Yeterlilik Kodu

TR0030022020

Yeterlilik Adı
Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumTarsus Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiTarsus Üniversitesi
Sorumlu Kurum URLhttp://www.tarsus.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Muhasebe ve vergilendirme
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

005.0411.001.001

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Programdan mezun olan öğrencilerin yakın gelecekte, muhasebe ve vergi alanında;
  • Sektörün ihtiyaç duyduğu sorumluluk üstlenen, muhasebe ve vergi konularında yeterli bilgiye sahip, takım çalışmasına uyum sağlayan ve sektörde yaşanan değişikliğe kısa sürede adapte olan ara eleman olarak görev yapacak kalifiye bireyler olmasıdır.
Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, öğrenciler özel ve kamu kurumlarında 20 iş günü olacak şekilde staj yapmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı Çıktıları;

  • Alanı ile ilgili konularda kuramsal ve uygulamalı bilgi.
  • Matematik bilgisini kendi alanında kullanabilme becerisi.
  • İşletme, ekonomi, muhasebe ve hukuk alanlarında temel bilgi.
  • Muhasebe kayıt sistematiği ve vergilendirme süreci hakkında bilgi.
  • Ticari hayatta kullanılan defterleri mevzuata uygun usul ve esaslara göre işleme, ticari belgeleri tanıma, düzenleme ve saklama becerisi.
  • Alana özgü paket programları kullanabilme becerisi.
  • Mesleki mevzuat değişikliklerini takip etme, yorumlama ve uygulayabilme becerisi.
  • Finansal tabloları düzenleme, analiz etme ve yorumlama becerisi.
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanabilme becerisi.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme ve gelişmelerin gerektirdiği yeniliklere mesleki etik kurallara bağlı kalarak kolaylıkla uyum sağlayabilme becerisi.
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde görev alma ve bireysel çalışabilme becerisi.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
  • Sosyal hakların evrenselliği, çevrenin korunması, kültürel değerler, iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalık.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Finansal Tablo Analiz Yetkinliği
  • Dijital Muhasebe Uygulamaları Yetkinliği
  • Mesleki Mevzuat Yetkinliği
  • Mevzuata Uygun Ticari Defter Düzenleme Yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında, bağıl veya mutlak değerlendirme sistemi kullanılır. Fakülte/yüksekokul/meslek yüksekokullarında hangi değerlendirme sisteminin kullanılacağına, eğitim öğretim yılı başlamadan önce, ilgili birim kurulu önerisi ile Senato karar verir.
  • Sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. 100 puan üzerinden verilen notun harfli nota dönüştürülmesinde, yarıyıl içinde yapılan ara sınav, proje, seminer, arazi çalışmaları, kısa sınav, ödev ve laboratuvar gibi çalışmaları ile yarıyıl sonu sınavının ağırlıkları dikkate alınır.
  • Bağıl değerlendirme sistemine ilişkin ölçme ve değerlendirme esasları, bağıl değerlendirme sisteminde başarı notu hesaplamasına katılma şartları, kısıtları, bunların sınırları, başarı dereceleri ve ilgili diğer hususlar Senato tarafından belirlenir.
  • Mutlak değerlendirme sisteminde, başarı notu derecelerinin puan ve harf karşılıkları ile not aralıkları Senato tarafından belirlenir
  • Her dersin ölçme ve değerlendirme sistemi, ilgili dersin hocası tarafından ders izlencesinde açıklanır ve programın web sayfasında öğrencilerle paylaşılır.
Kalite Güvencesi
  1. Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

    · YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

    · YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

    · YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

    Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

    1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

    1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

    1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

    1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

    2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

    3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

    4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:

31.12.2024/31.12.2026

Giriş Şartı

Programa Kabul Şartları

Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınav sistemi ile sağlanmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirmelerinin ardından Yükseköğretime Geçiş Sınavı’ndan aldıkları puana göre ÖSYM tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.

