Yeterlilik Kodu | TR0030023438 | ||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Muhasebe ve Vergi Uygulamaları (Adana MYO) Ön Lisans Diploması | ||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Çukurova Üniversitesi | ||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Balcalı, Çukurova Üniversitesi Rektörlüğü, 01330 Sarıçam/Adana | ||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://www.cu.edu.tr/ | ||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Mesleki | ||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | |||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Muhasebe ve vergilendirme | ||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCED 97 (FOET 99): 344 ISCO-08: 4311.10 | ||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | ||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 120 | ||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Muhasebe ve Vergi Uygulamaları programının amacı; işletmelerde meydana gelen ve para ile ifade edilebilen işlemleri kayıtlara geçirerek bunlardan doğan sonuçları saptama ve yorumlama işlerinin yürütülmesini sağlamaktır. Programımızın hedefi, Öğrencilerimizin teorik ve uygulamalı derslerle öğrendikleri muhasebeyi, bilgisayarda uygulama becerisini kazanarak, muhasebecilik konusunda mesleki yeterlilik kazanmalarını sağlamaktır. | ||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Mezunlarımız aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere sahiptir:
| ||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bu programda; ara sınav, kısa sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. Harf notları ve her bir notun katsayısı aşağıda belirtilmektedir. Programda yazılı sınav, kısa sınav, ödev, uygulama dersi ve staj şeklinde ölçme değerlendirme sistemi vardır.
| ||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde programların kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında programların müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Ön Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Çukurova Üniversitesi Adana Meslek Yüksekokulu Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı, 1 Ocak 2025-31 Aralık 2026 tarihleri arasında geçerli olmak üzere Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK) tarafından akredite edilmiştir. | ||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Programa ilgili meslek liseleri (Ticaret Liseleri ve Maliye Meslek Liseleri) mezunları ve diğer mezun öğrenciler "Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi" (ÖSYM) tarafından yapılan "Yükseköğretime Geçiş Sınavı" (YGS) sonuçlarına göre belirlenir. | ||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ, NA, UB notunun olmaması gerekir. Bu programdan mezun olabilmek için, öğrencinin asgari 120 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Bu programda 30 gün staj zorunluluğu bulunmaktadır. | ||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Muhasebe Ve Vergi Uygulamaları programından mezun olan öğrenciler, Serbest Muhasebeci Mali Müşavir ile Yeminli Mali Müşavir bürolarında yardımcı eleman olarak çalışmaktadırlar. Ayrıca mezunlar, bankalar, sigorta şirketleri ile turizm, inşaat ve endüstri işletmelerinde, muhasebe elemanı olarak çalışmaktadırlar. Her türlü kamu kurum ve kuruşlarının muhasebe birimleri, bankalar, sigorta şirketleri, uluslararası işletmeler, her türlü özel işletmenin muhasebe ve finans bölümü, dış ticaret ve finans kuruluşlarının ilgili departmanları ile ticarî işletmelerin muhasebe servislerinde çalışabilirler. Maliye Bakanlığının çeşitli birimlerinde ve özellikle vergi dairelerinde görev alabilirler. Ayrıca Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından gerçekleştirilen Dikey Geçiş Sınavı’nda yeterli puanı almak koşuluyla alanıyla ilgili lisans programlarına ya da Uzaktan Eğitim Sistemleri’nin lisans tamamlama programlarına başvurabilir. | ||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Uzaktan Eğitim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
| ||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | ||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030023438
ISCED 97 (FOET 99): 344
ISCO-08: 4311.10
ISCED 97 (FOET 99): 344
ISCO-08: 4311.10
Muhasebe ve Vergi Uygulamaları programının amacı; işletmelerde meydana gelen ve para ile ifade edilebilen işlemleri kayıtlara geçirerek bunlardan doğan sonuçları saptama ve yorumlama işlerinin yürütülmesini sağlamaktır.
Programımızın hedefi, Öğrencilerimizin teorik ve uygulamalı derslerle öğrendikleri muhasebeyi, bilgisayarda uygulama becerisini kazanarak, muhasebecilik konusunda mesleki yeterlilik kazanmalarını sağlamaktır.
- Eğitim ve öğretim ders planlarında belirtildiği şekilde örgün ve uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Çukurova Üniversitesi Adana Meslek Yüksekokulu derslikleri ve laboratuvarları ile Microsoft Teams gibi online senkron ve asenkron eğitim platformları öğrenme ortamlarını oluşturmaktadır.
- Ayrıca Öğrenci, “Çukurova Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Zorunlu Staj Yönergesi” ve Adana Meslek Yüksekokulu “Staj Talimatı” hükümlerine uygun olarak sektördeki iş yerlerinde staj yapar.
- Temel işletmecilik bilgilerini kazanma ve güncel uygulamalarla ilişkilendirme becerisi kazanır.
- Muhasebe ve vergi uygulamaları alanındaki temel teorik bilgilere sahip olur.
- Alanındaki teorik alan bilgilerini güncel uygulamalarda kullanır.
- İşyerinde muhasebe ve vergi uygulamaları ile ilgili gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi kazanır.
