Yeterlilik Kodu | TR0030033179 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Mimarlık (İngilizce) Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | İzmir Ekonomi Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Fevzi Çakmak, Sakarya Cd. No:156, 35330 Balçova/İzmir | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://www.ieu.edu.tr/tr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Akademik | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mimarlık ve şehir planlama | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Mimarlık Bölümü lisans programı, öğrencilerinin profesyonel tasarım becerileri, teknik yetkinlik, çevresel farkındalık, kültürel duyarlılık ve etik bilinçle donanımlı olmalarını amaçlar. Program mezunlarının globalleşme ve dijital üretimin hızla değiştirmekte olduğu mimarlık alanındaki yeni gelişmeleri izleyebilecekleri bir temel oluşturur. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur. Harf notlarının katsayıları ve 100 puan üzerinden karşılıkları aşağıda gösterilmiştir. Her harf notunun ayrıca AKTS notu olarak eşdeğeri de bulunmaktadır.
*Bu notlar için yüksek olan not dikkate alınmaktadır.
Bir derste başarılı olabilmek için, ön lisans ve lisans öğrencilerinin en az DD/S notu, yüksek lisans öğrencilerinin en az CC notu, doktora öğrencilerinin en az CB notu almaları gerekmektedir. Yukarıdaki tabloda belirtildiği üzere, her harf notunun eşdeğeri olarak bir AKTS notu bulunmaktadır. Bu, öğrencilerin değişim dönemlerinde aldıkları notların Üniversitemiz sistemini de kolaylaştırmaktadır. Ayrıca harf notlarından,
I (eksik) notu, dersi veren öğretim elemanının kabul edeceği geçerli bir nedenle ders için gerekli koşulları dönem veya yaz okulu sonunda tamamlayamayan öğrencilere verilir. I notunun, dönem veya yaz okulu notlarının son veriliş tarihinden itibaren bir hafta içinde harf notuna çevrilmesi gerekir. Ancak, özel durumlarda bu süreyi aşan harf notuna çevrilme işlemlerinin bir sonraki dönemin ders kayıtlarının başlama tarihinden en az iki hafta öncesine kadar yapılması gerekir. Özel durumlardaki bu işlemler dersin verildiği bölüm başkanlığının / anabilim dalı başkanlığının önerisi üzerine ve o akademik birimin yönetim kurulu kararı ile gerçekleştirilir. Süresi içinde harf notuna çevrilmeyen I notu kendiliğinden FF veya U notuna dönüşür. S (yeterli) notu, kredisiz derslerde başarılı olan öğrencilere verilir. U (yetersiz) notu, kredisiz derslerde başarısız olan öğrencilere verilir. P (Başarılı devam) notu, not ortalamalarına katılmayan ve süresi bir dönemden fazla olan derslerde, ilgili dönemde yapılması beklenen akademik çalışmaları düzenli bir şekilde yerine getiren öğrencilere verilir. NP (Başarısız devam) notu, not ortalamalarına katılmayan ve süresi bir dönemden fazla olan derslerde, ilgili dönemde yapılması beklenen akademik çalışmaları düzenli bir şekilde yerine getirmeyen öğrencilere verilir. EX (muaf) notu, müfredatlarda yer alan bazı derslerden muaf olan öğrencilere verilir. NI (not ortalamasına katılmayan notu), öğrencinin kayıtlı olduğu program veya programların not ortalamasına katılmamak koşuluyla aldığı dersleri tanımlamak üzere verilir. Bu not, öğrencinin ilgili dersten aldığı harf notu ile birlikte öğrencinin not belgesinde gösterilir. Bu statüdeki dersler öğrencinin kayıtlı olduğu programın derslerine sayılmaz. W (çekilmiş) notu, normal ders ekleme ve ders bırakma süresi bittikten sonra öğrencinin dönem başından itibaren ilk on hafta içinde, danışmanının önerisi ve dersi veren öğretim üyesinin izni ile çekilmesine izin verilen bir ders için kullanılır. Bir öğrenci; ön lisans/lisans programının ilk iki dönemindeki dersler ile tekrarlamak zorunda olduğu, daha önce W notu aldığı ve not ortalamasına katılmayan derslerden çekilemez. Bir öğrenciye bir dönemde çift anadal, yan dal veya sertifika programı dersleri dâhil en çok bir ders olmak üzere; bütün ön lisans öğrenimi boyunca en çok iki dersten, bütün lisans öğrenimi boyunca en çok altı dersten danışmanın önerisi ve öğretim üyesinin izniyle çekilme izni verilebilir. Bir öğrenci, çekildiği dersi açıldığı ilk dönemde almak