Başarma ŞartlarıMezuniyet Şartları Programda mevcut olan toplam 120 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4,00 üzerinden en az 2,00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrenciler mezun olmaya hak kazanmaktadır. Dersleri başarıyla tamamlamanın yanında staj (20 iş günü) eğitiminin tamamlanması mezuniyet için şarttır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Ön lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir.
  • Ön lisans diplomasına sahip olanlar, DGS sınavı ile lisans derecesi programlarına devam edebilirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030022020


Yeterlilik Adı
Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Tarsus Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Tarsus Üniversitesi

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

005.0411.001.001


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

005.0411.001.001


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Programdan mezun olan öğrencilerin yakın gelecekte, muhasebe ve vergi alanında;
  • Sektörün ihtiyaç duyduğu sorumluluk üstlenen, muhasebe ve vergi konularında yeterli bilgiye sahip, takım çalışmasına uyum sağlayan ve sektörde yaşanan değişikliğe kısa sürede adapte olan ara eleman olarak görev yapacak kalifiye bireyler olmasıdır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, öğrenciler özel ve kamu kurumlarında 20 iş günü olacak şekilde staj yapmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı Çıktıları;

  • Alanı ile ilgili konularda kuramsal ve uygulamalı bilgi.
  • Matematik bilgisini kendi alanında kullanabilme becerisi.
  • İşletme, ekonomi, muhasebe ve hukuk alanlarında temel bilgi.
  • Muhasebe kayıt sistematiği ve vergilendirme süreci hakkında bilgi.
  • Ticari hayatta kullanılan defterleri mevzuata uygun usul ve esaslara göre işleme, ticari belgeleri tanıma, düzenleme ve saklama becerisi.
  • Alana özgü paket programları kullanabilme becerisi.
  • Mesleki mevzuat değişikliklerini takip etme, yorumlama ve uygulayabilme becerisi.
  • Finansal tabloları düzenleme, analiz etme ve yorumlama becerisi.
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanabilme becerisi.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme ve gelişmelerin gerektirdiği yeniliklere mesleki etik kurallara bağlı kalarak kolaylıkla uyum sağlayabilme becerisi.
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde görev alma ve bireysel çalışabilme becerisi.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
  • Sosyal hakların evrenselliği, çevrenin korunması, kültürel değerler, iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalık.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Finansal Tablo Analiz Yetkinliği
  • Dijital Muhasebe Uygulamaları Yetkinliği
  • Mesleki Mevzuat Yetkinliği
  • Mevzuata Uygun Ticari Defter Düzenleme Yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında, bağıl veya mutlak değerlendirme sistemi kullanılır. Fakülte/yüksekokul/meslek yüksekokullarında hangi değerlendirme sisteminin kullanılacağına, eğitim öğretim yılı başlamadan önce, ilgili birim kurulu önerisi ile Senato karar verir.
  • Sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. 100 puan üzerinden verilen notun harfli nota dönüştürülmesinde, yarıyıl içinde yapılan ara sınav, proje, seminer, arazi çalışmaları, kısa sınav, ödev ve laboratuvar gibi çalışmaları ile yarıyıl sonu sınavının ağırlıkları dikkate alınır.
  • Bağıl değerlendirme sistemine ilişkin ölçme ve değerlendirme esasları, bağıl değerlendirme sisteminde başarı notu hesaplamasına katılma şartları, kısıtları, bunların sınırları, başarı dereceleri ve ilgili diğer hususlar Senato tarafından belirlenir.
  • Mutlak değerlendirme sisteminde, başarı notu derecelerinin puan ve harf karşılıkları ile not aralıkları Senato tarafından belirlenir
  • Her dersin ölçme ve değerlendirme sistemi, ilgili dersin hocası tarafından ders izlencesinde açıklanır ve programın web sayfasında öğrencilerle paylaşılır.

Kalite Güvencesi
  1. Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

    · YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

    · YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

    · YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

    Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

    1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

    1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

    1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

    1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

    2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

    3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

    4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:

31.12.2024/31.12.2026


Giriş Şartı

Programa Kabul Şartları

Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınav sistemi ile sağlanmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirmelerinin ardından Yükseköğretime Geçiş Sınavı’ndan aldıkları puana göre ÖSYM tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.


