Yeterlilik Kodu | TR0030219053 | |
Yeterlilik Adı | Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Muş Alparslan Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Muş Alparslan Üniversitesi Külliyesi, Diyarbakır Yolu 7. km, 49250 Merkez/Muş | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.alparslan.edu.tr | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Muhasebe ve vergilendirme | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her yarıyılda Arasınav, Mazeret Sınavı, Yarıyılsonu Sınavı ve Bütünleme Sınavı olmak üzere 4 sınav hakkı verilir. Öğrencinin Başarısı Bağıl Değerlendirme Sistemine göre değerlendirilir. Muhasebe ve Vergi Bölümü kapsamında önlisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümü ile stajı başarıyla tamamlamaları ve genel not ortalamalarının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması olması gerekir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | T.C. vatandaşları, ÖSYM (Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi) tarafından üniversitelere giriş için yapılan YGS (Yükseköğretime Geçiş Sınavı) ve/veya LYS (Lisans yerleştirme Sınavı) sınav sonuçları dikkate alınarak yerleştirilirler. Yabancı uyruklu öğrenciler ise üniversitemiz ‘Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Başvuru, Kabul ve Kayıt Yönergesine’e göre kabul edilirler. http://www.alparslan.edu.tr/_mevzuat/yonetmelikler/Yabanci_uyruklu_ogrenci_yonergesi.pdf | |
Başarma Şartları | Muhasebe ve Vergi Bölümü kapsamında önlisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümü ile stajı başarıyla tamamlamaları ve genel not ortalamalarının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması olması gerekir. Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; 1.Öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden en az DD notu alarak minimum 120 AKTS kredisinden başarılı olmaları 2.4.00 üzerinden en az 2.00 Ağırlıklı Genel Not Ortalamasına sahip olmaları 3.Zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Muhasebe ve Vergi Bölümü Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programından mezun olan öğrenciler, muhasebe ve mali müşavirlik bürolarında, dış ticaret ve finans kuruluşlarının ilgili departmanları ile ticari işletmelerin muhasebe servislerinde ve her türlü kuruluşun mali işlerle ilgili bölümlerinde çalışabilirler. Kamu sektörü ve özel sektör işletmelerinde hizmet, üretim ve faaliyetlerinin verimli bir biçimde yürütülebilmesi için teorik bilgi yanında uygulama yapabilen, muhasebe mevzuatına sahip, bilgisayarlı muhasebeyi yürüten meslek elemanları kamu sektöründe ve özel sektörde rahatlıkla iş bulabilmektedirler. Muhasebe bürolarında, işletmelerin muhasebe bölümlerinde, Maliye bakanlığının çeşitli birimlerinde ve özellikle vergi dairelerinde görev alabilirler. Muhasebe ve vergi uygulama meslek elemanlarının vergi dairelerinde, muhasebe bürolarında, işletmelerin muhasebe servislerinde, muhasebe programı yapan işyerlerinde çalışma imkanları vardır. Program mezunları başta Serbest Muhasebeci ve Mali Müşavir ile Yeminli Mali Müşavir bürolarında yardımcı eleman olarak çalışmaktadırlar. Ayrıca mezunlar, bankalar, sigorta şirketleri, turizm, inşaat ve endüstri işletmelerinde, muhasebe elemanı olarak çalışabilmektedirler. Öğrencilerin çoğu genellikle stajını yaptığı işyerlerinde kalmaları için teklif almakta ve devamlı olarak işe yerleşmektedirler. Program mezunları, dikey geçişle fakülteye geçmeleri veya açık öğretim fakültesine devam ederek mezun olmaları halinde, diğer yasal zorunlulukları yerine getirenler Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği tarafından açılan sınavlarda başarılı oldukları taktiirde Serbest Muhasebeci Mali Müşavir unvanını alabilmekte ve kendi bürolarını açabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219053
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Muhasebe alanında,bölümün gerektirdiği konularda gerekli bilgi birikimine sahip olma, alana ilişkin kavramları tanıma ve kullanabilme, tanımlanmış hedefler doğrultusunda gerekli kurumsal bilgi ve becerileri edinme.
- Alanında edindiği bilgileri kullanarak elde edilmiş verilerle ulaştığı sonuçları değerlendirebilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi kazanma.
- Küreselleşen dünyada uluslararası standartlara uygun, uluslararası ticaretin gerektirdiği muhasebe bilgi ve becerilerine sahip olmak.
- Alanla ilgili gerekli belgeleri hazırlamak için ihtiyaç duyulan araçları kullanabilme ve teknolojik değişmelere ayak uydurabilme.
- Muhasebe alanı dışında fakat muhasebe alanı ile ilintili konularda muhasebe bilgisini destekleyici bilgi ve beceriler edinme.
- Yasalara ve mesleki etik kurallarına uygun davranan, evrensel değerlere saygılı, sosyal sorumluluk bilincine sahip, özgür ve bağımsız birey olma bilincine sahip olma.
- Alanla ilgili uygulamalarda beklenmedik durumların ortaya çıkması durumunda bireysel olarak çözüm üretebilmek ve bireysel çalışma yapabilme becerisi kazanmak ve inisiyatif alabilmek.
