Yeterlilik Kodu | TR0030018928 | |
Yeterlilik Adı | Muhasebe ve Vergi Uygulamaları (Gedik MYO) Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Gedik Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Cumhuriyet Mahallesi İlkbahar Sokak No: 1-3-5 Yakacık 34876 Kartal İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.gedik.edu.tr | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Muhasebe ve vergilendirme | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 ISCED 0411 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere orta düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Eğitim öğretimin değerlendirilmesi için quiz, pratik, uygulama, proje, rapor, ara sınav ve final gibi çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanılmaktadır. Aşağıdaki tabloda gösterildiği şekilde puanlanmakta ve harflendirilmektedir. Ders Notu Puan Aralığı Katsayı AA 88-100 4.0 BA 81-87 3.5 BB 76-80 3.5 CB 65-75 2.5 CC 55-64 2.0 DC 45-54 1.5 DD 40-44 1.0 FD 30-39 0.5 FF 0-29 0
GM- Girmedi, TK- Tekrar, DZ-Devamsız, TR-Transfer Dersler, G-geçti, K-Kaldı, ERA –Erasmus Sırasında Alınan Dersler, ÖD- Öğrenci Değişimi Programı Sırasında Dersler | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. 5- Muhasebe ve Veri Uygulamaları programı, MEDEK (Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) tarafından akredite edilmiştir. Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihleri: 01.01.2025 / 31.12.2026 | |
Giriş Şartı | Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı Yüksek Öğretim Kurulu’nun belirlemiş olduğu şartlara ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretime Geçiş Sınavı sonucu elde edilen (TYT) puan türüne göre öğrenci almaktadır. | |
Başarma Şartları | Muhasebe ve Vergi Uygulamaları alanında 120 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Dereceyi alabilmek / programı tamamlamak için mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarı ile tamamlamak (GM, DZ, K, FD, FF) ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Programı başarıyla tamamlayan mezunlarımız, büyük kuruluşların muhasebe, finans ve denetim birimlerinde, mali müşavirlerin ve yeminli mali müşavirlerin bürolarında yardımcı eleman, bankalar, sigorta şirketleri ile turizm, inşaat ve endüstri işletmelerinde muhasebe elemanı olarak çalışmaktadırlar. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030018928
ISCO 08
ISCED 0411
ISCO 08
ISCED 0411
- Muhasebe ve vergi alanında faaliyet gösteren muhasebe veya danışmanlık firmalarıyla işletmelerin muhasebe ve finans departmanları için nitelikli personel yetiştiren,
- Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, mesleki gelişimlerini lisans eğitimine devam ederek ya da mesleki yeterlilik belgeleri ve sertifikalarla geliştirerek sürdüren,
- Muhasebe ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayıp değerlendiren, sorunları tanıyıp analiz edebilen, çözüm önerileri geliştirme becerisine sahip olan
- Muhasebede kullanılan belgeleri tanıyan, muhasebe kayıtlarını oluşturan, finansal tabloları düzenleyen, mesleği ile ilgili mevzuatı takip eden, alanı ile ilgili yazılım programlarını kullanan, vergi uygulamalarını yorumlayan, finansal yapıyı analiz eden ve karar verme sürecinde finansal değerleri kullanan,
- Mesleki ve sosyal sorumluluklarının farkında, yaratıcı, girişimci ve toplumsal değerlere saygılı mezunlar yetiştirmektir.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Temel muhasebe bilgisi ve uygulama becerisine sahiptir.
- Analitik düşünce yeteneğine sahiptir.
- Mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ve uygulamaları izleyecek ve değerlendirecek düzeyde yeterlilik kazanır.
- Bilgi ve iletişim teknolojisi araçlarını ve alanı ile ilgili paket programları kullanabilir.
- Finansal bilgilerin nasıl toplanacağına, kayıt altına nasıl alınıp raporlanacağına, finansal tabloların analizinin nasıl yapılacağına ve yorumlanacağına ilişkin yeterliliğe sahip olur.
