Yeterlilik Kodu | TR0030032723 | |
Yeterlilik Adı | Muhasebe ve Vergi Uygulamaları (Çorlu MYO) Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Namık Kemal, Kampüs Cad No:1, 59030 Süleymanpaşa/Tekirdağ | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.nku.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Muhasebe ve vergilendirme | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 – 4311.07 (Muhasebe Meslek Elemanı) | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında muhasebe işlevini oluşturan faaliyetler kapsamında işlerin çağdaş piyasa ve rekabet koşullarına uygun bilgi birikimi, tecrübe ve teknolojik donanımla yerine getirilmesini destekleyecek Muhasebe Meslek Elemanı yetiştirmek ve gerekli iş gücü desteğini piyasa beklentileri çerçevesinde karşılamaktır. | |
Öğrenme Ortamları | Derslikler, laboratuvar ve Çevrimiçi.Öğrenme örgün ve uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; zorunlu staj ilgili kamu ve özel kuruluşlarda yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesinde geçme notu 100 üzerinden 60’tır. Ancak Final ya da bütünleme sınav sonucunun en az 50 olması zorunludur. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir. Dönem sonu-bütünleme notu dersin sorumlusu tarafından değerlendirme kriterleriyle birlikte Öğrenci İşlerine teslim edilir. Dönem sonu ve bütünleme notları öğrenci bilgi sisteminde yayınlanarak ilan edilir. Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir. Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir. Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir: 100 Puan üzerinden değeri Harfli notu Katsayı 90-100 AA 4.00 80-89 BA 3.50 70-79 BB 3.00 65-69 CB 2.50 60-64 CC 2.00 50-59 DD 1.50 30-49 FD 1.00 0-29 FF 0.00 “Genel not ortalaması (GNO) CB (2,50) ve üzerinde olan öğrenciler DD başarı notu ile de başarılı sayılır ve başarı notu, katsayısı 1,50 olmak üzere DB olarak not belgesine geçirilir.” | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. Belgelendirme: Ön Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. MEDEK (Mesleki Eğitim ve Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) tarafından akredite edilmiştir. Akreditasyon Süresi: 01.01.2025 / 31.12.2026 | |
Giriş Şartı | Ortaöğretimden Mezun Olmak ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan Üniversite Giriş Sınavından Kontenjan dahilinde yeterli puan almak. | |
Başarma Şartları | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin şartlarını sağlamaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 120'dır. Öğrencilerin aynı zamanda varsa zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | “Muhasebe ve Vergi Uygulamaları” ön lisans programını başarı ile bitirenler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı’nda (DGS) başarılı oldukları takdirde lisans programlarına geçiş yapabilmektedirler. ( ÖSYM TABLO-2. ÖN LİSANS MEZUNİYET ALANLARINA GÖRE DİKEY GEÇİŞ YAPILABİLECEK LİSANS PROGRAMLARI): Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Meslek dalında istihdam imkânları oldukça çeşitlidir. Dünyada ve ülkemizde muhasebe sektöründeki kalifiye eleman ihtiyacı oldukça fazladır. Dolayısıyla iş bulma sıkıntısı bulunmamaktadır. Bu alanda çalışanların gelir düzeyleri genellikle ülke standartlarındadır. | |
Yasal Dayanağı |
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
| |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030032723
ISCO 08 – 4311.07 (Muhasebe Meslek Elemanı)
ISCO 08 – 4311.07 (Muhasebe Meslek Elemanı)
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında muhasebe işlevini oluşturan faaliyetler kapsamında işlerin çağdaş piyasa ve rekabet koşullarına uygun bilgi birikimi, tecrübe ve teknolojik donanımla yerine getirilmesini destekleyecek Muhasebe Meslek Elemanı yetiştirmek ve gerekli iş gücü desteğini piyasa beklentileri çerçevesinde karşılamaktır.
Derslikler, laboratuvar ve Çevrimiçi.Öğrenme örgün ve uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; zorunlu staj ilgili kamu ve özel kuruluşlarda yapılmaktadır.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
- Alanındaki bilgileri, mesleki gelişmeleri bir yabancı dil ile takip ederek, iletişim kurar.
- Ekip çalışmasında sorumluluk alarak, alanı ile ilgili konularda ortaya çıkan ve öngörülemeyen sorunları çözer.
- Herhangi bir konudaki, bilgi ve sorularını yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin ve anlaşılır biçimde ifade edebilir.
- İş sağlığı ve güvenliği, çevre duyarlılığı ve kalite süreçleri konularında bilgi sahibi olur.
- Mali tabloları düzenler ve analiz eder.
- Mesleği ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır.
- Mesleği ile ilgili genel, güncellenmiş ve uygulamaya yönelik bilgilere sahip olur.
- Mesleki problemleri, konuları analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
- Meslekteki güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip ederek etkin bir şekilde kullanır.
- Muhasebe ve Vergi bilgilerini ekonomi, sosyoloji, hukuk gibi disiplinlerle ilişkilendirir.
- Muhasebe ve Vergi uygulamalarını, mesleki ilkeler, denetim ve muhasebe standartları yasal mevzuat çerçevesinde yerine getirir
- Ticari belge, defter ve bildirimler ile bunların elektronik ortamdaki uygulamaları hakkındaki usul ve esasları açıklar.
- Yaşam boyu öğrenme, kariyer yönetimi hakkında farkındalığa sahiptir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği
- Öğrenme yetkinliği (Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olduğunu alanındaki mesleki ve akademik gelişmeleri izleyerek gösterir, kendini sürekli yeniler.
- İletişim ve sosyal yetkinlik (Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Alana özgü yetkinlik (Teknolojik uygulamaların hukuksal sonuçları ve meslek etiği konusunda farkındalığa sahiptir.)
Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesinde geçme notu 100 üzerinden 60’tır. Ancak Final ya da bütünleme sınav sonucunun en az 50 olması zorunludur. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir.
Dönem sonu-bütünleme notu dersin sorumlusu tarafından değerlendirme kriterleriyle birlikte Öğrenci İşlerine teslim edilir. Dönem sonu ve bütünleme notları öğrenci bilgi sisteminde yayınlanarak ilan edilir.
Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir. Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir. Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:
100 Puan üzerinden değeri Harfli notu Katsayı
90-100 AA 4.00
80-89 BA 3.50
70-79 BB 3.00
65-69 CB 2.50
60-64 CC 2.00
50-59 DD 1.50
30-49 FD 1.00
0-29 FF 0.00
“Genel not ortalaması (GNO) CB (2,50) ve üzerinde olan öğrenciler DD başarı notu ile de başarılı sayılır ve başarı notu, katsayısı 1,50 olmak üzere DB olarak not belgesine geçirilir.”
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
Belgelendirme: Ön Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.
Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
MEDEK (Mesleki Eğitim ve Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) tarafından akredite edilmiştir. Akreditasyon Süresi: 01.01.2025 / 31.12.2026
Ortaöğretimden Mezun Olmak ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan Üniversite Giriş Sınavından Kontenjan dahilinde yeterli puan almak.
“Muhasebe ve Vergi Uygulamaları” ön lisans programını başarı ile bitirenler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı’nda (DGS) başarılı oldukları takdirde lisans programlarına geçiş yapabilmektedirler. ( ÖSYM TABLO-2. ÖN LİSANS MEZUNİYET ALANLARINA GÖRE DİKEY GEÇİŞ YAPILABİLECEK LİSANS PROGRAMLARI):
Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri
Ekonomi
Ekonomi ve Finans
İktisat
İşletme
Lojistik Yönetimi
Maliye
Muhasebe ve Finans Yönetimi
Muhasebe ve Denetim
Uluslararası Finans
Uluslararası Finans ve Bankacılık
Uluslararası İşletme Yönetimi
Uluslararası Ticaret
Uluslararası Ticaret ve Finansman
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik
Uluslararası Ticaret ve Lojistik
Yönetim Bilişim Sistemleri
Meslek dalında istihdam imkânları oldukça çeşitlidir. Dünyada ve ülkemizde muhasebe sektöründeki kalifiye eleman ihtiyacı oldukça fazladır. Dolayısıyla iş bulma sıkıntısı bulunmamaktadır. Bu alanda çalışanların gelir düzeyleri genellikle ülke standartlarındadır.
Bu bölümü bitiren kişiler ;ön muhasebe elemanı olarak işe başlayabilir. Daha sonra çeşitli firmalarda muhasebe müdürü olarak görev alabilirler. Üniversitelerde dört yıllık eğitimlerini tamamlarlarsa ilgili sınavlarına ve staj koşullarını sağladıktan sonra SMMM olarak görevlerine devam edebilirler.
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
- Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
- Meslek Yüksekokulları ve Açık Öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
- Yükseköğretimde Uygulamalı Eğitimler Çerçeve Yönetmeliği (31514 Sayı No’lu Yönetmelik)
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030032723 | |
Qualification Title | Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Ön Lisans Diploması | |
Awarding Body | Tekirdağ Namık Kemal University | |
Awarding Body Contact | Namık Kemal, Campus Cad No:1, 59030 Süleymanpaşa/Tekirdağ | |
Awarding Body Url | http://www.nku.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Accounting and taxation | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 – 4311.07 (Accounting Professional) | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | To train Accounting Professionals who will support the fulfillment of the tasks within the scope of the activities constituting the accounting function in public and private sector organizations with the knowledge, experience and technological equipment appropriate to the contemporary market and competition conditions and to meet the necessary workforce support within the framework of market expectations. | |
Learning Environments | Classrooms, laboratories and Online. Learning takes place in the form of formal and distance education. In addition; compulsory internships are carried out in relevant public and private institutions. | |
Description |
| |
Key Competencies | He/she has the key competencies listed below at an advanced level.
| |
Further Info | The passing grade at Tekirdag Namik Kemal University is 60 out of 100. However, the final or make-up exam result must be at least 50. Exams are evaluated on a full grade of 100. The semester / year-end grade of a course is the sum of 30% of the arithmetic average of the midterm or midterm exams and 70% of the grade taken in the semester / year-end exam or make-up exam. However, the semester / year-end grade of a course; Provided that it is decided by the relevant faculty / school board and announced at the beginning of the semester, it can be calculated between 30% and 50% of the arithmetic average of the midterm or midterm exams, between 70% and 50% of the grade taken in the semester / year-end or make-up exam, and the sum of the ratios can be calculated as 100%. As a result of the calculation, if the first number after the decimal point is less than five, it is increased to the lower integer, and if it is five or more than five, it is increased to the upper integer and finalised. In addition, in order to ensure that the students receiving education receive an education in accordance with the ECTS (European Credit Transfer System), which is applied in European Union countries, applications in this direction have been initiated in the department. In this way, the ECTS credit system has been adopted and the time allocated by the students to the relevant subject for each course outside of class time is tried to be measured. At the end of all these, the success status of the students through mid-term and final evaluation systems (mid-term and final exams, quizzes, homework, practice, presentation, etc.) are entered into the system by the faculty members and announced on the computer environment via the internet. In the final evaluation, the success levels of all students taking the course in question are grouped by the relative evaluation system and reflected in their transcripts according to the letter grades below. The grades that the students have received in the courses are grouped according to the relative evaluation while entering the system and published by the system according to the letter equivalents specified in the table below. The coefficients of letter grades in the relative and absolute evaluation method are determined according to the table below: Value out of 100 points Letter grade Coefficient 90-100 AA 4.00 80-89 BA 3.50 70-79 BB 3.00 65-69 CB 2.50 60-64 CC 2.00 50-59 DD 1.50 30-49 FD 1.00 0-29 FF 0.00 Students with a general grade point average (GPA) of CB (2.50) and above are considered successful with a DD success grade and the success grade is recorded on the transcript as DB with a coefficient of 1.50. | |
Quality Assurance | Quality Assurance (Optional) In order to monitor the quality of higher education programs; • YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. • “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. Reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. • “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of associate degree programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: Creation and Approval of Educational Programs: The Council of Higher Education determines the minimum standards and criteria required for opening associate degree departments and programs in higher education institutions. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues. Assessment-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each associate degree program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues. Certification: Students enrolled in associate degree programs receive an associate degree diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. Accredited by MEDEK (Vocational Education, Evaluation and Accreditation Association). Accreditation Period: 01.01.2025 / 31.12.2026 | |
