Yeterlilik Kodu | TR0030033207 | |
Yeterlilik Adı | Mobilya ve Dekorasyon Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://iuc.edu.tr | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Malzemeler (cam, kağıt, plastik ve ahşap) | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCED (2013) 005.0722.003 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Mobilya ve Dekorasyon alanında faaliyet gösteren işletmelerin beklentilerine uygun kalite ve yeterlikte elemanlar yetiştiren, teknik bilgi ve beceriye sahip, çağın ve teknolojinin gereklerini yerine getirerek kendini yenileyebilen, mesleki etik anlayışına sahip teknikerler yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şeklinde gerçekleştirilir. Endüstride ve iş yerlerinde staj olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
Başarı notu derecelerinin puan ve harf karşılıkları ile mutlak değerlendirme sistemindeki not aralıkları aşağıda verilmiştir: AA (4,00): Mükemmel (88 – 100); BA (3,50): Çok İyi (80 – 87); BB (3,00): İyi (73 – 79); CB (2,50): Orta (66 – 72); CC (2,00): Yeterli (60 – 65); DC (1,50): Koşullu Başarılı (55 – 59); DD (1,00): Koşullu Başarılı (50 – 54) FF (0,00): Başarısız (0 – 49); FD (0,00): Devamsız Başarısız; G: Geçer (Derecelendirme dışı); M: Muaf (Derecelendirme dışı) | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; · YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. · YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. · YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar | |
Giriş Şartı | YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak. | |
Başarma Şartları | İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği hükümlerine göre mezuniyet koşulları belirlenmektedir. Öğrencinin AGNO’sunun 4 üzerinden 2 olması ve 120 AKTS iş yükünü tamamlaması gerekmektedir. Ayrıca öğrencilerin mezun olabilmeleri için 1. ve 2.sınıfta 20'şer gün olmak üzere toplam 40 gün süre ile stajlarını yapmaları gerekmektedir | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | 1. Mesleki önlisans programlarından mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Dikey geçiş kontenjanları ilişkili lisans programlarında belirlenmiş kontenjanın yüzde onunu geçmeyecek şekilde YÖK kararı ile belirlenir. 2. Mesleki önlisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından da eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı önlisans diploması alabilirler | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030033207
ISCED (2013) 005.0722.003
ISCED (2013) 005.0722.003
Mobilya ve Dekorasyon alanında faaliyet gösteren işletmelerin beklentilerine uygun kalite ve yeterlikte elemanlar yetiştiren, teknik bilgi ve beceriye sahip, çağın ve teknolojinin gereklerini yerine getirerek kendini yenileyebilen, mesleki etik anlayışına sahip teknikerler yetiştirmektir.
Eğitim ve öğretim örgün şeklinde gerçekleştirilir. Endüstride ve iş yerlerinde staj olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Mobilya endüstrisi için üretim yeri seçimi, satın alma, maliyet hesabı, pazarlama, fizibilite raporu hazırlama, teknik çizim yapma ve okuma, kalite güvence sistemi kurma çalışmalarına katkı sağlayacak yeterli alt yapıya sahip olmak.
- Mobilya ve dekorasyon alanında gerekli üretim yöntemleri, tasarım bilgisi, projelendirme teknikleri, iş güvenliği bilgilerine sahip olmak, teknolojik gelişmeleri takip edebilmek ve uygulama yetkinliğini kazanmış olmak.
- Mobilya ve mobilya üretiminde kullanılan ahşap ve ahşap esaslı, sentetik ve diğer yardımcı malzemelerin fiziksel, mekanik ve teknolojik özelliklerini tayin, kontrol ve değerlendirme tekniklerini uygulamak.
- Mobilya endüstrisi ve dekorasyon uygulamaları için gereken temel düzeydeki bilgileri ileri bir eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerisine sahip olmak.
- Temel bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanıyabilme, analiz edebilme ve alanı ile ilgili konularda çözüm önerileri getirme becerisine sahip olmak.
- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olmak.
- Bireysel çalışma becerisi, disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda takım çalışması yapabilme becerisine sahip olmak.
- Bilgiye erişim ve amaca yönelik kullanım için gerekli araç, gereç ve teknikleri etkin kullanabilme becerisine sahip olmak.
- Alanında kullandığı malzemelerin rasyonel işlenmesine katkı sağlama becerisine sahip olmak.
- Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmak.
- Alanındaki yenilikleri ve çevre dostu teknolojileri izleme, kullanıma öncelik verebilme ve gelişimine katkı sağlayabilmek.
- Orman ürünlerinin çevreye duyarlı ve kalite güvence anlayışı ile üretimi, geliştirilmesi ve verimli kullanılmasında yönlendirici bir görev üstlenebilmek.
- Çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli olmak.
- Sektörün imkanlarını, dinamizmini üniversite-sanayi ve diğer işbirliği fırsatlarını mesleki gelişimi için kullanabilmek.
- Mesleki etik bilinci ve sosyal sorumluluk anlayışı ile Mobilya Teknikerliğini temsil etme, kendini yenileyerek mesleki gelişime katkı sağlamak.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Senatoları tarafından belirlenir.
- Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır ve bunlar ders izlence formlarında duyurulur.
- Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harfli ve rakama (4 üzerinden) dayalı bağıl not verme sistemleri kullanılır.
Başarı notu derecelerinin puan ve harf karşılıkları ile mutlak değerlendirme sistemindeki not aralıkları aşağıda verilmiştir:
AA (4,00): Mükemmel (88 – 100); BA (3,50): Çok İyi (80 – 87); BB (3,00): İyi (73 – 79); CB (2,50): Orta (66 – 72); CC (2,00): Yeterli (60 – 65); DC (1,50): Koşullu Başarılı (55 – 59); DD (1,00): Koşullu Başarılı (50 – 54) FF (0,00): Başarısız (0 – 49); FD (0,00): Devamsız Başarısız; G: Geçer (Derecelendirme dışı); M: Muaf (Derecelendirme dışı)
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
· YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
· YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
· YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar
YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak.
1. Mesleki önlisans programlarından mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Dikey geçiş kontenjanları ilişkili lisans programlarında belirlenmiş kontenjanın yüzde onunu geçmeyecek şekilde YÖK kararı ile belirlenir.
2. Mesleki önlisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından da eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı önlisans diploması alabilirler
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030033207 | |
Qualification Title | Furniture and Decoration Associate Degree Diploma | |
Awarding Body | Istanbul University - Cerrahpaşa | |
Awarding Body Contact | Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://iuc.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Materials (glass, paper, plastic and wood) | |
National Occupation Classification |
ISCED (2013) 005.0722.003 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | To train technicians who have quality and competence in line with the expectations of businesses operating in the field of Furniture and Decoration, who have technical knowledge and skills, who can renew themselves by meeting the requirements of the age and technology, and who have an understanding of professional ethics. | |
Learning Environments | Education and training are carried out in a formal way. Practical training is provided as internships in industry and workplaces. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
| |
Further Info |
The points and letter equivalents of grades and the grade ranges in the absolute evaluation system are given below: AA (4,00): Excellent (88 – 100); BA (3,50): Very Good (80 – 87); BB (3,00): Good (73 – 79); CB (2,50): Average (66 – 72); CC (2,00): Satisfactory (60 – 65); DC (1,50): Conditional Pass (55 – 59); DD (1,00): Conditional Pass (50 – 54) FF (0,00): Failed (0 – 49); FD (0,00): Absentee; G: Pass (for uncredited courses); M: Exempt | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each associate degree programs is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in associate degree programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an associate degree diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |
Access Requirements | To be placed in the relevant associate degree program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK. | |
Conditions for Success | For graduation, students must attain a minimum GPA of 2 out of 4 and fulfill a workload totaling 120 ECTS credits. Additionally, completion of professional internships totaling 40 days is required, with 20 days allocated for each internship, typically undertaken during the 1st and 2nd years of study. | |
Progression Paths (Relationship Type) | 1. Students who graduate from vocational associate degree programs can transfer vertically to undergraduate programs because of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM. Vertical transfer quotas are determined by the decision of YÖK so that they do not exceed ten percent of the quota determined in the related undergraduate programs. 2. Vocational associate degree students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they are studying in. Students registered in double major programs can take courses from both diploma programs simultaneously and receive two separate associate degree diplomas if they are successful. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address |
TR0030033207
ISCED (2013) 005.0722.003
ISCED (2013) 005.0722.003
To train technicians who have quality and competence in line with the expectations of businesses operating in the field of Furniture and Decoration, who have technical knowledge and skills, who can renew themselves by meeting the requirements of the age and technology, and who have an understanding of professional ethics.