- Alanındaki problemleri tanımlama ve çözme becerisine sahip olur.
- Başka alanlarla birlikte takım olarak çalışabilme becerisi kazanır.
- Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
- Alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirebilme becerisini elde eder.
- Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi kazanır.
- Etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
- Bilgi ve iletişim teknolojisi araçlarını ve alanı ile paket programları kullanır.
- Mesleki özgüven becerisi kazanır.
- Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi kazanır.
- Alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
Mezunlarımız aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere sahiptir:
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Bu programda; ara sınav, kısa sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. Harf notları ve her bir notun katsayısı aşağıda belirtilmektedir.
Programda yazılı sınav, kısa sınav, ödev, uygulama dersi ve staj şeklinde ölçme değerlendirme sistemi vardır.
Dörtlük Sistem |
Harf Notu |
HBN Aralıkları |
4,00 |
AA |
90-100 |
3,50 |
BA |
82-89 |
3,00 |
BB |
73-81 |
2,50 |
CB |
65-72 |
2,00 |
CC |
57-64 |
1,50 |
DC |
48-56 |
1,00 |
DD |
40-47 |
0,00 |
FF |
0-39 |
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde programların kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında programların müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Ön Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Çukurova Üniversitesi Adana Meslek Yüksekokulu Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı, 1 Ocak 2025-31 Aralık 2026 tarihleri arasında geçerli olmak üzere Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK) tarafından akredite edilmiştir.
Programa ilgili meslek liseleri (Ticaret Liseleri ve Maliye Meslek Liseleri) mezunları ve diğer mezun öğrenciler "Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi" (ÖSYM) tarafından yapılan "Yükseköğretime Geçiş Sınavı" (YGS) sonuçlarına göre belirlenir.
Muhasebe Ve Vergi Uygulamaları programından mezun olan öğrenciler, Serbest Muhasebeci Mali Müşavir ile Yeminli Mali Müşavir bürolarında yardımcı eleman olarak çalışmaktadırlar. Ayrıca mezunlar, bankalar, sigorta şirketleri ile turizm, inşaat ve endüstri işletmelerinde, muhasebe elemanı olarak çalışmaktadırlar. Her türlü kamu kurum ve kuruşlarının muhasebe birimleri, bankalar, sigorta şirketleri, uluslararası işletmeler, her türlü özel işletmenin muhasebe ve finans bölümü, dış ticaret ve finans kuruluşlarının ilgili departmanları ile ticarî işletmelerin muhasebe servislerinde çalışabilirler. Maliye Bakanlığının çeşitli birimlerinde ve özellikle vergi dairelerinde görev alabilirler.
Ayrıca Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından gerçekleştirilen Dikey Geçiş Sınavı’nda yeterli puanı almak koşuluyla alanıyla ilgili lisans programlarına ya da Uzaktan Eğitim Sistemleri’nin lisans tamamlama programlarına başvurabilir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Uzaktan Eğitim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030023438 | ||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Accounting and Tax Practices Associate Degree Diploma | ||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Çukurova University | ||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Çukurova University Rectorate 01250, Sarıçam / Adana, Türkiye | ||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://www.cu.edu.tr/ | ||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | Occupational | ||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. | |||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Accounting and taxation | ||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCED 97 (FOET 99): 344 ISCO-08: 4311.10 | ||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | ||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 120 | ||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 2 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | The purpose of the Accounting and Tax Applications program is to record transactions that occur in businesses and can be expressed in money, and to ensure that the results resulting from these are determined and interpreted. The goal of our program is to ensure that our students gain professional competence in accounting by gaining the ability to apply the accounting they learn in theoretical and practical courses on the computer. | ||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | Our graduates have the following key competencies:
| ||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | In this program; different evaluation methods such as midterm exam, quiz, homework, practice, project, application and final exam are applied. Evaluation methods may include classic exam, multiple choice exam, homework, performance evaluation and product evaluation. In order to graduate from the program, the weighted general grade point average must be at least 2.00. The grade of a course is determined as a result of the evaluation of the above elements and is given as a letter. Letter grades and the coefficient of each grade are given below. The program has a measurement and evaluation system in the form of written exam, quiz, homework, application course and internship.