zorundadır. Üniversite ile yurt dışındaki eğitim kurumları veya resmi kuruluşlar arasında imzalanmış olan protokoller kapsamında Üniversitede öğrenim gören değişim öğrencilerinin dersten çekilme işlemi Uluslararası İlişkiler Ofisi Müdürlüğünün önerisi ve öğretim üyesinin izni ile yapılabilir. Bu durumdaki öğrenciler için W notuna ilişkin kurallar uygulanmaz. NA (Devamsız) notu, derse devam yükümlülüklerini sağlamayan ve/veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmeyen ve/veya dönem içinde yapılan sınavların hiçbirine katılmadığı için dönem sonu sınavına girme hakkını kaybeden öğrencilere dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur. Not ortalamaları hesabında NA notunun katsayısı 0,00 (sıfır) olarak işlem görür. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. The Association for Accreditation of Architectural Education (MİAK) Accreditation Starting Date / End Date : 7.03.2025 / 7.03.2027 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | İzmir Ekonomi Üniversitesi’ne ÖSYM tarafından düzenlenen Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) ile öğrenci kabul edilir. Endüstriyel Tasarım Bölümü YKS ile öğrenci kabulünde Sayısal (SAY) puan türü ile öğrenci kabul eder. Öğrenciler programa %100 ve %50 öğrenim bursu ile kabul edilirler. İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde genel kayıt kabul işlemleri, üniversite tarafından yürütülmekte olup, akademik kayıt işlemleri dekanlık tarafından uygulanmaktadır. İlgili yönetmeliklere ilişkin bilgi, İzmir Ekonomi Üniversitesi web sitesinden bulunabilir. Kayıt işlemlerine dair ayrıntılı bilgiye https://oim.ieu.edu.tr/tr/yeni-kayit-islemleri adresinden ulaşılabilir. Programa YKS dışında yatay geçiş ve dikey geçiş yolu ile de öğrenci kabul edilmektedir. Yatay geçiş yolu ile öğrenci kabulü, Üniversite programlarına Üniversite dışından veya Üniversite içinden yatay geçiş başvuruları ve değerlendirmeleri, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan, Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ve diğer mevzuat hükümlerine dayanılarak Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Dikey geçiş yolu ile öğrenci kabulü ise, meslek yüksekokulu mezunlarının Üniversiteye bağlı lisans programlarına dikey geçişleri; 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre yapılır. İlgili mevzuat ve üniversite yönetmeliği gereğince, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde özel öğrencilik hakkı uygulanır. Özel öğrenciler, İEÜ’de herhangi bir ön lisans ya da lisans programına kayıtlı olmayan, bir yükseköğretim kurumu mezunu veya öğrencisi olup, sınırlı sayıda derse kaydolarak bu derslerin gereklerini yerine getirmeleri beklenen öğrencilerdir. Özel öğrencilerin ön lisans-lisans düzeyindeki derslere kabulü bölüm başkanı ve/veya dekan/yüksekokul müdürünün onayı ile yapılır. Özel öğrenciler, Üniversitenin öğrencisi sayılmaz ve öğrenci haklarından yararlanamazlar. Bu öğrencilere, talep etmeleri durumunda kayıtlı oldukları dersleri ve bu derslerden aldıkları notları gösteren bir belge verilir. Bu belge, diploma yerine geçmez veya akademik bir dereceyi göstermez. Özel öğrenciler, Üniversite tarafından belirlenen ücreti öderler. Bu öğrenciler, Üniversitenin tüm öğrencilerine uyguladığı kurallara tabidir. Programın eğitim-öğretim dili İngilizcedir. Program süresince YÖK’ün zorunlu dersleri olan Türk Dili ve İnkılap Tarihi dersleri dışında tüm dersler İngilizce olarak işlenmekte ve İngilizce olarak değerlendirilmektedir. Programa kabul edilen öğrenciler İngilizce Düzey Belirleme Sınavı’na (İDBS) tabi tutulurlar. Bu sınav üniversiteye yeni kayıtlanan ve İngilizce hazırlık programında öğrenim görecek öğrencilerin dil düzeylerini belirlemeye yönelik uygulanan sınavdır. Bu sınavdan 69,50 ve üzeri not alan öğrenciler İngilizce Yeterlik Sınavı’na (İYS) girmeye hak kazanırlar. İDBS’den yeterli puanı alamayan öğrenciler aldıkları puana göre İngilizce hazırlık programına devam ederler. İDBS’den yeterli puanı alan öğrencilerin dil yeterliği açısından akademik düzeyde alacakları dersleri takip edebilecek düzeyde olup olmadıkları İYS ile belirlenir. Bu