Education and training are carried out in a formal way. Practical training is provided as internships in industry and workplaces.
- To have enough educational background in issues related to production site selection, purchasing, cost account, marketing, quality control, feasibility report for the furniture industry, and also preparing and reading technical drawings.
- To have information about manufacturing methods, designing methods, project techniques, work safety in the furniture industry and decoration field; also to have the ability to follow and apply technological developments.
- The ability to perform testing and evaluation techniques of technological properties of wood, wood-based materials, artificial and other materials used in furniture manufacturing.
- Having the ability to use the essential knowledge for advanced level education or different education programs at the same level in the furniture industry and decoration field.
- To have the ability to evaluate and interpret the data, to define and analyze the problems, to make solution suggestions based on evidence and proofs by using the basic knowledge and skills acquired in his/her field of study.
- Ability of effective oral and written communication in Turkish.
- To have skills of working individual or in disciplinary and interdisciplinary groups as team work
- The ability to use the tools, equipments and techniques effectively for research, reaching intented objective and knowledge
- The ability to effectively process and use of materials in furniture and decoration field
- To have ability to self- renewal also gain awareness for lifelong learning
- To follow innovations and eco-friendly technologies, giving priority to using them in furniture and decoration field
- The ability to effectively lead a role in the production, development and effective use of wood and wood-based products in terms of environmentally conscious and quality assurance mentality
- Awareness of employee health, environmental and occupational safety consciousness
- The ability to use facilities of furniture and decoration sector, university-industry cooperation and other cooperation oppurtunities for improving professional experience
- The ability to represent furniture technician profession with social and ethical responsibility and contribute the improvement of the profession in the area of expertise by renovating herself/himself.
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
- Reading and writing competence.
- Multilingual competence.
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering.
- Digital competence.
- Personal, social and learning to learn competence.
- Civic competence.
- Entrepreneurial competence.
- Cultural awareness and expression competence.
- Measurement and evaluation methods; Exam types and their contribution to the course success grade are determined by the senates of Istanbul University-Cerrahpaşa in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these issues.
- In assessment, various methods such as assignments, projects, practical applications, interim exams, and end-of-term exams are employed, and these are announced in course outlines
- In evaluating student performance, relative grading systems based on letter grades and numeric scales (out of 4) are utilized.
The points and letter equivalents of grades and the grade ranges in the absolute evaluation system are given below:
AA (4,00): Excellent (88 – 100); BA (3,50): Very Good (80 – 87); BB (3,00): Good (73 – 79); CB (2,50): Average (66 – 72); CC (2,00): Satisfactory (60 – 65); DC (1,50): Conditional Pass (55 – 59); DD (1,00): Conditional Pass (50 – 54) FF (0,00): Failed (0 – 49); FD (0,00): Absentee; G: Pass (for uncredited courses); M: Exempt
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each associate degree programs is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in associate degree programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an associate degree diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
To be placed in the relevant associate degree program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
1. Students who graduate from vocational associate degree programs can transfer vertically to undergraduate programs because of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM. Vertical transfer quotas are determined by the decision of YÖK so that they do not exceed ten percent of the quota determined in the related undergraduate programs.
2. Vocational associate degree students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they are studying in. Students registered in double major programs can take courses from both diploma programs simultaneously and receive two separate associate degree diplomas if they are successful.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.