Yeterlilik Kodu | TR0030011655 | |
Yeterlilik Adı | Moleküler Biyoloji ve Genetik Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Atatürk Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Atatürk Üniversitesi Rektörlüğü Üniversite Mahallesi Prof. Dr. Hikmet Koçak Sokak No : 8 P.K : 25050 Yakutiye / Erzurum | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.atauni.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Biyoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Atatürk Üniversitesi Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü, Genetik alanda nitelikli elemanlar yetiştirmek, Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında Uluslararası düzeyde araştırmalar gerçekleştirmek, genetik alanında araştırmaları ile insanlığa hizmet etmek ve bu alanda ülkemizin genetik çalışmalar sahasında uluslar arası arenada yerini almasına katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. Okuma yazma yetkinliği DİJİTALLEŞME Alanıyla ilişkili dijital teknolojileri ve ortamları dijital güvenlik ve etik kurallar çerçevesinde kullanma ve geliştirme becerisi kazanır. DİSİPLİNLERARASI OLMA Alanının diğer alanlarla ilişkisini kurar ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır. TOPLUMA KATKI Toplumsal sorunlara yönelik çözümler üretir ve paylaşır. GİRİŞİMCİLİK Toplumsal ihtiyaçlara yönelik girişimci fikirler (araştırma, sosyal, üretim vb.) geliştirir ve uygular. ULUSLARARASILAŞMA Uluslararası ölçekte alanıyla ilişkili çalışmaları takip ederek katkı sağlama ve işbirliği yapma amacıyla bir yabancı dili kullanma yeterliği kazanır. | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınavlar ve Başarının Değerlendirilmesi
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı; Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK) | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Atatürk Üniversitesi Fen Fakültesi Moleküler Biyloji ve Genetik Bölümü dört yıllık programında, ortak zorunlu dersler hariç, toplam kredi saati 150±30 veya Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS) karşılığı en az 240 AKTS’yi tamamlamak koşuluyla mezunlar verir. Mezuniyet durumuna gelmiş, ancak AGNO’ları 2.00’dan düşük olan öğrenciler mezun olamazlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü lisans mezunları; tıbbi klinik ve laboratuvarlar da dahil çeşitli ilaç, yiyecek ve medikal firmalardaki farklı pozisyonlarda görev yapabilirler. Ayrıca lisans derecesine sahip yeni mezunlar, ulusal ve uluslararası pek çok üniversite veya enstitüde çeşitli araştırma, eğitim ve fakülte pozisyonlarına başvurabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030011655
ISCO 08
ISCO 08
Atatürk Üniversitesi Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü, Genetik alanda nitelikli elemanlar yetiştirmek, Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında Uluslararası düzeyde araştırmalar gerçekleştirmek, genetik alanında araştırmaları ile insanlığa hizmet etmek ve bu alanda ülkemizin genetik çalışmalar sahasında uluslar arası arenada yerini almasına katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Başka bilim dalları ile ilgili temel düzeyde bilgi sahibi olmak.
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alana ait bilgileri bilim etiği çerçevesinde sosyal ve bilimsel değişiklikleri göz önüne alarak sorgulayabilme.
- Temel kavramları anlayıp yorumlayabilme.
- Elde edilen teorik bilgiyi pratikte kullanabilme ve sorunlara çözüm önerisi getirebilme.
- Yazılı ve sözlü olarak kendini ifade edebilme.
- Dürüst ve paylaşımcı bir şekilde elde ettiği sonuçları bilim dünyasına arz edebilmeKişisel sorumluluk farkındalığı kazanmak.
- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle birleştirerek yorumlayabilme.
- Sahip olduğu bilgiyi bulunduğu ortamın düzeyine uygun şekilde aktarabilme.
- Bulunduğu anabilim dalındaki veya farklı disiplinlerdeki kişilerle bir araya gelip takım çalışması yapabilme.
- Bilimsel, sosyal, kültürel, dini ve ahlaki değerlere duyarlı olabilme.
- Mesleki alandaki gelişmelerin yanı sıra sosyal alandaki gelişmeleri takip edebilme, bunlarda aktif olarak rol alabilme.
- Varsa alanı ile ilgili eğitim sorunlarına duyarlı olup çözüm getirebilme.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
Okuma yazma yetkinliği
Çoklu dil yetkinliği
Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
Dijital yetkinlik
Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
Vatandaşlık yetkinliği
Girişimcilik yetkinliği
Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
DİJİTALLEŞME
Alanıyla ilişkili dijital teknolojileri ve ortamları dijital güvenlik ve etik kurallar çerçevesinde kullanma ve geliştirme becerisi kazanır.
