Yeterlilik Kodu

TR0030012191

Yeterlilik Adı
Moleküler Biyoloji ve Genetik (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Arel Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisiİstanbul Arel Üniversitesi Türkoba, Erguvan Sk. No:26, 34537 Tepekent/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttp://www.arel.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Biyoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

1. İstanbul Arel Üniversitesi Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümünün amacı moleküler biyoloji ve genetiğin ilkelerini ileri düzeyde tanıtarak bu alanda güncel teorik ve uygulamalı bilgilere, güçlü entelektüel yetkinliğe sahip nitelikli mezunlar yetiştirmek.
2. Evrensel etik değerleri, bağımsız, eleştirel düşünceyi benimsetmek.
3. Araştırma, yaşam boyu öğrenme ve toplumsal sorunlara çözüm üretme yetkinliği kazandırmak.
4. Ulusal veya uluslararası akademik kurum ve kuruluşlarda akademisyen olarak veya araştırma merkezlerinde, çeşitli endüstriyel kuruluşlarda (biyomedikal, biyoteknoloji), ilaç sektöründe, biyoteknoloji ve genetik mühendisliği uygulama ve araştırma merkezlerinde, genetik tanı merkezlerinde, üremeye yardımcı tedavi merkezlerinde nitelikli çalışan olarak çalışacak donanımı kazandırmak.

Öğrenme Ortamları
  • Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
  • Bu program İngilizce olarak sunulmaktadır.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Moleküler Biyoloji ve Genetik ile ilgili kavramları ileri düzeyde tanımlar.
  • Moleküler Biyoloji ve Genetik ile ilgili alanlarda uzmanlık için gerekli teorik ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
  • Canlı sistemleri ve biyolojik mekanizmaları çeşitlilik, yapı, işlev bakımından tanır.
  • Genetiğin genel prensiplerini tanımlayarak kalıtsal ve genetik sorunlarla ilişkisini kurar.
  • Hücre moleküler biyolojisinin mekanizmalarının özelliklerini ve işleyişini kavrar.
  • Temel ve uygulamalı alanlardaki farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Moleküler Biyoloji ve Genetik ile ilgili alanlarda problemleri çözmek için kullanır.
  • Alanı ile ilgili laboratuvar analizleri için gerekli Moleküler teknikleri listeler.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
  • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, analiz edilmesi, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında sorumluluk alır.
  • Kişisel, mesleki ve/veya çalışma alanı ile ilgili risk ve fırsatları değerlendirerek bilgi ve becerilerinin sosyal/kültürel/ekonomik katma değeri yüksek düşünceye/yaklaşıma/teknolojiye/ürüne dönüştürülmesinde sorumluluk alır; bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik geliştirir.
  • Yaşam boyu öğrenme bilinci ile Moleküler Biyoloji ve Genetik ile ilgili alanlarda ulusal ve uluslararası bilimsel ve teknik gelişmeleri takip eder.
  • Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisini geliştirmeye yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
  • Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
  • Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
  • Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın İleri Düzeyi’nde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine dayalı olarak alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
  • Moleküler Biyoloji ve Genetik ile ilgili alanlarda ulusal ve uluslararası bilimsel ve teknik gelişmeleri takip eder.
Anahtar Yetkinlikler

