Yeterlilik Kodu | TR0030218585 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Mimarlık Lisans Diploması | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | İstanbul Medipol Üniversitesi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kavacık Mah. Ekinciler Cad. No: 19, Kavacık Kavşağı, 34810 Beykoz, İstanbul | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://www.medipol.edu.tr | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Akademik | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mimarlık ve şehir planlama | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | İstanbul Medipol Üniversitesi Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü Lisans Programı, tasarım ile yapım süreçlerini, teknolojik gelişmeleri, sürdürülebilirliği ve meslek pratiğini bütünleştirebilen mimarlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bu program ingilizce olarak işlenmektedir. Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Tüm dersler için geçerli olmak üzere, genel sınavdan en az 50 puan alamayan öğrenci o dersten başarısız sayılır. Dersten başarılı olmak için dönem sonunda en az 60 puan veya 2,27 başarı kat sayısına sahip olmak gerekir.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Bu programa kabul edilebilmek için lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Yükseköğretim Kurumları Sınavında (YKS) yeterli puan almış olmak gerekmektedir. Programa MF 4 puan türüne ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir. Yabancı Uyruklu Öğrenciler Senato tarafından belirlenen başarı kriterleri çerçevesinde kabul edilir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Programda öngörülen tüm dersleri, uygulamaları ve stajları başarı ile tamamlayan ve toplam en az 240 AKTS kredisi almış olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır. Mezuniyet başarı derecesi genel ağırlıklı puan ortalaması ile belirlenir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar, kamu kuruluşları, özel sektör, araştırma enstitüleri veya üniversitelerde görev yapabilirler. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik süresi geçerlidir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030218585
ISCO 08
ISCO 08
İstanbul Medipol Üniversitesi Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü Lisans Programı, tasarım ile yapım süreçlerini, teknolojik gelişmeleri, sürdürülebilirliği ve meslek pratiğini bütünleştirebilen mimarlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme
- MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
- MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma
- ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma
- TASARIM (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi
- TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi
- MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme
- ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme
- TASARIM (Yetkinlikler, Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme
- TASARIM (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma
- TARİH, KÜLTÜR, SANAT ( Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, iş birlikleri ve etkinlikler düzenleme
- TASARIM (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi
- TASARIM (Yetkinlikler, Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinler arası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme
- MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorumlulukları tanıma ve uygulama becerisi
- TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme
- TASARIM ( Yetkinlikler, Alana Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik mimari tasarıma tasarımına katkıda bulunma
- TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme
- MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama
- MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme
- MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma
- MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme
- MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme
- MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
- MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler--Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme
- MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme
- MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme
- ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme
- ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği
- ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Bu program ingilizce olarak işlenmektedir. Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Tüm dersler için geçerli olmak üzere, genel sınavdan en az 50 puan alamayan öğrenci o dersten başarısız sayılır. Dersten başarılı olmak için dönem sonunda en az 60 puan veya 2,27 başarı kat sayısına sahip olmak gerekir.
AKTS Notu | Puanlar | Başarı Katsayısı | Harfli Başarı Notu | Derecesi |
---|---|---|---|---|
A | 95-100 | 3,77-4,0 | A | Pekiyi |
90-94 | 3,55-3,76 | A- | Pekiyi | |
85-89 | 3,34-3,54 | B+ | Pekiyi | |
B | 80-84 | 3,13-3,33 | B | İyi |
C | 75-79 | 2,91-3,12 | B- | İyi |
70-74 | 2,70-2,90 | C+ | İyi | |
D | 65-69 | 2,48-2,69 | C | Orta |
E | 60-64 | 2,27-2,47 | C- | Orta |
F,Fx | 0-59 | (F1-F2 ) | F | Geçmez |
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Bu programa kabul edilebilmek için lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Yükseköğretim Kurumları Sınavında (YKS) yeterli puan almış olmak gerekmektedir. Programa MF 4 puan türüne ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir. Yabancı Uyruklu Öğrenciler Senato tarafından belirlenen başarı kriterleri çerçevesinde kabul edilir.
Mezunlar, kamu kuruluşları, özel sektör, araştırma enstitüleri veya üniversitelerde görev yapabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik süresi geçerlidir.

