Yeterlilik Kodu

TR0030219069

Yeterlilik Adı
Mimarlık Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumGazi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gazi.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Mimarlık ve şehir planlama
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Lisans yeterliliklerine dayalı, öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan bir yükseköğretim programıdır.Bölümün ingilizce alanı mevcuttur.

 

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.
  • Mimarlık / planlama / tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir.
  • Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelen dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygulayabilir, karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür.
  • İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur.
  • Bir akademik araştırmayı tanımlar.
  • Eleştirel ve bağımsız olarak yürütür.
  • Akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.
  • Ulusal ve uluslararası kongreler ve dergilerde bildiri sunar ve yayın yapar.
  • Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir.
  • Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak için gerekli yetkinliklere sahiptir.
  • Sosyal normlar ve ilişkiler üzerinde diyalektik düşündüğünü gösterir, değişim için öncülük eder.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde; bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini alanının gerektirdiği düzeyde ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
  • Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirir ve karmaşık durumları ele alır, eksik ya da sınırlı enformasyonla karar üretir.
  • Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

 

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Yönetmelikçe Belirlenir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezsiz yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezsiz yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında tezsiz yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezsiz yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezsiz yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezsiz yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı
  • Mimarlık Alanında Lisans derecesine Sahip Olmak
  • Anabilim Dalı Başkanlığınca İlan edilecek Kabul Koşulları (Her Dönem Web Sayfasında İlan edilir)
Başarma Şartları Yönetmelikçe Belirlenir Tezli programda, (Yönetmelikte tanımlı) minimum AKTS kredilik dersleri tamamlamak, Yüksek Lisans Semineri, Yüksek Lisans tez çalışmasından başarılı olmak
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Kamu ve özel sektörde mimarlık mesleği ile ilgili tüm alanlarda çalışabilecekleri gibi, akademisyen olarak üniversitelerde de görev alabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030219069


Yeterlilik Adı
Mimarlık Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Gazi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Lisans yeterliliklerine dayalı, öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan bir yükseköğretim programıdır.Bölümün ingilizce alanı mevcuttur.

 


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.
  • Mimarlık / planlama / tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir.
  • Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelen dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygulayabilir, karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür.
  • İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur.
  • Bir akademik araştırmayı tanımlar.
  • Eleştirel ve bağımsız olarak yürütür.
  • Akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.
  • Ulusal ve uluslararası kongreler ve dergilerde bildiri sunar ve yayın yapar.
  • Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir.
  • Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak için gerekli yetkinliklere sahiptir.
  • Sosyal normlar ve ilişkiler üzerinde diyalektik düşündüğünü gösterir, değişim için öncülük eder.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde; bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini alanının gerektirdiği düzeyde ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
  • Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirir ve karmaşık durumları ele alır, eksik ya da sınırlı enformasyonla karar üretir.
  • Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

 


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Yönetmelikçe Belirlenir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezsiz yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezsiz yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında tezsiz yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezsiz yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezsiz yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezsiz yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı
  • Mimarlık Alanında Lisans derecesine Sahip Olmak
  • Anabilim Dalı Başkanlığınca İlan edilecek Kabul Koşulları (Her Dönem Web Sayfasında İlan edilir)

Başarma Şartları
Yönetmelikçe Belirlenir Tezli programda, (Yönetmelikte tanımlı) minimum AKTS kredilik dersleri tamamlamak, Yüksek Lisans Semineri, Yüksek Lisans tez çalışmasından başarılı olmak

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Kamu ve özel sektörde mimarlık mesleği ile ilgili tüm alanlarda çalışabilecekleri gibi, akademisyen olarak üniversitelerde de görev alabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030219069

Qualification Title
MİMARLIK (YL)(İNGİLİZCE) Masters Degree
Awarding BodyGazi University
Awarding Body ContactGazi University
Awarding Body Urlhttp://www.gazi.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasArchitecture and town planning
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Has the advanced knowledge and understanding necessary for providing the basic work on area of architecture, planning and design on the basis of competencies gained at the undergraduate level.
  • Has a critical awareness of the problems related to the nature of the information, sources of information and the production and testing of knowledge through interfaces in between.
  • Architecture / planning / design and the other fields. Manages and converts the earned knowledge, understanding and problem-solving skills in new environments, outside the usual, broad, interdisciplinary and multi-disciplinary areas that may be above context, complex or unpredictable working or learning contexts
  • Has the specialized problem-solving skills which are necessary to develop new knowledge and methods in the Related research field and to integrate information coming from different areas.
  • Defines an academic study. executes it with a critical and an independent manner. Academic dialogue is conducted for critical and categorical results.
  • Presents and publishes papers at national and international congresses and media.
  • Contributes to the practical knowledge and applications of the teams working at the filed on the related research area and /or assume responsibilities for reviewing the strategic performance.
  • Has the qualifications and necessary skills to earn a valid certification at the professional postgraduate qualification and for professional practice.
  • Show that he/she can develop dialectical thinking on social norms and relationships, and leads to change.
  • Knows and uses at least one foreign language, at least European Language Portfolio B2 General Level, together with information on the required level of computer software and communication technologies as an interactively.
  • Being aware of the social and ethical responsibilities arising from the implementation of information and decisions he/she makes, handles complex cases and integrates knowledge and produces decisions with incomplete or limited information Develops strategies, policies and implementation plans on the related field and evaluates the results obtained from the work in the framework of quality processes.
Key Competencies-
Further Info