sınav öğrencilerin dil bilgisi, okuma, dinleme, not alma, yazılı ifade ve sözlü ifade bakımından dil beceri ve yetkinliklerini ölçer. İYS’den 64,50 puan ve üzeri alan öğrenciler programın ders aşamasına geçerler, bu değerin altında kalan öğrenciler ise aldıkları puana göre İngilizce hazırlık programına devam ederler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; Öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden en az DD/S notu alarak minimum 240 AKTS kredisinden başarılı olmaları, 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Ülkemizde inşaat sektörü sürekli büyüyen ve gelişen bir is alanıdır. Mimarlara ve onların deneyimlerine duyulan ihtiyaç her geçen gün daha da artmaktadır. Mimarlık, belirli bir kuruma doğrudan bağlı olmadan, bağımsız olarak yürütülebilir. Bu açıdan mezunlarımız, kendi ofislerini açabilir ya da birden fazla mimarın bir araya geldiği ortak çalışma alanlarında görev alabilirler. Öte yandan mimarlık mezunlarının kamu ve özel sektör projelendirme ve inşaat birimlerinde tasarım, kontrol ve uygulama aşamalarında etkin roller üstlenmeleri mümkündür. Kamu kesiminde çalışmayı tercih edenler, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ve belediyelerde görev alabilirler. Araştırma yapabilir, akademisyen olarak çalışabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030033179
ISCO 08
ISCO 08
Mimarlık Bölümü lisans programı, öğrencilerinin profesyonel tasarım becerileri, teknik yetkinlik, çevresel farkındalık, kültürel duyarlılık ve etik bilinçle donanımlı olmalarını amaçlar. Program mezunlarının globalleşme ve dijital üretimin hızla değiştirmekte olduğu mimarlık alanındaki yeni gelişmeleri izleyebilecekleri bir temel oluşturur.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Profesyonel düzeyde mimari hizmetler sunabilmek.
- Tasarım ve yapım uygulamalarında karmaşık problemleri çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Proje teslim hizmetlerinin sağlanmasında diğer disiplinlerle işbirliği ve koordinasyon yöntemlerini anlayabilme.
- Mimarlıkta hem araştırma hem de uygulamayla ortaya çıkan yöntemleri, kavramları ve teorileri anlayabilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
- Çevresel ve sosyal açıdan sorumlu mimari stratejileri birden çok ölçekte geliştirebilme.
- Yapılı çevrenin üretiminde tarihsel gelenekler, küresel kültür ve çeşitlilik hakkında eleştirel bir anlayış geliştirebilme.
- Yapı sistemlerinde performanslarına göre yapı malzemeleri, ürünleri, bileşenleri ve montajlarında teorik ve teknik bilgileri uygulayabilme.
- Çağdaş bilgisayar tabanlı bilgi ve iletişim teknolojileri ve medyayı kullanarak mimari fikir ve önerileri görsel, yazılı ve sözlü olarak sunabilmek.
- Bireysel eğitim ihtiyaçlarını teşhis etmek için edinilen bilgi ve becerilerin eleştirel bir değerlendirmesini ve mimari problemlere ve tasarım uygulamasına çözüm geliştirmek için kendi kendine eğitim becerilerini yönlendirebilme.
- Sürekli bilgi güncellemesi ve eğitimi için inisiyatif alabilmek ve Mimarlık alanında yaşam boyu öğrenme yaklaşımı gösterebilmek.
- Mimarlık alanında veri toplayabilme ve meslektaşları ile yabancı bir dilde iletişim kurabilme ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)
- Orta düzeyde akıcılıkla ikinci bir yabancı dili verimli bir şekilde konuşabilme.
- İnsanlık tarihi boyunca birikmiş bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilme.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur. Harf notlarının katsayıları ve 100 puan üzerinden karşılıkları aşağıda gösterilmiştir. Her harf notunun ayrıca AKTS notu olarak eşdeğeri de bulunmaktadır.
PUAN |
HARF NOTU |
KATSAYI |
AKTS NOTU |
90-100 |
AA |
4.0 |
A |
85-89 |
BA |
3.5 |
B* |
80-84 |
BB |
3.0 |
B* |
75-79 |
CB |
2.5 |
C* |
70-74 |
CC |
2.0 |
C* |
65-69 |
DC |
1.5 |
D |
60-64 |
DD |
1.0 |
E |
50-59 |
FD |
0.5 |
FX |
49 ve altı |
FF |
0.0 |
F |
*Bu notlar için yüksek olan not dikkate alınmaktadır.
Bir derste başarılı olabilmek için, ön lisans ve lisans öğrencilerinin en az DD/S notu, yüksek lisans öğrencilerinin en az CC notu, doktora öğrencilerinin en az CB notu almaları gerekmektedir.