- Meslekle ilgili edinilmiş bilgi ve becerilerin diğer insanların kullanımına sunabilme ve onlara aktarabilme.
- Kendini ifade edebilme, insanlarla iletişim kurabilme becerisi edinme.
- Yaşam boyu kendini yenileme, yenilikleri takip etme ve sürekli öğrenme becerisi edinme.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Her yarıyılda Arasınav, Mazeret Sınavı, Yarıyılsonu Sınavı ve Bütünleme Sınavı olmak üzere 4 sınav hakkı verilir. Öğrencinin Başarısı Bağıl Değerlendirme Sistemine göre değerlendirilir. Muhasebe ve Vergi Bölümü kapsamında önlisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümü ile stajı başarıyla tamamlamaları ve genel not ortalamalarının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması olması gerekir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
T.C. vatandaşları, ÖSYM (Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi) tarafından üniversitelere giriş için yapılan YGS (Yükseköğretime Geçiş Sınavı) ve/veya LYS (Lisans yerleştirme Sınavı) sınav sonuçları dikkate alınarak yerleştirilirler. Yabancı uyruklu öğrenciler ise üniversitemiz ‘Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Başvuru, Kabul ve Kayıt Yönergesine’e göre kabul edilirler. http://www.alparslan.edu.tr/_mevzuat/yonetmelikler/Yabanci_uyruklu_ogrenci_yonergesi.pdf
Muhasebe ve Vergi Bölümü Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programından mezun olan öğrenciler, muhasebe ve mali müşavirlik bürolarında, dış ticaret ve finans kuruluşlarının ilgili departmanları ile ticari işletmelerin muhasebe servislerinde ve her türlü kuruluşun mali işlerle ilgili bölümlerinde çalışabilirler. Kamu sektörü ve özel sektör işletmelerinde hizmet, üretim ve faaliyetlerinin verimli bir biçimde yürütülebilmesi için teorik bilgi yanında uygulama yapabilen, muhasebe mevzuatına sahip, bilgisayarlı muhasebeyi yürüten meslek elemanları kamu sektöründe ve özel sektörde rahatlıkla iş bulabilmektedirler. Muhasebe bürolarında, işletmelerin muhasebe bölümlerinde, Maliye bakanlığının çeşitli birimlerinde ve özellikle vergi dairelerinde görev alabilirler. Muhasebe ve vergi uygulama meslek elemanlarının vergi dairelerinde, muhasebe bürolarında, işletmelerin muhasebe servislerinde, muhasebe programı yapan işyerlerinde çalışma imkanları vardır. Program mezunları başta Serbest Muhasebeci ve Mali Müşavir ile Yeminli Mali Müşavir bürolarında yardımcı eleman olarak çalışmaktadırlar. Ayrıca mezunlar, bankalar, sigorta şirketleri, turizm, inşaat ve endüstri işletmelerinde, muhasebe elemanı olarak çalışabilmektedirler. Öğrencilerin çoğu genellikle stajını yaptığı işyerlerinde kalmaları için teklif almakta ve devamlı olarak işe yerleşmektedirler. Program mezunları, dikey geçişle fakülteye geçmeleri veya açık öğretim fakültesine devam ederek mezun olmaları halinde, diğer yasal zorunlulukları yerine getirenler Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği tarafından açılan sınavlarda başarılı oldukları taktiirde Serbest Muhasebeci Mali Müşavir unvanını alabilmekte ve kendi bürolarını açabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219053 | |
Qualification Title | Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Associate | |
Awarding Body | MUŞ ALPARSLAN UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.alparslan.edu.tr | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Accounting and taxation | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | 1-PQ Having knowledge in fields foreseen by the department, recognizing and using concepts related to the field, attaining necessary knowledge and skills defining in line with the directions specified. 2-PQ Being able to evaluate results getting from procured data by using attained knowledge, and attaining skills of doing analysis and developing solutions. 3-PQ Having accounting knowledge and skills necessitated by the international trade in conjunction whit the international standards in the globalizing world. 4-PQ Adjusting technological developments and being able to use the necessary tools for preparation of the necessary documents. 5-PQ Having complementary knowledge and skills outside of their field but related to accounting discipline. 6-PQ Acting on the requests of laws and vocational ethics, being respectful to universal values, having consciousness of social responsibilities, freedom and individuum. 7-PQ Taking initiatives, developing individüal solutions and carrying individüal work in the case of unexpected situations. 8-PQ Transferring and submitting their knowledge and skills to the use of other people and to them. 9-PQ Explaining himself/herself to other people and having the ability to develop communication. 10-PQ Refreshing himself/herself in a life-cycle perspective and following newnesses and attaining continuing skills of learning. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | In every semester, students have examination right for midterm, make-up, final, and repeat examination. Student success is evaluated in the framework of the relative success evaluation system. Associate Degree in Accounting and Tax Department within the scope of the program for students to be able to get the required and elective courses (a total of 120 ECTS) with all of the internship successfully | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Citizens of Turkish Republic are placed according to exams of YGS (Higher Education Enterence Exam) and/or LYS (Undergraduate Placement Exam) held by OSYM (Measurement, Selection and Placement Centre). Foreign Students are accepted according to MSU Regulations. (http://www.alparslan.edu.tr/_mevzuat/yonetmelikler/Yabanci_uyruklu_ogrenci_yonergesi.pdf) | |