As Described in The Regulations As Described in The Regulations

Quality Assurance-
Access Requirements

1. To have a Bechalors degree in Architecture 2. Admission Requirements to be Announced By the Department of Architecture (Will be Published on The Department Web Site Every Semester) For Turkish Citizens; First Cycle (Bachelors) Degree diploma in Architecture, (2) A minimum score of (as published in department web page) in the Examination for Academic Personnel and Graduate Studies (ALES) or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on ALES and first cycle degree grade point averages. For International Students: First Cycle Degree diploma in Architecture obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their first cycle degree grade point averages.

Conditions for SuccessAs Described in The Regulations In order to graduate from Masters Degree. program, students should achieve Minimum ECTS credits in total (described by the Regulation), Seminar and Also, students should success in Masters Degree thesis
Progression Paths (Relationship Type)

This degree is an academically oriented degree and enables the graduate to exercise his/her profession in or a related field of study and/or in research. Can work in public or private sector related to Architecture Profession and also work as a teaching staff and academician in the universities.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030219069


Qualification Title
MİMARLIK (YL)(İNGİLİZCE) Masters Degree

Awarding Body
Gazi University

Awarding Body Contact
Gazi University

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Has the advanced knowledge and understanding necessary for providing the basic work on area of architecture, planning and design on the basis of competencies gained at the undergraduate level.
  • Has a critical awareness of the problems related to the nature of the information, sources of information and the production and testing of knowledge through interfaces in between.
  • Architecture / planning / design and the other fields. Manages and converts the earned knowledge, understanding and problem-solving skills in new environments, outside the usual, broad, interdisciplinary and multi-disciplinary areas that may be above context, complex or unpredictable working or learning contexts
  • Has the specialized problem-solving skills which are necessary to develop new knowledge and methods in the Related research field and to integrate information coming from different areas.
  • Defines an academic study. executes it with a critical and an independent manner. Academic dialogue is conducted for critical and categorical results.
  • Presents and publishes papers at national and international congresses and media.
  • Contributes to the practical knowledge and applications of the teams working at the filed on the related research area and /or assume responsibilities for reviewing the strategic performance.
  • Has the qualifications and necessary skills to earn a valid certification at the professional postgraduate qualification and for professional practice.
  • Show that he/she can develop dialectical thinking on social norms and relationships, and leads to change.
  • Knows and uses at least one foreign language, at least European Language Portfolio B2 General Level, together with information on the required level of computer software and communication technologies as an interactively.
  • Being aware of the social and ethical responsibilities arising from the implementation of information and decisions he/she makes, handles complex cases and integrates knowledge and produces decisions with incomplete or limited information Develops strategies, policies and implementation plans on the related field and evaluates the results obtained from the work in the framework of quality processes.

Key Competencies
-

Further Info

As Described in The Regulations As Described in The Regulations


Quality Assurance
-

Access Requirements

1. To have a Bechalors degree in Architecture 2. Admission Requirements to be Announced By the Department of Architecture (Will be Published on The Department Web Site Every Semester) For Turkish Citizens; First Cycle (Bachelors) Degree diploma in Architecture, (2) A minimum score of (as published in department web page) in the Examination for Academic Personnel and Graduate Studies (ALES) or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on ALES and first cycle degree grade point averages. For International Students: First Cycle Degree diploma in Architecture obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their first cycle degree grade point averages.


Conditions for Success
As Described in The Regulations In order to graduate from Masters Degree. program, students should achieve Minimum ECTS credits in total (described by the Regulation), Seminar and Also, students should success in Masters Degree thesis

Progression Paths (Relationship Type)

This degree is an academically oriented degree and enables the graduate to exercise his/her profession in or a related field of study and/or in research. Can work in public or private sector related to Architecture Profession and also work as a teaching staff and academician in the universities.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address