Yukarıdaki tabloda belirtildiği üzere, her harf notunun eşdeğeri olarak bir AKTS notu bulunmaktadır. Bu, öğrencilerin değişim dönemlerinde aldıkları notların Üniversitemiz sistemini de kolaylaştırmaktadır.
Ayrıca harf notlarından,
I |
Eksik |
S |
Yeterli |
U |
Yetersiz |
P |
Başarılı Devam |
NP |
Başarısız Devam |
EX |
Muaf |
NI |
Not Ortalamaya Katılmayan |
W |
Çekilmiş |
NA |
Devamsız |
I (eksik) notu, dersi veren öğretim elemanının kabul edeceği geçerli bir nedenle ders için gerekli koşulları dönem veya yaz okulu sonunda tamamlayamayan öğrencilere verilir. I notunun, dönem veya yaz okulu notlarının son veriliş tarihinden itibaren bir hafta içinde harf notuna çevrilmesi gerekir. Ancak, özel durumlarda bu süreyi aşan harf notuna çevrilme işlemlerinin bir sonraki dönemin ders kayıtlarının başlama tarihinden en az iki hafta öncesine kadar yapılması gerekir. Özel durumlardaki bu işlemler dersin verildiği bölüm başkanlığının / anabilim dalı başkanlığının önerisi üzerine ve o akademik birimin yönetim kurulu kararı ile gerçekleştirilir. Süresi içinde harf notuna çevrilmeyen I notu kendiliğinden FF veya U notuna dönüşür.
S (yeterli) notu, kredisiz derslerde başarılı olan öğrencilere verilir.
U (yetersiz) notu, kredisiz derslerde başarısız olan öğrencilere verilir.
P (Başarılı devam) notu, not ortalamalarına katılmayan ve süresi bir dönemden fazla olan derslerde, ilgili dönemde yapılması beklenen akademik çalışmaları düzenli bir şekilde yerine getiren öğrencilere verilir.
NP (Başarısız devam) notu, not ortalamalarına katılmayan ve süresi bir dönemden fazla olan derslerde, ilgili dönemde yapılması beklenen akademik çalışmaları düzenli bir şekilde yerine getirmeyen öğrencilere verilir.
EX (muaf) notu, müfredatlarda yer alan bazı derslerden muaf olan öğrencilere verilir.
NI (not ortalamasına katılmayan notu), öğrencinin kayıtlı olduğu program veya programların not ortalamasına katılmamak koşuluyla aldığı dersleri tanımlamak üzere verilir. Bu not, öğrencinin ilgili dersten aldığı harf notu ile birlikte öğrencinin not belgesinde gösterilir. Bu statüdeki dersler öğrencinin kayıtlı olduğu programın derslerine sayılmaz.
W (çekilmiş) notu, normal ders ekleme ve ders bırakma süresi bittikten sonra öğrencinin dönem başından itibaren ilk on hafta içinde, danışmanının önerisi ve dersi veren öğretim üyesinin izni ile çekilmesine izin verilen bir ders için kullanılır. Bir öğrenci; ön lisans/lisans programının ilk iki dönemindeki dersler ile tekrarlamak zorunda olduğu, daha önce W notu aldığı ve not ortalamasına katılmayan derslerden çekilemez. Bir öğrenciye bir dönemde çift anadal, yan dal veya sertifika programı dersleri dâhil en çok bir ders olmak üzere; bütün ön lisans öğrenimi boyunca en çok iki dersten, bütün lisans öğrenimi boyunca en çok altı dersten danışmanın önerisi ve öğretim üyesinin izniyle çekilme izni verilebilir. Bir öğrenci, çekildiği dersi açıldığı ilk dönemde almak zorundadır. Üniversite ile yurt dışındaki eğitim kurumları veya resmi kuruluşlar arasında imzalanmış olan protokoller kapsamında Üniversitede öğrenim gören değişim öğrencilerinin dersten çekilme işlemi Uluslararası İlişkiler Ofisi Müdürlüğünün önerisi ve öğretim üyesinin izni ile yapılabilir. Bu durumdaki öğrenciler için W notuna ilişkin kurallar uygulanmaz.
NA (Devamsız) notu, derse devam yükümlülüklerini sağlamayan ve/veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmeyen ve/veya dönem içinde yapılan sınavların hiçbirine katılmadığı için dönem sonu sınavına girme hakkını kaybeden öğrencilere dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur. Not ortalamaları hesabında NA notunun katsayısı 0,00 (sıfır) olarak işlem görür.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar
- YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
The Association for Accreditation of Architectural Education (MİAK)
Accreditation Starting Date / End Date :
7.03.2025 / 7.03.2027
İzmir Ekonomi Üniversitesi’ne ÖSYM tarafından düzenlenen Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) ile öğrenci kabul edilir. Endüstriyel Tasarım Bölümü YKS ile öğrenci kabulünde Sayısal (SAY) puan türü ile öğrenci kabul eder. Öğrenciler programa %100 ve %50 öğrenim bursu ile kabul edilirler.
