Yeterlilik Kodu | TR0030011194 | |
Yeterlilik Adı | Moleküler Biyoloji ve Genetik Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Balıkesir Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Balıkesir Üniversitesi Çağış Yerleşkesi (Bigadiç yolu üzeri 17. km) 10145, BALIKESİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.balikesir.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 21/12/2021 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Biyoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümünün amacı; teorik ve uygulamalı moleküler biyoloji ve genetik kavramlarını öğrenmiş, uluslararası düzeyde kaliteli bilimsel araştırmalar yapabilen, sorgulayabilen, bağımsız projeler geliştirebilen, teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etik değerlere ve çevre bilincine sahip, girişimci, çok yönlü ve alanında yetkin Moleküler Biyoloji ve Genetik mezunları yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim-öğretim faaliyetlerini örgün veya uzaktan öğretim şeklinde yürütmektedir. Programda, teorik dersler teknoloji destekli ortamlarda işlenmekte olup, laboratuvar dersleri ise alanında yetkin öğretim elemanları rehberliğinde modern ve alanın ihtiyaçlarını karşılayabilecek donanıma sahip laboratuvarlarda sekiz yarıyıl boyunca sürdürülmektedir. Öğrencilerimiz üçüncü senelerinin sonundaki yaz döneminde “Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü” mezunlarının çalışabileceği her türlü iş sektörüne hazır olmak ve okuldan mezun olduktan sonra çalışmak istedikleri alanlarla ilgili deneyim sahibi olmalarını sağlamak amacıyla zorunlu olarak staj yapmaktadırlar. Öğrencilerimiz zorunlu olan stajı üniversitelerin, fen, tıp, ziraat, eczacılık ve veterinerlik fakültelerinde buna ek olarak devlet sektöründe; araştırma enstitülerinde, ilaç ve gıda endüstrilerinde araştırma-geliştirme ve kalite kontrol birimlerinde, hastanelerde, özel tahlil laboratuvarlarında, kriminal laboratuvarlarında, özel kuruluşların AR-GE ve kalite kontrol laboratuvarlarında ve tüp bebek ünitelerinde 30 iş günü yaparlar. Öğrencilerimiz dördüncü sınıfta ise aldıkları MG4201 kodlu “Araştırma Projesi” kapsamında 2 dönem boyunca bölümümüz bünyesinde yer alan araştırma laboratuvarlarında araştırmalara katılmaktadırlar. Çalışma konusu ile ilgili literatür tarama, teorik alt yapıyı oluşturma ve/veya geliştirme, varsa deneysel çalışma şartlarını belirleme ve deney düzeneklerini oluşturma, kontrollü deney kurma yöntemlerini öğretme, elde edilen sonuçların, gerekiyorsa istatistik olarak değerlendirmesini yapma ve tez yazımını gerçekleştirme yollarının öğretilmesini kapsayan bu çalışmaları ile öğrencilerimiz kendi başlarına bilimsel araştırmanın tüm aşamalarında aktif olarak rol almaktadırlar. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır. Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarı notuna katkısı %40, yarıyıl sonu değerlendirmelerinin başarı notuna katkısı ise %60 olarak hesaplanır. Bir dersin başarı notu, Senato tarafından belirlenen esaslara göre, aşağıdaki tabloda yer alan harfli başarı notlarından birisine dönüştürülür: Başarı Notu Katsayı Harf Not Aralığı (100 üzerinden) AA 4,00 100-90 BA 3,50 85-89 BB 3,00 80-84 CB 2,50 70-79 CC 2,00 60-69 DC 1,50 55-59 DD 1,00 45-54 FF 0,00 44 ve altı DZ ---- YZ ---
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK) Akreditasyon Başlangıç - Bitiş Tarihi : 30.03.2019 - 30.09.2024 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Öğrencinin mezun olabilmesi için programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ, YZ notlarının olmaması gerekir. Bu bölümdeki programlarda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030011194
ISCO:08
ISCO:08
Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümünün amacı; teorik ve uygulamalı moleküler biyoloji ve genetik kavramlarını öğrenmiş, uluslararası düzeyde kaliteli bilimsel araştırmalar yapabilen, sorgulayabilen, bağımsız projeler geliştirebilen, teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etik değerlere ve çevre bilincine sahip, girişimci, çok yönlü ve alanında yetkin Moleküler Biyoloji ve Genetik mezunları yetiştirmektir.