Access Requirements | Graduating from secondary education and obtaining sufficient points within the quota from the University Entrance Exam conducted by the Student Selection and Placement Center. | |
Conditions for Success | In order to graduate, students studying in this programme must have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 and must be successful in all courses in the curriculum with a grade of at least DD/S. The minimum ECTS required for graduation is 120. Students are also required to complete their compulsory internships in the specified time and characteristics. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Progression Paths (Relationship Type) Those who successfully complete the "Accounting and Tax Applications" associate degree program can transfer to undergraduate programs if they are successful in the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM. (ÖSYM TABLE-2. UNDERGRADUATE PROGRAMS TO WHICH VERTICAL TRANSITION CAN BE MADE ACCORDING TO ASSOCIATE DEGREE GRADUATION FIELDS): Labor Economics and Industrial Relations Economy Economy and Finance Economy Business Administration Logistics Management Finance Accounting and Financial Management Accounting and Auditing International Finance International Finance and Banking International Business Management International Trade International Trade and Finance International Trade and Business Administration International Trade and Logistics Management Information Systems Employment opportunities in the profession are quite diverse. There is a great need for qualified personnel in the accounting sector in the world and in our country. Therefore, there is no problem in finding a job. The income levels of those working in this field are generally at country standards. People who graduate from this department can start working as pre-accounting personnel. Later, they can work as accounting managers in various companies. If they complete their four-year education at universities, they can continue their duties as CPAs after taking the relevant exams and meeting the internship conditions. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation 3. Framework Regulation on Practical Training in Higher Education (Regulation No. 31514) | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address |
TR0030032723
ISCO 08 – 4311.07 (Accounting Professional)
ISCO 08 – 4311.07 (Accounting Professional)
To train Accounting Professionals who will support the fulfillment of the tasks within the scope of the activities constituting the accounting function in public and private sector organizations with the knowledge, experience and technological equipment appropriate to the contemporary market and competition conditions and to meet the necessary workforce support within the framework of market expectations.
Classrooms, laboratories and Online. Learning takes place in the form of formal and distance education. In addition; compulsory internships are carried out in relevant public and private institutions.
- Has social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, applying and announcing data related to his/her field.
- Communicates by following the information and professional developments in his/her field in a foreign language.
- Takes responsibility in teamwork and solves unforeseen problems that arise in his/her field.
- Can express his/her information and questions on any subject effectively and understandably through written and verbal communication.
- Has knowledge of occupational health and safety, environmental awareness and quality processes.
- Prepares and analyzes financial statements.
- Uses computer programs related to the profession effectively.
- Has general, updated and application-oriented information about the profession.
- Has the ability to evaluate professional problems and issues with an analytical and critical approach and to present solution suggestions.
- Follows current developments and applications in the profession and uses them effectively.
- Relates accounting and tax information to disciplines such as economics, sociology, law.
- Carries out accounting and tax applications within the framework of professional principles, auditing and accounting standards and legal regulations.
- Explains the procedures and principles regarding commercial documents, ledgers and notifications and their applications in electronic environment.
- Has awareness of lifelong learning and career management
He/she has the key competencies listed below at an advanced level.
- Ability to work independently and take responsibility
- Learning competence (He/she demonstrates that he/she is aware of the necessity of lifelong learning by following professional and academic developments in his/her field, and constantly renews himself/herself.
- Communication and social competence (He/she uses computer software and information and communication technologies together with at least the basic level of the European computer usage license required by his/her field. He/she follows the information in his/her field by using a foreign language at least at the general level of the European language portfolio A2 and communicates with his/her colleagues.
- Field-specific competence (He/she is aware of the legal consequences of technological applications and professional ethics.)
