Yeterlilik Kodu | TR0030019562 | |||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Mimarlık (İngilizce) Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Bahçeşehir Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Çırağan Caddesi Osmanpaşa Mektebi Sokak No: 4 - 6 34353 Beşiktaş, İSTANBUL / TÜRKİYE | |||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | http://www.bahcesehir.edu.tr | |||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | |||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi | ||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mimarlık ve şehir planlama | |||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | |||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Mimarlık Bölümü Lisans Programının Amacı, ulusal ve uluslararası bağlamda karşılaştığı mimari sorunlara, eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak, kavramsal ve kılgısal düzeylerde yaratıcı çözümler üretebilecek, çağdaş gelişmişlik düzeyini özümsemiş, toplumsal sorumluluklarının bilincinde mimarlar yetiştirmektir. Bölüm tam burslu eğitim sağlamaktadır ve eğitim dili İngilizce’dir. | |||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık (yüz yüze) veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Yüz yüze gerçekleştirlen eğitim proje ve uygulamalı dersler için stüdyolarda, sınıf, akıllı sınıf, atölye, yapı malzemesi kütüphanesinde gerçekleştirilir. Ayrıca öğrenciler mimarlık ofislerinde ve şantiyelerinde staj yaparal eğitimlerini tamamlarlar. | |||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Mezunlarımız aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve değerlendirme yöntemleri, sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harfe veya nota dayalı sistemler kullanılır. BAU Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği 23. Madde 1. ve 4. bendi hükümleri kapsamında “Her dersin değerlendirme etkinlikleri arasında en az bir ara sınav ve bir yarıyıl/yılsonu sınavı yapılır. Dersin öğretim elemanı uygun gördüğü takdirde ödev, laboratuvar ve benzeri yarıyıl/yıl içi çalışmalarını, yarıyıl/yılsonu notunun verilmesinde değerlendirebilir. Öğrencinin ders başarı notu, ara sınavlar ve yarıyıl/yılsonu sınavı sonuçları ile yarıyıl/yıl içi çalışmaları ve derslere devamı göz önünde tutularak öğretim elemanı tarafından takdir olunur. Yarıyıl/yılsonu sınavının katkısı en az yüzde kırk (%40) olmak üzere, ara sınav ve yarıyıl/yılsonu sınav ağırlıklarının belirlenmesinde ve bu notların ders başarı notuna dönüştürülmesinde, ilgili öğretim elemanı yetkilidir. Değerlendirme ile ilgili kurallar yarıyıl/yılbaşında, ders öğretim planında açık olarak belirtilir ve öğrencilere duyurulur. Öğrencinin bir dersten başarı notu, yarıyıl/yıl içi tüm aktiviteleri dikkate alınarak ders öğretim planında ilan edildiği şekilde, bağıl değerlendirme yöntemi uygulanarak belirlenir”. Bahçeşehir Üniversitesi Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Mimarlık Bölümü Ölçme ve Değerlendirme alanı harf notu/ referans aralığı bilgisi aşağıdaki gibidir:
| |||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mimarlık Lisans Programı Mimarlık Akreditasyon Kurumu (MiAK) tarafından akredite edilmiştir. (MİAK) Bahçeşehir Üniversitesi Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Mimarlık İngilizce Lisans Programı, 2020 yılında almış olduğu 3 yıllık akreditasyon sonrasında, 2022 Şubat ayında başlayan ve 3-5 Mayıs 2023 tarihlerinde gerçekleştirilen kurum ziyareti ile tamamlanan süreç neticesinde, Mimarlık Akreditasyon Kurulunun 2 Ağustos 2023 tarihli toplantısında alınan kararla MiAK Süreçler (2021) belgesinin 7.2 maddesinde belirtildiği şekliyle “KOŞULLU 6 YILLIK AKREDİTASYON” almaya hak kazanmıştır. Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi :02.08.2023 / 02.08.2029 | |||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı |
Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak. | |||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | İlgili programdan mezun olacak öğrenci aşağıdaki şartları yerine getirmek durumundadır: 240 AKTS kredisinin içerisinde zorunlu ders kategorisinin yanında toplam AKTS kredisinin en az %25’i oranında olmak üzere 3 kategoride seçmeli ders havuzları bulunur. Seçmeli dersler kategorilerine göre; Genel Eğitim Seçmeliler (%10), Bölüm İçi Seçmeliler (%10), Bölüm Dışı Seçmeliler (%5) oranındadır. Mezun olabilmek için tüm ders kategorilerindeki derslerden alınan en son notun “başarılı” not olması, tüm seçmeli gruplarında belirlenmiş ders sayısı, ulusal ve AKTS kredisinin tamamlanmış olması ve Genel Not Ortalamasının en az 2.00/4.00 olması (Çift anadalı olan bir öğrencinin Anadal Genel Not Ortalaması 2.75/4.00 olmadan Anadal mezuniyeti verilmez) gereklidir. | |||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mimarlık lisans mezunları, bakanlıklar, belediyeler, üniversite ve enstitüler gibi kamu kuruluşları ile, mimari tasarım ve yapım süreçlerine ilişkin her türlü özel şirket, ofis ve bankalarda görev alabilirler. | |||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030019562
ISCO 08
ISCO 08
Mimarlık Bölümü Lisans Programının Amacı, ulusal ve uluslararası bağlamda karşılaştığı mimari sorunlara, eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak, kavramsal ve kılgısal düzeylerde yaratıcı çözümler üretebilecek, çağdaş gelişmişlik düzeyini özümsemiş, toplumsal sorumluluklarının bilincinde mimarlar yetiştirmektir. Bölüm tam burslu eğitim sağlamaktadır ve eğitim dili İngilizce’dir.
Eğitim ve öğretim örgün, açık (yüz yüze) veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Yüz yüze gerçekleştirlen eğitim proje ve uygulamalı dersler için stüdyolarda, sınıf, akıllı sınıf, atölye, yapı malzemesi kütüphanesinde gerçekleştirilir. Ayrıca öğrenciler mimarlık ofislerinde ve şantiyelerinde staj yaparal eğitimlerini tamamlarlar.
- Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır.
- Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır.
- Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur.
- Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
- Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur.
- İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir.
- Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir.
- Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir
- Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır.
- Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur.
Mezunlarımız aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- İletişim ve Sosyal Yetkinlik
- Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilme ve iletişim kurma yetkinliği
- Öğrenme Yetkinliği
- Alana Özgü Yetkinlik
- İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunması yetkinliği
- Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik yetkinlilik
- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
- Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme yetkinliği
- Bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma yetkinliği
Ölçme ve değerlendirme yöntemleri, sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harfe veya nota dayalı sistemler kullanılır.
BAU Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği 23. Madde 1. ve 4. bendi hükümleri kapsamında “Her dersin değerlendirme etkinlikleri arasında en az bir ara sınav ve bir yarıyıl/yılsonu sınavı yapılır. Dersin öğretim elemanı uygun gördüğü takdirde ödev, laboratuvar ve benzeri yarıyıl/yıl içi çalışmalarını, yarıyıl/yılsonu notunun verilmesinde değerlendirebilir. Öğrencinin ders başarı notu, ara sınavlar ve yarıyıl/yılsonu sınavı sonuçları ile yarıyıl/yıl içi çalışmaları ve derslere devamı göz önünde tutularak öğretim elemanı tarafından takdir olunur. Yarıyıl/yılsonu sınavının katkısı en az yüzde kırk (%40) olmak üzere, ara sınav ve yarıyıl/yılsonu sınav ağırlıklarının belirlenmesinde ve bu notların ders başarı notuna dönüştürülmesinde, ilgili öğretim elemanı yetkilidir. Değerlendirme ile ilgili kurallar yarıyıl/yılbaşında, ders öğretim planında açık olarak belirtilir ve öğrencilere duyurulur. Öğrencinin bir dersten başarı notu, yarıyıl/yıl içi tüm aktiviteleri dikkate alınarak ders öğretim planında ilan edildiği şekilde, bağıl değerlendirme yöntemi uygulanarak belirlenir”.