Qualification Code | TR0030218585 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Architecture | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Istanbul Medipol University | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Kavacik Mah. Ekinciler St. No: 19, Kavacik Junction, 34810 Beykoz, Istanbul | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://www.medipol.edu.tr | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | Academic | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Architecture and town planning | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | The Department of Architecture aims to educate architects and designers who can perceive design from a multi disciplinary perspective, who can follow and contribute to contemporary developments both at a national and international level, develop creative solutions and who have a solid knowledge of design/construction law and project management as well as sustainability. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | Has advanced level of the following key competencies:
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | The student's performance in a course shall be determined by the achievement grade. The achievement grade is obtained by the evaluation of the student's performance in the term exams, assignments that are evaluated as exams, practicum, group studies and similar activities together with the midyear and final exam performance. A student who fails achieve a minimum score of 50 (out of 100) in the final exam has failed that course. The requirement for achievement in a course is a minimum score of 60(out of 100) or a grade point value of 2.27.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. 1. Creation and Approval of Curriculum: The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by the Council of Higher Education. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans Council. 2. Measurement-Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | Students must have successfully graduated from high schools (or equals). The placements are done following the rules of Turkish Higher Education Council (YÖK) respect to the scores obtained from the nation-wide Student Selection and Placement (YGS and LYS). Student register to programmes on the days declared by the Rectorship Students should have earned a high school or an equivalent diploma and sufficient score on nation-wide Student Selection and Placement (YGS and LYS). Admission is based on the scores, according to the rules determined by Higher Education Council. For international students who will be accepted according to the National or International Exams, Quota and conditions are announced on our University’s website. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | Students must successfully finish all courses and internships set by the program taking at least 240 ECTS credits in total, to be granted with the Bachelor's degree. Graduation eligibility is determined by academic average score. For this purpose, the sum of the weighted scores of all courses taken throughout the education is divided by the sum of ECTS values. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates may be employed in the public sector, the private sector, research institutions or universities. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Program Graduates 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification period is valid. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030218585
The Department of Architecture aims to educate architects and designers who can perceive design from a multi disciplinary perspective, who can follow and contribute to contemporary developments both at a national and international level, develop creative solutions and who have a solid knowledge of design/construction law and project management as well as sustainability.
Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.
- HISTORY, CULTURE, ART (Knowledge-Theoretical, Factual): To make connections between the information obtained by the analytical approach and the information on historical and cultural development and current situation in Turkey and in the world, and to expand the boundaries of vocational education proficiency to develop new ideas
- MATERIALS AND TECHNOLOGY (Knowledge-Theoretical, Factual): To gain knowledge concerning technology, material, product and production methods - that is to be used in the solution of the problem related to the field.
- PROFESSIONAL PRACTICE, PROJECT MANAGEMENT AND LEGAL RESPONSIBILITIES (Knowledge-Theoretical, Factual): -Ethics related to the field, -project management issues, -legal rights and responsibilities, -To gain knowledge about legal responsibilities and regulations affecting design works
- ENVIRONMENT, STRUCTURE AND HUMAN HEALTH (Knowledge-Theoretic, Factual): Methods and techniques that will be used in the solution of the problems related to the field – to gain knowledge to apply the techniques in the context of environmental health, -building health, -human health
- DESIGN (Skill-Cognitive, Applied): Design-oriented research fiction, execution and evaluation of results and design process planning, management, application skills HISTORY, CULTURE, ART (Skill-Cognitive, Applied): Ability to solve the design related problems encountered in concept development, by using the knowledge gained in the field of history, culture and art
- MATERIALS AND TECHNOLOGY (Skill-Cognitive, Applied): Knowing materials, technology and production methods and developing designs compatible with these methods, proposing new technologies and production methods, developing creative design solutions by interpreting and using technology.
- ENVIRONMENT, STRUCTURE, HUMAN HEALTH (Skill-Cognitive, Applied): Understanding the relationships between environment, structure and human health and creating solutions to related design problems.
- DESIGN (Competencies-Learning Competence): To evaluate critically the knowledge and skills gained in the field, to plan and to develop constantly professional knowledge, skills and approaches
- DESIGN (Competencies-Communication and Social Competence): Transferring design solutions as oral, written and visual (2D and 3D) presentations on national and international platforms
- HISTORY, CULTURE, ART (Competencies-Communication and Social Competence): Awareness of social and cultural phenomena and continuous change and arranging plans, strategies, projects, collaborations and activities for the social environment with social responsibility consciousness.
- DESIGN (Knowledge-Theoretical, Factual): During planning, implementation, management and supervision processes; Knowledge of creative problem defining and solving
- DESIGN (Competencies-Ability to Work Independently and Take Responsibility): Ability to work within a team, to emphasize interdisciplinary interaction and apply technology-based business association methods
- PROFESSIONAL PRACTICE, PROJECT MANAGEMENT AND LEGAL RESPONSIBILITIES (Skill-Cognitive, Applied): Ability to recognize and apply the techniques used and legal responsibilities in planning, design, construction and operation phases of project management.
- HISTORY, CULTURE, ART (Competencies - Independent Work and Ability to Take Responsibility): To be able to do interdisciplinary work by using the knowledge gained in the field of history, culture and art
- DESIGN (Competencies-Field Specific Competence): Contributing to the design of industrial products to improve the quality of life of the society.
- HISTORY, CULTURE, ART (Competences-Learning Competence): Ability to develop the knowledge gained in the field in the direction needed, using the research methods
- MATERIALS AND TECHNOLOGY (Competencies-Field Specific Competencies): Producing and applying knowledge to serve sustainable production and life
- MATERIALS AND TECHNOLOGY (Competencies-Filed specific competencies): To be able to develop creative design solutions by mastering technological development, interpreting the developments and pioneering such developments.
- PROFESSIONAL PRACTICE, PROJECT MANAGEMENT AND LEGAL RESPONSIBILITIES (Competences - Capability to Work Independently and Take Responsibility): To adapt to the different working environments and forms required by the profession and to contribute to the development of these environments
- PROFESSIONAL PRACTICE, PROJECT MANAGEMENT AND LEGAL RESPONSIBILITIES (Capabilities-Learning Capability): Monitoring and learning the legal, administrative and procedural requirements of design and construction projects throughout professional life, developing new strategic approaches in solving complex problems, taking responsibility
- PROFESSIONAL PRACTICE, PROJECT MANAGEMENT AND LEGAL RESPONSIBILITIES (Competencies-Communication and Social Competence): Being able to lead the process -deploying the necessary communication skills and tools- during planning, designing, construction and operation stages, and demonstrating leadership in providing the solution in the work environment.
- PROFESSIONAL PRACTICE, PROJECT MANAGEMENT AND LEGAL RESPONSIBILITIES (Competencies-Field Specific Competence): To be able to transfer knowledge to the level of expertise, to use theoretical and practical knowledge on the field of Professional Practice, Project Management and Legal responsibilities, knowledge of interdisciplinary interaction
- MATERIALS AND TECHNOLOGY (Competencies - Independent Work and Ability to Take Responsibility): To be able to work together with stakeholders working on different areas and needs in construction and production technologies
- MATERIALS AND TECHNOLOGY (Competencies-Learning Competence): Understand the compatibility and flexibility between the technological tools that meet the requirements according to the needs
- MATERIALS AND TECHNOLOGY (Competencies-Communication and Social Competence): Ability to use appropriate communication techniques and technologies
- ENVIRONMENT, STRUCTURE, HUMAN HEALTH (Competences - Capability to Work Independently and Take Responsibility): Taking competence and responsibility in the fields of urban / space / product planning, design, implementation and supervision of environment, strcuture and human health
- ENVIRONMENT, STRUCTURE, HUMAN HEALTH (Capabilities-Learning Capability): Competence in researching theoretical and applied information systems on environment, structure and human health
- ENVIRONMENT, STRUCTURE, HUMAN HEALTH (Competencies-Communication and Social Competence): Be able to communicate with all areas of expertise in environment, structure and human health
Has advanced level of the following key competencies:
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
The student's performance in a course shall be determined by the achievement grade. The achievement grade is obtained by the evaluation of the student's performance in the term exams, assignments that are evaluated as exams, practicum, group studies and similar activities together with the midyear and final exam performance. A student who fails achieve a minimum score of 50 (out of 100) in the final exam has failed that course. The requirement for achievement in a course is a minimum score of 60(out of 100) or a grade point value of 2.27.
ECTS Grade | Points | Coefficient of Success | Letter Grade | Derecesi |
---|---|---|---|---|
A | 95-100 | 3,77-4,0 | A | Very Good |
90-94 | 3,55-3,76 | A- | Very Good | |
85-89 | 3,34-3,54 | B+ | Very Good | |
B | 80-84 | 3,13-3,33 | B | Good |
C | 75-79 | 2,91-3,12 | B- | Good |
70-74 | 2,70-2,90 | C+ | Good | |
D | 65-69 | 2,48-2,69 | C | Avarage |
E | 60-64 | 2,27-2,47 | C- | Avarage |
F,Fx | 0-59 | (F1-F2 ) | F | Fail |
In order to monitor the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
“University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. Reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
“Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum: The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by the Council of Higher Education.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans Council.
2. Measurement-Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Students must have successfully graduated from high schools (or equals). The placements are done following the rules of Turkish Higher Education Council (YÖK) respect to the scores obtained from the nation-wide Student Selection and Placement (YGS and LYS). Student register to programmes on the days declared by the Rectorship Students should have earned a high school or an equivalent diploma and sufficient score on nation-wide Student Selection and Placement (YGS and LYS). Admission is based on the scores, according to the rules determined by Higher Education Council. For international students who will be accepted according to the National or International Exams, Quota and conditions are announced on our University’s website.
Graduates may be employed in the public sector, the private sector, research institutions or universities.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification period is valid.
