Yeterlilik Kodu | TR0030219355 | |
Yeterlilik Adı | Mimarlık Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Karabük Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Karabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mimarlık ve şehir planlama | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan, lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı |
Anabilim Dalı Kurulunun önerisi üzerine Enstitü Yönetim Kurulu tarafından belirlenen en az üç, beş ya da en çok yedi üyeden oluşan jürilerce yapılır. Yabancı Dil Sınavı; yabancı dilde yazılmış, adayın bilim alanı ile ilgili 200 kelimelik bir metnin Türkçe ye 2 saat içinde, metnin anlamına sadık kalacak şekilde tercüme edilmesi suretiyle yapılır. Bu sınavda sözlük kullanılabilir. Yabancı Dil Sınavında başarı notu tam notun %60 (yüzde altmış) ıdır. Yabancı dil sınavından muaf olmadığı halde sınava girmeyen veya sınava girerek başarısız bulunanlar yazılı sınava alınmaz. | |
Başarma Şartları | Programı tamamlama süresi 4 yarıyıldır. Ancak öğrenci; iki yarıyılda ders kredisini tamamlayarak 100 tam not üzerinden en az 70 (4.00 üzerinden en az 2.50) ortalamayı sağlamak ve en az bir yarıyılını tez çalışmasında geçirmek kaydıyla üç yarıyılda mezun olabilir. Eğitim öğretim planında yer alan derslerden enstitü tarafından belirlenen toplam kredi kadar dersi tamamlayan öğrenci, tez hazırlama süreci sonrasında tez jurisi tarafından yapılan değerlendirmede başarılı bulunduğu takdirde mezun olmaya hak kazanır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Yüksek mimar unvanını alan öğrenciler, doktora yapabilir ve Üniversitelerde öğretim elemanı olarak çalışabilirler. Kamu ve özel sektörde uzmanlık alanlarına göre uygun pozisyonlarda görev alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219355
Öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan, lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme
- Mimarlık alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
- Mimarlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme Lisans eğitiminde kazanılan Mimarlık alanına ilişkin yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirebilme
- Mimarlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
- Mimarlık alanına ilişkin bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
- Uzmanlık gerektiren mimari sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
- Mimarlık alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulama, çözüm yöntemi geliştirme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme
- Mimarlık alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme
- Mimarlık alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
- Mimarlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme
- Mimarlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- https://oidb.karabuk.edu.tr/yuklenen/dosyalar/12697202141444.pdf
- Programı tamamlama süresi 4 yarıyıldır.
- Ancak öğrenci; iki yarıyılda ders kredisini tamamlayarak 100 tam not üzerinden en az 70 (4.00 üzerinden en az 2.50) ortalamayı sağlamak ve en az bir yarıyılını tez çalışmasında geçirmek kaydıyla üç yarıyılda mezun olabilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Lisans diplomasına sahip olmak.
- Öğrenci Seçme Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Giriş Sınavından (ALES) başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan almış olmak.
- Yüksek lisans programlarına, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan (ALES) standart puanı ve adayların başvurdukları bilim alanında yapılacak yazılı sınav sonucu değerlendirilerek öğrenci alınır.
- Yüksek Lisans Programına başvuran adaylar değerlendirme öncesinde Yabancı Dil Sınavına alınırlar. ÜDS den en az 55 (ellibeş) puan veya Üniversitelerarası Kurulca eşdeğerliği kabul edilen benzer sınavlardan bu puana eşdeğer bir puan almış olduğuna Enstitü Yönetim Kurulunca karar verilenler bu sınavdan muaf tutulur. Adayların Yabancı Dil Sınavı ve Yazılı Sınavlarının değerlendirilmesi,
Anabilim Dalı Kurulunun önerisi üzerine Enstitü Yönetim Kurulu tarafından belirlenen en az üç, beş ya da en çok yedi üyeden oluşan jürilerce yapılır. Yabancı Dil Sınavı; yabancı dilde yazılmış, adayın bilim alanı ile ilgili 200 kelimelik bir metnin Türkçe ye 2 saat içinde, metnin anlamına sadık kalacak şekilde tercüme edilmesi suretiyle yapılır. Bu sınavda sözlük kullanılabilir. Yabancı Dil Sınavında başarı notu tam notun %60 (yüzde altmış) ıdır. Yabancı dil sınavından muaf olmadığı halde sınava girmeyen veya sınava girerek başarısız bulunanlar yazılı sınava alınmaz.
Yüksek mimar unvanını alan öğrenciler, doktora yapabilir ve Üniversitelerde öğretim elemanı olarak çalışabilirler. Kamu ve özel sektörde uzmanlık alanlarına göre uygun pozisyonlarda görev alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219355 | |
Qualification Title | Yüksek Lisans - Mimarlık Masters Degree | |
Awarding Body | Karabük University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Architecture and town planning | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Accomplish verbal and written dialog at least with one foreign language Transfer current architectural developments and own works to the field and out of the field groups by using written, verbal and visual methods systematically Transfer current architectural developments and own works to the field and out of the field groups by using written, verbal and visual methods systematically Develop and apply information in the same field or diverse specialization fields in attach to obtained qualifications from undergraduate architecture education Use specific theoretical and practical information gained in architecture discipline create new information those nourished from architectural filed and diverse disciplines and develop their problem solving qualifications and apply them in interdisciplinary works Solve architectural problems while using scientific research methods that requires the field specialization Uzmanlık gerektiren mimari sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme Develop new strategic methods and create solutions for unaccepted applications in architectural field Evaluate architectural problems with a critical point of view, to lead learning process and to have capability of carrying the advanced studies by oneself Improve strategic, politic and application plans, to evaluate the results in the outline of quality process Consider social, scientific and ethical values while gathering, evaluating and announcing the datas of the field, in the mean time to teach and control these determined values | |
Key Competencies | - | |
Further Info | https://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/Lisansustu1.pdf The students who study in the programme are required to fulfil the following graduation requirements in order to get the Master of Science (MSc) Degree: • The students must pass all the credited courses with at least a letter grade CB, together with non-credited courses with at least the letter grade G • They must obtain a total of 120 ECTS Credits. • They must achieve a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of at least 65 out of 100 (at least 2.50 out of 4.00). • They must be successful in their seminars • They must prepare the MSc thesis and defend it successfully. For further and detailed information, please see the relevant regulation: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/Lisansustu1.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/Lisansustu1.pdf http://fbe.karabuk.edu.tr/defaulteng.htm http://fbe.karabuk.edu.tr/defaulteng.htm | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | For Turkish Citizens: First Cycle (Bachelors) Degree diploma, (2) A minimum score of 55 in the Examination for Academic Personnel and Graduate Studies (ALES) or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on ALES and first cycle degree grade point averages. For International Students: First Cycle Degree diploma obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their first cycle degree grade point averages. | |
Conditions for Success | The students who study in the programme are required to fulfil the following graduation requirements in order to get the Master of Science (MSc) Degree: • The students must pass all the credited courses with at least a letter grade CB, together with non-credited courses with at least the letter grade G • They must obtain a total of 120 ECTS Credits. • They must achieve a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of at least 65 out of 100 (at least 2.50 out of 4.00). • They must be successful in their seminars • They must prepare the MSc thesis and defend it successfully. For further and detailed information, please see the relevant regulation: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/Lisansustu1.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/Lisansustu1.pdf http://fbe.karabuk.edu.tr/defaulteng.htm http://fbe.karabuk.edu.tr/defaulteng.htm In order to qualify for the award of a Master’s Degree, a student must have completed - 7 courses with minimum 21 local credits, - one seminar and pass its oral examination, - submission of a M.Sc. Thesis and pass its oral examination, -120 ECTS and no failing grades. | |
Progression Paths (Relationship Type) | This degree is an academically oriented degree and enables the graduate to exercise his/her profession in or a related field of study and/or in research. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219355
Accomplish verbal and written dialog at least with one foreign language Transfer current architectural developments and own works to the field and out of the field groups by using written, verbal and visual methods systematically Transfer current architectural developments and own works to the field and out of the field groups by using written, verbal and visual methods systematically Develop and apply information in the same field or diverse specialization fields in attach to obtained qualifications from undergraduate architecture education Use specific theoretical and practical information gained in architecture discipline create new information those nourished from architectural filed and diverse disciplines and develop their problem solving qualifications and apply them in interdisciplinary works Solve architectural problems while using scientific research methods that requires the field specialization Uzmanlık gerektiren mimari sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme Develop new strategic methods and create solutions for unaccepted applications in architectural field Evaluate architectural problems with a critical point of view, to lead learning process and to have capability of carrying the advanced studies by oneself Improve strategic, politic and application plans, to evaluate the results in the outline of quality process Consider social, scientific and ethical values while gathering, evaluating and announcing the datas of the field, in the mean time to teach and control these determined values
https://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/Lisansustu1.pdf The students who study in the programme are required to fulfil the following graduation requirements in order to get the Master of Science (MSc) Degree: • The students must pass all the credited courses with at least a letter grade CB, together with non-credited courses with at least the letter grade G • They must obtain a total of 120 ECTS Credits. • They must achieve a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of at least 65 out of 100 (at least 2.50 out of 4.00). • They must be successful in their seminars • They must prepare the MSc thesis and defend it successfully. For further and detailed information, please see the relevant regulation: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/Lisansustu1.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/Lisansustu1.pdf http://fbe.karabuk.edu.tr/defaulteng.htm http://fbe.karabuk.edu.tr/defaulteng.htm
For Turkish Citizens: First Cycle (Bachelors) Degree diploma, (2) A minimum score of 55 in the Examination for Academic Personnel and Graduate Studies (ALES) or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on ALES and first cycle degree grade point averages. For International Students: First Cycle Degree diploma obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their first cycle degree grade point averages.
This degree is an academically oriented degree and enables the graduate to exercise his/her profession in or a related field of study and/or in research.
Qualification is continuous