Bahçeşehir Üniversitesi Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Mimarlık Bölümü Ölçme ve Değerlendirme alanı harf notu/ referans aralığı bilgisi aşağıdaki gibidir:
Ders başarı notu |
Harf notu |
100 - 90 |
A |
89 - 85 |
A- |
84 - 80 |
B+ |
79 - 75 |
B |
74 - 70 |
B- |
69 - 65 |
C+ |
64 - 60 |
C |
59 - 55 |
C- |
54 - 50 |
D+ |
49 - 45 |
D |
44 - 0 |
F |
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mimarlık Lisans Programı Mimarlık Akreditasyon Kurumu (MiAK) tarafından akredite edilmiştir. (MİAK)
Bahçeşehir Üniversitesi Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Mimarlık İngilizce Lisans Programı, 2020 yılında almış olduğu 3 yıllık akreditasyon sonrasında, 2022 Şubat ayında başlayan ve 3-5 Mayıs 2023 tarihlerinde gerçekleştirilen kurum ziyareti ile tamamlanan süreç neticesinde, Mimarlık Akreditasyon Kurulunun 2 Ağustos 2023 tarihli toplantısında alınan kararla MiAK Süreçler (2021) belgesinin 7.2 maddesinde belirtildiği şekliyle “KOŞULLU 6 YILLIK AKREDİTASYON” almaya hak kazanmıştır.
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi :02.08.2023 / 02.08.2029
- Bu programa öğrenci kabulü, Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından yapılan YGS ve LYS merkezi sınavlarına göre yapılmaktadır. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası olarak kabul gören lise mezuniyet diploması ve uluslararası geçerliliği olan sınav sonuçları ile kabul edilmektedir. Değişim öğrencilerinin kabulü, Bahceşehir Üniversitesi ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır. Misafir öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler. Üniversitemizde eğitim dilinin tüm programlarda İngilizce olması nedeniyle, öğrencilerin bu derslere kayıt olabilmeleri için aynı zamanda İngilizce Dil Yeterliliklerini belgelemeleri gerekmektedir.
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
- Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
Mimarlık lisans mezunları, bakanlıklar, belediyeler, üniversite ve enstitüler gibi kamu kuruluşları ile, mimari tasarım ve yapım süreçlerine ilişkin her türlü özel şirket, ofis ve bankalarda görev alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030019562 | |||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Bachelor of Architecture Degree | |||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Bahcesehir Univesity | |||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Çırağan Caddesi Osmanpaşa Mektebi Sokak No: 4 - 6 34353 Beşiktaş, İSTANBUL / TÜRKİYE | |||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | http://www.bahcesehir.edu.tr | |||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | |||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025 | ||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Architecture and town planning | |||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | |||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||
Program Profile | The aim of the Architecture Department Undergraduate Program is to train architects who can produce creative solutions at conceptual and practical levels by using critical thinking methods to architectural problems encountered in national and international contexts, who have internalized the level of contemporary development and who are aware of their social responsibilities. The department provides full scholarship education and the language of education is English. | |||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Education and training are provided in formal, open (face to face) or distance education format. Face to face education is provided in studios, classrooms, smart classrooms, workshops, and building material libraries for projects and practical courses. In addition, students complete their education by doing internships in architecture offices and construction sites. | |||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | Our graduates have the key competencies listed below at an advanced level.
