bağlı olarak uygun olan tüm programları sıralar. Yükseköğretim kurumlarının belirlediği kontenjanlara ve adayların tercihlerine bağlı olarak uygun programlara yerleştirme yapılır.

Başarma ŞartlarıMimarlık alanında lisans derecesi elde edebilmek için (Mimar unvanı kazanmak için) öğrencilerin sağlaması gereken şartlar; a) Müfredattaki bütün dersleri en az DC derecesiyle geçmiş olmak, b) 4.0 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı ortalamayı elde etmiş olmak, c) 60 günlük zorunlu staj dönemini tamamlamış olmak ve bu staj için hazırlanan raporların geçer not almak, d) Bir bitirme projesi hazırlamış, jüri önünde sunmuş ve başarılı bir not ile geçmiş olmak.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030029966


Yeterlilik Adı
Mimarlık Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Karadeniz Teknik Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Telefon: + 90 462 377 33 37, + 90 462 377 33 38 Fax: + 90 462 325 32 32 Email: bilgili@ktu.edu.tr Posta Adresi: Karadeniz Teknik Üniversitesi, Dış İlişkiler/Erasmus+ Ofisi, Rektörlük, 61080, Trabzon

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

 ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

 ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Mimarlık, insanların yaşamını kolaylaştırmak ve barınma, eğlenme, dinlenme, çalışma gibi eylemlerini sürdürebilmeleri için gerekli mekanları, estetik, işlevsel gereksinmeleri, teknik ve yönetsel zorunluluklarla bağdaştırarak inşa etme sanatı, yapı sanatı olarak ifade edilebilirken, sağlamlık, kullanışlılık, güzellik olarak da tanımlanabilmekte veya toplum yapısına, toplumun gereksinmelerine, ekonomik verilere, teknolojik gelişmelere bağlı olarak gelişen bir sanat olarak ifade edilebilmektedir. Mimar, yapıların tasarımını yapıp, bunların uygulamasını yöneten sanat ve fen/bilim adamı olarak tanımlanabilmektedir. Mimarlık mesleğini yerine getirecek vasıflara sahip olacak mimarları yetiştirmek mimarlık eğitiminin ana amacını oluşturmaktadır. Mimarlık, beşeri bilimler, sosyal ve fiziksel bilimler, teknoloji, çevre bilimleri, yaratıcı sanatlar ve genel bilimlerin bilgilerinden yararlanan bir disiplindir.


Öğrenme Ortamları

KTÜ Kanuni Kampusu içinde yer alarak, yerleşke yapısının/yaşamının getirdiği pek çok fiziksel ve sosyal olanaklardan yararlanan bölümümüz, teknolojik donanımlı derslikler ve atölyelerin yanında çok amaçlı kullanıma elverişli Mimarlık Laboratuvarı ve Bilgisayar Laboratuvarına sahiptir. Derslikler hem kuramsal dersler hem de stüdyo çalışmaları için kullanılabilmektedir. Ayrıca dersliklerin önünde bulunan geniş koridorlar sosyal iletişim ve çalışma ortamları olarak kullanılabilmektedir.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Uygun sunumlar yapmak için el çizimleri ve bilgisayar teknolojilerinin de kullanıldığı çeşitli tekniklerle programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilecekler.
  • Mimari ve kentsel tasarım süreçlerinde görsel ve yazılı bilgileri elde ederek sınıflandırabilecek, değerlendirebilecek, projelerin oluşturulması ve geliştirilmesinde kullanabilecekler.
  • İki ve üç boyutlu mimari ve kentsel tasarımda görsel algıyı öğrenebilecek ve düzenleme ilkelerinin oluşum, gelişim ve uygulamalarını anlayabileceklerdir.
  • Ulusal ve bölgesel mimarlık ve kentsel tasarımda tarihi çevrenin etki ve önemini anlayabilecekler.
  • Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanarak tarihi yapıları belgelemek, rölöve ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri kavrayabilecekler.
  • Çevre-insan-kültür etkileşimini, farklı davranış kalıpları, sosyal ve mekansal örüntüleri anlayabilecekler, kullanıcı gereksinimlerini bulma, çözümleme sorumluluğunu kavrayabilecekler.
  • Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarındaki önemine bağlı olarak, doğal ve yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşmelerin oluşturulmasındaki önemini kavrayabilecekler.
  • Temel mimari tasarım ilkelerini öğrenerek, bina, iç mekan ve yerleşim düzeyinde tasarım kararı verme becerisine sahip olabilecekler.
  • Bina tasarımında taşıyıcı strüktür, yapı kabuğu sistemleri, güvenlik, bina servis sistemlerini değerlendirme, seçme ve tasarıma entegre edebilme becerisi kazanabilecekler.
  • Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerini anlayabilecekler.
  • Tesisat, elektrik, düşey sirkülasyon, iletişim, yangın koruma ve yaşam güvenliği sistemlerinin oluşturduğu bina servis sistemleri tasarımının temel ilkelerini anlayabilecekler.
  • Yapı malzemeleri ve bileşenlerinin üretim, kullanım ve uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartları anlayabilecekler.
  • Mimari proje çerçevesinde proje yönetimi, finans, yapı üretimi, bina ekonomisi, maliyet kontrolü temel ilkelerini; ofis organizasyonu, iş planlama, pazarlama, risk azaltma-düzeltme ve liderlik konularının temel ilkelerini anlayabilecekler.
  • Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için mülkiyet hakları, imar ve iskan yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi bina tasarımını, yapımını ve mimari çalışmaları etkileyen konularda mimarın etik ve mesleki yasal sorumluluklarını kavrayabilecekler.
  • Bölümde kullanılan temel kelimeleri öğrenebilecek ve bu cümleleri ve parçaları Türkçeden İngilizceye ya da İngilizceden Türkçeye çevirebilecekler.