1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınav yönetmeliği ile ölçme ve değerlendirme süreçlerine ilişkin genel bilgiler için Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'ne başvurulabilir. İstanbul Arel Üniversitesi tarafından kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri de aşağıda belirtilmiştir ki bu yöntemlerin çoğu programın amaç ve hedefleri doğrultusunda belirlenmiştir.
Kullanılan ölçme değerlendirme yöntemleri aşağıdaki gibidir;
• Ara Sınav
• Bilgisayar Destekli Sunum
• Belge Sunma
• Final Sınavı
• Gözlem Raporu
• Kısa Sınav
• Ödev Değerlendirme
• Rapor Sunma
• Sözlü Değerlendirme
• Tez Sunma
• Yerinde Uygulama Değerlendirmesi
Öğrenciler, daha önce aldıkları sınavların ya da yaptıkları çalışmaların dışında bir final sınavına tabi tutulurlar. Her dönem, öğrencilere en az bir ara sınav yapılır. Ara sınavların dışında, tarih belirtilmeden küçük sınavlar (quiz) yapılabilir.Derslere ait başarı değerlendirmesinde dikkate alınacak olan kriterler (ara sınav, ödev, final sınavı vb.) ve bunlara ait oranlar, dönem başında öğrencilere dağıtılan ya da web sitesinde yayınlanan müfredat programlarında belirtilir. Final sınavları, Üniversite tarafından ilan edilen tarihlerde, belirtilen yer ve zamanda yapılır. Öğrencilerin dönem sonu başarı notları; ara sınav, final sınavı notları ile dönem içerisinde yürüttükleri çalışmalar ve derse devam kurallarına göre dersten sorumlu olan öğretim üyesi/görevlisi tarafından verilir. Ara sınav ve/veya final sınavı yapılmayacak olan dersler, ilgili bölüm başkanlıkları ve yüksekokul müdürlükleri tarafından belirlenerek Öğrenci İşleri Müdürlüğü’ne iletilir. Bu derslere ait dönem sonu başarı notları, öğrencilerin dönem boyunca yürüttükleri çalışmalara göre belirlenir. Dönem sonu başarı notları, başarı değerlendirme kriterleri ile birlikte ilgili öğretim üyesi/görevlisi tarafından Öğrenci İşleri Müdürlüğü’ne teslim edilir.
Notlar
Öğrencilere aldıkları her ders için, öğretim elemanı tarafından dönem sonunda takdir edilen ham not, bağıl değerlendirme, öğretim üyesi takdiri ve doğrudan not dönüşümü değerlendirme sisteminden biri esas alınarak aşağıdaki eşdeğer harf notuna dönüştürülür.
AKTS ve harf notlarının katsayıları ve 100 puan üzerinden karşılıkları aşağıda gösterilmiştir:
Puan Harf Notu Not Katsayısı
90 – 100 AA 4.0
85 – 89 BA 3.5
80 – 84 BB 3.0
75 – 79 CB 2.5
70 – 74 CC 2.0
60 – 69 DC 1.5
50 – 59 DD 1.0
0 – 49 FF 0.0
Bir dersten başarı notu AA, BA, BB, CB ve CC olan öğrenciler o dersten doğrudan geçmiş olur. Herhangi bir dersten DC ve DD notu alan öğrencilerin o dersten geçmiş sayılmaları için; dersin alındığı yarıyıldaki bütün derslerin YNO’sunun en az 2.00 olması gerekir. Bu şartlar yerine getirilmediği takdirde DD ve DC notlarını almış olan öğrenciler bu derslerden başarısız sayılır. Bahar dönemi sonunda veya yaz öğretimine devam eden öğrenciler için yaz öğretimi sonunda YSNO’su 2.00 ve üstü olan öğrenciler, her iki yarıyıldaki DD ve DC notu aldıkları derslerden başarılı sayılırlar.
YNO’su 2.00 altında olan öğrencilerin almış oldukları DD ve DC notları FF notu alınmış gibi başarısız sayılır ve öğrenci bu dersleri takip eden açıldığı ilk yarıyılda tekrar almak zorundadır. FF notu ise başarısız öğrencilere verilir. FF notu alan öğrenciler, YNO’su başarı için yeterli olsa bile, bu dersleri verildiği ilk yarıyılda devam koşulu aranmadan tekrarlar. Bir akademik yıl sonunda, YSNO’su 2.00’nin altında olan öğrencilerin, her iki yarı yılda da YNO’su 2.00’nin altında ise, her iki yarıyıldaki DC ve DD notu aldıkları derslerden, YNO’su sadece bir yarıyılda 2.00 altında ise o yarıyıla ait DC ve DD notu aldıkları derslerden başarısız sayılırlar. Başarısız olan dersleri de açılan ilk dönemde almak zorundadırlar.
Bir dönem sonunda en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olan öğrenciler başarılı olarak kabul edilirler. En az normal ders yükü kadar ders alarak dönem sonunda 3.00-3.49 arasında Genel Not Ortalamasına sahip olan öğrenciler “Onur Öğrencisi”, 3.50-4.00 arasında Genel Not Ortalamasına sahip olan öğrenciler “Yüksek Onur Öğrencisi” olarak değerlendirilirler.
Ayrıca, harf notlarından;
I Eksik notu (Incomplete); yarıyıl içinde başarılı olduğu halde ders için devam hariç gerekli koşulları tamamlayamayan öğrencilere verilir. Öğrenci, herhangi bir dersten I notu aldığı takdirde notların ilan tarihinden itibaren iki hafta içinde eksikliklerini tamamlayarak bir not almak zorundadır. Bu süre ilgili yönetim kurulu kararı ile uzatılabilir. Aksi halde, I notu FF notu haline dönüştürülür.
E Muaf notu (Exempted); muafiyet sınavında başarılı olanlar ile yatay ve dikey geçiş ile gelenler ve daha önce başka bir yükseköğretim kurumunda okurken alınıp başarılan derslere verilir. E notları ortalama hesaplarına katılmaz.
NA Devamsız notu (Not Attended); devam koşullarını yerine getiremeyen öğrencilere verilir. Değerlendirmelerde FF notu gibi işlem görür.
S Başarılı notu (Succesful); tez çalışmalarında başarılı olan öğrencilere verilir. S notu ayrıca; dönem projesi gibi kredisiz olarak alınan dersler, alan, klinik ve laboratuvar çalışmaları ile seminerler için başarılı olma durumunda da kullanılır. S notu genel not ortalamasına katılmaz.
U Başarısız notu (Unsuccesful); tez çalışmalarında başarısız olan öğrencilere verilir. U notu ayrıca; dönem projesi gibi kredisiz olarak alınan dersler, alan, klinik ve laboratuvar çalışmaları ile seminerler için başarısız olma durumunda da kullanılır. U notu genel not ortalamasına katılmaz.
İstanbul Arel Üniversitesi’nde sınav sonuçlarına itiraz etmek isteyen öğrenciler sınav sonuçlarının açıklanmasından itibaren beş iş günü içerisinde ilgili fakültenin dekanlığına bu konu ile ilgili bir itiraz dilekçesi yazmalıdır. Dilekçenin iletilmesinden sonra itiraz edilen kâğıdı okuyan dersin hocası cevabını üç iş günü içerisinde ilgili dekanlığa yazılı olarak ibraz edilmelidir. Mevcut olan yeni sonuç dekanlıkça öğrenci işleri ofisine düzeltilmesi için gönderilmektedir..

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Akreditasyon başlangıç/bitiş tarihleri: 21.02.2024 - 30.09.2026

Giriş Şartı

Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme (ÖSYS) Merkezi tarafından yapılan sistem ile gerçekleştirilmektedir. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra, bu sınavdan aldıkları puana göre, bu merkez tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedirler.
Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT, ACT gibi sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir.
Değişim öğrencilerinin kabulü, AREL ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır. Konuk öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler. Programı izleyecek yeterlikte dil bilme koşulu aranır.