| ||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions. “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK are published. According to these reports, the reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions are shared with the public by YÖK. The quality assurance of programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Educational Programs: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans Council. 2. Measurement-Evaluation: How the learning outcomes that each program will provide to students will be measured and evaluated is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 3. Documentation: Students enrolled in associate degree programs receive an associate degree diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Çukurova University Adana Vocational School Accounting and Tax Applications Program has been accredited by the Vocational Education Assessment and Accreditation Association (MEDEK) to be valid between January 1, 2025 and December 31, 2026. | ||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | Graduates of relevant vocational high schools (Commerce High Schools and Finance Vocational High Schools) and other graduated students are determined according to the results of the "Higher Education Transition Examination" (YGS) conducted by the "Student Selection and Placement Center" (ÖSYM). | ||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | The student must have passed all courses in the program and must not have a grade of FF, DZ, NA, or UB. In order to graduate from this program, the student must have at least 120 ECTS credits and a GPA of at least 2.00 out of 4.00. There is a 30-day internship requirement in this program. | ||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduate from the Accounting and Tax Applications program work as assistant staff in Certified Public Accountants and Certified Public Accountants offices. In addition, graduates work as accounting staff in banks, insurance companies, tourism, construction and industrial enterprises. They can work in the accounting departments of all kinds of public institutions and organizations, banks, insurance companies, international enterprises, the accounting and finance departments of all kinds of private enterprises, the relevant departments of foreign trade and financial institutions, and the accounting services of commercial enterprises. They can work in various units of the Ministry of Finance and especially in tax offices. In addition, they can apply to undergraduate programs related to their field or to undergraduate completion programs of Distance Education Systems, provided that they receive sufficient points in the Vertical Transfer Exam conducted by the Student Selection and Placement Center. | ||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Distance Education Associate Programs 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | ||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Qualification is continious. | ||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address |
TR0030023438
ISCED 97 (FOET 99): 344
ISCO-08: 4311.10
ISCED 97 (FOET 99): 344
ISCO-08: 4311.10
The purpose of the Accounting and Tax Applications program is to record transactions that occur in businesses and can be expressed in money, and to ensure that the results resulting from these are determined and interpreted.
The goal of our program is to ensure that our students gain professional competence in accounting by gaining the ability to apply the accounting they learn in theoretical and practical courses on the computer.
- Education and training are carried out in the form of formal and distance education as specified in the lesson plans. Çukurova University Adana Vocational School classrooms and laboratories and online synchronous and asynchronous education platforms such as Microsoft Teams constitute the learning environments.
- In addition, the student does internships in workplaces in the sector in accordance with the provisions of the “Çukurova University Vocational Schools Compulsory Internship Directive” and Adana Vocational School “Internship Instruction”.
- Gains the ability to gain basic business knowledge and associate it with current applications.
- Gains basic theoretical knowledge in the field of accounting and tax applications.
- Uses theoretical field knowledge in his field in current applications.
- Gains the ability to manage a process in a way that meets the requirements related to accounting and tax applications in the workplace.
- Gains the ability to define and solve problems in his field.
- Gains the ability to work as a team with other fields.
- Gains professional ethics and responsibility awareness.
- Gains the awareness of the necessity of lifelong learning in his field and the ability to realize this.
- Gains the ability to understand and apply professional legal regulations.
- Gains the ability to communicate effectively.
- Uses information and communication technology tools and package programs in his field.
- Gains professional self-confidence skills.
- Gains the ability to comprehend, adopt and apply social, cultural and societal responsibilities.
- Gains a foreign language knowledge at a level that allows him to follow innovations in his field.
Our graduates have the following key competencies:
- Reading and writing competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
In this program; different evaluation methods such as midterm exam, quiz, homework, practice, project, application and final exam are applied. Evaluation methods may include classic exam, multiple choice exam, homework, performance evaluation and product evaluation. In order to graduate from the program, the weighted general grade point average must be at least 2.00. The grade of a course is determined as a result of the evaluation of the above elements and is given as a letter. Letter grades and the coefficient of each grade are given below.
The program has a measurement and evaluation system in the form of written exam, quiz, homework, application course and internship.
Quadrant System |
Letter Grade |
HBN Intervals |
4,00 |
AA |
90-100 |
3,50 |
BA |
82-89 |
3,00 |
BB |
73-81 |
2,50 |
CB |
65-72 |
2,00 |
CC |
57-64 |
1,50 |
DC |
48-56 |
1,00 |
DD |
40-47 |
0,00 |
FF |
0-39 |
YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions.
“University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK are published. According to these reports, the reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions are shared with the public by YÖK.
The quality assurance of programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Educational Programs:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans Council. 2. Measurement-Evaluation: How the learning outcomes that each program will provide to students will be measured and evaluated is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 3. Documentation: Students enrolled in associate degree programs receive an associate degree diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Çukurova University Adana Vocational School Accounting and Tax Applications Program has been accredited by the Vocational Education Assessment and Accreditation Association (MEDEK) to be valid between January 1, 2025 and December 31, 2026.
Graduates of relevant vocational high schools (Commerce High Schools and Finance Vocational High Schools) and other graduated students are determined according to the results of the "Higher Education Transition Examination" (YGS) conducted by the "Student Selection and Placement Center" (ÖSYM).
Students who graduate from the Accounting and Tax Applications program work as assistant staff in Certified Public Accountants and Certified Public Accountants offices. In addition, graduates work as accounting staff in banks, insurance companies, tourism, construction and industrial enterprises. They can work in the accounting departments of all kinds of public institutions and organizations, banks, insurance companies, international enterprises, the accounting and finance departments of all kinds of private enterprises, the relevant departments of foreign trade and financial institutions, and the accounting services of commercial enterprises. They can work in various units of the Ministry of Finance and especially in tax offices.
In addition, they can apply to undergraduate programs related to their field or to undergraduate completion programs of Distance Education Systems, provided that they receive sufficient points in the Vertical Transfer Exam conducted by the Student Selection and Placement Center.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Distance Education Associate Programs
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continious.