DİSİPLİNLERARASI OLMA
Alanının diğer alanlarla ilişkisini kurar ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır.
TOPLUMA KATKI
Toplumsal sorunlara yönelik çözümler üretir ve paylaşır.
GİRİŞİMCİLİK
Toplumsal ihtiyaçlara yönelik girişimci fikirler (araştırma, sosyal, üretim vb.) geliştirir ve uygular.
ULUSLARARASILAŞMA
Uluslararası ölçekte alanıyla ilişkili çalışmaları takip ederek katkı sağlama ve işbirliği yapma amacıyla bir yabancı dili kullanma yeterliği kazanır.
Sınavlar ve Başarının Değerlendirilmesi
- Sınavlar; kısa süreli sınav, ara sınavı, yarıyıl sonu sınavı, tek ders sınavı, ek sınav, mazeret sınavı, muafiyet sınavı ve telafi sınavlarından oluşur. Bu sınavlar yazılı, sözlü veya hem yazılı hem sözlü ve/veya uygulamalı olarak çeşitli türlerde yapılabilir.
- Yarıyıl sonu sınav süresi en az iki ders saati, ara sınav süresi en az bir ders saatidir. Kısa süreli sınavlar ile çoktan seçmeli, boşluk doldurmalı gibi yapılan sınavlarda, sınav süresi ilgili öğretim elemanı tarafından belirlenir.
- Ara sınavların ve varsa laboratuar ve derse bağlı benzeri çalışmaların, ödev ve kısa süreli sınavların ortalamasının dersin ham notuna etkisi %40, yarıyıl sonu sınavlarının etkisi ise %60’dır.
- İstatistiksel değerlendirmelerde AL’de dikkate alınır. Ham başarı puanları AL’nin altında kalan öğrenciler başarısız sayılarak FF notu ile değerlendirilir. AL ve DKL arasında kalan puanlar diğer puanlarla birlikte istatistiksel değerlendirmeye katılır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten alınan DC ve DD notları, öğrencinin mezuniyet AGNO’suna bağlı olarak değerlendirilir.
- Bulundukları yarıyıl sonu itibariyle bütün derslerini almış, başarmış ve disiplin cezası almamış öğrencilerden, AGNO’su 3.00-3.49 arasında olanlar yarıyıl onur öğrencisi; 3.50-4.00 arasında olanlar yarıyıl yüksek onur öğrencisi sayılır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı; Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)
- Ortaöğretim veya dengi meslek okulu mezunu olmak; yabancı ülke ortaöğretim okullarından mezun olanlar için diploma denklikleri Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanmış olmak.
- ÖSYM tarafından yapılan yerleştirme sonucunda, o öğretim yılında Üniversitenin fakülte/yüksekokullarına kayıt hakkı kazanmış olmak veya ön kayıt sistemi ile öğrenci alınacak birimlerde, o öğretim yılı için geçerli olan puana ve şartlara sahip olmak, yapılacak sınavda başarılı bulunmak.
Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü lisans mezunları; tıbbi klinik ve laboratuvarlar da dahil çeşitli ilaç, yiyecek ve medikal firmalardaki farklı pozisyonlarda görev yapabilirler. Ayrıca lisans derecesine sahip yeni mezunlar, ulusal ve uluslararası pek çok üniversite veya enstitüde çeşitli araştırma, eğitim ve fakülte pozisyonlarına başvurabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030011655 | |
Qualification Title | Molecular Biology and Genetics | |
Awarding Body | Atatürk University | |
Awarding Body Contact | Atatürk University | |
Awarding Body Url | http://www.atauni.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Biology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - Having basic knowledge about other sciences - Being able to using enough computer software and informatics and communication technology - Following the information in his field and communicating with his colleagues by using a foreign language - Questioning the knowledge belongs to the field with respect to social and scientific changes in the structure of science ethics - Comprehending and analysing basic topics - Applying the theoric knowledge in practical areas and bringing solutions to problems - Expressing himself both inscriptively and verbally - Conveying his results of his studies to science world honestly- Gaining the consciousness individual responsibility - To interpret the knowledge by combining with informations gained in the field from different disciplines - Conveying the knowledge that he has in a way that is appropriate to the surroundings that he had been to - Studying in a group work with his colleagues and with the other scientists - Being sensitive to academical, social, cultural, and religional and moral values - Following the vocational and social developments and having an active role in them- Being sensitive and finding solutions, if there are any, of the educational problems | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Sınavlar ve Başarının Değerlendirilmesi 1. Sınavlar; kısa süreli sınav, ara sınavı, yarıyıl sonu sınavı, tek ders sınavı, ek sınav, mazeret sınavı, muafiyet sınavı ve telafi sınavlarından oluşur. Bu sınavlar yazılı, sözlü veya hem yazılı hem sözlü ve/veya uygulamalı olarak çeşitli türlerde yapılabilir. 2. Yarıyıl sonu sınav süresi en az iki ders saati, ara sınav süresi en az bir ders saatidir. Kısa süreli sınavlar ile çoktan seçmeli, boşluk doldurmalı gibi yapılan sınavlarda, sınav süresi ilgili öğretim elemanı tarafından belirlenir. 3. Ara sınavların ve varsa laboratuar ve derse bağlı benzeri çalışmaların, ödev ve kısa süreli sınavların ortalamasının dersin ham notuna etkisi %40, yarıyıl sonu sınavlarının etkisi ise %60’dır. 4. İstatistiksel değerlendirmelerde AL’de dikkate alınır. Ham başarı puanları AL’nin altında kalan öğrenciler başarısız sayılarak FF notu ile değerlendirilir. AL ve DKL arasında kalan puanlar diğer puanlarla birlikte istatistiksel değerlendirmeye katılır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten alınan DC ve DD notları, öğrencinin mezuniyet AGNO’suna bağlı olarak değerlendirilir. 5. Bulundukları yarıyıl sonu itibariyle bütün derslerini almış, başarmış ve disiplin cezası almamış öğrencilerden, AGNO’su 3.00-3.49 arasında olanlar yarıyıl onur öğrencisi; 3.50-4.00 arasında olanlar yarıyıl yüksek onur öğrencisi sayılır. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Üniversiteye Giriş ve Kayıt Şartları: 1. Üniversiteye kesin kayıt işlemleri Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin belirlediği tarihler arasında yapılır. ÖSYM tarafından belirlenen tarihler arasında kesin kayıt işlemlerini yaptırmayan adaylar, kayıt haklarını kaybeder. 2. Üniversiteye kayıt için aşağıdaki şartlar aranır: a. Ortaöğretim veya dengi meslek okulu mezunu olmak; yabancı ülke ortaöğretim okullarından mezun olanlar için diploma denklikleri Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanmış olmak. b. ÖSYM tarafından yapılan yerleştirme sonucunda, o öğretim yılında Üniversitenin fakülte/yüksekokullarına kayıt hakkı kazanmış olmak veya ön kayıt sistemi ile öğrenci alınacak birimlerde, o öğretim yılı için geçerli olan puana ve şartlara sahip olmak, yapılacak sınavda başarılı bulunmak. 2010-2011 yılı Merkezi Yerleştirme Sınav sonucunda, Atatürk Üniversitesi Fen Fakültesi Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü Örgün Öğretimi MF-3 puan türünde lisans öğrenci kabulünü gerçekleştirmiştir. c. ÖSYM tarafından hazırlanan sınav kılavuzunda, Üniversiteye kayıt için belirtilen belgeleri, yabancı uyruklu öğrenciler için ise, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığınca istenen gerekli belgeleri sağlamak. | |