- Muhasebe biriminde muhasebe personeli olarak çalışabilir ayrıca iş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur.
- Akademik çalışma disiplini ve etik değerler çerçevesinde alanı ile ilgili gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek bulunduğu kuruma etkin şekilde transfer eder, kişisel ve mesleki gelişimini sürekli kılar.
- Yeterli muhasebe denetimi ve muhasebe standartları bilgisine sahiptir.
- Vergi uygulamaları hakkında işlerinin gerektirdiği ölçüde bilgiye sahiptir.
- Ticari bilgi, belge, defter ve bildirimler ile bunların elektronik ortamdaki uygulamaları konusundaki usul ve esasları açıklar.
- Muhasebe ve vergi bilgilerini ekonomi, işletme, hukuk gibi disiplinlerle ilişkilendirir.
- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Yazılı, sözlü sözsüz ve görsel olarak etkili iletişim kurar sunum becerileri gösterir, ekip halinde ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere orta düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim ve teknoloji yetkinliği
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Eğitim öğretimin değerlendirilmesi için quiz, pratik, uygulama, proje, rapor, ara sınav ve final gibi çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanılmaktadır. Aşağıdaki tabloda gösterildiği şekilde puanlanmakta ve harflendirilmektedir.
Ders Notu Puan Aralığı Katsayı
AA 88-100 4.0
BA 81-87 3.5
BB 76-80 3.5
CB 65-75 2.5
CC 55-64 2.0
DC 45-54 1.5
DD 40-44 1.0
FD 30-39 0.5
FF 0-29 0
GM- Girmedi,
TK- Tekrar,
DZ-Devamsız,
TR-Transfer Dersler,
G-geçti,
K-Kaldı,
ERA –Erasmus Sırasında Alınan Dersler,
ÖD- Öğrenci Değişimi Programı Sırasında Dersler
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
5- Muhasebe ve Veri Uygulamaları programı, MEDEK (Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) tarafından akredite edilmiştir.
Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihleri: 01.01.2025 / 31.12.2026
Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı Yüksek Öğretim Kurulu’nun belirlemiş olduğu şartlara ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretime Geçiş Sınavı sonucu elde edilen (TYT) puan türüne göre öğrenci almaktadır.
Programı başarıyla tamamlayan mezunlarımız, büyük kuruluşların muhasebe, finans ve denetim birimlerinde, mali müşavirlerin ve yeminli mali müşavirlerin bürolarında yardımcı eleman, bankalar, sigorta şirketleri ile turizm, inşaat ve endüstri işletmelerinde muhasebe elemanı olarak çalışmaktadırlar.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030018928 | |
Qualification Title | Accounting and Tax Practices Associate Degree | |
Awarding Body | Gedik University | |
Awarding Body Contact | Cumhuriyet Neighborhood, İlkbahar Street, No: 1-3-5, Yakacık, 34876 Kartal, Istanbul, Türkiye | |
Awarding Body Url | http://www.gedik.edu.tr | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Accounting and taxation | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 ISCED 0411 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments | Education and instruction are delivered in a formal educational format. Furthermore, practical training takes place in laboratories and workshops within higher education institutions, or through internships or on-the-job training in industry and workplaces. | |
Description |
| |
Key Competencies | Has intermediate proficiency in the following key competencies.
| |
Further Info | Various measurement and evaluation methods such as quiz, practice, application, project, report, midterm exam and final are used to evaluate education. They are scored and lettered as shown in the table below. Lecture Notes Score Range Coefficient AA 88-100 4.0 BA 81-87 3.5 BB 76-80 3.5 CB 65-75 2.5 CC 55-64 2.0 DC 45-54 1.5 DD 40-44 1.0 FD 30-39 0.5 FF 0-29 0
GM- He didn't enter, TK- Again, DZ-Discontinuous, TR-Transfer Lessons, G-passed, K-Fail, ERA – Lessons Learned During Erasmus, LO- Courses During Student Exchange Program | |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs: The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities in higher education institutions. Each year, The Council of Higher Education (CoHE) publishes "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, based on criteria set by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE. CoHE also annually publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations, are shared with the public by CoHE. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Development and Approval of Teaching Programs: 1.1. The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curricula of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes they aim to impart to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE). 1.3. After acceptance by the relevant Deans' Council, the curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with CoHE’s approval. 2. Assessment-Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that each associate degree program aims to impart to students are carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE). 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the required course credits and other obligations as determined by the higher education institutions. 4. Internal Evaluation-External Evaluation: Higher education institutions enter "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (THEQC) at the beginning of each year. THEQC shares the "Institutional Feedback Report" it prepares regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions issued by accreditation organizations authorized or recognized by THEQC also demonstrate that the programs meet quality assurance standards. THEQC conducts regular review activities related to competencies determined by its regulations. The Department of Accounting and Tax Practices has been accredited by the MEDEK (Association for Evaluation and Accreditation of Vocational Education) Accreditation Start/End Dates: 01.01.2025 / 31.12.2026. | |
Access Requirements | The Department of Accounting and Tax Practices accepts students based on the criteria established by the Higher Education Council and the scores achieved on the Higher Education Entrance Examination (TYT score type) administered by the Student Selection and Placement Center (SSPC). | |
Conditions for Success | In the field of Accounting and Tax Practices, there is a first-stage degree program consisting of 120 ECTS credits. To earn the degree and complete the program, it is required to successfully finish all available courses (equaling 120 ECTS total) with grades of Satisfactory, Unsatisfactory, Incomplete, Fail, or Absolute Fail, and maintain a minimum weighted grade point average of 2.00 out of 4.00. This is the necessary qualification for graduation. Various assessment and evaluation methods, such as quizzes, practicals, applications, projects, reports, midterms, and finals, are used to evaluate education and instruction. They are scored and letter-graded as indicated in the table below: Course Grade Score Interval Coefficient AA BA BB CB CC DC DD FD FF 88-100 81-87 76-80 65-75 55-64 45-54 40-44 30-39 0-29 4.0 3.5 3.0 2.5 2.0 1.5 1.0 0.5 0 GM is “did not take the exam”. TK is “repeating the course”. DZ is “failed due to absenteeism”. TR is “transferred courses”. G is “passed”. K is “failed”. ERA refers to “courses taken during the Erasmus Programme”. ÖD refers to “courses taken during student exchange”. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our graduates who successfully complete the program work as assistants in the accounting, finance and auditing units of large organizations, in the offices of financial advisors and certified public accountants, and as accounting staff in banks, insurance companies, and in tourism, construction and industrial enterprises. | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on transferring between associate and bachelor's degree programs in higher education institutions, double majors, minors, and inter-institutional credit transfer principles 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on higher education quality assurance and the Higher Education Quality Council | |
Validity Period (If Any) | The qualification remains valid indefinitely. | |
Url | Open Address |
TR0030018928
ISCO 08
ISCED 0411
ISCO 08
ISCED 0411
- To train qualified personnel for accounting and finance departments in businesses, as well as for accounting or consultancy firms operating in the accounting and tax fields.
- To instill the importance of lifelong learning, encouraging professional development through undergraduate education or professional certificates.
- To enable students to interpret and evaluate data using basic knowledge and skills in accounting, identify and analyze problems, and develop solutions.
- To ensure students recognize accounting documents, prepare accounting records, draft financial statements, follow relevant legislation, use software programs in their field, interpret tax practices, analyze financial structures, and use financial values in decision-making.
- To cultivate creative, entrepreneurial, and socially responsible graduates who are aware of their professional and social responsibilities and respectful of societal values.
Education and instruction are delivered in a formal educational format. Furthermore, practical training takes place in laboratories and workshops within higher education institutions, or through internships or on-the-job training in industry and workplaces.
- Basic accounting knowledge and application skills.
- Capable of analytical thinking.
- Gains proficiency to monitor and evaluate current developments and practices related to her profession.
- Can use information and communication technology tools and package programs related to the field.
- Have competence in how to collect financial information, how to record and report it, how to analyze and interpret financial statements.
- They can work as accounting personnel in the accounting unit and also have occupational safety, worker health, environmental protection knowledge and quality awareness.
- He/she evaluates the developments in his/her field with a critical approach within the framework of academic study discipline and ethical values ??and transfers them effectively to the institution he/she is in and maintains his/her personal and professional development.
- Has sufficient knowledge of accounting auditing and accounting standards.
- Has knowledge about taxation practices to the extent that jobs require.
- It explains the procedures and principles regarding commercial information, documents, books and notifications and their applications in electronic environment.
- Relates accounting and tax information to disciplines such as economics, business, and law.
- Follows the information in her field and communicates with her/his colleagues by using a foreign language.
- Communicates effectively in writing, verbally, non-verbally and visually, demonstrates presentation skills, and works effectively in a team and independently.
Has intermediate proficiency in the following key competencies.
- Literacy skills
- Multilingual skills
- Mathematical competence and proficiency in science and technology
- Digital competence
- Personal, social, and learning-to-learn competence
- Civic competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression skills
Various measurement and evaluation methods such as quiz, practice, application, project, report, midterm exam and final are used to evaluate education. They are scored and lettered as shown in the table below.
Lecture Notes Score Range Coefficient
AA 88-100 4.0
BA 81-87 3.5
BB 76-80 3.5
CB 65-75 2.5
CC 55-64 2.0
DC 45-54 1.5
DD 40-44 1.0
FD 30-39 0.5
FF 0-29 0
GM- He didn't enter,
TK- Again,
DZ-Discontinuous,
TR-Transfer Lessons,
G-passed,
K-Fail,
ERA – Lessons Learned During Erasmus,
LO- Courses During Student Exchange Program
To ensure the quality of higher education programs:
The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities in higher education institutions.
Each year, The Council of Higher Education (CoHE) publishes "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, based on criteria set by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE.
CoHE also annually publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations, are shared with the public by CoHE. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Development and Approval of Teaching Programs:
1.1. The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curricula of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes they aim to impart to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE).
1.3. After acceptance by the relevant Deans' Council, the curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with CoHE’s approval.
2. Assessment-Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that each associate degree program aims to impart to students are carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE).
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the required course credits and other obligations as determined by the higher education institutions.
4. Internal Evaluation-External Evaluation: Higher education institutions enter "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (THEQC) at the beginning of each year. THEQC shares the "Institutional Feedback Report" it prepares regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions issued by accreditation organizations authorized or recognized by THEQC also demonstrate that the programs meet quality assurance standards. THEQC conducts regular review activities related to competencies determined by its regulations.
The Department of Accounting and Tax Practices has been accredited by the MEDEK (Association for Evaluation and Accreditation of Vocational Education)
Accreditation Start/End Dates: 01.01.2025 / 31.12.2026.
The Department of Accounting and Tax Practices accepts students based on the criteria established by the Higher Education Council and the scores achieved on the Higher Education Entrance Examination (TYT score type) administered by the Student Selection and Placement Center (SSPC).
Our graduates who successfully complete the program work as assistants in the accounting, finance and auditing units of large organizations, in the offices of financial advisors and certified public accountants, and as accounting staff in banks, insurance companies, and in tourism, construction and industrial enterprises.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on transferring between associate and bachelor's degree programs in higher education institutions, double majors, minors, and inter-institutional credit transfer principles
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on higher education quality assurance and the Higher Education Quality Council
The qualification remains valid indefinitely.