Başarma Şartları
Mezuniyet Şartları Programda mevcut olan toplam 120 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4,00 üzerinden en az 2,00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrenciler mezun olmaya hak kazanmaktadır. Dersleri başarıyla tamamlamanın yanında staj (20 iş günü) eğitiminin tamamlanması mezuniyet için şarttır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Ön lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir.
  • Ön lisans diplomasına sahip olanlar, DGS sınavı ile lisans derecesi programlarına devam edebilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030022020

Qualification Title
Accounting and Tax Applications Program Associate Degree Diploma
Awarding BodyTarsus University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.tarsus.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasAccounting and taxation
National Occupation Classification

005.0411.001.001

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile
  • Students who graduate from the program in the near future, in the field of accounting and taxation;
  • To be qualified individuals who assume the responsibility needed by the sector, have sufficient knowledge in accounting and tax issues, adapt to teamwork and adapt to the changes in the sector in a short time.
Learning Environments

Education and training is carried out in the form of formal education. In addition, students do internship in private and public institutions for 20 working days.

Description

Accounting and Tax Applications Program Outcomes;

  • Theoretical and practical knowledge about the subjects related to the field.
  • Ability to use mathematics knowledge in their field.
  • Basic knowledge in the fields of business, economics, accounting and law.
  • Knowledge about accounting recording systematics and taxation process.
  • The ability to process the books used in commercial life according to the procedures and principles in accordance with the legislation, to recognize, organize and store commercial documents.
  • Ability to use package programs specific to the field.
  • Ability to follow, interpret and apply changes in professional legislation.
  • Ability to organize, analyze and interpret financial statements.
  • Ability to communicate effectively both orally and in writing in Turkish, ability to use a foreign language at least at the European Language Portfolio A2 General Level.
  • The ability to follow national and international developments in the field and to easily adapt to the innovations required by the developments by adhering to professional ethical rules.
  • Ability to work effectively in disciplinary and multidisciplinary teams and to work individually.
  • Awareness of the necessity of lifelong learning, the ability to access information, to follow developments in science and technology and to constantly renew oneself.
  • Awareness of the universality of social rights, environmental protection, cultural values, occupational health and safety.
Key Competencies

Students have advanced level of the key competencies listed below.

  • Financial Statement Analysis Competency
  • Digital Accounting Applications Competency
  • Professional Legislation Competence
  • Competence to Organize Commercial Books in Compliance with the Legislation
Further Info
  • Relative or absolute evaluation system is used in the calculation of the students' success grade. The Senate decides which evaluation system will be used in the vocational school with the proposal of the relevant unit board before the start of the academic year.
  • Exams are evaluated out of 100 points. In converting the grade out of 100 points into a letter grade, the weights of the midterm exams, projects, seminars, field studies, quizzes, homework and laboratories and the final exam are taken into consideration.
  • Measurement and evaluation principles related to the relative evaluation system, conditions for participation in the calculation of the success grade in the relative evaluation system, restrictions, their limits, success grades and other related issues are determined by the Senate.
  • In the absolute evaluation system, the points and letter equivalents and grade intervals of the success grade levels are determined by the Senate.
  • The assessment and evaluation system of each course is explained by the instructor in the course syllabus and shared with the students on the program website.
Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each associate degree programs is carried out according to the 

teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in associate degree programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an associate degree diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Association for Evaluation and Accreditation of Vocational Education (MEDEK)

Accreditation Start/End Date:

31.12.2024/31.12.2026

Access Requirements

Program Admission Requirements

Within the framework of the regulations determined by the Higher Education Council (YÖK), student admission to this program is provided by the examination system conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Students are placed in the relevant programs by ÖSYM according to the score they get from the Higher Education Transition Examination after they declare their program preferences.

Conditions for SuccessGraduation Requirements Students who successfully complete all of the courses in the program for a total of 120 ECTS and achieve a GPA of at least 2.00 out of 4.00 are eligible to graduate. In addition to successfully completing the courses, completion of the internship (20 working days) is a prerequisite for graduation.
Progression Paths (Relationship Type)
  • Associate degree students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions where they are studying.
  • Those who have an associate degree can continue their undergraduate degree programs with the DGS exam.
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1.Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030022020


Qualification Title
Accounting and Tax Applications Program Associate Degree Diploma

Awarding Body
Tarsus University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

005.0411.001.001


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

005.0411.001.001


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile
  • Students who graduate from the program in the near future, in the field of accounting and taxation;
  • To be qualified individuals who assume the responsibility needed by the sector, have sufficient knowledge in accounting and tax issues, adapt to teamwork and adapt to the changes in the sector in a short time.

Learning Environments

Education and training is carried out in the form of formal education. In addition, students do internship in private and public institutions for 20 working days.


Description

Accounting and Tax Applications Program Outcomes;

  • Theoretical and practical knowledge about the subjects related to the field.
  • Ability to use mathematics knowledge in their field.
  • Basic knowledge in the fields of business, economics, accounting and law.
  • Knowledge about accounting recording systematics and taxation process.
  • The ability to process the books used in commercial life according to the procedures and principles in accordance with the legislation, to recognize, organize and store commercial documents.
  • Ability to use package programs specific to the field.
  • Ability to follow, interpret and apply changes in professional legislation.
  • Ability to organize, analyze and interpret financial statements.
  • Ability to communicate effectively both orally and in writing in Turkish, ability to use a foreign language at least at the European Language Portfolio A2 General Level.
  • The ability to follow national and international developments in the field and to easily adapt to the innovations required by the developments by adhering to professional ethical rules.
  • Ability to work effectively in disciplinary and multidisciplinary teams and to work individually.
  • Awareness of the necessity of lifelong learning, the ability to access information, to follow developments in science and technology and to constantly renew oneself.
  • Awareness of the universality of social rights, environmental protection, cultural values, occupational health and safety.

Key Competencies

Students have advanced level of the key competencies listed below.

  • Financial Statement Analysis Competency
  • Digital Accounting Applications Competency
  • Professional Legislation Competence
  • Competence to Organize Commercial Books in Compliance with the Legislation

Further Info
  • Relative or absolute evaluation system is used in the calculation of the students' success grade. The Senate decides which evaluation system will be used in the vocational school with the proposal of the relevant unit board before the start of the academic year.
  • Exams are evaluated out of 100 points. In converting the grade out of 100 points into a letter grade, the weights of the midterm exams, projects, seminars, field studies, quizzes, homework and laboratories and the final exam are taken into consideration.
  • Measurement and evaluation principles related to the relative evaluation system, conditions for participation in the calculation of the success grade in the relative evaluation system, restrictions, their limits, success grades and other related issues are determined by the Senate.
  • In the absolute evaluation system, the points and letter equivalents and grade intervals of the success grade levels are determined by the Senate.
  • The assessment and evaluation system of each course is explained by the instructor in the course syllabus and shared with the students on the program website.

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each associate degree programs is carried out according to the 

teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in associate degree programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an associate degree diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Association for Evaluation and Accreditation of Vocational Education (MEDEK)

Accreditation Start/End Date:

31.12.2024/31.12.2026


Access Requirements

Program Admission Requirements

Within the framework of the regulations determined by the Higher Education Council (YÖK), student admission to this program is provided by the examination system conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Students are placed in the relevant programs by ÖSYM according to the score they get from the Higher Education Transition Examination after they declare their program preferences.


Conditions for Success
Graduation Requirements Students who successfully complete all of the courses in the program for a total of 120 ECTS and achieve a GPA of at least 2.00 out of 4.00 are eligible to graduate. In addition to successfully completing the courses, completion of the internship (20 working days) is a prerequisite for graduation.

Progression Paths (Relationship Type)
  • Associate degree students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions where they are studying.
  • Those who have an associate degree can continue their undergraduate degree programs with the DGS exam.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1.Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address