Başarma Şartları• Bir dersteki başarının ölçülmesinde, o derse ait yarıyıl içi çalışmaları ile yarıyıl sonu sınavlarında sağlanan başarı dikkate alınır. • Ders muafiyeti, önceden kazanılmış yeterliliklerin tanınması ve intibak işlemleri İstanbul Arel Üniversitesi Muafiyet ve İntibak İşlemleri Yönergesi hükümlerine göre yürütülür. • Kayıtlı olduğu programın tüm derslerini başarı ile bitirerek lisansta 240, önlisansta 120 AKTS’yi tamamlayan, GNO’su en az 2,00 olan, varsa staj, işyerinde uygulama, bitirme projesi gibi yükümlülüklerini yerine getiren ve mezuniyetlerine ilgili yönetim kurullarınca karar verilen öğrencilere, İstanbul Arel Üniversitesi Diploma, Geçici Mezuniyet Belgesi, Diploma Defterleri ve Sertifika Düzenleme Esasları Yönergesi hükümlerine uygun olarak hazırlanan diploması ve diploması ile birlikte diploma eki verilir. • Kayıtlı olduğu lisans programını tamamlayamayan, ancak 4 üncü yarıyıl sonuna kadar ders programında bulunan tüm dersleri bu Yönetmelik hükümlerine göre tamamlayan ve GNO’su en az 2,00 olan öğrenciye istemesi durumunda önlisans diploması verilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu bölümünün lisans programını başarı ile tamamlayanlar aynı bölümde yüksek lisans ve/veya doktora yapabilecekleri gibi, bazı başka alanlarda da lisansüstü programlara başvurabilirler. Lisans eğitimini tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları, yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları ve bilim sınavını başarmaları koşuluyla lisansüstü programlarında öğrenim görebilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030012191


Yeterlilik Adı
Moleküler Biyoloji ve Genetik (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Arel Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
İstanbul Arel Üniversitesi Türkoba, Erguvan Sk. No:26, 34537 Tepekent/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

1. İstanbul Arel Üniversitesi Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümünün amacı moleküler biyoloji ve genetiğin ilkelerini ileri düzeyde tanıtarak bu alanda güncel teorik ve uygulamalı bilgilere, güçlü entelektüel yetkinliğe sahip nitelikli mezunlar yetiştirmek.
2. Evrensel etik değerleri, bağımsız, eleştirel düşünceyi benimsetmek.
3. Araştırma, yaşam boyu öğrenme ve toplumsal sorunlara çözüm üretme yetkinliği kazandırmak.
4. Ulusal veya uluslararası akademik kurum ve kuruluşlarda akademisyen olarak veya araştırma merkezlerinde, çeşitli endüstriyel kuruluşlarda (biyomedikal, biyoteknoloji), ilaç sektöründe, biyoteknoloji ve genetik mühendisliği uygulama ve araştırma merkezlerinde, genetik tanı merkezlerinde, üremeye yardımcı tedavi merkezlerinde nitelikli çalışan olarak çalışacak donanımı kazandırmak.


Öğrenme Ortamları
  • Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
  • Bu program İngilizce olarak sunulmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Moleküler Biyoloji ve Genetik ile ilgili kavramları ileri düzeyde tanımlar.
  • Moleküler Biyoloji ve Genetik ile ilgili alanlarda uzmanlık için gerekli teorik ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
  • Canlı sistemleri ve biyolojik mekanizmaları çeşitlilik, yapı, işlev bakımından tanır.
  • Genetiğin genel prensiplerini tanımlayarak kalıtsal ve genetik sorunlarla ilişkisini kurar.
  • Hücre moleküler biyolojisinin mekanizmalarının özelliklerini ve işleyişini kavrar.
  • Temel ve uygulamalı alanlardaki farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Moleküler Biyoloji ve Genetik ile ilgili alanlarda problemleri çözmek için kullanır.
  • Alanı ile ilgili laboratuvar analizleri için gerekli Moleküler teknikleri listeler.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
  • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, analiz edilmesi, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında sorumluluk alır.
  • Kişisel, mesleki ve/veya çalışma alanı ile ilgili risk ve fırsatları değerlendirerek bilgi ve becerilerinin sosyal/kültürel/ekonomik katma değeri yüksek düşünceye/yaklaşıma/teknolojiye/ürüne dönüştürülmesinde sorumluluk alır; bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik geliştirir.
  • Yaşam boyu öğrenme bilinci ile Moleküler Biyoloji ve Genetik ile ilgili alanlarda ulusal ve uluslararası bilimsel ve teknik gelişmeleri takip eder.
  • Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisini geliştirmeye yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
  • Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
  • Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
  • Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın İleri Düzeyi’nde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine dayalı olarak alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
  • Moleküler Biyoloji ve Genetik ile ilgili alanlarda ulusal ve uluslararası bilimsel ve teknik gelişmeleri takip eder.