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde genel kayıt kabul işlemleri, üniversite tarafından yürütülmekte olup, akademik kayıt işlemleri dekanlık tarafından uygulanmaktadır. İlgili yönetmeliklere ilişkin bilgi, İzmir Ekonomi Üniversitesi web sitesinden bulunabilir. Kayıt işlemlerine dair ayrıntılı bilgiye https://oim.ieu.edu.tr/tr/yeni-kayit-islemleri adresinden ulaşılabilir.
Programa YKS dışında yatay geçiş ve dikey geçiş yolu ile de öğrenci kabul edilmektedir. Yatay geçiş yolu ile öğrenci kabulü, Üniversite programlarına Üniversite dışından veya Üniversite içinden yatay geçiş başvuruları ve değerlendirmeleri, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan, Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ve diğer mevzuat hükümlerine dayanılarak Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Dikey geçiş yolu ile öğrenci kabulü ise, meslek yüksekokulu mezunlarının Üniversiteye bağlı lisans programlarına dikey geçişleri; 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre yapılır.
İlgili mevzuat ve üniversite yönetmeliği gereğince, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde özel öğrencilik hakkı uygulanır. Özel öğrenciler, İEÜ’de herhangi bir ön lisans ya da lisans programına kayıtlı olmayan, bir yükseköğretim kurumu mezunu veya öğrencisi olup, sınırlı sayıda derse kaydolarak bu derslerin gereklerini yerine getirmeleri beklenen öğrencilerdir. Özel öğrencilerin ön lisans-lisans düzeyindeki derslere kabulü bölüm başkanı ve/veya dekan/yüksekokul müdürünün onayı ile yapılır. Özel öğrenciler, Üniversitenin öğrencisi sayılmaz ve öğrenci haklarından yararlanamazlar. Bu öğrencilere, talep etmeleri durumunda kayıtlı oldukları dersleri ve bu derslerden aldıkları notları gösteren bir belge verilir. Bu belge, diploma yerine geçmez veya akademik bir dereceyi göstermez. Özel öğrenciler, Üniversite tarafından belirlenen ücreti öderler. Bu öğrenciler, Üniversitenin tüm öğrencilerine uyguladığı kurallara tabidir.
Programın eğitim-öğretim dili İngilizcedir. Program süresince YÖK’ün zorunlu dersleri olan Türk Dili ve İnkılap Tarihi dersleri dışında tüm dersler İngilizce olarak işlenmekte ve İngilizce olarak değerlendirilmektedir. Programa kabul edilen öğrenciler İngilizce Düzey Belirleme Sınavı’na (İDBS) tabi tutulurlar. Bu sınav üniversiteye yeni kayıtlanan ve İngilizce hazırlık programında öğrenim görecek öğrencilerin dil düzeylerini belirlemeye yönelik uygulanan sınavdır. Bu sınavdan 69,50 ve üzeri not alan öğrenciler İngilizce Yeterlik Sınavı’na (İYS) girmeye hak kazanırlar. İDBS’den yeterli puanı alamayan öğrenciler aldıkları puana göre İngilizce hazırlık programına devam ederler. İDBS’den yeterli puanı alan öğrencilerin dil yeterliği açısından akademik düzeyde alacakları dersleri takip edebilecek düzeyde olup olmadıkları İYS ile belirlenir. Bu sınav öğrencilerin dil bilgisi, okuma, dinleme, not alma, yazılı ifade ve sözlü ifade bakımından dil beceri ve yetkinliklerini ölçer. İYS’den 64,50 puan ve üzeri alan öğrenciler programın ders aşamasına geçerler, bu değerin altında kalan öğrenciler ise aldıkları puana göre İngilizce hazırlık programına devam ederler.