Conditions for Success | Atatürk Üniversitesi Fen Fakültesi Moleküler Biyloji ve Genetik Bölümü dört yıllık programında, ortak zorunlu dersler hariç, toplam kredi saati 150±30 veya Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS) karşılığı en az 240 AKTS’yi tamamlamak koşuluyla mezunlar verir. Mezuniyet durumuna gelmiş, ancak AGNO’ları 2.00’dan düşük olan öğrenciler mezun olamazlar. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü lisans mezunları; tıbbi klinik ve laboratuvarlar da dahil çeşitli ilaç, yiyecek ve medikal firmalardaki farklı pozisyonlarda görev yapabilirler. Ayrıca lisans derecesine sahip yeni mezunlar, ulusal ve uluslararası pek çok üniversite veya enstitüde çeşitli araştırma, eğitim ve fakülte pozisyonlarına başvurabilirler. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030011655
- Having basic knowledge about other sciences - Being able to using enough computer software and informatics and communication technology - Following the information in his field and communicating with his colleagues by using a foreign language - Questioning the knowledge belongs to the field with respect to social and scientific changes in the structure of science ethics - Comprehending and analysing basic topics - Applying the theoric knowledge in practical areas and bringing solutions to problems - Expressing himself both inscriptively and verbally - Conveying his results of his studies to science world honestly- Gaining the consciousness individual responsibility - To interpret the knowledge by combining with informations gained in the field from different disciplines - Conveying the knowledge that he has in a way that is appropriate to the surroundings that he had been to - Studying in a group work with his colleagues and with the other scientists - Being sensitive to academical, social, cultural, and religional and moral values - Following the vocational and social developments and having an active role in them- Being sensitive and finding solutions, if there are any, of the educational problems
Sınavlar ve Başarının Değerlendirilmesi 1. Sınavlar; kısa süreli sınav, ara sınavı, yarıyıl sonu sınavı, tek ders sınavı, ek sınav, mazeret sınavı, muafiyet sınavı ve telafi sınavlarından oluşur. Bu sınavlar yazılı, sözlü veya hem yazılı hem sözlü ve/veya uygulamalı olarak çeşitli türlerde yapılabilir. 2. Yarıyıl sonu sınav süresi en az iki ders saati, ara sınav süresi en az bir ders saatidir. Kısa süreli sınavlar ile çoktan seçmeli, boşluk doldurmalı gibi yapılan sınavlarda, sınav süresi ilgili öğretim elemanı tarafından belirlenir. 3. Ara sınavların ve varsa laboratuar ve derse bağlı benzeri çalışmaların, ödev ve kısa süreli sınavların ortalamasının dersin ham notuna etkisi %40, yarıyıl sonu sınavlarının etkisi ise %60’dır. 4. İstatistiksel değerlendirmelerde AL’de dikkate alınır. Ham başarı puanları AL’nin altında kalan öğrenciler başarısız sayılarak FF notu ile değerlendirilir. AL ve DKL arasında kalan puanlar diğer puanlarla birlikte istatistiksel değerlendirmeye katılır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten alınan DC ve DD notları, öğrencinin mezuniyet AGNO’suna bağlı olarak değerlendirilir. 5. Bulundukları yarıyıl sonu itibariyle bütün derslerini almış, başarmış ve disiplin cezası almamış öğrencilerden, AGNO’su 3.00-3.49 arasında olanlar yarıyıl onur öğrencisi; 3.50-4.00 arasında olanlar yarıyıl yüksek onur öğrencisi sayılır.
Üniversiteye Giriş ve Kayıt Şartları: 1. Üniversiteye kesin kayıt işlemleri Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin belirlediği tarihler arasında yapılır. ÖSYM tarafından belirlenen tarihler arasında kesin kayıt işlemlerini yaptırmayan adaylar, kayıt haklarını kaybeder. 2. Üniversiteye kayıt için aşağıdaki şartlar aranır: a. Ortaöğretim veya dengi meslek okulu mezunu olmak; yabancı ülke ortaöğretim okullarından mezun olanlar için diploma denklikleri Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanmış olmak. b. ÖSYM tarafından yapılan yerleştirme sonucunda, o öğretim yılında Üniversitenin fakülte/yüksekokullarına kayıt hakkı kazanmış olmak veya ön kayıt sistemi ile öğrenci alınacak birimlerde, o öğretim yılı için geçerli olan puana ve şartlara sahip olmak, yapılacak sınavda başarılı bulunmak. 2010-2011 yılı Merkezi Yerleştirme Sınav sonucunda, Atatürk Üniversitesi Fen Fakültesi Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü Örgün Öğretimi MF-3 puan türünde lisans öğrenci kabulünü gerçekleştirmiştir. c. ÖSYM tarafından hazırlanan sınav kılavuzunda, Üniversiteye kayıt için belirtilen belgeleri, yabancı uyruklu öğrenciler için ise, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığınca istenen gerekli belgeleri sağlamak.
Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü lisans mezunları; tıbbi klinik ve laboratuvarlar da dahil çeşitli ilaç, yiyecek ve medikal firmalardaki farklı pozisyonlarda görev yapabilirler. Ayrıca lisans derecesine sahip yeni mezunlar, ulusal ve uluslararası pek çok üniversite veya enstitüde çeşitli araştırma, eğitim ve fakülte pozisyonlarına başvurabilirler.