Anahtar Yetkinlikler

Temel Yetkinlikler aşağıdaki başlıklarda özetlenebilir:

  1. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  2. Öğrenme Yetkinliği
  3. İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  4. Alana Özgü Yetkinlik

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her ders için yarıyıl içi çalışma (proje, seminer, kısa sınav, ödev veya ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, yarıyıl içi çalışmanın katkısı %50 ve yarıyıl sonu sınavının katkısı %50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Bitirme Projesi değerlendirmesi “Mimarlık Bölümü Bitirme Esasları” çerçevesinde yapılır.

KTÜ Mimarlık Bölümü Not Aralıkları

Puan

Harf Notu

Katsayısı

Başarı Durumu

Not Ortalaması

90-100

AA

4.0

BAŞARILI

KATILIR

80-89

BA

3.5

BAŞARILI

KATILIR

75-79

BB

3.0

BAŞARILI

KATILIR

70-74

CB

2.5

BAŞARILI

KATILIR

60-69

CC

2.0

BAŞARILI

KATILIR

50-59

DC

1.5

Yarıyıl not ortalamasına göre başarılı/başarısız

KATILIR

40-49

DD

1.0

BAŞARISIZ

KATILIR

30-39

FD

0.5

BAŞARISIZ

KATILIR

0<29

FF

0.0

BAŞARISIZ

KATILIR

 

D

0.0

DEVAMSIZ

KATILIR

 

G

 

GEÇER

KATILMAZ

 

K

 

KALIR

KATILMAZ

 

S

 

SÜREN ÇALIŞMA

KATILMAZ

 

E

 

SINAVA GİRMEDİ

KATILMAZ

 

KTÜ Mimarlık Bölümünde “Mimari Proje” derslerinde sınamalı not verilmez. CC aralığının altına düşen notlar FD ya da FF olarak verilir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

KTÜ, misyon, vizyon stratejik amaç ve hedefleri ile bu kapsamda belirlenmiş olan politikaları çerçevesinde kalitede derinlik mottosu ile iç kalite güvence sistemini her geçen gün iyileştirmektedir. Paydaşlarla iş birliğini ilke edinen, katılımcı ve kapsayıcı bir anlayışla KTÜ’nün tüm işlem ve eylemlerini kapsayan kalite güvence sistemi; eğitim ve öğretim, araştırma ve toplumsal katkıda faaliyetlerin sürekli iyileştirilmesini ve sürdürülebilirliği ile paydaş memnuniyetlerinin güvencesini oluşturmaktadır.

KTÜ KGS’nin bileşenlerini;

  • Stratejik Yönetim
  • Süreç Yönetimi
  • Kurumsal Performans Yönetimi
  • Kurumsal Risk Yönetimi oluşturmaktadır.

Mimarlık Akreditasyon Kurulu'nun 20 Temmuz 2023 tarihli 9. Dönem 8. Toplantısı'nda alınan 1 no'lu kararla KTÜ Mimarlık (Türkçe) Lisans Programımız, MİAK Süreçler (2021) belgesinin 7.2 maddesinde belirtilen “KOŞULLU 6 YILLIK AKREDİTASYON”a hak kazanmıştır.


Giriş Şartı

Türkiye'de yükseköğrenim hakkı kazanabilmek için Öğrenci Seçme Sınavı'na (ÖSS) girmek gerekmektedir. Pek çok lisans programına yerleşebilmek için bu sınavdan alınan sonuçlar dikkate alınmaktadır. Sınava girip belli bir puan almış olan adaylar program tercihlerini yaparak Yüksek Öğretim Kurumu'na (YÖK) bağlı olan Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi'ne (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM aldığı başvuruları en yüksek puandan başlayarak puan türüne (Dil, Türkçe, Fen ve Sosyal Bilimler alanları vb.) göre gruplandırır ve adayların kendi tercihlerine bağlı olarak uygun olan tüm programları sıralar. Yükseköğretim kurumlarının belirlediği kontenjanlara ve adayların tercihlerine bağlı olarak uygun programlara yerleştirme yapılır.


Başarma Şartları
Mimarlık alanında lisans derecesi elde edebilmek için (Mimar unvanı kazanmak için) öğrencilerin sağlaması gereken şartlar; a) Müfredattaki bütün dersleri en az DC derecesiyle geçmiş olmak, b) 4.0 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı ortalamayı elde etmiş olmak, c) 60 günlük zorunlu staj dönemini tamamlamış olmak ve bu staj için hazırlanan raporların geçer not almak, d) Bir bitirme projesi hazırlamış, jüri önünde sunmuş ve başarılı bir not ile geçmiş olmak.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030029966

Qualification Title
Bachelor's Degree in Architecture
Awarding BodyKaradeniz Technical University
Awarding Body ContactPhone: + 90 462 377 33 37, + 90 462 377 33 38 Fax: + 90 462 325 32 32 Email: bilgili@ktu.edu.tr Mail Address: Karadeniz Technical University, Foreign Relations/Erasmus+ Office, Rectorate, 61080, Trabzon
Awarding Body Urlhttps://www.ktu.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025
TQF Level 6
Thematic AreasArchitecture and town planning
National Occupation Classification

 ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

It is a higher education program that encompasses an eight-semester curriculum based on secondary education qualifications and provides training aimed at a specific field of study or profession.

Architecture can be expressed as the art of constructing spaces necessary for people to facilitate their lives and sustain activities such as sheltering, entertaining, resting, and working, while reconciling aesthetic and functional requirements with technical and managerial obligations. It can also be defined in terms of durability, usability, and beauty, or as an evolving art influenced by societal structure, community needs, economic data, and technological advancements. An architect can be defined as an artist and scientist who designs buildings and manages their implementation. The primary aim of architectural education is to train architects who possess the qualifications to fulfill the profession of architecture. Architecture is a discipline that draws on knowledge from the humanities, social and physical sciences, technology, environmental sciences, creative arts, and general sciences.

Learning Environments

Located within the KTÜ Kanuni Campus, our department benefits from many physical and social opportunities provided by the campus structure and life. It features technologically equipped classrooms and workshops, as well as a versatile Architecture Laboratory and a Computer Laboratory. The classrooms can be used for both theoretical courses and studio work. Additionally, the wide corridors in front of the classrooms can serve as social communication and working spaces.

Description

Upon successful completion of this programme, students will be able to:

  • Understand to express every stage of programming and design process as formal to prepare suitable presentations with hand drawing and some other technics that computer technologies are used in.
  • Classify and commentate the visual and written information during the architectural and urban design process to use on creating and editing the project.
  • Learn the visual perception of two and three dimensioned architectural and urban design, and understand the occurring, developing and application of editing policies.
  • Understand the importance and affects of historical environment to the national and regional architecture and urban design.
  • Understand the required basic techniques to document the historical buildings, and to prepare measurement drawings and restoration projects by recognizing the historical environment and obtaining consciousness of protection.
  • Understand the interaction between environment-human-culture, different behavior patterns, social and spatial network and perceive the responsibility of finding and analyzing user's requirements.
  • Understand the importance of natural and artificial sources “protection and creating healthier buildings and settlements” depending on the importance of sustainability in architecture and urban design decisions.
  • Gain the decision-making skills on building, interior design and settlement levels by learning the principles of basic architectural design.
  • Gain the skills to evaluate, choice and integrate to design process, the structure, building shell systems, security and building services systems.
  • Understand the basic principles of lighting, acoustics, air conditioning and energy usage subjects in the design of environmental systems.
  • Understand the basics of building service system designs comprised of building installation, electrical equipment, vertical circulation, communication, fire protection and life safety.
  • Will be able to understand the principles and standards about the usage and application of building materials and components.
  • Understand the basic principles of project management, finance, building economy and cost control, office organization, work planning, marketing, risk reduction-connection and leadership within the architectural project.
  • Understand the architect’s professional ethics and legal responsibilities about subject as property rights, development and housing regulations, user rights which affects the building design, construction and architectural studies for public health, security and welfare.
Key Competencies

Basic Competencies can be summarized under the following headings:

  1. Competence to Work Independently and Take Responsibility
  2. Learning Competence
  3. Communication and Social Competence
  4. Field-Specific Competence
Further Info

Students are subject to midterm assessments (projects, seminars, quizzes, assignments, or midterm exams) and a final exam for each course. The contribution of midterm assessments to the final grade is 50%, and the contribution of the final exam is also 50%. All exams are evaluated out of 100 points. There is a requirement to score at least 45 points on the final exam. Students who receive one of the letter grades (AA), (BA), (BB), (CB), or (CC) in a course are considered to have passed that course. The evaluation of the Graduation Project is conducted within the framework of the "Graduation Principles of the Architecture Department."

KTU Department of Architecture Grade Ranges
Score Letter Grade Coefficient Success Status Grade point average
90-100 AA 4.0 SUCCESSFULLY PARTICIPATE
80-89 BA 3.5 SUCCESSFULLY PARTICIPATES
75-79 BB 3.0 JOINS SUCCESSFULLY
70-74 CB 2.5 JOINS SUCCESSFUL
60-69 CC 2.0 JOINS SUCCESSFULLY
50-59 DC 1.5 Pass/fail according to non-semester JOIN
40-49 DD 1.0 FAILS TO JOIN
30-39 FD 0.5 FAILURE JOINS
0<29 FF 0.0 FAILURE JOIN
D 0.0 DISCONTINUOUS INVESTMENT
G PASSABLE, DOES NOT PARTICIPATE
STAY, DON'T JOIN
WORK IN PROGRESS IS NOT INCLUDED
 E DID NOT TAKE THE EXAM, DO NOT PARTICIPATE

There should be no exams in "Architectural Project" courses at KTU Department of Architecture. Grades falling in the CC range are given as FD or FF.

Quality Assurance

In order to supervise the quality of higher education programmes;

• YÖK is responsible of planning, organising, managing and supervising higher education institution's educational and other activities. •YÖK prepares "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public.

• The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":

1. Establishment and Approval of Curricula 

YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate programmes in higher education institutions.

1.1. In higher education institutions, the curriculum of undergraduate programmes and the learning outcomes each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 

1.2. After the curriculum of National Core Education Programmes is accepted by the relevant Deans Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

2. Assessment and Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate programme will bring to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.

4. Self Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.

KTÜ is continuously improving its internal quality assurance system under the motto of depth in quality, within the framework of its mission, vision, strategic goals, and objectives, as well as the policies established in this context. The quality assurance system, which is based on the principle of collaboration with stakeholders and adopts a participatory and inclusive approach, encompasses all processes and actions of KTÜ; it ensures the continuous improvement and sustainability of activities in education and training, research, and societal contribution, as well as the satisfaction of stakeholders.

The components of KTÜ's Quality Assurance System (KGS) include:

• Strategic Management

• Process Management

• Institutional Performance Management

• Institutional Risk Management

With the decision no. 1 taken at the 9th Term 8th Meeting of the Architectural Accreditation Board dated July 20, 2023, our KTÜ Architecture (Turkish) Undergraduate Program has been entitled to the "CONDITIONAL 6-YEAR ACCREDITATION" specified in Article 7.2 of the MIAK Processes (2021) document.

Access Requirements

In Turkey, to gain the right to higher education, it is necessary to take the Student Selection Examination (ÖSS). The results of this exam are considered for admission to many undergraduate programs. Candidates who take the exam and achieve a certain score make their program preferences and submit them to the Student Selection and Placement Center (ÖSYM), which is affiliated with the Higher Education Council (YÖK). ÖSYM organizes the applications it receives, starting from the highest score, grouping them according to score types (such as Language, Turkish, Science, and Social Sciences, etc.), and ranks all suitable programs based on the candidates' preferences. Placement in appropriate programs is carried out according to the quotas set by higher education institutions and the candidates' preferences.

Conditions for SuccessIn order to obtain a bachelor's degree in architecture (to earn the title of Architect), students must meet the following requirements: a) Successfully complete all courses in the curriculum with a minimum grade of DC, b) Achieve a minimum weighted average of 2.0 on a 4.0 scale, c) Complete a mandatory internship period of 60 days and obtain passing grades for the reports prepared for this internship, d) Prepare a graduation project, present it before a jury, and pass with a satisfactory grade.
Progression Paths (Relationship Type)

Candidates who successfully complete their undergraduate education can pursue graduate (master's and doctoral) programs, provided they obtain a valid score on the ALES exam and possess a sufficient level of English language proficiency.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

            1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major,   Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

            1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree        Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

            2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality  Board Regulation

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030029966


Qualification Title
Bachelor's Degree in Architecture

Awarding Body
Karadeniz Technical University

Awarding Body Contact
Phone: + 90 462 377 33 37, + 90 462 377 33 38 Fax: + 90 462 325 32 32 Email: bilgili@ktu.edu.tr Mail Address: Karadeniz Technical University, Foreign Relations/Erasmus+ Office, Rectorate, 61080, Trabzon

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

 ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025

National Occupation Classification

 ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

It is a higher education program that encompasses an eight-semester curriculum based on secondary education qualifications and provides training aimed at a specific field of study or profession.

Architecture can be expressed as the art of constructing spaces necessary for people to facilitate their lives and sustain activities such as sheltering, entertaining, resting, and working, while reconciling aesthetic and functional requirements with technical and managerial obligations. It can also be defined in terms of durability, usability, and beauty, or as an evolving art influenced by societal structure, community needs, economic data, and technological advancements. An architect can be defined as an artist and scientist who designs buildings and manages their implementation. The primary aim of architectural education is to train architects who possess the qualifications to fulfill the profession of architecture. Architecture is a discipline that draws on knowledge from the humanities, social and physical sciences, technology, environmental sciences, creative arts, and general sciences.


Learning Environments

Located within the KTÜ Kanuni Campus, our department benefits from many physical and social opportunities provided by the campus structure and life. It features technologically equipped classrooms and workshops, as well as a versatile Architecture Laboratory and a Computer Laboratory. The classrooms can be used for both theoretical courses and studio work. Additionally, the wide corridors in front of the classrooms can serve as social communication and working spaces.


Description

Upon successful completion of this programme, students will be able to:

  • Understand to express every stage of programming and design process as formal to prepare suitable presentations with hand drawing and some other technics that computer technologies are used in.
  • Classify and commentate the visual and written information during the architectural and urban design process to use on creating and editing the project.
  • Learn the visual perception of two and three dimensioned architectural and urban design, and understand the occurring, developing and application of editing policies.
  • Understand the importance and affects of historical environment to the national and regional architecture and urban design.
  • Understand the required basic techniques to document the historical buildings, and to prepare measurement drawings and restoration projects by recognizing the historical environment and obtaining consciousness of protection.
  • Understand the interaction between environment-human-culture, different behavior patterns, social and spatial network and perceive the responsibility of finding and analyzing user's requirements.
  • Understand the importance of natural and artificial sources “protection and creating healthier buildings and settlements” depending on the importance of sustainability in architecture and urban design decisions.
  • Gain the decision-making skills on building, interior design and settlement levels by learning the principles of basic architectural design.
  • Gain the skills to evaluate, choice and integrate to design process, the structure, building shell systems, security and building services systems.
  • Understand the basic principles of lighting, acoustics, air conditioning and energy usage subjects in the design of environmental systems.
  • Understand the basics of building service system designs comprised of building installation, electrical equipment, vertical circulation, communication, fire protection and life safety.
  • Will be able to understand the principles and standards about the usage and application of building materials and components.
  • Understand the basic principles of project management, finance, building economy and cost control, office organization, work planning, marketing, risk reduction-connection and leadership within the architectural project.
  • Understand the architect’s professional ethics and legal responsibilities about subject as property rights, development and housing regulations, user rights which affects the building design, construction and architectural studies for public health, security and welfare.

Key Competencies

Basic Competencies can be summarized under the following headings:

  1. Competence to Work Independently and Take Responsibility
  2. Learning Competence
  3. Communication and Social Competence
  4. Field-Specific Competence

Further Info

Students are subject to midterm assessments (projects, seminars, quizzes, assignments, or midterm exams) and a final exam for each course. The contribution of midterm assessments to the final grade is 50%, and the contribution of the final exam is also 50%. All exams are evaluated out of 100 points. There is a requirement to score at least 45 points on the final exam. Students who receive one of the letter grades (AA), (BA), (BB), (CB), or (CC) in a course are considered to have passed that course. The evaluation of the Graduation Project is conducted within the framework of the "Graduation Principles of the Architecture Department."

KTU Department of Architecture Grade Ranges
Score Letter Grade Coefficient Success Status Grade point average
90-100 AA 4.0 SUCCESSFULLY PARTICIPATE
80-89 BA 3.5 SUCCESSFULLY PARTICIPATES
75-79 BB 3.0 JOINS SUCCESSFULLY
70-74 CB 2.5 JOINS SUCCESSFUL
60-69 CC 2.0 JOINS SUCCESSFULLY
50-59 DC 1.5 Pass/fail according to non-semester JOIN
40-49 DD 1.0 FAILS TO JOIN
30-39 FD 0.5 FAILURE JOINS
0<29 FF 0.0 FAILURE JOIN
D 0.0 DISCONTINUOUS INVESTMENT
G PASSABLE, DOES NOT PARTICIPATE
STAY, DON'T JOIN
WORK IN PROGRESS IS NOT INCLUDED
 E DID NOT TAKE THE EXAM, DO NOT PARTICIPATE

There should be no exams in "Architectural Project" courses at KTU Department of Architecture. Grades falling in the CC range are given as FD or FF.


Quality Assurance

In order to supervise the quality of higher education programmes;

• YÖK is responsible of planning, organising, managing and supervising higher education institution's educational and other activities. •YÖK prepares "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public.

• The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":

1. Establishment and Approval of Curricula 

YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate programmes in higher education institutions.

1.1. In higher education institutions, the curriculum of undergraduate programmes and the learning outcomes each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 

1.2. After the curriculum of National Core Education Programmes is accepted by the relevant Deans Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

2. Assessment and Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate programme will bring to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.

4. Self Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.

KTÜ is continuously improving its internal quality assurance system under the motto of depth in quality, within the framework of its mission, vision, strategic goals, and objectives, as well as the policies established in this context. The quality assurance system, which is based on the principle of collaboration with stakeholders and adopts a participatory and inclusive approach, encompasses all processes and actions of KTÜ; it ensures the continuous improvement and sustainability of activities in education and training, research, and societal contribution, as well as the satisfaction of stakeholders.

The components of KTÜ's Quality Assurance System (KGS) include:

• Strategic Management

• Process Management

• Institutional Performance Management

• Institutional Risk Management

With the decision no. 1 taken at the 9th Term 8th Meeting of the Architectural Accreditation Board dated July 20, 2023, our KTÜ Architecture (Turkish) Undergraduate Program has been entitled to the "CONDITIONAL 6-YEAR ACCREDITATION" specified in Article 7.2 of the MIAK Processes (2021) document.


Access Requirements

In Turkey, to gain the right to higher education, it is necessary to take the Student Selection Examination (ÖSS). The results of this exam are considered for admission to many undergraduate programs. Candidates who take the exam and achieve a certain score make their program preferences and submit them to the Student Selection and Placement Center (ÖSYM), which is affiliated with the Higher Education Council (YÖK). ÖSYM organizes the applications it receives, starting from the highest score, grouping them according to score types (such as Language, Turkish, Science, and Social Sciences, etc.), and ranks all suitable programs based on the candidates' preferences. Placement in appropriate programs is carried out according to the quotas set by higher education institutions and the candidates' preferences.


Conditions for Success
In order to obtain a bachelor's degree in architecture (to earn the title of Architect), students must meet the following requirements: a) Successfully complete all courses in the curriculum with a minimum grade of DC, b) Achieve a minimum weighted average of 2.0 on a 4.0 scale, c) Complete a mandatory internship period of 60 days and obtain passing grades for the reports prepared for this internship, d) Prepare a graduation project, present it before a jury, and pass with a satisfactory grade.

Progression Paths (Relationship Type)

Candidates who successfully complete their undergraduate education can pursue graduate (master's and doctoral) programs, provided they obtain a valid score on the ALES exam and possess a sufficient level of English language proficiency.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

            1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major,   Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

            1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree        Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

            2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality  Board Regulation


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode