Yeterlilik Kodu | TR0030017955 | |
Yeterlilik Adı | Muhasebe ve Vergi Uygulamaları (İslahiye MYO) Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Gaziantep Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Adres Üniversite Bulvarı 27310 Şehitkamil - Gaziantep, TÜRKİYE Tel +90 (342) 360 1200 & +90 (342) 317 1000 Faks +90 (342) 360 1013 E-posta bilgi@gantep.edu.tr Öğrenci İşleri 0850 227 27 41 | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.gantep.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Muhasebe ve vergilendirme | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Programın amacı; işletmelerin muhasebe bölümleri ile kamu kurum ve kuruluşlarının muhasebe servisinde sorumluluk üstlenebilecek ve/veya yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına iş yeri açıp çalıştırabilecek nitelikli insan gücü yetiştirmektir. İşletmelerde Muhasebe fonksiyonlarını kavrayıp, muhasebe işlemlerinin sağlıklı ve güvenilir bir şekilde işleyişini sağlamak, iş hayatı içinde yer alan muhasebe ve vergi uygulamalarını, gereksinimlerini ve yeniliklerini kavrayabilecek, girişimci, analitik düşünme yeteneğine sahip meslek elemanları yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde Ulusal Staj Programı aracılığıyla staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler |
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınav ölçme ve değerlendirme işlemleri Gaziantep Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği kapsamında yapılmaktadır. Yeterlilik koşulları Gaziantep Üniversitesinin Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre yürütülmektedir. İlgili yönetmeliğe Gaziantep Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfasından ulaşılabilir.
MADDE 26 – (1) Sınavlar; ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, muafiyet sınavı, kısa süreli sınavlar, ek sınav, mazeret sınavı ve bütünleme sınavından ibarettir. İlgili birim kurullarının kararı ile bu sınavlar yazılı, uygulamalı veya sözlü olarak yapılabilir. Ayrıca YÖK ve Senato tarafından belirlenen farklı sınav uygulamaları da yapılabilir. (2) Her yarıyılda, en az bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavı olmak üzere, yapılacak olan ara sınav sayısı, ilgili birim kurullarınca belirlenir. (3) Bitirme projesi, bitirme ödevi, dönem projesi, staj, saha çalışması, sunum, laboratuvar, uygulama ve benzeri derslerde birim kurulu kararı ile ara sınav ve/veya yarıyıl sonu sınavı şartı aranmayabilir. Bu derslerde yarıyıl harf notu, öğrencinin yarıyıl içi çalışmaları göz önünde tutularak verilebilir. (4) Yarıyıl içindeki ara sınav tarihleri, bölüm başkanlıklarınca yarıyılın ilk ayı içinde ilan edilir. Ara sınav tarihlerindeki değişiklikler, bölüm başkanının onayı ile gerçekleşir. (5) Sınavlar, ilgili birim kurulunca belirlenecek kurallara göre yapılır. Öğrenciler ilan edilen kurallara uymak zorundadır. (6) Bütünleme hariç ara ve yarıyıl/yılsonu sınavlarında bir sınıfın dersleri için bir günde ikiden fazla sınav yapılmayacak şekilde program hazırlanır. (7) Bir öğrencinin yarıyıl sonu sınavına girebilmesi için dönem içi devam şartını yerine getirmiş olması zorunludur. (8) Yarıyıl sonu sınavının ders notuna katkısı %40’tan az, %60’tan fazla olmamak üzere ilgili birim kurullarınca belirlenir. (9) Yarıyıl sonu sınavlarına girmeyen öğrencilere o derslerden tamamlanmamış (I) notu verilir. (10) Ara sınavlar dışında, yarıyıl içi çalışmalarından sayılmak üzere, kısa süreli sınavlar önceden tarih ve saat belirlenmeksizin yapılabilir. (11) Şubelere ayrılarak verilen teorik derslerin sınavları eş zamanlı ve değerlendirmeleri ortak yapılır. (12) İlgili birim kurullarının önerisi üzerine Senato tarafından belirlenen dersler için her yarıyıl başında muafiyet sınavları yapılabilir. Öğrenciler bu sınavlara, dersleri ilk kez alacakları yarıyıl başında akademik takvimde belirlenen tarihlerde girebilirler. (13) Yarıyıl sonu sınavları, Senato tarafından belirlenen akademik takvim uyarınca ilan edilen zamanlarda ilgili bölüm başkanlıklarınca düzenlenir ve yapılır. (14) Her türlü sınavda ve benzeri diğer çalışmalarda; kopya çeken veya kopya çekilmesine yardım eden bir öğrenci o sınav ya da çalışmadan sıfır almış sayılır. (15) Ders notu harfleri bölüm başkanlığı ve ÖİDB tarafından süresiz olarak saklanır. Bütünleme sınavı MADDE 27 – (1) Bütünleme sınavı yarıyıl sonu sınavı yerine geçer. Öğrenci bütünleme sınavına girebilmek için; o dersin yarıyıl sonu sınavına girme şartlarını yerine getirmiş olmak zorundadır. (2) Üniversiteye bağlı birimlerde bütünleme sınavı yapılıp yapılmayacağı Senato kararı ile belirlenir ve akademik takvimde gösterilir. Ders başarı durumu ve dersin harf notu MADDE 31 – (1) Bir dersteki başarı durumu yarıyıl sonu harf notu ile belirlenir. Öğrencinin bir dersten aldığı harf notu, o derste yaptığı yarıyıl içi çalışmalar (ara sınavlar, ödevler, uygulama gibi) ve yarıyıl sonu sınavında aldığı notlar birlikte değerlendirilerek elde edilir. (2) Harf notu hesaplamasında bağıl veya mutlak değerlendirme sistemi kullanılır. Buna ilişkin karar ilgili öğretim elemanı tarafından takdir edilir. (3) Bağıl değerlendirme sisteminde harf notu, o derste kayıtlı öğrencilerin notlarının ortalaması ve istatistiksel dağılımı esas alınarak belirlenir. (4) Mutlak değerlendirme sisteminde harf notu, öğrencinin dönem sonu not ortalamasına karşılık gelen harf notu aşağıdaki tabloya göre belirlenir. Senato gerek gördüğünde harf sistemini, harf aralığını ve/veya katsayıları değiştirebilir.
Puan Ders Notu Katsayı
95-100 AA 4,00
90-94 BA+ 3,75
85-89 BA 3,50
80-84 BB+ 3,25
75-79 BB 3,00
70-74 CB+ 2,75
65-69 CB 2,50
60-64 CC+ 2,25
55-59 CC 2,00
50-54 DC 1,50
45-49 DD 1,00
40-44 FD 0,50
<40 FF 0,00
Devamsız NA 0,00
(5) Not ortalamasına katılmayan ve yerel kredisi olmayan diğer derslerin harf notları şunlardır: a) Başarılı (S), kredisi olmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir. b) Başarısız (U), kredisi olmayan derslerden başarısız olan öğrencilere verilir. (6) Tamamlanmamış (I), devam şartını sağlamış ancak not değerlendirmesi için gerekli koşulları henüz tamamlayamayan öğrencilere verilir. Öğrenci, herhangi bir dersten (I) notu aldığı takdirde, notların ilan tarihinden itibaren on iş günü içinde eksikliklerini tamamlayarak bir not almak zorundadır. Bu süre sonunda (I) notu öğretim elemanı tarafından mevcut notları ile değerlendirmeye alınarak harf notu verilir. Bu süre, uzayan bir hastalık veya benzeri hallerde öğrencinin başvurusu, bölüm başkanlığının önerisi ve birim yönetim kurulu kararıyla bir sonraki kayıt döneminin başlangıcına kadar uzatılabilir. Aksi halde en geç izleyen yarıyıl ders kayıtları başlangıcına kadar (I) notu sistem tarafından (FF veya U) notuna dönüştürülür. I notu verilen öğrencinin mazeret başvurusu, bölüm başkanlığının önerisi ve birim yönetim kurulu kararıyla onaylanır. (7) (EX) (muaf) notu, öğrencinin muafiyet sınavları sonucunda veya daha önce almadığı ve muaf sayıldığı derslerde verilir. (8) Devamsızlık nedeniyle başarısız notu (NA); derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen, ara ve yarıyıl sonu sınavlarının hiçbirine katılmayan veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getiremediği için başarısız olan öğrencilere verilir. (NA) notu not ortalamaları hesabında (FF) notu gibi işlem görür. (9) (CC) ve üstü harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (10) Bir dersten FF ve FD harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarısız sayılırlar. (11) GNO’su 1,75 ve üstünde olan öğrenciler DD ve DC harf notu aldıkları derslerden koşullu başarılı sayılırlar. (12) Harf notları, öğretim elemanı tarafından sisteme girilir ve ÖİDB tarafından ilan edildiği anda kesinleşir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | YÖK`ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir. Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci adayları, ÖSYM tarafından belirlenen şartları sağlamış olmak zorundadır. | |
Başarma Şartları | Programı başarıyla tamamlamak için mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu bölümden mezun olan öğrenciler, muhasebe bürolarında çalışabilirler. Kamu ve özel sektöre ait kuruluşların muhasebe bölümlerinde çalışabilirler. Maliye ve Vergi Dairelerinde görev alabilmekte ve bankalarda iş bulabilmektedirler. Yasal koşulları sağlayanlar muhasebe bürosu açabilirler. | |
Yasal Dayanağı |
| |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030017955
ISCO:08
ISCO:08
Programın amacı; işletmelerin muhasebe bölümleri ile kamu kurum ve kuruluşlarının muhasebe servisinde sorumluluk üstlenebilecek ve/veya yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına iş yeri açıp çalıştırabilecek nitelikli insan gücü yetiştirmektir.
İşletmelerde Muhasebe fonksiyonlarını kavrayıp, muhasebe işlemlerinin sağlıklı ve güvenilir bir şekilde işleyişini sağlamak, iş hayatı içinde yer alan muhasebe ve vergi uygulamalarını, gereksinimlerini ve yeniliklerini kavrayabilecek, girişimci, analitik düşünme yeteneğine sahip meslek elemanları yetiştirmektir.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde Ulusal Staj Programı aracılığıyla staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Hukuk, muhasebe, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
- Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek.
- Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak.
- Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak.
- Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
- İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak.
- Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak.
- Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak.
- İş hukuku ve iş güvenliği, çevre bilgisi, vergi hukuku, mesleki mevzuat ve kalite bilincine sahip olmak.
- Hukuk, muhasebe, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
- Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek.
- Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak.
- Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak.
- Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
- İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak.
- Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak.
- Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak.
- İş hukuku ve iş güvenliği, çevre bilgisi, vergi hukuku, mesleki mevzuat ve kalite bilincine sahip olmak.
Sınav ölçme ve değerlendirme işlemleri Gaziantep Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği kapsamında yapılmaktadır. Yeterlilik koşulları Gaziantep Üniversitesinin Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre yürütülmektedir. İlgili yönetmeliğe Gaziantep Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfasından ulaşılabilir.
MADDE 26 – (1) Sınavlar; ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, muafiyet sınavı, kısa süreli sınavlar, ek sınav, mazeret sınavı ve bütünleme sınavından ibarettir. İlgili birim kurullarının kararı ile bu sınavlar yazılı, uygulamalı veya sözlü olarak yapılabilir. Ayrıca YÖK ve Senato tarafından belirlenen farklı sınav uygulamaları da yapılabilir.
(2) Her yarıyılda, en az bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavı olmak üzere, yapılacak olan ara sınav sayısı, ilgili birim kurullarınca belirlenir.
(3) Bitirme projesi, bitirme ödevi, dönem projesi, staj, saha çalışması, sunum, laboratuvar, uygulama ve benzeri derslerde birim kurulu kararı ile ara sınav ve/veya yarıyıl sonu sınavı şartı aranmayabilir. Bu derslerde yarıyıl harf notu, öğrencinin yarıyıl içi çalışmaları göz önünde tutularak verilebilir.
(4) Yarıyıl içindeki ara sınav tarihleri, bölüm başkanlıklarınca yarıyılın ilk ayı içinde ilan edilir. Ara sınav tarihlerindeki değişiklikler, bölüm başkanının onayı ile gerçekleşir.
(5) Sınavlar, ilgili birim kurulunca belirlenecek kurallara göre yapılır. Öğrenciler ilan edilen kurallara uymak zorundadır.
(6) Bütünleme hariç ara ve yarıyıl/yılsonu sınavlarında bir sınıfın dersleri için bir günde ikiden fazla sınav yapılmayacak şekilde program hazırlanır.
(7) Bir öğrencinin yarıyıl sonu sınavına girebilmesi için dönem içi devam şartını yerine getirmiş olması zorunludur.
(8) Yarıyıl sonu sınavının ders notuna katkısı %40’tan az, %60’tan fazla olmamak üzere ilgili birim kurullarınca belirlenir.
(9) Yarıyıl sonu sınavlarına girmeyen öğrencilere o derslerden tamamlanmamış (I) notu verilir.
(10) Ara sınavlar dışında, yarıyıl içi çalışmalarından sayılmak üzere, kısa süreli sınavlar önceden tarih ve saat belirlenmeksizin yapılabilir.
(11) Şubelere ayrılarak verilen teorik derslerin sınavları eş zamanlı ve değerlendirmeleri ortak yapılır.
(12) İlgili birim kurullarının önerisi üzerine Senato tarafından belirlenen dersler için her yarıyıl başında muafiyet sınavları yapılabilir. Öğrenciler bu sınavlara, dersleri ilk kez alacakları yarıyıl başında akademik takvimde belirlenen tarihlerde girebilirler.
(13) Yarıyıl sonu sınavları, Senato tarafından belirlenen akademik takvim uyarınca ilan edilen zamanlarda ilgili bölüm başkanlıklarınca düzenlenir ve yapılır.
(14) Her türlü sınavda ve benzeri diğer çalışmalarda; kopya çeken veya kopya çekilmesine yardım eden bir öğrenci o sınav ya da çalışmadan sıfır almış sayılır.
(15) Ders notu harfleri bölüm başkanlığı ve ÖİDB tarafından süresiz olarak saklanır.
Bütünleme sınavı
MADDE 27 – (1) Bütünleme sınavı yarıyıl sonu sınavı yerine geçer.
Öğrenci bütünleme sınavına girebilmek için; o dersin yarıyıl sonu sınavına girme şartlarını yerine getirmiş olmak zorundadır.
(2) Üniversiteye bağlı birimlerde bütünleme sınavı yapılıp yapılmayacağı Senato kararı ile belirlenir ve akademik takvimde gösterilir.
Ders başarı durumu ve dersin harf notu
MADDE 31 – (1) Bir dersteki başarı durumu yarıyıl sonu harf notu ile belirlenir. Öğrencinin bir dersten aldığı harf notu, o derste yaptığı yarıyıl içi çalışmalar (ara sınavlar, ödevler, uygulama gibi) ve yarıyıl sonu sınavında aldığı notlar birlikte değerlendirilerek elde edilir.
(2) Harf notu hesaplamasında bağıl veya mutlak değerlendirme sistemi kullanılır. Buna ilişkin karar ilgili öğretim elemanı tarafından takdir edilir.
(3) Bağıl değerlendirme sisteminde harf notu, o derste kayıtlı öğrencilerin notlarının ortalaması ve istatistiksel dağılımı esas alınarak belirlenir.
(4) Mutlak değerlendirme sisteminde harf notu, öğrencinin dönem sonu not ortalamasına karşılık gelen harf notu aşağıdaki tabloya göre belirlenir.
Senato gerek gördüğünde harf sistemini, harf aralığını ve/veya katsayıları değiştirebilir.
Puan Ders Notu Katsayı
95-100 AA 4,00
90-94 BA+ 3,75
85-89 BA 3,50
80-84 BB+ 3,25
75-79 BB 3,00
70-74 CB+ 2,75
65-69 CB 2,50
60-64 CC+ 2,25
55-59 CC 2,00
50-54 DC 1,50
45-49 DD 1,00
40-44 FD 0,50
<40 FF 0,00
Devamsız NA 0,00
(5) Not ortalamasına katılmayan ve yerel kredisi olmayan diğer derslerin harf notları şunlardır:
a) Başarılı (S), kredisi olmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.
b) Başarısız (U), kredisi olmayan derslerden başarısız olan öğrencilere verilir.
(6) Tamamlanmamış (I), devam şartını sağlamış ancak not değerlendirmesi için gerekli koşulları henüz tamamlayamayan öğrencilere verilir.
Öğrenci, herhangi bir dersten (I) notu aldığı takdirde, notların ilan tarihinden itibaren on iş günü içinde eksikliklerini tamamlayarak bir not almak zorundadır. Bu süre sonunda (I) notu öğretim elemanı tarafından mevcut notları ile değerlendirmeye alınarak harf notu verilir. Bu süre, uzayan bir hastalık veya benzeri hallerde öğrencinin başvurusu, bölüm başkanlığının önerisi ve birim yönetim kurulu kararıyla bir sonraki kayıt döneminin başlangıcına kadar uzatılabilir. Aksi halde en geç izleyen yarıyıl ders kayıtları başlangıcına kadar (I) notu sistem tarafından (FF veya U) notuna dönüştürülür. I notu verilen öğrencinin mazeret başvurusu, bölüm başkanlığının önerisi ve birim yönetim kurulu kararıyla onaylanır.
(7) (EX) (muaf) notu, öğrencinin muafiyet sınavları sonucunda veya daha önce almadığı ve muaf sayıldığı derslerde verilir.
(8) Devamsızlık nedeniyle başarısız notu (NA); derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen, ara ve yarıyıl sonu sınavlarının hiçbirine katılmayan veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getiremediği için başarısız olan öğrencilere verilir. (NA) notu not ortalamaları hesabında (FF) notu gibi işlem görür.
(9) (CC) ve üstü harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
(10) Bir dersten FF ve FD harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarısız sayılırlar.
(11) GNO’su 1,75 ve üstünde olan öğrenciler DD ve DC harf notu aldıkları derslerden koşullu başarılı sayılırlar.
(12) Harf notları, öğretim elemanı tarafından sisteme girilir ve ÖİDB tarafından ilan edildiği anda kesinleşir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
YÖK`ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir. Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci adayları, ÖSYM tarafından belirlenen şartları sağlamış olmak zorundadır.
Bu bölümden mezun olan öğrenciler, muhasebe bürolarında çalışabilirler. Kamu ve özel sektöre ait kuruluşların muhasebe bölümlerinde çalışabilirler. Maliye ve Vergi Dairelerinde görev alabilmekte ve bankalarda iş bulabilmektedirler. Yasal koşulları sağlayanlar muhasebe bürosu açabilirler.
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
- Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
- Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
- Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030017955 | |
Qualification Title | Associate Degree in Accounting and Tax Applications Program | |
Awarding Body | Gaziantep University | |
Awarding Body Contact | Address University Boulevard 27310 Şehitkamil - Gaziantep, Türkiye Tel +90 (342) 360 1200 & +90 (342) 317 1000 Fax +90 (342) 360 1013 E-mail bilgi@gantep.edu.tr Student Affairs 0850 227 27 41 | |
Awarding Body Url | www.gantep.edu.tr | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Accounting and taxation | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | The purpose of the program is to train qualified human resources who can assume responsibility in the accounting departments of businesses and the accounting departments of public institutions and organizations and/or who can open and run their own businesses after meeting the legal requirements. To understand the accounting functions in businesses, to ensure the healthy and reliable operation of accounting transactions, to train professional staff who can comprehend accounting and tax practices, requirements and innovations in business life, and who have entrepreneurial and analytical thinking skills. | |
Learning Environments | Education and training are provided in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided as internships or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, health institutions and workplaces through the National Internship Program. | |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info | Exam measurement and evaluation procedures are carried out within the scope of Gaziantep University Associate Degree, Undergraduate Education-Teaching and Examination Regulation. Qualification conditions are carried out according to Gaziantep University Associate Degree, Undergraduate Education-Teaching and Examination Regulation. The relevant regulation can be accessed from the Gaziantep University Student Affairs Department web page.
(1) Success in a course is determined by the end-of-semester letter grade. The letter grade a student receives from a course is obtained by evaluating together the semester work done in that course (such as midterm exams, assignments, practice) and the grades received in the final exam. (2) Relative or absolute evaluation system is used in letter grade calculation. The decision regarding this is appreciated by the relevant faculty member. (3) In the relative evaluation system, the letter grade is determined based on the average and statistical distribution of the grades of the students enrolled in that course. (4) In the absolute evaluation system, the letter grade corresponding to the student's end-of-term grade point average is determined according to the table below. The Senate may change the letter system, letter spacing and/or coefficients when deemed necessary. Score Lecture Notes Coefficient 95-100 AA 4,00
90-94 BA+ 3,75
85-89 BA 3,50
80-84 BB+ 3,25
75-79 BB 3,00
70-74 CB+ 2,75
65-69 CB 2,50
60-64 CC+ 2,25
55-59 CC 2,00
50-54 DC 1,50
45-49 DD 1,00
40-44 FD 0,50
<40 FF 0,00
Discontinuous NA 0,00 (5) The letter grades of other courses that are not included in the grade point average and do not have local credit are as follows:
(7) (EX) (exempt) grade is given as a result of the student's exemption exams or in courses that the student has not taken before and is considered exempt. (8) Failing grade (NA) due to absences; It is given to students who do not fulfill their attendance obligations, do not take any of the midterm and final exams, or fail because they cannot fulfill the conditions regarding course applications. (NA) grade is treated as (FF) grade in GPA calculation. Students who receive one of the letter grades (9) (CC) and above are deemed to have succeeded that course. (10) Students who receive one of the FF or FD letter grades from a course are considered unsuccessful in that course. (11) Students with a GPA of 1.75 and above are considered conditionally successful in the courses in which they received DD and DC letter grades. (12) Letter grades are entered into the system by the instructor and are finalized as soon as they are announced by the Registry Office. | |
Quality Assurance | For the supervision of higher education programs; • YÖK is responsible for the planning, regulation, publication and supervision of education, training and other information in the regulation of higher education. • According to the framework distributed by YÖK, "University Monitoring and Evaluation Reports" for the higher education unit offered are published every year. Reports prepared according to these reports, containing good and quality evaluations for higher education institutions, are also shared with the public by YÖK. 1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each diploma program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each associate degree program will provide to the student is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in associate degree programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives an associate degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation. | |
Access Requirements | It is determined by ÖSYM in accordance with the relevant legislation of YÖK. Student candidates who want to register to the department must meet the conditions determined by ÖSYM. | |
Conditions for Success | To successfully complete the program, it is necessary to pass all available courses (equivalent to 120 ECTS) and obtain a weighted grade point average of at least 2.00 out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduate from this department can work in accounting offices. They can work in the accounting departments of public and private sector organizations. They can work in the Finance and Tax Offices and find jobs in banks. Those who meet the legal conditions can open an accounting office. | |
Legal Basis |
| |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address |
TR0030017955
ISCO:08
ISCO:08
The purpose of the program is to train qualified human resources who can assume responsibility in the accounting departments of businesses and the accounting departments of public institutions and organizations and/or who can open and run their own businesses after meeting the legal requirements. To understand the accounting functions in businesses, to ensure the healthy and reliable operation of accounting transactions, to train professional staff who can comprehend accounting and tax practices, requirements and innovations in business life, and who have entrepreneurial and analytical thinking skills.
Education and training are provided in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided as internships or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, health institutions and workplaces through the National Internship Program.
- Having sufficient infrastructure in law, accounting, basic business administration, management and the subjects required by the field; gaining theoretical and practical knowledge in these fields.
- Having the ability to interpret and evaluate data, define and analyze problems, and develop evidence-based solution suggestions using the basic level knowledge and skills acquired in the field.
- Being able to select and effectively use modern techniques, tools and information technologies required for applications related to the field.
- Being able to design using the professional environment and tools related to the field, having the ability to realize plans and projects.
- Being able to produce solutions when faced with unforeseen situations in applications related to the field, taking responsibility in teams or gaining the ability to work individually.
- Being able to have a command of effective communication techniques and having a foreign language knowledge at a level that can follow innovations in the field.
- Being aware of the necessity of lifelong learning; being aware of following developments in science and technology and constantly renewing oneself.
- To be respectful of historical values, to have social responsibility, universal, social and professional ethics awareness.
- To have labor law and work safety, environmental protection knowledge and quality awareness.
- To gain the ability to use computer software and hardware at the basic level required by the field.
- To gain the ability to apply the processes related to the field in public and private sector organizations by examining them on site.
- To have labor law and work safety, environmental knowledge, tax law, professional legislation and quality awareness.
- Having sufficient infrastructure in law, accounting, basic business administration, management and the subjects required by the field; gaining theoretical and applied knowledge in these fields.
- Having the ability to interpret and evaluate data, define and analyze problems, and develop evidence-based solution suggestions using the basic level knowledge and skills acquired in the field.
- Being able to select and effectively use modern techniques, tools and information technologies required for applications related to the field.
- Being able to design using the professional environment and tools related to the field, having the ability to realize plans and projects.
- Being able to produce solutions when faced with unforeseen situations in applications related to the field, taking responsibility in teams or gaining the ability to work individually.
- Being proficient in effective communication techniques and having a foreign language knowledge at a level that can follow innovations in the field.
- Being aware of the necessity of lifelong learning; gaining the awareness of following developments in science and technology and constantly renewing oneself.
- Being respectful of historical values, having social responsibility, universal, social and professional ethics.
- Being knowledgeable about labor law and occupational safety, environmental protection and quality awareness.
- To gain the ability to use computer software and hardware at the basic level required by the field.
- To gain the ability to apply the processes related to the field by examining them on-site in public and private sector organizations.
- To have labor law and work safety, environmental knowledge, tax law, professional legislation and quality awareness.
Exam measurement and evaluation procedures are carried out within the scope of Gaziantep University Associate Degree, Undergraduate Education-Teaching and Examination Regulation. Qualification conditions are carried out according to Gaziantep University Associate Degree, Undergraduate Education-Teaching and Examination Regulation. The relevant regulation can be accessed from the Gaziantep University Student Affairs Department web page.
(1) Success in a course is determined by the end-of-semester letter grade. The letter grade a student receives from a course is obtained by evaluating together the semester work done in that course (such as midterm exams, assignments, practice) and the grades received in the final exam.
(2) Relative or absolute evaluation system is used in letter grade calculation. The decision regarding this is appreciated by the relevant faculty member.
(3) In the relative evaluation system, the letter grade is determined based on the average and statistical distribution of the grades of the students enrolled in that course.
(4) In the absolute evaluation system, the letter grade corresponding to the student's end-of-term grade point average is determined according to the table below.
The Senate may change the letter system, letter spacing and/or coefficients when deemed necessary.
Score Lecture Notes Coefficient
95-100 AA 4,00
90-94 BA+ 3,75
85-89 BA 3,50
80-84 BB+ 3,25
75-79 BB 3,00
70-74 CB+ 2,75
65-69 CB 2,50
60-64 CC+ 2,25
55-59 CC 2,00
50-54 DC 1,50
45-49 DD 1,00
40-44 FD 0,50
<40 FF 0,00
Discontinuous NA 0,00
(5) The letter grades of other courses that are not included in the grade point average and do not have local credit are as follows:
a) Successful (S) is given to students who are successful in non-credit courses.
b) Unsuccessful (U) is given to students who fail courses for which they do not have credit.
(6) Incomplete (I) is given to students who have met the attendance requirements but have not yet completed the requirements for grade evaluation.
If the student receives an (I) grade from any course, he/she must complete the deficiencies and receive a grade within ten business days from the date of announcement of the grades. At the end of this period, the (I) grade is evaluated by the instructor with the current grades and a letter grade is given. This period may be extended until the beginning of the next registration period in case of a prolonged illness or similar circumstances, upon the application of the student, the recommendation of the department chair and the decision of the unit board of directors. Otherwise, the (I) grade will be converted into (FF or U) grade by the system until the beginning of the course registrations for the following semester at the latest. The excuse application of the student who is given a grade of I is approved by the recommendation of the department head and the decision of the unit board of directors.
(7) (EX) (exempt) grade is given as a result of the student's exemption exams or in courses that the student has not taken before and is considered exempt.
(8) Failing grade (NA) due to absences; It is given to students who do not fulfill their attendance obligations, do not take any of the midterm and final exams, or fail because they cannot fulfill the conditions regarding course applications. (NA) grade is treated as (FF) grade in GPA calculation.
Students who receive one of the letter grades (9) (CC) and above are deemed to have succeeded that course.
(10) Students who receive one of the FF or FD letter grades from a course are considered unsuccessful in that course.
(11) Students with a GPA of 1.75 and above are considered conditionally successful in the courses in which they received DD and DC letter grades.
(12) Letter grades are entered into the system by the instructor and are finalized as soon as they are announced by the Registry Office.
For the supervision of higher education programs;
• YÖK is responsible for the planning, regulation, publication and supervision of education, training and other information in the regulation of higher education.
• According to the framework distributed by YÖK, "University Monitoring and Evaluation Reports" for the higher education unit offered are published every year. Reports prepared according to these reports, containing good and quality evaluations for higher education institutions, are also shared with the public by YÖK.
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each diploma program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each associate degree program will provide to the student is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in associate degree programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives an associate degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public.
In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.
It is determined by ÖSYM in accordance with the relevant legislation of YÖK. Student candidates who want to register to the department must meet the conditions determined by ÖSYM.
Students who graduate from this department can work in accounting offices. They can work in the accounting departments of public and private sector organizations. They can work in the Finance and Tax Offices and find jobs in banks. Those who meet the legal conditions can open an accounting office.
- Higher Education Law No. 2547
- Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
- Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
- Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
- Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification is valid at all times.