Ülkemizde inşaat sektörü sürekli büyüyen ve gelişen bir is alanıdır. Mimarlara ve onların deneyimlerine duyulan ihtiyaç her geçen gün daha da artmaktadır. Mimarlık, belirli bir kuruma doğrudan bağlı olmadan, bağımsız olarak yürütülebilir. Bu açıdan mezunlarımız, kendi ofislerini açabilir ya da birden fazla mimarın bir araya geldiği ortak çalışma alanlarında görev alabilirler. Öte yandan mimarlık mezunlarının kamu ve özel sektör projelendirme ve inşaat birimlerinde tasarım, kontrol ve uygulama aşamalarında etkin roller üstlenmeleri mümkündür. Kamu kesiminde çalışmayı tercih edenler, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ve belediyelerde görev alabilirler. Araştırma yapabilir, akademisyen olarak çalışabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030033179 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Bachelor's Degree in Architecture | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | İzmir University of Economics | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Fevzi Çakmak, Sakarya Cd. No:156, 35330 Balçova/İzmir | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | http://www.ieu.edu.tr/tr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | Academic | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Architecture and town planning | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | The undergraduate program at the department of Architecture aims to provide students with professional design skills, technical competence, environmental awareness, cultural sensibility and ethical consciousness. The program forms the basis for the students to follow the rapid changes in the field due to globalization and digitalization processes. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Learning occurs through formal, open, or distance education modalities. Additionally, practical training takes place either within the laboratories and workshops of higher education institutions or through internships or workplace training in industries, healthcare institutions, or businesses. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | - | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | For each course taken at IUE, the student is given one of the letter grades below by the instructor as the semester course grade. Each grade has also it’s as ECTS grade equivalent. The table below provides the detailed information about the local letter grades, coefficients and ECTS grade equivalents.
*For these ones, the higher grade is applied. In order to be successful in a course, short cycle (associate degree) and first cycle (bachelor’s degree) students have to get a grade of at least DD, second cycle (master's degree) students have to get a grade of at least CC, and third cycle (Ph.D.) students have to get a grade of at least CB to pass a course. For courses which are not included in the cumulative GPA, students need to get a grade of S. Apart from that, each local grade has it is equivalent ECTS grade which makes it easier to transfer the grades of mobility periods of students. The chart above shows the ECTS grading system at IUE. Also, among the Letter Grades;
Grade of I (Incomplete), is given to students who are not able to meet all the course requirements at the end of the semester or summer school due to a valid justification accepted by the instructor. Students who receive a letter grade “I” must complete their missing course requirements and receive a letter grade within one week following the date the end of semester grades or summer school grades submitted. However, in the event of special cases, this period can be extended until two weeks before the beginning of registration for the next semester, upon the recommendation of the respective Graduate School department head and the decision of that academic unit’s administrative board. Otherwise, grade of “I” will automatically become grade of FF, or grade of U. Grade of S (Satisfactory) is given to students who are successful in non-credited courses. Grade of U (Unsatisfactory) is given to students who are unsuccessful in non-credited courses. Grade of P (Successful Progress) is given to students, who continue to the courses that are not included in the GPA that has a period exceeding one semester, and regularly performs the academic studies for the respective semester. Grade of NP (Not Successful Progress) is given to students, who do not regularly perform the academic studies for the respective semester for courses that are not included in the GPA and have a period exceeding one semester. Grade of EX (Exempt), is given to students who are exempt from some of the courses in the curriculum. Grade of NI (Not included) is issued to identify the courses taken by the student in the program or programs which are not included in the GPA of the student. This grade is reported in the students’ transcripts with the respective letter grade. Such courses are not counted as the courses in the program that the student is registered to. Grade of W (Withdrawal) is used for the courses that the student withdraws from in the first ten weeks of the semester following the add/drop period, upon the recommendation of his/ her advisor and the permission of the instructor that teaches the course. A student is not allowed to withdraw from courses during the first two semesters of his/ her associate/undergraduate degree program and from those courses he/she has to repeat and received grade “W” before, which are not included in the grade average. A student is allowed to withdraw from one course, including double major, minor, or certificate program courses, at the most in one semester, and two courses at the most during his/ her associate degree study, and six courses during his/her undergraduate study upon the recommendation of the advisor and the permission of the instructor that teaches the course. A student has to take the course that he/she withdrew from, the first semester in which it is offered. In accordance with the protocols made between Izmir University of Economics and educational institutions or official authorities abroad, the exchange program students being educated at Izmir University of Economics may withdraw from courses upon the recommendation of International Relations Office Directorate and the permission of the instructor. In this case, the rules concerning the grade of “W” will not be applied. Grade “NA” (Non-Attendance) is issued by the instructor for students who fail to fulfil the attendance and/or requirements of the course and/or who lose their right to take the end of semester exam because they failed to take any of the exams administered throughout the semester. Grade “NA” is considered as 0, 00 (zero) in taking the averages. Both the ECTS grades and the local grades of the students are displayed on the official transcript of the students. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs: The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, teaching, and other activities in higher education institutions. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Principles and Procedures for Ensuring the Quality of Higher Education Diploma Programs": 1. Development and Approval of Teaching Programs: The minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by YÖK. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK. 1.2. After the curriculum of National Core Education Programs is approved by the relevant Deans Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students are conducted in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in line with the basic principles determined by YÖK. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment - External Assessment: Higher education institutions enter the "Institutional Self-Assessment Reports" prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) for the previous year into the Information System at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions given by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK indicate that the qualifications of the programs ensure quality assurance. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by legislation. Mimarlık Eğitimi Akreditasyon Derneği (MİAK) Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi : 7.03.2025 / 7.03.2027 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | In the framework of the regulations set by Higher Education Council of Turkey (YÖK), student admission for this undergraduate program is made through a university entrance examination called YKS. Following the submission of students’ academic program preferences, Student Selection and Placement Center (ÖSYM) places the students to the relevant program according to the score they get from YKS. International students are accepted to this undergraduate program according to the score of one of the international exams they take such as SAT,ACT etc. or according to their high school diploma score. Exchange student admission is made according to the requirements determined by bilateral agreements signed by IUE and the partner university. Visiting students can enroll for the courses offered in this program upon the confirmation of the related academic unit. Additionally, they need to prove their English language level since the medium of instruction at IUE is English. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | - | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Construction is a growing and developing field in our country. Need for architectures and their experience increases day by day. Architects may work independently without affiliated to an institution. By this point, our graduates may create their own corporations and they may work in associate working fields where many colleagues work together. On the other hand, it is also possible our graduates may play active roles in design, control and application phases in project and corporation departments of public and private sectors. Graduates preferring to have a public occupation may work in Ministry of Environment, Urbanisation and Climate Change, Ministry of Transport and Infrastructure or municipalities. In addition, they work as academics and do research. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on Transition, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Degree Programs 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Competence is continuously valid. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address |
TR0030033179
ISCO 08
ISCO 08
The undergraduate program at the department of Architecture aims to provide students with professional design skills, technical competence, environmental awareness, cultural sensibility and ethical consciousness. The program forms the basis for the students to follow the rapid changes in the field due to globalization and digitalization processes.
Learning occurs through formal, open, or distance education modalities. Additionally, practical training takes place either within the laboratories and workshops of higher education institutions or through internships or workplace training in industries, healthcare institutions, or businesses.
- To be able to offer a professional level of architectural services.
- To be able to take on responsibility as an individual and as a team member to solve complex problems in the practice of design and construction.
- To be able to understand methods to collaborate and coordinate with other disciplines in providing project delivery services.
- To be able to understand, interpret, and evaluate methods, concepts, and theories in architecture emerging from both research and practice.
- To be able to develop environmentally and socially responsible architectural strategies at multiple scales.
- To be able to develop a critical understanding of historical traditions, global culture and diversity in the production of the built environment.
- To be able to apply theoretical and technical knowledge in construction materials, products, components, and assemblies based on their performance within building systems.
- To be able to present architectural ideas and proposals in visual, written, and oral form through using contemporary computer-based information and communication technologies and media.
- To be able to demonstrate a critical evaluation of acquired knowledge and skills to diagnose individual educational needs and direct self-education skills for developing solutions to architectural problems and design execution.
- To be able to take the initiative for continuous knowledge update and education as well as demonstrate a lifelong learning approach in the field of Architecture.
- To be able to collect data in the areas of Architecture and communicate with colleagues in a foreign language ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)
- To be able to speak a second foreign language at a medium level of fluency efficiently.
- To be able to relate the knowledge accumulated throughout the human history to their field of expertise.
For each course taken at IUE, the student is given one of the letter grades below by the instructor as the semester course grade. Each grade has also it’s as ECTS grade equivalent. The table below provides the detailed information about the local letter grades, coefficients and ECTS grade equivalents.
GRADE |
COEFFICIENT |
ECTS |
AA |
4.0 |
A |
BA |
3.5 |
B* |
BB |
3.0 |
B* |
CB |
2.5 |
C* |
CC |
2.0 |
C* |
DC |
1.5 |
D |
DD |
1.0 |
E |
FD |
0.5 |
FX |
FF |
0.0 |
F |
*For these ones, the higher grade is applied.
In order to be successful in a course, short cycle (associate degree) and first cycle (bachelor’s degree) students have to get a grade of at least DD, second cycle (master's degree) students have to get a grade of at least CC, and third cycle (Ph.D.) students have to get a grade of at least CB to pass a course. For courses which are not included in the cumulative GPA, students need to get a grade of S. Apart from that, each local grade has it is equivalent ECTS grade which makes it easier to transfer the grades of mobility periods of students. The chart above shows the ECTS grading system at IUE.
Also, among the Letter Grades;
I |
Incomplete |
S |
Satisfactory Completion |
U |
Unsatisfactory |
P |
Successful Progress |
NP |
Not Successful Progress |
EX |
Exempt |
NI |
Not included |
W |
Withdrawal |
NA |
Non-Attendance |
Grade of I (Incomplete), is given to students who are not able to meet all the course requirements at the end of the semester or summer school due to a valid justification accepted by the instructor. Students who receive a letter grade “I” must complete their missing course requirements and receive a letter grade within one week following the date the end of semester grades or summer school grades submitted. However, in the event of special cases, this period can be extended until two weeks before the beginning of registration for the next semester, upon the recommendation of the respective Graduate School department head and the decision of that academic unit’s administrative board. Otherwise, grade of “I” will automatically become grade of FF, or grade of U.