Eğitim-öğretim faaliyetlerini örgün veya uzaktan öğretim şeklinde yürütmektedir. Programda, teorik dersler teknoloji destekli ortamlarda işlenmekte olup, laboratuvar dersleri ise alanında yetkin öğretim elemanları rehberliğinde modern ve alanın ihtiyaçlarını karşılayabilecek donanıma sahip laboratuvarlarda sekiz yarıyıl boyunca sürdürülmektedir.
Öğrencilerimiz üçüncü senelerinin sonundaki yaz döneminde “Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü” mezunlarının çalışabileceği her türlü iş sektörüne hazır olmak ve okuldan mezun olduktan sonra çalışmak istedikleri alanlarla ilgili deneyim sahibi olmalarını sağlamak amacıyla zorunlu olarak staj yapmaktadırlar. Öğrencilerimiz zorunlu olan stajı üniversitelerin, fen, tıp, ziraat, eczacılık ve veterinerlik fakültelerinde buna ek olarak devlet sektöründe; araştırma enstitülerinde, ilaç ve gıda endüstrilerinde araştırma-geliştirme ve kalite kontrol birimlerinde, hastanelerde, özel tahlil laboratuvarlarında, kriminal laboratuvarlarında, özel kuruluşların AR-GE ve kalite kontrol laboratuvarlarında ve tüp bebek ünitelerinde 30 iş günü yaparlar.
Öğrencilerimiz dördüncü sınıfta ise aldıkları MG4201 kodlu “Araştırma Projesi” kapsamında 2 dönem boyunca bölümümüz bünyesinde yer alan araştırma laboratuvarlarında araştırmalara katılmaktadırlar. Çalışma konusu ile ilgili literatür tarama, teorik alt yapıyı oluşturma ve/veya geliştirme, varsa deneysel çalışma şartlarını belirleme ve deney düzeneklerini oluşturma, kontrollü deney kurma yöntemlerini öğretme, elde edilen sonuçların, gerekiyorsa istatistik olarak değerlendirmesini yapma ve tez yazımını gerçekleştirme yollarının öğretilmesini kapsayan bu çalışmaları ile öğrencilerimiz kendi başlarına bilimsel araştırmanın tüm aşamalarında aktif olarak rol almaktadırlar.
- Öğrenciler ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, moleküler biyoloji ve genetik alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur ve bunları kullanabilir.
- Öğrenciler moleküler biyoloji ve genetik derslerinden edindikleri bilgi ve becerileri entegre ederek teorik ve uygulamalı alanlara uygulayabilirler ve kendi ilgi alanlarına uygun bilgileri kazanabilirler.
- Öğrenciler temel moleküler biyoloji ve genetik teknikleri hakkında pratik becerileri kazanırlar.
- Öğrenciler moleküler biyoloji ve genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilirler.
- Öğrenciler moleküler biyoloji ve genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak ve bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olurlar.
- Öğrenciler moleküler biyoloji ve genetik alanında elde edilen verileri istatistiki olarak değerlendirip yorumlayabilme yeteneğine sahip olurlar.
- Öğrenciler moleküler biyoloji ve genetik alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olurlar.
- Öğrenciler bilimsel verilerin analizi ve bilgi edinme için bilgisayar teknolojilerini kullanabilirler.
- Öğrenciler yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur, bilgiye erişebilmek, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izlemek ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olurlar.
- Öğrenciler tabiattaki ve toplumdaki olayları çevreci bir anlayışla değerlendirip toplumu bu hususta bilgilendirme ve yönlendirme yetisine sahip olurlar.
- Öğrenciler gelecekteki işverenlerinin beklentilerine uygun mesleki bilgi ve becerileri edinirler.
- Öğrenciler moleküler biyoloji ve genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olurlar.
- Öğrenciler genom bilimi, genetik mühendisliği ve biyoteknolojiyi içeren yaşam bilimi ile ilgili teknolojik platformların avantajları ve sınırlarını değerlendirip anlayabilirler.