Anahtar Yetkinlikler

1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınav yönetmeliği ile ölçme ve değerlendirme süreçlerine ilişkin genel bilgiler için Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'ne başvurulabilir. İstanbul Arel Üniversitesi tarafından kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri de aşağıda belirtilmiştir ki bu yöntemlerin çoğu programın amaç ve hedefleri doğrultusunda belirlenmiştir.
Kullanılan ölçme değerlendirme yöntemleri aşağıdaki gibidir;
• Ara Sınav
• Bilgisayar Destekli Sunum
• Belge Sunma
• Final Sınavı
• Gözlem Raporu
• Kısa Sınav
• Ödev Değerlendirme
• Rapor Sunma
• Sözlü Değerlendirme
• Tez Sunma
• Yerinde Uygulama Değerlendirmesi
Öğrenciler, daha önce aldıkları sınavların ya da yaptıkları çalışmaların dışında bir final sınavına tabi tutulurlar. Her dönem, öğrencilere en az bir ara sınav yapılır. Ara sınavların dışında, tarih belirtilmeden küçük sınavlar (quiz) yapılabilir.Derslere ait başarı değerlendirmesinde dikkate alınacak olan kriterler (ara sınav, ödev, final sınavı vb.) ve bunlara ait oranlar, dönem başında öğrencilere dağıtılan ya da web sitesinde yayınlanan müfredat programlarında belirtilir. Final sınavları, Üniversite tarafından ilan edilen tarihlerde, belirtilen yer ve zamanda yapılır. Öğrencilerin dönem sonu başarı notları; ara sınav, final sınavı notları ile dönem içerisinde yürüttükleri çalışmalar ve derse devam kurallarına göre dersten sorumlu olan öğretim üyesi/görevlisi tarafından verilir. Ara sınav ve/veya final sınavı yapılmayacak olan dersler, ilgili bölüm başkanlıkları ve yüksekokul müdürlükleri tarafından belirlenerek Öğrenci İşleri Müdürlüğü’ne iletilir. Bu derslere ait dönem sonu başarı notları, öğrencilerin dönem boyunca yürüttükleri çalışmalara göre belirlenir. Dönem sonu başarı notları, başarı değerlendirme kriterleri ile birlikte ilgili öğretim üyesi/görevlisi tarafından Öğrenci İşleri Müdürlüğü’ne teslim edilir.
Notlar
Öğrencilere aldıkları her ders için, öğretim elemanı tarafından dönem sonunda takdir edilen ham not, bağıl değerlendirme, öğretim üyesi takdiri ve doğrudan not dönüşümü değerlendirme sisteminden biri esas alınarak aşağıdaki eşdeğer harf notuna dönüştürülür.
AKTS ve harf notlarının katsayıları ve 100 puan üzerinden karşılıkları aşağıda gösterilmiştir:
Puan Harf Notu Not Katsayısı
90 – 100 AA 4.0
85 – 89 BA 3.5
80 – 84 BB 3.0
75 – 79 CB 2.5
70 – 74 CC 2.0
60 – 69 DC 1.5
50 – 59 DD 1.0
0 – 49 FF 0.0
Bir dersten başarı notu AA, BA, BB, CB ve CC olan öğrenciler o dersten doğrudan geçmiş olur. Herhangi bir dersten DC ve DD notu alan öğrencilerin o dersten geçmiş sayılmaları için; dersin alındığı yarıyıldaki bütün derslerin YNO’sunun en az 2.00 olması gerekir. Bu şartlar yerine getirilmediği takdirde DD ve DC notlarını almış olan öğrenciler bu derslerden başarısız sayılır. Bahar dönemi sonunda veya yaz öğretimine devam eden öğrenciler için yaz öğretimi sonunda YSNO’su 2.00 ve üstü olan öğrenciler, her iki yarıyıldaki DD ve DC notu aldıkları derslerden başarılı sayılırlar.
YNO’su 2.00 altında olan öğrencilerin almış oldukları DD ve DC notları FF notu alınmış gibi başarısız sayılır ve öğrenci bu dersleri takip eden açıldığı ilk yarıyılda tekrar almak zorundadır. FF notu ise başarısız öğrencilere verilir. FF notu alan öğrenciler, YNO’su başarı için yeterli olsa bile, bu dersleri verildiği ilk yarıyılda devam koşulu aranmadan tekrarlar. Bir akademik yıl sonunda, YSNO’su 2.00’nin altında olan öğrencilerin, her iki yarı yılda da YNO’su 2.00’nin altında ise, her iki yarıyıldaki DC ve DD notu aldıkları derslerden, YNO’su sadece bir yarıyılda 2.00 altında ise o yarıyıla ait DC ve DD notu aldıkları derslerden başarısız sayılırlar. Başarısız olan dersleri de açılan ilk dönemde almak zorundadırlar.
Bir dönem sonunda en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olan öğrenciler başarılı olarak kabul edilirler. En az normal ders yükü kadar ders alarak dönem sonunda 3.00-3.49 arasında Genel Not Ortalamasına sahip olan öğrenciler “Onur Öğrencisi”, 3.50-4.00 arasında Genel Not Ortalamasına sahip olan öğrenciler “Yüksek Onur Öğrencisi” olarak değerlendirilirler.
Ayrıca, harf notlarından;
I Eksik notu (Incomplete); yarıyıl içinde başarılı olduğu halde ders için devam hariç gerekli koşulları tamamlayamayan öğrencilere verilir. Öğrenci, herhangi bir dersten I notu aldığı takdirde notların ilan tarihinden itibaren iki hafta içinde eksikliklerini tamamlayarak bir not almak zorundadır. Bu süre ilgili yönetim kurulu kararı ile uzatılabilir. Aksi halde, I notu FF notu haline dönüştürülür.
E Muaf notu (Exempted); muafiyet sınavında başarılı olanlar ile yatay ve dikey geçiş ile gelenler ve daha önce başka bir yükseköğretim kurumunda okurken alınıp başarılan derslere verilir. E notları ortalama hesaplarına katılmaz.
NA Devamsız notu (Not Attended); devam koşullarını yerine getiremeyen öğrencilere verilir. Değerlendirmelerde FF notu gibi işlem görür.
S Başarılı notu (Succesful); tez çalışmalarında başarılı olan öğrencilere verilir. S notu ayrıca; dönem projesi gibi kredisiz olarak alınan dersler, alan, klinik ve laboratuvar çalışmaları ile seminerler için başarılı olma durumunda da kullanılır. S notu genel not ortalamasına katılmaz.
U Başarısız notu (Unsuccesful); tez çalışmalarında başarısız olan öğrencilere verilir. U notu ayrıca; dönem projesi gibi kredisiz olarak alınan dersler, alan, klinik ve laboratuvar çalışmaları ile seminerler için başarısız olma durumunda da kullanılır. U notu genel not ortalamasına katılmaz.
İstanbul Arel Üniversitesi’nde sınav sonuçlarına itiraz etmek isteyen öğrenciler sınav sonuçlarının açıklanmasından itibaren beş iş günü içerisinde ilgili fakültenin dekanlığına bu konu ile ilgili bir itiraz dilekçesi yazmalıdır. Dilekçenin iletilmesinden sonra itiraz edilen kâğıdı okuyan dersin hocası cevabını üç iş günü içerisinde ilgili dekanlığa yazılı olarak ibraz edilmelidir. Mevcut olan yeni sonuç dekanlıkça öğrenci işleri ofisine düzeltilmesi için gönderilmektedir..


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Akreditasyon başlangıç/bitiş tarihleri: 21.02.2024 - 30.09.2026


Giriş Şartı

Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme (ÖSYS) Merkezi tarafından yapılan sistem ile gerçekleştirilmektedir. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra, bu sınavdan aldıkları puana göre, bu merkez tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedirler.
Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT, ACT gibi sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir.
Değişim öğrencilerinin kabulü, AREL ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır. Konuk öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler. Programı izleyecek yeterlikte dil bilme koşulu aranır.


Başarma Şartları
• Bir dersteki başarının ölçülmesinde, o derse ait yarıyıl içi çalışmaları ile yarıyıl sonu sınavlarında sağlanan başarı dikkate alınır. • Ders muafiyeti, önceden kazanılmış yeterliliklerin tanınması ve intibak işlemleri İstanbul Arel Üniversitesi Muafiyet ve İntibak İşlemleri Yönergesi hükümlerine göre yürütülür. • Kayıtlı olduğu programın tüm derslerini başarı ile bitirerek lisansta 240, önlisansta 120 AKTS’yi tamamlayan, GNO’su en az 2,00 olan, varsa staj, işyerinde uygulama, bitirme projesi gibi yükümlülüklerini yerine getiren ve mezuniyetlerine ilgili yönetim kurullarınca karar verilen öğrencilere, İstanbul Arel Üniversitesi Diploma, Geçici Mezuniyet Belgesi, Diploma Defterleri ve Sertifika Düzenleme Esasları Yönergesi hükümlerine uygun olarak hazırlanan diploması ve diploması ile birlikte diploma eki verilir. • Kayıtlı olduğu lisans programını tamamlayamayan, ancak 4 üncü yarıyıl sonuna kadar ders programında bulunan tüm dersleri bu Yönetmelik hükümlerine göre tamamlayan ve GNO’su en az 2,00 olan öğrenciye istemesi durumunda önlisans diploması verilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu bölümünün lisans programını başarı ile tamamlayanlar aynı bölümde yüksek lisans ve/veya doktora yapabilecekleri gibi, bazı başka alanlarda da lisansüstü programlara başvurabilirler. Lisans eğitimini tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları, yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları ve bilim sınavını başarmaları koşuluyla lisansüstü programlarında öğrenim görebilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030012191

Qualification Title
Bachelor's Degree in Molecular Biology and Genetics
Awarding Bodyİstanbul Arel University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.arel.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasBiology
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

1. The aim of the Department of Molecular Biology and Genetics of Istanbul Arel University is to introduce the principles of molecular biology and genetics at an advanced level and to train qualified graduates with up-to-date theoretical and applied knowledge and strong intellectual competence in this field.
2. To adopt universal ethical values, independent and critical thinking.
3. To gain competence in research, lifelong learning and finding solutions to social problems.
4. To gain the equipment to work as an academician in national or international academic institutions and organizations or as a qualified personal in research centers, various industrial organizations (biomedical, biotechnology), pharmaceutical industry, biotechnology and genetic engineering application and research centers, genetic diagnosis centers, İn Vitro fertilization centers.

Learning Environments
  • Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical trainings are carried out as internships or workplace training in laboratories and industry, health institutions and workplaces within higher education institutions.
Description
  • Define the concepts related to Molecular Biology and Genetics at an advanced level.
  • Have the necessary theoretical and applied knowledge for specialization in the field of Molecular Biology and Genetics.
  • Recognize living systems and biological mechanisms in terms of diversity, structure and function.
  • Relate the principles of genetics to the hereditary problems by defining them.
  • Comprehend the functioning and properties of the mechanisms in cell molecular biology.
  • Apply the theoretical knowledge and approaches in different fields of basic and applied sciences to solve the complex problems related to Molecular Biology and Genetics.
  • List the Molecular techniques required for laboratory analysis related to the field.
  • Take responsibility both as a team member and individually in order to provide that unforeseen Complex activities faced in the practices in his/her field are carried out.
  • Conduct advanced studies in his/her field independently.
  • Manage activities for the development of his/her subordinates within the framework of a project.
  • Take responsibility to collect, interpret, analyze, apply and publish the data related to his/her field.
  • Take responsibility both as a team member and individually in order to provide that his/her knowledge and skills transformed into ideas/approaches/practices/technologies/products that have a strong social/cultural/economic value assessing risks and opportunities in his/her field; develop entrepreneurial competence as a team member and individually.
  • Follow national and international scientific and technical developments in the field of Molecular Biology and Genetics with the awareness of lifelong learning.
  • Plan and manage activities to improve his/her work performance and that of his/her subordinates in line with the learning objectives determining his/her learning needs and those of his/her subordinates.
  • Inform people and institutions on issues related to his/her field expressing his/her ideas and solution proposals for problems in writing and verbally.
  • Share his/her ideas and solution proposals for problems related to the issues in his/her field with professionals and non-professionals with the support of qualitative and quantitative data.
  • Keep up with the developments in his/her field and communicate with colleagues by using a foreign language (English) at least at the level of European Language Portfolio B1 General Level.
  • Use information and communication technologies as required by the field on the basis of his/her acquired computer competency at Advanced Level of European Computer Driving License.
  • Organise and implement projects and activities for his/her social environment with a sense of social responsibility.
  • Follow recent national and international developments in science and technology related to the field of Molecular Biology and Genetics.
Key Competencies
  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Cultural awareness and expressive competence
Further Info

Information regarding examination regulations, assessment and grading can be found in full text at Istanbul Arel University’s The Regulations on the Undergraduate Education, Examination, Assessment and Grading. Assessment methods together with teaching and training methods most frequently used at the educational programmes of the University are given below. Programmes utilize most of these methods as appropriate in order to intended learning outcomes in accordance with their educational aims and objectives to be achieved.

• Mid-Term Exam
• Computer Based Presentation
• Document Presentation
• Final Exam
• Observation Report
• Short Exam
• Homework Assessment
• Report Presentation
• Oral Assessment
• Thesis Presentation
• Work Placement Assessment

The assessment methods applied for assessment of the achievement of the expected programme learning outcomes for the entire programme of Department of Computer Engineering , in particular, are ticked in the list below and those for each individual course unit are given in the relevant section of the course descriptions with their contribution to the final grades.

Students are subject to a final exam, other than the exams they have taken and the studies they have been involved in. Each semester, students are given at least one mid-term examination. Apart from mid-term examinations, quizzes can be given without announcing a specific date. The criteria (quiz, mid-term, assignment, final exam, etc.) and the ratio taken into consideration for success assessment in the courses are stated in the syllabi distributed to the students at the beginning of each semester and/or published on the web site. Final examinations are made in dates, places and times determined and announced by the University. The students’ final semester grade is given by their instructors based on mid-term and final examination results, semester studies, and compliance with attendance regulations.
Courses, which do not require mid-term and/or final examinations, are determined by the related Heads of Departments/ School Directors, and the Registrar’s Office is informed accordingly. Final grades for such courses are given based on their coursework throughout the term. The end of semester course grade is submitted to the Registrar’s Office by the lecturer with success evaluation criteria. The semester grades become final after being announced by the Registrar’s Office.

For each course that the students take, the raw grade appreciated by the instructor at the end of the term is transformed into the following equivalent letter grade by being based on one of the relative evaluation, instructor appreciation and directly grade transformation evaluation system.

ECTS and letter grades’ coefficients and their provisions over 100 points have been shown below:

Score Letter Grade Score (Coefficient)
90 – 100 AA 4.0
85 – 89 BA 3.5
80 – 84 BB 3.0
75 – 79 CB 2.5
70 – 74 CC 2.0
60 – 69 DC 1.5
50 – 59 DD 1.0
0 – 49 FF 0.0

Success Grades
The students whose success grade is AA, BA, BB, CB and CC from a course pass that course directly. For the students to be regarded to pass the course from which they get the grade of DC and DD, it is required that the SGA of all courses in the semester in which that course is taken must be at least 2.00. In case these conditions are not satisfied, the students getting the grades of DD and DC are regarded to fail in these courses. The students whose YEGA is 2.00 and higher at the end of the summer term for the students continuing their education in the end of the spring term or summer term are regarded to be successful in the courses from which they get the grade of DD and DC in both semester.

Successful Students
Students whose Cum GPA are at least 2.00 in any semester are considered successful. Students who obtain a GPA of 3.00-3.49, at the end of the semester with at least a normal semester course load, are considered "Honor Students" and those who obtain a GPA of 3.50-4.00 are considered "High Honor Students".

Also, from the letter grades;

I Grade incomplete (Incomplete); is given to the students who have not completed the required conditions excluding the attendance for the course in which they are successful in the semester. In case the student takes the grade of I from any course, s/he is obliged to get a grade by completing his/her deficiencies within two weeks as of the announcement date of the grades. This duration can be extended with the decision of the management board. Otherwise, the grade of I is transformed into the grade of FF.

E Grade of exemption (Exempted); is given to the ones being successful in the exemption examination and the ones coming with the lateral and vertical transfer and the courses which have been taken and have been successfully completed while getting education in another higher education institution previously. The grades of E are not included to the average calculations.

NA Grade of absenteeism (Not Attended); is given to the students who cannot realize the attendance conditions. In the evaluations, it is processed as the grade of FF.

S Grade of being successful (Successful); is given to the students who are successful in the thesis studies. Also the grade of S is used in the situation of being successful for the courses taken without credit such as the term project, field, clinic and laboratory studies and seminars. The grade of S is not included to the general grade average.

U Grade of being unsuccessful (Unsuccessful); is given to the students who are unsuccessful in the thesis studies. Also the grade of U is used in the situation of being unsuccessful for the courses taken without credit such as the term project, field, clinic and laboratory studies and seminars. The grade of U is not included to the general grade average.
Objection To The Exam Results

In İstanbul Arel University, students can raise their objection to any exam results with a petition to be filled and submitted to the relevant Dean's office and directorate in five working days following announcement date of the exam results at the latest. The objection shall be evaluated by the relevant lecturer in three working days following the announcement of objection to him/her. Result of the re-evaluation shall be reported to the relevant dean’s office or directorate with a justified and written report. Dean's office and directorate shall transfer the result of objection to the Registrar's Office in written.

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Association for Curriculum Evaluation and Accreditation of Science, Literature, Science-Literature, Language and History-Geography Faculties (FEDEK)

Accreditation start/end dates: 21.02.2024 - 30.09.2026

Access Requirements

The admissions of students to this programme is made according to the Student Selection and Placement Centre (OSYM – University Entrance Exam) within the framework set by the regulations of Higher Education Council (YÖK). After students inform the Student Selection and Placement Centre about what programme they would like to study at, students are placed in the related programme according to their scores they got from the exam.

International (foreign) students are accepted to this undergraduate programme according to the score of one of internationally acceptable exams they take such as SAT, ACT etc. or according to their high school diploma score.

Exchange student admission is accepted according to the requirements determined by bilateral agreements signed by İstanbul Arel University and the partner university. Guest students may enroll into the courses in this programme, if the related academic unit approves all requirements. Sufficient language knowledge is required to monitor the programme.

Conditions for Success• In measuring success in a course, the semester studies and the success achieved in the final exams of that course are taken into consideration. • Course exemption, recognition of previously acquired qualifications and adjustment procedures are carried out in accordance with the provisions of the Istanbul Arel University Exemption and Adaptation Procedures Directive. • Students who have successfully completed all courses of the program in which they are registered, who have completed 240 ECTS in bachelor's degree, 120 ECTS in associate degree, have a GPA of at least 2.00, fulfill their obligations such as internship, application in the workplace, graduation project, if any, and whose graduation is decided by the relevant administrative boards, Diploma supplement is given along with the diploma and diploma prepared in accordance with the provisions of Istanbul Arel University Diploma, Temporary Graduation Certificate, Diploma Notebooks and Certificate Regulations. • Students who cannot complete the undergraduate program in which they are registered, but who have completed all the courses in the curriculum according to the provisions of this Regulation and whose GPA is at least 2.00, are awarded an associate degree diploma upon request.
Progression Paths (Relationship Type)

Upon successful completion of this programme, students may apply to second cycle (master's) and in some cases, to third cycle (doctorate) degree programmes in or related fields of. According to the National Regulations on Graduate Education, students are admitted to second cycle (master’s) degree programmes taking into account their first cycle degree CGPA achievement and/or the score obtained from the subject-specific "Academic and Graduate Education Entry Examination (ALES)" centrally administered nation-wide by the Student Selection and Placement Centre (ÖSYM). Within the framework of the national regulations, regulations endorsed by the senate of each university stipulate the weight of ALES Examination results in the overall evaluation of candidates. Depending on the institutions' regulations, for some programmes to be accessed, a certain level of foreign language proficiency is also required. In the overall evaluation of candidates, scores obtained from ALES Examination are allotted a minimum score of 55 and a weight of 50% for the second cycle (master's) programmes, which require a thesis work. ALES score is not compulsory and may not be taken into account for accessing to the second cycle (master's) programmes, which do not require a thesis work.

Legal Basis

1 . Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030012191


Qualification Title
Bachelor's Degree in Molecular Biology and Genetics

Awarding Body
İstanbul Arel University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

1. The aim of the Department of Molecular Biology and Genetics of Istanbul Arel University is to introduce the principles of molecular biology and genetics at an advanced level and to train qualified graduates with up-to-date theoretical and applied knowledge and strong intellectual competence in this field.
2. To adopt universal ethical values, independent and critical thinking.
3. To gain competence in research, lifelong learning and finding solutions to social problems.
4. To gain the equipment to work as an academician in national or international academic institutions and organizations or as a qualified personal in research centers, various industrial organizations (biomedical, biotechnology), pharmaceutical industry, biotechnology and genetic engineering application and research centers, genetic diagnosis centers, İn Vitro fertilization centers.


Learning Environments
  • Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical trainings are carried out as internships or workplace training in laboratories and industry, health institutions and workplaces within higher education institutions.

Description
  • Define the concepts related to Molecular Biology and Genetics at an advanced level.
  • Have the necessary theoretical and applied knowledge for specialization in the field of Molecular Biology and Genetics.
  • Recognize living systems and biological mechanisms in terms of diversity, structure and function.
  • Relate the principles of genetics to the hereditary problems by defining them.
  • Comprehend the functioning and properties of the mechanisms in cell molecular biology.
  • Apply the theoretical knowledge and approaches in different fields of basic and applied sciences to solve the complex problems related to Molecular Biology and Genetics.
  • List the Molecular techniques required for laboratory analysis related to the field.
  • Take responsibility both as a team member and individually in order to provide that unforeseen Complex activities faced in the practices in his/her field are carried out.
  • Conduct advanced studies in his/her field independently.
  • Manage activities for the development of his/her subordinates within the framework of a project.
  • Take responsibility to collect, interpret, analyze, apply and publish the data related to his/her field.
  • Take responsibility both as a team member and individually in order to provide that his/her knowledge and skills transformed into ideas/approaches/practices/technologies/products that have a strong social/cultural/economic value assessing risks and opportunities in his/her field; develop entrepreneurial competence as a team member and individually.
  • Follow national and international scientific and technical developments in the field of Molecular Biology and Genetics with the awareness of lifelong learning.
  • Plan and manage activities to improve his/her work performance and that of his/her subordinates in line with the learning objectives determining his/her learning needs and those of his/her subordinates.
  • Inform people and institutions on issues related to his/her field expressing his/her ideas and solution proposals for problems in writing and verbally.
  • Share his/her ideas and solution proposals for problems related to the issues in his/her field with professionals and non-professionals with the support of qualitative and quantitative data.
  • Keep up with the developments in his/her field and communicate with colleagues by using a foreign language (English) at least at the level of European Language Portfolio B1 General Level.
  • Use information and communication technologies as required by the field on the basis of his/her acquired computer competency at Advanced Level of European Computer Driving License.
  • Organise and implement projects and activities for his/her social environment with a sense of social responsibility.
  • Follow recent national and international developments in science and technology related to the field of Molecular Biology and Genetics.

Key Competencies
  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Cultural awareness and expressive competence

Further Info

Information regarding examination regulations, assessment and grading can be found in full text at Istanbul Arel University’s The Regulations on the Undergraduate Education, Examination, Assessment and Grading. Assessment methods together with teaching and training methods most frequently used at the educational programmes of the University are given below. Programmes utilize most of these methods as appropriate in order to intended learning outcomes in accordance with their educational aims and objectives to be achieved.

• Mid-Term Exam
• Computer Based Presentation
• Document Presentation
• Final Exam
• Observation Report
• Short Exam
• Homework Assessment
• Report Presentation
• Oral Assessment
• Thesis Presentation
• Work Placement Assessment

The assessment methods applied for assessment of the achievement of the expected programme learning outcomes for the entire programme of Department of Computer Engineering , in particular, are ticked in the list below and those for each individual course unit are given in the relevant section of the course descriptions with their contribution to the final grades.

Students are subject to a final exam, other than the exams they have taken and the studies they have been involved in. Each semester, students are given at least one mid-term examination. Apart from mid-term examinations, quizzes can be given without announcing a specific date. The criteria (quiz, mid-term, assignment, final exam, etc.) and the ratio taken into consideration for success assessment in the courses are stated in the syllabi distributed to the students at the beginning of each semester and/or published on the web site. Final examinations are made in dates, places and times determined and announced by the University. The students’ final semester grade is given by their instructors based on mid-term and final examination results, semester studies, and compliance with attendance regulations.
Courses, which do not require mid-term and/or final examinations, are determined by the related Heads of Departments/ School Directors, and the Registrar’s Office is informed accordingly. Final grades for such courses are given based on their coursework throughout the term. The end of semester course grade is submitted to the Registrar’s Office by the lecturer with success evaluation criteria. The semester grades become final after being announced by the Registrar’s Office.

For each course that the students take, the raw grade appreciated by the instructor at the end of the term is transformed into the following equivalent letter grade by being based on one of the relative evaluation, instructor appreciation and directly grade transformation evaluation system.

ECTS and letter grades’ coefficients and their provisions over 100 points have been shown below:

Score Letter Grade Score (Coefficient)
90 – 100 AA 4.0
85 – 89 BA 3.5
80 – 84 BB 3.0
75 – 79 CB 2.5
70 – 74 CC 2.0
60 – 69 DC 1.5
50 – 59 DD 1.0
0 – 49 FF 0.0

Success Grades
The students whose success grade is AA, BA, BB, CB and CC from a course pass that course directly. For the students to be regarded to pass the course from which they get the grade of DC and DD, it is required that the SGA of all courses in the semester in which that course is taken must be at least 2.00. In case these conditions are not satisfied, the students getting the grades of DD and DC are regarded to fail in these courses. The students whose YEGA is 2.00 and higher at the end of the summer term for the students continuing their education in the end of the spring term or summer term are regarded to be successful in the courses from which they get the grade of DD and DC in both semester.

Successful Students
Students whose Cum GPA are at least 2.00 in any semester are considered successful. Students who obtain a GPA of 3.00-3.49, at the end of the semester with at least a normal semester course load, are considered "Honor Students" and those who obtain a GPA of 3.50-4.00 are considered "High Honor Students".

Also, from the letter grades;

I Grade incomplete (Incomplete); is given to the students who have not completed the required conditions excluding the attendance for the course in which they are successful in the semester. In case the student takes the grade of I from any course, s/he is obliged to get a grade by completing his/her deficiencies within two weeks as of the announcement date of the grades. This duration can be extended with the decision of the management board. Otherwise, the grade of I is transformed into the grade of FF.

E Grade of exemption (Exempted); is given to the ones being successful in the exemption examination and the ones coming with the lateral and vertical transfer and the courses which have been taken and have been successfully completed while getting education in another higher education institution previously. The grades of E are not included to the average calculations.

NA Grade of absenteeism (Not Attended); is given to the students who cannot realize the attendance conditions. In the evaluations, it is processed as the grade of FF.

S Grade of being successful (Successful); is given to the students who are successful in the thesis studies. Also the grade of S is used in the situation of being successful for the courses taken without credit such as the term project, field, clinic and laboratory studies and seminars. The grade of S is not included to the general grade average.

U Grade of being unsuccessful (Unsuccessful); is given to the students who are unsuccessful in the thesis studies. Also the grade of U is used in the situation of being unsuccessful for the courses taken without credit such as the term project, field, clinic and laboratory studies and seminars. The grade of U is not included to the general grade average.
Objection To The Exam Results

In İstanbul Arel University, students can raise their objection to any exam results with a petition to be filled and submitted to the relevant Dean's office and directorate in five working days following announcement date of the exam results at the latest. The objection shall be evaluated by the relevant lecturer in three working days following the announcement of objection to him/her. Result of the re-evaluation shall be reported to the relevant dean’s office or directorate with a justified and written report. Dean's office and directorate shall transfer the result of objection to the Registrar's Office in written.


Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Association for Curriculum Evaluation and Accreditation of Science, Literature, Science-Literature, Language and History-Geography Faculties (FEDEK)

Accreditation start/end dates: 21.02.2024 - 30.09.2026


Access Requirements

The admissions of students to this programme is made according to the Student Selection and Placement Centre (OSYM – University Entrance Exam) within the framework set by the regulations of Higher Education Council (YÖK). After students inform the Student Selection and Placement Centre about what programme they would like to study at, students are placed in the related programme according to their scores they got from the exam.

International (foreign) students are accepted to this undergraduate programme according to the score of one of internationally acceptable exams they take such as SAT, ACT etc. or according to their high school diploma score.

Exchange student admission is accepted according to the requirements determined by bilateral agreements signed by İstanbul Arel University and the partner university. Guest students may enroll into the courses in this programme, if the related academic unit approves all requirements. Sufficient language knowledge is required to monitor the programme.


Conditions for Success
• In measuring success in a course, the semester studies and the success achieved in the final exams of that course are taken into consideration. • Course exemption, recognition of previously acquired qualifications and adjustment procedures are carried out in accordance with the provisions of the Istanbul Arel University Exemption and Adaptation Procedures Directive. • Students who have successfully completed all courses of the program in which they are registered, who have completed 240 ECTS in bachelor's degree, 120 ECTS in associate degree, have a GPA of at least 2.00, fulfill their obligations such as internship, application in the workplace, graduation project, if any, and whose graduation is decided by the relevant administrative boards, Diploma supplement is given along with the diploma and diploma prepared in accordance with the provisions of Istanbul Arel University Diploma, Temporary Graduation Certificate, Diploma Notebooks and Certificate Regulations. • Students who cannot complete the undergraduate program in which they are registered, but who have completed all the courses in the curriculum according to the provisions of this Regulation and whose GPA is at least 2.00, are awarded an associate degree diploma upon request.

Progression Paths (Relationship Type)

Upon successful completion of this programme, students may apply to second cycle (master's) and in some cases, to third cycle (doctorate) degree programmes in or related fields of. According to the National Regulations on Graduate Education, students are admitted to second cycle (master’s) degree programmes taking into account their first cycle degree CGPA achievement and/or the score obtained from the subject-specific "Academic and Graduate Education Entry Examination (ALES)" centrally administered nation-wide by the Student Selection and Placement Centre (ÖSYM). Within the framework of the national regulations, regulations endorsed by the senate of each university stipulate the weight of ALES Examination results in the overall evaluation of candidates. Depending on the institutions' regulations, for some programmes to be accessed, a certain level of foreign language proficiency is also required. In the overall evaluation of candidates, scores obtained from ALES Examination are allotted a minimum score of 55 and a weight of 50% for the second cycle (master's) programmes, which require a thesis work. ALES score is not compulsory and may not be taken into account for accessing to the second cycle (master's) programmes, which do not require a thesis work.


Legal Basis

1 . Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address