Grade of S (Satisfactory) is given to students who are successful in non-credited courses.
Grade of U (Unsatisfactory) is given to students who are unsuccessful in non-credited courses.
Grade of P (Successful Progress) is given to students, who continue to the courses that are not included in the GPA that has a period exceeding one semester, and regularly performs the academic studies for the respective semester.
Grade of NP (Not Successful Progress) is given to students, who do not regularly perform the academic studies for the respective semester for courses that are not included in the GPA and have a period exceeding one semester.
Grade of EX (Exempt), is given to students who are exempt from some of the courses in the curriculum.
Grade of NI (Not included) is issued to identify the courses taken by the student in the program or programs which are not included in the GPA of the student. This grade is reported in the students’ transcripts with the respective letter grade. Such courses are not counted as the courses in the program that the student is registered to.
Grade of W (Withdrawal) is used for the courses that the student withdraws from in the first ten weeks of the semester following the add/drop period, upon the recommendation of his/ her advisor and the permission of the instructor that teaches the course. A student is not allowed to withdraw from courses during the first two semesters of his/ her associate/undergraduate degree program and from those courses he/she has to repeat and received grade “W” before, which are not included in the grade average. A student is allowed to withdraw from one course, including double major, minor, or certificate program courses, at the most in one semester, and two courses at the most during his/ her associate degree study, and six courses during his/her undergraduate study upon the recommendation of the advisor and the permission of the instructor that teaches the course. A student has to take the course that he/she withdrew from, the first semester in which it is offered. In accordance with the protocols made between Izmir University of Economics and educational institutions or official authorities abroad, the exchange program students being educated at Izmir University of Economics may withdraw from courses upon the recommendation of International Relations Office Directorate and the permission of the instructor. In this case, the rules concerning the grade of “W” will not be applied.
Grade “NA” (Non-Attendance) is issued by the instructor for students who fail to fulfil the attendance and/or requirements of the course and/or who lose their right to take the end of semester exam because they failed to take any of the exams administered throughout the semester. Grade “NA” is considered as 0, 00 (zero) in taking the averages.
Both the ECTS grades and the local grades of the students are displayed on the official transcript of the students.
To ensure the quality of higher education programs:
The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, teaching, and other activities in higher education institutions.
"University Monitoring and Evaluation Reports" prepared in accordance with the criteria set by YÖK for higher education institutions are published annually. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
The "Foundation Higher Education Institutions Report," containing academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions, is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance for undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Principles and Procedures for Ensuring the Quality of Higher Education Diploma Programs":
1. Development and Approval of Teaching Programs: The minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by YÖK.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
1.2. After the curriculum of National Core Education Programs is approved by the relevant Deans Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students are conducted in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in line with the basic principles determined by YÖK.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment - External Assessment: Higher education institutions enter the "Institutional Self-Assessment Reports" prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) for the previous year into the Information System at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions given by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK indicate that the qualifications of the programs ensure quality assurance. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by legislation.
Mimarlık Eğitimi Akreditasyon Derneği (MİAK)
Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi :
7.03.2025 / 7.03.2027
In the framework of the regulations set by Higher Education Council of Turkey (YÖK), student admission for this undergraduate program is made through a university entrance examination called YKS. Following the submission of students’ academic program preferences, Student Selection and Placement Center (ÖSYM) places the students to the relevant program according to the score they get from YKS.
International students are accepted to this undergraduate program according to the score of one of the international exams they take such as SAT,ACT etc. or according to their high school diploma score.
Exchange student admission is made according to the requirements determined by bilateral agreements signed by IUE and the partner university.
Visiting students can enroll for the courses offered in this program upon the confirmation of the related academic unit. Additionally, they need to prove their English language level since the medium of instruction at IUE is English.
Construction is a growing and developing field in our country. Need for architectures and their experience increases day by day. Architects may work independently without affiliated to an institution. By this point, our graduates may create their own corporations and they may work in associate working fields where many colleagues work together. On the other hand, it is also possible our graduates may play active roles in design, control and application phases in project and corporation departments of public and private sectors. Graduates preferring to have a public occupation may work in Ministry of Environment, Urbanisation and Climate Change, Ministry of Transport and Infrastructure or municipalities. In addition, they work as academics and do research.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on Transition, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Degree Programs
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board
Competence is continuously valid.