| |||||||||||||||||||||||||
Further Info | Measurement and evaluation methods, types of exams and their contribution to course success grades are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these issues. Different methods such as homework, projects, applications, midterm exams and final exams are used in measurement and evaluation. Systems based on letters or grades are used in the evaluation of student success. Within the scope of the provisions of Article 23, Clauses 1 and 4 of the BAU Undergraduate Education-Training Regulation, “At least one midterm exam and one semester/end-of-year exam are held among the evaluation activities of each course. If the course instructor deems it appropriate, he/she may evaluate homework, laboratory and similar mid-term/end-of-year studies in giving the mid-term/end-of-year grade. The student's course success grade is evaluated by the instructor considering the results of the mid-term exams and mid-term/end-of-year exams, as well as the mid-term/end-of-year studies and attendance to the courses. The relevant instructor is authorized to determine the weights of the mid-term and mid-term/end-of-year exams and to convert these grades into the course success grade, with the contribution of the mid-term/end-of-year exam being at least forty percent (40%). The rules regarding the evaluation are clearly stated in the course curriculum at the beginning of the semester/end-of-year and announced to the students. The student's success grade in a course is determined by applying the relative evaluation method, as announced in the course curriculum, considering all activities during the semester/end-of-year.” Bahçeşehir University Faculty of Architecture and Design Department of Architecture Measurement and Evaluation field letter grade/reference range information is as follows:
| |||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; • YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. • “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. Reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. • “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curriculum: The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by the Council of Higher Education. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans Council. 2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Faculty of Architecture and Design, Architecture Undergraduate Program is accredited by the Architecture Accreditation Institution (MiAK). (MİAK) Bahçeşehir University Faculty of Architecture and Design Architecture English Undergraduate Program, after the 3-year accreditation it received in 2020, has been entitled to receive “CONDITIONAL 6-YEAR ACCREDITATION” as specified in article 7.2 of the MiAK Processes (2021) document, with the decision taken at the meeting of the Architecture Accreditation Board on August 2, 2023, as a result of the process that started in February 2022 and was completed with the institution visit held on May 3-5, 2023. | |||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | Student admission to this program is made according to the YGS and LYS central exams conducted by the Council of Higher Education (YÖK). Foreign students are accepted to this program with an internationally recognized high school diploma and internationally valid exam results. Acceptance of exchange students is made within the framework of bilateral agreements (Erasmus or General Academic Protocol) signed between Bahceşehir University and the partner university. Guest students can register for the courses given in this program if the relevant academic unit approves. Since the language of instruction is English in all programs at our university, students must also document their English Language Proficiency in order to register for these courses. To be placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have graduated from higher education institutions for associate degree graduates, as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK. | |||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | The student who will graduate from the relevant program must fulfill the following conditions: In addition to the compulsory course category within the 240 ECTS credits, there are elective course pools in 3 categories, at least 25% of the total ECTS credits. According to the categories of elective courses; General Education Electives (10%), Departmental Electives (10%), Non-Departmental Electives (5%). In order to graduate, the last grade received from all course categories must be a "successful" grade, the specified number of courses in all elective groups, national and ECTS credits must be completed, and the General Grade Point Average must be at least 2.00/4.00 (A student with a double major cannot graduate from the Major without a Major General Grade Point Average of 2.75/4.00). | |||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Architecture graduates can work in public institutions such as ministries, municipalities, universities and institutes, as well as in all kinds of private companies, offices and banks related to architectural design and construction processes. | |||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Program Graduates 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | |||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030019562
ISCO 08
ISCO 08
The aim of the Architecture Department Undergraduate Program is to train architects who can produce creative solutions at conceptual and practical levels by using critical thinking methods to architectural problems encountered in national and international contexts, who have internalized the level of contemporary development and who are aware of their social responsibilities. The department provides full scholarship education and the language of education is English.
Education and training are provided in formal, open (face to face) or distance education format. Face to face education is provided in studios, classrooms, smart classrooms, workshops, and building material libraries for projects and practical courses. In addition, students complete their education by doing internships in architecture offices and construction sites.
- Architectural design uses the theoretical/conceptual and practical knowledge acquired for design activities and research.
- Uses critical thinking methods to determine, define and effectively discuss aesthetic, functional and structural requirements for the solution of design problems.
- Becomes aware of the diversity of social patterns, user needs, values and behavioral norms, which are important inputs in the formation of the built environment, at local, regional, national and international scales.
- Has knowledge and skills about architectural design methods that are human and society-oriented and sensitive to the natural and built environment in the field of architecture.
- Has the ability to understand the relationship between architecture and other disciplines, to cooperate, to develop comprehensive projects; and to take responsibility in independent and group studies.
- Being aware of its responsibility in terms of human rights and social interests, it attaches importance to the protection of natural and cultural values in the design of the built environment.
- It attaches importance to sustainability in the use of natural and artificial resources in the solution of design problems, by taking into account the social, cultural and environmental issues of architecture.
- Can convey and communicate all kinds of conceptual and practical thoughts related to the field of architecture using written, verbal and visual media and information technologies
- Gains the ability to understand and use technical information regarding building technology such as load-bearing systems, building materials, building service systems, construction systems, life safety.
- Becomes aware of legal and ethical responsibilities in design and implementation processes.
Our graduates have the key competencies listed below at an advanced level.
- Communication and Social Competence
- Competence to convey and communicate all kinds of conceptual and practical ideas related to the field of architecture using written, oral and visual media and information technologies
- Learning Competence
- Field-Specific Competence
- Competence to protect natural and cultural values in the design of the built environment, with awareness of responsibility in terms of human rights and social interests
- Legal and ethical competence in design and implementation processes
- Competence to Work Independently and Take Responsibility
- Competence to understand the relationship between architecture and other disciplines, to cooperate, to develop comprehensive projects
- Competence to take responsibility in independent and group studies
Measurement and evaluation methods, types of exams and their contribution to course success grades are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these issues. Different methods such as homework, projects, applications, midterm exams and final exams are used in measurement and evaluation. Systems based on letters or grades are used in the evaluation of student success.
Within the scope of the provisions of Article 23, Clauses 1 and 4 of the BAU Undergraduate Education-Training Regulation, “At least one midterm exam and one semester/end-of-year exam are held among the evaluation activities of each course. If the course instructor deems it appropriate, he/she may evaluate homework, laboratory and similar mid-term/end-of-year studies in giving the mid-term/end-of-year grade. The student's course success grade is evaluated by the instructor considering the results of the mid-term exams and mid-term/end-of-year exams, as well as the mid-term/end-of-year studies and attendance to the courses. The relevant instructor is authorized to determine the weights of the mid-term and mid-term/end-of-year exams and to convert these grades into the course success grade, with the contribution of the mid-term/end-of-year exam being at least forty percent (40%). The rules regarding the evaluation are clearly stated in the course curriculum at the beginning of the semester/end-of-year and announced to the students. The student's success grade in a course is determined by applying the relative evaluation method, as announced in the course curriculum, considering all activities during the semester/end-of-year.”
Bahçeşehir University Faculty of Architecture and Design Department of Architecture Measurement and Evaluation field letter grade/reference range information is as follows:
Final grade |
Letter grade |
100 - 90 |
A |
89 - 85 |
A- |
84 - 80 |
B+ |
79 - 75 |
B |
74 - 70 |
B- |
69 - 65 |
C+ |
64 - 60 |
C |
59 - 55 |
C- |
54 - 50 |
D+ |
49 - 45 |
D |
44 - 0 |
F |
In order to monitor the quality of higher education programs;
• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
• “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. Reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
• “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum: The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by the Council of Higher Education.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans Council.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Faculty of Architecture and Design, Architecture Undergraduate Program is accredited by the Architecture Accreditation Institution (MiAK). (MİAK)
Bahçeşehir University Faculty of Architecture and Design Architecture English Undergraduate Program, after the 3-year accreditation it received in 2020, has been entitled to receive “CONDITIONAL 6-YEAR ACCREDITATION” as specified in article 7.2 of the MiAK Processes (2021) document, with the decision taken at the meeting of the Architecture Accreditation Board on August 2, 2023, as a result of the process that started in February 2022 and was completed with the institution visit held on May 3-5, 2023.
Student admission to this program is made according to the YGS and LYS central exams conducted by the Council of Higher Education (YÖK). Foreign students are accepted to this program with an internationally recognized high school diploma and internationally valid exam results. Acceptance of exchange students is made within the framework of bilateral agreements (Erasmus or General Academic Protocol) signed between Bahceşehir University and the partner university. Guest students can register for the courses given in this program if the relevant academic unit approves. Since the language of instruction is English in all programs at our university, students must also document their English Language Proficiency in order to register for these courses.
To have graduated from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to have met the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions.
To have been placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
To be placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have graduated from higher education institutions for associate degree graduates, as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK.
Architecture graduates can work in public institutions such as ministries, municipalities, universities and institutes, as well as in all kinds of private companies, offices and banks related to architectural design and construction processes.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.