Conditions for Success | Associate Degree in Accounting and Tax Department within the scope of the program for students to be able to get the required and elective courses (a total of 120 ECTS) with all of the internship successfully To be graduated from this programme participants have to; 1.Get at least DD for all courses stated in the programmes of instruction and cumulatively having at least 120 in ECTS. 2. Have at least 2 over 4 GPA. 3.Complete compulsory intern ships with necessary quality. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Accounting and Tax Department of Accounting and Tax Applications Program graduates, accounting and financial consulting offices, departments and commercial enterprises on foreign trade and financial institutions, and all kinds of accounting services related to the financial affairs of the organizations departments. Public sector and private sector enterprises, service, production, and next to the application of theoretical knowledge for the conduct of activities that can efficiently, with accounting regulations, computerized accounting professionals who can easily find jobs in the public sector and the private sector. Accounting offices, accounting departments of businesses, tax offices, and in particular can work in various units of the Ministry of Finance. Implementation of accounting and tax professionals tax offices, accounting offices, enterprises, accounting services, accounting software businesses that have opportunities to work. Graduates of the program, particularly with the Chartered Accountant Public Accountant Public Accountant and work as assistant offices. In addition, graduates, banks, insurance companies, tourism, construction and industrial companies, accounting staff work as a. Most of the students to remain in establishments usually offer internship takes his work and settle permanently. Graduates of the program, the vertical transition from the faculty if they are to pass or open by continuing education school, Certified Public Accountants of Turkey who fulfill other legal requirements, and they are successful in the examinations held by the Union of Chambers of Certified Public Accountants Certified Public Accountant title taktiirde receive and can open their own offices. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219053
1-PQ Having knowledge in fields foreseen by the department, recognizing and using concepts related to the field, attaining necessary knowledge and skills defining in line with the directions specified. 2-PQ Being able to evaluate results getting from procured data by using attained knowledge, and attaining skills of doing analysis and developing solutions. 3-PQ Having accounting knowledge and skills necessitated by the international trade in conjunction whit the international standards in the globalizing world. 4-PQ Adjusting technological developments and being able to use the necessary tools for preparation of the necessary documents. 5-PQ Having complementary knowledge and skills outside of their field but related to accounting discipline. 6-PQ Acting on the requests of laws and vocational ethics, being respectful to universal values, having consciousness of social responsibilities, freedom and individuum. 7-PQ Taking initiatives, developing individüal solutions and carrying individüal work in the case of unexpected situations. 8-PQ Transferring and submitting their knowledge and skills to the use of other people and to them. 9-PQ Explaining himself/herself to other people and having the ability to develop communication. 10-PQ Refreshing himself/herself in a life-cycle perspective and following newnesses and attaining continuing skills of learning.
In every semester, students have examination right for midterm, make-up, final, and repeat examination. Student success is evaluated in the framework of the relative success evaluation system. Associate Degree in Accounting and Tax Department within the scope of the program for students to be able to get the required and elective courses (a total of 120 ECTS) with all of the internship successfully
Citizens of Turkish Republic are placed according to exams of YGS (Higher Education Enterence Exam) and/or LYS (Undergraduate Placement Exam) held by OSYM (Measurement, Selection and Placement Centre). Foreign Students are accepted according to MSU Regulations. (http://www.alparslan.edu.tr/_mevzuat/yonetmelikler/Yabanci_uyruklu_ogrenci_yonergesi.pdf)
Accounting and Tax Department of Accounting and Tax Applications Program graduates, accounting and financial consulting offices, departments and commercial enterprises on foreign trade and financial institutions, and all kinds of accounting services related to the financial affairs of the organizations departments. Public sector and private sector enterprises, service, production, and next to the application of theoretical knowledge for the conduct of activities that can efficiently, with accounting regulations, computerized accounting professionals who can easily find jobs in the public sector and the private sector. Accounting offices, accounting departments of businesses, tax offices, and in particular can work in various units of the Ministry of Finance. Implementation of accounting and tax professionals tax offices, accounting offices, enterprises, accounting services, accounting software businesses that have opportunities to work. Graduates of the program, particularly with the Chartered Accountant Public Accountant Public Accountant and work as assistant offices. In addition, graduates, banks, insurance companies, tourism, construction and industrial companies, accounting staff work as a. Most of the students to remain in establishments usually offer internship takes his work and settle permanently. Graduates of the program, the vertical transition from the faculty if they are to pass or open by continuing education school, Certified Public Accountants of Turkey who fulfill other legal requirements, and they are successful in the examinations held by the Union of Chambers of Certified Public Accountants Certified Public Accountant title taktiirde receive and can open their own offices.
Qualification is continuous