The passing grade at Tekirdag Namik Kemal University is 60 out of 100. However, the final or make-up exam result must be at least 50. Exams are evaluated on a full grade of 100. The semester / year-end grade of a course is the sum of 30% of the arithmetic average of the midterm or midterm exams and 70% of the grade taken in the semester / year-end exam or make-up exam. However, the semester / year-end grade of a course; Provided that it is decided by the relevant faculty / school board and announced at the beginning of the semester, it can be calculated between 30% and 50% of the arithmetic average of the midterm or midterm exams, between 70% and 50% of the grade taken in the semester / year-end or make-up exam, and the sum of the ratios can be calculated as 100%. As a result of the calculation, if the first number after the decimal point is less than five, it is increased to the lower integer, and if it is five or more than five, it is increased to the upper integer and finalised.
In addition, in order to ensure that the students receiving education receive an education in accordance with the ECTS (European Credit Transfer System), which is applied in European Union countries, applications in this direction have been initiated in the department. In this way, the ECTS credit system has been adopted and the time allocated by the students to the relevant subject for each course outside of class time is tried to be measured. At the end of all these, the success status of the students through mid-term and final evaluation systems (mid-term and final exams, quizzes, homework, practice, presentation, etc.) are entered into the system by the faculty members and announced on the computer environment via the internet. In the final evaluation, the success levels of all students taking the course in question are grouped by the relative evaluation system and reflected in their transcripts according to the letter grades below. The grades that the students have received in the courses are grouped according to the relative evaluation while entering the system and published by the system according to the letter equivalents specified in the table below.
The coefficients of letter grades in the relative and absolute evaluation method are determined according to the table below:
Value out of 100 points Letter grade Coefficient
90-100 AA 4.00
80-89 BA 3.50
70-79 BB 3.00
65-69 CB 2.50
60-64 CC 2.00
50-59 DD 1.50
30-49 FD 1.00
0-29 FF 0.00
Students with a general grade point average (GPA) of CB (2.50) and above are considered successful with a DD success grade and the success grade is recorded on the transcript as DB with a coefficient of 1.50.
Quality Assurance
(Optional) In order to monitor the quality of higher education programs;
• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
• “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. Reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
• “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of associate degree programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
Creation and Approval of Educational Programs: The Council of Higher Education determines the minimum standards and criteria required for opening associate degree departments and programs in higher education institutions.
The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
Assessment-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each associate degree program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
Certification: Students enrolled in associate degree programs receive an associate degree diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external assessment of higher education institutions with the public.
In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
Accredited by MEDEK (Vocational Education, Evaluation and Accreditation Association). Accreditation Period: 01.01.2025 / 31.12.2026
Graduating from secondary education and obtaining sufficient points within the quota from the University Entrance Exam conducted by the Student Selection and Placement Center.
Progression Paths (Relationship Type) Those who successfully complete the "Accounting and Tax Applications" associate degree program can transfer to undergraduate programs if they are successful in the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM. (ÖSYM TABLE-2. UNDERGRADUATE PROGRAMS TO WHICH VERTICAL TRANSITION CAN BE MADE ACCORDING TO ASSOCIATE DEGREE GRADUATION FIELDS):
Labor Economics and Industrial Relations
Economy
Economy and Finance
Economy
Business Administration
Logistics Management
Finance
Accounting and Financial Management
Accounting and Auditing
International Finance
International Finance and Banking
International Business Management
International Trade
International Trade and Finance
International Trade and Business Administration
International Trade and Logistics
Management Information Systems
Employment opportunities in the profession are quite diverse. There is a great need for qualified personnel in the accounting sector in the world and in our country. Therefore, there is no problem in finding a job. The income levels of those working in this field are generally at country standards.
People who graduate from this department can start working as pre-accounting personnel. Later, they can work as accounting managers in various companies. If they complete their four-year education at universities, they can continue their
duties as CPAs after taking the relevant exams and meeting the internship conditions.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
3. Framework Regulation on Practical Training in Higher Education (Regulation No. 31514)
The qualification is valid at all times.