- Öğrenciler kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olurlar.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır. Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarı notuna katkısı %40, yarıyıl sonu değerlendirmelerinin başarı notuna katkısı ise %60 olarak hesaplanır. Bir dersin başarı notu, Senato tarafından belirlenen esaslara göre, aşağıdaki tabloda yer alan harfli başarı notlarından birisine dönüştürülür:
Başarı Notu Katsayı Harf Not Aralığı
(100 üzerinden)
AA 4,00 100-90
BA 3,50 85-89
BB 3,00 80-84
CB 2,50 70-79
CC 2,00 60-69
DC 1,50 55-59
DD 1,00 45-54
FF 0,00 44 ve altı
DZ ----
YZ ---
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
- Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
- Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
- Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
- Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
- Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)
Akreditasyon Başlangıç - Bitiş Tarihi : 30.03.2019 - 30.09.2024
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
- Lisansüstü Eğitim Olanakları: Lisans diplomasına sahip olan mezunlar, üniversitenin Moleküler Biyoloji ve Genetik Anabilim Dalı bünyesinde sunulan yüksek lisans programlarına başvurabilirler.
- Çift Anadal Programı: Öğrenciler, üniversitenin sunduğu çift anadal programlarına katılarak, eş zamanlı olarak iki farklı lisans diploması alma fırsatına sahiptirler. Bu sayede, ana dalları dışında başka bir alanda da derinleşebilirler.
- Pedagojik formasyon alarak öğretmenlik yapabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030011194 | |
Qualification Title | Bachelor of Science in Molecular Biology and Genetics | |
Awarding Body | Balıkesir University | |
Awarding Body Contact | Balıkesir University Çağış Campus (17th km on Bigadiç road) 10145, BALIKESIR | |
Awarding Body Url | http://www.balikesir.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 21/12/2021 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Biology | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The aim of the Department of Molecular Biology and Genetics is to train Molecular Biology and Genetics graduates who have learned the concepts of theoretical and applied molecular biology and genetics, can conduct quality scientific research at international level, can question, can develop independent projects, can adapt to technological developments, have ethical values and environmental awareness, are enterprising, versatile and competent in their fields. | |
Learning Environments | The program carries out its education and training activities in the form of formal or distance education. In the program, theoretical courses are taught in technology-supported environments, and laboratory courses are carried out for eight semesters in modern laboratories equipped to meet the needs of the field under the guidance of competent faculty members.
Our students do a mandatory internship in the summer term at the end of their third year in order to be ready for all kinds of business sectors where “Molecular Biology and Genetics Department” graduates can work and to provide them with experience in the fields they want to work in after graduating from school. Our students do their mandatory internship for 30 working days in universities, science, medicine, agriculture, pharmacy and veterinary faculties, as well as in the public sector; research institutes, research-development and quality control units in pharmaceutical and food industries, hospitals, private analysis laboratories, criminal laboratories, R&D and quality control laboratories of private institutions and in vitro fertilization units. In their fourth year, our students participate in research in the research laboratories within our department for 2 semesters within the scope of the "Research Project" coded MG4201 that they receive. Our students actively take part in all stages of scientific research on their own with these studies that include scanning the literature on the subject of the study, creating and/or developing the theoretical infrastructure, determining the experimental study conditions if any and creating experimental setups, teaching the methods of setting up controlled experiments, statistically evaluating the results obtained if necessary and teaching the ways of writing the thesis. | |
Description | • Students gain and use advanced knowledge and understanding that are supported by textbooks, application tools and other scientific resources that include the most up-to-date information in the field of molecular biology and genetics, which are built on the competencies gained in secondary education. • Students can integrate the knowledge and skills they gain from molecular biology and genetics courses and apply them to theoretical and applied fields and gain information appropriate to their own areas of interest. • Students gain practical skills in basic molecular biology and genetics techniques. • Students can take responsibility and produce solutions for unexpected complex situations that they may encounter in applications in the field of molecular biology and genetics, individually and as a team member. • Students gain the competence to plan academic studies to be carried out in the field of molecular biology and genetics and to carry them out independently or in partnership with their stakeholders. • Students gain the ability to statistically evaluate and interpret data obtained in the field of molecular biology and genetics. • Students gain a foreign language knowledge at a level that will enable them to follow information in the field of molecular biology and genetics and to communicate with their colleagues. • Students can use computer technologies to analyze scientific data and obtain information. • Students become aware of the necessity of lifelong learning, and have the ability to access information, follow developments in science and technology, and constantly renew themselves. • Students evaluate events in nature and society with an environmentalist understanding and gain the ability to inform and guide society in this regard. • Students acquire professional knowledge and skills that are appropriate for the expectations of their future employers. • Students gain awareness of social, scientific, and ethical values and the protection of these values in the stages of collecting, interpreting, announcing, and implementing data related to molecular biology and genetics. • Students can evaluate and understand the advantages and limitations of technological platforms related to life sciences, including genomics, genetic engineering, and biotechnology. • Students gain sufficient awareness of quality management and processes, environmental protection, and occupational health and safety. | |
Key Competencies | Has advanced level of the following key competencies: 1. Literacy competency 2. Multilingual competency 3. Mathematical competency and competency in science, technology and engineering 4. Digital competency 5. Personal, social and learning to learn competency 6. Citizenship competency 7. Entrepreneurial competency 8. Cultural awareness and expression competency | |
Further Info | Measurement and evaluation methods; exam types and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK). Different methods such as homework, project, application, midterm and final exam are used in measurement and evaluation. Systems based on letters or grades are used in the evaluation of student success. The contribution of in-semester evaluations to the success grade is calculated as 40%, and the contribution of final evaluations to the success grade is calculated as 60%. The success grade of a course is converted into one of the letter grades in the table below according to the principles determined by the Senate: Success Grade Coefficient SCORES (over 100) AA 4,00 100-90 BA 3,50 85-89 BB 3,00 80-84 CB 2,50 70-79 CC 2,00 60-69 DC 1,50 55-59 DD 1,00 45-54 FF 0,00 44 and below DZ ---- YZ --- | |
Quality Assurance | In order to supervise the quality of higher education programmes; YÖK is responsible of planning, organising, managing and supervising higher education institution's educational and other activities. ·YÖK prepares "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public. The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":
Association for Evaluation and Accreditation of Curriculums of Science, Literature, Science-Literature, Language and History-Geography Faculties (FEDEK) Accreditation Start - End Date: 30.03.2019 - 30.09.2024 | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | In order for the student to graduate, he/she must have passed all the courses in the programme and must not have FF, DZ, YZ grades. In the programmes in this department, the student must provide a minimum of 240 ECTS credits and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030011194
ISCO:08
ISCO:08
The aim of the Department of Molecular Biology and Genetics is to train Molecular Biology and Genetics graduates who have learned the concepts of theoretical and applied molecular biology and genetics, can conduct quality scientific research at international level, can question, can develop independent projects, can adapt to technological developments, have ethical values and environmental awareness, are enterprising, versatile and competent in their fields.
The program carries out its education and training activities in the form of formal or distance education. In the program, theoretical courses are taught in technology-supported environments, and laboratory courses are carried out for eight semesters in modern laboratories equipped to meet the needs of the field under the guidance of competent faculty members.
Our students do a mandatory internship in the summer term at the end of their third year in order to be ready for all kinds of business sectors where “Molecular Biology and Genetics Department” graduates can work and to provide them with experience in the fields they want to work in after graduating from school. Our students do their mandatory internship for 30 working days in universities, science, medicine, agriculture, pharmacy and veterinary faculties, as well as in the public sector; research institutes, research-development and quality control units in pharmaceutical and food industries, hospitals, private analysis laboratories, criminal laboratories, R&D and quality control laboratories of private institutions and in vitro fertilization units.
In their fourth year, our students participate in research in the research laboratories within our department for 2 semesters within the scope of the "Research Project" coded MG4201 that they receive. Our students actively take part in all stages of scientific research on their own with these studies that include scanning the literature on the subject of the study, creating and/or developing the theoretical infrastructure, determining the experimental study conditions if any and creating experimental setups, teaching the methods of setting up controlled experiments, statistically evaluating the results obtained if necessary and teaching the ways of writing the thesis.
• Students gain and use advanced knowledge and understanding that are supported by textbooks, application tools and other scientific resources that include the most up-to-date information in the field of molecular biology and genetics, which are built on the competencies gained in secondary education.
• Students can integrate the knowledge and skills they gain from molecular biology and genetics courses and apply them to theoretical and applied fields and gain information appropriate to their own areas of interest.
• Students gain practical skills in basic molecular biology and genetics techniques.
• Students can take responsibility and produce solutions for unexpected complex situations that they may encounter in applications in the field of molecular biology and genetics, individually and as a team member.
• Students gain the competence to plan academic studies to be carried out in the field of molecular biology and genetics and to carry them out independently or in partnership with their stakeholders.
• Students gain the ability to statistically evaluate and interpret data obtained in the field of molecular biology and genetics.
• Students gain a foreign language knowledge at a level that will enable them to follow information in the field of molecular biology and genetics and to communicate with their colleagues.
• Students can use computer technologies to analyze scientific data and obtain information.
• Students become aware of the necessity of lifelong learning, and have the ability to access information, follow developments in science and technology, and constantly renew themselves.
• Students evaluate events in nature and society with an environmentalist understanding and gain the ability to inform and guide society in this regard.
• Students acquire professional knowledge and skills that are appropriate for the expectations of their future employers.
• Students gain awareness of social, scientific, and ethical values and the protection of these values in the stages of collecting, interpreting, announcing, and implementing data related to molecular biology and genetics.
• Students can evaluate and understand the advantages and limitations of technological platforms related to life sciences, including genomics, genetic engineering, and biotechnology.
• Students gain sufficient awareness of quality management and processes, environmental protection, and occupational health and safety.
Has advanced level of the following key competencies:
1. Literacy competency
2. Multilingual competency
3. Mathematical competency and competency in science, technology and engineering
4. Digital competency
5. Personal, social and learning to learn competency
6. Citizenship competency
7. Entrepreneurial competency
8. Cultural awareness and expression competency
Measurement and evaluation methods; exam types and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK). Different methods such as homework, project, application, midterm and final exam are used in measurement and evaluation. Systems based on letters or grades are used in the evaluation of student success. The contribution of in-semester evaluations to the success grade is calculated as 40%, and the contribution of final evaluations to the success grade is calculated as 60%. The success grade of a course is converted into one of the letter grades in the table below according to the principles determined by the Senate:
Success Grade Coefficient SCORES (over 100)
AA 4,00 100-90
BA 3,50 85-89
BB 3,00 80-84
CB 2,50 70-79
CC 2,00 60-69
DC 1,50 55-59
DD 1,00 45-54
FF 0,00 44 and below
DZ ----
YZ ---
In order to supervise the quality of higher education programmes;
YÖK is responsible of planning, organising, managing and supervising higher education institution's educational and other activities. ·YÖK prepares "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public.
The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":
- Establishment and Approval of Curricula
- YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate programmes in higher education institutions.
- IIn higher education institutions, the curriculum of undergraduate programmes and the learning outcomes each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
- After the curriculum of National Core Education Programmes is accepted by the relevant Deans Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
- Assessment and Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate programme will bring to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
- Certification: Students enrolled in undergraduate programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.
- Self Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
Association for Evaluation and Accreditation of Curriculums of Science, Literature, Science-Literature, Language and History-Geography Faculties (FEDEK)
Accreditation Start - End Date: 30.03.2019 - 30.09.2024
- Having graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the conditions of admission to the undergraduate programs of higher education institutions.
- Having been placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination held by the Student Selection and Placement Centre (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
- Having been placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS), the procedures and principles of which are determined by YÖK and conducted by ÖSYM.
- Postgraduate Education Opportunities: Graduates with a bachelor's degree can apply to the master's programs offered by the university's Molecular Biology and Genetics Department.
- Double Major Program: Students have the opportunity to receive two different bachelor's degrees simultaneously by participating in the double major programs offered by the university. In this way, they can deepen in a field other than their major.
- They can become teachers by receiving pedagogical formation.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous
