Yeterlilik Kodu | TR0030016250 | |
Yeterlilik Adı | Moleküler Biyoloji ve Genetik Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Başkent Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.baskent.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Biyoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Kalite Güvencesi (Opsiyonel) Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar”a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı: Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 04.01.2023 – 30.09.2025 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Mezun olabilmek için öğrencinin programdaki tüm zorunlu ve seçmeli dersleri F1, F2 ya da Z notu dışında bir notla geçmiş olması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü mezunları; Özel sektör ve kamu hastanelerinde moleküler temelli tanı laboratuvarlarında, Tüp bebek birimlerinde, Hastanelerin araştırma laboratuvarlarında, Ziraat ve veterinerlik alanlarında moleküler temelli araştırma laboratuvarlarında, Gıda ve ilaç sektöründe Ar-Ge birimlerinde, Kalite kontrol ve çevre koruma birimlerinde vb. istihdam edebilir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030016250
ISCO 08
ISCO 08
- Bu program İngilizce olarak da sunulmaktadır. Başkent Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümünün amacı, yüksek nitelikli, disiplinlerarası bakış açısını benimseyen, ulusal ve uluslararası düzeyde moleküler biyoloji ve genetik alanında çalışma yapan tüm disiplin ve alt disiplinlerde yenilikçi ve öncü araştırmaların içerisinde yer alabilecek, bilimsel rekabet gücü yüksek ve eğitimini uygulamaya dönüştürerek toplumsal ihtiyaçlara çözüm üretebilen mezunların yetiştirilmesi için gereken akademik eğitimi vermek ve bilimsel ortamı sağlamaktır.
- Eğitim ve öğretim normal örgün öğretim ile yürütülmektedir. Moleküler biyoloji ve genetik alanlarındaki farklı deneysel çalışmaların yürütüldüğü laboratuvarlar mevcuttur. Ayrıca, programın lisans öğrencilerinin akademik ve sosyal faaliyetler gerçekleştirdikleri mesleki öğrenci topluluğu BaşGen bulunmaktadır.
- Matematik, fizik, kimya ve biyoloji gibi temel bilimlerden elde edilen verileri moleküler biyoloji ve genetiğin kapsadığı tüm alanlarla ilgili problemlere uygulayabilir ve problemleri bilimsel yöntemler ve araçlar doğrultusunda analiz eder.
- Güncel bilimsel bilgiyi (literatür) takip edebilir.Bilimsel bir hipotezi test etmek için gerekli deneysel planlamayı yapabilir, projelendirebilir ve araştırmayı yürütebilir.
- Moleküler biyoloji ve genetik alanlarındaki çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini ve bunları sınamak için kullanılan istatistiksel analizleri bilir ve uygulayabilir.
- 4. Toplumsal ihtiyaçlar doğrultusunda disiplinler arası ve çok disiplinli yaklaşımları benimser ve farklı mesleki eğitim almış kişilerle etkileşim içerisinde çalışabilir.
- 5. Bilimsel araştırma ve deneysel sonuçlarını yorumlayabilir ve bu sonuçları uzman ve uzman olmayan kişilerle paylaşabilir.
- 6. Bilimsel bilgileri sunma, paylaşma ve tartışma konusunda gerekli yazılı ve sözlü ifade becerisine sahip olur.
- Mesleği ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini etkinlikle kullanabilir.
- Kütüphaneyi, bilimsel veri tabanlarını, interneti ve diğer bilgi kaynaklarını etkili biçimde kullanır.
- Moleküler Biyoloji ve genetik alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, soru sorar, yorum yapar.
- Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, alanı ve ilgili alanlara ilişkin güncel gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilir.
- Alan bilgisini Türkçe ve İngilizce olarak ifade edebilir, paydaşlarla iletişim kurabilir.
- Moleküler biyoloji ve genetik alanında edindiği uygulamalı bilgileri, kalite yönetimi ve süreçlerine ve mesleki etik değerlere bağlı kalarak kullanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim ve teknolojide yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Başkent Üniversitesi “Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”nin hükümlerine göre; bir yarıyılda her dersten en az bir ara sınav, her yarıyıl sonunda da bir yarıyıl sonu sınavı yapılır. Ayrıca, öğretim elemanları mini sınav, ödev, proje, rapor yazımı ve bilgisayar destekli sunumlar gibi ölçme değerlendirme yöntemleri de kullanmaktadır. Ölçme değerlendirme yöntemleri öğretim elemanları tarafından dönemlik olarak belirlenmekte ve ders izlenceleri ile öğrencilere ve Bilgi Paketi Formu ile Bölüm Başkanlığına ilk iki hafta içinde dönemlik olarak bildirilmektedir. Öğrencinin derslerdeki başarısı, dönem içi notları ile dönem sonu sınav notunun birlikte değerlendirilmesi ile belirlenir. Yarıyıl başarı notunun verilmesinde tüm sınav sonuçları, yarıyıl içi çalışmalar ile derslere devam ve katılım göz önünde tutulur.
- Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde, o dersi alan tüm öğrencilerin genel başarı düzeyi de gözönüne alınarak, dersi veren öğretim elemanınca harfe dayalı not verme sistemi kullanılır.
- Bir dersten (A), (A+), (A-), (B+), (B), (B-), (C+), (C), (C-), (D+), (D) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. “F1” ve “F2” notları, öğrencinin o dersten başarısız olduğunu gösterir. “F1” derse devam ettiği halde başarısız olan, “F2” ise devamsızlık nedeniyle o dersten başarısız sayılan öğrencilere verilir. Devamsızlık nedeniyle başarısız sayılan öğrenciler yarıyıl sonu sınavına giremezler. “F1” veya “F2” notu alan öğrenciler, o dersi, izleyen yarıyıllarda öncelikle tekrarlarlar.
Kalite Güvencesi (Opsiyonel) Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar”a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı:
Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 04.01.2023 – 30.09.2025
- Öğrenci kabulü, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen merkezi sınav sonuçlarına ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre yapılır.
Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü mezunları; Özel sektör ve kamu hastanelerinde moleküler temelli tanı laboratuvarlarında, Tüp bebek birimlerinde, Hastanelerin araştırma laboratuvarlarında, Ziraat ve veterinerlik alanlarında moleküler temelli araştırma laboratuvarlarında, Gıda ve ilaç sektöründe Ar-Ge birimlerinde, Kalite kontrol ve çevre koruma birimlerinde vb. istihdam edebilir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030016250 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Molecular Biology and Genetics Program Bachelor's Degree | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Başkent University | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://www.baskent.edu.tr/en/ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Biology | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | Student's grade is determined by evaluating the mid-term notes and final grades. The mid-term notes consist of the quizzes, mid-term exam note and assignments, applications, practical work notes depending on the course. In line with the credit system, the percentage of the in-term and final evaluations (exams, assignments, practice, etc.) should be declared by the course instructor to the head of the relevant department within the first two weeks of the semester and announced to the students by the relevant unit. Finally, taking into consideration the level of overall achievement of all students taking the course, is to be determined by the academic staff member according to the letter grades indicated in the Regulations.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Accreditation Organization Name: The Association For Evaluation And Accreditation Of University Programs In Mathematical, Natural And Social Sciences (FEDEK) Accreditation Start/End Date: 04.01.2023 – 30.09.2025 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | A student is required to successfully complete the designated program of courses meeting a minimum of 240 ECTS credits requirement, have a minimum GPA of 2.00/4.00, and no F1, F2, K, or Z grades. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode |
TR0030016250
ISCO 08
ISCO 08
- This program is offered in English as an additional program as well. Molecular Biology and Genetics programme aims to provide all kinds of theoretical and practical aspects of the field of study and scientific environment for their graduates to have interdisciplinary perspective, to be in the international and national pioneer and innovative research groups studying in any related discipline of the molecular biology and genetics, and to use their technical background for the needs of the society in application.
- Education and training are carried out through formal education. There are laboratories where different experimental studies in the fields of molecular biology and genetics are carried out. Additionally, there is a professional student community, BaşGen, where undergraduate students of the program carry out academic and social activities.
- Apply knowledge of basic sciences such as mathematics, physics, chemistry, and biology for all fields of molecular biology and genetics, and analyze problems with the scientific method and appropriate scientific tools.
- Follow literature of the field.
- Plan an experimental setup, write a project for the setup, conduct and coordinate the research independently to test a scientific hypothesis.
- Know the research methods and techniques, and the statistical methodology to test the hypothesis in the field of molecular biology and genetics.
- Have a positive attitude toward interdisciplinary and multidisciplinary solutions of problem areas for community welfare, and accordingly work in a team of different professions.
- Discuss and comment on experimental results of a scientific research, and share these results with the people from different educational background.
- Have the necessary oral and writing communication skills for the presentation and discussion of the scientific knowledge.
- Use the professional communication and information technologies efficiently.
- Use the library, scientific databases, internet, and other sources of information efficiently.
- Use the knowledge and skills they have acquired for critical thinking, making comments and discussing of the issues of molecular biology and genetics.
- Develop a positive attitude toward life-long education for molecular biology and genetics and its related fields, and follow up to date knowledge for personal development.
- Be competent in English and Turkish to express the scientific knowledge they have acquired, and communicate with the collaborators.
- Use theoretical and applied knowledge of molecular biology and genetics in accordance with ethical standards and quality management and its processes.
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expression competence
Student's grade is determined by evaluating the mid-term notes and final grades. The mid-term notes consist of the quizzes, mid-term exam note and assignments, applications, practical work notes depending on the course. In line with the credit system, the percentage of the in-term and final evaluations (exams, assignments, practice, etc.) should be declared by the course instructor to the head of the relevant department within the first two weeks of the semester and announced to the students by the relevant unit. Finally, taking into consideration the level of overall achievement of all students taking the course, is to be determined by the academic staff member according to the letter grades indicated in the Regulations.
Harf Notu | Katsayı | Harf Not Aralığı (100 üzerinden) |
---|---|---|
A | 4 | 95-100 |
A- | 3,7 | 90-94 |
B+ | 3,3 | 85-89 |
B | 3 | 80-84 |
B- | 2,7 | 75-79 |
C+ | 2,3 | 70-74 |
C | 2 | 65-69 |
C- | 1,7 | 60-64 |
D+ | 1,3 | 55-59 |
D | 1 | 50-54 |
F1 | 0 | 0-49 |
F2 | 0 | - |
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Accreditation Organization Name:
The Association For Evaluation And Accreditation Of University Programs In Mathematical, Natural And Social Sciences (FEDEK) Accreditation Start/End Date: 04.01.2023 – 30.09.2025
- Student admissions are conducted based on the central exam results organized by the Measuring, Selection and Placement Center (ÖSYM) and the principles determined by the Council of Higher Education (YÖK).
- Graduates of the Department of Molecular Biology and Genetics can be employed in; - Molecular diagnostic laboratories of private and state hospitals, - In vitro fertilization laboratories, - Research and development departments of food, drug, and health sectors, - Private and state molecular diagnostic laboratories of veterinary and agricultural areas, - Quality control and environmental protection departments, - Molecular biology laboratories for identification and protection of biodiversity, - Genetically modified organisms (GMO) detection laboratories, - Biomedical and biotechnology companies. Graduates have tendency for international and national graduate level education for career in research or academia.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous